Hakusessa transporter/joku muu paku.
Valvoja: ffp jäsenet
Hakusessa transporter/joku muu paku.
Terve kaikille.
Jotain juttua tästä löysin haulla mutta en mielestäni tarpeeksi, viisaammat saa neuvoa.
Eli haussa olisi vähän ajettu pakettiauto. Lähinnä transporter kiinnostaa.
Katselin tuollaista 1.9tdi 77kW moottorilla. Onko millainen moottori kestoltaan?
Autolla ei tulla mitään painavaa kuljettamaan/vetämään.
Mites tuollainen muuten, onko mainittavaa eroa 2003 ja 2006 vuoden autoissa?
Muutenkin kuin puolet hinnassa :)
Toinen vaihtoehto on uusikorinen Transit, jos jollain on, niin kertoo ihmeessä mielipiteensä autosta.
Jotain juttua tästä löysin haulla mutta en mielestäni tarpeeksi, viisaammat saa neuvoa.
Eli haussa olisi vähän ajettu pakettiauto. Lähinnä transporter kiinnostaa.
Katselin tuollaista 1.9tdi 77kW moottorilla. Onko millainen moottori kestoltaan?
Autolla ei tulla mitään painavaa kuljettamaan/vetämään.
Mites tuollainen muuten, onko mainittavaa eroa 2003 ja 2006 vuoden autoissa?
Muutenkin kuin puolet hinnassa :)
Toinen vaihtoehto on uusikorinen Transit, jos jollain on, niin kertoo ihmeessä mielipiteensä autosta.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
170k ajettu -03 77 kW T5 löytyy taloudesta. Ajoltaan pirun hyvä pakuksi, eikä nyt ihan tuskaisen hidaskaan, kun suunnilleen tyhjänä kulkee meidän käytössä (ei toki mikään raketti, mutta pysyy liikenteen mukana kyllä). Kylmä kun mikä parinkympin pakkasilla, eli eberillinen/webastollinen kannattaisi etsiä. Vikoja ei mahdottomasti ole ollut, lämppärin moottori satunnaisesti mykkänä, kaksoismassavauhtis ilmoittelee olemassa olostaan hiukan ja hehkuja jokunen mennyt.
Meillä on toissä käytössä nuita transitin losoja -05 ja siitä uudempia. Ihan jatkuvasti on pari autoa pajalla, millon on jossaki kytkin sökö millon toisessa vaihteisto tai polkimien rauta. Yks heitti nesteet pihalle ku seiso viikon parkissa. Tällä hetkellä ei oma lähe käyntiin jos on 20 tai yli astetta pakkasta vaikka hehkut ja akut on muka kunnossa liikkeen mukaan, mittaristo ei toimi jos on -15 astetta, seki toimii kuulema liikkeen mukaan ok. Nesteitä saa lisäillä vähän väliä. Merkkihuolto on aivan luokatonta pörhöön verrattuna. Ajettavuus on ihan kohtuullinen mutta etenemiskyky aivan surkea! Tasasella pihalla jos sattuu olemaan eturenkaan alla pikku kuoppa niin saa ees-taas nytkyttää, mitääntekemätön vetoluiston eston valo vaan vilkuttaa apinanraivolla. Alle 100tkm ajetuissa on jo helmat, lokarin kaaret ja ovien reunat ruosteessa. Vetokoukkujen sähkösarjat on räpistelty ihan miten sattuu, rosvoilla vaan mistä on helpoiten saatu ja ku piuhat ei oo yltäny niin mummovainaan pöytälamppukaapelilla ja teipillä jatkettu. Ite en kyllä ikinä käsiäni löis nuihin vehkeisiin..
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jos etsit oikeasti luotettavaa ja suht pieniruokaista pakua niin ehdottomasti T4 Transporter 2.5tdi 102hv koneella. T5:sissa keskimäärin enemmän vikaa. Ja väitän että tuo on fakta. Tuo 1.9 77kw niistä ehkä varmin ja edullisin ylläpitää. Tosin niissäkin kytkin/kaksoismassa voi olla hyvinkin lyhytikäinen ja nokka/paininkupit voivat kulua. Transitista ei kokemusta, mutta enpä niitä nyt ole kuullut tolkuttomasti kehuttavan.
260 tkm 2,5 133hv bussi T5 löytyy tallista. Erinomainen ajettava, mutta aika vikaherkkä tuokin. Enimmäkseen pientä ärsyttävää vikaa, mutta myös jotain kalliita juttuja on tuohonkin takuuseen vaihdettu. Myös jotain hyvin epätavallisiakin osia on tuohon pitäny vaihtaa.
Ainakin 2,5 koneelliset suomiautot on kaikki varustettu webastolla, mutta ajastinkello näistä vakiona puuttuu.
Hiace on tämänhetken pakuista ehkä se varmoin peli, mutta toisaalta sillä on hintansa. Aika karu peli kokonaisuutena.
Ainakin 2,5 koneelliset suomiautot on kaikki varustettu webastolla, mutta ajastinkello näistä vakiona puuttuu.
Hiace on tämänhetken pakuista ehkä se varmoin peli, mutta toisaalta sillä on hintansa. Aika karu peli kokonaisuutena.
Katselin myös tuollaista t4 portteria, tahtoo vaan olla hieman harvassa vähän ajetut&siistit autot. Tai sit jos löytyy niin hinta on jo tähtitieteellinen. Miten tuo vauhtipyörä oireilee ja missä kilometreissä? Hiace olisi toki kestävä, mutta jokapäiväiseen ajoon aika karu laite niinkuin tuossa jo joku sanoikin. Kyllä se taitaa kallistua vahvasti tuohon 77kW portteriin.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Meidän pelissä vauhtipyörä oireilee niin, että tyhjäkäynnillä tuntuu "pieni epätahtinen värinä", vaikka moottori käy nätisti ja tasaisesti. Paikaltaan lähdössä jos hieman varomattomasti nostaa kytkintä, niin "pamauttaa" vedon päälle (ei pahasti, mutta kuitenkin epänormaalisti). Noi molemmat on kyllä helppo huomata koeajolla, jos tietää mitä etsii.
Älä pelästy kilsoja jos T4 ostat, oma T4 mun mielestä parempi kuin muutama 200tkm vähemmän ajettu T5. Hiacet tosiaan aika pomminvarmoja, mutta aika työkoneita. Vivaro/nissan/rellu myös harkinnan arvoisia, hinnat halvempia, mutta ei kokemusta laadusta.
T4 portteria voin suositella ainakin, ei kalliita vikoja ja liikkuu ihan hyvin tuolla 102hp koneella.
T4 portteria voin suositella ainakin, ei kalliita vikoja ja liikkuu ihan hyvin tuolla 102hp koneella.
T4 portteri tuolla 102hp koneella löytyy, varmatoiminen peli pikkasen päälle 200tkm ajettu uudesta asti ollut. Vikoina ei mitään merkittävää, keskuslukot temppuilee, takaboksin sisällä olevat muovisuojat paskana viikon päästä ostosta. Plussaa vielä että hihna kesti ajaa päälle 160tkm kun ei tullut huomattua vaihtaa =)
Hiacet ovat kyllä pomminvarmoja, mutta sisämelu ja sisusta ovat karua tavaraa.
Vivaro/nissan/relluun en koskisi kaverilla ollut ja alussa oli korjaamolla viikottain, eikä ne viat vielä ole loppuneet...
Hiacet ovat kyllä pomminvarmoja, mutta sisämelu ja sisusta ovat karua tavaraa.
Vivaro/nissan/relluun en koskisi kaverilla ollut ja alussa oli korjaamolla viikottain, eikä ne viat vielä ole loppuneet...
Jos ite olisin vastaavassa tilanteessa niin kyllä ottaisin t4 myös vakavan harkinnan alle. Noita vitoskoneella olevia ja -+ 200tkm ajettuja porttereita löytyy hyvin ja ei nuo kilometrit ole vielä mitään, jos yli miljoonan ajettujakin yksiöitä on. Oma mielipide on että 1.9 kone pakussa ei ole hyvä idea.
Muutaman metrin oon koulun 65kw caravellella ajellu ja siinäkin on jo voimaa ihan riittämiin kuskaamaan 8 henkeä ja tavaroita. Ei kuitenkaan mikään raketti, mutta etenkin maantiellä voima riittää mainiosti verrattuna hiaceen. Ei tarvi vastamäkeen pykältää pienempää ja seisoa kaasun päällä, että saa pidettyä edes jotenkin nopeuden.
Muutaman metrin oon koulun 65kw caravellella ajellu ja siinäkin on jo voimaa ihan riittämiin kuskaamaan 8 henkeä ja tavaroita. Ei kuitenkaan mikään raketti, mutta etenkin maantiellä voima riittää mainiosti verrattuna hiaceen. Ei tarvi vastamäkeen pykältää pienempää ja seisoa kaasun päällä, että saa pidettyä edes jotenkin nopeuden.
Tiloiltaan portteri on pienin. Joskin paras ajaa. En pidä transittiakaan huonona varsinkaan etuvetomallia, Takavetoiset pitäisi vetää pois pohjoisen markkinoilta.
Kokelemallahan se selviää! Käy autoliikkeissä kokeilemassa eri merkkejä ja malleja niin saat vähän tuntumaa pakuista. Yhtenä ostokriteerinä itse pidän hanttarin sivuliukuoven ikkunaa, helpottaa totisesti kaupunki ajossa.
Kokelemallahan se selviää! Käy autoliikkeissä kokeilemassa eri merkkejä ja malleja niin saat vähän tuntumaa pakuista. Yhtenä ostokriteerinä itse pidän hanttarin sivuliukuoven ikkunaa, helpottaa totisesti kaupunki ajossa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa