Jetta Mk2 1.8T projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

Jetta Mk2 1.8T projekti

ViestiKirjoittaja miilun » 30.6.2010 20:13

Jetta 1.8 kaasari koneella tuottaa vain 90hv, mutta tämä ei enää riitä. Ratkaisu ongelmaan löytyy tekniikan vaihdon kautta eli lyödään Jettaan 1.8t kone neloskoppasesta, josta pitäisi jo vakiona irrota se 150hv, joka alkaa jo kuulostaa joltakin. Auton omamassan ollessa 970kg pitäisi tehon lisäyksen tuoda mukavaa potkua ajoon. Virityksen jälkeen jopa enemmän. Tässä siis lähtökohdat projektiin. Myös jotakin rakenneltavaa piti kesäksi saada...

Tästä lähdetään, autosta muutamia kuvia:
Edestä
Takaa
Sisustaa

Autoon uudet osat haettiin Benecarsilta ja mukaan tuli liuta tavaraa:
Golf 1.8t:
-1.8t kone apulaitteineen
-Vaihdelaatikko ja keppi
-Ohjausboxi ja johtosarja
-Kojelauta ja mittaristo
-Ratti
Golf Vr6:
-Akselit, raidetanko ja jarrut(pulttijako muuttuu...)
-Jarrutehostin, polkimet ja abs osat
-Vetoakselit
-Bensatankki, pumppu ja letkut

Moottoria
Moottoria2
Kojelauta
Etuakseli
Raidetanko
Taka-akseli
Taka-akseli purettuna

Moottorin ohjausboksi Benecarsilta annettiin väärä, eikä se sovi edes johtosarjaa kuten kuvissa näkyy. Boxin päällä lukee vieläpä DIESEL. Soiton jälkeen sanoivat, että etsivät oikeaa. Sitten vain odotellaan.

Ohjausboxi
Ohjausboxin sovitus
EDIT: Benecars ei antanut sopivaa ohjausboksia, koska ei kuulemma löydy, vaikka samoja moottoreita myy. Hintaa kyselin muualta ja on kuulemma noin 250e arvoinen laatikko ja tähän ei Benecars suostu ottamaan kantaa, vaikka minulle väärän osan myivät ja sanoivat sen sopivan. Benecars menee kyllä osaltani boikottiin.

Ruoste piti tietenkin saada pois akseleista ennen maalausta, joten hommiin.
Hyviä hommia
Tästä eteenpäin ja jossain vaiheessa lisää...
Viimeksi muokannut miilun, 11.8.2015 12:33. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 1.7.2010 9:01

Lähtökohtaisesti kuulostaa siltä, että tätä projektia on pakko seurata...Monihan täällä haaveilee tuollaisesta uudemman tekniikan swappauksesta, mutta tässä rojektissa se ei ole jäänyt haaveilun tasolle kun katsoo mitä hankintoja olet tehnyt...Tuommosesta osaläjästähän on saanut jo jonkin verran köyhtyäkkin...?

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

Torstain saldo

ViestiKirjoittaja miilun » 1.7.2010 22:57

Ensin tosiaan haaveiltiin ja nyt se pitää sitten toteuttaa, kun kerran itselleen meni lupaamaan. Kyllähän tuossa osiin muutama tonni laitettiin ja lisää tulee arvatenkin vielä menemään. Tässä päivitystä taas. Torstaina tavoite oli saada vanha motti pois autosta:

Alku
Purkua
Etenee
Moottori tuettuna
Irti on
Motti
Tyhjältä näyttää
Jettahan keulii :)

Alustan osia kerkesin myös massaamaan, mutta vielä on töitä jäljellä niidenkin osalta. Seuraavaksi vuorossa onkin sitten tuon konehuoneen siistiminen ja sisustaa pitäisi alkaa purkamaan. Huomenna toivottavasti lisää...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 2.7.2010 11:57

Hyvältä näyttää. Tsemppiä projektiin ja muista ottaa paljon kuvia. :)

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

Sisustan purku

ViestiKirjoittaja miilun » 4.7.2010 15:21

Päivitystä tulee taas. Ulkona on ollut todella hyvät ilmat, mutta silti jotain olen kerennyt tallissakin tekemään.

Jarrut lasikuula puhallettiin ja ne saivat uuden maalipinnan, eihän noita ruosteisia jaksa katsella:
Jarrut ruosteessa
Jarrut puhallettu
Jarrut maalattu

Sisällä aloitettiin kojelaudan purkamisella, joka ei ihan kivuttomasti lähtenyt. Pultit ja ruuvit kun olivat piilossa ja osa ruostunut kiinni konehuoneen puolelta. Sitten vain katkaistiin. Pitihän sitä uuttakin kokeilla paikalleen, kuitenkin on vielä töitä edessä että istuu paremmin:
Kojelauta paikallaan
Kojelaudan purkua
Kojelaudan purkua2
Kojelaudan purkua3
Kojelaudan purkua4
Uuden kojelaudan sovitusta

Seuraavaksi otetaan johtoa pois, siistitään konehuonetta ja uusi kojelauta pitäisi saada paikalleen. Tämä tapahtuu kuitenkin vasta viikon päästä, koska tänään pitää palata kasarmille viimeistä kertaa...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 4.7.2010 18:44

Passaako tuo nelosen kojelauta leveyden puolesta muokkaamatta? Kuvasta ei oikein näe kunnolla. Kolmosenkin kojelauta menee juuri ja juuri liukuvoiteen kanssa oviaukkojen etureunan väliin.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 6.7.2010 21:26

Onko mitään inhimillistä keinoa miten tällaisen tekniikanvaihdon yhteydessä pystyisi käyttämään kakkiksen alkuperäistä mittaristoa?
Tietty varmaan stand-alone moottorinohjauksen kanssa, mutta entä ihan 1.8T:n omalla ohjaimella?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 7.7.2010 1:42

TurboJ kirjoitti:Onko mitään inhimillistä keinoa miten tällaisen tekniikanvaihdon yhteydessä pystyisi käyttämään kakkiksen alkuperäistä mittaristoa?
Tietty varmaan stand-alone moottorinohjauksen kanssa, mutta entä ihan 1.8T:n omalla ohjaimella?

Ei taida olla mitään muuta estettä kuin ajonesto, joka on naitettu 1.8T:n mittariston yhteyteen. Tietysti kierroslukumittarin signaali pitää saada puolalta, joka voi suorasytytysvärkissä olla hiukkasen vaikeampaa... Itse olen miettinyt jos suunnittelisin värkin joka antaa oikeanlaista signaalia kakkiksen kierroslukumittarille ihan vaikka 5 voltin kanttiaaltosignaalista. Olen koittanut että suoraan ei toimi ainakaan ABS-moottorin ECU:n kierrosnopeustiedosta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.7.2010 9:23

^ja senkin ajoneston pystyy jo nykypäivänä poistamaan sieltä.

Toisessa ketjussa mainittu www.qpeng.com firman setillä ihan plug&play asennus kakkikseen.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.7.2010 9:26

Onko mitään inhimillistä keinoa miten tällaisen tekniikanvaihdon yhteydessä pystyisi käyttämään kakkiksen alkuperäistä mittaristoa?

Ohjainlaitteen rinnalle kytketään "boksi" jossa on kaikki ajoneston vaatimat komponentit, näin Motronic pidetään tyytyväisenä. Kakkiksen mittaristoon saa toimimaan öljynpaineen kun laittaa koneeseen molemmat öp-anturit, öljynlämmön saa toimimaan kun laittaa sille anturin ja kierrosluvun saa myös toimimaan hyvin vähillä komponenteilla (ainakin vanhemmilla puolatyypeillä). Nopeusmittari toimii kun laittaa vaijerin (ei sovi välttämättä vaan 02J askiin mutta 02A tietysti saa toimimaan).

