Hankkismassa Golf Mk4 1.9tdi

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Riku84
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.8.2010 22:38

Hankkismassa Golf Mk4 1.9tdi

ViestiKirjoittaja Riku84 » 29.8.2010 22:47

Elikkäs tollasta autoo olisin lähdössä hakemaan saksasta, olisi ensimmäinen volkkarini. Joten ajattelin että joku täälä varmasti osaa kertoa mitä niistä kannattaa katsoa. Olen katsellut semmosia millä on ajettu 150-190tkm. Onko niissä mitään isompaa remppaa tulossa noilla kilometreille tai heti jälkeen? Varmaankin turbo huollatetaan siinä 200tkm pailleilla niinkun monissa muissakin? Kertokaa ihmeessä muitakin kokemuksia kyseisestö autosta, koska itselläni ei ole oikestaan mitään käryä.

Kiitoksia etukäteen!

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 29.8.2010 23:32

En rajaisi kilometrejä noin tarkasti. Se on ihan sama onko autolla ajettu esim. 160tkm vai 240tkm, yleiskunto ratkaisee. Tietenkin kun Saksasta autoa hakemassa on autojen koeajaminen ja vertailu hankampaa. Itse katsoisin kuitenkin huoltokirjaa, milloin isommat huollot tehty yms.

Riku84
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.8.2010 22:38

ViestiKirjoittaja Riku84 » 29.8.2010 23:53

Totta tuokin, mielummin ostaa 210tkm ajetun jossa "isommat" huollot tehty kun 180tkm jossa ei ole iitä vielä tehty. Hyvä pointti mitä ei olekaan tullut otettua huomioon. :D

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 30.8.2010 12:41

no jakopää on 90tkm välillä että 180 ajetussa luulis oleen vaihettu.
turbo kestää sen 250-280 ja sitten uutta peliin. VNT ahdintahan ei garretin ohjeen mukaan huollettaisi. toki huoltosettejä löytyy...

toisaalta en tiedä kansiiko tuommoista enään saksasta kantaa tänne, kun täälläkin on pilvin pimein myynnissä moisia. mutta ehkä jos halpoja ovat niin säästää jotakin. normiviat on kait kaikissa, kiihtyvyysanturit (4motion, ESP mallit), turbon siivet jumii ja laakerit kuluu, ovienkytkimet, jäätyvät etukulmat ja ovien taittuminen, lasinnostimet hajoaa, N75 viat. mitäs muuta? nelikoissa haldexin esipainepumppu saattaa hajota.

jos hakemaan lähtee niin en kyllä huolisi kuin 130-150 heposet mallit jotta olisi heti paremmat ahtoputket yms valmiina.

Riku84
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.8.2010 22:38

ViestiKirjoittaja Riku84 » 30.8.2010 16:04

No onhan nuo saksassa jonkinverran halvempia vaikka laskee verot päälle ja matkakulut, ja toisekseen saksassa on aina mukava piipahtaa. Sitte voi vielä pyssätä callen rajakaupalle ottaan peräloosterin täyteen olutta.

Eli periaatteessa ainoo isompi (kallliimpi) remontti on toi ahdin, jos on jakopää laitettu?
Antaako volkkari missään ohjekirjassa ahtimelle vaihto kilometrejä vai onko toi 250-280tkm vaan kokemuksien perusteella?

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 30.8.2010 19:34

Tuo ahdin hommahan riippuu siitä haetaanko täällä vnt:llä vai normi ahtimella olevaa tdi:tä (varmaanki vnt nuilla kilometreillä..) Vnt pelaa jollaki lailla ku antaa kunnolla piiskaa jatkuvasti, omaan piti puhistaa 250tkm kohalla. Normaali ahdin menee 400-500tkm ku pitää hyvät öljyt koneessa ja jären päässä..

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 30.8.2010 19:49

no sen lisäksi että volkkarimiehen tarvii aina pitää pari donaa tillillä että kun volkkari sattuu hajoomaan.

niin ja kaksoismassavauhtipyörä saattaapi mennä milloin vaan.
Viimeksi muokannut veksu, 30.8.2010 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 30.8.2010 20:02

^ Totta, millä tahansa muulla merkillä ajava voi lyödä viimeisen kymmensenttisensäkin pajatsoon, koska ei niitä tarvitse välttämättä edes tankata.

Niin juu ja :)

Melko varmana ostoksena pitäisin tuota nelosgolffia. Ja on hyvä ajaakin minusta. Jakajapumpulliset ehkä vielä varmempia kuin nuo pd:t. Muttei nekään mitään pommeja ole. AJM koneisissahan se kansipahvi tahtoo porsia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 30.8.2010 21:55

Nokka vikoja noissa on kans ollu http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108111

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 31.8.2010 9:04

Tässä muutama kommentti omasta kulkineesta jonka toin viime kesänä.
Ensimmäiseltä omistajalta -02 highline 96kw PD, mittarissa 105tkm.

Jousi oli poikki edestä ja maffi, mappi ja n75 vaihdettu.
Ilman muita ongelmia pelannut.

Tosin turbo vaihtui heti GT1749vb malliin ja ohjelma tehtiin LTR:n toimesta.

35tkm tullut vuoden aikana ja tyytyväinen olen hankintaan ollut.

Hinta oli aika paljon halvempi kuin suomesta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa