Golf I Cabriolet

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

Golf I Cabriolet

ViestiKirjoittaja Fry » 15.5.2007 12:54

Olen nyt ruvennut katselemaan noita ykköskoppasia capreja sillä silmällä kun tullut jo
niitä tässä pari vuotta himoittua.
Niinpä ajattelinkin laittaa teille kysymyksen, että kertokaas omista kokemuksistanne autosta (millä moottorilla,minkälainen ajaa)jos löytyy,käyttökustannuksista,mitä kannattaa ottaa huomioon kun alkaa etsiskelemään tälläistä autoa,ja varsinkin mitä kannattaa tarkastaa jos/kun menee katsomaan tälläistä kaunotarta.

Miettinyt jos ostaisi projektikuntoisena,niin pääsisi vähän näpräilemäänki kärryä.

keskustelu alkakoon.
kiitollinen kaikesta tiedosta olen,jos sitä tulee.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.5.2007 13:13

Haulla pitäisi löytymän tietoa. Itsellä oli tuollainen seitsemän vuotta kesät talvet. Tekniikka 1.8GTI, eli ihan pomminvarmaa golffia, jossa ei mitään lastentauteja ole.

Käyttökustannukset ovat perusgolffin luokkaa, mitäpä muutakaan. GTI kulki maantiellä seitsemällä litralla ja vanhan auton vakuutuksetkin ovat ihan kohtuulliset.

Ajoltaan nuo ovat hieman rennompia kuin kovakattoiset, mutta se on sitä avoautoilun negatiivista varjopuolta.

Ruostetta löytyy korista lähinnä peräpäästä. Takalokarin kaaret kannattaa tarkistaa, samoin takaluukku ja takahelma.

Katto on tarina sinänsä: uusi sufletti maksaa alkuperäisenä jotain 600€ +asennus. Tarvikettakin saa, itsellä oli pari vuotta ja reunat alkoivat jo repeillä. Kaikki kattoon liittyvä maksaa ihan hirveitä, ellei saa purkuosana.

Pete_ala
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.4.2007 23:17

ViestiKirjoittaja Pete_ala » 15.5.2007 21:48

Itsellä oli tuollainen


Tuttu reki :)

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 17.5.2007 18:15

Mulla on veljen kaa VW Golf Karmann Cabriolet vm 1989. Sitä ollaan rakenneltu aika paljon, maalattu, vaihdettu sisusta, katto yms. Aika moni osa käy golf mk2 mallista ja jotkut osat myös golf mk1:stä. Osat suht halpoja paitsi ne osat jotka ovat vain cabrioletissa.

Meillä on myös yks avo golffi purettuna, eli jotain varaosia löytyy ylimääräisenä...

tässä kuva

Kuva

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 17.5.2007 18:28

^Kattoin piru ensiks, että oot laittanu rollen cabrion kuvan! :)

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 17.5.2007 21:32

Mulla on tuollainen 1.3nen ollut viime kesästä asti. Hauska peli ja soiva peli. Mulla ei ole avon kanssa ollut muuta ongelmaa muutakun akku loppunut. :) Sekin vaihdettiin ja taas meno jatkuu. Alustaa on päivitetty Weitec säädettävällä ja ajettavuus tuli huomattavamman mikroautomaisemmaksi. Maski ja valotkin on vaihdettu hillittömiin thyyning peleihin. On tuolla myydään osastolla todelliseen kesä hintaan, kun tarvii nykyseen autoon saada palikkaa.

Kuva

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 17.5.2007 23:27

jep,tota puercon autoo tuli tuolta nettiautosta kuolailtua. komee peli,hintakin ois kohillaan mut ei ihan noin paljoo ole vielä kasassa jotta voisi sijoittaa,ja kun ei toi vaihtokaan ilmeisesti kiinnosta..:/

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.5.2007 15:56

Tuossa mun cyrtekki

-Myös aitoa Karmann laatua
-1.8 Digifant 98hp.
-Etulokari oli kai joskus kolaroitu, ja läpimätä. Uus tilalle.
-Tyhjällä tankilla kertyy joskus alipainetta tankkiin... joku paikka tukos.
-Tarvikeosa opukset ei oikeen tunne tuota 2H moottoria... Autodata tuntee.
-Katto vaihtoon ku rahaa löytyy

-Ajotietokone :D

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 21.5.2007 17:51


Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 29.5.2007 10:51

Mitäpä näissä erikoista. Mun mielestä avon kori on kyllä jäykempi kuin vastaavan umpinaisen... Korinvaihtoja on paljon markkinoilla ja sen huomaa usein hinnasta. Automaatti on mukava jos paljon taajamassa tykkää ajella, mutta tahtoo vain olla liian pienen koneen jatkeena yleensä ne.
Kesäisin vaan muistaa sit käyttää aurinkorasvaa niin ei pala iho!

P.S Ois 1 nätti kv-avo myynnissä.

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 6.6.2007 10:14

tuli haettua pois kuleksimasta jo yksi kappale cabria.

http://www.nsl.pox.fi/nsl.php?galtsu=vw2

tuolta löytyy kuvia. cabrissa pieniä sähköongelmia ja niitä ois tarkotus alkaa pureksimaan tässä lähiaikoina,kuitenkin niin että juhannukseksi saatas leima ja pääsis ajelemaan. Myös alustasarjaa on katseltu,jotai 60/40 mallia ehkäpä ja borbet a:t jos jostain löytäs niin siinähä sitten oliskin. aika näyttää mihin tuli sormet tungettua.

näillä mennään :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.6.2007 10:30

Nätti tuplavalomaski ja lippa sekä tuplaputket 8)
Ensimmäinen hankinta on kyllä katossuojus, sillä taitoksilla olevan katon väliin menevä hiekkapöly tekee sufletista selvää pikavauhtia.

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 6.6.2007 11:48

joo auto oli jollai jokkismiehellä,aika jäätävät äänet lähtee tosta putkistosta,joutunee dusailemaan yhden äänenvaimentimen tuonne putkeen ainakin :p

on se komee joo,takavanteet tarvis saada ulommas,eli pienenpi et vanteisiin,joko speisserii tulossa tai sitten eri vanteet.
toi katto on joskus maalattu ilmeisesti punaisesta mustaksi,koska maalia hieman rapissut pois,ja punainen sieltä paljastuu.
onhan tossa autossa tekemistä vähäksi aikaa.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 7.6.2007 8:32

Ku meinaat iskareita yms. vaihtaa, ni välttämättä ei kannata tehä kovin jäykkää. Luin ABS:sta, ku oli ykköskoppasista avoista juttua, että jäykistäminen saattaa löysentää koria ja pilata ajo-ominaisuudet.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.6.2007 8:52

Itselläni oli Cabriossa keltaiset Bilsteinit. Oli ihan hyvä ajaa mutkaista pikatietä, mutta epätasaisella pinnalla täristi "hieman".

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 7.6.2007 22:19

Siinä jutussa siis tarkoitettiin siis sitä, että kun alusta on jäykkä, niin kaikki tärinä välittyy suoraan koriin. Avoauton kori ei kuitenkaan ole niin jämäkkä kuin kovakattoisen ja siitä syystä herkkä tärinälle ja vääntörasitukselle esim. kaarteissa. Pahimmassa tapauksessa kori alkaa hiljalleen vääntyä/löystyä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 30.9.2010 1:49

lainataanpa topiccia. netistä yritin katsella tietoja golf mk 1cabrioleteista ja seuraavaan kysymykseen en yhtäkkiä löytänyt vastausta; onko gti rabbit malleja alkuperäisenä avona? minä vuonna valmistettu?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.9.2010 9:25


Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.9.2010 21:17

^^ Vuonna 1985 Rabbit (US) muuttui Cabrioletiksi ja vaikka avon valmistus aloitettiin 1979 ei GTI Rabbitteja ole alkuperäisenä ollut, MK1 GTI Cabrioletteja kylläkin. Joitain GTI:lle tyypillisiä varusteita kuitenkin poimittiin Rabbitteihin.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 1.10.2010 1:49

kiitos vastauksista, selvensi asioita riittävästi


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa