Elikkäs tollasta autoo olisin lähdössä hakemaan saksasta, olisi ensimmäinen volkkarini. Joten ajattelin että joku täälä varmasti osaa kertoa mitä niistä kannattaa katsoa. Olen katsellut semmosia millä on ajettu 150-190tkm. Onko niissä mitään isompaa remppaa tulossa noilla kilometreille tai heti jälkeen? Varmaankin turbo huollatetaan siinä 200tkm pailleilla niinkun monissa muissakin? Kertokaa ihmeessä muitakin kokemuksia kyseisestö autosta, koska itselläni ei ole oikestaan mitään käryä.
Kiitoksia etukäteen!
Hankkismassa Golf Mk4 1.9tdi
Valvoja: ffp jäsenet
no jakopää on 90tkm välillä että 180 ajetussa luulis oleen vaihettu.
turbo kestää sen 250-280 ja sitten uutta peliin. VNT ahdintahan ei garretin ohjeen mukaan huollettaisi. toki huoltosettejä löytyy...
toisaalta en tiedä kansiiko tuommoista enään saksasta kantaa tänne, kun täälläkin on pilvin pimein myynnissä moisia. mutta ehkä jos halpoja ovat niin säästää jotakin. normiviat on kait kaikissa, kiihtyvyysanturit (4motion, ESP mallit), turbon siivet jumii ja laakerit kuluu, ovienkytkimet, jäätyvät etukulmat ja ovien taittuminen, lasinnostimet hajoaa, N75 viat. mitäs muuta? nelikoissa haldexin esipainepumppu saattaa hajota.
jos hakemaan lähtee niin en kyllä huolisi kuin 130-150 heposet mallit jotta olisi heti paremmat ahtoputket yms valmiina.
turbo kestää sen 250-280 ja sitten uutta peliin. VNT ahdintahan ei garretin ohjeen mukaan huollettaisi. toki huoltosettejä löytyy...
toisaalta en tiedä kansiiko tuommoista enään saksasta kantaa tänne, kun täälläkin on pilvin pimein myynnissä moisia. mutta ehkä jos halpoja ovat niin säästää jotakin. normiviat on kait kaikissa, kiihtyvyysanturit (4motion, ESP mallit), turbon siivet jumii ja laakerit kuluu, ovienkytkimet, jäätyvät etukulmat ja ovien taittuminen, lasinnostimet hajoaa, N75 viat. mitäs muuta? nelikoissa haldexin esipainepumppu saattaa hajota.
jos hakemaan lähtee niin en kyllä huolisi kuin 130-150 heposet mallit jotta olisi heti paremmat ahtoputket yms valmiina.
No onhan nuo saksassa jonkinverran halvempia vaikka laskee verot päälle ja matkakulut, ja toisekseen saksassa on aina mukava piipahtaa. Sitte voi vielä pyssätä callen rajakaupalle ottaan peräloosterin täyteen olutta.
Eli periaatteessa ainoo isompi (kallliimpi) remontti on toi ahdin, jos on jakopää laitettu?
Antaako volkkari missään ohjekirjassa ahtimelle vaihto kilometrejä vai onko toi 250-280tkm vaan kokemuksien perusteella?
Eli periaatteessa ainoo isompi (kallliimpi) remontti on toi ahdin, jos on jakopää laitettu?
Antaako volkkari missään ohjekirjassa ahtimelle vaihto kilometrejä vai onko toi 250-280tkm vaan kokemuksien perusteella?
Tuo ahdin hommahan riippuu siitä haetaanko täällä vnt:llä vai normi ahtimella olevaa tdi:tä (varmaanki vnt nuilla kilometreillä..) Vnt pelaa jollaki lailla ku antaa kunnolla piiskaa jatkuvasti, omaan piti puhistaa 250tkm kohalla. Normaali ahdin menee 400-500tkm ku pitää hyvät öljyt koneessa ja jären päässä..
no sen lisäksi että volkkarimiehen tarvii aina pitää pari donaa tillillä että kun volkkari sattuu hajoomaan.
niin ja kaksoismassavauhtipyörä saattaapi mennä milloin vaan.
niin ja kaksoismassavauhtipyörä saattaapi mennä milloin vaan.
Viimeksi muokannut veksu, 30.8.2010 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
^ Totta, millä tahansa muulla merkillä ajava voi lyödä viimeisen kymmensenttisensäkin pajatsoon, koska ei niitä tarvitse välttämättä edes tankata.
Niin juu ja :)
Melko varmana ostoksena pitäisin tuota nelosgolffia. Ja on hyvä ajaakin minusta. Jakajapumpulliset ehkä vielä varmempia kuin nuo pd:t. Muttei nekään mitään pommeja ole. AJM koneisissahan se kansipahvi tahtoo porsia.
Niin juu ja :)
Melko varmana ostoksena pitäisin tuota nelosgolffia. Ja on hyvä ajaakin minusta. Jakajapumpulliset ehkä vielä varmempia kuin nuo pd:t. Muttei nekään mitään pommeja ole. AJM koneisissahan se kansipahvi tahtoo porsia.
Nokka vikoja noissa on kans ollu http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108111
Tässä muutama kommentti omasta kulkineesta jonka toin viime kesänä.
Ensimmäiseltä omistajalta -02 highline 96kw PD, mittarissa 105tkm.
Jousi oli poikki edestä ja maffi, mappi ja n75 vaihdettu.
Ilman muita ongelmia pelannut.
Tosin turbo vaihtui heti GT1749vb malliin ja ohjelma tehtiin LTR:n toimesta.
35tkm tullut vuoden aikana ja tyytyväinen olen hankintaan ollut.
Hinta oli aika paljon halvempi kuin suomesta.
Ensimmäiseltä omistajalta -02 highline 96kw PD, mittarissa 105tkm.
Jousi oli poikki edestä ja maffi, mappi ja n75 vaihdettu.
Ilman muita ongelmia pelannut.
Tosin turbo vaihtui heti GT1749vb malliin ja ohjelma tehtiin LTR:n toimesta.
35tkm tullut vuoden aikana ja tyytyväinen olen hankintaan ollut.
Hinta oli aika paljon halvempi kuin suomesta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa