Mihin ikään asti voi ajaa urheiluautolla?
Valvoja: ffp jäsenet
Mihin ikään asti voi ajaa urheiluautolla?
Olen tässä ruvennut miettimään että mikä olisi se maaginen ikä jonka jälkeen pitää omistaa perus corolla tai golf. Ilman mitään gti lisäyksiä tai muita urheiluautoja. Sehän on nyt on selvää että aika huvittavaa ja tietyllä tavalla säälittävää jos joku 60vuotias ajaa urheiluautolla. Mutta missä se raja menee?
-
- -
- Viesti:
luulen että noilla kalliilla urheiluautoilla on lähinnä ala ikäraja kun suurin osa mitä tossa paikallisessa possu liikkeessäkin näkee noita ukkoja niin ne on reilusti siellä +40v puolella ja sitten mitän noita kalliita fiiattejakin näkee niin yleensä kuskina on joku keski-ikäinen ukko. Eli yleensä mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän harmaata tukassa eli kai se menee niin että kun tukka vähenee tai harmaantuu niin lompakko paksunee. Hmmm... pitäsiköhän ajaa kupoli kaljuksi jos noi raha huolet helpottais sitten? :D
Sehän on nyt on selvää että aika huvittavaa ja tietyllä tavalla säälittävää jos joku 60vuotias ajaa urheiluautolla. Mutta missä se raja menee?
No kyllähän se niin on että suurin osa urheiluautoilla ajavista on varmaan lähempänä 60 kuin 30. Yleensä kun nuo urheiuautot ovat sen verta kalliita kapistuksia, että harvemmin kovin nuorilla on niihin varaa.
-
- -
täh... sehä o just nii että yli 60 on ne joilla suurinosa näistä on. corollat ja golfit kuuluu meille "perheikäisille" joilla rahareikiä on varattuna 60 vuotiaaksi asti lasten, talojen, mökkien yms. muodossa... Sitten ku niistä maksuista pääsee eroon, onki yhtäkkiä tonni tolkulla ylimäärästä joka kuukausi.
se onki sit eriasia millon ja missä niitä näkee. ei salettii missää tapahtumissa. Tulee harhakuvitelma ikäjakaumasta.
se onki sit eriasia millon ja missä niitä näkee. ei salettii missää tapahtumissa. Tulee harhakuvitelma ikäjakaumasta.
No okei. Muotoilin kysymyksen väärin. Tarkoitin tässä nyt lähinnä noista eri perusautoista tehokkaampia versioita, golf gti, leon cupra, type-r. Kyllä ainakin tällä hetkellä mulla on tuolla jossakin sellainen näkemys että enemmänkin alle 35vuotiaiden juttuja noi ovat. En kyllä ylipäätänsä tiedä mistä idea tuli tämän triidin aloittamiseen.
Joo, noi ehkä onkin enemmän alle 35-vuotiaiden autoja, mutta ei niillä mitään tekemistä urheiluautojen kanssa olekaan.
Mutta en mä näe mitään syytä miksi vanhempikin ihminen ei voisi niillä ajaa. Vaikka se kuinka saattaisi muista olla huvittavaa, niin jokainenhan ajaa sillä mikä on itselle mieleisin (tai sopivan hintainen...)
Mutta en mä näe mitään syytä miksi vanhempikin ihminen ei voisi niillä ajaa. Vaikka se kuinka saattaisi muista olla huvittavaa, niin jokainenhan ajaa sillä mikä on itselle mieleisin (tai sopivan hintainen...)
Heh, ite ostin just uuvven golffin. ikää 45. ei vaan jaksa harrastaa nyrkit savessa paalu-
ikäsiä paskoja, ja oikeeseen sporttiin eijjoo varaa. kerkisin yli 20 v laitella amerikan ihmeitä,
ihan kulkeviakin. 13,5/ 172 firebird-89. corvette 85, isolohkoja jne...
Jos olis harrastepaikka oisin ostanut challenger/ charger 68-70. Ei vaan fyrkat riitä kam
pän/ mökin ja kahden auton ylläpitoon. Lisäks terveys-selkä ja polvet ei kestä enää kyykki-
mistä. ps. funtsin kyllä käytettyä A5 ,sta. mutta halvimmat olivat etuvetosia mehumaija
tekniikalla. sen näkösessä pitäs olla vähintään 200hv ja neliveto.
pss. ajatukset eijjoo silti kauheasti muuttuneet 20 v aikana-väsymys vaan voittaa yhä usea
mmin- harrastakaa ja ostakaa sportteja kun vielä voitte...10vkuluttua on toisin ,silloin autoi-
lu on jo rikos.
ikäsiä paskoja, ja oikeeseen sporttiin eijjoo varaa. kerkisin yli 20 v laitella amerikan ihmeitä,
ihan kulkeviakin. 13,5/ 172 firebird-89. corvette 85, isolohkoja jne...
Jos olis harrastepaikka oisin ostanut challenger/ charger 68-70. Ei vaan fyrkat riitä kam
pän/ mökin ja kahden auton ylläpitoon. Lisäks terveys-selkä ja polvet ei kestä enää kyykki-
mistä. ps. funtsin kyllä käytettyä A5 ,sta. mutta halvimmat olivat etuvetosia mehumaija
tekniikalla. sen näkösessä pitäs olla vähintään 200hv ja neliveto.
pss. ajatukset eijjoo silti kauheasti muuttuneet 20 v aikana-väsymys vaan voittaa yhä usea
mmin- harrastakaa ja ostakaa sportteja kun vielä voitte...10vkuluttua on toisin ,silloin autoi-
lu on jo rikos.
Viimeksi muokannut ari gta, 1.8.2010 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä päädyin viitisen vuotta sitten (hiukan vajaa kolmekymppisenä) ostamaan TT Roadsterin sen jälkeen kun kaverin vaimo terassilla istuskellessa ohi ajavia autoja katsellessaan ihmetteli minkä takia avo- ja urheiluautoilla ajelee aina vaan jotkut papat.
Kotimatkalla kadun varressa oli sitten TT ja siitä se ajatus sitten lähti. Hyvin sillä kaksi aikuista pärjäsi pidemmänkin reissun. Vaikka 6 vuotta vanha auto maksoi saman verran kuin karvalakki-Golf uutena, niin kyllä kannatti. Kyllä nuo erikoisemmat autot jää ihmisten mieleen. TT:tä mulla ei oo ollu enää yli vuoteen, mutta vieläkin jotkut ihmiset jota harvemmin näkee, kyselee, että vieläkö mulla on se TT.
Kotimatkalla kadun varressa oli sitten TT ja siitä se ajatus sitten lähti. Hyvin sillä kaksi aikuista pärjäsi pidemmänkin reissun. Vaikka 6 vuotta vanha auto maksoi saman verran kuin karvalakki-Golf uutena, niin kyllä kannatti. Kyllä nuo erikoisemmat autot jää ihmisten mieleen. TT:tä mulla ei oo ollu enää yli vuoteen, mutta vieläkin jotkut ihmiset jota harvemmin näkee, kyselee, että vieläkö mulla on se TT.
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”