3d mk3 golffi 2-paikkaiseksi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

3d mk3 golffi 2-paikkaiseksi?

ViestiKirjoittaja erion » 17.1.2008 13:49

Olen pari päivää selannut forumia ja haullakin yrittänyt parhaani mutta ei ole löytynyt selvää vastausta.
Eli kilometrit lisääntyy ja tarvitsen dieselin. Osto siis edessä. Eli onnistuuko tuollaisen 3-OVISEN muuttaminen pakuksi? Siis sellaiseksi max 100km/h ja pienet verot ja 1+1 paikat? Niin ja minä vuonna alkoi TDI koneet tulla? En tiedä vielä noita moottorikoodeja AAZ yms, niin en ymmärtänyt forumin teksteistä tarpeeksi.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 17.1.2008 14:30

Farmarista onnistuu muttei tuosta.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 17.1.2008 14:31

En ainakaan itse onnistunut ja tuskin onnistuu kukaan muukaan saamaan kolmoskoppasta enää pakuksi...
Paitsi nyt tietenkin farmarin 2 paikkaiseksi. Katsastusmiehen kanssa siitä kovasti tingattiin ja ei se onnistu. Kuulemma pitää olla joku monikäyttökori tai joku vastaava merkintä että se saattaa onnistua...

Helpointa on laittaa farmari jos haluaa pienet verot. Itselläni saattaisi olla myynnissä 2+3 paikkainen -96 1.9TD farmari golffi. Laita privaa jos kiinnostaa...

Alkuperäisen TDI tekniikan olen itse nähnyt ainakin -94 farmari golfissa, enemmän tietävät kertokoot lisää.

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 17.1.2008 14:32

Onnistuu, takapenkki pois ja penkkien kiinnitysreijät umpeen esim. hitsillä tai popparilla,
sit vaan näyttään konttorille, muutos maksaa joku 50-60 euroa..

Toinen esimerkki sit että istuin-osa pois, selkänoja alas, sille taas jotku kiinteät raudat mitkä pitää selkänojat lukittuna alhaalla, jotku konttorit hyväksyy pop-niitit ja jotku sit sanoo
että pitää hitsata...

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 17.1.2008 14:34

No, ainakin joku sano mulle että onnistuu, kysy konttorilta..

Count
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.10.2006 20:05

ViestiKirjoittaja Count » 17.1.2008 14:53

Vaimo kävi juuri pari tuntia sitten muutoskatsastamassa Volvon pakuksi.

Mitä tehtiin;

3cm paksuisesta melamiinipintaisesta levystä leikattiin pala joka oli suunnilleen takapenkin istuinosan kokoinen. Levyn alle kulmaraudoilla kiinni vanerinpätkä joka oli sen korkuinen, että päällilevy tuli suoraan. Reikänauhalla kiinni päädyistä penkkien kiinnityslenkkien kautta W-muotoon (eli etureunasta alas, kiinnityslenkin kautta päällilevyn puoleenväliin, taas alas kiinnityslenkin kautta ja takareunaan kiinni) sekä takasivusta samanlaisella nauhalla sikaosaston taaimmaisiin (eli penkkiä lähinnä oleviin) kuormankiinnityslenkkeihin. Koko lysti kasattuna tavallisilla ristipääruuveilla.
Läpi meni että heilahti. Ei poppareita, ei viilattuja ruuvinkantoja, ei umpeen hitsattuja reikiä, ei mitään.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 17.1.2008 18:38

itse tuossa 106 pökötin katsastin 1+1 pakuksi, niin takapenkki pois, vyöt ym. jäi paikoilleen, matto paljaan lattian peittämään ja katsastussetä konttorin pihalla katsoi vain ikkunasta sisään ja tuumas "ei siellä oo takapenkkiä" ja teki paperit.

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 17.1.2008 20:53

Olisiko jollakin valmiina linkki pykäliin?

Onnistuuko esim. henkilöauton paikkaluvun vähentäminen kolmeen ja sillä dieselveron pienentäminen?

KUinka vakuutusmaksujen on käynyt 1+1 pakuiksi muutoskatsastamisen jälkeen? Eikö pakujen vakuutuksissa perinteisesti näy pullakuskilisä...

Niin ja tarviiko 1+1 olla etupenkit? Vai voisiko toiseksi paikaksi jättää pätkä takapenkkiä? Pitäisi pystyä liikkumaan lastenistuimen kanssa ja kotterossa ei ole airbagin poiskytkentää :-/

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 17.1.2008 21:21

Pienemmän veron ehtona oli muistaakseni se, että takarivillä ei ole penkkejä.


A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 17.1.2008 23:05

Mitä tuo nyt tarkoittaa tuo tavaratilan koko pitää olla 3 kuutiota taikka auto pitää olla muuten em. korityyppejä vastaava eli esim. tila-auto, farmariauto tai maastoauto.

Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että tavaratilan koko ei tarvi olla 3 kuutiota tai suurempi jos auto on farmari?
Minkä kokoisia nuo farkkujen tavaratilat yleensä on ilman takapenkkejä?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 18.1.2008 0:34

Ei oo kovin kauaa kun kysyin että saako kolmoskorisesta tehdä pakun että pääsis pienellä verolla niin onnistuu vain farmarista.

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 18.1.2008 9:46

eilen kävin kolmella konttorilla ja sain kolme erillaista vastusta. Yksi sanoi että ei onnistu paitsi farkkuun. Yksi sanoi että onnistuu myös 3-d. Ja yhdelta saan varmistuksen tänään. Harmittaa vain jos luvataan että kyllä käy ja ostan auton. Sitten muutoskatsastuksessa tulee ilmi ettei käykkään vaikka on luvattu.
Kysyin siis nimenomaan 3-d mallista.. Hmm.
Luulisi että golffinkin saa jos 106kin on pakuksi leimattu. Saa nähdä mitä tulee.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.1.2008 9:50

Tuo 106 on tiettävästi myös tyyppihyväksytty pakettiautoksi, eli euroopassa esim kuriiri / pizzataksi paku. Tuo tyyppihyväksyntä on se taikasana, joka kolmiovisen rekisteröimisessä pakuksi tulee olla.

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 18.1.2008 9:54

Eli pitäisikö volkkarille soittaa ja kysyä onko golffia tyyppihyväksytty missään pakuksi? Vai tietääkö kukaan jo valmiiksi?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.1.2008 9:58

Tuo soittaminen on yksi tapa hoitaa asia.

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 18.1.2008 10:18

Soitin -> volkkarille: "joo siirrän automyyntiin" -> automyynti:"joo, soita maahantuojalle" -> Maahantuoja: "ei olla suomeen tyypitetty, ulkomaista ei tiedetä, soita akeen"

No mulla on nyt yhdelle enemmän tietävälle katsastus miehelle soittopyyntö joten toivottavasti etenee..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.1.2008 16:46

Ei mk3 golffia saa pakettimalliksi. Jos eivät ole muuttaneet käytäntöä viimesten parin vuoden sisään.

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 18.1.2008 19:01

Tuossa Jetmanin linkissä AKE:n ohjeeseen pakettiautoksi muutoskatsastamisessa puhutaan AKE:n sivuilta löytyvästä M1/N1 rinnakkaismalliluettelosta. Onko joku vähemmän puusilmä onnistunut löytämään sen?

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 19.1.2008 14:11

Kiinnitti sama myös huomioni. En kyllä löytänyt itsekkään sitä luetteloa. Kukaan muu löytänyt? Laittakaa ihmeessä linkki jos löytyy.

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 27.1.2008 12:44

Mulla on nyt paperit jolla tuon n1-luokan luultavasti saisi todistettua, mutta ne pitäisi toimittaa VW-autolle ja heidät pitäisi puhua ympäri että lähettäisivät akelle jotta akella lisäisivät siiheen omaan listaansa, mutta itsellä ei ole nyt mahdollisuutta hoitaa asiaa, kun opiskelu alkoi toisella paikkakunnalla. Ottaa vain yhteyttä minuun jos jollain inspiraatiota hoitaa asia niin kerron mitä papereita itsellä on ja mitä pitäisi tehdä.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 18.7.2010 19:17

Onnistuuko enää tämä 3ovisen mk3 golffin katsastus 1+1pakuksi? Olisi ehkä seuraavaksi autoksi tarkoitus, jos vain sais pakuks. Varmaa tietoa siis kaipaan.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 19.7.2010 13:44

Tostahan löytyy kyseinen lista mistä ylhäälläkin on puhuttu

http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR ... olista.pdf

Kolmoskoppaisen ja kolmiovisenkin saa.. Koskaan ja mistään en ole kuullut ettei sitä ole saanut kun olen käynyt kysymässä..

Sama homma oli mk4:sen kanssa kun kysyin ja vastauksena oli että onnistuu ja kun on vielä maahantuojan hyväksymä niin ei tarvitse edes penkkien kiinnityksiä tuhota vaan pelkästään lukita selkänoja ala-asentoon.. Sama homma oli mk3:sen kohdalla

Ja kun oman seatin eli 6l:än kävin leimaamassa pakuksi niin inssi vain tokaisi että turhaa laitoin miljoona popniittiä sinne pohjalle kun olisi vain riittänyt se että lukitsen tuon selkänojan ala-asentoon..

Ja jos hankkimassa olet jotain autoa niin ota rekisterinumero mukaan ja menet lähimmälle katsastuskonttorille kysymään.. Kyllä ne osaa sua siellä neuvoa..

Tosin monella asemalla aina vaihtelee toi mitä ne haluaa sinne taakse tehtävän et se onnistuu..

33du
-
Viestit: 21
Liittynyt: 28.6.2006 20:50

ViestiKirjoittaja 33du » 19.7.2010 19:32

Eikös tuosta katoa hyöty vuodenvaihteessa kun pakuihin tulee henkilöautojen D-vero jokatapauksessa

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 19.7.2010 20:00

Lainaus Trafin sivulta:
Ajoneuvovero
Ajoneuvovero jakaantuu perusveroon ja käyttövoimaveroon. Ajoneuvoveron perusvero muuttuu vuoden 2011 maaliskuussa auton valmistajan ilmoittamiin hiilidioksidipäästöihin (CO2) perustuvaksi. Muutos koskee kaikkia perusveron alaisia autoja, myös paketti- ja matkailuautoja. Vuoden mittaisen siirtymäajan verolipuilla on sekä vanhaa että uutta ympäristöperustaista ajoneuvoveroa. Kahta eri veroperustetta sisältäviä verolippuja lähetetään aikavälillä 2.3.2010-1.3.2011.

Eli ajoneuvovero muuttuu mutta käyttövoimavero ei. Pakettiautoista on siis hyötyä jatkossakin.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 19.7.2010 20:30

Entäs jos henkilöauto on 2001vm ja sen menisi ajoneuvoveron osalta co2 mallin mukaan, mutta jos se muutetaan pakuksi, niin meneekö se sitten painon mukaan? kun pakuissa oli vissiin 2008 ja uudemmat co2 mukaan?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 19.7.2010 22:41

Eikös tuosta katoa hyöty vuodenvaihteessa kun pakuihin tulee henkilöautojen D-vero jokatapauksessa


Ja kun katsot pakettiautojen uutta verotaulukkoa, niin huomaat että se perusverokin laskee näin keveissä pakettiautoissa. :)

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 20.7.2010 11:24

Ainakin mulle sanoivat että verot tulee menemään normaaliin tapaan päästöjen mukaan kun on tarpeeksi nuori auto.. Tollainen ASZ koneellinen diisseli kun ei mikään ympäristöystävällisin kone ole niin hintaahan sille tulee..

Mut toi viimeisin verolappu mikä tuli lupaili et tämän vuoden verolappu on sen 199.90e sisältäen sen 18pv normihenkilöauton verot ja tarkemmin en nyt muista et maksanko päästöistä vai painosta mut silti maksan 70e enemmän kuin mitä maksettiin emännän vanhasta 206:sesta pösöstä .. Mukavampi silti tollaista maksaa kuin tuota pakuveroa kuin 567e ha veroa kun autolla ei silti liiku kuin 2 henkilöä + koirat..

Ja näköjään kannatti toi pakettiautoks muuttaminen jo vakuutusten kannalta.. tipahti noi vakuutusmaksutki jo sen parisen sataa euroa :) tai oikeastaan kasko tipahti

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 20.7.2010 11:35

Sama homma oli mk4:sen kanssa kun kysyin ja vastauksena oli että onnistuu ja kun on vielä maahantuojan hyväksymä


Ei kyllä onnistu mk4 hatchback golfista tuo pakettiautomuutos ainakaan täällä savonlinnassa. Kun mallia ei ole listattu tuohon listaan.

ahola
-
Viestit: 12
Liittynyt: 15.1.2010 22:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja ahola » 29.7.2010 22:26

mulla 93" vuoden mk3 golffi joka 1,9td jaPAKUksi rekisteröity 27.12.09. selkänojille takana ei tehty mitään ja vyöt paikoillaan, hattuhyllykin paikoillaan, ainoostaan istuinosat poistettu. verot ja maksut oliskos alle 140e yhteensä vuodessa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.7.2010 4:49

Aika jännä, mielestäni tuollasta autoa ei tuosta ajoneuvohallintokeskuksen pakettiautolistasta löydy.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.7.2010 8:42

Ihan selvästihän tuossa on. mk2, mk3 sekä mk2 country.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.7.2010 15:01

Jeps, empäs sitten osaa vain tulkita tuota listaa :)

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 30.7.2010 15:35

Tjoo tuli toissa päivänä ostettua mk3 3ovinen golffi ja tänään muutoskatsastus pakuks.. K1 kateka sanoo: Ei voi, pitää olla farmari *katsoo koneelta rek nrolla*. Katsastus kovalainen sanoo: Ei voi, pitää olla farmari. Itä-Suomen katsastus sanoo: Kyllä voi. *katsoo auton ikkunasta että selkänoja on lukittu ala asentoon ja tekee paperit*. Alkoi hieman vituttamaan 2 ensimmäistä asemaa. Mut kolmas kerta toden sanoi. :) 55e tuli maksamaan pakuttaminen. :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.7.2010 16:39

Onnistuukohan 5-oviseen sama homma?
Liekö myös merkitystä onko kyseessä syncro vai etuvetoinen ?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.7.2010 17:56

Syncroja (lukuunottamatta farmaria) ei listan mukaan saa pakuksi. Mutta jos sattuu konttori, joka ei tarkasta tyyppikoodia tuosta listasta, niin miksei sen satu hyvällä tuurilla saamaankin.

Luukkujen lukumäärällä ei ole merkitystä.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 1.8.2010 0:03

pientä OT, mutta eikö muka esim joku passat variantmallia saa pakuski? ei se tuosta listasta ainakaan löydy? Mutta näyttää muutenkin aika suppealta tuo lista.

Entäs Golf IV? Olisi tuossa tiedossa yksi 4motion golf variant, vm. 2000

EDIT: vastaan itselleni, eli saa farmarin katsastettua pakettiautoksi:

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/360560BF ... teluun.pdf

Spemelitykki
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.7.2010 0:30

ViestiKirjoittaja Spemelitykki » 2.8.2010 4:02

Toi on kyllä ihme miksi toisella konttorilla saa katsastettua pakuks ja toisella ei.

Esim. Soitin Porin A-Katsastukseen vastaus tuli "Ei saa enää joskus on saanu". Noh siitä sitten perään toinen puhelu K1:lle ja siellä ihmettelivät hetken ja pyysivät soittamaan vartin päästä uudelleen. Vastaus tuli että saa rekisteröityä 1+1 pakuksi tai kaksikäyttöautoksi. Varmistin asian vielä viemällä paperit sinne ja sama vastaus.

Jahka nyt vielä sais sen uuden kytkimen/asetelman vaihdateltua niin vois mennä leimalle ja muutokselle.

Edit. Nyt on golffi n1 pakettiauto.
Viimeksi muokannut Spemelitykki, 2.9.2010 0:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 3.8.2010 19:04

OT: Kaikissa tällaisissa jutuissa kannattaa ottaa ite printit aken sivuilta ja mennä niiden kanssa konttorille. Kyllä ne katsastusmiehet yleensä silloin uskovat. Eri asia sitten on saako tällä taktiikalla katsurien sympatioita puolelleen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa