TT sulakekaavio/ideoita miksi nopeusmittari ei toimi?
Valvoja: ffp jäsenet
TT sulakekaavio/ideoita miksi nopeusmittari ei toimi?
Oisko jollain laittaa jakoon järjestystä miten noi sulakkeet on tuossa ekan version TT:ssä,
tuo saksankieli ei oikein taivu.
Kyseisessä autossa on nopeusmittari kadonnut johonkin, kaikki muut mittarit ym. valot näyttäsi toimivan, mutta onko jollain ideoita mikä tuon voisi aiheuttaa?
tuo saksankieli ei oikein taivu.
Kyseisessä autossa on nopeusmittari kadonnut johonkin, kaikki muut mittarit ym. valot näyttäsi toimivan, mutta onko jollain ideoita mikä tuon voisi aiheuttaa?
hmmm, searchilla kun kattelin niin ei oikein suoraan tohon nopeusmittariin viittaavaa ollut. netistä löysin parikin videota missä oli juuri juttua noista pikkumittareista mutta ei mitään itse tosta nopeusmittarista.
Kiitos linkistä, en kyllä nyt suoraan keksinyt noista selityksistä mitään mikä viitais tohon mittaristoon, mutta pitää katsoa tarkemmin.
Kiitos linkistä, en kyllä nyt suoraan keksinyt noista selityksistä mitään mikä viitais tohon mittaristoon, mutta pitää katsoa tarkemmin.
Noissa TT-n ja A3-n mittaristoissa (ja määrätyissä alkuperäisradioissa) on ollu pientä suunnittelubugia. Eli vehjettä ohjaavan mikrokontrollerin flash-muisti 'palaa' softan suunnittelun puutteellisuuden takia puhki, ja muistipaikkaan ei enää taltioidu siihen tarkoitettu tieto.
Esim. tuossa mankkahommassa volume-nupissa kun tuntuu niitä pykäliä, niin softa on silleen koodattu että jokaisen pykälän kohdalla se tallaa EEPROM-muistiin uuden vol-asetuksen. Noita kirjoituskertoja on rajallinen määrä, joten se 10 000 kirjoituskertaa minkä valmistaja takaa koko lämpötila-alueelle tulee täyteen ennemmin tai myöhemmin.
Jaa, miksikö tiedän, olen tehny erinäisiä vehkeitä samalla ja muilla ko. valmistajan kontrollereilla. Meillä koodataan siten, että kirjoitetaan aina uusi asetus eri kohtaan, ts. täytetään muistia pikku hiljaa, ja kun koko muisti (alle 1k) on täysi nollataan kokonaan ja aletaan alusta uudelleen. Näin yhteen soluun ei kohdistu samanlaista rasitusta.
Esim. tuossa mankkahommassa volume-nupissa kun tuntuu niitä pykäliä, niin softa on silleen koodattu että jokaisen pykälän kohdalla se tallaa EEPROM-muistiin uuden vol-asetuksen. Noita kirjoituskertoja on rajallinen määrä, joten se 10 000 kirjoituskertaa minkä valmistaja takaa koko lämpötila-alueelle tulee täyteen ennemmin tai myöhemmin.
Jaa, miksikö tiedän, olen tehny erinäisiä vehkeitä samalla ja muilla ko. valmistajan kontrollereilla. Meillä koodataan siten, että kirjoitetaan aina uusi asetus eri kohtaan, ts. täytetään muistia pikku hiljaa, ja kun koko muisti (alle 1k) on täysi nollataan kokonaan ja aletaan alusta uudelleen. Näin yhteen soluun ei kohdistu samanlaista rasitusta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
olen ostamassa -98 golffia jos ei myöskään mittaristo toimi. Lämpo ja bensa toimii mys ajotietokoneessa näkyy mm. kello mutta nopeus ja kierrosmittarit on pimeinä. Taulussa myös vilkkuu öljyn merkkivalo koko ajan kun auto käy. Kaveri joka oli autoa käynyt laakkosen pojille näyttämässä sanoi että olivat myös siellä epäilleet ilmeisesti juuri tuota muisti hommaa. Ainoa keino kuulemma vaihtaa koko mittari?
Ja tuo oli tosiaan alkanut pikkuhiljaa ettei kerralla lakannut toimimasta.
Voisiko olla samaa ominaisuutta ja pystyykö tuolle tekemään mitään?
Ja tuo oli tosiaan alkanut pikkuhiljaa ettei kerralla lakannut toimimasta.
Voisiko olla samaa ominaisuutta ja pystyykö tuolle tekemään mitään?
TT:issäkin sen vian selittää tuo maaginen teksti piirilevyssä, ajotietokoneen näytön vieressä oikealla puolella: http://clusterrepairsuk.co.uk/images/ga ... 22_big.jpg ;)
Kävin tuossa käseisen auton ostamssa ja selvisi että ajotietokoneessa kaikki "ominaisuudet" löytyy ihan selaamalla mut ainoa mikä näyttää mitään on kello. bensa ja lämmöt pelaa myös. Elt kokonaismatkamittari, nopeus ja kierrosmittarit ei toimi. Mistähän tuo mittari ottaa tuon nopeus tiedon? Anturi kenties sökö?
Mistähän tuo mittari ottaa tuon nopeus tiedon?
Vaihdelaatikon takaosassa on anturi. Toki siinä liittimessä voi olla huono kontakti tai jopa anturi sökö, mutta jos ei kiekkamittarikaan toimi, niin näinköhän vika on siellä...
Vag-Comilla voisi tosiaan katsoa ajossa, että tuleeko nopeustietoa lainkaan.
Juu ei toimi kumpikaan. Multa löytyy tuo freeware softa millä näköjään näkee molemmat lukemat. Mistähän tuo kierros tieto sitten tulee jos tulee eri antureilta.?
Lisätäämpä vielä. Käytin äsken kaikki sulakkeet irti kun ne tarkistin, niin nro.15 takaisin laittaessa nopeusmittarin viisari värähteli? avaimet ei ollut virtalukossa.
Lisätäämpä vielä. Käytin äsken kaikki sulakkeet irti kun ne tarkistin, niin nro.15 takaisin laittaessa nopeusmittarin viisari värähteli? avaimet ei ollut virtalukossa.
Täällä myös yllättäin pikseli ja kiekkamittari ongelmaa. Nykyisin kiekkamittari asennettu "lisävarusteena" keskelle koska alkuperäisessä pyörii kuin hullun mulkku perseessä. Tosin vilkaisu mittariston taakse, paljasti että olisikohan lisävarusteeseen otettu älyt originellin takaa, joka selittäisi myös sekoamisen?! Vittu kun ei ole itse tehnyt, niin mistä näitä nyt taas tietää. Pikseli ongelmaan ratkaisu on jo tiedossa ja mittaristo lähetettävä korjattavaksi..
Onko kellään kokemusta pystyykö mittariston vaihtamaan. Kokeilin toista mittaria, mutta löi käynnistyksen estoa päälle. Vaihtomittarissa kuitenkin kierroslukumittari toimi. Pystyykö tätä estoa poistamaan muutoin kuin merkkiliikkeessä?! Kuulin vain, että mittarin pysty vaihtamaan vain merkkiliikkeessä ja ohjelmoimaan heidän softallaan..
Onko kellään kokemusta pystyykö mittariston vaihtamaan. Kokeilin toista mittaria, mutta löi käynnistyksen estoa päälle. Vaihtomittarissa kuitenkin kierroslukumittari toimi. Pystyykö tätä estoa poistamaan muutoin kuin merkkiliikkeessä?! Kuulin vain, että mittarin pysty vaihtamaan vain merkkiliikkeessä ja ohjelmoimaan heidän softallaan..
Nyt pääsee tuon mittaristo vian kimppuun oikein tosissaan.
Mitä tuohon systeemiin kuuluu tuleeko antureilta johdotus suoraan mittariston taakse? Ja löytyiskö jostain jonkinlaista kaaviota noista johtojen väreistä. Mittaristo, johdotus ja anturit, voiko vika olla vielä jossain muualla?
Ja kuka on enemmän käyttänyt tuota koneelle asennettavaa etkaa vois antaa vinkin mistä sieltä löytyis noita mittariston johdotuksia... Tuntuis niitä kuvia siellä olevan:)
Mitä tuohon systeemiin kuuluu tuleeko antureilta johdotus suoraan mittariston taakse? Ja löytyiskö jostain jonkinlaista kaaviota noista johtojen väreistä. Mittaristo, johdotus ja anturit, voiko vika olla vielä jossain muualla?
Ja kuka on enemmän käyttänyt tuota koneelle asennettavaa etkaa vois antaa vinkin mistä sieltä löytyis noita mittariston johdotuksia... Tuntuis niitä kuvia siellä olevan:)
Sen verran edistystä että, ei vikakoodeja. Autoon kun laittaa virrat päälle nousevat mittariston viisarit viivan alapuolelta siihen nolla viivaan, eli eloa on. Vag-com näyttää sekä kierros että nopeus tiedon kuten pitääkin.
Mutta missä se nopeus anturi nyt on kun läheltä pakosarjaa otin 3-napaisen liittimen irti joka vaikutti noeusanturilta mutta ei antanut edes vikakoodia.
Mutta missä se nopeus anturi nyt on kun läheltä pakosarjaa otin 3-napaisen liittimen irti joka vaikutti noeusanturilta mutta ei antanut edes vikakoodia.
Nyt en muista tuota numeroa mistä vag-comista sen katsoin. Mutta sieltä meass. blocks osiosta kuitenkin. samoin kierrostieto näkyy. Eikö kaverin auto kuitenkin sen aikaa käy (2s.) että voi tuon kierroksien toimivuuden todeta?
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Eikös tuossa ole ohjeet miten tuon vaihdon voi itse tehdä? En ole kyllä tekstiä kokonaan lukenut mutta aiheeseen kyllä viittaa?
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Eikös tuossa ole ohjeet miten tuon vaihdon voi itse tehdä? En ole kyllä tekstiä kokonaan lukenut mutta aiheeseen kyllä viittaa?
Nyt on omaa mittaria käytetty kaverin golfissa eikä herännyt eloon. Auto käy 1-2s ja sammuu. kierrosmittarissa ei eloa ja matkamittarissa lukee def.
Voisiko tässäkin olla tuota "muisti" vikaa? Auton ex omistajalle soitin ja oli käyttänyt autoa lahdessa laakkosella jossa olivat ihmetelleet ja phuneet jostain muistista ja että koko mittaristo pitäisi vaihtaa.
Tai onko näissä ollut tuota jänniteregulaattori ongelmaa mitä on vuosituhannen vaihteen octavioissa? Kolvaukset irtoilee?
Voisiko tässäkin olla tuota "muisti" vikaa? Auton ex omistajalle soitin ja oli käyttänyt autoa lahdessa laakkosella jossa olivat ihmetelleet ja phuneet jostain muistista ja että koko mittaristo pitäisi vaihtaa.
Tai onko näissä ollut tuota jänniteregulaattori ongelmaa mitä on vuosituhannen vaihteen octavioissa? Kolvaukset irtoilee?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa