Golf I Cabriolet
Valvoja: ffp jäsenet
Golf I Cabriolet
Olen nyt ruvennut katselemaan noita ykköskoppasia capreja sillä silmällä kun tullut jo
niitä tässä pari vuotta himoittua.
Niinpä ajattelinkin laittaa teille kysymyksen, että kertokaas omista kokemuksistanne autosta (millä moottorilla,minkälainen ajaa)jos löytyy,käyttökustannuksista,mitä kannattaa ottaa huomioon kun alkaa etsiskelemään tälläistä autoa,ja varsinkin mitä kannattaa tarkastaa jos/kun menee katsomaan tälläistä kaunotarta.
Miettinyt jos ostaisi projektikuntoisena,niin pääsisi vähän näpräilemäänki kärryä.
keskustelu alkakoon.
kiitollinen kaikesta tiedosta olen,jos sitä tulee.
niitä tässä pari vuotta himoittua.
Niinpä ajattelinkin laittaa teille kysymyksen, että kertokaas omista kokemuksistanne autosta (millä moottorilla,minkälainen ajaa)jos löytyy,käyttökustannuksista,mitä kannattaa ottaa huomioon kun alkaa etsiskelemään tälläistä autoa,ja varsinkin mitä kannattaa tarkastaa jos/kun menee katsomaan tälläistä kaunotarta.
Miettinyt jos ostaisi projektikuntoisena,niin pääsisi vähän näpräilemäänki kärryä.
keskustelu alkakoon.
kiitollinen kaikesta tiedosta olen,jos sitä tulee.
Haulla pitäisi löytymän tietoa. Itsellä oli tuollainen seitsemän vuotta kesät talvet. Tekniikka 1.8GTI, eli ihan pomminvarmaa golffia, jossa ei mitään lastentauteja ole.
Käyttökustannukset ovat perusgolffin luokkaa, mitäpä muutakaan. GTI kulki maantiellä seitsemällä litralla ja vanhan auton vakuutuksetkin ovat ihan kohtuulliset.
Ajoltaan nuo ovat hieman rennompia kuin kovakattoiset, mutta se on sitä avoautoilun negatiivista varjopuolta.
Ruostetta löytyy korista lähinnä peräpäästä. Takalokarin kaaret kannattaa tarkistaa, samoin takaluukku ja takahelma.
Katto on tarina sinänsä: uusi sufletti maksaa alkuperäisenä jotain 600€ +asennus. Tarvikettakin saa, itsellä oli pari vuotta ja reunat alkoivat jo repeillä. Kaikki kattoon liittyvä maksaa ihan hirveitä, ellei saa purkuosana.
Käyttökustannukset ovat perusgolffin luokkaa, mitäpä muutakaan. GTI kulki maantiellä seitsemällä litralla ja vanhan auton vakuutuksetkin ovat ihan kohtuulliset.
Ajoltaan nuo ovat hieman rennompia kuin kovakattoiset, mutta se on sitä avoautoilun negatiivista varjopuolta.
Ruostetta löytyy korista lähinnä peräpäästä. Takalokarin kaaret kannattaa tarkistaa, samoin takaluukku ja takahelma.
Katto on tarina sinänsä: uusi sufletti maksaa alkuperäisenä jotain 600€ +asennus. Tarvikettakin saa, itsellä oli pari vuotta ja reunat alkoivat jo repeillä. Kaikki kattoon liittyvä maksaa ihan hirveitä, ellei saa purkuosana.
Mulla on veljen kaa VW Golf Karmann Cabriolet vm 1989. Sitä ollaan rakenneltu aika paljon, maalattu, vaihdettu sisusta, katto yms. Aika moni osa käy golf mk2 mallista ja jotkut osat myös golf mk1:stä. Osat suht halpoja paitsi ne osat jotka ovat vain cabrioletissa.
Meillä on myös yks avo golffi purettuna, eli jotain varaosia löytyy ylimääräisenä...
tässä kuva

Meillä on myös yks avo golffi purettuna, eli jotain varaosia löytyy ylimääräisenä...
tässä kuva
-
- -
Mulla on tuollainen 1.3nen ollut viime kesästä asti. Hauska peli ja soiva peli. Mulla ei ole avon kanssa ollut muuta ongelmaa muutakun akku loppunut. :) Sekin vaihdettiin ja taas meno jatkuu. Alustaa on päivitetty Weitec säädettävällä ja ajettavuus tuli huomattavamman mikroautomaisemmaksi. Maski ja valotkin on vaihdettu hillittömiin thyyning peleihin. On tuolla myydään osastolla todelliseen kesä hintaan, kun tarvii nykyseen autoon saada palikkaa.

Tuossa mun cyrtekki
-Myös aitoa Karmann laatua
-1.8 Digifant 98hp.
-Etulokari oli kai joskus kolaroitu, ja läpimätä. Uus tilalle.
-Tyhjällä tankilla kertyy joskus alipainetta tankkiin... joku paikka tukos.
-Tarvikeosa opukset ei oikeen tunne tuota 2H moottoria... Autodata tuntee.
-Katto vaihtoon ku rahaa löytyy
-Ajotietokone :D
-Myös aitoa Karmann laatua
-1.8 Digifant 98hp.
-Etulokari oli kai joskus kolaroitu, ja läpimätä. Uus tilalle.
-Tyhjällä tankilla kertyy joskus alipainetta tankkiin... joku paikka tukos.
-Tarvikeosa opukset ei oikeen tunne tuota 2H moottoria... Autodata tuntee.
-Katto vaihtoon ku rahaa löytyy
-Ajotietokone :D
Tuosta ku ostaa ton nii ei tarvitse murehtia katon tai alustan kuntoa tai muutenkaan räpeltää.
Itse olen nähnyt kyseisen pelin ja on kyllä siisti.
Itse olen nähnyt kyseisen pelin ja on kyllä siisti.
-
- -
Mitäpä näissä erikoista. Mun mielestä avon kori on kyllä jäykempi kuin vastaavan umpinaisen... Korinvaihtoja on paljon markkinoilla ja sen huomaa usein hinnasta. Automaatti on mukava jos paljon taajamassa tykkää ajella, mutta tahtoo vain olla liian pienen koneen jatkeena yleensä ne.
Kesäisin vaan muistaa sit käyttää aurinkorasvaa niin ei pala iho!
P.S Ois 1 nätti kv-avo myynnissä.
Kesäisin vaan muistaa sit käyttää aurinkorasvaa niin ei pala iho!
P.S Ois 1 nätti kv-avo myynnissä.
tuli haettua pois kuleksimasta jo yksi kappale cabria.
http://www.nsl.pox.fi/nsl.php?galtsu=vw2
tuolta löytyy kuvia. cabrissa pieniä sähköongelmia ja niitä ois tarkotus alkaa pureksimaan tässä lähiaikoina,kuitenkin niin että juhannukseksi saatas leima ja pääsis ajelemaan. Myös alustasarjaa on katseltu,jotai 60/40 mallia ehkäpä ja borbet a:t jos jostain löytäs niin siinähä sitten oliskin. aika näyttää mihin tuli sormet tungettua.
näillä mennään :)
http://www.nsl.pox.fi/nsl.php?galtsu=vw2
tuolta löytyy kuvia. cabrissa pieniä sähköongelmia ja niitä ois tarkotus alkaa pureksimaan tässä lähiaikoina,kuitenkin niin että juhannukseksi saatas leima ja pääsis ajelemaan. Myös alustasarjaa on katseltu,jotai 60/40 mallia ehkäpä ja borbet a:t jos jostain löytäs niin siinähä sitten oliskin. aika näyttää mihin tuli sormet tungettua.
näillä mennään :)
joo auto oli jollai jokkismiehellä,aika jäätävät äänet lähtee tosta putkistosta,joutunee dusailemaan yhden äänenvaimentimen tuonne putkeen ainakin :p
on se komee joo,takavanteet tarvis saada ulommas,eli pienenpi et vanteisiin,joko speisserii tulossa tai sitten eri vanteet.
toi katto on joskus maalattu ilmeisesti punaisesta mustaksi,koska maalia hieman rapissut pois,ja punainen sieltä paljastuu.
onhan tossa autossa tekemistä vähäksi aikaa.
on se komee joo,takavanteet tarvis saada ulommas,eli pienenpi et vanteisiin,joko speisserii tulossa tai sitten eri vanteet.
toi katto on joskus maalattu ilmeisesti punaisesta mustaksi,koska maalia hieman rapissut pois,ja punainen sieltä paljastuu.
onhan tossa autossa tekemistä vähäksi aikaa.
Siinä jutussa siis tarkoitettiin siis sitä, että kun alusta on jäykkä, niin kaikki tärinä välittyy suoraan koriin. Avoauton kori ei kuitenkaan ole niin jämäkkä kuin kovakattoisen ja siitä syystä herkkä tärinälle ja vääntörasitukselle esim. kaarteissa. Pahimmassa tapauksessa kori alkaa hiljalleen vääntyä/löystyä.
Aika hyvä sivusto
http://www.cabby-info.com/models.htm
http://www.cabby-info.com/models.htm
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”