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 23.7.2010 0:25

On vähän jäänyt tämän projektin päivittäminen, mutta nyt lisää.

Ilmastointia sovitettiin ja reikiä porattiin tulipeltiin:
Tulipelti
Sovittelua
Sisältä

Myös poljinasetelmalle porattiin reikiä: Tulipelti
Vanha bensatankki joutaa pois, koska siinä ei pumppua ole: Bensatankki
Tulipeltiä oli ruoste syönyt, joten uutta rautaa tillalle: Hitsausta
Alusta lähti pois ja tyhjältähän se näyttää: Konehuone
Tulipellistä hitsattiin umpeen tarpeettomia reikiä ja ruostetta poistettiin: Tulipelti2
Antenni saa luvan siirtyä katolle: Antennin reikä


Sitten haasteellisempaa osuuteen eli neloskorin kojelautaa kiinnittämään:
Tukikehikon sovittelua
Päistä otettiin kättelyssä palat pois, jotta kehikko mahtuu autoon: Pala1 Pala2
Peltiä poistettiin
Ilmastointia sovitettiin paikalleen
Kojelaudan sivuista otettiin pehmustetta pois, jolloin kojelauta mahtuu paremmin autoon ja vanhasta kojelaudasta tehtiin sapluuna: Pehmuste
Sovittelua jatkettiin
Leikattiin
Kojelauta hyvässä mallissa ja pitihän sitä rattia ja penkkiä jo kokeilla paikalleen: Kokeilu
Näyttää se sinne istuvan
Vielä pientä sovittelua pitää kojelaudan kanssa tehdä. Seuraavaksi sähköjen kimppuun ja alusta pitäisi saada paikoilleen, kunhan renkaat saadaan hankituksi.

Sitten tarvitaan uusia osia, koska eivät sieltä Benecarsilta anna AGU moottorille oikeaa ohjausyksikköä, koska ei kuulemma löydy. Nyt pitäisi sellainen jostain ostaa tuon väärän tilalle, joka minulle annettiin. Hintaa kyselin muualta ja on kuulemma noin 250e arvoinen laatikko ja tähän ei Benecars suostu ottamaan kantaa, vaikka minulle väärän osan myivät ja sanoivat sen sopivan. Benecars menee kyllä osaltani boikottiin.

Niin ja hakusessa myös rikkinäinen 02a tai 02j laatikko, jossa olisi 100mm vetolaipat, kun tuossa nykyisessä laatikossa on 108mm laipat ja hankitut vr6:sen vetoakselit ovat 100mm. Ilmoituksia yv:llä, jos moisia löytyy. Olisin kiitollinen!

Lisää taas aikanaan...
Viimeksi muokannut miilun, 11.8.2015 12:27. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

wmpt
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2007 15:33

ViestiKirjoittaja wmpt » 23.7.2010 22:10


miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 8.8.2010 23:36

Päivitystä projektiin pitkästä aikaa ja paljon on ehtinyt taas tapahtua.

Jarrusatuloiden liukutappeihin laitoin bilteman kuparitahnaa. En ole ennen käyttänyt, onko mielipiteitä? Jarrusatula

Vanha taka-akseli irtosi
Taka-akseli
Taka-akseli2

Akseliton Jetta Akseliton

Uutta vaihdekeppiä varten piti poistaa hieman metallia Vaihdekeppi
Vaihdekeppille tehtiin kiinnikkeet ja hyvin se sinne istuu. Vaihdekeppi2

Bensatankin täyttöaukko oli ruostunut, joten uutta metallia tilalle. Täyttöaukko

Uusi taka-akseli laitettiin kiinni ja meni mukavasti vanhoihin pulttien reikiin.
Uusi taka-akseli
Uusi taka-akseli2
Pitäisikö tuon oikea asento käydä jossakin tarkistuttamassa? Ainakin korjausopas näin suosittelee.

Vanhat takajarrulevyt olivat vaihtokunnossa, joten uudet tilalle. Vanhoista otettiin talteen abs kehät ja laakerit. Jarrut
Olka-akseli ja jarrukilpi asennettu. Jarrut2
Jarrulevy paikallaan. Jarrut3

Lämpösuojaa soviteltiin tulipeltiin ja alapalkki paikoillaan. Lämpösuoja

Taka-akselien abs-tunnistimien johdoille porattiin reijät.
Absjohdot
Absjohdot2

Tukivarsiin haettiin uudet pultit marmoritiskiltä. Tukivarrenpultit

Nyt on Jettaa uuden gummit. Kumit

Jatkuu...

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 9.8.2010 9:11

Hieno projekti. Olis kurjaa jos tää jäis kesken. Eli älä käytä tiiliä auton alla pukkina. Moni on jäänyt jumiin autonsa alle tiilikasan romahduttua. Yks tiili kun hajoaa, auto tipahtaa vähän alaspäin, niin muutkin tiilet murtuvat. Oikeat korjauspukit ei paljoo maksa. Tai tee vaikka puupölkyistä tuet. Puu ei murene samalla tavalla yhtä arvaamattomasti kuin tiilet.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.8.2010 12:10

Rengaskoosta päätellen tällä on näemä tarkoitus ajaakkin - korkeammalla maasta kuin 2cm ja kovempaa kuin 50km/h. Pisteet siitä ;)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 10.8.2010 17:17

Samat ajatukset heräs kun Jak3:lla :D

Hieno prokkis (Y)

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 24.8.2010 19:48

Projekti edistynyt ja tässä saldoa.

Tulipelti maalattiin, loput konehuoneesta myöhemmin. Tulipelti

Bensatankin täyttöaukko on tankkia ja luukkua vaille valmis. Bensatankin täyttöaukko
Bensatankin puhdistusta, muutama jyrsijä sinne oli joskus pesiytynyt. Puhdistus, Asukkeja
Bensatankki meni ihan heittämällä kiinni. Sama juttu oli suodattimen kanssa. Bensatankki, Bensatankki2, Bensapumppu, Suodatin
Vanhasta bensatankista otettiin sinne jääneet hiiliyhdisteet talteen ja apuna toimi tietenkin vanha bensapumppu. Vanha bensatankki

Kojelaudan tukikehikko hitsattiin paikoilleen ja maalattiin. Tukikehikko

Käsijarrun vaijerit olivat liian pitkät, joten niille tehtiin sovitepalat, hyvin tuntuu toimivan väliaikaisesti. Käsijarru, Käsijarru2
Etuakseli ja jarrut paikoillaan. Etu-akseli ja jarrut
Jarrutehostin paikoillaan. Jarrutehostin

Jäähdytysnesteen säiliölle tehtiin tuki ja hyvin se siihen tuntuu sopivan. Tuki, Säiliö
Ohjaustehostimen säiliölle tehtiin paikka akun viereen. Säiliö
Pari tukea hitsattiin sisälle. Tukia

Vetolaipat vaihtuivat 108mm:stä 100mm:siin ja menivät ongelmitta paikoilleen. Mikä mahtaa olla kiristysmomentti näille? Vetolaipat, Vetolaipat2, Vetolaipat3, Vetolaipat4

Renkaat vanteilla. Vanteet

Sitten käytiin johtokasan kimppuun. Johtoja
Etuoviin laitettiin sähköikkunat ja kytkin meni mukavasti veivin paikalle pienen muokkauksen jälkeen, myös peilien vaijerisäädin sai lähteä ja tilalle tulee sähköpeilit, kunhan ne saadaan hankittua. Etuovi
Johdot alkavat löytää omat paikkansa konehuoneessa. Konehuonetta
Mittaristossa näkyy elonmerkkejä. Mittaristo
Antenni siirtyi katolle. Antenni

Katille hitsaittiin tuki ja lämpösuojia lisättiin. Tuki

Abs johdoista pitäisi saada jotain selkoa. Neljä johtoa etsivät vielä oikeata paikaansa. Osaisiko joku sanoa mihin menevät(värejä ovat keltainen/musta, harmaa/valkoinen, harmaa/musta ja musta/punainen) johdot. Olisin todella kiitollinen! Abs-johdot

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 7.10.2010 21:32

Mitäs tälle projektille?

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 7.10.2010 22:31

Lähiaikoina tulee uutta kuvaa ja juttua ulos. Projektin kulkua on hidastanut huomattavasti koulujen alkaminen :) Sen verran voisin paljastaa, että moottori on jo paikoilaan.

<JiiKoo>
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.8.2010 22:02

ViestiKirjoittaja <JiiKoo> » 12.10.2010 4:43

Hyvä hyvä..
on muuten mukava seurata projektia ku kuvat pääsee kattoo, työpaikan koneella ku ei aukene noi photopuketin sivut ja kotikoneella netti on asuinpaikasta johtuen sen verran hidas että ei juuri kehtaa kuvia paljo latailla..
ja nopeampi yhteys on hyötyyn nähden aivan järkyttävän hintanen..

mutta hyvä prokkis sulla on menossa ja toivotaan että kuvia/juttua tulee pian lisää.

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 12.10.2010 19:48

Opiskeluiden takia projektin edistyminen hidastunut, mutta hitaasti hyvä tulee.
Moottori on paikoillaan, kuten paljastin. Myös vetoakselit heitetiin paikoilleen. Motti, Vetarit
Ensimmäiset savut otetaan ulos heti, kun saan hankittua vaihdelaatikkoon tuen ja kohojärjestelmän(piirilevy). Jos joltakulta nämä löytyvät, laittakaa ihmeessä privaa ja auttakaa projektia eteenpäin!
Kojelauta on jo paikoillaan ja kyllä näyttää kakkiksessa hienolta, ainakin omasta mielestäni. Kaipaa kuitenkin vielä puhdistusta. Kommentteja? Sisustaa, Sisustaa2
Alustasarjaksi valittiin Weitecin coiloverit. Alustasarja, Alustasarja2
Downpipea piti muokata sen verran, ettei se ota kiinni tulipeltiin. Katti ja pakoputki laitettiin myös paikalleen. Saa nähdä miten tuon kahden tuuman pakoputki vaikuttaa tehoihin. Downpipe, Pakoputki
Ilmastoinnin putket ja lauhdutin paikoillaan. Lauhdutinta varten tehtiin kiinnikkeet syyläriin. Ilmastointi, Ilmastointi2, Ilmastointi3
Sieltä se turbo kurkistaa. Seuraavaksi rakennetaan ahtoputket ja välijäähdytin pitäisi saada puskurin ja lauhduttimen väliin. Ahdasta tuntuu olevan. Turbo, Välijäähdytin?

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 13.10.2010 7:47

Suorastaan mielenkiintosen värinen tuo lattiamatto

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 13.10.2010 10:00

Tuo kojelauta tosiaan sopii tuonne komiasti. Todella hienoa työtä!

jeQQ
-
Viestit: 111
Liittynyt: 20.4.2010 17:47

ViestiKirjoittaja jeQQ » 13.10.2010 10:13

Ei jumaliste, upee tuo kojelauta.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 13.10.2010 14:32

Joo nätisti näyttääpi istuvan kojelauta...Vielä kun saat kaikki mittariston ja kaikki muut härpäkkeet pelittään, nii hyvä tulee! Tämähän oli vissiin tarkoitus leimatakkin tälle tekniikalle...?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 13.10.2010 18:38

ei kai ne katsastusmiehet huomais konetta :DD

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 13.10.2010 18:52

Kyllä tämä vielä leimataan. Ainakin siihen pyritään. :)

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 13.10.2010 19:45

onko ulkokuoren ja sisustan ulkonäön suhteen jotain suunnitelmia?

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 13.10.2010 19:52

Kaipa tuon voisi joskus maalauttaa, mutta ei ainakaan lähiaikoina. Ajattelin pitää tämän tälläisenä White Surprise tyylisenä :D Uudet penkit olisi tarkoitus hankkia, kunhan saan rahaa tarpeeksi säästöön.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.10.2010 23:36

Mustaa lattiaverhoilua suosittelisin lämpimästi.. Mielestäni musta sopii minkälaisen sisustan kanssa tahansa, mutta tuo sininen ei oikein iske millään tasolla..

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 14.10.2010 0:22

juu kieltämättä penkit ja lattia vie vähän hohtoa pois

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 14.10.2010 9:21

Wou...toi lattia kyllä herättää..tunteet? Mutta kokonaisuudesta näyttäisi oevan tulossa melko kiva sleeper, jos ulkonäkökin on tarkoitus pitää tuollaisena oem tyylisenä osiltaan. Hyvähyvä..

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 27.11.2010 23:26

Pieni päivitys tähän talven alkuun.
Ahtoputkia ja silikonipätkiä tilattiin ja tästä aletaan rakentamaan ahtoputkistoa, kunhan vielä saadaan välijäähdytin. Osaa
Tällaisen laitoin tilaukseen, mielipiteitä? Mitä sanoo katsastusinssi, pyytänee teholappua? Välijäähdytin
Mittaristoon syötettiin oikea kilometrimäärä, joka korilla on ajettu ja mittaristo sovitettiin ecun kanssa. Mittaristo
Tältä se konehuone nyt näyttää, johtoja menee sikinsokin, ei kovin kaunista. Konehuone
Pääsin käymään koeajolla läheisellä parkkipaikalla ja mukavasti tuntui kulkevan, vaikka kaikkia tehoja ei tietenkään saatu irti jään takia.
Mukavasti tuovat nuo vanteet uutta ilmettä, vaikka kuvanlaatu onkin surkea. Ulkona
Tässä vielä video ensimmäisestä käynnistyksestä, joka ei olisi voinut paremmin mennä. Video
Nyt projekti menee talviunille ja palaillee keväämmällä. Tällävälin rakennellaan "helvetillisen" automerkin nelivetoa talveksi :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.11.2010 12:32

Mittaristoon syötettiin oikea kilometrimäärä, joka korilla on ajettu ja mittaristo sovitettiin ecun kanssa.
Kuinka kun olen antanut itseni ymmärtää että kilometrimäärää voi muuttaa ainoastaan, jos lukema on alle 100km ?. Tuossahan lukema on muutettu 146tkm -> 260tkm.

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 28.11.2010 12:36

Kilometrimäärää voi aina lisätä, mutta ei vähentää. Näin muistan jostain lukeneeni. Onneksi tässä oli alle tuon 260tkm.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.11.2010 12:40

Tuohon topiciin
Can the dealership correct the odometer?
No, unless the cluster has less than 100km (62 miles) on it. Then they can roll it forward once to match your car’s correct mileage. The dealership cannot reset the odometer to zero, or roll it forward or backward under any other circumstances.

I have a VAG-COM. Can’t I change the mileage myself?
If you have the cluster’s SKC and the odometer reads less than 100km (62 miles), yes, you can do the same thing the dealership can do: change the odometer once, and only by going forward.

viitaten ja siihen että Ebayssä on mittareita myynnissä, jossa on alle 100km tai nollatut ajomäärät.

Onnistuiko muuttaminen itse vag-commilla vai kävitkö merkkiliikkeen tiskillä ?

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 28.11.2010 13:40

Vag-comilla ei onnistunut. Piti hankkia Vag tacho, jolla tuon pystyi muuttamaan.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 28.11.2010 16:13

Tässä vielä video ensimmäisestä käynnistyksestä, joka ei olisi voinut paremmin mennä. Video

Siinähän oli oikeaoppinen turbon sammutus :D Kierrokset 5500 ja sitten virrat pois. Tuolla menollahan tuosta mahtaa tulla todella pitkäikäinen

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 28.11.2010 16:36

No ei se nyt tommosesta kuitenkaan hajoo. Kunhan ei ota tavaksi.

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 28.11.2010 21:15

Kävi itselläkin mielessä tuo vasta sitten, kun olin moottorin sammuttanut. En ole ennen omistanut turbokonetta, joten ei ole tarvinnut odotella. Kaipa tuohon sitten tottuu.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 28.11.2010 21:16

Siinähän oli oikeaoppinen turbon sammutus :D Kierrokset 5500 ja sitten virrat pois. Tuolla menollahan tuosta mahtaa tulla todella pitkäikäinen


Voi hyvä luoja. Luuletko sää oikeesti että kun käyttelee autoa paikallaan minuutin niin pitää sitä ahdinta jäähdyttää toinen minuutti? Ja turboahan ei tarvitse erikseen sammuttaa. Se moottori sammutetaan ja se turbo lakkaa sitten pyörimästä ihan ittellään...

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 28.11.2010 21:54

Jäähdyttää? Siellä (turbossa) lakkaa vaan öljynkierto välittömästi kun avaimesta kiertää auton sammuksiin. Ja jos ensin on 5500 rpm koneessa niin turbo kuitenkin pyörii ainakin sen 100.000 rpm. Ehkäpä ymmärsit kuitenkin vitun palikka mitä tarkoitin tuolla sammuttamisella? Todellakaan en tarkoittanut, että turbo sammutetaan erikseen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.11.2010 22:02

No ei se öljykään sieltä ahtimesta ihan heti katoa vaikka öljynkierto paineeton onkin. Muuten ahdin vaihdettaisiin joka sammutuksen jälkeen.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 28.11.2010 22:09

Totta tuokin, mutta pointtina olikin se, että jos ensimmäinen käynnistys/sammutus menee jo noin niin tuskin on pitkäikäistä tuosta turbosta odotettavissa.

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 28.11.2010 22:23

Tässä kun sivusta seuraa keskustelun tasoa niin en koskaan tule tänne esittelemään yhtään autoistani, on täällä sen verran paljon näitä kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.11.2010 23:10

^sehän on täysin vapaaehtoista,kuten myös näiden sivujen lukeminen.

Mutta aiheeseen,ois kyllä makia kampe kun korina olis Golffi.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 28.11.2010 23:18

Asiaan, projekti on kyllä mielenkiintoista luettavaa. Itsekkin joskus päiväunilla nähnyt 1.8T + mk3 golffi unen. Siihen se on onneksi jäänytkin :)

a1
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.8.2010 7:06

ViestiKirjoittaja a1 » 28.11.2010 23:42

On mukava lukea projektikertomuksia, mutta asiattomat kommentit näiltä "asiantuntioilta" vaan häiritsee. Siinä voi mennä joltain aloittelevalta rakentajalta yöunet "sopivalla" kommentilla.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

asiaa

ViestiKirjoittaja Drager » 29.11.2010 4:47

Ai meinasit sä mua ja mun projektia vai Alazurra:D?? Osuit kyllä aika hyvin asian ytimeen. Esson baarin "asiantuntijat" ja kaiken karvaiset trollaajat kyllä häiritsevät ajatuksia iltaisin perjaatteella "hemmetti.. olikohan ne jampat sittenkin muuten oikeessa" siinä meneekin yö sitten miettiessä, pyöriessä tai netistä selvitellessä ennen kuin seuraavana päivänä tai maanantaina pääsee konttorille tai asianosaaviin viranomaisiin yhteyksiin varmistaakseen asian!

Hiukan raivostettuvaa nimimerkki "juuri käymässä tälläistä hetkeä läpi" Huomenissa selvinnee oliko essonbaarin tieto todenpohjaista...

Itse aiheeseen. Todella vaikuttava projekti ja hieno autovalinta. Kokemuksesta voin sanoa ettei ole ainakaan kaikilta osin ihan plug & play hommaa, joten peukut ylös ja toivottavasti molempien prokkikset nähdään jossain miitissä!

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 26.5.2011 16:07

Noniin projekti on herännyt talviunilta ja jatkuu.
Välijäähdytin, silikonimutkia ja muutamia putkia piti vielä tilata toisesta verkkokaupasta, koska eivät toisaalla
olleet saaneet hankittua, vaikka puolivuotta sitten olin osat tilannut. Ahdasta teki tuon ison syylärin takia,
mutta kyllä se välijäähdytin sinne saatiin mahdutettua. Putkia, Putkia2, Välijäähdytin

Lukkopeltiä piti hieman muokata, jotta välijäähdytin saatiin siihen kiinnitettyä. Lukkopelti
Konehuone näyttää muuten hyvältä, mutta johdot voisi vielä niputtaa siististi. Konehuone

Tämän jälkeen testattiin, että kaikki on kunnossa katsastusta varten ja suunta kohti konttoria. Konttorilla
Autosta ei ollut katsastajalla mitään moitittavaa ja kaikki oli kunnossa, kuten pitääkin.
Ainut asia josta katsastus jäi kiinni oli todistus pyörien ohjauskulmien oikeista arvoista,
koska autoon oli asennettu alustasarja. Siispä ohjauskulmat säätöön läheiseen putiikkiin. Säätöjä

Seuraavana päivänä vietiin todistus konttorille ja saatiin Jetta ison uurastuksen jälkeen rekisteriin muutosprosenteilla 38%!
Oli mahtavaa päästä tien päälle pitkästä aikaa! Tavoitteena ollut tehonlisäys tuntuu myös kivasti, kun kaasupoljinta painaa.
Tästä tulossa video joskus tulevaisuudessa. Jos foorumilaiset spottaavat autoa liikenteessä niin juttusille ja
kysymyksiä esittämään saa tulla :)

Suunnitelmissa ei ole nyt muuta kuin kovaa ajoa siihen asti kunnes halu rakenteluun taas herää.

Tässä vielä muutama kuva Jetasta. Jetta, Jetta2

Loppuun olisi hieno kuulla projektia seuranneilta kommentteja.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.5.2011 18:15

Noniin, onnittelut vain leimaan saamisesta! Tuolla ulkonäöllä kelpaa varmasti pöristellä :D Perhana kun cooleri olisi piilossa niin tuohan menisi ihan täydestä.

CtD
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.8.2009 8:51

ViestiKirjoittaja CtD » 27.5.2011 6:23

Hyvä topicci. Oli mukava seurata projektin edistymistä, kun oli kuvia riittävästi ja hyvillä kertomuksilla.

Lopputulosta pakko kehua. Tuolla ulkoasulla hieman ehkä yllättävä, jos tuo taustapeilissä näkyisi ja päättäisi sitä härnätä.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 20.6.2011 15:42

hieno pirssi prkl.. jos itsellä olisi aikaa niin muuttaisin kylläkin oman auton myös vastaavaksi mutta hiukan ehkä tehoa kutittelisin ;) kummiskin itsellä rojektina 16v gti. rahaakin tuo varmaan myöskin söi. mutta onnittelut leimasta ja auton onnistumisesta :)

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 20.7.2011 11:06

Mites on tekniikka pelittänyt autossa?

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 23.7.2011 11:39

Hienosti on pelittänyt. Tekniikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Huono näillä säillä vaan on, ettei ilmastointi toimi, vaikka nesteet laitettiin sisään. En ole vielä tutkinut, mutta luulen että magneettikytkin on sökö, koska kone ottaa kierroksia kun ilmastoinnin laittaa ohjaamosta päälle ja laskee kierrokset lähes samantien alkuperäisiin. Pakoputki pitäisi myös vaihtaa 2"->2,5/3", koska kuristanee tällä hetkellä jonkin verran.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa