VW Golf 1.3sta 1.8:ksi
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf 1.3sta 1.8:ksi
Eli projekti ulkoisesti käynnistynyt kohta 1v sitten mutta koneen vaihto läksi nyt käyntiin..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59179
Pyytäisin päivittämään tämän aiheen ohjeistuksen mukaiseksi piakkoin.
Pyytäisin päivittämään tämän aiheen ohjeistuksen mukaiseksi piakkoin.
Tämmönen siitä sitten ulkoisesti tuli.
Ensimmäisenä lisävalojen poisto oli tarpeen sitten siirryinkin jo muihin juttuihin.
Itse en henkilökohtaisesti tykännyt noista Golfin mustista kylkilistoista joten päätin maalata ne sitten punaiseksi.
Myöskään maski ei miellyttänyt silmää eli sillekkin täytyi tehdä jotain. Päädyin sitten tälläiseen ratkaisuun. Monihan on maskia haukkunut, mutta itse tykkään ja vain sillähän on väliä. :)
Sittenhän myös konepellissä oleva muovi pääsi maalaukseen ja muut pienet mustat osat tietenkin esim. orkkisvanteiden keskikupit sai uuden maalin. :)
Auton takalasit täytyi myös tummentaa, asiaanhan se kuuluu. Ei liian tummaksi, mutta pientä sävy eroa oli saatava.
Ensimmäisenä lisävalojen poisto oli tarpeen sitten siirryinkin jo muihin juttuihin.
Itse en henkilökohtaisesti tykännyt noista Golfin mustista kylkilistoista joten päätin maalata ne sitten punaiseksi.
Myöskään maski ei miellyttänyt silmää eli sillekkin täytyi tehdä jotain. Päädyin sitten tälläiseen ratkaisuun. Monihan on maskia haukkunut, mutta itse tykkään ja vain sillähän on väliä. :)
Sittenhän myös konepellissä oleva muovi pääsi maalaukseen ja muut pienet mustat osat tietenkin esim. orkkisvanteiden keskikupit sai uuden maalin. :)
Auton takalasit täytyi myös tummentaa, asiaanhan se kuuluu. Ei liian tummaksi, mutta pientä sävy eroa oli saatava.
Tänään tuli sitten uudet takavalot asennettua entisten orkkisvalojen tilalle.
Tämmönen oli sitten loppu tulos.
Takavalot
Ensiviikonlopuksi siirtyi sitten tämä alustasarjan laitto kun se on ensiviikon kiillotuksessa yms puunauksessa poikakaverilla. :)
Tämmönen oli sitten loppu tulos.
Takavalot
Ensiviikonlopuksi siirtyi sitten tämä alustasarjan laitto kun se on ensiviikon kiillotuksessa yms puunauksessa poikakaverilla. :)
Viimeksi muokannut GJossuh, 3.10.2010 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
päivittelyä
Noniin nyt on iskarit ja jouset löytäneet paikkansa autosa..
Auto vielä hieman takakeno, mutta muutosta tapahtuu lähiaikoina..
tämmöset adapterit tuli etuiskareiden yläpäähän, kun vanhat eivät sopineet (vieressä vanha)
Laitan päivitetyn kuvan auton profiilista jahka saan sen kuvan otettua..
KONE REMONTTI ALKAA KESÄLLÄ!
Auto vielä hieman takakeno, mutta muutosta tapahtuu lähiaikoina..
tämmöset adapterit tuli etuiskareiden yläpäähän, kun vanhat eivät sopineet (vieressä vanha)
Laitan päivitetyn kuvan auton profiilista jahka saan sen kuvan otettua..
KONE REMONTTI ALKAA KESÄLLÄ!
..
Aihion kone alkutalvesta leimahti tuleen..
Eli nyt hyvä aika ottaa tuota tuo varaosa auto ja rueta purkamaan ja laittamaan..
Mutta tässä vielä odotellaan tallipaikkaa..
Sit se alkaa, ODOTETTU moottorinvaihto operaatio.. :)
Tarkoitus olisi myös turbottaa tuo 1,8l tekniikka..
Toivottavasti tulette seuraamaan aihetta kunhan kuvia ja kertomusta taas tulee lisää..
Eli siis tallipaikkaa etsimään ja auton romua siirtelemään...
Eli nyt hyvä aika ottaa tuota tuo varaosa auto ja rueta purkamaan ja laittamaan..
Mutta tässä vielä odotellaan tallipaikkaa..
Sit se alkaa, ODOTETTU moottorinvaihto operaatio.. :)
Tarkoitus olisi myös turbottaa tuo 1,8l tekniikka..
Toivottavasti tulette seuraamaan aihetta kunhan kuvia ja kertomusta taas tulee lisää..
Eli siis tallipaikkaa etsimään ja auton romua siirtelemään...
En halua dissata projektia vaan annan pari pikku vinkkiä.
Jos meinaat turboahtaa sen autosi niin etsi jostain mielummin vaikka turbokäyttöön soveltuva kaasari kuin vakioruisku.
Megasquirt on budjettivirittäjälle paras ratkaisu mutta hintaa ja työsarkaa siitäkin kertyy yllättävän paljon. (Imusarja, suuttimet, anturit, johdotus, säätö ym..)
Mielestäni kannattaisi ennemmin vaihtaa vaikka 16v tekniikka kuin turboahtaa sitä 8v-konetta. Tehonlisäys on samaa luokkaa kuin sillä ahdetulla vakio 8v-koneella ja lopputulos saavutetaan paljon helpommin ja halvemmalla. Lisäksi tehomittausta ei tarvita jos pysytellään oman mallisarjan moottoreissa.
Ja jos voima ei vielä riitä niin 16v-koneessa on rutkasti enemmän virityspotentiaalia turboahtamista silmälläpitäen.
Jarrut, alustamuutokset sekä bensansyötön joudut joka tapauksessa rakentelemaan uusiksi.
Jos meinaat turboahtaa sen autosi niin etsi jostain mielummin vaikka turbokäyttöön soveltuva kaasari kuin vakioruisku.
Megasquirt on budjettivirittäjälle paras ratkaisu mutta hintaa ja työsarkaa siitäkin kertyy yllättävän paljon. (Imusarja, suuttimet, anturit, johdotus, säätö ym..)
Mielestäni kannattaisi ennemmin vaihtaa vaikka 16v tekniikka kuin turboahtaa sitä 8v-konetta. Tehonlisäys on samaa luokkaa kuin sillä ahdetulla vakio 8v-koneella ja lopputulos saavutetaan paljon helpommin ja halvemmalla. Lisäksi tehomittausta ei tarvita jos pysytellään oman mallisarjan moottoreissa.
Ja jos voima ei vielä riitä niin 16v-koneessa on rutkasti enemmän virityspotentiaalia turboahtamista silmälläpitäen.
Jarrut, alustamuutokset sekä bensansyötön joudut joka tapauksessa rakentelemaan uusiksi.
Laitat siihen 1.8 lohkoon G60 männät, G60 kiertokanget, G60 imusarjan+läppärunko, 4 piste ruiskunkansi, mekapruutta, vesijohtokäyristä kynttiläjalka pakosarja, turboksi vaikka mitsun ahdin jossa on hukkaportti ja by-bassi itsessään volvo t5,t5r, saabit yms. Siinä ois kone.
Sit G60 apurunko (corradon käy kans), G60 etujarrut, etuvakaaja, levyjarrullinen taka-akseli.
Jos inssi on suopea (eli ei huomaa)voit saada sen läpi 020 laatikolla tai sit etsit 02A laatikon, kytkimen, vauhtipyörän, startin, polkimet, nestekytkimen. Noi osat löytyy helpoiten jostain peltikeula passatista.
Ja vielä 9" jarrutehostin, isojarrupääsylinteri
Tossa noi lyhkäsyydessään Kakkiksen turbotus... Ja sit optioina kaikkea muuta, välijäähdytintä, isompaa syyläriä, mittareita yms...
Sit G60 apurunko (corradon käy kans), G60 etujarrut, etuvakaaja, levyjarrullinen taka-akseli.
Jos inssi on suopea (eli ei huomaa)voit saada sen läpi 020 laatikolla tai sit etsit 02A laatikon, kytkimen, vauhtipyörän, startin, polkimet, nestekytkimen. Noi osat löytyy helpoiten jostain peltikeula passatista.
Ja vielä 9" jarrutehostin, isojarrupääsylinteri
Tossa noi lyhkäsyydessään Kakkiksen turbotus... Ja sit optioina kaikkea muuta, välijäähdytintä, isompaa syyläriä, mittareita yms...
Multa vois löytyä PG-koneen männät ja kanget. Löytyis 81mm porattu "1,6"-lohkokin (alle 1000km ajettu). Tosin siihen pitäs heittää sit vanhempaa mallia oleva kansi päälle tai sitten tulpata yks ö-paluu ja heittää lenkillä kannesta lohkoon...
Ja sitten olis 020-laatikkoon Sachs "Race-asetelma" ja nelilapainen jousittamaton sintterilevy. Nämä ajamattomia...
Kiinnostaako?
Ja sitten olis 020-laatikkoon Sachs "Race-asetelma" ja nelilapainen jousittamaton sintterilevy. Nämä ajamattomia...
Kiinnostaako?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa