Jetta Mk2 1.8T projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta Mk2 1.8T projekti
Jetta 1.8 kaasari koneella tuottaa vain 90hv, mutta tämä ei enää riitä. Ratkaisu ongelmaan löytyy tekniikan vaihdon kautta eli lyödään Jettaan 1.8t kone neloskoppasesta, josta pitäisi jo vakiona irrota se 150hv, joka alkaa jo kuulostaa joltakin. Auton omamassan ollessa 970kg pitäisi tehon lisäyksen tuoda mukavaa potkua ajoon. Virityksen jälkeen jopa enemmän. Tässä siis lähtökohdat projektiin. Myös jotakin rakenneltavaa piti kesäksi saada...
Tästä lähdetään, autosta muutamia kuvia:
Edestä
Takaa
Sisustaa
Autoon uudet osat haettiin Benecarsilta ja mukaan tuli liuta tavaraa:
Golf 1.8t:
-1.8t kone apulaitteineen
-Vaihdelaatikko ja keppi
-Ohjausboxi ja johtosarja
-Kojelauta ja mittaristo
-Ratti
Golf Vr6:
-Akselit, raidetanko ja jarrut(pulttijako muuttuu...)
-Jarrutehostin, polkimet ja abs osat
-Vetoakselit
-Bensatankki, pumppu ja letkut
Moottoria
Moottoria2
Kojelauta
Etuakseli
Raidetanko
Taka-akseli
Taka-akseli purettuna
Moottorin ohjausboksi Benecarsilta annettiin väärä, eikä se sovi edes johtosarjaa kuten kuvissa näkyy. Boxin päällä lukee vieläpä DIESEL. Soiton jälkeen sanoivat, että etsivät oikeaa. Sitten vain odotellaan.
Ohjausboxi
Ohjausboxin sovitus
EDIT: Benecars ei antanut sopivaa ohjausboksia, koska ei kuulemma löydy, vaikka samoja moottoreita myy. Hintaa kyselin muualta ja on kuulemma noin 250e arvoinen laatikko ja tähän ei Benecars suostu ottamaan kantaa, vaikka minulle väärän osan myivät ja sanoivat sen sopivan. Benecars menee kyllä osaltani boikottiin.
Ruoste piti tietenkin saada pois akseleista ennen maalausta, joten hommiin.
Hyviä hommia
Tästä eteenpäin ja jossain vaiheessa lisää...
Tästä lähdetään, autosta muutamia kuvia:
Edestä
Takaa
Sisustaa
Autoon uudet osat haettiin Benecarsilta ja mukaan tuli liuta tavaraa:
Golf 1.8t:
-1.8t kone apulaitteineen
-Vaihdelaatikko ja keppi
-Ohjausboxi ja johtosarja
-Kojelauta ja mittaristo
-Ratti
Golf Vr6:
-Akselit, raidetanko ja jarrut(pulttijako muuttuu...)
-Jarrutehostin, polkimet ja abs osat
-Vetoakselit
-Bensatankki, pumppu ja letkut
Moottoria
Moottoria2
Kojelauta
Etuakseli
Raidetanko
Taka-akseli
Taka-akseli purettuna
Moottorin ohjausboksi Benecarsilta annettiin väärä, eikä se sovi edes johtosarjaa kuten kuvissa näkyy. Boxin päällä lukee vieläpä DIESEL. Soiton jälkeen sanoivat, että etsivät oikeaa. Sitten vain odotellaan.
Ohjausboxi
Ohjausboxin sovitus
EDIT: Benecars ei antanut sopivaa ohjausboksia, koska ei kuulemma löydy, vaikka samoja moottoreita myy. Hintaa kyselin muualta ja on kuulemma noin 250e arvoinen laatikko ja tähän ei Benecars suostu ottamaan kantaa, vaikka minulle väärän osan myivät ja sanoivat sen sopivan. Benecars menee kyllä osaltani boikottiin.
Ruoste piti tietenkin saada pois akseleista ennen maalausta, joten hommiin.
Hyviä hommia
Tästä eteenpäin ja jossain vaiheessa lisää...
Viimeksi muokannut miilun, 11.8.2015 12:33. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Lähtökohtaisesti kuulostaa siltä, että tätä projektia on pakko seurata...Monihan täällä haaveilee tuollaisesta uudemman tekniikan swappauksesta, mutta tässä rojektissa se ei ole jäänyt haaveilun tasolle kun katsoo mitä hankintoja olet tehnyt...Tuommosesta osaläjästähän on saanut jo jonkin verran köyhtyäkkin...?
Torstain saldo
Ensin tosiaan haaveiltiin ja nyt se pitää sitten toteuttaa, kun kerran itselleen meni lupaamaan. Kyllähän tuossa osiin muutama tonni laitettiin ja lisää tulee arvatenkin vielä menemään. Tässä päivitystä taas. Torstaina tavoite oli saada vanha motti pois autosta:
Alku
Purkua
Etenee
Moottori tuettuna
Irti on
Motti
Tyhjältä näyttää
Jettahan keulii :)
Alustan osia kerkesin myös massaamaan, mutta vielä on töitä jäljellä niidenkin osalta. Seuraavaksi vuorossa onkin sitten tuon konehuoneen siistiminen ja sisustaa pitäisi alkaa purkamaan. Huomenna toivottavasti lisää...
Alku
Purkua
Etenee
Moottori tuettuna
Irti on
Motti
Tyhjältä näyttää
Jettahan keulii :)
Alustan osia kerkesin myös massaamaan, mutta vielä on töitä jäljellä niidenkin osalta. Seuraavaksi vuorossa onkin sitten tuon konehuoneen siistiminen ja sisustaa pitäisi alkaa purkamaan. Huomenna toivottavasti lisää...
Sisustan purku
Päivitystä tulee taas. Ulkona on ollut todella hyvät ilmat, mutta silti jotain olen kerennyt tallissakin tekemään.
Jarrut lasikuula puhallettiin ja ne saivat uuden maalipinnan, eihän noita ruosteisia jaksa katsella:
Jarrut ruosteessa
Jarrut puhallettu
Jarrut maalattu
Sisällä aloitettiin kojelaudan purkamisella, joka ei ihan kivuttomasti lähtenyt. Pultit ja ruuvit kun olivat piilossa ja osa ruostunut kiinni konehuoneen puolelta. Sitten vain katkaistiin. Pitihän sitä uuttakin kokeilla paikalleen, kuitenkin on vielä töitä edessä että istuu paremmin:
Kojelauta paikallaan
Kojelaudan purkua
Kojelaudan purkua2
Kojelaudan purkua3
Kojelaudan purkua4
Uuden kojelaudan sovitusta
Seuraavaksi otetaan johtoa pois, siistitään konehuonetta ja uusi kojelauta pitäisi saada paikalleen. Tämä tapahtuu kuitenkin vasta viikon päästä, koska tänään pitää palata kasarmille viimeistä kertaa...
Jarrut lasikuula puhallettiin ja ne saivat uuden maalipinnan, eihän noita ruosteisia jaksa katsella:
Jarrut ruosteessa
Jarrut puhallettu
Jarrut maalattu
Sisällä aloitettiin kojelaudan purkamisella, joka ei ihan kivuttomasti lähtenyt. Pultit ja ruuvit kun olivat piilossa ja osa ruostunut kiinni konehuoneen puolelta. Sitten vain katkaistiin. Pitihän sitä uuttakin kokeilla paikalleen, kuitenkin on vielä töitä edessä että istuu paremmin:
Kojelauta paikallaan
Kojelaudan purkua
Kojelaudan purkua2
Kojelaudan purkua3
Kojelaudan purkua4
Uuden kojelaudan sovitusta
Seuraavaksi otetaan johtoa pois, siistitään konehuonetta ja uusi kojelauta pitäisi saada paikalleen. Tämä tapahtuu kuitenkin vasta viikon päästä, koska tänään pitää palata kasarmille viimeistä kertaa...
TurboJ kirjoitti:Onko mitään inhimillistä keinoa miten tällaisen tekniikanvaihdon yhteydessä pystyisi käyttämään kakkiksen alkuperäistä mittaristoa?
Tietty varmaan stand-alone moottorinohjauksen kanssa, mutta entä ihan 1.8T:n omalla ohjaimella?
Ei taida olla mitään muuta estettä kuin ajonesto, joka on naitettu 1.8T:n mittariston yhteyteen. Tietysti kierroslukumittarin signaali pitää saada puolalta, joka voi suorasytytysvärkissä olla hiukkasen vaikeampaa... Itse olen miettinyt jos suunnittelisin värkin joka antaa oikeanlaista signaalia kakkiksen kierroslukumittarille ihan vaikka 5 voltin kanttiaaltosignaalista. Olen koittanut että suoraan ei toimi ainakaan ABS-moottorin ECU:n kierrosnopeustiedosta.
^ja senkin ajoneston pystyy jo nykypäivänä poistamaan sieltä.
Toisessa ketjussa mainittu www.qpeng.com firman setillä ihan plug&play asennus kakkikseen.
Toisessa ketjussa mainittu www.qpeng.com firman setillä ihan plug&play asennus kakkikseen.
Onko mitään inhimillistä keinoa miten tällaisen tekniikanvaihdon yhteydessä pystyisi käyttämään kakkiksen alkuperäistä mittaristoa?
Ohjainlaitteen rinnalle kytketään "boksi" jossa on kaikki ajoneston vaatimat komponentit, näin Motronic pidetään tyytyväisenä. Kakkiksen mittaristoon saa toimimaan öljynpaineen kun laittaa koneeseen molemmat öp-anturit, öljynlämmön saa toimimaan kun laittaa sille anturin ja kierrosluvun saa myös toimimaan hyvin vähillä komponenteilla (ainakin vanhemmilla puolatyypeillä). Nopeusmittari toimii kun laittaa vaijerin (ei sovi välttämättä vaan 02J askiin mutta 02A tietysti saa toimimaan).
On vähän jäänyt tämän projektin päivittäminen, mutta nyt lisää.
Ilmastointia sovitettiin ja reikiä porattiin tulipeltiin:
Tulipelti
Sovittelua
Sisältä
Myös poljinasetelmalle porattiin reikiä: Tulipelti
Vanha bensatankki joutaa pois, koska siinä ei pumppua ole: Bensatankki
Tulipeltiä oli ruoste syönyt, joten uutta rautaa tillalle: Hitsausta
Alusta lähti pois ja tyhjältähän se näyttää: Konehuone
Tulipellistä hitsattiin umpeen tarpeettomia reikiä ja ruostetta poistettiin: Tulipelti2
Antenni saa luvan siirtyä katolle: Antennin reikä
Sitten haasteellisempaa osuuteen eli neloskorin kojelautaa kiinnittämään:
Tukikehikon sovittelua
Päistä otettiin kättelyssä palat pois, jotta kehikko mahtuu autoon: Pala1 Pala2
Peltiä poistettiin
Ilmastointia sovitettiin paikalleen
Kojelaudan sivuista otettiin pehmustetta pois, jolloin kojelauta mahtuu paremmin autoon ja vanhasta kojelaudasta tehtiin sapluuna: Pehmuste
Sovittelua jatkettiin
Leikattiin
Kojelauta hyvässä mallissa ja pitihän sitä rattia ja penkkiä jo kokeilla paikalleen: Kokeilu
Näyttää se sinne istuvan
Vielä pientä sovittelua pitää kojelaudan kanssa tehdä. Seuraavaksi sähköjen kimppuun ja alusta pitäisi saada paikoilleen, kunhan renkaat saadaan hankituksi.
Sitten tarvitaan uusia osia, koska eivät sieltä Benecarsilta anna AGU moottorille oikeaa ohjausyksikköä, koska ei kuulemma löydy. Nyt pitäisi sellainen jostain ostaa tuon väärän tilalle, joka minulle annettiin. Hintaa kyselin muualta ja on kuulemma noin 250e arvoinen laatikko ja tähän ei Benecars suostu ottamaan kantaa, vaikka minulle väärän osan myivät ja sanoivat sen sopivan. Benecars menee kyllä osaltani boikottiin.
Niin ja hakusessa myös rikkinäinen 02a tai 02j laatikko, jossa olisi 100mm vetolaipat, kun tuossa nykyisessä laatikossa on 108mm laipat ja hankitut vr6:sen vetoakselit ovat 100mm. Ilmoituksia yv:llä, jos moisia löytyy. Olisin kiitollinen!
Lisää taas aikanaan...
Ilmastointia sovitettiin ja reikiä porattiin tulipeltiin:
Tulipelti
Sovittelua
Sisältä
Myös poljinasetelmalle porattiin reikiä: Tulipelti
Vanha bensatankki joutaa pois, koska siinä ei pumppua ole: Bensatankki
Tulipeltiä oli ruoste syönyt, joten uutta rautaa tillalle: Hitsausta
Alusta lähti pois ja tyhjältähän se näyttää: Konehuone
Tulipellistä hitsattiin umpeen tarpeettomia reikiä ja ruostetta poistettiin: Tulipelti2
Antenni saa luvan siirtyä katolle: Antennin reikä
Sitten haasteellisempaa osuuteen eli neloskorin kojelautaa kiinnittämään:
Tukikehikon sovittelua
Päistä otettiin kättelyssä palat pois, jotta kehikko mahtuu autoon: Pala1 Pala2
Peltiä poistettiin
Ilmastointia sovitettiin paikalleen
Kojelaudan sivuista otettiin pehmustetta pois, jolloin kojelauta mahtuu paremmin autoon ja vanhasta kojelaudasta tehtiin sapluuna: Pehmuste
Sovittelua jatkettiin
Leikattiin
Kojelauta hyvässä mallissa ja pitihän sitä rattia ja penkkiä jo kokeilla paikalleen: Kokeilu
Näyttää se sinne istuvan
Vielä pientä sovittelua pitää kojelaudan kanssa tehdä. Seuraavaksi sähköjen kimppuun ja alusta pitäisi saada paikoilleen, kunhan renkaat saadaan hankituksi.
Sitten tarvitaan uusia osia, koska eivät sieltä Benecarsilta anna AGU moottorille oikeaa ohjausyksikköä, koska ei kuulemma löydy. Nyt pitäisi sellainen jostain ostaa tuon väärän tilalle, joka minulle annettiin. Hintaa kyselin muualta ja on kuulemma noin 250e arvoinen laatikko ja tähän ei Benecars suostu ottamaan kantaa, vaikka minulle väärän osan myivät ja sanoivat sen sopivan. Benecars menee kyllä osaltani boikottiin.
Niin ja hakusessa myös rikkinäinen 02a tai 02j laatikko, jossa olisi 100mm vetolaipat, kun tuossa nykyisessä laatikossa on 108mm laipat ja hankitut vr6:sen vetoakselit ovat 100mm. Ilmoituksia yv:llä, jos moisia löytyy. Olisin kiitollinen!
Lisää taas aikanaan...
Viimeksi muokannut miilun, 11.8.2015 12:27. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Päivitystä projektiin pitkästä aikaa ja paljon on ehtinyt taas tapahtua.
Jarrusatuloiden liukutappeihin laitoin bilteman kuparitahnaa. En ole ennen käyttänyt, onko mielipiteitä? Jarrusatula
Vanha taka-akseli irtosi
Taka-akseli
Taka-akseli2
Akseliton Jetta Akseliton
Uutta vaihdekeppiä varten piti poistaa hieman metallia Vaihdekeppi
Vaihdekeppille tehtiin kiinnikkeet ja hyvin se sinne istuu. Vaihdekeppi2
Bensatankin täyttöaukko oli ruostunut, joten uutta metallia tilalle. Täyttöaukko
Uusi taka-akseli laitettiin kiinni ja meni mukavasti vanhoihin pulttien reikiin.
Uusi taka-akseli
Uusi taka-akseli2
Pitäisikö tuon oikea asento käydä jossakin tarkistuttamassa? Ainakin korjausopas näin suosittelee.
Vanhat takajarrulevyt olivat vaihtokunnossa, joten uudet tilalle. Vanhoista otettiin talteen abs kehät ja laakerit. Jarrut
Olka-akseli ja jarrukilpi asennettu. Jarrut2
Jarrulevy paikallaan. Jarrut3
Lämpösuojaa soviteltiin tulipeltiin ja alapalkki paikoillaan. Lämpösuoja
Taka-akselien abs-tunnistimien johdoille porattiin reijät.
Absjohdot
Absjohdot2
Tukivarsiin haettiin uudet pultit marmoritiskiltä. Tukivarrenpultit
Nyt on Jettaa uuden gummit. Kumit
Jatkuu...
Jarrusatuloiden liukutappeihin laitoin bilteman kuparitahnaa. En ole ennen käyttänyt, onko mielipiteitä? Jarrusatula
Vanha taka-akseli irtosi
Taka-akseli
Taka-akseli2
Akseliton Jetta Akseliton
Uutta vaihdekeppiä varten piti poistaa hieman metallia Vaihdekeppi
Vaihdekeppille tehtiin kiinnikkeet ja hyvin se sinne istuu. Vaihdekeppi2
Bensatankin täyttöaukko oli ruostunut, joten uutta metallia tilalle. Täyttöaukko
Uusi taka-akseli laitettiin kiinni ja meni mukavasti vanhoihin pulttien reikiin.
Uusi taka-akseli
Uusi taka-akseli2
Pitäisikö tuon oikea asento käydä jossakin tarkistuttamassa? Ainakin korjausopas näin suosittelee.
Vanhat takajarrulevyt olivat vaihtokunnossa, joten uudet tilalle. Vanhoista otettiin talteen abs kehät ja laakerit. Jarrut
Olka-akseli ja jarrukilpi asennettu. Jarrut2
Jarrulevy paikallaan. Jarrut3
Lämpösuojaa soviteltiin tulipeltiin ja alapalkki paikoillaan. Lämpösuoja
Taka-akselien abs-tunnistimien johdoille porattiin reijät.
Absjohdot
Absjohdot2
Tukivarsiin haettiin uudet pultit marmoritiskiltä. Tukivarrenpultit
Nyt on Jettaa uuden gummit. Kumit
Jatkuu...
Hieno projekti. Olis kurjaa jos tää jäis kesken. Eli älä käytä tiiliä auton alla pukkina. Moni on jäänyt jumiin autonsa alle tiilikasan romahduttua. Yks tiili kun hajoaa, auto tipahtaa vähän alaspäin, niin muutkin tiilet murtuvat. Oikeat korjauspukit ei paljoo maksa. Tai tee vaikka puupölkyistä tuet. Puu ei murene samalla tavalla yhtä arvaamattomasti kuin tiilet.
Projekti edistynyt ja tässä saldoa.
Tulipelti maalattiin, loput konehuoneesta myöhemmin. Tulipelti
Bensatankin täyttöaukko on tankkia ja luukkua vaille valmis. Bensatankin täyttöaukko
Bensatankin puhdistusta, muutama jyrsijä sinne oli joskus pesiytynyt. Puhdistus, Asukkeja
Bensatankki meni ihan heittämällä kiinni. Sama juttu oli suodattimen kanssa. Bensatankki, Bensatankki2, Bensapumppu, Suodatin
Vanhasta bensatankista otettiin sinne jääneet hiiliyhdisteet talteen ja apuna toimi tietenkin vanha bensapumppu. Vanha bensatankki
Kojelaudan tukikehikko hitsattiin paikoilleen ja maalattiin. Tukikehikko
Käsijarrun vaijerit olivat liian pitkät, joten niille tehtiin sovitepalat, hyvin tuntuu toimivan väliaikaisesti. Käsijarru, Käsijarru2
Etuakseli ja jarrut paikoillaan. Etu-akseli ja jarrut
Jarrutehostin paikoillaan. Jarrutehostin
Jäähdytysnesteen säiliölle tehtiin tuki ja hyvin se siihen tuntuu sopivan. Tuki, Säiliö
Ohjaustehostimen säiliölle tehtiin paikka akun viereen. Säiliö
Pari tukea hitsattiin sisälle. Tukia
Vetolaipat vaihtuivat 108mm:stä 100mm:siin ja menivät ongelmitta paikoilleen. Mikä mahtaa olla kiristysmomentti näille? Vetolaipat, Vetolaipat2, Vetolaipat3, Vetolaipat4
Renkaat vanteilla. Vanteet
Sitten käytiin johtokasan kimppuun. Johtoja
Etuoviin laitettiin sähköikkunat ja kytkin meni mukavasti veivin paikalle pienen muokkauksen jälkeen, myös peilien vaijerisäädin sai lähteä ja tilalle tulee sähköpeilit, kunhan ne saadaan hankittua. Etuovi
Johdot alkavat löytää omat paikkansa konehuoneessa. Konehuonetta
Mittaristossa näkyy elonmerkkejä. Mittaristo
Antenni siirtyi katolle. Antenni
Katille hitsaittiin tuki ja lämpösuojia lisättiin. Tuki
Abs johdoista pitäisi saada jotain selkoa. Neljä johtoa etsivät vielä oikeata paikaansa. Osaisiko joku sanoa mihin menevät(värejä ovat keltainen/musta, harmaa/valkoinen, harmaa/musta ja musta/punainen) johdot. Olisin todella kiitollinen! Abs-johdot
Tulipelti maalattiin, loput konehuoneesta myöhemmin. Tulipelti
Bensatankin täyttöaukko on tankkia ja luukkua vaille valmis. Bensatankin täyttöaukko
Bensatankin puhdistusta, muutama jyrsijä sinne oli joskus pesiytynyt. Puhdistus, Asukkeja
Bensatankki meni ihan heittämällä kiinni. Sama juttu oli suodattimen kanssa. Bensatankki, Bensatankki2, Bensapumppu, Suodatin
Vanhasta bensatankista otettiin sinne jääneet hiiliyhdisteet talteen ja apuna toimi tietenkin vanha bensapumppu. Vanha bensatankki
Kojelaudan tukikehikko hitsattiin paikoilleen ja maalattiin. Tukikehikko
Käsijarrun vaijerit olivat liian pitkät, joten niille tehtiin sovitepalat, hyvin tuntuu toimivan väliaikaisesti. Käsijarru, Käsijarru2
Etuakseli ja jarrut paikoillaan. Etu-akseli ja jarrut
Jarrutehostin paikoillaan. Jarrutehostin
Jäähdytysnesteen säiliölle tehtiin tuki ja hyvin se siihen tuntuu sopivan. Tuki, Säiliö
Ohjaustehostimen säiliölle tehtiin paikka akun viereen. Säiliö
Pari tukea hitsattiin sisälle. Tukia
Vetolaipat vaihtuivat 108mm:stä 100mm:siin ja menivät ongelmitta paikoilleen. Mikä mahtaa olla kiristysmomentti näille? Vetolaipat, Vetolaipat2, Vetolaipat3, Vetolaipat4
Renkaat vanteilla. Vanteet
Sitten käytiin johtokasan kimppuun. Johtoja
Etuoviin laitettiin sähköikkunat ja kytkin meni mukavasti veivin paikalle pienen muokkauksen jälkeen, myös peilien vaijerisäädin sai lähteä ja tilalle tulee sähköpeilit, kunhan ne saadaan hankittua. Etuovi
Johdot alkavat löytää omat paikkansa konehuoneessa. Konehuonetta
Mittaristossa näkyy elonmerkkejä. Mittaristo
Antenni siirtyi katolle. Antenni
Katille hitsaittiin tuki ja lämpösuojia lisättiin. Tuki
Abs johdoista pitäisi saada jotain selkoa. Neljä johtoa etsivät vielä oikeata paikaansa. Osaisiko joku sanoa mihin menevät(värejä ovat keltainen/musta, harmaa/valkoinen, harmaa/musta ja musta/punainen) johdot. Olisin todella kiitollinen! Abs-johdot
Hyvä hyvä..
on muuten mukava seurata projektia ku kuvat pääsee kattoo, työpaikan koneella ku ei aukene noi photopuketin sivut ja kotikoneella netti on asuinpaikasta johtuen sen verran hidas että ei juuri kehtaa kuvia paljo latailla..
ja nopeampi yhteys on hyötyyn nähden aivan järkyttävän hintanen..
mutta hyvä prokkis sulla on menossa ja toivotaan että kuvia/juttua tulee pian lisää.
on muuten mukava seurata projektia ku kuvat pääsee kattoo, työpaikan koneella ku ei aukene noi photopuketin sivut ja kotikoneella netti on asuinpaikasta johtuen sen verran hidas että ei juuri kehtaa kuvia paljo latailla..
ja nopeampi yhteys on hyötyyn nähden aivan järkyttävän hintanen..
mutta hyvä prokkis sulla on menossa ja toivotaan että kuvia/juttua tulee pian lisää.
Opiskeluiden takia projektin edistyminen hidastunut, mutta hitaasti hyvä tulee.
Moottori on paikoillaan, kuten paljastin. Myös vetoakselit heitetiin paikoilleen. Motti, Vetarit
Ensimmäiset savut otetaan ulos heti, kun saan hankittua vaihdelaatikkoon tuen ja kohojärjestelmän(piirilevy). Jos joltakulta nämä löytyvät, laittakaa ihmeessä privaa ja auttakaa projektia eteenpäin!
Kojelauta on jo paikoillaan ja kyllä näyttää kakkiksessa hienolta, ainakin omasta mielestäni. Kaipaa kuitenkin vielä puhdistusta. Kommentteja? Sisustaa, Sisustaa2
Alustasarjaksi valittiin Weitecin coiloverit. Alustasarja, Alustasarja2
Downpipea piti muokata sen verran, ettei se ota kiinni tulipeltiin. Katti ja pakoputki laitettiin myös paikalleen. Saa nähdä miten tuon kahden tuuman pakoputki vaikuttaa tehoihin. Downpipe, Pakoputki
Ilmastoinnin putket ja lauhdutin paikoillaan. Lauhdutinta varten tehtiin kiinnikkeet syyläriin. Ilmastointi, Ilmastointi2, Ilmastointi3
Sieltä se turbo kurkistaa. Seuraavaksi rakennetaan ahtoputket ja välijäähdytin pitäisi saada puskurin ja lauhduttimen väliin. Ahdasta tuntuu olevan. Turbo, Välijäähdytin?
Moottori on paikoillaan, kuten paljastin. Myös vetoakselit heitetiin paikoilleen. Motti, Vetarit
Ensimmäiset savut otetaan ulos heti, kun saan hankittua vaihdelaatikkoon tuen ja kohojärjestelmän(piirilevy). Jos joltakulta nämä löytyvät, laittakaa ihmeessä privaa ja auttakaa projektia eteenpäin!
Kojelauta on jo paikoillaan ja kyllä näyttää kakkiksessa hienolta, ainakin omasta mielestäni. Kaipaa kuitenkin vielä puhdistusta. Kommentteja? Sisustaa, Sisustaa2
Alustasarjaksi valittiin Weitecin coiloverit. Alustasarja, Alustasarja2
Downpipea piti muokata sen verran, ettei se ota kiinni tulipeltiin. Katti ja pakoputki laitettiin myös paikalleen. Saa nähdä miten tuon kahden tuuman pakoputki vaikuttaa tehoihin. Downpipe, Pakoputki
Ilmastoinnin putket ja lauhdutin paikoillaan. Lauhdutinta varten tehtiin kiinnikkeet syyläriin. Ilmastointi, Ilmastointi2, Ilmastointi3
Sieltä se turbo kurkistaa. Seuraavaksi rakennetaan ahtoputket ja välijäähdytin pitäisi saada puskurin ja lauhduttimen väliin. Ahdasta tuntuu olevan. Turbo, Välijäähdytin?
Pieni päivitys tähän talven alkuun.
Ahtoputkia ja silikonipätkiä tilattiin ja tästä aletaan rakentamaan ahtoputkistoa, kunhan vielä saadaan välijäähdytin. Osaa
Tällaisen laitoin tilaukseen, mielipiteitä? Mitä sanoo katsastusinssi, pyytänee teholappua? Välijäähdytin
Mittaristoon syötettiin oikea kilometrimäärä, joka korilla on ajettu ja mittaristo sovitettiin ecun kanssa. Mittaristo
Tältä se konehuone nyt näyttää, johtoja menee sikinsokin, ei kovin kaunista. Konehuone
Pääsin käymään koeajolla läheisellä parkkipaikalla ja mukavasti tuntui kulkevan, vaikka kaikkia tehoja ei tietenkään saatu irti jään takia.
Mukavasti tuovat nuo vanteet uutta ilmettä, vaikka kuvanlaatu onkin surkea. Ulkona
Tässä vielä video ensimmäisestä käynnistyksestä, joka ei olisi voinut paremmin mennä. Video
Nyt projekti menee talviunille ja palaillee keväämmällä. Tällävälin rakennellaan "helvetillisen" automerkin nelivetoa talveksi :)
Ahtoputkia ja silikonipätkiä tilattiin ja tästä aletaan rakentamaan ahtoputkistoa, kunhan vielä saadaan välijäähdytin. Osaa
Tällaisen laitoin tilaukseen, mielipiteitä? Mitä sanoo katsastusinssi, pyytänee teholappua? Välijäähdytin
Mittaristoon syötettiin oikea kilometrimäärä, joka korilla on ajettu ja mittaristo sovitettiin ecun kanssa. Mittaristo
Tältä se konehuone nyt näyttää, johtoja menee sikinsokin, ei kovin kaunista. Konehuone
Pääsin käymään koeajolla läheisellä parkkipaikalla ja mukavasti tuntui kulkevan, vaikka kaikkia tehoja ei tietenkään saatu irti jään takia.
Mukavasti tuovat nuo vanteet uutta ilmettä, vaikka kuvanlaatu onkin surkea. Ulkona
Tässä vielä video ensimmäisestä käynnistyksestä, joka ei olisi voinut paremmin mennä. Video
Nyt projekti menee talviunille ja palaillee keväämmällä. Tällävälin rakennellaan "helvetillisen" automerkin nelivetoa talveksi :)
Tuohon topiciin
viitaten ja siihen että Ebayssä on mittareita myynnissä, jossa on alle 100km tai nollatut ajomäärät.
Onnistuiko muuttaminen itse vag-commilla vai kävitkö merkkiliikkeen tiskillä ?
Can the dealership correct the odometer?
No, unless the cluster has less than 100km (62 miles) on it. Then they can roll it forward once to match your car’s correct mileage. The dealership cannot reset the odometer to zero, or roll it forward or backward under any other circumstances.
I have a VAG-COM. Can’t I change the mileage myself?
If you have the cluster’s SKC and the odometer reads less than 100km (62 miles), yes, you can do the same thing the dealership can do: change the odometer once, and only by going forward.
viitaten ja siihen että Ebayssä on mittareita myynnissä, jossa on alle 100km tai nollatut ajomäärät.
Onnistuiko muuttaminen itse vag-commilla vai kävitkö merkkiliikkeen tiskillä ?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Siinähän oli oikeaoppinen turbon sammutus :D Kierrokset 5500 ja sitten virrat pois. Tuolla menollahan tuosta mahtaa tulla todella pitkäikäinen
Voi hyvä luoja. Luuletko sää oikeesti että kun käyttelee autoa paikallaan minuutin niin pitää sitä ahdinta jäähdyttää toinen minuutti? Ja turboahan ei tarvitse erikseen sammuttaa. Se moottori sammutetaan ja se turbo lakkaa sitten pyörimästä ihan ittellään...
Jäähdyttää? Siellä (turbossa) lakkaa vaan öljynkierto välittömästi kun avaimesta kiertää auton sammuksiin. Ja jos ensin on 5500 rpm koneessa niin turbo kuitenkin pyörii ainakin sen 100.000 rpm. Ehkäpä ymmärsit kuitenkin vitun palikka mitä tarkoitin tuolla sammuttamisella? Todellakaan en tarkoittanut, että turbo sammutetaan erikseen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
asiaa
Ai meinasit sä mua ja mun projektia vai Alazurra:D?? Osuit kyllä aika hyvin asian ytimeen. Esson baarin "asiantuntijat" ja kaiken karvaiset trollaajat kyllä häiritsevät ajatuksia iltaisin perjaatteella "hemmetti.. olikohan ne jampat sittenkin muuten oikeessa" siinä meneekin yö sitten miettiessä, pyöriessä tai netistä selvitellessä ennen kuin seuraavana päivänä tai maanantaina pääsee konttorille tai asianosaaviin viranomaisiin yhteyksiin varmistaakseen asian!
Hiukan raivostettuvaa nimimerkki "juuri käymässä tälläistä hetkeä läpi" Huomenissa selvinnee oliko essonbaarin tieto todenpohjaista...
Itse aiheeseen. Todella vaikuttava projekti ja hieno autovalinta. Kokemuksesta voin sanoa ettei ole ainakaan kaikilta osin ihan plug & play hommaa, joten peukut ylös ja toivottavasti molempien prokkikset nähdään jossain miitissä!
Hiukan raivostettuvaa nimimerkki "juuri käymässä tälläistä hetkeä läpi" Huomenissa selvinnee oliko essonbaarin tieto todenpohjaista...
Itse aiheeseen. Todella vaikuttava projekti ja hieno autovalinta. Kokemuksesta voin sanoa ettei ole ainakaan kaikilta osin ihan plug & play hommaa, joten peukut ylös ja toivottavasti molempien prokkikset nähdään jossain miitissä!
Noniin projekti on herännyt talviunilta ja jatkuu.
Välijäähdytin, silikonimutkia ja muutamia putkia piti vielä tilata toisesta verkkokaupasta, koska eivät toisaalla
olleet saaneet hankittua, vaikka puolivuotta sitten olin osat tilannut. Ahdasta teki tuon ison syylärin takia,
mutta kyllä se välijäähdytin sinne saatiin mahdutettua. Putkia, Putkia2, Välijäähdytin
Lukkopeltiä piti hieman muokata, jotta välijäähdytin saatiin siihen kiinnitettyä. Lukkopelti
Konehuone näyttää muuten hyvältä, mutta johdot voisi vielä niputtaa siististi. Konehuone
Tämän jälkeen testattiin, että kaikki on kunnossa katsastusta varten ja suunta kohti konttoria. Konttorilla
Autosta ei ollut katsastajalla mitään moitittavaa ja kaikki oli kunnossa, kuten pitääkin.
Ainut asia josta katsastus jäi kiinni oli todistus pyörien ohjauskulmien oikeista arvoista,
koska autoon oli asennettu alustasarja. Siispä ohjauskulmat säätöön läheiseen putiikkiin. Säätöjä
Seuraavana päivänä vietiin todistus konttorille ja saatiin Jetta ison uurastuksen jälkeen rekisteriin muutosprosenteilla 38%!
Oli mahtavaa päästä tien päälle pitkästä aikaa! Tavoitteena ollut tehonlisäys tuntuu myös kivasti, kun kaasupoljinta painaa.
Tästä tulossa video joskus tulevaisuudessa. Jos foorumilaiset spottaavat autoa liikenteessä niin juttusille ja
kysymyksiä esittämään saa tulla :)
Suunnitelmissa ei ole nyt muuta kuin kovaa ajoa siihen asti kunnes halu rakenteluun taas herää.
Tässä vielä muutama kuva Jetasta. Jetta, Jetta2
Loppuun olisi hieno kuulla projektia seuranneilta kommentteja.
Välijäähdytin, silikonimutkia ja muutamia putkia piti vielä tilata toisesta verkkokaupasta, koska eivät toisaalla
olleet saaneet hankittua, vaikka puolivuotta sitten olin osat tilannut. Ahdasta teki tuon ison syylärin takia,
mutta kyllä se välijäähdytin sinne saatiin mahdutettua. Putkia, Putkia2, Välijäähdytin
Lukkopeltiä piti hieman muokata, jotta välijäähdytin saatiin siihen kiinnitettyä. Lukkopelti
Konehuone näyttää muuten hyvältä, mutta johdot voisi vielä niputtaa siististi. Konehuone
Tämän jälkeen testattiin, että kaikki on kunnossa katsastusta varten ja suunta kohti konttoria. Konttorilla
Autosta ei ollut katsastajalla mitään moitittavaa ja kaikki oli kunnossa, kuten pitääkin.
Ainut asia josta katsastus jäi kiinni oli todistus pyörien ohjauskulmien oikeista arvoista,
koska autoon oli asennettu alustasarja. Siispä ohjauskulmat säätöön läheiseen putiikkiin. Säätöjä
Seuraavana päivänä vietiin todistus konttorille ja saatiin Jetta ison uurastuksen jälkeen rekisteriin muutosprosenteilla 38%!
Oli mahtavaa päästä tien päälle pitkästä aikaa! Tavoitteena ollut tehonlisäys tuntuu myös kivasti, kun kaasupoljinta painaa.
Tästä tulossa video joskus tulevaisuudessa. Jos foorumilaiset spottaavat autoa liikenteessä niin juttusille ja
kysymyksiä esittämään saa tulla :)
Suunnitelmissa ei ole nyt muuta kuin kovaa ajoa siihen asti kunnes halu rakenteluun taas herää.
Tässä vielä muutama kuva Jetasta. Jetta, Jetta2
Loppuun olisi hieno kuulla projektia seuranneilta kommentteja.
Hienosti on pelittänyt. Tekniikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Huono näillä säillä vaan on, ettei ilmastointi toimi, vaikka nesteet laitettiin sisään. En ole vielä tutkinut, mutta luulen että magneettikytkin on sökö, koska kone ottaa kierroksia kun ilmastoinnin laittaa ohjaamosta päälle ja laskee kierrokset lähes samantien alkuperäisiin. Pakoputki pitäisi myös vaihtaa 2"->2,5/3", koska kuristanee tällä hetkellä jonkin verran.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa