G2 projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ollu tota alumiinia ku just ton kokonen blokki niin ei tullu tehtyä enempää. Ja noille ois ollu varmaan melko rajallinen ostajakunta, kun toi on noille sorvatuille levyille mitoitettu.
Tossa muutama sovituskuva kummankin ens kesänä käytössä olevan vanteen kanssa. Speedlinen kanssa ei ole tilaa ku muutama mm ja noissa ko. vanteissa oli tasapainotuspaino väärässä paikassa, et se otti kiinni. PLS:ssä oli sisäkehän muoto sellanen, et siellä oli tilaa reilusti ja niillä ois ehkä voinu jopa mahtua noi vanhatkin jarrut.



On se omakin motivaatio nyt aika kateissa, mut pakko saada auto kasaan ku oli syksyllä liikaakin motivaatiota taas purkaa auto osiksi.
Tossa muutama sovituskuva kummankin ens kesänä käytössä olevan vanteen kanssa. Speedlinen kanssa ei ole tilaa ku muutama mm ja noissa ko. vanteissa oli tasapainotuspaino väärässä paikassa, et se otti kiinni. PLS:ssä oli sisäkehän muoto sellanen, et siellä oli tilaa reilusti ja niillä ois ehkä voinu jopa mahtua noi vanhatkin jarrut.




Kunnioitettavaa motivaatiota.
Itellä motivatsuuni edelleen hieman kateissa oman rojektin kanssa.. :/
On se omakin motivaatio nyt aika kateissa, mut pakko saada auto kasaan ku oli syksyllä liikaakin motivaatiota taas purkaa auto osiksi.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Joo ikävä kyllä takaveto puuttuu vielä...
Kyllä noi painot varmaan saa siirrettyä. Ja ehkä jossain toisessa vanteessa on paino eri paikassa, ku sovittelin vaan tota yhtä.
Onko muuten jollain tietoa mahtaako tollaisiin Speedlineihin löytyä soviterengasta ihan rengasliikkeestä? Tossa on keskireikä jotain 70mm luokkaa.
Kyllä noi painot varmaan saa siirrettyä. Ja ehkä jossain toisessa vanteessa on paino eri paikassa, ku sovittelin vaan tota yhtä.
Onko muuten jollain tietoa mahtaako tollaisiin Speedlineihin löytyä soviterengasta ihan rengasliikkeestä? Tossa on keskireikä jotain 70mm luokkaa.
Kyselin noita sovitteita paikallisista rengasliikkeistä, niin tohon tarvii jotku vannekohtaiset sovitteet joita ei noista liikkeistä löytyny. No Speedlinelta Englannista saa tilattua kiinnityspaketin jossa tulee noi renkulat ja pultit...
Jos joltain sattumalta löytyy tollaset nurkista niin saa kaupata. Tosta näkyy minkälaisesta renkulasta on kyse.
Jos joltain sattumalta löytyy tollaset nurkista niin saa kaupata. Tosta näkyy minkälaisesta renkulasta on kyse.
Pientä päivitystä taas.
Tuli säädettävät yläpäät ja alkuperäinen suunnitelma oli, et vaan leikkaan alkuperäisen töttörön pois ja pulttaan tuon säädettävän tilalle, mut sit kun laikkasin kuskinpuolelta peltiä pois niin huomasin et tolppa olikin ruostunu ihan puhki. Jäi sillon ekalla kerralla noi iskaritornit putsaamatta sisäpuolelta, kun oli olevinaan niin hankala paikka.
No leikkautin uudet yläpään joissa oli tolle säädettävälle tarvittava reikä ja hitsasin sen paikalleen.



Bensavälisäiliön siirsin auton alle, kun kyllästyin bensankäryyn kabiinissa. Sinne piti hitsauttaa uus pönttö ku ei vanha mahtunu.

Kone oli poissa sen aikaa et sain noi tolpat kuntoon, mut siinä ei oo mitään muutoksia viime kesään. Ainoastaan suuttimet vaihtu 580cc -> 780cc. Kytkimeen vaihdatin uudet sintteripalat ja koneeseen ja vaihteistoon uudet öljyt. Downpipen ja hukkiksen putken käärin Termoteciin.
Vaihteistoon kokeilin nyt Torco RTF öljyä, ku lueskelin ulkomaan foorumeilta et toi toimis hyvin 02A laatikossa ja vaihteet menis paremmin päälle kovilla kierroksilla. Saa nähä onko jenkki-hypetystä, mut eipä toi niin hirveesti kalliimpaa ollu ku VS200. Tollasen alumiiniblockin värkkäsin myös mistä saan jaettua ahtopainetiedon.


Vielä ois vähän kasausta jäljellä, mut kova yritys ois että pääsis vappuna ajamaan.
Tuli säädettävät yläpäät ja alkuperäinen suunnitelma oli, et vaan leikkaan alkuperäisen töttörön pois ja pulttaan tuon säädettävän tilalle, mut sit kun laikkasin kuskinpuolelta peltiä pois niin huomasin et tolppa olikin ruostunu ihan puhki. Jäi sillon ekalla kerralla noi iskaritornit putsaamatta sisäpuolelta, kun oli olevinaan niin hankala paikka.
No leikkautin uudet yläpään joissa oli tolle säädettävälle tarvittava reikä ja hitsasin sen paikalleen.




Bensavälisäiliön siirsin auton alle, kun kyllästyin bensankäryyn kabiinissa. Sinne piti hitsauttaa uus pönttö ku ei vanha mahtunu.


Kone oli poissa sen aikaa et sain noi tolpat kuntoon, mut siinä ei oo mitään muutoksia viime kesään. Ainoastaan suuttimet vaihtu 580cc -> 780cc. Kytkimeen vaihdatin uudet sintteripalat ja koneeseen ja vaihteistoon uudet öljyt. Downpipen ja hukkiksen putken käärin Termoteciin.
Vaihteistoon kokeilin nyt Torco RTF öljyä, ku lueskelin ulkomaan foorumeilta et toi toimis hyvin 02A laatikossa ja vaihteet menis paremmin päälle kovilla kierroksilla. Saa nähä onko jenkki-hypetystä, mut eipä toi niin hirveesti kalliimpaa ollu ku VS200. Tollasen alumiiniblockin värkkäsin myös mistä saan jaettua ahtopainetiedon.



Vielä ois vähän kasausta jäljellä, mut kova yritys ois että pääsis vappuna ajamaan.
Kumit katuun
Sehän on sitten viitä vaille kääntää avaimesta ja radalle suikkaamaan ;)
Bensavälisäiliön siirsin auton alle, kun kyllästyin bensankäryyn kabiinissa. Sinne piti hitsauttaa uus pönttö ku ei vanha mahtunu
Minkäslainen säiliö sulla sitte aikasemmin kabiinissa oli?
Yritin pikaisesti kuvista vilkaista, mutta ei osunu silmään.
Ja miten se bensankäry tankista ulos pääsi?
Entä ootko tehny jotain muutoksia takapään iskarinyläpäille?
Vähän näkyy yhdessä ulkokuvassa takaikkunasta, mutta kovin pienenä =)
Tämä on kyllä paras topic antamaan ideoita. Olispa itellä paikka ja rahaa tehdä omalle jotain.
Nyt joutuu venailla muiden tallien vapautumista, eikä voi pitkää seisottaa niissä.
Nimimerkillä puoltoista vuotta yrittäny vaihtaa vaihdelaatikon. :P
No eiköhän oma saada rakenteille lähiaikoina... pitkästä aikaa.. ehkä =)
Minkäslainen säiliö sulla sitte aikasemmin kabiinissa oli?
Yritin pikaisesti kuvista vilkaista, mutta ei osunu silmään.
Ja miten se bensankäry tankista ulos pääsi?
Siellä oli tollainen pönttö. Ilmeisesti noi kumiletkut hengittää sen verran et sieltä tuli käryä. Poistin noi verhoilulevyt nyt sieltä, et nyt on suoraan matto tossa pellissä kiinni. Säästi taas vähän painossa...=)

Takapään iskaritolppa on ihan samanlainen ku ennenkin. Siellä ei kuitenkaan mitään säätöjä voi tehdä, ni ei sille tolpalle taida olla mitään tehtävissä.
Sain ton kepin uuden keskiosan paikalleen ja nyt poistu välykset liikkeistä, kun on noi painelaakerit välissä. Nyt vaan huomaa, et sais olla tukevampi teline, kun nyt huomaa että se heiluu hieman vaihtaessa. No täytyy jossain vaiheessa tehä siitä tukevampi versio, kunhan ny pääsis kokeilemaan totakin ajossa.






Fiksasin noi vanhat Sparcon jakkarat kun niistä oli taustat ihan naarmuilla ja verhoilut oli aika kulahtaneen näköiset. Maalasin rungot sisustan värillä ja vaimokkeen sain verhoilemaan istuintyynyt. Tarkoitus oli verhoilla myös mustat osat uusiks ja niistä tehtiin kaavatkin, mut siihen ostettu kangas ei venyny paikalleen halutulla tavalla niin laitettiin vanhat kankaat pestynä takas.
Ylempien vöiden läpiviennissä joutu käyttämään reunanauhaa, kun läpivientimuoveja ei monista tilauksista huolimatta ole koko talven aikana ketään saanu toimitettua suomeen. Täytyy sitte vaihtaa ne jos sellaset vielä joskus tulee.


Ylempien vöiden läpiviennissä joutu käyttämään reunanauhaa, kun läpivientimuoveja ei monista tilauksista huolimatta ole koko talven aikana ketään saanu toimitettua suomeen. Täytyy sitte vaihtaa ne jos sellaset vielä joskus tulee.


Se tuli tuolta Volkswarenhausista. Originaliksi sitä tossa sanotaan, mut en tiedä mitä on. Perkeleiden määrästä mitä ompelukoneen käyttäjän suusta tuli niin ilmeisen vittumaista ommeltavaa, kun purkautuu helposti ja venyy miten sattuu. 1m riitti just tasan noihin keskiosiin.
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... weiss.html
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... weiss.html
Tässä muutama kuvatus tämän kesän ilmeestä. Ei oo tontissa, eikä paljon veny nuo 225 kumit noille 7" vanteille.
Muutama sata km on nyt rullailtu ja ihan hyvin on toiminu. Ens viikolla pitäis yrittää pääseekö ruotsiin asti, ja ehkä jopa takaisinkin. Kuukausi sitten ajattelin että kaikenlaista olisin ehtiny vielä tekemään ennen ruotsin reissua, mut mitään en oo jaksanu tehä. No kattoluukkuun vaihdoin uudet poistoletkut, ettei sada päähän samalla tavalla ku viime kesänä.




Muutama sata km on nyt rullailtu ja ihan hyvin on toiminu. Ens viikolla pitäis yrittää pääseekö ruotsiin asti, ja ehkä jopa takaisinkin. Kuukausi sitten ajattelin että kaikenlaista olisin ehtiny vielä tekemään ennen ruotsin reissua, mut mitään en oo jaksanu tehä. No kattoluukkuun vaihdoin uudet poistoletkut, ettei sada päähän samalla tavalla ku viime kesänä.





Taas oltais tässä tilanteessa. Hyvin on Golffi toiminu koko kesän ja tänä kesänä on tullu ajettuakin varmaan enemmin mitä oon tällä ajanu koskaan ennen, mut nyt taas vaihdelaatikko laukes. No toi ei nyt tullu yllätyksenä, kun laatikko tästä on joka kesä menny, mut nyt kesti jo melkein syksyyn asti.
Taas meni samalla tavalla mitä viimeksikin, eli kolmosvaihde oli pesässä, kierrokset ehti nousta parhaan väännön alueelle ja sitte alko rutina kuulua. 1:s ja 2:s vaihde meni samalla jumiin, mut pääsin sentään Alastarosta Turkuun nelos- ja vitos-vaihteilla.
Huomasin autoa purkaessa et ahtimen öljynpaluuletku oli saanu turhan paljon lämpöä ja palanu ihan karrelle. Eli oikeastaan hyvä vaan et joutu irrottamaan koneen, kun ei totakaan oikein ois muuten tullu huomattua. Wilwoodeista oli myös menny palat tässä kesän aikana. Eli saa nyt samalla noi kuntoon, ni jos tässä ehtis vähän aikaa vielä ajamaan. Ahdin taitaa olla kans aika finaalissa, kun pölläyttää sinistä aika reilusti, mut täytyy sen tilalle keksiä jotain uutta vasta talvella.
No "uus" laatikko paikalleen ja jos pääsis vielä elokuun lopulla kiikalaan kiihdyttämään.
Taas meni samalla tavalla mitä viimeksikin, eli kolmosvaihde oli pesässä, kierrokset ehti nousta parhaan väännön alueelle ja sitte alko rutina kuulua. 1:s ja 2:s vaihde meni samalla jumiin, mut pääsin sentään Alastarosta Turkuun nelos- ja vitos-vaihteilla.
Huomasin autoa purkaessa et ahtimen öljynpaluuletku oli saanu turhan paljon lämpöä ja palanu ihan karrelle. Eli oikeastaan hyvä vaan et joutu irrottamaan koneen, kun ei totakaan oikein ois muuten tullu huomattua. Wilwoodeista oli myös menny palat tässä kesän aikana. Eli saa nyt samalla noi kuntoon, ni jos tässä ehtis vähän aikaa vielä ajamaan. Ahdin taitaa olla kans aika finaalissa, kun pölläyttää sinistä aika reilusti, mut täytyy sen tilalle keksiä jotain uutta vasta talvella.
No "uus" laatikko paikalleen ja jos pääsis vielä elokuun lopulla kiikalaan kiihdyttämään.
Näillä samoilla romuilla jatketaan edelleen, kun on niin halpoja. ATB laatikko ois nyt tulossa ATA:n tilalle. Näitä kun saa alle satasella, ni voi rikkoa vaikka monta kesässä. Vaikka oishan se tietenki kiva saada vähän varmuutta, ettei aina tarttis pelätä koska matkanteko loppuu ja onhan se kivempaa ajaa koko kesä eikä korjata, mut ainakaan mihinkään suorakytkentä-osiin ei rahat riitä. Ja vaikka riittäiskin niin ei omasta mielestä oo järkeä laittaa sellaisia summia tällaiseen autoon.
Toi 6V vois olla kyllä hyvä budjettiratkaisu. Onko tietoa, että onko se ihan bolt-on 02a:n tilalle? Missäs kaikissa etuvetoisissa on toi 6V-laatikko ja mikä sen koodi on? Leon Cuprassa taitaa ainakin olla 6V.
Toi 6V vois olla kyllä hyvä budjettiratkaisu. Onko tietoa, että onko se ihan bolt-on 02a:n tilalle? Missäs kaikissa etuvetoisissa on toi 6V-laatikko ja mikä sen koodi on? Leon Cuprassa taitaa ainakin olla 6V.
Vasemmalle kannakkeelle joutui tekemään adapterin, ja käyttövoiman nopeusmittarille kehittelemään itse. Muuten aikalailla sama kuin 02A:n asennus. Jossain PVW:n numerossa oli ohjeetkin kyseiselle swapille.
Tuolla jutussa käytetyt kuvat: Mk2 Golf 6 Speed Gearbox Conversion
Tuolla jutussa käytetyt kuvat: Mk2 Golf 6 Speed Gearbox Conversion
ei omasta mielestä oo järkeä laittaa sellaisia summia tällaiseen autoon.
well, fuck yeah:)
haaveilu ja nöpöstely ~?€
Kakkis ~500€
pakosarja+hukkis ~600e
turrpo ~700€
"as.tarpeet ahtimelle" ~800€
ruisku ~900€
Korityöt maalaus ~1000€
laatikot, lukko ~1500€
moottori, männät, kanget, laakerit, koneistukset ~xxxx€
diipadaapahöpöhöpö säädöt jne. ~3000€+++
renkaat vanteet alusta jarrut ~4000€
Niin että missä kohtaa homma meni järjettömäksi? :)
asia meininki, hämmästyttää vaan se että mikä niitä laatikoita syö?
varmaan sitte voima ja ajetut kilometrit..
Kuuslovisessa olis melaa, (haldexia? :) mutta en tiedä. Kalliimpia ovatten mokomat ainakin.
Onneksi ei ole omia kokemuksia. Vielä.
Vwvorteksilta lueskellu. Siellä ainakin Vr6 palstalla on ihan yleinen ongelma toi 02A laatikoiden paukkuminen. Varsinkin jos on ala/keskikierros vääntävä turbokone, niin 3 vaihteen rattaita menee kuin näkkileipää.
Osa on laitellu Quaifen ratas-sarjoja, mut nekin kuulema hajoilee.
Ainut varma keino on 02M swappi.
Tosin syncroissa se on ongelmallinen, koska samalla tulee sit Haldex swappi. Ainut syncrotakaperä mikä käy 02M 4motion laatikon kanssa on T4 takaperä.
Vwvorteksilta lueskellu. Siellä ainakin Vr6 palstalla on ihan yleinen ongelma toi 02A laatikoiden paukkuminen. Varsinkin jos on ala/keskikierros vääntävä turbokone, niin 3 vaihteen rattaita menee kuin näkkileipää.
Osa on laitellu Quaifen ratas-sarjoja, mut nekin kuulema hajoilee.
Ainut varma keino on 02M swappi.
Tosin syncroissa se on ongelmallinen, koska samalla tulee sit Haldex swappi. Ainut syncrotakaperä mikä käy 02M 4motion laatikon kanssa on T4 takaperä.
Niin että missä kohtaa homma meni järjettömäksi? :)
Kyllä se järki tais jo monta vuotta sitten kadota. =)
Näitten itsellä olleiden laatikoiden kilometreistähän ei oo mitään tietoa, et voihan se olla et sekin on yks syy miksei nämä kestä, että jos on oikein paljon ajettu. Kuitenkin muissakin autoissa nämä 02a laatikot on kestänyt samanlaisillä väännöillä. Tässä oli muistaakseni n.470nm. Mut joka tapauksessa täytyy alkaa seuraamaan ebayta jos sieltä löytyis 02M.
Oma teoria vois olla että jos kolmosvahteen rattaat ovat sellaisessa kohtaa akseleita että isolla väännöllä hammaspyörät pyrkivät työntämään toisiaan erilleen ja akselit alkavat taipua. Tällöin hammaskosketus siirtyy hampaiden kärkiä kohti joka heikentää hammasta reilusti. Ja kun yksi hammas menee niin sekunnin murto-osassa koko rattaat ovatkin jo hampattomia.
Selailin tossa tämän kesäisiä ratapäivien kuvia, ni aika reilusti painaa perää alas vaikka on säädetty kw:t takana niin jäykälle mitä saa ja normaalisti perä on 1-2cm ylempänä keulaa. Luulis pitojenkin parantuvan aika paljon jos sais perän jäykemmäks.
Itsellä omassa 416 NM ja 02A kestänyt todella hyvin. Autolla on myös ajettu rataa paljon. Viimeksi kun otin laatikon auki niin ei ollut mitään kariekseen viittaavaa. Synkkarenkaita olen joutunut vaihteleen aika-ajoin, mutta se on taas käyttäjästä kiinni kun niitä menee.
Ja tuohon perän kovuuteen. Itse ainakin olen takapään jousten kanssa tehnyt aikanaan paljon töitä että sai auton hyväksi ajaa. Ja jouduin todellakin löysäämään takapäätä ja lisäämään aurausta taakse aikalailla että auto on nopea ajettava. Tietty se on kuskista paljon kiinni tykkääkö ajaa ali- vai yliohjaavalla autolla. Mun mielestä kakkiainen ei ole vaan mitään miellyttävimpiä autoja jos perä on koko ajan levoton ja ohjaava.
Ja tuohon perän kovuuteen. Itse ainakin olen takapään jousten kanssa tehnyt aikanaan paljon töitä että sai auton hyväksi ajaa. Ja jouduin todellakin löysäämään takapäätä ja lisäämään aurausta taakse aikalailla että auto on nopea ajettava. Tietty se on kuskista paljon kiinni tykkääkö ajaa ali- vai yliohjaavalla autolla. Mun mielestä kakkiainen ei ole vaan mitään miellyttävimpiä autoja jos perä on koko ajan levoton ja ohjaava.
Tosta korista tosiaan saa tehä tarjouksia jos kokee sellaista tarvitsevansa. Pieniä kolhuja on maalipintaan tullu tässä vuosien aikana, mut varmasti keskimääräistä kakkoskoppaista paremmassa kunnossa. Kaaret sisällä ja saumoja on vahvikehitsattu. Siinä ois hyvä aihio esim. 1.8t projektille. Papereissa merkintä ahtimesta ja coolerista.
Lisäksi löytyy myös nuo VR6 alustan osat, joista on kaikki puslat korvattu nivellaakereilla.
Kone ja siihen liittyvä menee muuhun käyttöön, sekä penkit on tarkoitus säilyttää, mutta muusta voi kysellä jos on tarvetta.
Lisäksi löytyy myös nuo VR6 alustan osat, joista on kaikki puslat korvattu nivellaakereilla.
Kone ja siihen liittyvä menee muuhun käyttöön, sekä penkit on tarkoitus säilyttää, mutta muusta voi kysellä jos on tarvetta.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa