Musiikkia testaukseen/kuunteluun
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Musiikkia testaukseen/kuunteluun
Yritin kovasti kaivella aiheesta juttuja, mutta ainakaan täältä ei osunut silmiini yhtäkään... Olisiko ideaa kasata yhteen topickiin hyviä biisejä joilla voi kiusata laitteitaan.. ja itseään.. Netistä löytyy paljon ilmaista ja maksullista tavaraa sini- yms. aaltoja eri taajuuksilla jne. esim tällanen Lisäksi kaikki bass boom tykitykset on varmaan kaikille tuttuja, ja varmaan ihan hyviä subbarin luukutukseen.. Mutta tarkottaisin tässä nyt ihan vaan yksittäisiä biisejä..
Sehän on tietysti selvää, että laitteistonsa (autossa tai kotona) pitää säätää semmosella musalla mitä kuuntelee ja mikä on tuttua. Mutta, itse ainakin muusikkona ja paljon musiikkia kuuntelevana tiedän, miltä hyvän musiikin pitäisi kuullostaa, tai ainakin luulen tietäväni.. Eikä tähän mun mielestä olisi tarkotus listata musiikkia josta tykkää, vaan musiikkia "joka kuullostaa hyvältä"... tiedän.. hankala määritelmä....=)
Itse voisin aloittaa listauksen muutamalla esimerkillä:
Dire Straits Sultans of Swing
Dire Straits Brothers in Arms
Bela Fleck Flight of the Cosmic Hippo
Seal Knock on the Wood
Yello Oh Yeah
Toto I Will Remember
Toto Better World
Sergio Mendez Fanfarra
Sehän on tietysti selvää, että laitteistonsa (autossa tai kotona) pitää säätää semmosella musalla mitä kuuntelee ja mikä on tuttua. Mutta, itse ainakin muusikkona ja paljon musiikkia kuuntelevana tiedän, miltä hyvän musiikin pitäisi kuullostaa, tai ainakin luulen tietäväni.. Eikä tähän mun mielestä olisi tarkotus listata musiikkia josta tykkää, vaan musiikkia "joka kuullostaa hyvältä"... tiedän.. hankala määritelmä....=)
Itse voisin aloittaa listauksen muutamalla esimerkillä:
Dire Straits Sultans of Swing
Dire Straits Brothers in Arms
Bela Fleck Flight of the Cosmic Hippo
Seal Knock on the Wood
Yello Oh Yeah
Toto I Will Remember
Toto Better World
Sergio Mendez Fanfarra
Hyviä vakkareita nuokin.
Jim Keltnerin "Drum Record" on aika kova myöskin.. Taisi olla Sheffield Lab:n kamaa.
Yleensäkin, vertailuissa ym. kannattaa käyttää sitä musaa, niitä levyjä mitkä itselle on tuttuja. Ts. tietää miten ne soi missäkin.. Ayreon on myöskin hyvää vertailukamaa, koska levyiltä löytyy raskaampaa mättöä kuin tunnelmallisia "maalailuja". - Ainakin bassopään kontrollin huomaa aika helposti.. Joku Kari Bremnes on taas hyvää matsua luonnollisuuden, tilantunnun ja äänikuvallisten seikkojen tutkailuun.
Yellot on kivoja kutakuinkin kaikki. - The Race on kiva biisi.
Eagles:n Hotel California, Hell Freezes Over liveltä on hyvä myös. Luonnollisuutta, livesoundia..
Jim Keltnerin "Drum Record" on aika kova myöskin.. Taisi olla Sheffield Lab:n kamaa.
Yleensäkin, vertailuissa ym. kannattaa käyttää sitä musaa, niitä levyjä mitkä itselle on tuttuja. Ts. tietää miten ne soi missäkin.. Ayreon on myöskin hyvää vertailukamaa, koska levyiltä löytyy raskaampaa mättöä kuin tunnelmallisia "maalailuja". - Ainakin bassopään kontrollin huomaa aika helposti.. Joku Kari Bremnes on taas hyvää matsua luonnollisuuden, tilantunnun ja äänikuvallisten seikkojen tutkailuun.
Yellot on kivoja kutakuinkin kaikki. - The Race on kiva biisi.
Eagles:n Hotel California, Hell Freezes Over liveltä on hyvä myös. Luonnollisuutta, livesoundia..
Tällä Chemical Brothers kappaleella saa ainakin omat kotiteatterin subbarit huutamaan punaista.
Samasta kappaleesta voi olla eri levyllä äänenlaadultaan huomattavankin eritasoisia versioita.
Jos dynamiikkaa kaipaa ja haluaa subbarin ominaisuuksia testata, niin kannattaa hankkia käsiinsä tämä levy.
http://cdon.fi/musiikki/tchaikovsky_pet ... _49-338412
Cat# CD-80640
Kuitenkin ehdottomasti joku Telarcin julkaisema painos.
Nuo ylempänä mainitut Dire Straitsin kappaleet löytyy hyvälaatuisina ainakin HDCD koodatulta kokoelmalevyltä Sultans Of Swing: The Very Best Of Dire Straits
Cat# 558 658-2
Jos dynamiikkaa kaipaa ja haluaa subbarin ominaisuuksia testata, niin kannattaa hankkia käsiinsä tämä levy.
http://cdon.fi/musiikki/tchaikovsky_pet ... _49-338412
Cat# CD-80640
Kuitenkin ehdottomasti joku Telarcin julkaisema painos.
Nuo ylempänä mainitut Dire Straitsin kappaleet löytyy hyvälaatuisina ainakin HDCD koodatulta kokoelmalevyltä Sultans Of Swing: The Very Best Of Dire Straits
Cat# 558 658-2
-
- -
-
- -
Jarre - Waiting for Cousteau ja sieltä biisi Calypso.
On sen verran matalaa bassoa tuossa, että ei voi uskoa miksi jotain tuntuu mutta ei kuulu.
Joskus eräällä edesmenneellä henkilöllä oli kotona laitteet mitkä toisti tuon kunnolla. 4x18" subit, jotka oli rajattu toistamaan vain alle 20Hz taajuudet... Joku voi tunnistaa tuon Lapualla vaikuttaneen henkilön.
Normikuunteluun itsekin sanoisin nuo Dire Straitsin kipaleet.
edit: Piti lisätä tuo Calypso
On sen verran matalaa bassoa tuossa, että ei voi uskoa miksi jotain tuntuu mutta ei kuulu.
Joskus eräällä edesmenneellä henkilöllä oli kotona laitteet mitkä toisti tuon kunnolla. 4x18" subit, jotka oli rajattu toistamaan vain alle 20Hz taajuudet... Joku voi tunnistaa tuon Lapualla vaikuttaneen henkilön.
Normikuunteluun itsekin sanoisin nuo Dire Straitsin kipaleet.
edit: Piti lisätä tuo Calypso
Viimeksi muokannut cancermann, 10.7.2010 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Loirin levyt hyvää matskua siinä mielessä, kuulee milloin alakeskialue on "munaton"... Koska jos alakeskialue ei toimi, Loirikin kuulostaa munattomalta..
Madonnat, Michael Jackson ym. on ihan hyvää perusmatskua, mutta toisaalta tän tyylisellä musalla olisi hyvä oikeesti tietää miten levy muualla soi, kuitenkaan mitään erityisiä äänikuvallisia juttuja noilla ei ole..
Jos Bassopäätä haluaa kiusata, Infected Mushroom:n Dancing with Kadafi on hyvä biisi.
Madonnat, Michael Jackson ym. on ihan hyvää perusmatskua, mutta toisaalta tän tyylisellä musalla olisi hyvä oikeesti tietää miten levy muualla soi, kuitenkaan mitään erityisiä äänikuvallisia juttuja noilla ei ole..
Jos Bassopäätä haluaa kiusata, Infected Mushroom:n Dancing with Kadafi on hyvä biisi.
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”