4motion
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.youtube.com/watch?v=rgFbpUty ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ov6SUjKH ... re=related siinä haldexi miehille ;)
edit: oli ihan pakko
http://www.youtube.com/watch?v=ov6SUjKH ... re=related siinä haldexi miehille ;)
edit: oli ihan pakko
samoin se audinkin suti kahdella kuten molemmissa videoissa golfi.
ja tosiaan jos pitää mennä 17" vanteilla tahi isommilla revitteleen pellolle ni pitää osata varautua että se asfalttitielle suunniteltu sikakova pienikuvioinen rengas ikäänkuin loppuun kesken.
omassa on kesällä csc3 alla ja voin todeta ettei tarvi mennä kovin pehmeän päälle niitten kanssa kun sivuttaisia uria ei pahemmin ole jotka pitoa tekisi.
EDIT: on pakko pistää tää http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&NR=1
mitä vastaa torseeni miehet ;D
noh leikki leikkinä...
ja tosiaan jos pitää mennä 17" vanteilla tahi isommilla revitteleen pellolle ni pitää osata varautua että se asfalttitielle suunniteltu sikakova pienikuvioinen rengas ikäänkuin loppuun kesken.
omassa on kesällä csc3 alla ja voin todeta ettei tarvi mennä kovin pehmeän päälle niitten kanssa kun sivuttaisia uria ei pahemmin ole jotka pitoa tekisi.
EDIT: on pakko pistää tää http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&NR=1
mitä vastaa torseeni miehet ;D
noh leikki leikkinä...
Neljä talvea olen ajellut nelivedolla, kaksi gen1 haldexilla (kiisseli golf) ja toinen mokoma torsenilla (a4 bensa). Haldex oli aivan perhanan hauska ajaa lumella, viri diisseli antoi voiman yhdessä kimpussa joka potkaisi perän sivulle ja sitten mentiin kahva edellä :) Mietin vaan silloin että mites peilijäisellä tiellä mahtaisi käydä varomattoman kaasunkäytön seurauksena. Joten arkiajoon valitsisin torsenin, se oli vaan niin eleettömän hyvä ajaa.
Tyhmä kysymys:Toimiiko haldex pakilla?
Tyhmä kysymys:Toimiiko haldex pakilla?
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE
Samaa kastia edellisen linkin kanssa :D
Löytyy VAGilta sitten _nelivetoakin_, joka ei ole haldex eikä edes varsinaisesti torsenkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=sICodlUzBr8
Samaa kastia edellisen linkin kanssa :D
Löytyy VAGilta sitten _nelivetoakin_, joka ei ole haldex eikä edes varsinaisesti torsenkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=sICodlUzBr8
Oma top 4 (ainuat mitä ajanu).
1 -01 lyhyt T4 2.5td koneella, aivan loistava vehje talviseen kikkailuun. Vääntöä riittää ja perän saa heti irti.
2 -95 vr6 syncro, vaatii koneelta vähän kierroksia että saa perän irti
3 -00 Golf IV 4motion jollain diesel koneella, hieman miettii ennen kuin perä lähtee irti, mutta väännön takia sit helppo viedä
4 -09 T5 nelikko, 2.5diesel koneella (20tkm ajettu), aivan surkea, perä tulee mukaan ehkä 2-3 sec päästä ja koneessa ei ole alavääntöä...
1 -01 lyhyt T4 2.5td koneella, aivan loistava vehje talviseen kikkailuun. Vääntöä riittää ja perän saa heti irti.
2 -95 vr6 syncro, vaatii koneelta vähän kierroksia että saa perän irti
3 -00 Golf IV 4motion jollain diesel koneella, hieman miettii ennen kuin perä lähtee irti, mutta väännön takia sit helppo viedä
4 -09 T5 nelikko, 2.5diesel koneella (20tkm ajettu), aivan surkea, perä tulee mukaan ehkä 2-3 sec päästä ja koneessa ei ole alavääntöä...
Kyllähän se liikkeellelähtö onnistuu vajaavetosillakin ja metässä nuilla henkilöautoilla ei niin kummia tee eli suurinta osaa kiinnostaa sivuluisu. Onhan se neliveto eri hauska talvella leikkiä ja tarvittaessa pääsee huonoillakin teillä, tahtoo vaan vauhti nousta äkkiä turhankii kovaks. Takavetosella on kiva taas pienemmissä vauhdeissakin kikkailla, liikkeellelähtö ja eteminen huonoilla teillä taas ei oo kummosta. Kuka tykkää mistäkii, itelle kelpaa kumpi vaan.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Mulla ajossa neloskoppanen farkku golffi Tdi koneella.Ei sitten niin minkäänlaista tarvetta leikkimiseen.
Saa aivan tarpeeksi kun ajelee joka yö 160-400 km. noita usein auraamattomia teitä.
Neliveto helpottaa liikkeellelähtöä aivan julmetusti sekä lumessa pohraaminen onnistuu aivan eri tavalla.
Todella tyytyväinen olen omistamiini nelivetoihin ollut.Impreza ja Mitsu L200 ovat myös olleet käytössä.
Viikon parin päästä tulee uusi Dacia Duster.
Saa aivan tarpeeksi kun ajelee joka yö 160-400 km. noita usein auraamattomia teitä.
Neliveto helpottaa liikkeellelähtöä aivan julmetusti sekä lumessa pohraaminen onnistuu aivan eri tavalla.
Todella tyytyväinen olen omistamiini nelivetoihin ollut.Impreza ja Mitsu L200 ovat myös olleet käytössä.
Viikon parin päästä tulee uusi Dacia Duster.
Kuinka monilla haldex gen2:sen perälimppu/värinän vaimennin on ruvennu halkeileen?
Ei ihan halpa tuo pyörylä marmoritiskillä ja tarvikkeena ei löydy, vaikka SGF:n valmistama.
http://tos.pp.fi/images/image/golf/JLR/ ... C03091.JPG kuvassa joku 120tkm ajettuna.
http://www.youtube.com/watch?v=8T_e-9mirlA
Kolmesti siitä pääsi ja sit joutu jo kattoon mistä kohtaa ajaa ylös.
Kuvaaja kokeili nousua ja lähti perä eellä laskeen jarrut lukos ;)
Yrittipä vielä käsijarrullaki pelastaa tilanteen heh
e: ja jos verrataan vanhempien b7 1.8TQ:n tuota golffia, niin audi on tylsä - mutta niin ylellinen, vaikkei varusteita ole kuin nimeksi :D
Valmettiakin on tarvittu molemmissa tapauksissa joskus.
Ei ihan halpa tuo pyörylä marmoritiskillä ja tarvikkeena ei löydy, vaikka SGF:n valmistama.
http://tos.pp.fi/images/image/golf/JLR/ ... C03091.JPG kuvassa joku 120tkm ajettuna.
http://www.youtube.com/watch?v=8T_e-9mirlA
Kolmesti siitä pääsi ja sit joutu jo kattoon mistä kohtaa ajaa ylös.
Kuvaaja kokeili nousua ja lähti perä eellä laskeen jarrut lukos ;)
Yrittipä vielä käsijarrullaki pelastaa tilanteen heh
e: ja jos verrataan vanhempien b7 1.8TQ:n tuota golffia, niin audi on tylsä - mutta niin ylellinen, vaikkei varusteita ole kuin nimeksi :D
Valmettiakin on tarvittu molemmissa tapauksissa joskus.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Kattelin tossa youtubessa Tos on ice2 pätkää, aika pitkä viive tuossa uudemmassakin haldexsissa on. Yllätyin noin suuresta viivestä. Haldexhan on hyvä normi ajossa, mutta "tarkkaan" ajoon tuon on vähän huono, juurikin tuon viiveen takia.
Katoppa se kolmosversio heh
Toisaalta noissa pitäs olla kamerat molemmin puolin, niin sais tarkan kuvan viiveestä.
Haldex IV on aina täysin kytketty lähdettäes liikkeelle.
Mittailin vag-comilla haldexin öljynpaineita täs yks päivä.
Vaihde vapaalla 3bar
Ykkönen silmäs ja kytkin pohjas 4bar...
Ajoa tasasella tiellä 6-8bar
Kiihdytys tasasesta nopeudesta lutku pohjas; käy melkeen 30baris
Pitääkin kuvata tuo aiempi video missä noustaan mäki ylös ja ottaa samalla logia.
Sit pistää sivuun kuva kun vag-com mittarin neula vispaa.
Tuossa viel SSP kakkosversiosta:
http://tos.pp.fi/koukku/ssp333_4%20Moti ... 202004.pdf
Tuossa selostetaan myös hieman vanhemmista versiosta
Tämä keskustelu vääntyy jatkuvasti väkisin väärille urille, kun itse itseäni lainaten alkutilanne oli tämä:
Kukaan ei ole väittänyt sitä torsenia huonommaksi tai paremmaksi, paitsi ehkä muutama torsen-intoilija. Keskustelun alussa vaan tuli aika jyrkkää mielipidettä siitä että haldex-nelikko olisi täysin turha ja tarpeeton, mikä ei ainakaan omasta mielestäni pidä alkuunkaan paikkaansa. Haldexilla toteutettu neliveto on nykyaikana erittäin hyvä tavalliseen siviiliautoon ja jopa hieman aktiivisempaan ajoon (kilpa-ajo on sitten ihan eri asia) ja jos joku väittää että sillä ei olisi mitään tekemistä nelivedon kanssa niin kyllähän se tietämättömyydestä johtuva väärinkäsitys pitää korjata.
Eli ei minusta mitään tekemistä nelivedon kanssa. Eli onhan se siellä pinenenä apuna, mutta esim torseniin turha edes verrata kestävyydessä.
Itse ainakin alussa tartuin tähän. Tuossa vedetään aika rajuja linjauksia kun ihan hyvin normaalissa tuotantoautossa toimiva voimansiirto haukutaan täysin toimimattomaksi ja turhaksi. Tottakai parempia löytyy ja ongelmia on olemassa, mutta ei se siitä turhaa varustetta tee, hyvin on minua ainakin avustanut enemmän kuin pienesti monessa tilanteessa. Enkä koe että nyt torsenin kanssa minulla olisi jotain suunnattoman paljon parempaa, ihan yhtä paljon tuossakin on omituisuuksia. Kilpa-autoilustahan tässä ei ole puhuttu alunperin mitään.
Kukaan ei ole väittänyt sitä torsenia huonommaksi tai paremmaksi, paitsi ehkä muutama torsen-intoilija. Keskustelun alussa vaan tuli aika jyrkkää mielipidettä siitä että haldex-nelikko olisi täysin turha ja tarpeeton, mikä ei ainakaan omasta mielestäni pidä alkuunkaan paikkaansa. Haldexilla toteutettu neliveto on nykyaikana erittäin hyvä tavalliseen siviiliautoon ja jopa hieman aktiivisempaan ajoon (kilpa-ajo on sitten ihan eri asia) ja jos joku väittää että sillä ei olisi mitään tekemistä nelivedon kanssa niin kyllähän se tietämättömyydestä johtuva väärinkäsitys pitää korjata.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa