mikä turbo olis hyvä AFN moottoriin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tapio p
-
Viestit: 25
Liittynyt: 26.6.2008 10:37

mikä turbo olis hyvä AFN moottoriin

ViestiKirjoittaja Tapio p » 3.2.2010 21:15

paikallaan on 12mm nestepää, iso cooleri +vakio, suuttimet (DLSA150P502), sachs race asetelma vakio levyllä, katti poistettu ja evry.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.2.2010 22:17

Ota evry ja se vakio kuuleri pois käytöstä ja vaihda vaikka 2260 ahdin ja teetä softa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.2.2010 22:22

joku GTB1756VK, GT1852V, GT2256V jne... Jos haluat vakio pakosarjaan ja pakoputkeen sopivan niin pitää ollla hybridi.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 3.2.2010 23:18

Tuolla myös jotain liittyen Passatin turbopäivitykseen:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ssat+turbo

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 4.2.2010 14:17

Alkuperäisen ahtimen virittäminen olisi kuitenkin fiksumpaa. n.39mm siivillä saa helpot parasataa hummaa suuttimien ja ohjelman kera. Lisätietoa annetaan mieluusti numerosta 045-1126599 / Markus.

ps. noin tonnilla saa hyvän viriahtimen, kunhan palauttaa meille vanhan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.2.2010 19:31

Vakio ahtimista KKK KP43 pitäisi olla bolt-on ja riittää 200hp asti. Eli ei kun semmoista etsimään!

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 17.10.2010 20:40

Sopiiko tuo garrett gt1852v suoraan afn passattiin? Ja jos sopii niin mitä muuta palikkaa tuohon kannattaa alkaa vaihteleen? Mitään tiettyä tehotavoitetta ei ole, kunhan sitä tulee lisää ja normaalin käyttöauton ominaisuudet säilyy. Tällä hetkellä aikalailla vakio, ainoastaan joku tehoboksin turhake paikoillaan.

edit. Nyt kun luin tuon ylemmän ihan ajatuksen kanssa, niin eihän se sovi. Eli mitä tuo sitten vaatii että sopii passattiin? Olisi nyt saatavilla gt1852v alle kahdensadan..

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 19.10.2010 11:12

jos orkkis GT1852v malli, niin se on ehkä saab/opel leiristä. vaatii välilaippaa ja asentojen korjailuja ja pakoputkenlähdön pikku modia. Ehkä helpompaa, kun uskoo mitä Jukka sanoo tai mitä me teemme.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 23.10.2010 23:17

AFN passatissa 130 hp powerdieselin ahdin muokattuna (fin turbo) Ei moitteen sijaa ainakaan nykytällissä. (n. 200 hp, 350+ nm ) Ultimate2 suuttimet, 3 bar map, vakiocooleri, findiesel optimointi. Ahtopaine 1.45

Kaksoismassan takia alavääntöjä joutuu hieman rajoittamaan mutta yläpäässä vetoja piisaa liki 5k asti. Päästöt erinomaiset.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 2.2.2011 0:23

Tässä miettinyt tuohon Audi a4 afn quattroon vähän vireistys hommia ja tarjolla olisi ahdin,Garrett GT1749VA ja suuttimet pp502, niin minkäslaista tehonnousua ois odotettavissa tuommosella paketilla? Cooleri olisi tarkotus pitää vakiona mutta mites tuo map anturi,vaatiiko värkkäämistä? Entäs vakio-ohjelma,pelaako vai tarviiko sen osalta toimenpiteitä?

Pikkusen vielä meinaa olla hakusessa nämä asiat mutta jospa viisaammat osais jelpata :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.2.2011 4:58

Jos suuttimet on todella pp502 niin ohjelman kanssa tuommoisella paketilla saa n. 165hv. Jos suuttimet sattuivat olemaan niin p502set, niin 150hv irtoaa kun ohjelma väännetään tappiinsa.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 2.2.2011 9:54

Juu kyllä ne pitäs olla nuo pp502,vai pystyykö tuota varmistaan jotenkin kun suutin on kourassa? Toimiiko miten vakio ohjelmalla nuo suuttimet ja turbo jos heittää paikolleen?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.2.2011 11:20

Hyvin toimii vakio ohjelmallakin, mutta ei se hirveesti tehoja anna ulos.

Jos sulla on pelkkä kärki käsissä, niin voit lukea kyljestä ne tekstit. Kokonaisesta suuttimesta et tiedä avaamatta.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 13.7.2011 11:59

passaako skoda 2.0tdi BKD myllyn turbo afn koneiseen passatiin?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.7.2011 16:17

Ei sovi!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa