VW Amarok
Valvoja: ffp jäsenet
Itseäni tuo ainakin kiinnostaa kovasti vaikkakin rahaa tuollaiseen ei vielä muutamaan vuoteen tule olemaan =D. Tuleva metsäinssin työnkuva kun tulee varmasti sisältämään monia kilometrejä päällystämättömillä teillä erilaisissa keleissä, joten neliveto olisi hyvä olla.
Amarok tuo varmasti laatua kyseiseen luokkaan. Isällä ollut 2kpl pick-up autoja mitsu ja nyt isuzu. Näissä ainakin molemmissa on sisusta ollut todella pelkistetty tosin isuzussa on hieman paremman näköinen. Kummassakin vaihdekepin nupit pyörivät kepin pässä. Tätä tuskin on vw:ltä odotettavissa ja sisusta on varmasti laadukasta jälkeä.
Mitä tuo on sitten ajossa? Varmasti maantiellä pieksee muut luokkansa kotterot, mutta miten on asian laita kun mennään maaston puolelle? Mitsulla ainakin päästiin aina pois sieltä minne oltiin menty ja aika usein perässä oli lastissa oleva puukärry, jota kiskottiin pois metsästä lumihangessa. Isuzulla tästä ei ole vielä kokemusta kosa on sen verran tuore hankinta.
Joitakin arvoioita olen amarokista lukenut ja niissä sitä on ainakin kehuttu kovasti. Voimansiirtoon on ainakin saatavilla hyvin vaihtoehtoja ja erilaisia härveleitä mm. taka-akselille lukko. En ole varma onko muissa samaa saatavilla?
Kohtahan tuo taitaa tulla suomeen ja sitten saadaan ensimmäiset koeajot yms... Start ohjelma tulee varmaan viemään tuon myös maastoon testattavaksi, joten sitä odotellessa.
Muita mielipiteitä yms?
Amarok tuo varmasti laatua kyseiseen luokkaan. Isällä ollut 2kpl pick-up autoja mitsu ja nyt isuzu. Näissä ainakin molemmissa on sisusta ollut todella pelkistetty tosin isuzussa on hieman paremman näköinen. Kummassakin vaihdekepin nupit pyörivät kepin pässä. Tätä tuskin on vw:ltä odotettavissa ja sisusta on varmasti laadukasta jälkeä.
Mitä tuo on sitten ajossa? Varmasti maantiellä pieksee muut luokkansa kotterot, mutta miten on asian laita kun mennään maaston puolelle? Mitsulla ainakin päästiin aina pois sieltä minne oltiin menty ja aika usein perässä oli lastissa oleva puukärry, jota kiskottiin pois metsästä lumihangessa. Isuzulla tästä ei ole vielä kokemusta kosa on sen verran tuore hankinta.
Joitakin arvoioita olen amarokista lukenut ja niissä sitä on ainakin kehuttu kovasti. Voimansiirtoon on ainakin saatavilla hyvin vaihtoehtoja ja erilaisia härveleitä mm. taka-akselille lukko. En ole varma onko muissa samaa saatavilla?
Kohtahan tuo taitaa tulla suomeen ja sitten saadaan ensimmäiset koeajot yms... Start ohjelma tulee varmaan viemään tuon myös maastoon testattavaksi, joten sitä odotellessa.
Muita mielipiteitä yms?
Aika pieniä jäähalleja teilläpäin vissiin sit? :( :)
Tilanteen koomisuutta lisää se et rollen profiilissa lukee multivan. :)
Tilanteen koomisuutta lisää se et rollen profiilissa lukee multivan. :)
Viimeksi muokannut diffas, 3.9.2010 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hah.. ratti suoraan uudesta polosta :)
Toisaalta ihan hyvä veto volkkarilta tehdä lava-auto taas markkinoille joilla riittää kysyntää ja kilpailua tällä hetkellä.
Ihan onnistuneen näköinenkin tuo kyllä on.
Rollen kommenttiin viitaten täytyy sanoa että onhan tuollainen lätkähallin kokoinen lava-lintta huomattavasti käytännöllisempi kuin ostaa esim. iso city maasturi mikä ei juuri eroa ominaisuuksiltaan jostain nelikko farkusta muulla kuin hinnallaan ja sillä että on kömpelömpi liikkumaan, kun taas toi lava-vessa on kompromissi henkilö auton tiloista, maasturin maasto ja hinaus kyvyistä ja pakun kuljetus tiloista, tokihan se tarkoittaa että se ei ehkä millään alueella paras mutta toimiva jollain tapaa.
Mutta suurimmalle osalle tuonkin ja niiden suv autojen ostajille ne on vaan egoilua jollain asteella, suurin osa autoilioista pärjäisi ihan hyvin vm.84 derbyllä mutta kun ihmisillä on mahdollisuus jotain hankkia (santader) :D niin miksi ei sitten hankkisi =)
Toisaalta ihan hyvä veto volkkarilta tehdä lava-auto taas markkinoille joilla riittää kysyntää ja kilpailua tällä hetkellä.
Ihan onnistuneen näköinenkin tuo kyllä on.
Rollen kommenttiin viitaten täytyy sanoa että onhan tuollainen lätkähallin kokoinen lava-lintta huomattavasti käytännöllisempi kuin ostaa esim. iso city maasturi mikä ei juuri eroa ominaisuuksiltaan jostain nelikko farkusta muulla kuin hinnallaan ja sillä että on kömpelömpi liikkumaan, kun taas toi lava-vessa on kompromissi henkilö auton tiloista, maasturin maasto ja hinaus kyvyistä ja pakun kuljetus tiloista, tokihan se tarkoittaa että se ei ehkä millään alueella paras mutta toimiva jollain tapaa.
Mutta suurimmalle osalle tuonkin ja niiden suv autojen ostajille ne on vaan egoilua jollain asteella, suurin osa autoilioista pärjäisi ihan hyvin vm.84 derbyllä mutta kun ihmisillä on mahdollisuus jotain hankkia (santader) :D niin miksi ei sitten hankkisi =)
Tähän "must have pick up", niin jenkeissähän äijät ei aja millään citymaastureilla tai piirikunnasta riippuen ei edes suburbaneillakaan. Ne on perheenäitien kulkuneuvoja, joilla kuljetetaan omia ja naapurin lapsia harrastusten pariin ja käydään super-marketissa ostamassa perheelle ruokaa. Miehillä tulee olla p-u, ja mielellään isompi kuin naapurilla.
Olis sopinu tuon Amarokin peiteeksi matta vihree, jo messujen luonteestakin.
Olis sopinu tuon Amarokin peiteeksi matta vihree, jo messujen luonteestakin.
Ihan omia tuotoksia on ja kyseisiä ammeita kasataan jossain päin Etelä-Amerikkaa. Tosin jostain artikkelista muistan lukeneeni, että pohjautuu jotenkin hiluxiin. Olisko sitten tojotan pojat ollu hieman antamassa vinkkejä auton suunnittelussa.
Hinnasta oli myös jossain lehtijutussa maininta, että tulisi asettumaan markkinajohtajan (tarkoittanee hiluxia) tasolle. Eli varmaan 30-40k€ on hinta haarukka?
Hinnasta oli myös jossain lehtijutussa maininta, että tulisi asettumaan markkinajohtajan (tarkoittanee hiluxia) tasolle. Eli varmaan 30-40k€ on hinta haarukka?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ihan napeen näkönenhän tuo Amarokki on. En vaan oikein ikinä ole ymmärtänyt noiden lava-autojen ideaa...
OT:
Onkos kokemusta vanhemmista lyhyistä G Mersuista? Tai voi kai ne uudemmatkin olla yhtä maastokelpoisia, ei vaan ole kokemusta.
OT:
Ja Uaz:in jälkeen maastokelposimmaksi vehkeeksi sanon Dodge Ramchargerin. J olen muutamalla vehkeellä rymynny firman puolesta metässä.
Onkos kokemusta vanhemmista lyhyistä G Mersuista? Tai voi kai ne uudemmatkin olla yhtä maastokelpoisia, ei vaan ole kokemusta.
Tuosta amarokista... Itse olen ainakin pettynyt oman -08 hiluxin ominaisuuksiin ja vw kuitenkin lähellä sydäntä, että pitää melkein käydä koeajolla heti kun mahdollista, mutta kun tuo tavaran kuljetus on ykkösijalla niin pitää ehkä odottaa tuota single cappiä. toivottavasti ei vain ole liian pieni tuo lyhyt ohjaamo malli, kun tuo hiluxin extra cap on todella käytännollinen, ollut joskus väliaikaisesti 5 henk. hytissä, eikä ollut edes ahdasta. Jostakin luin että tuon amarokin single capin B-pilari olisi todella paksu jolla saadaan tilaa etupenkkien taakse.
Viimeksi muokannut Manos, 24.2.2012 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koosta sen verran että siel takana on RAM 2500 mikä ei ole ihan pieni sekään.
Nusnus, se on 3500.
Mutta mitä Amarokiin tulee, niin ihmetyttää tuo eurooppalaisten ja japanialaisten into tehdä pikappeja tasan yhdellä akselivälillä. Tuota neliovista nyt ei enää voi lava-autoksi sanoa hyvällä tahdollakaan, niin onnettoman pieni se lava on. Taitaa farmari-volvoonkin saada saman verran romua kyytiin. Halvempaahan se tietysti on tehtaalle tehdä vain yhtä runkoa, mutta uskoisin että pitkälavaiselle nelioviselle olisi markkinoita. Jotkut kuitenkin haluavat kyytiin kavereita JA tavaraa, eivät ainoastaan jompaa kumpaa.
Aiheen vierestä/
Uskokaa taikka älkää, mutta tuollane T4 multivan on pienempi ja painaa vähemmän ku esim. 2006 Audi A6 avant
/aiheenvierestä
Mutta onhan tuo Amarok Volkkarin vastaus jenkkien pick up markkinoille, missä esim Toyota ja Nissan omine V8 Tundrineen ovat jo valloittaneet melkoisen siivun markkinoista. Mahtaako Volkkaria saada pensaveekasilla. Se se vasta haulikkotelineen kanssa olisi peli.
Aika pieniä jäähalleja teilläpäin vissiin sit? :( :)
Tilanteen koomisuutta lisää se et rollen profiilissa lukee multivan. :)
Uskokaa taikka älkää, mutta tuollane T4 multivan on pienempi ja painaa vähemmän ku esim. 2006 Audi A6 avant
/aiheenvierestä
Mutta onhan tuo Amarok Volkkarin vastaus jenkkien pick up markkinoille, missä esim Toyota ja Nissan omine V8 Tundrineen ovat jo valloittaneet melkoisen siivun markkinoista. Mahtaako Volkkaria saada pensaveekasilla. Se se vasta haulikkotelineen kanssa olisi peli.
Mutta onhan tuo Amarok Volkkarin vastaus jenkkien pick up markkinoille, missä esim Toyota ja Nissan omine V8 Tundrineen ovat jo valloittaneet melkoisen siivun markkinoista. Mahtaako Volkkaria saada pensaveekasilla. Se se vasta haulikkotelineen kanssa olisi peli.
Kannattaisi varmaan edes hieman ottaa asiasta selvää ennenkö rupeaa väittämään, että amarok on vastaus jenkkien kuorma-auton moottorilla varustetuille jätti pick-upeille. Sillä kyseinen pulkkahan ei ole edes menossa Pohjois-Amerikkaan.
Tässä vielä aiheeseen viitaten yksi linkki lontoon kielellä. http://www.worldcarfans.com/10906041975 ... ckup-truck
offroad nelikko tais näissä olla kytkettävä neliveto? ellen nyt väärin muista.
kerran kokeillut pelastuslaitoksen amarokkia (vastahan se tulikin) niin samoin kuin hiluxi (toisella asemapaikalla ja tullu enempikin ajettua) niin kun kytkee nelivedon päälle ja auto mene jäykäksi. eli etu-taka vetää ilman tasausta. tiukemmissa käännöissä sen huomaa ei paljoa muuten "normiajossa". amarokissa olisähköiset nuo kytkennät ja minusta kesti kohtuu pitkään kun niitä laittoi päälle.
toki kun ehti tottua 10 vuodessa land-cruiserin nelivetoon niin onhan nuo jäykkiä, siinä kun oli jatkuva ja sit lukot(risti ja taka) ja alennusvaihde. näissä lavavehkeissä on vaan takalukko ja alennusvaihde.
kerran kokeillut pelastuslaitoksen amarokkia (vastahan se tulikin) niin samoin kuin hiluxi (toisella asemapaikalla ja tullu enempikin ajettua) niin kun kytkee nelivedon päälle ja auto mene jäykäksi. eli etu-taka vetää ilman tasausta. tiukemmissa käännöissä sen huomaa ei paljoa muuten "normiajossa". amarokissa olisähköiset nuo kytkennät ja minusta kesti kohtuu pitkään kun niitä laittoi päälle.
toki kun ehti tottua 10 vuodessa land-cruiserin nelivetoon niin onhan nuo jäykkiä, siinä kun oli jatkuva ja sit lukot(risti ja taka) ja alennusvaihde. näissä lavavehkeissä on vaan takalukko ja alennusvaihde.
Juu, sehän on tuo kytkettävä neliveto tosiaan. Ittelle sopis ehottomasti paremmin tuo torsenpohjanen jatkuva neliveto, sillä amarokista kaipaan lähinnä tilaa, isohkoa vetokapasiteettia ja semmosta mukavan vakaata etenemistä kelistä riippumatta.
Voipi olla mulle tuo kytkettävä neliveto turhan äärimmäinen loikkaus R32:sta :)
Voipikos tuota nelivetoa pitää kytkettynä esimerkiksi kaupunkiliikenteessä talvella? Taitaa olla melkosen hirveitä ajettavia nuo takavedolla.
Voipi olla mulle tuo kytkettävä neliveto turhan äärimmäinen loikkaus R32:sta :)
Voipikos tuota nelivetoa pitää kytkettynä esimerkiksi kaupunkiliikenteessä talvella? Taitaa olla melkosen hirveitä ajettavia nuo takavedolla.
Piiiiiiitkästä aikaa kommentoin....
Poikanen:
Jos sun ajo on pääpiirteittäin maantietä/kaupunkia/yms "tasaasen laakeeta aakeeta", ei kytkettävällä nelivedolla ilman etu ja taka-tasausta tee h...von vittua. Sulle on oikea vaihtoehto se haldex (4motion) versio.
Itsellänikin oli jo off road -versio autosta paperit nimeä vaille valmiina, mutta....
Kokeilemalla se selvisi.
Auto lähtee liukkaalla tangentin suuntaan (jos voimaa on yhtään, mitä tossa ei kyllä vakiona kovin paljoa ole!!!) satasen vauhdista neliveto päällä. Etu ja takatasauksen puute tekee siitä todella kiikun. Ei puhettakaan ettäkö pärjäis maantiellä nykyiselle jatkuvalle etuveto/neliveto(haldex) yhdistelmälle.
Suomeen on tuotu 75% noita off road versioita, ajatellen juuri näitä maarakennus/metsäkone alan yrittäjiä.
Itselle riittäis se lavakate/kontti (koko noin p150, lev 150 kork 100) tavarankuljetukseen ja hytti, sekä selän taakse häkki kolmelle koiralle. Mutta siitä en tykkää, ettei autolla voi vedättää isommassa nopeudessa ilman että persereikä on koko ajan hiestä märkä. Saattaa se kyllä olla märkää kakkaakin siinä vaiheessa.
Poikanen:
Jos sun ajo on pääpiirteittäin maantietä/kaupunkia/yms "tasaasen laakeeta aakeeta", ei kytkettävällä nelivedolla ilman etu ja taka-tasausta tee h...von vittua. Sulle on oikea vaihtoehto se haldex (4motion) versio.
Itsellänikin oli jo off road -versio autosta paperit nimeä vaille valmiina, mutta....
Kokeilemalla se selvisi.
Auto lähtee liukkaalla tangentin suuntaan (jos voimaa on yhtään, mitä tossa ei kyllä vakiona kovin paljoa ole!!!) satasen vauhdista neliveto päällä. Etu ja takatasauksen puute tekee siitä todella kiikun. Ei puhettakaan ettäkö pärjäis maantiellä nykyiselle jatkuvalle etuveto/neliveto(haldex) yhdistelmälle.
Suomeen on tuotu 75% noita off road versioita, ajatellen juuri näitä maarakennus/metsäkone alan yrittäjiä.
Itselle riittäis se lavakate/kontti (koko noin p150, lev 150 kork 100) tavarankuljetukseen ja hytti, sekä selän taakse häkki kolmelle koiralle. Mutta siitä en tykkää, ettei autolla voi vedättää isommassa nopeudessa ilman että persereikä on koko ajan hiestä märkä. Saattaa se kyllä olla märkää kakkaakin siinä vaiheessa.
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Tuosta off road mallistahan löytynnee myös 100% lukittavat lukot että on sitten se oikea neliveto eikä mikään pizza quatro saatikka joku 4 matic.. lisäksi metalliset pohjapanssarit ja alennus vaihteen.
Sen mitä tuolla off roadilla kävin sohjossa sukeltamassa niin ei se esp valo sielä vilkutellut, toisin kuin 4motion transportteri tekee. meinaan kun sama päivä ja samam keli.
Ja tilaahan tuossa on sitte vaikka muille jakaa, ei ole sitä pakettiauton ahtautta ilmassa.
Ja nissanin sekä hiluxin kokeneena onhan tuo volkkari jopa jo auton näköinen sisältä.
Sen mitä tuolla off roadilla kävin sohjossa sukeltamassa niin ei se esp valo sielä vilkutellut, toisin kuin 4motion transportteri tekee. meinaan kun sama päivä ja samam keli.
Ja tilaahan tuossa on sitte vaikka muille jakaa, ei ole sitä pakettiauton ahtautta ilmassa.
Ja nissanin sekä hiluxin kokeneena onhan tuo volkkari jopa jo auton näköinen sisältä.
Itsekki alan kallistumaan vähin siihen jatkuvaan nelivetoon. Amarokissahan ei ole haldex vaan torsen jatkuvana nelivetona.
Onhan tuo offroad varmasti oikea neliveto silloin ko sitä tarvii, eli häviävän pienen osan minun ajoista. Tuo jatkuvatoiminen neliveto taas auttaa vähän eteenpäin melkein joka kelillä ja on niin kovin huoleton. Ja onhan siinäki vielä lisäksi kai lukko takana.
Onhan tuo offroad varmasti oikea neliveto silloin ko sitä tarvii, eli häviävän pienen osan minun ajoista. Tuo jatkuvatoiminen neliveto taas auttaa vähän eteenpäin melkein joka kelillä ja on niin kovin huoleton. Ja onhan siinäki vielä lisäksi kai lukko takana.
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
2 paikkasena pakettiautona jatkuvalla nelivedolla ja metallivärillä varustettu highline 37 500€ ilman mitään talvivarusteita. Esittelyauto, mutta käytännössä ajamaton.
400€ halvempi ko 2600km ajettu trendline solid offroad varustettuna talvirenkailla, lohkolämmittimellä, sisätilanpistokkeella, valoraudalla, ja kylkiputkilla täällä Rollossa.
400€ halvempi ko 2600km ajettu trendline solid offroad varustettuna talvirenkailla, lohkolämmittimellä, sisätilanpistokkeella, valoraudalla, ja kylkiputkilla täällä Rollossa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa