Hakusessa transporter/joku muu paku.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ar_Zi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 8.2.2005 13:05

Hakusessa transporter/joku muu paku.

ViestiKirjoittaja Ar_Zi » 2.1.2011 23:56

Terve kaikille.

Jotain juttua tästä löysin haulla mutta en mielestäni tarpeeksi, viisaammat saa neuvoa.

Eli haussa olisi vähän ajettu pakettiauto. Lähinnä transporter kiinnostaa.
Katselin tuollaista 1.9tdi 77kW moottorilla. Onko millainen moottori kestoltaan?
Autolla ei tulla mitään painavaa kuljettamaan/vetämään.

Mites tuollainen muuten, onko mainittavaa eroa 2003 ja 2006 vuoden autoissa?
Muutenkin kuin puolet hinnassa :)

Toinen vaihtoehto on uusikorinen Transit, jos jollain on, niin kertoo ihmeessä mielipiteensä autosta.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 3.1.2011 15:57

170k ajettu -03 77 kW T5 löytyy taloudesta. Ajoltaan pirun hyvä pakuksi, eikä nyt ihan tuskaisen hidaskaan, kun suunnilleen tyhjänä kulkee meidän käytössä (ei toki mikään raketti, mutta pysyy liikenteen mukana kyllä). Kylmä kun mikä parinkympin pakkasilla, eli eberillinen/webastollinen kannattaisi etsiä. Vikoja ei mahdottomasti ole ollut, lämppärin moottori satunnaisesti mykkänä, kaksoismassavauhtis ilmoittelee olemassa olostaan hiukan ja hehkuja jokunen mennyt.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 3.1.2011 16:17

Meillä on toissä käytössä nuita transitin losoja -05 ja siitä uudempia. Ihan jatkuvasti on pari autoa pajalla, millon on jossaki kytkin sökö millon toisessa vaihteisto tai polkimien rauta. Yks heitti nesteet pihalle ku seiso viikon parkissa. Tällä hetkellä ei oma lähe käyntiin jos on 20 tai yli astetta pakkasta vaikka hehkut ja akut on muka kunnossa liikkeen mukaan, mittaristo ei toimi jos on -15 astetta, seki toimii kuulema liikkeen mukaan ok. Nesteitä saa lisäillä vähän väliä. Merkkihuolto on aivan luokatonta pörhöön verrattuna. Ajettavuus on ihan kohtuullinen mutta etenemiskyky aivan surkea! Tasasella pihalla jos sattuu olemaan eturenkaan alla pikku kuoppa niin saa ees-taas nytkyttää, mitääntekemätön vetoluiston eston valo vaan vilkuttaa apinanraivolla. Alle 100tkm ajetuissa on jo helmat, lokarin kaaret ja ovien reunat ruosteessa. Vetokoukkujen sähkösarjat on räpistelty ihan miten sattuu, rosvoilla vaan mistä on helpoiten saatu ja ku piuhat ei oo yltäny niin mummovainaan pöytälamppukaapelilla ja teipillä jatkettu. Ite en kyllä ikinä käsiäni löis nuihin vehkeisiin..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 3.1.2011 16:40

Jos etsit oikeasti luotettavaa ja suht pieniruokaista pakua niin ehdottomasti T4 Transporter 2.5tdi 102hv koneella. T5:sissa keskimäärin enemmän vikaa. Ja väitän että tuo on fakta. Tuo 1.9 77kw niistä ehkä varmin ja edullisin ylläpitää. Tosin niissäkin kytkin/kaksoismassa voi olla hyvinkin lyhytikäinen ja nokka/paininkupit voivat kulua. Transitista ei kokemusta, mutta enpä niitä nyt ole kuullut tolkuttomasti kehuttavan.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 3.1.2011 17:42

260 tkm 2,5 133hv bussi T5 löytyy tallista. Erinomainen ajettava, mutta aika vikaherkkä tuokin. Enimmäkseen pientä ärsyttävää vikaa, mutta myös jotain kalliita juttuja on tuohonkin takuuseen vaihdettu. Myös jotain hyvin epätavallisiakin osia on tuohon pitäny vaihtaa.
Ainakin 2,5 koneelliset suomiautot on kaikki varustettu webastolla, mutta ajastinkello näistä vakiona puuttuu.

Hiace on tämänhetken pakuista ehkä se varmoin peli, mutta toisaalta sillä on hintansa. Aika karu peli kokonaisuutena.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.1.2011 18:06

OT:
Merkkihuolto on aivan luokatonta pörhöön verrattuna.


Täälläpäin ovat ihan sama asia. Siis merkkihuolto on Pörhö.
/OT.

Ar_Zi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 8.2.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Ar_Zi » 4.1.2011 0:20

Katselin myös tuollaista t4 portteria, tahtoo vaan olla hieman harvassa vähän ajetut&siistit autot. Tai sit jos löytyy niin hinta on jo tähtitieteellinen. Miten tuo vauhtipyörä oireilee ja missä kilometreissä? Hiace olisi toki kestävä, mutta jokapäiväiseen ajoon aika karu laite niinkuin tuossa jo joku sanoikin. Kyllä se taitaa kallistua vahvasti tuohon 77kW portteriin.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.1.2011 3:49

[OT:] ^^ Ilmeisesti tuossa aiemmassa postauksessa vertaillaan Fordin (Transit) merkkihuoltoa, volkkarin merkkihuoltoon (Pörhö). [/OT]

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 4.1.2011 15:22

Meidän pelissä vauhtipyörä oireilee niin, että tyhjäkäynnillä tuntuu "pieni epätahtinen värinä", vaikka moottori käy nätisti ja tasaisesti. Paikaltaan lähdössä jos hieman varomattomasti nostaa kytkintä, niin "pamauttaa" vedon päälle (ei pahasti, mutta kuitenkin epänormaalisti). Noi molemmat on kyllä helppo huomata koeajolla, jos tietää mitä etsii.

Mulderi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 23.9.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Mulderi » 4.1.2011 15:32

Älä pelästy kilsoja jos T4 ostat, oma T4 mun mielestä parempi kuin muutama 200tkm vähemmän ajettu T5. Hiacet tosiaan aika pomminvarmoja, mutta aika työkoneita. Vivaro/nissan/rellu myös harkinnan arvoisia, hinnat halvempia, mutta ei kokemusta laadusta.
T4 portteria voin suositella ainakin, ei kalliita vikoja ja liikkuu ihan hyvin tuolla 102hp koneella.

drax
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.1.2008 1:38

ViestiKirjoittaja drax » 4.1.2011 18:01

T4 portteri tuolla 102hp koneella löytyy, varmatoiminen peli pikkasen päälle 200tkm ajettu uudesta asti ollut. Vikoina ei mitään merkittävää, keskuslukot temppuilee, takaboksin sisällä olevat muovisuojat paskana viikon päästä ostosta. Plussaa vielä että hihna kesti ajaa päälle 160tkm kun ei tullut huomattua vaihtaa =)

Hiacet ovat kyllä pomminvarmoja, mutta sisämelu ja sisusta ovat karua tavaraa.

Vivaro/nissan/relluun en koskisi kaverilla ollut ja alussa oli korjaamolla viikottain, eikä ne viat vielä ole loppuneet...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 4.1.2011 20:54

t5 2003 orkkis 62 kw. ohjelmalla 108 kw(laitettu uutena). toinen vetoakseli 67tkm kohalla ja nyt 167tkm kohalla turpo. muuten normihuollolla.(tänä talvena pehmeni etuiskarit.) Ai niin. sivuovea ei aina keskuslukko aukase. tuntuu että johtuu pakkasista...voi olla että oon väärässäkin.

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 4.1.2011 22:11

Jos ite olisin vastaavassa tilanteessa niin kyllä ottaisin t4 myös vakavan harkinnan alle. Noita vitoskoneella olevia ja -+ 200tkm ajettuja porttereita löytyy hyvin ja ei nuo kilometrit ole vielä mitään, jos yli miljoonan ajettujakin yksiöitä on. Oma mielipide on että 1.9 kone pakussa ei ole hyvä idea.

Muutaman metrin oon koulun 65kw caravellella ajellu ja siinäkin on jo voimaa ihan riittämiin kuskaamaan 8 henkeä ja tavaroita. Ei kuitenkaan mikään raketti, mutta etenkin maantiellä voima riittää mainiosti verrattuna hiaceen. Ei tarvi vastamäkeen pykältää pienempää ja seisoa kaasun päällä, että saa pidettyä edes jotenkin nopeuden.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 5.1.2011 11:00

Tiloiltaan portteri on pienin. Joskin paras ajaa. En pidä transittiakaan huonona varsinkaan etuvetomallia, Takavetoiset pitäisi vetää pois pohjoisen markkinoilta.
Kokelemallahan se selviää! Käy autoliikkeissä kokeilemassa eri merkkejä ja malleja niin saat vähän tuntumaa pakuista. Yhtenä ostokriteerinä itse pidän hanttarin sivuliukuoven ikkunaa, helpottaa totisesti kaupunki ajossa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa