VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Pultti muistaakseni on 10.8 m16 ja se on oikeasti kiinni asti pistetty. Voithan kokeilla erinäisiä kikkoja, mutta itse rupeisin käymään tutut läpi, joku jossain joka tietää jonkun joka on kuullut jollain olevan kompura ja iso kone, autossa mielellään :)
Tai käyttää jollain pajalla, eihän sen vaihtamiseen mene varttia pidempään, kun oikeat työkalut on käytössä.
Tai käyttää jollain pajalla, eihän sen vaihtamiseen mene varttia pidempään, kun oikeat työkalut on käytössä.
Olis semmone kysymys, ku ajattelin vaihtaa omaa vr6 golffii ton virranjakajan kannen ja tilpehöörit sisälle, muttaku ei meinaa mistää löytyy uutta. minulla on se suorakaiteen muotoinen virranjakaja, ja kaikkialla yrittävät tyrkyttää sitä pyöreää mallia. Löytyykö kyseistä virranjakajan mallia muualta kuin marmoritiskiltä? ei oikee sieltä huvittaisi hakea, varmasti pyytävät taas ihan naurettavaa hintaa siitä. kyseessä on Vw Golf VR6 -93
Jos sulla on tosiaan se uudempi sytytyspuola niin se tarvii vaihtaa kokonaisuudessaan. Marmori myi muistaakseni 360 euron hintaan, mutta ainakin osahankinta turussa myi tarvikeosaa tuohon 170 euron hintaan.
Osaisikos kukaan sanoa mistä voisi johtua kun omasta veerastani jäähärinesteet tulee ulos paisarista pikkuhiljaa? Tähän mennessä on vaihdettu vuoden sisällä syyläri, vesipumppu, kannentiiviste, termostaatti ja syylärin korkki. Kansi tarkistettiin halkeamien varalta kun oli irti. Lämmöt normaalit, eli n.90 astetta ja flekti toimii.
Paisarin saa täyttää n.kerran kuukaudessa, eli tulee erittäin hitaasti ulos. Paisariin muodostuu painetta normaalisti, eli ei viittaisi haljenneeseen paisariinkaan.
Paisarin saa täyttää n.kerran kuukaudessa, eli tulee erittäin hitaasti ulos. Paisariin muodostuu painetta normaalisti, eli ei viittaisi haljenneeseen paisariinkaan.
Onko motonet halvin paikka ostaa moniurahihnan kiristin (77e)? Omasta katkesi laakeria pitävä pultti poikki, kun meinasin rasvata sen. Tosin laakerikin oli aika sökö. Helisi kuin vauvojen helistimet.
Itseänikin kiinnostaisi tietää jos jostain saa halvemmalla, omastani korkkasi kiristimen päästä kierteet kun yritin myös rasvailla laakeria. En ainakaan ole mistään halvemmalla löytänyt
Onko kukaan täällä seurannut ameriikan TI-miehien jalanjälkiä ja vaihtanut coilpackin tilalle esim vaikka MSD:n tuotteita tms. malliin tämä:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... tlernative
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... tlernative
Lainaus:
Onko motonet halvin paikka ostaa moniurahihnan kiristin (77e)? Omasta katkesi laakeria pitävä pultti poikki, kun meinasin rasvata sen. Tosin laakerikin oli aika sökö. Helisi kuin vauvojen helistimet.
Itseänikin kiinnostaisi tietää jos jostain saa halvemmalla, omastani korkkasi kiristimen päästä kierteet kun yritin myös rasvailla laakeria. En ainakaan ole mistään halvemmalla löytänyt
http://www.evwparts.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=2_8VR6TimingChains Tuol ainaki jotain.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Onko motonet halvin paikka ostaa moniurahihnan kiristin (77e)? Omasta katkesi laakeria pitävä pultti poikki, kun meinasin rasvata sen. Tosin laakerikin oli aika sökö. Helisi kuin vauvojen helistimet.
Marmorilla menee "vaihto- osana", jos vain on Vaggineen osa se vaihdossa menevä, eikä maksanut muutama vuosi takappäin kuin kuudenkympin luokkaa.
Tulpanjohtojen irroitustyökalu pitäisi jostain saada!
Alkuperäistähän ei (yllätys yllätys) ole mistä ottaa niin pitänee varmaan tehdä itse...
Viestiketjun alussa on käsitelty asiaa ja jokunen linkkikin oli postattu ohjeistamaan työkalun väsäämistä, mutta yksikään linkeistä ei enää toimi :(
Onkohan kenelläkään fiksuja neuvoja/kuvia siitä mitenkä tehdä tuo kyseinen työkalu?
Vai saako sen kenties tilattua jostain ja jos kyllä niin minkähän hintainen mahtaa olla?
Alkuperäistähän ei (yllätys yllätys) ole mistä ottaa niin pitänee varmaan tehdä itse...
Viestiketjun alussa on käsitelty asiaa ja jokunen linkkikin oli postattu ohjeistamaan työkalun väsäämistä, mutta yksikään linkeistä ei enää toimi :(
Onkohan kenelläkään fiksuja neuvoja/kuvia siitä mitenkä tehdä tuo kyseinen työkalu?
Vai saako sen kenties tilattua jostain ja jos kyllä niin minkähän hintainen mahtaa olla?
Golf IV v6 -00 Bensan haju, tehottomuus?
Moro.
Onko vinkkejä mistä metsästää syyllistä, kun bensiinin "tuoksua" pöllähtää sisälle? Konehuone kuiva, Maf uusi, tulpat uudet, johdot uudet puola uusi...Ja tämäkin vain silloin tällöin...
-Tony-
Onko vinkkejä mistä metsästää syyllistä, kun bensiinin "tuoksua" pöllähtää sisälle? Konehuone kuiva, Maf uusi, tulpat uudet, johdot uudet puola uusi...Ja tämäkin vain silloin tällöin...
-Tony-
Golf V6 2.8 -00 jakoketju?
Onko kokemuksia 2.8 mallin jakoketjunvaihdosta? Tekijöitä? Laakkosella 1000eur+osat...
-T-
-T-
Käynnistymisongelmia osa xxx
Tuli vaihdettua nyt kunnon tulpat, NGK BKR5EKUP.. Eipä tuokaan tehnyt autuaaksi, samaan tapaan vaikea tuo ensimmäinen startti. Havaintoina vuoden vanhoista motonetin Densoista, jokunen oli "kuoriutunut" ihan kunnolla. Eli jotain kipua siellä palamisessa on tapahtunut. Tulpanjohtoja koitin mittailla mutta eipä niistä saa mitään ohmeja irti..
Elikäs, mihin tuollainen "räjähtäneen" näköinen tulppa viittaisi?
Elikäs, mihin tuollainen "räjähtäneen" näköinen tulppa viittaisi?
Mikä anturi on moottorin etupuolella lohkossa, öljypohjan lähellä ja kytkinkopan vieressä?
Viimeksi muokannut Slantsix, 2.8.2010 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 2.8.2010 22:48
Kommentti AceBearille. Et ole paljon sanut vastauksia ongelmasi ratkaisemiseksi. Sääli, sillä törmäsin oman vr6:ni kanssa aivan samaan ongelmaan pari viikkoa sitten (Galaxyssä, vm 96, on volkin vr6 kone. Sama auto kuin vw Sharan muutamaa listaa lukuunottamatta).
Eli kuvaus tilanteesta: kone oli toiminut kuin kello kun menin teatteriin. Teatterin jälkeen starttasin ja kone ei käynnistynyt. Joskus kolmannen käynnistyskerran jälkeen se yritti käydä kuin ensimmäisen escorttini huonoilla tulpilla eli kahdella pytyllä heikosti. Eikä suostunut kunnolla käynnistymään ollenkaan, kävi vain hetken röpöttäen ja mielestäni vajailla pytyillä. Kokeilin monia kertoja ja aina sama juttu. Eikun vakuutusyhtiön maksama hinuri paikalle ja vaimo hakemaan mies kotiin.
Koskaan aiemmin koneessa ei ole ollut käynnistysongelmia (paitsi kerran kun akku tsippas). Joten oli sormi suussa. Huollossa luottomieheni tsekkasi asian lomilta palattuaan ja oli yhtä ymmällään. Vikakoodien putsuksen jälkeen ei ilmennyt uusia koodeja, kone vain ei suostunut käynnitymään kaikilla pytyillä. Sen verran huomioita oli, että hän avasi kaikki tulpat ja totesi että eturivin lohkon sylintereissä oli selväsi bensaa päällä käynnistysyritysten jälkeen kun taas takaosan lohko oli bensasta puhdas. Myös tulpat oli jo hieman ikääntyneet. Olin vaihtanut joskus 60 000 km aiemmin nelikärkiset longlife tulpat ja saattaa olla että niiden aika alkaa olla lopussa.
Homma jatkuu niin että koitamme vaihtaa seuraavaksi tulpat ja ja jatkaa siitä eteenpäin. Mutta en kyllä ymmärrä miksi tulpat olisivat sökönä vain etummaisen lohkon puolelta? Katsotaan mitä vaihto tuo tullessaan, mutta uumoilen jotain paljon mystisempää vikaa.
Kommentoikaa jos vain jotain vastaavista ongelmista tiedätte.
Eli kuvaus tilanteesta: kone oli toiminut kuin kello kun menin teatteriin. Teatterin jälkeen starttasin ja kone ei käynnistynyt. Joskus kolmannen käynnistyskerran jälkeen se yritti käydä kuin ensimmäisen escorttini huonoilla tulpilla eli kahdella pytyllä heikosti. Eikä suostunut kunnolla käynnistymään ollenkaan, kävi vain hetken röpöttäen ja mielestäni vajailla pytyillä. Kokeilin monia kertoja ja aina sama juttu. Eikun vakuutusyhtiön maksama hinuri paikalle ja vaimo hakemaan mies kotiin.
Koskaan aiemmin koneessa ei ole ollut käynnistysongelmia (paitsi kerran kun akku tsippas). Joten oli sormi suussa. Huollossa luottomieheni tsekkasi asian lomilta palattuaan ja oli yhtä ymmällään. Vikakoodien putsuksen jälkeen ei ilmennyt uusia koodeja, kone vain ei suostunut käynnitymään kaikilla pytyillä. Sen verran huomioita oli, että hän avasi kaikki tulpat ja totesi että eturivin lohkon sylintereissä oli selväsi bensaa päällä käynnistysyritysten jälkeen kun taas takaosan lohko oli bensasta puhdas. Myös tulpat oli jo hieman ikääntyneet. Olin vaihtanut joskus 60 000 km aiemmin nelikärkiset longlife tulpat ja saattaa olla että niiden aika alkaa olla lopussa.
Homma jatkuu niin että koitamme vaihtaa seuraavaksi tulpat ja ja jatkaa siitä eteenpäin. Mutta en kyllä ymmärrä miksi tulpat olisivat sökönä vain etummaisen lohkon puolelta? Katsotaan mitä vaihto tuo tullessaan, mutta uumoilen jotain paljon mystisempää vikaa.
Kommentoikaa jos vain jotain vastaavista ongelmista tiedätte.
Golf vr6 vikakoodi
Tänään kävin kaverilla lukemassa vikakoodin ja tuli 3 ilmoitusta:
01247 - activated charcoal filter (evap) system solenoid valve 1 (n80)
31-00 - open or short to ground.
00540 - knock sensor 2 (g66)
31-00 - open or short to ground
00513 - engine speed sensor (g28)
03-00 - No Signal
Ja kun auto oli käynnissä ja viat nollattiin tuli vain tuo Knock sensori vika.
Eli siis nakutustunnistimessa on vikaa, mutta mitä vikaa? ei mene maihin?
Niin ja missä toi tunnistin sijaitsee? Tiedän jo minkä näköinen se on, mutta en vaan löydä sitä. =)
01247 - activated charcoal filter (evap) system solenoid valve 1 (n80)
31-00 - open or short to ground.
00540 - knock sensor 2 (g66)
31-00 - open or short to ground
00513 - engine speed sensor (g28)
03-00 - No Signal
Ja kun auto oli käynnissä ja viat nollattiin tuli vain tuo Knock sensori vika.
Eli siis nakutustunnistimessa on vikaa, mutta mitä vikaa? ei mene maihin?
Niin ja missä toi tunnistin sijaitsee? Tiedän jo minkä näköinen se on, mutta en vaan löydä sitä. =)
Viimeksi muokannut Joomi, 3.8.2010 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://nateronline.com/Transmission/O2M ... mount2.jpg Onko tuo sitten se nakutustunnistin? Mikä se tuolta motonetissä sitten on? autoni on vm 92.
Kuvassa oleva on kampiakselin asentotunnistin, nakutusanturi on tuosta ylöspäin ja vasemmalle. Anturi on keskeltä yhdellä pultilla kiinni ja sijaitsee öljynjäähdyttimelle menevien vesiletkujen takana. http://i21.photobucket.com/albums/b277/vonfulk/oil%20cooler/filter.jpg Tuossa kuvasarjassa vasemmassa yläkuvassa näkyy anturi.
En löytänyt itsekkään tuota motonetin nettiluettelosta, eli voi olla ettei sitä sieltä edes saa.
En löytänyt itsekkään tuota motonetin nettiluettelosta, eli voi olla ettei sitä sieltä edes saa.
Mistä kannattais vikaa ruveta päivittää ,kun yht äkkiä hävis kaikki sähkölasit toimiimasta! kahvoissa palaa valot nostimien napeissa! mutta muuten kokonaan mykkänä! mulla oli yhet kaavioit tuosta järjestelmästä ja siin oli muutama sulake mutta en osannut paikantaa että minnepäin autoa ne sijoittuisi! jos on ollut saman tapaisia ongelmia niin inffoa!
rwn: kiitoksia. Nyt selkis.
Nyt vaan sais jostain tiedon, että mistä noita sais. En mitään satoja ajatellut siitä anturista maksaa ja pakko myöntää, että motonet on alkanut käymään jo tosi tutuksi paikaksi ja on sopivan lähellä. Eli sieltä tulee varaosat yleensä haettua =)
ärsyttäviä sähkövikojakin löytyy: Sähköikkunat toimivat välillä jaksottain, eli ei tule aina sulavasti alas tai ylös. Keskuslukitus lakkaa toimimasta, eli iskee varmaa oikaria koska sulake palaa. Olen varmaa 10 sulaketta jo vaihtanut ja aina vara sulakkeet mukana, jos sattuu palamaan. Kellään olis sähkökaavoja?
Nyt vaan sais jostain tiedon, että mistä noita sais. En mitään satoja ajatellut siitä anturista maksaa ja pakko myöntää, että motonet on alkanut käymään jo tosi tutuksi paikaksi ja on sopivan lähellä. Eli sieltä tulee varaosat yleensä haettua =)
ärsyttäviä sähkövikojakin löytyy: Sähköikkunat toimivat välillä jaksottain, eli ei tule aina sulavasti alas tai ylös. Keskuslukitus lakkaa toimimasta, eli iskee varmaa oikaria koska sulake palaa. Olen varmaa 10 sulaketta jo vaihtanut ja aina vara sulakkeet mukana, jos sattuu palamaan. Kellään olis sähkökaavoja?
Knock sensoria jenkkilästä tähän hintaan
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... al/ES2789/
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES248517/
Boschia näyttäs olevan.
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... al/ES2789/
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES248517/
Boschia näyttäs olevan.
Cupee: Tarkistitko sulakkeen nro.14 (10A) sieltä kuskin jalkatilasta, näyttäisi olevan sähkölasien sulake. Valaistus tulee eri sulakkeen kautta
Joomi: Jos sulake palaa kerran aina välillä kun keskuslukitusta käyttää niin tarkista keskuslukituksen pumpun kunto, löytyy takakontista jommankumman puolen verhoilun alta. Pumppu on asennettu vaahtomuoviseen koteloon. Voi tietysti olla että joku piuhakin oikosulkeutuu välillä. Polttaako muuten sulaketta nro.14 (10A) vai nro.21 (15A)?
Itsellänikin samanlaisia vaivoja ikkunoiden kanssa että kuskin ikkuna laskeutuu ja nousee n.10 senttiä kerrallaan. Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua? Piuhasarjan pitäisi olla ehjä ja testattu toisella kytkimellä. Millä ikkunamekanismi tunnistaa että ikkuna on ala ja yläasennossa, onko tunnistin sisäänrakennettu moottoriin vai hissimekanismiin?
Joomi: Jos sulake palaa kerran aina välillä kun keskuslukitusta käyttää niin tarkista keskuslukituksen pumpun kunto, löytyy takakontista jommankumman puolen verhoilun alta. Pumppu on asennettu vaahtomuoviseen koteloon. Voi tietysti olla että joku piuhakin oikosulkeutuu välillä. Polttaako muuten sulaketta nro.14 (10A) vai nro.21 (15A)?
Itsellänikin samanlaisia vaivoja ikkunoiden kanssa että kuskin ikkuna laskeutuu ja nousee n.10 senttiä kerrallaan. Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua? Piuhasarjan pitäisi olla ehjä ja testattu toisella kytkimellä. Millä ikkunamekanismi tunnistaa että ikkuna on ala ja yläasennossa, onko tunnistin sisäänrakennettu moottoriin vai hissimekanismiin?
Tuossa on B3/B4:een menevät ohjeet, mitkä tuli yhden plug&play-sarjan mukana, joka piti silti kolvailla kun "valmiit liittimet" eivät olleetkaan samalla johdotuksella. Itse tilasin ebaysta toisen plug&play-sarjan, joka suureksi yllätykseksi meni suoraan -94 VR:ään. En ota vastuuta noiden oikeellisuudesta, mutta itselle B3 G60:in toimivat.
Mutta ohejita:
"Passat 35i alkuperäisella keskuslukituksella.
Keskuslukituksen ohjausjohdot löytyy takakontista,k.lukituksen alipaine
pumpulta
Ohjauksen tyyppi on ”positive trigger”
Auki johto:Musta-Valkoinen (1988-1992) tai Vihreä (1993-1996)
Kiinni johto:Puna-Keltainen(1988-1992) tai Harmaa (1993-1996)
Vilkkujen johdot löytyvät suoraan takavaloilta
Vasen vilkku:Musta-Valkoinen
Oikea vilkku:Musta-Vihreä
Ohjaimen tarvitseman +12v jännitteen ja maadoituksen saa otettua esim.
K. lukituksen keskusyksiköltä,tai parhaaksi katsomastaan paikasta.
Vaikka suoraan akusta.
Ohjaimen johdot:
oranssi: Ei kytketä
valkoinen: Lukitusjohto,yhdistä auton Puna-Keltainen(1988-1992) tai
Harmaa (1993-1996)
keltainen: +12v
oranssi/musta: Ei kytketä
valko/musta: Aukaisujohto,kytketään auton Musta-Valkoinen(1988-1992)
tai Vihreä (1993-1996)
kelta/musta: +12v
musta: maadoitus
puna/musta: ”takakontin aukaisu*” plus 12v signaali
punainen: +12v (jatkuva)
vaal.pun: ”takakontin aukaisu*” miinus signaali
ruskea: vilkkujenohjaus,Kytketään auton Musta-valkoiseen
ruskea: vilkkujenohjaus,Kytketään auton Musta-Vihreään
Vihreä:Antaa 20sek. Pituisen miinus pulssin kun ovet suljetaan.
Voidaan ohjata esim sähköikkunoita,jos auto tukee tätä toimintoa.
*painettaessa kaukoohjaimen ”takakontin aukaisu” nappia pitkään
antaa pu/mu johto +12v signaalin ja vaal.pun miinus signaalin.
Käytä näiltä johdoilta tulevia signaaleja vain ohjaamaa relettä,
nämä eivät kestä suurta virtakuormaa.
Varmista kaikki ohjeessa olevat johdot ennen kytkentää virtakynän avulla!!
K.lukitus:
Kiinnitä virtakynän hauenleuka paikkaan,jossa +12v.
”Tökkää” piikillä Musta-Valkoinen(1988-1992)tai Vihreä (1993-1996)
johtoon,ovien pitäisi aueta.
Puna-Keltainen(1988-1992) tai Harmaa (1993-1996) ovet lukkiintuu.
Jos autossasi on ajonestolaite,ja haluat käyttää ohjaimen avainta virta-avaimena,
täytyy entisestä avaimesta siirtää ajonestolaitteen ”transpoint siru” ohjaimen sisälle.
V60 ohjaimen takapuolella,logon alla on kaksi ruuvia,jotka avaamalla pääsee
asentamaan sirun sille varatulle paikalle.
Avaa kansi varovasti, ja laita merkille avaimen osien sijainti,sekä jousen jännitys.
V50 Ohjaimessa avaa takakansi,ja sijoita siru mahdollisimman lähelle avainrunkoa,
laita esim. Liimatippa yms varmistamaan pysyminen paikoillaan"
Mutta ohejita:
"Passat 35i alkuperäisella keskuslukituksella.
Keskuslukituksen ohjausjohdot löytyy takakontista,k.lukituksen alipaine
pumpulta
Ohjauksen tyyppi on ”positive trigger”
Auki johto:Musta-Valkoinen (1988-1992) tai Vihreä (1993-1996)
Kiinni johto:Puna-Keltainen(1988-1992) tai Harmaa (1993-1996)
Vilkkujen johdot löytyvät suoraan takavaloilta
Vasen vilkku:Musta-Valkoinen
Oikea vilkku:Musta-Vihreä
Ohjaimen tarvitseman +12v jännitteen ja maadoituksen saa otettua esim.
K. lukituksen keskusyksiköltä,tai parhaaksi katsomastaan paikasta.
Vaikka suoraan akusta.
Ohjaimen johdot:
oranssi: Ei kytketä
valkoinen: Lukitusjohto,yhdistä auton Puna-Keltainen(1988-1992) tai
Harmaa (1993-1996)
keltainen: +12v
oranssi/musta: Ei kytketä
valko/musta: Aukaisujohto,kytketään auton Musta-Valkoinen(1988-1992)
tai Vihreä (1993-1996)
kelta/musta: +12v
musta: maadoitus
puna/musta: ”takakontin aukaisu*” plus 12v signaali
punainen: +12v (jatkuva)
vaal.pun: ”takakontin aukaisu*” miinus signaali
ruskea: vilkkujenohjaus,Kytketään auton Musta-valkoiseen
ruskea: vilkkujenohjaus,Kytketään auton Musta-Vihreään
Vihreä:Antaa 20sek. Pituisen miinus pulssin kun ovet suljetaan.
Voidaan ohjata esim sähköikkunoita,jos auto tukee tätä toimintoa.
*painettaessa kaukoohjaimen ”takakontin aukaisu” nappia pitkään
antaa pu/mu johto +12v signaalin ja vaal.pun miinus signaalin.
Käytä näiltä johdoilta tulevia signaaleja vain ohjaamaa relettä,
nämä eivät kestä suurta virtakuormaa.
Varmista kaikki ohjeessa olevat johdot ennen kytkentää virtakynän avulla!!
K.lukitus:
Kiinnitä virtakynän hauenleuka paikkaan,jossa +12v.
”Tökkää” piikillä Musta-Valkoinen(1988-1992)tai Vihreä (1993-1996)
johtoon,ovien pitäisi aueta.
Puna-Keltainen(1988-1992) tai Harmaa (1993-1996) ovet lukkiintuu.
Jos autossasi on ajonestolaite,ja haluat käyttää ohjaimen avainta virta-avaimena,
täytyy entisestä avaimesta siirtää ajonestolaitteen ”transpoint siru” ohjaimen sisälle.
V60 ohjaimen takapuolella,logon alla on kaksi ruuvia,jotka avaamalla pääsee
asentamaan sirun sille varatulle paikalle.
Avaa kansi varovasti, ja laita merkille avaimen osien sijainti,sekä jousen jännitys.
V50 Ohjaimessa avaa takakansi,ja sijoita siru mahdollisimman lähelle avainrunkoa,
laita esim. Liimatippa yms varmistamaan pysyminen paikoillaan"
Knock sensor
En millään löydä tuota nakutustunnistinta mistään. Mieluiten ostaisin uuden. käytetystä kun ei koskaan tiedä kauanko kestää. Autossani on mustalla liittimellä oleva nakutustunnistin, eli onko se: part number: 037 905 377 a .340mm brown? Eli ruskea?
Eikö niitä saa suomesta?
Eikö niitä saa suomesta?
Kampiakselin asentotunnistimesta..
elikäs, jos nyt näihin ongelmiin kokeilisin lääkkeeksi vielä tuota kampiakselin asentotunnistinta..
Nyt ei löydykään näemmä varaosaa niin helpolla mitä muut palikat tähän saakka. Sanokaa jotka tiedätte sopiiko tuo -92 VR6:een:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-VR6-2 ... ccessories
sama AAA -moottori tuossa -96 Veerassa näyttää olevan, ei vaan löydy tarjontaa nyt -92:een. Tähän saakka kaikki osat on sopineet moitteetta mitä eBaysta tilannut, tällä kertaa vaan ei vuosimallit täysin täsmää.
Paikallisesta merkkiliikkeestä en viitsi edes kysyä, veikkaan 150+ euroa vähintään..
Nyt ei löydykään näemmä varaosaa niin helpolla mitä muut palikat tähän saakka. Sanokaa jotka tiedätte sopiiko tuo -92 VR6:een:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-VR6-2 ... ccessories
sama AAA -moottori tuossa -96 Veerassa näyttää olevan, ei vaan löydy tarjontaa nyt -92:een. Tähän saakka kaikki osat on sopineet moitteetta mitä eBaysta tilannut, tällä kertaa vaan ei vuosimallit täysin täsmää.
Paikallisesta merkkiliikkeestä en viitsi edes kysyä, veikkaan 150+ euroa vähintään..
Joomi: Kyllä on juurikin tuo osanumero. Oletko kysynyt ihan paikallisesta varaosaliikkeestä joka myy boschin osia, välillä niissä on parempi tarjonta kuin motonetissä.
Acebear: -92 vuosimallissa varaosanumero on 021 906 433 A ja -96 mallissa 021 906 433 C, mutta ainakin tuossa linkissäsi mainitaan että pitäisi korvata molemmat.
Tosin nyt tarkemmin tutkittua http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Category.jsp?ccat_id=135&language=en-GB&publication=1 tuolta oikealta kun lataa "Motor-vehicle sensors" niin boschillakin näyttää olevan eri anturin molempiin malleihin ja tuo linkissäsi oleva maininta boschin varaosanumerosta 0 261 210 107 ei kyllä silloin sopisi. Vaikea on siis sanoa että sopiiko kyseinen anturi.
Acebear: -92 vuosimallissa varaosanumero on 021 906 433 A ja -96 mallissa 021 906 433 C, mutta ainakin tuossa linkissäsi mainitaan että pitäisi korvata molemmat.
Tosin nyt tarkemmin tutkittua http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Category.jsp?ccat_id=135&language=en-GB&publication=1 tuolta oikealta kun lataa "Motor-vehicle sensors" niin boschillakin näyttää olevan eri anturin molempiin malleihin ja tuo linkissäsi oleva maininta boschin varaosanumerosta 0 261 210 107 ei kyllä silloin sopisi. Vaikea on siis sanoa että sopiiko kyseinen anturi.
Joomi ja rwn:
Tutkitte kaikki ovienvälien sähköjohdot. Jossei löydy katkeamaisillaan olevia johtoja, niin lasien takkuaminen johtuu siitä etteivät kulje kiskoillaan ja tiivisteissään estottomasti. Harvinaista on jos liittimet ovat pilareista löysällä, tai muualta on johtoja poikki kuin ovien välistä.
Tutkitte kaikki ovienvälien sähköjohdot. Jossei löydy katkeamaisillaan olevia johtoja, niin lasien takkuaminen johtuu siitä etteivät kulje kiskoillaan ja tiivisteissään estottomasti. Harvinaista on jos liittimet ovat pilareista löysällä, tai muualta on johtoja poikki kuin ovien välistä.
Kiitos rwn asiaan perehtymisestä ja linkistä. Tosiaan, ei kovin varma nakki nyt tämä, tosin hivenen ristiriidassa tuo "fakta" eBayssa myytävän varaosan tiedoissa (sopii 96-00 2,8L VW) koska tuo BOSCH EQV # 0 261 210 107 on taas Boschin katalogissa 95-97 2,9L syncron (ABV -moottori!) varaosa.
Toivoisin myös vastausta osan vaihtaneilta jotka ulkonäön perusteella pystyvät arvioimaan ko. osan sopivuuden. Aiemmin ketjusta poimitun kuvasarjan mukaan tuo linkittämäni osa ei ole kiinnitykseltään vastaava, siltä näyttäisi.
EDIT
Kyllä tuo fyysisesti sittenkin näyttää samalta osalta, meni aiemmin ketjussa esiintyneet anturit sekaisin, eli tuo keskeltä läpi kiinnitettävä on tosiaan nakutusanturi ja kampiakselin asentoanturi on tuota sivusta kiinnittyvää mallia.. Taidan tilata pois, eiköhän tuo AAA-moottorityyppi riitä tässä kohtaa. Ei ainakaan konkurssiin joudu vaikka ei sopisikaan..
Boschin luettelossa on kuitenkin samaa palikkaa 92-> aina 97 saakka, 2.8 litraisissa. Tuo yksi myyjän antama BOSCH EQV # 0 261 210 107 viittaa vaan visusti tuonne 2.9L syncroon. Kumma juttu!
Toivoisin myös vastausta osan vaihtaneilta jotka ulkonäön perusteella pystyvät arvioimaan ko. osan sopivuuden. Aiemmin ketjusta poimitun kuvasarjan mukaan tuo linkittämäni osa ei ole kiinnitykseltään vastaava, siltä näyttäisi.
EDIT
Kyllä tuo fyysisesti sittenkin näyttää samalta osalta, meni aiemmin ketjussa esiintyneet anturit sekaisin, eli tuo keskeltä läpi kiinnitettävä on tosiaan nakutusanturi ja kampiakselin asentoanturi on tuota sivusta kiinnittyvää mallia.. Taidan tilata pois, eiköhän tuo AAA-moottorityyppi riitä tässä kohtaa. Ei ainakaan konkurssiin joudu vaikka ei sopisikaan..
Boschin luettelossa on kuitenkin samaa palikkaa 92-> aina 97 saakka, 2.8 litraisissa. Tuo yksi myyjän antama BOSCH EQV # 0 261 210 107 viittaa vaan visusti tuonne 2.9L syncroon. Kumma juttu!
Viimeksi muokannut AceBear, 11.8.2010 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
öljynvaihto koodin nollaus
Miten toimitaan,koodin nollaus.Näytössä näkyy IN....jotain.golf -92 vr6
Huomasin golffissani sellaisen "vian" että kun auto on seissyt yli 10h (yksi yö) niin ei auto suostu starttaamaan ensimmäisellä kerralla vaan hörähtää, yrittää nostaa kierroksia, mutta sammuu. Tokalla startilla jonka antaa heti perään käynnistyy aivan normaalisti ja nostaa kierrokset aivan normaalisti ja käy ja kukkuu.
Mistäköhän moinen "vika" voisi johtua? eihän tuo juurikaan mitään haittaa mutta ei ego anna periksi vaan haluan veeralle pelkkää hyvää ja haluan että käynnistyisi ensimmäisellä töihin lähtiessä :)
Mistäköhän moinen "vika" voisi johtua? eihän tuo juurikaan mitään haittaa mutta ei ego anna periksi vaan haluan veeralle pelkkää hyvää ja haluan että käynnistyisi ensimmäisellä töihin lähtiessä :)
nyt kaikki tieto on terve tullutta. eli täydellisen konerempan tein laakeroin uusiks ja koneistin kannen ja siin samalla kaikki tiivisteet ja jne jne! MUTTA auto toimii muuten moitteettomasti , mutta välillä tapahtuu nykimistä eikä kone kierrä kun abaut 3-4 tonniii ja pätkiii. Nykiminen liikkeelle lähdössä rajua. uusittua osaa katti ,lambda,alkuperäis tulpanjohdot,pyöriä, tulpat. voiko tässä epäillä kaasuläpän asentotunnistinta? jos olis vinkkiä niin kiitos.
Noniin, Golffissa siis semmonen mystinen ominaisuus että bensapumpun releelle tulee 4v kun laittaa sytytysvirran päälle, eli rele alkaa naputtamaan, sähkökaavioita tutkittuani huomasin että + tulee suoraan akulta ja miinus menee suoraan moottorinohjausboksiin.
Mittailtuani olen tullut siihen tulokseen että boksilla eioo maadoitus ihan kunnossa joten onnistuuko semmoinen jippo että pistän tuon maadoituksen virtalukon kautta maihin. Eli sillon aina maadoittaa kun virrat on päällä eli miten se periaattesssa nyttenkin toimii. Muuten uskoisin sen toimivan mutta lätkäseeköhän jtn vikakoodeja tauluun?
Mittailtuani olen tullut siihen tulokseen että boksilla eioo maadoitus ihan kunnossa joten onnistuuko semmoinen jippo että pistän tuon maadoituksen virtalukon kautta maihin. Eli sillon aina maadoittaa kun virrat on päällä eli miten se periaattesssa nyttenkin toimii. Muuten uskoisin sen toimivan mutta lätkäseeköhän jtn vikakoodeja tauluun?
Mistä lähdetään vikaa hakemaan. Autoni -94 Golf VR6
Ongelmana käynnistyminen. Ei meinaa lähteä aamulla millään käyntiin, mutta käynnistyttyään pelittää hyvin. Tasakaasulla ajellessa olen kyllä huomannut pientä aaltoilua. Kun auto on ollut pitkään sammuksissa aina sama sahaus käynttin, niin että yrittää lähteä ja öljyvalo sammuu ja syttyy yhtenään. Tämä vika on pahentunut viimepäivinä huomattavasti.
Autoon on tulpat uusittu kuukauden sisällä ja päästötkin otettiin lambda anturin vaihdon yhteydessä. Olisko vikaa bensapumpussa? Miten bensapumppu alkaa oireilemaan?
Ongelmana käynnistyminen. Ei meinaa lähteä aamulla millään käyntiin, mutta käynnistyttyään pelittää hyvin. Tasakaasulla ajellessa olen kyllä huomannut pientä aaltoilua. Kun auto on ollut pitkään sammuksissa aina sama sahaus käynttin, niin että yrittää lähteä ja öljyvalo sammuu ja syttyy yhtenään. Tämä vika on pahentunut viimepäivinä huomattavasti.
Autoon on tulpat uusittu kuukauden sisällä ja päästötkin otettiin lambda anturin vaihdon yhteydessä. Olisko vikaa bensapumpussa? Miten bensapumppu alkaa oireilemaan?
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/ täältä esimerkiksi.
Joku sanoi minulle että tuo on Hall-anturi... Pitääkö paikkansa?
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste)
10-8417 Sytytyspääteaste Bosch/VAG-VR6 52.90 €
Suora linkki:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/108417/0
Onko kenelläkään tietoa mistä noita HALL-antureita saisi ostettua?
EDIT: google. kertoikin jo vastauksen tuohon ensimmäiseen kysymykseeni... eli tuo onkin puolapaketin osa, ei liity HALL-anturiin mitenkään.
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste)
10-8417 Sytytyspääteaste Bosch/VAG-VR6 52.90 €
Suora linkki:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/108417/0
Onko kenelläkään tietoa mistä noita HALL-antureita saisi ostettua?
EDIT: google. kertoikin jo vastauksen tuohon ensimmäiseen kysymykseeni... eli tuo onkin puolapaketin osa, ei liity HALL-anturiin mitenkään.
Loppu konstit ihan pystyyn! mutta siis autopyörii tyhjäkäyntiä nätistä 900rpm ja sitten yhtä äkkiä alkaa tyhjis seilata ja humputtelee ja tekee sitä säännöllisellä rytmillä! ja ajossa kun tämä tapahtuu niin nykiminen todella rajua 2000-2500kieroksilla , eikä kierrä loppuun vaan kaasu pohjassa jäää paukuttamaan siihen 3000-4000väliin! onko nyt kyseessä ilmavuotoo? tyhjäkäyntimoottorin kävin läpi eikä mitään auttanut.
NYT OLIS KIIRUS, KIPINÄÄ TARVITAAN!!!
anteeksi tämä elämöinti !
mutta hirveä kiire saada tuo kattila ajoon ...kyseessä vr6 vm94 golff
ja onko toi nyt tuolla hukkakipinä sytkällä, eli tuo yksi isopuola mistä lähtee kaikille pytyille kipinää.
no vikaa haettu ja todettu ,että kaksi pyttyä pimeänä (takimmaiset keulasta katsottuna, eli tulipellin puoleiset päällekkäiset)
onko puola rikki??? mistä uusi/käytetty nopeasti ja edullisesti?
mutta hirveä kiire saada tuo kattila ajoon ...kyseessä vr6 vm94 golff
ja onko toi nyt tuolla hukkakipinä sytkällä, eli tuo yksi isopuola mistä lähtee kaikille pytyille kipinää.
no vikaa haettu ja todettu ,että kaksi pyttyä pimeänä (takimmaiset keulasta katsottuna, eli tulipellin puoleiset päällekkäiset)
onko puola rikki??? mistä uusi/käytetty nopeasti ja edullisesti?
Ota se puolapaketti irti. 4 kpl kuusiokoloruuveja.
Todennäköisesti se paketti on halki. Sitä voi yrittää korjata epoksilla.
Edullista vr6 puolapakettia ei ole olemassa :) 229e näyttäs olevan Motonetissä Marmotiskin hintoja en uskalla edes arvata.
MSD puolien asennus.
Tai sit Fordin puolapaketti.
Todennäköisesti se paketti on halki. Sitä voi yrittää korjata epoksilla.
Edullista vr6 puolapakettia ei ole olemassa :) 229e näyttäs olevan Motonetissä Marmotiskin hintoja en uskalla edes arvata.
MSD puolien asennus.
Tai sit Fordin puolapaketti.
Tilasin tossa Fk:n cat-back-putkiston Vr6 golffiin ja ongelmana on katalysaattorin ja ensimmäisen vaimentajan välinen liitos. Eli paketissa tuli lyhyt putken pätkä joka istuu nätisti katalysaattorin jatkeeksi ja siihen pitäisi tuo ensimmäinen vaimentaja mennä päälle, mutta ei se voi mennä koska putket ovat samanpaksuiset. Putkenpää oli kuljetuksessa saanut vähän siipeensä, joten aluksi ajattelin, että se johtuu siitä, mutta kun paukutin isolla lekalla ja lämmitin liitosta ja silti ei tahtonut mennä syvemmälle, niin tajusin, että näin se ei ole tarkotus mennä. Olen miettinyt kaikki variaatiot miten se voisi muuten mennä, mutta mikään ei toimi. Joko putkistossa on virhe, jokin osa jäänyt pois tai sitten minulla ei vaan leikkaa. Saahan sen toimimaan kun tekee siihen toisenlaisen putkenpätkän, mutta ajattelin ensin kysyä täältä onko porukalla ollut samanlaista ongelmaa?
Nakutustunnistin.
Noniin! Nyt saapu nakutustunnistin Englannista saakka. Tuli hintaa 50e postikuluineen.
Mitenkäs tohon nakutustunnistimeen pääsee käsiksi? Onko helppoa ratkasua tai joudunko ottaa paljon osia tuosta keulasta irti?
Ois saanu varmaa vaihettua, jos olis ottanu sen öljysuodatin telineen irti. Ite menin koko keulan syyläriä myöten iroittamaan. Nyt selvästi enemmän vetoa autossa, mutta silti ei ota kierroksia niinkuin pitäis? Tankkaatteko 95 vai 98? Vai onko noi motonetin tulpat+tulppajohdot vaan niin surkeat? Ex Mk2 16v gti golfissani auto ei ottanu kunnolla kierroksia ja se johtu huonoista tulpista ja tulppajohdoista, mutta vastahan mä vahdoin noin tulpat.
Mitenkäs tohon nakutustunnistimeen pääsee käsiksi? Onko helppoa ratkasua tai joudunko ottaa paljon osia tuosta keulasta irti?
Ois saanu varmaa vaihettua, jos olis ottanu sen öljysuodatin telineen irti. Ite menin koko keulan syyläriä myöten iroittamaan. Nyt selvästi enemmän vetoa autossa, mutta silti ei ota kierroksia niinkuin pitäis? Tankkaatteko 95 vai 98? Vai onko noi motonetin tulpat+tulppajohdot vaan niin surkeat? Ex Mk2 16v gti golfissani auto ei ottanu kunnolla kierroksia ja se johtu huonoista tulpista ja tulppajohdoista, mutta vastahan mä vahdoin noin tulpat.
Eli siis silloin kun luin vikakoodit, niin tuli knock sensorin kanssa 2 muuta vikakoodia:
01247 - activated charcoal filter (evap) system solenoid valve 1 (n80)
31-00 - open or short to ground.
00513 - engine speed sensor (g28)
03-00 - No Signal
Kun auto oli käynnissä ja vikakoodit nollattiin, nuo kaksi vikakoodia katosivat. Voisiko jompikumpi noista tehdä sen, että auto välillä nykii ja tuntuu, että ihan kuin rajotin iskisi kiinni 5000-6000 rpm välillä. Eikö tuo engine speed sensori juuri vaikuta koneen kierroksiin? Mistä sais uuden sellaisen? Kenties motonet? =D
01247 - activated charcoal filter (evap) system solenoid valve 1 (n80)
31-00 - open or short to ground.
00513 - engine speed sensor (g28)
03-00 - No Signal
Kun auto oli käynnissä ja vikakoodit nollattiin, nuo kaksi vikakoodia katosivat. Voisiko jompikumpi noista tehdä sen, että auto välillä nykii ja tuntuu, että ihan kuin rajotin iskisi kiinni 5000-6000 rpm välillä. Eikö tuo engine speed sensori juuri vaikuta koneen kierroksiin? Mistä sais uuden sellaisen? Kenties motonet? =D
Oiskos kenelläkää tietoa mistä voisi johtua -92 vr6 golfin hankalan oloinen käynnistys ja nykiminen satunnaisesti?
Käynnistymisen ongelma tulee ilmi ainoastaan, kun auto on seissyt jonkun aikaa, about tunnin tai enemmän. Vika näkyy siten, että käynnistyy, mutta kierrokset ovat erittäin lähellä nollaa, auton äänet kuitenkin kuuluvat. Laturin ja öljynpaineen merkkivalo palavat. Auto joko jää käyntiin tai sammuu, ja jos sammuu niin toisella yrittämällä käynnistyy vallan mainiosti. Itse epäilisin tulppia, tulpanjohtoja tai virranjakajaa, mutta varmuutta asiaan ei ole.
Toinen ongelma eli nykiminen tulee vastaan ainoastaan satunnaisesti. Kierroksilla, vaihteella tai ajonopeudella ei tunnu olevan vian ilmaantumiseen mitään yhteyttä. Nykiminen on erittäin rajua eli nokka on lähellä osua tuulilasiin. Nykiminen loppuu sillä, että käyttää kytkintä pohjassa ja löysää kaasun. Tämän jälkeen kun kytkimen nostaa ja antaa hanaa kaikki toimii niinkuin pitääkin. Nykimisen syyksi epäilen itse hajonnutta ylävesiletkua, joka ruutas komeassa kaaressa vettä koneen piuhanipun päälle ja aiheutti pienoisia oikosulkuja.
Käynnistymisen ongelma tulee ilmi ainoastaan, kun auto on seissyt jonkun aikaa, about tunnin tai enemmän. Vika näkyy siten, että käynnistyy, mutta kierrokset ovat erittäin lähellä nollaa, auton äänet kuitenkin kuuluvat. Laturin ja öljynpaineen merkkivalo palavat. Auto joko jää käyntiin tai sammuu, ja jos sammuu niin toisella yrittämällä käynnistyy vallan mainiosti. Itse epäilisin tulppia, tulpanjohtoja tai virranjakajaa, mutta varmuutta asiaan ei ole.
Toinen ongelma eli nykiminen tulee vastaan ainoastaan satunnaisesti. Kierroksilla, vaihteella tai ajonopeudella ei tunnu olevan vian ilmaantumiseen mitään yhteyttä. Nykiminen on erittäin rajua eli nokka on lähellä osua tuulilasiin. Nykiminen loppuu sillä, että käyttää kytkintä pohjassa ja löysää kaasun. Tämän jälkeen kun kytkimen nostaa ja antaa hanaa kaikki toimii niinkuin pitääkin. Nykimisen syyksi epäilen itse hajonnutta ylävesiletkua, joka ruutas komeassa kaaressa vettä koneen piuhanipun päälle ja aiheutti pienoisia oikosulkuja.
^^engine speed sensor antaa vikakoodin aina kun auto ei ole käynnissä ja koodit luetaan. Itellä tuo anturi joskus temppuili, niin kierroslukumittari tippui aina nollaan kun hyytyminen tapahtui (mittariston rpm signaali tulee myös tuoltaanturilta).
^Ootko nostellut kaikki tulpanhatut irti ja katsonut ettei tulppien "poteroissa" ole vettä johtuen tuosta vesiletkun hajoamisesta?
^Ootko nostellut kaikki tulpanhatut irti ja katsonut ettei tulppien "poteroissa" ole vettä johtuen tuosta vesiletkun hajoamisesta?
Vaihda ny ekaksi ne tulpat ja tulpanjohdot... Eikä sit mitään hiiliviritelmiä vaan aidot kuparipiuhat. Niitä joutuu kai jonkin verran odottelemaan mutta ovat sen arvoiset luotettavuudeltaan! Ja tulpanjohdot sitten irti vaan siihen tarkoitetulla metallisella työkalulla. Sillä orkkiksella muovisella ei tee juuri mitn...
Ja sulla taitaa olla jakajallinen malli se kone? Siinä tapauksessa myös pyörijä vaihtoon, saattaa olla jo totaalisen entinen jos ei oo koskaan vaihdettu...
Jos noilla ei tokene niin sitten lämpötila-anturi vaihtoon. Veikkaan että kun kone käytön jälkeen viilenee niin uudessa startissa moottori saa väärää lämpötilainfoa (mahdollisesti) vialliselta lämpötila-anturilta. Seurauksena vääränlainen käynti... Äläkä hairahdu tarvikeosiin, ne on tälläkin saitilla kirottu jo moneen kertaan. Aitoa VW-osaa vaan, niihin voi enemmän luottaa.
Edit: Kirotusvihreitä...
Ja sulla taitaa olla jakajallinen malli se kone? Siinä tapauksessa myös pyörijä vaihtoon, saattaa olla jo totaalisen entinen jos ei oo koskaan vaihdettu...
Jos noilla ei tokene niin sitten lämpötila-anturi vaihtoon. Veikkaan että kun kone käytön jälkeen viilenee niin uudessa startissa moottori saa väärää lämpötilainfoa (mahdollisesti) vialliselta lämpötila-anturilta. Seurauksena vääränlainen käynti... Äläkä hairahdu tarvikeosiin, ne on tälläkin saitilla kirottu jo moneen kertaan. Aitoa VW-osaa vaan, niihin voi enemmän luottaa.
Edit: Kirotusvihreitä...
Viimeksi muokannut tpv, 9.9.2010 10:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kannattaa toki myös käydä läpi johtosarjan liittimet läpi ja söhötellä crc:tä/vastaavaa niihin mikäli nestettä on ruikkinu pitkin konehuonetta.
Mutta asiasta moottorin/vaihteiston tuentaan... Mistä löytäisin nämä kaikki kolme kyseistä tukikumia? Mielellään suomen puolelta eikä marmori kamaa.
Noitahan varmasti löytyisi uretaani-malleina myös mutta onko suomessa myytävänä?
Motonetistä löysin ainoastaan vasemmanpuoleisen tukikumin... :|
Ja toinen mitä kaipailisin on tuon jakopään ketjukopan tiiviste (Vai mikä se hienolta nimeltään onkaan...). Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan?
Tuokin varmasti löytyy marmorilta suolattuun hintaan mutta kiinnostais nyt vähä edukkaammat tarjoajat.
Edit: Ja vielä vilkku/valoviiksi pitäisi Corradoon löytää... Jos jollain tarpeettomana niin pistäkää yv!
Mutta asiasta moottorin/vaihteiston tuentaan... Mistä löytäisin nämä kaikki kolme kyseistä tukikumia? Mielellään suomen puolelta eikä marmori kamaa.
Noitahan varmasti löytyisi uretaani-malleina myös mutta onko suomessa myytävänä?
Motonetistä löysin ainoastaan vasemmanpuoleisen tukikumin... :|
Ja toinen mitä kaipailisin on tuon jakopään ketjukopan tiiviste (Vai mikä se hienolta nimeltään onkaan...). Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan?
Tuokin varmasti löytyy marmorilta suolattuun hintaan mutta kiinnostais nyt vähä edukkaammat tarjoajat.
Edit: Ja vielä vilkku/valoviiksi pitäisi Corradoon löytää... Jos jollain tarpeettomana niin pistäkää yv!
Huomasin, että konepellin maadotus oli poikka. Mihin se voisi vaikuttaa? No korjasin sen pikaisesti. Enpä oikee huomannu mitään eroa mihinkään. Sitten päätin puhdistaa ilmamassamittarin. Vastaa nyt kaasuun paremmin, mutta perkele kun ei ota kierroksia. Putki alkanut kolisee hieman ja taitaa vuotaa katalysaattorin kohdalla. Eli eiköhän siinä olis vika? Ei oikee innostais ostaa uutta katalysaattoria. Myykö ketään ehjää käytettynä?
DAmendez:
Nokkapyörän anturi löytyy vaihdelaatikon päästä. Takemman nokkanakselin päästä.
Joomi:
Konepellin maadoitus ei taida auttaa muuhun kuin lämmitettäviin pissapojansuuttimiin.
Noppis:
Uretaanimoottorin....sarjat maksaa 150-250e. Jos halvalla haluaa jäykemmät, niin käy ostaa kasan jääkiekkoja.Jakopään yläkoppaan vain silikoni yms väliin. Mutta jos tarkotat alemman ja ylemmänkopan välissä olevaa tiivistettä, niin se on osa kannentiivistettä. Jos se onnistuu hajoittamaan, niin kansi pois ja kannentiivisteen vaihto.
Nokkapyörän anturi löytyy vaihdelaatikon päästä. Takemman nokkanakselin päästä.
Joomi:
Konepellin maadoitus ei taida auttaa muuhun kuin lämmitettäviin pissapojansuuttimiin.
Noppis:
Uretaanimoottorin....sarjat maksaa 150-250e. Jos halvalla haluaa jäykemmät, niin käy ostaa kasan jääkiekkoja.Jakopään yläkoppaan vain silikoni yms väliin. Mutta jos tarkotat alemman ja ylemmänkopan välissä olevaa tiivistettä, niin se on osa kannentiivistettä. Jos se onnistuu hajoittamaan, niin kansi pois ja kannentiivisteen vaihto.
Jahas, no hyvä tietää tuokin että voi varautua mahdolliseen (todennäköiseen? :D ) kannen aukomiseen.
Varmaankin uretaanisiin malleihin pitää turvautua kun kuulostais olevan nuo alkuperäiset moottorin tuennan kumit heikko kohta...? Ei kukaan voisi suositella mitään sivustoa/liikettä mistä tilaisi noita hilppeitä?
Varmaankin uretaanisiin malleihin pitää turvautua kun kuulostais olevan nuo alkuperäiset moottorin tuennan kumit heikko kohta...? Ei kukaan voisi suositella mitään sivustoa/liikettä mistä tilaisi noita hilppeitä?
Moottorin etu- ja takakannakkeen pystyy tekee itse.
http://yhst-1918367471896.stores.yahoo.net/enpe.html
Esim tosta näkee et se on vain tangosta leikatut pätkät. Vaihdelaaatikon kumi sit vaatiikin jo kikkailua.
http://yhst-1918367471896.stores.yahoo.net/enpe.html
Esim tosta näkee et se on vain tangosta leikatut pätkät. Vaihdelaaatikon kumi sit vaatiikin jo kikkailua.
Jääkiekko on just sopiva ulkohalkasijalta, sisäreikä tais olla jotain 22-24mm. taakse laitoin 3 jääkiekkoa, ois voinu laittaa ehkä puolikkaan lisää, mutta ei toi mihinkään kiinni ota.
Veerastani on vaihdettu tulpat+tulppajohdot, öljyt+suodatin ja nakutustunnistin. Oireet on, että on tehoton. Paikoillaan auto kiertää Sinne rajoittimelle saakka. Vaihde päällä kun kiihdyttää se hyytyy tai jämähtää kuin seinään 4000-5000 rpm kohdalla joka vaihteella. Joskus nykii rajusti ajossa, mutta vain hetken ja harvoin. Auton käynnistämiseen menee se 3s. Ihan sama onko auto seissy pari päivää tai juuri ajon jälkeen yrittää käynnistää. Huiput omittariin vaan 160( kokeiltu suljetulla alueella) tai tuntui, että siihen se jämähtää. Pian menee katalysaattori vaihtoon. Saa nähdä auttaako. Ellei sit vaan olis joku anturi sekaisin, mutta ei kuitenkaan anna vikakoodia?
Auto on kohta ajettu 152tkm. 121tkm kohdalla kansi,jakopää ja virranjakaja rempattu.
Auto on kohta ajettu 152tkm. 121tkm kohdalla kansi,jakopää ja virranjakaja rempattu.
Bensasuodattimesta ei ole mitään tietoa =D Saako tuolta motonetistä bensasuodatinta, siis vr6 tai onko kaikissa mk3 sama? Mikä se noista sitten on: http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat. Niin pääsis heti hakee ja vaihtaa. =)
Eli oisko tuo boschin ruiskusuodatin?
ja vaikka oireet vaikuttas, että pitäis laittaa 100tkm, niin en usko et se on ton enempää ajettu. huoltokirja löytyy ja auto tuotu saksasta vuonna 2008 ja silloin juuri ajettu tuo 121tkm ja rempattu siis suomessa.
Eli oisko tuo boschin ruiskusuodatin?
ja vaikka oireet vaikuttas, että pitäis laittaa 100tkm, niin en usko et se on ton enempää ajettu. huoltokirja löytyy ja auto tuotu saksasta vuonna 2008 ja silloin juuri ajettu tuo 121tkm ja rempattu siis suomessa.
ABS ohjausyksikön korjaus
Laitan tähän tietoa, miten itse tuli korjattua ABS yksikössä ollut kylmäjuotos.
Autona on -95 vr6.
Eli vag-com herjasi abs pumpun vikaa ja valo paloi kokoajan.
Sulakkeet ehjät, pumppu ehjä, mutta piirilevyssä olikin kylmäjuotos.
Korjaus ja taas toimii. :)
Boxi löytyi itsellä konehuoneesta pumpun alta. Oli kiinnitetty 4: llä pienellä torx-pultilla. (hieman hankala irroittaa).
Boxi kuvattuna useammasta kulmasta ja avattuna. Itse aukaisu oli kinkkinen, kun saumassa on tiiviste ja paketti on aika jämäkkä. Itsellä sisään oli päässyt nestettä, joka oli tehnyt tehtävänsä...
Nyt korjattu ja säästetty pitkä penni verrattuna uuden ostoon.
Toivottavasti näistä tiedoista on apua kohtalotovereille :)
Autona on -95 vr6.
Eli vag-com herjasi abs pumpun vikaa ja valo paloi kokoajan.
Sulakkeet ehjät, pumppu ehjä, mutta piirilevyssä olikin kylmäjuotos.
Korjaus ja taas toimii. :)
Boxi löytyi itsellä konehuoneesta pumpun alta. Oli kiinnitetty 4: llä pienellä torx-pultilla. (hieman hankala irroittaa).
Boxi kuvattuna useammasta kulmasta ja avattuna. Itse aukaisu oli kinkkinen, kun saumassa on tiiviste ja paketti on aika jämäkkä. Itsellä sisään oli päässyt nestettä, joka oli tehnyt tehtävänsä...
Nyt korjattu ja säästetty pitkä penni verrattuna uuden ostoon.
Toivottavasti näistä tiedoista on apua kohtalotovereille :)
Hermoja raastavaa.
Eipä tuo bensasuodattimen vaihto auttanu mihinkään. Huomenna vaihdan katalysaattorin, jos kerkeän. Niin nyt tuo ei edes kierrä paikoillaan kunnolla.
Kellään ois myydä vr6 oikeaa takaiskaria?
Kellään ois myydä vr6 oikeaa takaiskaria?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa