giletten terät

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

LauriJT
-

giletten terät

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.1.2007 9:30

onko kukaan jo kokeillu, jotta käykö ne uudet fusion terät mach3 runkoon. ei tarttis koko sitä härveliä ostaa. ja joko on yleistä kokemusta niistä teristä, esim tukkeutuuko herkemmin kun m3?

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.1.2007 13:59

Ei taida käydä, kiinnitysosa on erinäkönen ainakin.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.1.2007 14:17

joo. tarkemmin kun kuvaa kattoo niin taitaapa olla. no pitää käyttää noi ämkolmoset sitte vaan loppuun ja kattoo uudelleen. mut jos kukaan on kokeillut jo tota niin meneekö se herkästi tukkoon? Aikoinaan oli wilkinson sword ja se oli yhden tai kahden vedon jälkeen aivan tukossa ja leikkasi muutenkin aivan yhtä onnettomasti kun jotkut pirkan kertakäyttölelut. edes veden avulla sitä meinannu saada auki vaan oli tajutonta nysväystä sen kanssa aina.

tuossa fusionissa oikeestaan eniten kiinnostaa se rajausterä. ja pääseekö viidellä terällä yhtään kolmea helpommalla.

tuli muuten se mainoksen nähtyä mieleen se nettivideo missä "mainostettiin" uutta höylää missä on nyt jopa jotain 25 terää ja värkki oli kuvassa iso kun lapio.

Fille
-

ViestiKirjoittaja Fille » 7.1.2007 14:29

Mainoksissa höylä sivaltaa aina yhdellä vedolla kaek pois :D lieneekö sänkeä ollenkaan niillä?

dr_ink
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 7.1.2007 15:33

Hyvin on palvellut jo useamman kuukauden. M3:n jälkeen suosittelen!

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 7.1.2007 15:45

Se Pirkan kolmiterä on myös pirun hyvä. Terä kestää terävänä pidempään kuin Gillette, ainakin omassa käytössä. Suosittelen kokeilemaan. Huomattavasti halvempikin ja mielestäni parempi.

Nyt ostin jonkun Gilletten jossa oli joku vibra kun maksoi Tampereen Anttilassa alekorissa paketti alle 8€, jossa oli 2 terää, vibravarsi ja vaahto.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.1.2007 16:24

huvitti tuossa viime vuonna kuntutkittiin jotain ukilta jääneitä romppeita. muistattehan kun gilette mainosti sittä patterilla tärisevää turboa joku aika sitten mullistavana värkkinä. no sieltä rojujen joukosta löytyi tämmönen patterilla tärisevä höylä merkkiä mikälie ja vuodelta kivi & keppi. pitäs kaivaa melkein esille se ja kattoo mikä ja miltä vuodelta se on. hyvä gilette tosi omaperäistä! :)

8866
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 7.1.2007 16:26

Eikö joku suomalainen firma ole kehitellyt vaihtoterän noihin Giletteihin. Taisivat ihan oikeuttakin käydä asiasta, jos en väärin muista..

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 7.1.2007 16:55

8866
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 7.1.2007 18:43

^juuri niinkuin muistelin.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.1.2007 18:48

joo se höylä on remington lektro blade razor. näyttää aika samalle kun m3.

Edit : siis se on se höylä minkä löysin taannoin. hassua ettei netissä ole kuvaa siitä. luulisin sen olevan varmaan 80 luvun puolelta. ei siis ole kyse tuosta oikeudenkäyntijutun vehkeestä.
Viimeksi muokannut LauriJT, 7.1.2007 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 7.1.2007 20:04

en kyllä googlella löytänyt noista vaihtoteristä mitää infoa tuota oikeudenkäyntiä lukuunottamatta ? Minkä hintaisia nuo ovat ja mihin kahvoihin niitä saa ja mistä ?

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.1.2007 21:41

joo en oo kuullu kyllä tuosta flexoristakaan koskaan vaikka tuo juttu on vissiin aika tuore. eikä netistä toisaan meinaa löytää mitään ite tuotteesta.

Jonde
-

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.1.2007 22:26

Uutisissa kun tuosta oli päätöksen jälkeen, niin muistaakseni useita vuosia kestänyt tuo tappelu nimestä, ja sen takia ei ole myynnissäkään ollut. Ja jutussa oli myös että ovat suunniteltu myyntiin näihin halpahalli/tarjoustalo tyyppisiin kauppihin.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.1.2007 22:30

Isäukolla käytössä sellainen yksiteräinen partahöylä, sen täti tuonut jenkeistä joskus 60/70 luvulla. Saapi vaihtoteriäkin suomesta (sellaisessa valkoisessa paketissa hyvin notkeita molemminpuolisia teriä). Rakenne avonainen, eli aina ajon jölkeen pikkasen jostainpäin naamaa tihkuu, mut saa pirun hyvän jäljen, ei tukkeudu oli sänki sitten viikon tai kuukauden mittainen. Kun vaan jostain sellaisen vielä löytäisi niin ostaisin heti. Äityli osti joskus samantapaisen suomesta, mut siihen oli tehty joku perkuleen suojalevy eteen ja oli aina tukossa. Menee parranajokin hienoksi ku pitää olla kaikenlaisia pattereita höylässä, yhtä turhaa ja idioottimaista kuin hammasharjassa pitää olla nestekidenäyttö kertomassa harjaspään vaihdosta :-)

jamku
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 8.1.2007 1:46

OT:tä tulee mutta tulukoon. ite oon babarin tavoin pettynyt ja pitkään jo harmitellut gilletten terien kulumista, menee raastamiseks ihan liian äkkiä. täytyy kokeilla tota pirkkahöylää seuraavaks. monesti tullu mietittyä että niin vanha juttu ku tää parranajaminen on että sitä yhtään miellyttävämmäks sais. toki mua on siunattu eriskummallisen herkällä naamaihollakin mutta silti. sais koko parran juurineen pois ettei kasvais ikinä.

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 8.1.2007 2:20

Mä oon yrittäny ettiä jostain ihan partaveitsen, mutta kukaan ei niitä myy ja tilaamallakin pitäs olla joku parturikortti tms. Ilmeisesti ettei kukaan mee vetelee toisiltaan kauloja auki. Mut jos joku tietää mistä tollasen saa, niin kertokoot mulle :)

Jarok
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 8.1.2007 2:36

Itse olin mainoksen uhri ja ostin tollaisen Fusionin. En kyllä voinut kuin hämmästellä, että terät eivät tukkeutuneet juuri ollenkaan ja juoksevalla vedellä sai tukokset heti samantien pois. Toisin kuin Mach3:ssa niitä sai melkein jatkuvasti tapella irti erinäisillä keinoilla. Niin, ja ajotuloskin on kauniimman osapuolen mielestä vähintäänkin reilusti miellyttävämpi kuin mitä noilla puoli naamaa terävänä pysyvillä mach3:lla oli ollut.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 8.1.2007 7:03

Mä oon yrittäny ettiä jostain ihan partaveitsen, mutta kukaan ei niitä myy ja tilaamallakin pitäs olla joku parturikortti tms. Ilmeisesti ettei kukaan mee vetelee toisiltaan kauloja auki. Mut jos joku tietää mistä tollasen saa, niin kertokoot mulle :)

http://www.top-kosmetiikka.com/verkkoka ... hma_id=124

Tuolta nyt ainakin saa. Siihen, että onko se tarpeeksi hyvä en ota kantaa kun kokemusta ei ole. Noita ei sitten joka jantteri autotallissa teroittele vaan kannattaa lähettää teroitettavaksi jonnekkin.

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 8.1.2007 7:36

Flashmn: Tässä joitain veitsiä ja teroittimia. Itekkin löysin kaipaamaninäköisen kapistuksen. Tiedä sitten laadultaan. Jos innostut tilaamaan asti, niin ota kontaktia.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 8.1.2007 11:03

Tämä rahastus ei varmaan lopu Gilleteltä ikinä. Lisätään terien määrää ja aina on muka parempi ja parempi. Mulla meni hermot tuohon rahastukseen Mach3 Powerin kohdalla kun vehje leipoi kiinni 3kk käytön jälkeen eikä kuittia saatika ostohintaa ollut mulla missään muistissa.

Ostin 177 eurolla Panasonicin vesitiiviin sähkökoneen eikä ole kaduttanut. Samanlailla voi ajaa vaahdon kanssa suihkussa jos huvittaa, mutta taatusti tulee halvemmaksi kuin esimerkiksi Mach3.

Mach3 Turbo-terät kestivät mulla noin 5 ajoa, herkkä iho ei enempää kestä. Kun terä maksaa noin 3e/kpl, tulee ajon hinnaksi 60cnt/kerta eli 219e/vuosi jos ei aineita lasketa!

Kaiken lisäksi tuo Panasonic ärsyttää ihoani vähemmän kuin Mach3, tiedä sitten mistä johtuu. Kovahko ääni on ainoa miinus.

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 8.1.2007 13:02

^ Sama vika Rahikaisella.
Kymmenen vuotta höyläsin (naamaa...) ja ostelin teriä ja vaahtoja, kunnes sitten pari joulua taakse investoin varsin maltillisen hintaiseen (145) sähkölliseen. Kappas, siinähän olikin eroa siihen 80-luvulla rippilahjaksi saatuun koneeseen.
Itse huomasin ennen kaikkea sen ajan säästön, parran ajaminen nopeutui huomattavasti siitä entisestä säädöstä.

kalevius
-

ViestiKirjoittaja kalevius » 8.1.2007 14:10

Ei liity giletteen, mutta ainakin saapi ilmaiseksi näytehöylän täältä jos kiinnostaa http://www.efishop.fi/product.cfm?path=1,6,40

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.1.2007 14:18

^HUOM!
Näin saat Xtreme III™:n – ilman postikuluja:

* Et ole velvoitettu ostamaan mitään, mutta sinun on ilmoitettava meille kahden viikon kuluessa näytteen vastaanottamisesta, mikäli et jatkossa halua kestotilata tuotetta.

* Kestotilaajana vastaanotat joka kolmas kuukausi lähetyksen, joka sisältää neljä Xtreme III™- pakkausta. Yksi pakkaus, jossa on kaksi Xtreme III™-höylää maksaa 4,90 €. Lisäksi vain posti- ja toimituskulut 2,90 €.

Ihan vain tiedoksi

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 8.1.2007 16:35

Ei pasaatti tällaisia mahdollisesti tarkoittanut? ei ole itsellä ollut ikinä käytössä vaan ukilla. itsellä ne on lasioven takana koristeena.

ja ostin tossa sittarissa käydessä sen uuden gilettenkin. aika arvokas (vajaa 14€) kun ei mukana tullut kun 2 terää. 4 terän pakettikin on yli 15 ekua ja samanlaiset(?) patterikäyttösen terät yli 17€. otin tavallisen kun oon aina ollu sitä mieltä että se vibra on aivan älytön ja pöljä viritelmä tuossa. eilispäivän sänkeen kokeilin vähän tota rajausterää ja oli kyllä äkkiseltään vähän vaikee löytää se oikee kulma että se leikkais hyvin. ehkä se siitä kuhan pääsee oikeesti kokeilemaan sitä.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 8.1.2007 17:59

SS kirjoitti:...Mach3 Turbo-terät kestivät mulla noin 5 ajoa...

Heh heh, mä käytän yhtä terää noin 1kk ja joka päivä sänki pitää ajaa pois. Totuttelu kysymys. :)

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 8.1.2007 18:51

LauriJT: Kyllä, juurikin tuo tuossa oikealla partasutin vieressä oleva on se ainoa ja oikea (omasta mielestä) millä tekee jotain. Nää uudet on täysin huuhaata tuon mallisiin verrattuna.

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 8.1.2007 19:15

Vaikea kuvitella että tolla mach3turbolla mikään espanjalainen fabrizio ajelee montaakaan viikkoa samalla terällä. Mulla kun naamassa on vaan ne pari kasvualustaa jossa rikkaruohot kasvelee niin niitä höylää yhdellä terällä kuukauden. Pikkasen kyllä alkaa terä tuntumaan jo epilaattorilta siinä vaiheessa.

sen verran tunnustan että salaisena haaveena on aina ollut että pääsisi amerikkoihin ja siellä käymään sellasella vanhan hyvänajan parranajossa. täti saattais penkille ja pistäis lärvin lämpenemään, jonka jälkeen sir:ittelevä tumma sälli tulis ja vetelis karvat pois. Saattas olla luksus kokemus joka aamuseen raapimiseen verrattuna.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.1.2007 19:19

Nii... Suomen parturit ei osaa samalla puhutella "sir" :(

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 8.1.2007 19:32

Kotkassa kun asuin niin siellä ei kyllä kukaan parturi tarjonnut parranajoa, ainakaan itse en sellaista koskaan löytänyt. Tuo nyt on vähän samanlainen haave kun aina haluaisi käydä kalliovuorilla ja joku sanoisi siihen "täh, kiviähän tuolla on mettä täynnä". Eikä ne osaa sir:itellä täälläpäin, höhöh.

lueskelin parranajo opasta tuolta Msnbc:ltä , olisihan tuollaista "oikeampaa" parranajoa mukava joskus kokeilla. http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 8.1.2007 19:41

Heh heh, mä käytän yhtä terää noin 1kk ja joka päivä sänki pitää ajaa pois. Totuttelu kysymys. :)

Viimeistään kahden viikon päästä on Gillette niin tylsä, että parranajo on yhtä kidutusta. Ei se ole tottumuskysymys kun siihen ei vaan totu. Eri asia kitkeä rikkaruohoa kuin kaataa vanhaa tammimetsää. Onneksi ei ole sentään raha niin tiukassa, että pitäisi tylsillä terillä ajella.

dosetti
-

ViestiKirjoittaja dosetti » 8.1.2007 20:13

Ite olen käyttänyt jo jonkin aikaa Liiterin (=Lidl) varsi+4kertaa5 teräpakkausta ja hyvin toimii ja suht edukas. On vissiin aivan erityisen herkkä iho, koska yhteen kunnolliseen ajokertaan menee kaksi terää, Gilletteä tai mitä vaan muuta.. Yhdellä joskus sitkuttelee, mutta sen kyl näkee seuraavana päivänä..

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.1.2007 20:20

Kotkassa kun asuin niin siellä ei kyllä kukaan parturi tarjonnut parranajoa, ainakaan itse en sellaista koskaan löytänyt.
Sun pitää sitten vaan ettiä sellanen Parturi. Määpäs tiiänki yhen parturiliikkeen jossa vielä ainakin vuosi sitten sai parranajon ilmaiseksi kun vaan sopi ajan etukäteen :)

Kerran olin viereisessä tuolissa ja kattelin ku heebon naamaa pehmitettiin lämpimillä pyyhkeillä ensin ja sit veisteltiin...

Ja kun kumminkin kysyt että miks ilmaiseksi niin ne tarvi harjoituskappaleita kun oli oppilaita siellä. Kukaan ei muuten kuulemma tullu parranleikuuseen parturiliikkeeseen.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 8.1.2007 20:25

Tuo nyt on vähän samanlainen haave kun aina haluaisi käydä kalliovuorilla ja joku sanoisi siihen "täh, kiviähän tuolla on mettä täynnä".
Olihan siellä ihan mukavan näköisiä lumihuippuja :)

Suomessa alkaa muuten Gillettellä olemaan jo melkoinen monopoli. Taitaa olla lähes ainoita "laadukkaampia" koneita markkinoilla. Wilkinson Swordkin vetäytyi jokin aika sitten, vaikka moni kehui kyseisen merkin teriä Gilletten vastaavia kestävämmiksi. Luulenpa, että tahallaan tekevät teränsä niin pehmeästä aineesta, ettei se kestä terävänä. Ja jos kestää, niin voiteluraita on tohjona parin suihkussa ajon jäljiltä :(

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 8.1.2007 20:37

mä en oo sen voiteluraidan mukaan ikinä menny. veistely kun alkaa tuntua raastamiselta niin on aika vaihtaa. jos tekis niinkun tossa kiletten ohjeessa käsketään, vaihtamaan terää kun nauha on finito, niin aika kallista sheivailua tulisi. en oo hirveesti sisäistäny koko nauhan tarkoitusta yleensäkään. muuta kun että uudessa on vihree ja parin ajon jälkeen valkee.

Mikhauta
-

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.1.2007 20:51

Siinä raidassa on jotain aloeveraa tai jotain, mikä rauhoittaa ihoa ajon jälkeen. Heti saunan tai suihkun jälkeen on paras ajaa, silloin iho ja karvat ovat vielä pehmeitä. Itsellä kestää yksi mach3:sen terä noin kuukauden.

Ves_ku
-

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 8.1.2007 21:06

Meilläpäin ei edes enään saa rauhassa ostaa mach3 teriä. Toisissa kaupoissa ne pitää pyytää kassalta ja lopuissa niihin on kiinnitetty ällyttömät varkauden estolaitteet. On kuulemma hävikki aika kovaa enkä ihmettele kun sillä terällä tosiaan kerran parran ajelee hyvin ja loput on sit mitä sattuu. Tulee aika kalliiks. Kaiken lisäks ainakin ite onnistun saamaan mach3:lla haavan naamaan joka kerta. Kesällä muuten iho kestää huomattavasti paremmin höyläilyä.

No nyt siirryin sähkökoneeseen ja toistaseks ollu ihan tyytyväinen. Jäljessä pikkasen häviää, mutta eipähän oo ihan niin tyyristä ja naama verillä.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 8.1.2007 23:41

Babar kirjoitti:Viimeistään kahden viikon päästä on Gillette niin tylsä, että parranajo on yhtä kidutusta. Ei se ole tottumuskysymys kun siihen ei vaan totu. Eri asia kitkeä rikkaruohoa kuin kaataa vanhaa tammimetsää. Onneksi ei ole sentään raha niin tiukassa, että pitäisi tylsillä terillä ajella.

No jos mun parrankasvusta kertoo jotain se, että paidat menee rikki kauluksista ja MÄ todellakin käytän vähintään 1kk sitä samaa terää, enkä huomaa juurikaan tylsymistä tai mitään muutakaan. Sit vaan joskus se tulee vaihdettua. Eikä raha tosiaankaan ole niin tiukassa, ettei niitä ostelis vaikka joka päivä. Mutta miksi ostaa turhaan uusia vähän väliä ku vanhallakin pärjää. Tyhmää "tuhlausta"... :)
Naama kannattaa lämmittää ennen ajoa, muutenhan se on yhtä tuskaa.

Aliene
-

ViestiKirjoittaja Aliene » 9.1.2007 12:24

Ajan 2-3 kertaa viikossa koko pään Mach3:silla, ja terä kestää noin kuukauden.. vissiin sitten vain pehmeempi karva :) Joskus kokeilin hiuksiin tuollasta kertakäyttöterää ja itkuhan siitä meinas tulla :) pakko oli jättää homma kesken ja hakee kaupasta teräpaketti.

Mörssäri
-

ViestiKirjoittaja Mörssäri » 9.1.2007 16:06

Taanoin parturissa käydessäni parturi sanoi punaisten partakarvojen olevan pahimpia. Ovat kuulemma kaikkein sitkeimpiä ja vaativat terävimmät terät. "Nyhtämis" efekti täten kai pahimmillaan.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että kuvaus tuntui osuvan oikeaan. Itsellä "onneksi" parta harmaantuu kovaa vauhtia. Ja harmaathan ovat tunnetusti kovimpia karvoja.

Ammattikoulussa leikkaavat monesti hiukset ilmaiseksi jos saavat ajaa (leikata kai tms.) parran samalla. Kuten joku totesikin, on asiakkaista pulaa tällä saralla.

hexxi
-

ViestiKirjoittaja hexxi » 10.1.2007 9:01

Mulla on ollut ihon ärsytys ongelmana. Eli kaulaan tulee punaisia näppyjä ym. Alussa mulla oli tavallinen sähköpartakone. Sitten siirryin noihin gilleten mach3 jolla mentiin monta vuotta. Eli se oli askel parempaan suuntaan muttei vielä hyvä erityisesti kaulan alueella ja leuan alla. Nyt sain joulahjaksi philips cool skin partakoneen josta tulee sitä ainetta. En voi muuta kuin suositella.

Ainoa mikä harmittaa on niiden nivean pussien hinta. Olen ajatellut kokeilla täyttää niitä uudestaan lääkeruiskun avulla. Sitä samaa tai melkein samaa ainettahan saa myös pienissä lasipulloissa tiettävästi halvempaan hintaan. Onko joku jo kokeillut tai löytänyt jonkun webbishopin mistä sitä ainetta sais halvemmalla?

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 10.1.2007 10:30

^ Itse ostin tuosta syystä märkäajoon sopivan Panasonicin, voi käyttää mitä ainetta lystää. Voihan tuon Philipsinkin kanssa toimia niin, että vaikka ensin sivelee ihon sillä Nivean pullossa myytävällä mömmöllä ja sitten ajaa. Pakkoko sen aineen on sieltä koneen sisältä tulla?

Tosin onhan tuossa tietysti yksi työvaihe enemmän jos noin toimii, juuri tuosta syystä märkäajo jäi mullakin pariin kokeiluun ja nyt tulee ajettua naama kuivana.

Uskoisin kuitenkin, että se Nivean after shave -lotion olisi melkolailla sopiva aine tuohon täyttöhommaan.

Samout
-

ViestiKirjoittaja Samout » 10.1.2007 15:50

Mulla on ollut ihon ärsytys ongelmana. Eli kaulaan tulee punaisia näppyjä ym. Alussa mulla oli tavallinen sähköpartakone. Sitten siirryin noihin gilleten mach3 jolla mentiin monta vuotta. Eli se oli askel parempaan suuntaan muttei vielä hyvä erityisesti kaulan alueella ja leuan alla. Nyt sain joulahjaksi philips cool skin partakoneen josta tulee sitä ainetta. En voi muuta kuin suositella.

Itselläni on hyvinkin pitkälti sama ongelma tosin ilmeisesti vielä pahempi laatuisena, koska edes cool skinillä ei saa ajettua kovinkaan hyvin. Melkeinpä ainoa siedettävä tapa on höylääminen mach3:lla pitkähkön saunomisen jälkeen. Ei vaan ihan joka aamu viitsi saunassa käydä kun parta pitää ajaa.
Tämän ongelman kanssa on painittu jo kauan, joten kertokaa ihmeessä jos tiedätte jotain hyviä kikkoja ongelmaan.

AaJee
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 10.1.2007 16:33

Itse mitä tulee päätä höyläiltyä niin Gilleten Mach3- terät ovat olleet ihan ehdottomia. Kertakäyttö-terällä kun tuppaa tulemaan niin herkästi haavoja päähän :) Se tärisevä malli Gilleteltä oli myös aika näppärä kapistus. Päätä ajellessa tosin terät kuluvat selvästi enemmän, kuin partaa ajettaessa, hiusten pituudesta riippuen.

H.Leinonen
-

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 10.1.2007 18:13

Itse liputan rohkeasti ja häpeilemättä Gilleten Mach 3:a. Voittaa kevyesti kaiken maailman pirkkaleikkurit, joilla naama on hyvin äkkiä veressä ja leikkuujälki on ihan eri luokkaa kuin Gilletellä. Itsellä yksi Gilleten terä kestää noin 1.5 kk mikä kyllä osin johtuu siitä että ajelen turpavärkkini vain n. pari kertaa viikossa ja pularit ja leukaparta vähentää ajeltavaa aluetta noin kolmanneksen. Ja ihon ärsyyntymisoireita on aina hieman ajelun jälkeen, mutta punoitus ja näppylät laantuvat yleensä parin tunnin kuluessa ajelusta...

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 10.1.2007 18:31

^Minä juuri liputin Pirkka kolmiterälle kun on mielestäni kestävämpi, mukavempi iholla ja halvempi. Voihan se olla, että sillä vaahdollakin on merkityksensä ajeluun, tosin vaahto tai geeli, sama lopputulos.

H.Leinonen
-

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 10.1.2007 20:40

^ No välillä olen saattanut Gilleten kanssa ajella pelkän kuuman veden kanssa, jos ei sänki ole viikkoja vanha, eikä tulos ole sen huonompi kuin vaahtojen kanssa...

TDI
-

ViestiKirjoittaja TDI » 10.1.2007 21:00

Itse olin mainoksen uhri ja ostin tollaisen Fusionin. En kyllä voinut kuin hämmästellä, että terät eivät tukkeutuneet juuri ollenkaan ja juoksevalla vedellä sai tukokset heti samantien pois.

Ostin myös Fusion Power -mallin. Oli mukava ja hellävarainen käyttää ja jälki on tosi hyvä. Terät eivät tukkeutuneet. Parrankasvu on melko voimakasta ja sähkökoneella pitäisi ajaa illalla uudelleen, jos olisi menossa johonkin juhliin.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 11.1.2007 0:00

Perinteinen 1 teräinen systeemi toimii parhaiten. Terät on halpoja, kestää pitkään, haavoja tulee aniharvoin..

apa
-

ViestiKirjoittaja apa » 11.1.2007 13:01

Onko niitä Gilleten M3 Power teriä pakko ostaa kaupasta, kun niitä saa netistä melkein puoleen hintaan? tietenkin postikulut päälle, mutta jos tilaa vaikka kaverin kanssa niin tulee paljon halvemmaksi!
Itse käytän juurikin tuota konetta ja olen tyytyväinen, joskin se menee tukkoon ja pitää välillä aukoa rapsuttamalla. Muutaman kerran viikossa pitää ajaa, sen jälkeen hyvä After shave niin ei punota!

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 11.1.2007 13:09

Itse olin mainoksen uhri ja ostin tollaisen Fusionin. En kyllä voinut kuin hämmästellä, että terät eivät tukkeutuneet juuri ollenkaan ja juoksevalla vedellä sai tukokset heti samantien pois.
Johtuu terän pinnoitteesta, jollainen on jo Mach3-terien toisessa sukupolvessa (nimitystä en muista).

^Minä juuri liputin Pirkka kolmiterälle kun on mielestäni kestävämpi, mukavempi iholla ja halvempi.
Olikos tuo juuri se malli, joka sopii Gilletten kahvaan ja asiasta jopa mainitaan paketissa? Gillettehän yritti joskus käydä asiasta oikeutta, en vaan muista miten tuossa loppujen lopuksi kävi.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 11.1.2007 19:13

oisko se just se m3 turbo. kattelin kans sen fusionin terien vaihtoehtoja ja siellä oli kans turbo vaihtoehto, mikä oli kait pinnoitettu eri tavalla ja oli jotenkin muutenkin olevinaan erilainen.

Mistä niitä teriä saa netistä tilattua? jos halvemmaksi tulee niin voisi kyllä melkein kokeilla.

Se muuten se rajausterä tukkeutuu aika pirun helposti kun sitä ei voi huuhdella samalla tavalla kun muita niistä teristä. sen olisivat voineet suunnitella vähän paremmin huuhdeltavaksi.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 11.1.2007 19:21

tuolla näkyy olevan muuten niitä vanhan mallinkin höyliä, merkur merkkisiä, mitä pasaattikin taisi haikailla. ja uudenpiakin teriä vähän edukkaammin.KLIK

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 11.1.2007 22:17

^Hinnat hieman erit mitä tuolla Nashvillen veitsi kaupassa.

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 11.1.2007 22:56

miehenkauppa - "Merkur - partahöylä viiksien ja kulmakarvojen muotoiluun". Prkl. tässä meinaa tippua miehisyyden kelkasta kun ei ole tullut kulmakarvojakaan muotoiltua koskaan. jaa, tuolla on muitakin noita gay eyes on straight guys juttuja

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 12.1.2007 0:17

^joo... onhan niitä tyyppejä jotka nyppii kulmakarvansa :P

eikä siinä vielä kaikki... http://www.miehenkauppa.fi/ehostus-c-59.html

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 12.1.2007 10:58

Voi tsiisus: 4VOO - peitepuikko 4VOO peitepuikolla voit peittää ja piilottaa:

ihon virheitä, tummia renkaita silmien alla, ihon erivärisiä kohtia, tatuointeja, muita jälkiä kehossa

Kuka helvetti jätkistä tällaista tarvii, vai onko ne akka siinä vieressä jonka mielestä sinä tarvit tällaisia homo juttuja? :-)

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 12.1.2007 11:07

:D Emmä tiiä, mut tollasia ku rupee käyttää niin miehisyys on jo menetetty.

apa
-

ViestiKirjoittaja apa » 12.1.2007 12:18

Tuolta löytyy M3 power teriä: http://www.huuto.net :)

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 12.1.2007 18:18

jaa se onki tommonen pulju sitte =) on melko "miehisiä" vehkeitä tosiaan joo

Anziman
-

ViestiKirjoittaja Anziman » 15.1.2007 1:16

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 15.1.2007 17:27

joo tuo se oli se video mitä muistelin =)

Anziman
-

ViestiKirjoittaja Anziman » 18.1.2007 14:20

Voi tsiisus: 4VOO - peitepuikko 4VOO peitepuikolla voit peittää ja piilottaa:

Ei tarvii kun mennä auton alle roplaan, niin sellanen musta möhnä naamioi huolella kaikki kauneusvirheet. :D

kalevius
-

ViestiKirjoittaja kalevius » 6.1.2011 19:36

Aiheen vierestä mutta niksipirkka : Vaaleanharmaissa farkuissa ropailun jäljiltä mustia öljyläikkiä, jotka ei pesukoneessa lähtenyt, kokeilin puukollakin rapsutellla mutta hieman haalenivat. Siivoushyllystä löytyi purkki korrekin vaahtoavaa tekstiilipesua ja sitä harjalla hankaamalla niin lähti kaikki jäljet nopeasti, eikä mitään läikkiä jäänyt.

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 6.1.2011 21:51

Aiheen vierestä

No todellakin...
4vuotta vanhan aiheen nosto täydellisellä offtopicilla.

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 6.1.2011 22:09

Halvalla Mach3:n teriä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44065
Huomatkaa, että kinkkikaupasta saapi suomi-teksteillä tavaraa..

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 8.1.2011 3:10

Kohta saa varmaan myös Jussipaitoja - melkein aitoja.

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 8.1.2011 14:03

Jos oikeesti haluaa hyvän parran ajon niin kannattaa investoida partaveitseen. Lyö machit yms paskat 6-0.
Ite ajelen tommosel setil omaa naamaa, vaatii tosin vakaan käden ja riittävästi aikaa:
Kuva

cancermann
-

ViestiKirjoittaja cancermann » 8.1.2011 21:36

Heh, tappaisin itseni tuollaisella... Jotenkin ei uskalla edes ajatella että lähtis veitsellä vuolemaan naamaansa. En epäile että eikö olisi hyvä, mutta monesti höylälläkin veri lentää.
Kait aina liian kiire kun tulee sivuttaisia vetoja ja sitä kautta haavoja... Päänahassa vielä ikävämpi, kun vetelen myös hiukset höylällä.

Hasty
-

ViestiKirjoittaja Hasty » 9.1.2011 20:23

Johan oli topicin nosto kohillaan, mutta kannetaan nyt omakin korsi kekoon.

Philipsin kolmen pyörivän terän niittokoneen omistaneena, en ole herkkäihoisena uskaltanut sähkökonetta hommata, sen verran kivuliaat on muistot muutaman vuoden käytössä olleesta Philipsistä.
Juurikin Gilletten tuotteilla on sittemmin vuosikaudet menty.

Ihan oikean (lue. Braun) sähkökoneen osto on himoittanut jo pitkään ja kuin tekosyynä Gigantti sattui mainostamaan Porsche Mororsport värityksellä Braunin 790 cc konetta, niin sellainenhan se sitten oli saatava.

Tässä vaiheessa loppuikin sitten huumorintaju kokonaan, kun näin tuon Gigantin kamppanjatarjouksen - 399 eur partakoneesta!!! Pitäkää tunkkinne.

Viisi minuuttia Googlea, Paypal ja DHL toikin sitten Saksasta muutaman päivän päästä paketin, jolle hintaa kertyi n. 230 eur. Erittäin tyytyväinen olen ollut koneeseen eikä aiheuta minkäänlaisia iho-ongelmia. Aivan toiselta planeetalta verrattuna Philipsin partakarvanrepijään.

Ja terveisiä Gigantin hinnoittelijalle; "On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa!"
Viimeksi muokannut Hasty, 21.1.2011 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Krisse
-

ViestiKirjoittaja Krisse » 9.1.2011 20:38

Tokmanni myy välillä noita mach3 teriä säästöpakkauksena aika edullisesti, jotain 30e luokkaa paketti. Tyyliin vuoden terät siinä paketis :)

maspe
-

ViestiKirjoittaja maspe » 9.1.2011 20:55

Onko muilla kokemusta noista philipsin ja braunin koneiden eroista? Itse aikanaan sain ensimmäiseksi partakoneeksi braunin ja hyvin sillä meni niin kauan kuin akku ja latauslaitteet toimivat. Pari vuotta sitten sain philipsin parinsatasen kolmiteräisen koneen ja joka kerta kun sillä ajaa parran on leuan ympäristö punainen kuin pienellä possulla pari päivää. Ihan sama mitä aineita käyttää leuan hierontaan ennen ja/tai jälkeen operaation, sama homma aina. Piti kaivaa esiin ne intistä saadut gilletet ja opetella höyläämään sänki pois parin viikon välein kun ei hermo kestänyt olla punaisella kaulalla koko aikaa. Taitaa tuo philips kestää kaapissa eläkeikään saakka.

Slantsix
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.1.2011 21:08

Itsellä kans oli eka Braun, joka oli parempi iholle, leuan alta sai jopa kaikki karvat pois. Se sit hajosi kun tippu lattialle wc:n kaapin päältä. Mutta ei silläkään aivan sileetä saanut.
Noh tilalle 3 teränen Philips ja aivan turha vehje. Kaula on kuin olisi tylsällä veitsellä sen nyrhiny, näppyjä seuraavana päivänä ja jättää pitkiä karvoja.
Ainut missä toi philips toimii edes joten kuten, on kun seuraavana päivänä ajaa sängen pois, mikä on kasvanu Mach 3 jäljiltä.
Veitseä en ole kokeillu, mutta tekisi mieli testata.

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 9.1.2011 21:19

^jos pokkaa löytyy, niin ei muutakun kokeilemaan. Noita saa myös vaihtoterällisenä mallina, mulla on semmonenkin:
Kuva

Tollasella ei tartte terotella kivellä ja nahalla terää, vaan parin kerran jälkeen kun tuntuu, ettei se enää leikkaa, niin uus terä vaan kiinni.

Se mikä ero juuri veitsessä ja höylässä on, että veitsi leikkaa sen partakarvan ja höylällä raastat niitä, jolloin iho ärsyyntyy pahemmin ja sit ollaan punasia kuin porsaat. Välillä toki tulee viiltoja, mutta ne on vain pinnallisia, kirpaseehan se toki, mutta siihen auttaa alumakivi/puikko, joka samalla tyrehdyttää verenvuodon.

Sitten mitä tulee partavaahtoihin, niin ne kannattaa suosiolla jättää hyllyyn, itse käytän partasaippuaa joka suditaan vaahdotuksen jälkeen naamalle.

Ja sähkökoneet oon heittäny roskikseen :D

Itse en todellakaan ole mikään manikyyrillä käyvä metroseksuaali-tyyppi, vaan välillä vaatteet haisee öljylle ja bensalle, mutta koska partaa joutuu usein ajamaan ettei näytä rölliltä, niin aattelin että tehdään kunnolla jos tehdään :D

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 10.1.2011 0:48

Juu ainakin gilleten vaahdot jätän hyllyyn. Voi olla että tuotekehitystä on jo tapahtunut, mutta aiemmat kokemukset on sellaisia että höylä on koko ajan tukossa gilleten vaahdoilla. Halpisvaahdotkin parempia.

Olen käyttänyt Gilleten sensoria, tosin pitkään partani on ajanut vaimo ja ihan veitsellä, yleensä saunan jälkeen.

Vee-ille
-

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 17.1.2011 15:56

Jos haluaa olla kunnon manolo, niin tuosta mallia : http://www.youtube.com/watch?v=VAXjyQB4 ... re=related

Edit: Suht vaivattoman näkösesti leikkaa... Ja vastuuta en ota jos tuota joku innostuu kokeilemaan :D

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 17.1.2011 16:07

:D:D no voihan kirveelläki periaattessa ajaa partaa... jos viittii eka teroittaa siihen sopivan koveruuden, mut sen jälkeen sil on paha enää hakata halkoja.

Vee-ille
-

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 17.1.2011 16:14

No jos haluaa sen halonhakkuun suorittaa myös kuin Chuck Norris, niin : http://www.youtube.com/watch?v=kUDjKpmoDZc

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 17.1.2011 16:15

Onko muilla kokemusta noista philipsin ja braunin koneiden eroista?
Ei, mutta halvemmalla Philipsillä olen ajanut ja nykyään vajaat 200e maksaneella Panasonicilla. Panan kone on hieman äänekäs, mutta jälki on kyllä todella sileää. Pidemmäksi venähtäneen parran ajo taas ei Panalla oikein onnistu, nipistelee kun karvoja jää johonkin väliin ajopäässä ajoittain.

Philips ärsytti ihoa, mutta Panasonic ei juuri lainkaan. Ajopää on Panasonicissa on samantyyppinen Braunin kanssa.

t.t.j
-

ViestiKirjoittaja t.t.j » 17.1.2011 16:34

Itse ostin tämän topicin innoittamana Braunin 350CC:n. Aiemmin oli kokemusta parista Philipsin halppiksesta, ja kyllä tämä Braun hakkaa ne mennen tullen. Ei minkäänlaista ihoärsytystä havaittavissa kun Braunilla ajelee, Philipsit saivat aikaan helvetillisen kirvelyn.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”