3d mk3 golffi 2-paikkaiseksi?
Valvoja: ffp jäsenet
3d mk3 golffi 2-paikkaiseksi?
Olen pari päivää selannut forumia ja haullakin yrittänyt parhaani mutta ei ole löytynyt selvää vastausta.
Eli kilometrit lisääntyy ja tarvitsen dieselin. Osto siis edessä. Eli onnistuuko tuollaisen 3-OVISEN muuttaminen pakuksi? Siis sellaiseksi max 100km/h ja pienet verot ja 1+1 paikat? Niin ja minä vuonna alkoi TDI koneet tulla? En tiedä vielä noita moottorikoodeja AAZ yms, niin en ymmärtänyt forumin teksteistä tarpeeksi.
Eli kilometrit lisääntyy ja tarvitsen dieselin. Osto siis edessä. Eli onnistuuko tuollaisen 3-OVISEN muuttaminen pakuksi? Siis sellaiseksi max 100km/h ja pienet verot ja 1+1 paikat? Niin ja minä vuonna alkoi TDI koneet tulla? En tiedä vielä noita moottorikoodeja AAZ yms, niin en ymmärtänyt forumin teksteistä tarpeeksi.
En ainakaan itse onnistunut ja tuskin onnistuu kukaan muukaan saamaan kolmoskoppasta enää pakuksi...
Paitsi nyt tietenkin farmarin 2 paikkaiseksi. Katsastusmiehen kanssa siitä kovasti tingattiin ja ei se onnistu. Kuulemma pitää olla joku monikäyttökori tai joku vastaava merkintä että se saattaa onnistua...
Helpointa on laittaa farmari jos haluaa pienet verot. Itselläni saattaisi olla myynnissä 2+3 paikkainen -96 1.9TD farmari golffi. Laita privaa jos kiinnostaa...
Alkuperäisen TDI tekniikan olen itse nähnyt ainakin -94 farmari golfissa, enemmän tietävät kertokoot lisää.
Paitsi nyt tietenkin farmarin 2 paikkaiseksi. Katsastusmiehen kanssa siitä kovasti tingattiin ja ei se onnistu. Kuulemma pitää olla joku monikäyttökori tai joku vastaava merkintä että se saattaa onnistua...
Helpointa on laittaa farmari jos haluaa pienet verot. Itselläni saattaisi olla myynnissä 2+3 paikkainen -96 1.9TD farmari golffi. Laita privaa jos kiinnostaa...
Alkuperäisen TDI tekniikan olen itse nähnyt ainakin -94 farmari golfissa, enemmän tietävät kertokoot lisää.
Onnistuu, takapenkki pois ja penkkien kiinnitysreijät umpeen esim. hitsillä tai popparilla,
sit vaan näyttään konttorille, muutos maksaa joku 50-60 euroa..
Toinen esimerkki sit että istuin-osa pois, selkänoja alas, sille taas jotku kiinteät raudat mitkä pitää selkänojat lukittuna alhaalla, jotku konttorit hyväksyy pop-niitit ja jotku sit sanoo
että pitää hitsata...
sit vaan näyttään konttorille, muutos maksaa joku 50-60 euroa..
Toinen esimerkki sit että istuin-osa pois, selkänoja alas, sille taas jotku kiinteät raudat mitkä pitää selkänojat lukittuna alhaalla, jotku konttorit hyväksyy pop-niitit ja jotku sit sanoo
että pitää hitsata...
Vaimo kävi juuri pari tuntia sitten muutoskatsastamassa Volvon pakuksi.
Mitä tehtiin;
3cm paksuisesta melamiinipintaisesta levystä leikattiin pala joka oli suunnilleen takapenkin istuinosan kokoinen. Levyn alle kulmaraudoilla kiinni vanerinpätkä joka oli sen korkuinen, että päällilevy tuli suoraan. Reikänauhalla kiinni päädyistä penkkien kiinnityslenkkien kautta W-muotoon (eli etureunasta alas, kiinnityslenkin kautta päällilevyn puoleenväliin, taas alas kiinnityslenkin kautta ja takareunaan kiinni) sekä takasivusta samanlaisella nauhalla sikaosaston taaimmaisiin (eli penkkiä lähinnä oleviin) kuormankiinnityslenkkeihin. Koko lysti kasattuna tavallisilla ristipääruuveilla.
Läpi meni että heilahti. Ei poppareita, ei viilattuja ruuvinkantoja, ei umpeen hitsattuja reikiä, ei mitään.
Mitä tehtiin;
3cm paksuisesta melamiinipintaisesta levystä leikattiin pala joka oli suunnilleen takapenkin istuinosan kokoinen. Levyn alle kulmaraudoilla kiinni vanerinpätkä joka oli sen korkuinen, että päällilevy tuli suoraan. Reikänauhalla kiinni päädyistä penkkien kiinnityslenkkien kautta W-muotoon (eli etureunasta alas, kiinnityslenkin kautta päällilevyn puoleenväliin, taas alas kiinnityslenkin kautta ja takareunaan kiinni) sekä takasivusta samanlaisella nauhalla sikaosaston taaimmaisiin (eli penkkiä lähinnä oleviin) kuormankiinnityslenkkeihin. Koko lysti kasattuna tavallisilla ristipääruuveilla.
Läpi meni että heilahti. Ei poppareita, ei viilattuja ruuvinkantoja, ei umpeen hitsattuja reikiä, ei mitään.
Olisiko jollakin valmiina linkki pykäliin?
Onnistuuko esim. henkilöauton paikkaluvun vähentäminen kolmeen ja sillä dieselveron pienentäminen?
KUinka vakuutusmaksujen on käynyt 1+1 pakuiksi muutoskatsastamisen jälkeen? Eikö pakujen vakuutuksissa perinteisesti näy pullakuskilisä...
Niin ja tarviiko 1+1 olla etupenkit? Vai voisiko toiseksi paikaksi jättää pätkä takapenkkiä? Pitäisi pystyä liikkumaan lastenistuimen kanssa ja kotterossa ei ole airbagin poiskytkentää :-/
Onnistuuko esim. henkilöauton paikkaluvun vähentäminen kolmeen ja sillä dieselveron pienentäminen?
KUinka vakuutusmaksujen on käynyt 1+1 pakuiksi muutoskatsastamisen jälkeen? Eikö pakujen vakuutuksissa perinteisesti näy pullakuskilisä...
Niin ja tarviiko 1+1 olla etupenkit? Vai voisiko toiseksi paikaksi jättää pätkä takapenkkiä? Pitäisi pystyä liikkumaan lastenistuimen kanssa ja kotterossa ei ole airbagin poiskytkentää :-/
Mitä tuo nyt tarkoittaa tuo tavaratilan koko pitää olla 3 kuutiota taikka auto pitää olla muuten em. korityyppejä vastaava eli esim. tila-auto, farmariauto tai maastoauto.
Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että tavaratilan koko ei tarvi olla 3 kuutiota tai suurempi jos auto on farmari?
Minkä kokoisia nuo farkkujen tavaratilat yleensä on ilman takapenkkejä?
Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että tavaratilan koko ei tarvi olla 3 kuutiota tai suurempi jos auto on farmari?
Minkä kokoisia nuo farkkujen tavaratilat yleensä on ilman takapenkkejä?
eilen kävin kolmella konttorilla ja sain kolme erillaista vastusta. Yksi sanoi että ei onnistu paitsi farkkuun. Yksi sanoi että onnistuu myös 3-d. Ja yhdelta saan varmistuksen tänään. Harmittaa vain jos luvataan että kyllä käy ja ostan auton. Sitten muutoskatsastuksessa tulee ilmi ettei käykkään vaikka on luvattu.
Kysyin siis nimenomaan 3-d mallista.. Hmm.
Luulisi että golffinkin saa jos 106kin on pakuksi leimattu. Saa nähdä mitä tulee.
Kysyin siis nimenomaan 3-d mallista.. Hmm.
Luulisi että golffinkin saa jos 106kin on pakuksi leimattu. Saa nähdä mitä tulee.
Mulla on nyt paperit jolla tuon n1-luokan luultavasti saisi todistettua, mutta ne pitäisi toimittaa VW-autolle ja heidät pitäisi puhua ympäri että lähettäisivät akelle jotta akella lisäisivät siiheen omaan listaansa, mutta itsellä ei ole nyt mahdollisuutta hoitaa asiaa, kun opiskelu alkoi toisella paikkakunnalla. Ottaa vain yhteyttä minuun jos jollain inspiraatiota hoitaa asia niin kerron mitä papereita itsellä on ja mitä pitäisi tehdä.
Tostahan löytyy kyseinen lista mistä ylhäälläkin on puhuttu
http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR ... olista.pdf
Kolmoskoppaisen ja kolmiovisenkin saa.. Koskaan ja mistään en ole kuullut ettei sitä ole saanut kun olen käynyt kysymässä..
Sama homma oli mk4:sen kanssa kun kysyin ja vastauksena oli että onnistuu ja kun on vielä maahantuojan hyväksymä niin ei tarvitse edes penkkien kiinnityksiä tuhota vaan pelkästään lukita selkänoja ala-asentoon.. Sama homma oli mk3:sen kohdalla
Ja kun oman seatin eli 6l:än kävin leimaamassa pakuksi niin inssi vain tokaisi että turhaa laitoin miljoona popniittiä sinne pohjalle kun olisi vain riittänyt se että lukitsen tuon selkänojan ala-asentoon..
Ja jos hankkimassa olet jotain autoa niin ota rekisterinumero mukaan ja menet lähimmälle katsastuskonttorille kysymään.. Kyllä ne osaa sua siellä neuvoa..
Tosin monella asemalla aina vaihtelee toi mitä ne haluaa sinne taakse tehtävän et se onnistuu..
http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR ... olista.pdf
Kolmoskoppaisen ja kolmiovisenkin saa.. Koskaan ja mistään en ole kuullut ettei sitä ole saanut kun olen käynyt kysymässä..
Sama homma oli mk4:sen kanssa kun kysyin ja vastauksena oli että onnistuu ja kun on vielä maahantuojan hyväksymä niin ei tarvitse edes penkkien kiinnityksiä tuhota vaan pelkästään lukita selkänoja ala-asentoon.. Sama homma oli mk3:sen kohdalla
Ja kun oman seatin eli 6l:än kävin leimaamassa pakuksi niin inssi vain tokaisi että turhaa laitoin miljoona popniittiä sinne pohjalle kun olisi vain riittänyt se että lukitsen tuon selkänojan ala-asentoon..
Ja jos hankkimassa olet jotain autoa niin ota rekisterinumero mukaan ja menet lähimmälle katsastuskonttorille kysymään.. Kyllä ne osaa sua siellä neuvoa..
Tosin monella asemalla aina vaihtelee toi mitä ne haluaa sinne taakse tehtävän et se onnistuu..
Lainaus Trafin sivulta:
Ajoneuvovero
Ajoneuvovero jakaantuu perusveroon ja käyttövoimaveroon. Ajoneuvoveron perusvero muuttuu vuoden 2011 maaliskuussa auton valmistajan ilmoittamiin hiilidioksidipäästöihin (CO2) perustuvaksi. Muutos koskee kaikkia perusveron alaisia autoja, myös paketti- ja matkailuautoja. Vuoden mittaisen siirtymäajan verolipuilla on sekä vanhaa että uutta ympäristöperustaista ajoneuvoveroa. Kahta eri veroperustetta sisältäviä verolippuja lähetetään aikavälillä 2.3.2010-1.3.2011.
Eli ajoneuvovero muuttuu mutta käyttövoimavero ei. Pakettiautoista on siis hyötyä jatkossakin.
Ajoneuvovero
Ajoneuvovero jakaantuu perusveroon ja käyttövoimaveroon. Ajoneuvoveron perusvero muuttuu vuoden 2011 maaliskuussa auton valmistajan ilmoittamiin hiilidioksidipäästöihin (CO2) perustuvaksi. Muutos koskee kaikkia perusveron alaisia autoja, myös paketti- ja matkailuautoja. Vuoden mittaisen siirtymäajan verolipuilla on sekä vanhaa että uutta ympäristöperustaista ajoneuvoveroa. Kahta eri veroperustetta sisältäviä verolippuja lähetetään aikavälillä 2.3.2010-1.3.2011.
Eli ajoneuvovero muuttuu mutta käyttövoimavero ei. Pakettiautoista on siis hyötyä jatkossakin.
Ainakin mulle sanoivat että verot tulee menemään normaaliin tapaan päästöjen mukaan kun on tarpeeksi nuori auto.. Tollainen ASZ koneellinen diisseli kun ei mikään ympäristöystävällisin kone ole niin hintaahan sille tulee..
Mut toi viimeisin verolappu mikä tuli lupaili et tämän vuoden verolappu on sen 199.90e sisältäen sen 18pv normihenkilöauton verot ja tarkemmin en nyt muista et maksanko päästöistä vai painosta mut silti maksan 70e enemmän kuin mitä maksettiin emännän vanhasta 206:sesta pösöstä .. Mukavampi silti tollaista maksaa kuin tuota pakuveroa kuin 567e ha veroa kun autolla ei silti liiku kuin 2 henkilöä + koirat..
Ja näköjään kannatti toi pakettiautoks muuttaminen jo vakuutusten kannalta.. tipahti noi vakuutusmaksutki jo sen parisen sataa euroa :) tai oikeastaan kasko tipahti
Mut toi viimeisin verolappu mikä tuli lupaili et tämän vuoden verolappu on sen 199.90e sisältäen sen 18pv normihenkilöauton verot ja tarkemmin en nyt muista et maksanko päästöistä vai painosta mut silti maksan 70e enemmän kuin mitä maksettiin emännän vanhasta 206:sesta pösöstä .. Mukavampi silti tollaista maksaa kuin tuota pakuveroa kuin 567e ha veroa kun autolla ei silti liiku kuin 2 henkilöä + koirat..
Ja näköjään kannatti toi pakettiautoks muuttaminen jo vakuutusten kannalta.. tipahti noi vakuutusmaksutki jo sen parisen sataa euroa :) tai oikeastaan kasko tipahti
Tjoo tuli toissa päivänä ostettua mk3 3ovinen golffi ja tänään muutoskatsastus pakuks.. K1 kateka sanoo: Ei voi, pitää olla farmari *katsoo koneelta rek nrolla*. Katsastus kovalainen sanoo: Ei voi, pitää olla farmari. Itä-Suomen katsastus sanoo: Kyllä voi. *katsoo auton ikkunasta että selkänoja on lukittu ala asentoon ja tekee paperit*. Alkoi hieman vituttamaan 2 ensimmäistä asemaa. Mut kolmas kerta toden sanoi. :) 55e tuli maksamaan pakuttaminen. :)
pientä OT, mutta eikö muka esim joku passat variantmallia saa pakuski? ei se tuosta listasta ainakaan löydy? Mutta näyttää muutenkin aika suppealta tuo lista.
Entäs Golf IV? Olisi tuossa tiedossa yksi 4motion golf variant, vm. 2000
EDIT: vastaan itselleni, eli saa farmarin katsastettua pakettiautoksi:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/360560BF ... teluun.pdf
Entäs Golf IV? Olisi tuossa tiedossa yksi 4motion golf variant, vm. 2000
EDIT: vastaan itselleni, eli saa farmarin katsastettua pakettiautoksi:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/360560BF ... teluun.pdf
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 5.7.2010 0:30
Toi on kyllä ihme miksi toisella konttorilla saa katsastettua pakuks ja toisella ei.
Esim. Soitin Porin A-Katsastukseen vastaus tuli "Ei saa enää joskus on saanu". Noh siitä sitten perään toinen puhelu K1:lle ja siellä ihmettelivät hetken ja pyysivät soittamaan vartin päästä uudelleen. Vastaus tuli että saa rekisteröityä 1+1 pakuksi tai kaksikäyttöautoksi. Varmistin asian vielä viemällä paperit sinne ja sama vastaus.
Jahka nyt vielä sais sen uuden kytkimen/asetelman vaihdateltua niin vois mennä leimalle ja muutokselle.
Edit. Nyt on golffi n1 pakettiauto.
Esim. Soitin Porin A-Katsastukseen vastaus tuli "Ei saa enää joskus on saanu". Noh siitä sitten perään toinen puhelu K1:lle ja siellä ihmettelivät hetken ja pyysivät soittamaan vartin päästä uudelleen. Vastaus tuli että saa rekisteröityä 1+1 pakuksi tai kaksikäyttöautoksi. Varmistin asian vielä viemällä paperit sinne ja sama vastaus.
Jahka nyt vielä sais sen uuden kytkimen/asetelman vaihdateltua niin vois mennä leimalle ja muutokselle.
Edit. Nyt on golffi n1 pakettiauto.
Viimeksi muokannut Spemelitykki, 2.9.2010 0:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa