VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Flekti käy n.5min moottorin sammuttamisen jälkeen?
Eli Golf VR6 -92,
Manuaalinen ilmastointi jossa nuo norm ja max painonapit.
Nyt ilmastoinnin napin valo palaa vain puhallinnopeudella 1 (kummallakin asennolla).
Eli missä vika?
* Nyt kun sain tulipellin vieressä, lähellä pakoputken käyriä olevan 4-napaisen liittimen katkenneet johdot kolvailtua niin ilmeni toiminta, että puhallin jää pyörimään noin 5 minuutiksi aina kun moottorin sammuttaa (riippumatta lämmöistä). Ei ilmeisesti normaalia?
Millään puhaltimen asennolla tai ilmastoinnin napeilla tms. ei ole vaikutusta.
Huomasin myös, että ilmastoinin kompuran keskiosa ei pyöri vaikka ilmastointi norm -nappiin oranssi merkkivalo puhaltimen 1-asennolla syttyykin.
Ilmastointi huollettu tarran mukaan vuosi sitten 5/2010. Ja nyt testattu siis yli +5°C lämmössä.
Ja puhaltimessa siis toimii nuo kaikki nopeudet.
Jos saksalaista manuaalia oikein tulkkasin niin tuo ilmastoinnin max asento on ainut sisäilman kierto painike autossa (ainakaan muuta nappia ei sille ole).
Kiitoksia!
-------------------------------------------------------------------------------------
Ongelma selkisi,
eli piirikaaviota ihmettelemällähän näkee että ilmastointi systeemi saa sähkönsä puhaltimen 1-nopeuden kautta.
No nyt kun puhallinmoottorin esivatus nopeudelle 1 onkin palanut ei tule jännää ilmastoinnille ja ei siis toimi kuin 1-nopeudella.
Lisäksi kun nesteet on vähissä ei kompuran kytkin lyö kiinni edes tuolla 1-nopeudella.
Kun ei heti tajunnut - ei vaan osaa.
- Pete
Manuaalinen ilmastointi jossa nuo norm ja max painonapit.
Nyt ilmastoinnin napin valo palaa vain puhallinnopeudella 1 (kummallakin asennolla).
Eli missä vika?
* Nyt kun sain tulipellin vieressä, lähellä pakoputken käyriä olevan 4-napaisen liittimen katkenneet johdot kolvailtua niin ilmeni toiminta, että puhallin jää pyörimään noin 5 minuutiksi aina kun moottorin sammuttaa (riippumatta lämmöistä). Ei ilmeisesti normaalia?
Millään puhaltimen asennolla tai ilmastoinnin napeilla tms. ei ole vaikutusta.
Huomasin myös, että ilmastoinin kompuran keskiosa ei pyöri vaikka ilmastointi norm -nappiin oranssi merkkivalo puhaltimen 1-asennolla syttyykin.
Ilmastointi huollettu tarran mukaan vuosi sitten 5/2010. Ja nyt testattu siis yli +5°C lämmössä.
Ja puhaltimessa siis toimii nuo kaikki nopeudet.
Jos saksalaista manuaalia oikein tulkkasin niin tuo ilmastoinnin max asento on ainut sisäilman kierto painike autossa (ainakaan muuta nappia ei sille ole).
Kiitoksia!
-------------------------------------------------------------------------------------
Ongelma selkisi,
eli piirikaaviota ihmettelemällähän näkee että ilmastointi systeemi saa sähkönsä puhaltimen 1-nopeuden kautta.
No nyt kun puhallinmoottorin esivatus nopeudelle 1 onkin palanut ei tule jännää ilmastoinnille ja ei siis toimi kuin 1-nopeudella.
Lisäksi kun nesteet on vähissä ei kompuran kytkin lyö kiinni edes tuolla 1-nopeudella.
Kun ei heti tajunnut - ei vaan osaa.
- Pete
Viimeksi muokannut Scobo, 10.6.2010 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-96 146tkm jakopään remppaa
Jakopään remppa menossa ja apuja kaipailisin. yks aamu käynnistin vr:n ja armoton rallatus, ei tarvinnu kauaa miettiä et mikä mättää.. ylempi ohjari palasina.
Millä todennäköisyydellä mennyt muutakin rikki? jos niin mitä? pari kertaa tyhjäkäynnillä käytin, kun vikaa paikallistin. ainakin noita ohjarin hiluja näytti olevan joka puolella.
Mistä löytyis noi ajoituksen merkit? kokeilin noita aiempia linkkejä, eikä niistä auennut enää mitään.. nokka-akselit vänkärin puolelta oli noin 10-15 astetta eri suunnassa.. normaalia vai hypänny?
Missä järjestyksesä toi kansi kannatta löysätä, jottei menisi kieroon? (ainakaan paljoa)
Sit tietty jos joku tietäis noi kannen pulttien kiristys momentit, niin auttaus paljon.
Löytyi noi vanhat linkit googlen historiasta onneksi --> takaisin sorvin ääreen..
Millä todennäköisyydellä mennyt muutakin rikki? jos niin mitä? pari kertaa tyhjäkäynnillä käytin, kun vikaa paikallistin. ainakin noita ohjarin hiluja näytti olevan joka puolella.
Mistä löytyis noi ajoituksen merkit? kokeilin noita aiempia linkkejä, eikä niistä auennut enää mitään.. nokka-akselit vänkärin puolelta oli noin 10-15 astetta eri suunnassa.. normaalia vai hypänny?
Missä järjestyksesä toi kansi kannatta löysätä, jottei menisi kieroon? (ainakaan paljoa)
Sit tietty jos joku tietäis noi kannen pulttien kiristys momentit, niin auttaus paljon.
Löytyi noi vanhat linkit googlen historiasta onneksi --> takaisin sorvin ääreen..
Mitenkäs tuo pakokaasun kierrätys aaa-koneessa, tarvitaanko sitä vai voiko sen tulpata?
Tähän odottelen vielä vastausta jos joku tietäisi. Etuputki etenee hyvää tahtia ja pitäisi piakkoin tietää mitä tuon kierrätyksen kanssa pitäisi tehdä.. http://www.hyssala.fi/veera/Etuputki.JPG
edit: itse itselleni vastaten, voinee tulpata turhana: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasun ... nkierrätys
joo elikkä nyt olis semmone kyssäri, ku mul olis omas vr6 golffis semmone ongelma et toi ABS-yksikkö rupee jurnuttaa, ku ajaa semmost alle 20km/h, ni missä vois olla vika? ABS-anturit on vaihdettu joka nurkkaan, ja tunnistin kehät on kunnossa, ja muutenkin niinku pitää olla. ABS-valo ei jää palamaan, eli sitä kautta ei ainakaan suoranasita vikaa ilmota. jurnutus loppuu samantien, ku vauhtia tulee se reipas 20 km/h. voisko kenelläkää olla minkää näköstä hajua asiasta, mikä vois pissii ja missä.
Ei omassa VR:ssä kyllä jurnuttanut yhtään luistamattomalla pinnalla, hiljaisessakaan vauhdissa. Luistavalla pinnalla kyllä, koska luistavaa pyörää järjestelmän taholta jarrutetaan jotta vetopito olisi tasaisempi. Järjestelmä toimii aina 40 km/h nopeuteen asti, sen jälkeen kyllä vetävä pyörä saattaa luistaa jos suuremmassa vauhdissa "monottaa"...
Eli jos se näin kesällä pitävällä pinnalla normaalisti liikkeelle lähtiessä jurnuttaa, niin kyllä siellä lienee jotain sanomista on jossain... Missä se sitten on, siihen en osaa ottaa kantaa etenkin kun absin anturitkin on vaihdettu.
Eli jos se näin kesällä pitävällä pinnalla normaalisti liikkeelle lähtiessä jurnuttaa, niin kyllä siellä lienee jotain sanomista on jossain... Missä se sitten on, siihen en osaa ottaa kantaa etenkin kun absin anturitkin on vaihdettu.
en oo kattonu vikakoodei. vois sen tehä. joo kyl toi on iha se ABS- pumppu tai moottori tai mikä onkaa, ku rupee huutamaa. olis kiva saada korjattua se ku on toi leima menny umpee ja voi olla et toi katastus herra ei oikee iloitse asiasta. tunnistin kehät on ihan kohillaan. niissä ei pitäis olla mitää vikaa. kaikki on käyty läpi.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Edelleen huono startti vol.2
Noniin.
Kerrataanpa taas tätä Veeran käynnistymisonkelmaa.
Vaihdettujen osien listaa:
Virtalukkopohja
bensapumppu+rele
bensansuodatin
virranjakajan kansi+pyörijä+puolan johto
Epäilykset kohdistuu edelleen bensapuolelle, vaikka sytytyksen myöhästyminen mietityttää myös? Toisaalta sytytysongelmaan en usko koska auto lähtee "lämpimänä" vielä suht normisti käymään ekalla startilla ja mikäli virranjakajalla on jokin asento-/säätöongelma tuskin se reagoisi näin. Noh, parilla yrityksellä lähtee käyntiin, eli ei siinä sinällään isoa ongelmaa ole.
Sellaista analyysia noista huonoista lähdöistä olen tehnyt, että joskus kun toisella avaimen käytöllä lähtee heikosti käymään, alkaa bensa haisemaan kun odottelee josko kone saisi kierrokset kohdilleen. Eli toisinaan jää käymään hikisesti n. 200 kierroksilla, kävisikö vajaalla tuossa kohtaa eikä kaikilla kuudella?
Olen löytänyt konehuoneesta selkeitä vikoja jo muutaman, mutta mikään ei ole vaikuttanut juuri mihinkään, suht turhauttavaa. Ruiskun jakotukin oikeassa päässä on joku polttoaineen paluulinja ja alipainesäädin(?), tuosta oli letku kokonaan poikki mutta eipä tuon korjaaminen mitään vaikuttanut.
Kysyisinkin nyt mitä mahd. vikaa ja osia tuo bensapuoli vielä pitää sisällään, mitä voisi tutkia ja etsiä? Kaverin volvosta oli joskus suuttimet rikki ja ongelma oli melko samanlainen käynnistymisen kanssa, tosin siinä autossa riitti pelkkä virta-avaimen kääntely 2-3 kertaa ilman starttia, ilmeisesti bensapumppu löi järjestelmään painetta sillä tavoin.
Huomenna menen hakemaan leiman ja voisin varailla ajan josko nuo vikakoodit luettaisiin mahd. anturivikojen löytämiseksi,
Sähköpuolelta mietin vielä puolan osuutta, tosin VR6:n puola maksaa niin hitosti etten sitä lähde vaihtamaan kokeilemisen ilosta.
Kiitokset kaikille jotka jaksoivat lukea ja ehkä jaksavat osallistua vielä tähän vikahakuun!
Kerrataanpa taas tätä Veeran käynnistymisonkelmaa.
Vaihdettujen osien listaa:
Virtalukkopohja
bensapumppu+rele
bensansuodatin
virranjakajan kansi+pyörijä+puolan johto
Epäilykset kohdistuu edelleen bensapuolelle, vaikka sytytyksen myöhästyminen mietityttää myös? Toisaalta sytytysongelmaan en usko koska auto lähtee "lämpimänä" vielä suht normisti käymään ekalla startilla ja mikäli virranjakajalla on jokin asento-/säätöongelma tuskin se reagoisi näin. Noh, parilla yrityksellä lähtee käyntiin, eli ei siinä sinällään isoa ongelmaa ole.
Sellaista analyysia noista huonoista lähdöistä olen tehnyt, että joskus kun toisella avaimen käytöllä lähtee heikosti käymään, alkaa bensa haisemaan kun odottelee josko kone saisi kierrokset kohdilleen. Eli toisinaan jää käymään hikisesti n. 200 kierroksilla, kävisikö vajaalla tuossa kohtaa eikä kaikilla kuudella?
Olen löytänyt konehuoneesta selkeitä vikoja jo muutaman, mutta mikään ei ole vaikuttanut juuri mihinkään, suht turhauttavaa. Ruiskun jakotukin oikeassa päässä on joku polttoaineen paluulinja ja alipainesäädin(?), tuosta oli letku kokonaan poikki mutta eipä tuon korjaaminen mitään vaikuttanut.
Kysyisinkin nyt mitä mahd. vikaa ja osia tuo bensapuoli vielä pitää sisällään, mitä voisi tutkia ja etsiä? Kaverin volvosta oli joskus suuttimet rikki ja ongelma oli melko samanlainen käynnistymisen kanssa, tosin siinä autossa riitti pelkkä virta-avaimen kääntely 2-3 kertaa ilman starttia, ilmeisesti bensapumppu löi järjestelmään painetta sillä tavoin.
Huomenna menen hakemaan leiman ja voisin varailla ajan josko nuo vikakoodit luettaisiin mahd. anturivikojen löytämiseksi,
Sähköpuolelta mietin vielä puolan osuutta, tosin VR6:n puola maksaa niin hitosti etten sitä lähde vaihtamaan kokeilemisen ilosta.
Kiitokset kaikille jotka jaksoivat lukea ja ehkä jaksavat osallistua vielä tähän vikahakuun!

Mikäs tuo mahtaa olla? Vesipumppu?
Kun heittää virrat päälle, eli kääntää avaintä vähän, mutta ei käynnistä. Tuo rupeää kurnuttamaan ja tärisemään. Rikki?
Mites, aurauskulmiensuuntauksessa sanoi Vianorin Veijo että taka-akseli olisi kiero, kannattaavako vanhaa yrittää suoristaa vai suoraa purkaamolta hakea ehjä?
Mikäs tämä valo mittaristossa käsijarruvalon vieressä on, etujarrupalojen varoitin että lopussa? Ennen paloi kerran viikossa tai jotain. Nyt palaa kokoajan. Edessä levyt ja palat hyvässä kunnossa, kulutuspintaa yllinkyllin, tosin etupyöränlaakeri antautumassa..
Ylläolevaan, eli kyllä, sähköinen vesipumppu se siinä. Taitaa olla melkoinen kulutusosa ja alkaa pitämään meteliä lopun lähestyessä. Laitoin juuri viikonloppuna uuden paikalleen kun tuli sopiva hetki ja muuta viritystä ohjelmaan. Nyppää vaikka johto irti yläpäästä niin hiljenee, mitenkään välttämätön tuo lisäpumppu ei ole, ainakaan omalla kokemuksella. itselläni se oli varmaan 3 vuotta irti johdosta ja viimeinen vuosi tilalla oli pelkkä "mutka". Ostin uuden eBay.uk :sta, 90€ postikuluineen jenkeistä tuli kotiin saakka. Joku muu osannee selostaa tuon pumpun tarkoituksen, mahtaako kierrättää vettä kuumassa pannussa vielä käynnin jälkeen jonkun aikaa? Ja tosiaan laittaa jäähdytysnesteet liikkeelle ennen moottorin pyörittämistä.
Ja tuohon merkkivaloon.. itselläni palaa koko ajan kun liitin ei ole edes kiinni jarruissa, mahtaako edes sopia (en ole varma onko autoon vaihdettu eteen "paremmat" jarrut joskus.. Ei ainakaan katsastusasemalla ole asiaan puututtu millään tavoin kunhan tarvittavat kN -arvot saadaan joka kulmasta;) Sinuna tsekkaisin liittimet onko jotain kontaktihäiriötä mikäli nyt ovat kiinni ylipäätään jossain.
Ja tuohon merkkivaloon.. itselläni palaa koko ajan kun liitin ei ole edes kiinni jarruissa, mahtaako edes sopia (en ole varma onko autoon vaihdettu eteen "paremmat" jarrut joskus.. Ei ainakaan katsastusasemalla ole asiaan puututtu millään tavoin kunhan tarvittavat kN -arvot saadaan joka kulmasta;) Sinuna tsekkaisin liittimet onko jotain kontaktihäiriötä mikäli nyt ovat kiinni ylipäätään jossain.
Voi veljet,
Mun rakas Veerani tietää kyllä aina kun alan pohtia sen myymistä.
Eli pientä käynnistys/tyhjäkäynti-ongelmaa, hieman vastaavaa kuin edelläkin on mainittu, eli ekalla startilla ei meinaa lähteä käyntiin tai jos lähtee niin käy vajaalla ja tokalla startilla lähtee normaalisti. Tätäkään ongelmaa ei ilmene päivittäin, juuri meni kaksi päivää, että ei ollut mitään ongelmaa ja lähti laakista käyntiin.
Sitten, on tyhjäkäynninkin kanssa pientä problematiikkaa eli ei aina meinaa jaksaa käydä. Tämäkään ei ole jokapäiväistä.
Ja vielä kolmas probleema, eli kun hidastan liikennevaloihin ja annan ns. lipua ja painan kytkimen pohjaan ja hieman jarrua niin auto räppää virrat pois ja sammuu. Kello ja kulutukset nollaantuu. Auto lähtee välittömästi startilla käyntiin. Tämä on tapahtunut aina liikennevaloihin tullessa. JA joskus kun jarrutan todella hitaassa vauhdissa esim. kun pysäköin, niin jarrut meinaa ns. hirttääkiinni, poljin painuu alaspäin jai tulee äkki pysähdys.
Ongelmien korjaamiseksi olen vaihtanut tulpat, putsannut "tyhjäkänytimoottorin" , vaihtanut bensansuodattimen ja ilmannut jarrut moneen kertaan.
Niin ja apukuskin sähkönostinki sanoi itsensä irti tälläviikolla.
eli tälläistä pientä vikalistaa näin kesänkunniaksi ja jos, jollain Veera gurulla on ideoita tai tieoa ongelmien korjaamiseksi, otan ne enemmän kuin mielelläni vastaan!
Mun rakas Veerani tietää kyllä aina kun alan pohtia sen myymistä.
Eli pientä käynnistys/tyhjäkäynti-ongelmaa, hieman vastaavaa kuin edelläkin on mainittu, eli ekalla startilla ei meinaa lähteä käyntiin tai jos lähtee niin käy vajaalla ja tokalla startilla lähtee normaalisti. Tätäkään ongelmaa ei ilmene päivittäin, juuri meni kaksi päivää, että ei ollut mitään ongelmaa ja lähti laakista käyntiin.
Sitten, on tyhjäkäynninkin kanssa pientä problematiikkaa eli ei aina meinaa jaksaa käydä. Tämäkään ei ole jokapäiväistä.
Ja vielä kolmas probleema, eli kun hidastan liikennevaloihin ja annan ns. lipua ja painan kytkimen pohjaan ja hieman jarrua niin auto räppää virrat pois ja sammuu. Kello ja kulutukset nollaantuu. Auto lähtee välittömästi startilla käyntiin. Tämä on tapahtunut aina liikennevaloihin tullessa. JA joskus kun jarrutan todella hitaassa vauhdissa esim. kun pysäköin, niin jarrut meinaa ns. hirttääkiinni, poljin painuu alaspäin jai tulee äkki pysähdys.
Ongelmien korjaamiseksi olen vaihtanut tulpat, putsannut "tyhjäkänytimoottorin" , vaihtanut bensansuodattimen ja ilmannut jarrut moneen kertaan.
Niin ja apukuskin sähkönostinki sanoi itsensä irti tälläviikolla.
eli tälläistä pientä vikalistaa näin kesänkunniaksi ja jos, jollain Veera gurulla on ideoita tai tieoa ongelmien korjaamiseksi, otan ne enemmän kuin mielelläni vastaan!
Löytyisköhän Oulusta ketään todella avuliasta veeran omistajaa? Tai vielä parempi jos joltain löytyis ylimääräinen toimiva mittaristo jota vois kokeilla. (ja jonka ostaisin jos vika mittaristossa..) Mittari näyttää että ois 80 astetta lämmöt ajossa kokoajan, ja alkaa olla kaikki osat mitä vaihdettavissa on niin vaihdettu. :O Eli jos joku viitsisi tuon viiden minuutin homman tehdä, että kävisin koettamassa varmasti ehjää mittaristoa omaan autooni, niin olisin erittäin kiitollinen! Tietysti voin myös pienen rahallisen korvauksen maksaa moisesta hommasta. :) yv:llä saa kiinni.
Muuten, onkos kukaan kokeillut autoonsa tommosta vapaavirtaussuodatinta joka laitetaan vakiokoteloon?
Muuten, onkos kukaan kokeillut autoonsa tommosta vapaavirtaussuodatinta joka laitetaan vakiokoteloon?
Onko ollut muilla ollut sellasia ongelmia , että kun kääntää avaimesta niin pensapumpulle ei tule minkäänlaista virtaa! ite pumppu toimii pöydällä kun virtaa antaa moitteettomasti ja rele kanssa! sulake katottu, piuha releeltä pensapumpunliittimella mitattu ja ehjä on! Jos vinkkejä olis niin otetaan vastaan mieluusti! kiitos
Onko ollut muilla ollut sellasia ongelmia , että kun kääntää avaimesta niin pensapumpulle ei tule minkäänlaista virtaa! ite pumppu toimii pöydällä kun virtaa antaa moitteettomasti ja rele kanssa! sulake katottu, piuha releeltä pensapumpunliittimella mitattu ja ehjä on! Jos vinkkejä olis niin otetaan vastaan mieluusti! kiitos
Jösses, mulla on samanlaista ongelmaa että kun pistää virrat päälle niin bensapumpulle menee 4 volttia ja rele vaan naputtaa, mutta sitten startatessa ja auton käydessä sinne tulee 12v. autosähkökorjaaja kyllä sano että se ottaa maadotuksen moottorinohjauksesta että siellä luultavasti jtn häikkää. nakkaas mulle yv:tä jos keksit jonku ratkaisun omaan ongelmaasi?
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Vr6 jakopää " ylemmän jakoketjun ylempi ohjain"
Lyhyesti minulle esitettyyn kysymykseen johon lupasin vastauksen...
golf vm 96 vr6...Onko ylempi jakoketjun ohjain vaihdettavissa siten että aukaisee vain sen ylemmän jakoketjun /"nokka-akselien päätylevysuojuksen?" Vai onko pakko irroittaa myös imusarja venakoppa jne?
Kun ohjain on irroitettu pulteista niin lähteekö ohjain irti vain vetämällä pois ketjun suuntaisesti ja onko uudenlaitto tyyliin työnnä uusi paikoilleen ja kirstä pultit?
golf vm 96 vr6...Onko ylempi jakoketjun ohjain vaihdettavissa siten että aukaisee vain sen ylemmän jakoketjun /"nokka-akselien päätylevysuojuksen?" Vai onko pakko irroittaa myös imusarja venakoppa jne?
Kun ohjain on irroitettu pulteista niin lähteekö ohjain irti vain vetämällä pois ketjun suuntaisesti ja onko uudenlaitto tyyliin työnnä uusi paikoilleen ja kirstä pultit?
Kertaus on opintojen äiti..
Elikäs, VeeRalla on jo vasen etupyörä korjaamon oven välissä, mutta hetken aikaa ihmettelen vielä itse ennen kun nostan kädet pystyyn.
Ongelmat olen luetellut aiemmin ketjussa, eli huono käyntiinlähtö.
Toivoisin nyt mielipiteitä ja ihan faktaakin tuosta bensan kulkeutumisesta sylintereihin saakka, koska epäilen edelleen että ongelma on sillä osastolla. Viimeksi vaihdoin sinisen, 2-napaisen lämpöanturin VW -liikkeestä hankittuna eikä vaikuttanut mitenkään.
Eli kysymyksiä:
- mitä nuo ruiskun paineet toimivassa järjestelmässä tulee olla? (VR6)
- Entä miten paineet käyttäytyy esim. virrat päälle laitettaessa, startatessa yms.. Tarkkaan en enää muista heilahtiko viisari heti rivakasti kun virrat laittoi päälle ja starttasi, nyt ei ainakaan nouse lisämittarin mukaan lukemat kovinkaan iloisesti.
- Veto päällä, kaasua polkiessa, mihin suuntaan paineet heilahtaa? tällä haavaa lievästi alaspäin mittarin mukaan, ollaan alle 3bar selkeästi lukuarvoina joka tilanteessa. Tästä on muistikuva että ylöspäin mentiin ennen wanhaan kun auto toimi moitteetta.
Olen siis vaihtanut bensapumpun, mutta käytettyyn vastaavaan joka on testattu mutta riittääkö potku&tehot sittenkään? Vai onko ongelma bensanpaineen säätimessä, jakotukin oikeassa päässä edestä katsottuna. ko. säätimeltä lähtee paluuletku joka oli kulahtanut pahoin ja periaatteessa poikki, mutta tuntuu ettei läpi ole virrannut mitään hetkeen aikaan.
Käyntiin lähdettyään käy ihan hyvin, ei nyi eikä kierrokset heittele, ei sammu kesken ajon jne. Ehkä tuntuu vähän tehottomalta, en tiedä, kaasuun ei reagoi ihan kunnolla kun revittää veto päällä.
Tuollaiset kysymykset tässä kohtaa koko kevät-kesän vaivanneeseen ongelmaan, kahdella viimeisellä sivulla olen tätä jo jauhanut kohtuu paljon, mukava kuitenkin jos saisin jokusen vastauksen vielä.
Ongelmat olen luetellut aiemmin ketjussa, eli huono käyntiinlähtö.
Toivoisin nyt mielipiteitä ja ihan faktaakin tuosta bensan kulkeutumisesta sylintereihin saakka, koska epäilen edelleen että ongelma on sillä osastolla. Viimeksi vaihdoin sinisen, 2-napaisen lämpöanturin VW -liikkeestä hankittuna eikä vaikuttanut mitenkään.
Eli kysymyksiä:
- mitä nuo ruiskun paineet toimivassa järjestelmässä tulee olla? (VR6)
- Entä miten paineet käyttäytyy esim. virrat päälle laitettaessa, startatessa yms.. Tarkkaan en enää muista heilahtiko viisari heti rivakasti kun virrat laittoi päälle ja starttasi, nyt ei ainakaan nouse lisämittarin mukaan lukemat kovinkaan iloisesti.
- Veto päällä, kaasua polkiessa, mihin suuntaan paineet heilahtaa? tällä haavaa lievästi alaspäin mittarin mukaan, ollaan alle 3bar selkeästi lukuarvoina joka tilanteessa. Tästä on muistikuva että ylöspäin mentiin ennen wanhaan kun auto toimi moitteetta.
Olen siis vaihtanut bensapumpun, mutta käytettyyn vastaavaan joka on testattu mutta riittääkö potku&tehot sittenkään? Vai onko ongelma bensanpaineen säätimessä, jakotukin oikeassa päässä edestä katsottuna. ko. säätimeltä lähtee paluuletku joka oli kulahtanut pahoin ja periaatteessa poikki, mutta tuntuu ettei läpi ole virrannut mitään hetkeen aikaan.
Käyntiin lähdettyään käy ihan hyvin, ei nyi eikä kierrokset heittele, ei sammu kesken ajon jne. Ehkä tuntuu vähän tehottomalta, en tiedä, kaasuun ei reagoi ihan kunnolla kun revittää veto päällä.
Tuollaiset kysymykset tässä kohtaa koko kevät-kesän vaivanneeseen ongelmaan, kahdella viimeisellä sivulla olen tätä jo jauhanut kohtuu paljon, mukava kuitenkin jos saisin jokusen vastauksen vielä.
-
- -
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.1.2010 21:54
Löytyi ihan hyvä ohje jopa tuohon bensapaine -juttuun:
http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?t=4082
No, mittalaitetta ei vielä ole muuta kuin tuo jälkiasennettu mittari auton sisällä. Se näyttää joka tapauksessa tuollaiset 2,8bar ja alipaineletkun kun irrottaa ei vaikuta yhtään mitään. Alipaineet kuitenkin toimii, selkeä imu tuon letkun päässä.
Tyhjäkäynnillä, kierrokset siinä 500-600 paineet on vain 2,4 bar.
Olen hakenut netistä tuota Bosch bensanpainesäädintä, ja hinnat pyörii siinä 60-90$. Varaosakaupan hinta täällä Suomessa oli tänään kysäistyäni 97-113€. Eiköhän tuostakin tule tehtyä eBay -kaupat. Mahtaako olla tarpeen 4 barin säädin vai riittääkö halvempi, 3 baarin mokkula?
Tuli tänään muuten putsailtua ilmamassamittari, kaasuläppä ja huohotin.. kaasuläppä oli aika paskainen ja kyllähän sieltä MAF:sta irtosi myös aika paljon likaa kun sumuttelin puhastusainetta.
Vielä tuosta heikosta ja hitaasti nousevasta bensanpaineesta, voiko joku muu osa vielä vaikuttaa siihen? Ja onko tuo lopulta se syy huonolle käymäänlähdölle?
http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?t=4082
No, mittalaitetta ei vielä ole muuta kuin tuo jälkiasennettu mittari auton sisällä. Se näyttää joka tapauksessa tuollaiset 2,8bar ja alipaineletkun kun irrottaa ei vaikuta yhtään mitään. Alipaineet kuitenkin toimii, selkeä imu tuon letkun päässä.
Tyhjäkäynnillä, kierrokset siinä 500-600 paineet on vain 2,4 bar.
Olen hakenut netistä tuota Bosch bensanpainesäädintä, ja hinnat pyörii siinä 60-90$. Varaosakaupan hinta täällä Suomessa oli tänään kysäistyäni 97-113€. Eiköhän tuostakin tule tehtyä eBay -kaupat. Mahtaako olla tarpeen 4 barin säädin vai riittääkö halvempi, 3 baarin mokkula?
Tuli tänään muuten putsailtua ilmamassamittari, kaasuläppä ja huohotin.. kaasuläppä oli aika paskainen ja kyllähän sieltä MAF:sta irtosi myös aika paljon likaa kun sumuttelin puhastusainetta.
Vielä tuosta heikosta ja hitaasti nousevasta bensanpaineesta, voiko joku muu osa vielä vaikuttaa siihen? Ja onko tuo lopulta se syy huonolle käymäänlähdölle?
onkos näissä ihan alkuperäisenä VDO:n kauko-ohjattava keskuslukitus? Ihmettelin kun lopetti toimintansa kauko-ohjatta keskuslukitus, aukaisi hyvin mutta ei lukinnut. Avaimella kun vääntää auki tai kiinni ovet niin toimii loistavasti. Aukaisin sit tuon kauko-ohjaimen vastaanottimen ja sinne oli tietysti päässy vettä jostai + yksi komponentti oli kokonaan poikki.
Mistäköhän tuollaisia vastaanottimia voisi saada? Oon pläränny nettii tosi paljon eikä mistään meinaa löytyä. Eikä löytynyt muuten Bebekistä tuota komponenttiakaan että olisi voinut korjata.
EDIT: Ostettu steelmaten kauko-ohjaus ja on paljon parempi kuin tuo VDO kantomatkaltaan ainakin. molemmissa uudet patterit ja vdo:lla joutu käveleen noin 5metriin että ovet sai aukenemaan. Tuo steel mate otti yli 25metrin päästä kun edessä oli talo ja 2 autoa. suosittelen.
Mistäköhän tuollaisia vastaanottimia voisi saada? Oon pläränny nettii tosi paljon eikä mistään meinaa löytyä. Eikä löytynyt muuten Bebekistä tuota komponenttiakaan että olisi voinut korjata.
EDIT: Ostettu steelmaten kauko-ohjaus ja on paljon parempi kuin tuo VDO kantomatkaltaan ainakin. molemmissa uudet patterit ja vdo:lla joutu käveleen noin 5metriin että ovet sai aukenemaan. Tuo steel mate otti yli 25metrin päästä kun edessä oli talo ja 2 autoa. suosittelen.
Viimeksi muokannut hakala-, 3.7.2010 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VR6 golf
Moro.. Sen verran paljon noita sivuja ettei jaksa lukea kaikkea ja hakuja tehty mutta....
Mitkä on parhaat sytytys tulpat VR6 koneiseen golfiin vm -94? Ja saako moottorin kannake kumeja mistä, ja jos niille joku osaa sanoa hintaa niille?
Mitkä on parhaat sytytys tulpat VR6 koneiseen golfiin vm -94? Ja saako moottorin kannake kumeja mistä, ja jos niille joku osaa sanoa hintaa niille?
^ Bosch:in 4-päiset tulpat (Liikkeestä varmasti osaavat antaa oikeanlaiset) ovat toimineet hienosti viimeisen vuoden.
Kukaan osaa sanoa lämpömittarista mitään? (-94 vr6)
Mittari nousee jo 80 C kun laittaa kylmällä koneella virrat päälle. Ajossa näyttää vaihtelevasti 90-95 C lukemia.
Vikakoodit katsottu eikä ilmoittanut mistään muusta kuin satunnaisesta maf anturin virheestä.
Kaikkien lämpöanturien vaihto ei myös auttanut mitään.
Paikallisessa liikkeessä epäilevät mittariviaksi....
Kukaan osaa sanoa lämpömittarista mitään? (-94 vr6)
Mittari nousee jo 80 C kun laittaa kylmällä koneella virrat päälle. Ajossa näyttää vaihtelevasti 90-95 C lukemia.
Vikakoodit katsottu eikä ilmoittanut mistään muusta kuin satunnaisesta maf anturin virheestä.
Kaikkien lämpöanturien vaihto ei myös auttanut mitään.
Paikallisessa liikkeessä epäilevät mittariviaksi....
VR6 Vuotaa nesteet pihalle ?
Kun moottoria katsoo edestäpäin niin vuotaa vasemmalta etukulmasta öljypohjan päältä ??
Tulee nestettä ihan törkeen paljon :(
Kiitti vinkeistä :)
Tulee nestettä ihan törkeen paljon :(
Kiitti vinkeistä :)
Vr6 kone kalkattaa?
Kun lähdin autolla ajamaan kone kävi vajailla pytyillä, sammutin ja katsoin öljyt ja käynnistin ja kaikki toimi normaalisti.
Kun olin ajanut kuitenkin n. 10km alkoi kuulua hiljainen kalkatus/kilinä. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja kalkatus oli huomattavasti kovempaa. No ei muuta kuin auto hinaukseen ja talliin.
Mistä vika voi johtua, kiertokangen laakerit??
Kun olin ajanut kuitenkin n. 10km alkoi kuulua hiljainen kalkatus/kilinä. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja kalkatus oli huomattavasti kovempaa. No ei muuta kuin auto hinaukseen ja talliin.
Mistä vika voi johtua, kiertokangen laakerit??
Osaako joku neuvoa takapuskurin hankinnassa Motonetistä... Mitä eroa noilla on muutakuin että tuo ylin ei taida olla pohjamaalattu?
Takapuskuri Golf-III musta 95-22950 Golf-III Takapuskuri musta (ei STW) [1992 - 1998] 69.90 €
Takapuskuri Golf-III pohjamaal 95-22951 Golf-III Takapuskuri pohjam./musta (ei STW) [1992 - 1998] 129.90 €
Takapuskuri Golf-III pohjamaal 95-22952 Golf-III Takpuskuri kokonaan pohjam. (ei STW) [1992 - 1998] 89.90 €
Itselläni 92vuoden 3-ovinen VR6 ja siihen tarvitsisin uuden takapuskurin...
Takapuskuri Golf-III musta 95-22950 Golf-III Takapuskuri musta (ei STW) [1992 - 1998] 69.90 €
Takapuskuri Golf-III pohjamaal 95-22951 Golf-III Takapuskuri pohjam./musta (ei STW) [1992 - 1998] 129.90 €
Takapuskuri Golf-III pohjamaal 95-22952 Golf-III Takpuskuri kokonaan pohjam. (ei STW) [1992 - 1998] 89.90 €
Itselläni 92vuoden 3-ovinen VR6 ja siihen tarvitsisin uuden takapuskurin...
ABS-anturit
Juu elikkä onko mitään haittaa jos anturien se muovi osa on kulunut alapuolelta silleen että näkyy se magneetti ?
Ja sitten tämä sähköinen vesipumppu mistä kuvakin on ylempänä, niin tietääkö ketään että mikä on tiukka hinta tolla marmoritiskillä/ ? :o Oma pahasti Gagana :(
Kiitoksia :)
Ja sitten tämä sähköinen vesipumppu mistä kuvakin on ylempänä, niin tietääkö ketään että mikä on tiukka hinta tolla marmoritiskillä/ ? :o Oma pahasti Gagana :(
Kiitoksia :)
Mites kun tänään vaihdoin innoissani huvikseen virranjakajan kannen ja pyörihän. Homman valmistuttua huomasin että virranjakajankannen päälle tulevaan mustaan kanteen tulee jokin maadoitus tai vastaava kaapeli. Sen kiinnitys on murtunut rikki ja nyt se kaapeli ei pysy kunnolla siinä. Kyseessä siis -92 eli vanhemmalla pyöreellä virranjakajalla.
Että uskaltaako tuolla huomenna lähteä töihin vai mennäänkö leimattomalla Jetalla?
Edit:
Enriquez: Taitaa olla ensimmäinen sellainen röpeli CL mallinen ihan musta vaan. Toisessa taitaa olla samasta materiaalista ylä ja ala lista. Kun taas kolmas on kokonaan pohjamaalattu mikä olisi tarkoitus kokonaan maalata auton väriseksi.
Että uskaltaako tuolla huomenna lähteä töihin vai mennäänkö leimattomalla Jetalla?
Edit:
Enriquez: Taitaa olla ensimmäinen sellainen röpeli CL mallinen ihan musta vaan. Toisessa taitaa olla samasta materiaalista ylä ja ala lista. Kun taas kolmas on kokonaan pohjamaalattu mikä olisi tarkoitus kokonaan maalata auton väriseksi.
Termostaatti
Onko termostaatti mahdollista vaihtaa koneen ollessa paikoillaan ? ja onko kellään kokemuksia tästä hommasta ?
Jos purkaa puskurin ja kaikki muut tilpehöörit siitä edestä ;P
Jos purkaa puskurin ja kaikki muut tilpehöörit siitä edestä ;P
^Termostaatin koppahan on siinä vaihdelaatikon päässä konetta, jos sen vaihtaa niin ei tarvitse purkaa oikeastaan mitää ylimääräistä, letkut +johdot irti kopasta ja sitten kolme kuusiokolopulttia auki. Kannattaa varustautua vahtamaan myös koko koppa sekä vesipumpulle menevä putki jos ei ole ennen vaihdettu...
Koneen huohotuskanava on kyseinen lähtö. Letku tulee kiinni siihen paksuun imuilman mutkaan, ei kannata tukkia! Sisällä oleva metalli on jonkinlainen sihti, kerää pahimmat paakut ja mönjät itseensä ettei mene imukanavistoon/palotilaan
Voikohan ton huohotinletkun korvata suoralla pätkällä? Nythän siinä on jokin anturi/venttiili välissä. Siis toi kuvassa oleava lähtö nro.2. Ja menee imusarjaan. On vaan halki se anturi/venttiili ja vuotaa öljyy.
Mulla oli tuo s-mutka rikki (ja omassa oli siinä välissä myös joku alipainekalvo hässäkkäkin. Ebaysta löytyi halvalla, marmorilta 150e.. Ainakaan paikallisesta kumiliikkeestä ei löytynyt mitään sopivaa. Hetken aikaa ajelin sellaisen metrin rinkulan kanssa (suora putki isolle mutkalle), hyvin se silläkin pelasi..
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
vr6 mikä ero golf ja corrado?
nii mulla hajosi kone 2.8 golf -92. ja kaverilla olis tiedossa 2.9 corrado. mitä eroa on näillä koneilla sopiiko osat keskenään ja mitä muuta kannattaisi tietää tästä konneen vaihto hommasta??
golf mk3 vr6 -92
Ostinpa sitten vr6 koneella olevan golfin. Vuosimallia 92.
Auto on ajettu 148tkm ja kansiremppa+jakopää tehty 120tkm kohdalla.
Auto ei ota kunnolla kierroksia ja tyhjäkäynti heittelehtii vähäsen. Auto alkaa
myös haisemaan bensalta. Missä mahtais olla vika?
alotan vasta nyt lukemaan foorumia. Ei ole pakko vastata, siis jos vastaus löytyy jo =)
Auto on ajettu 148tkm ja kansiremppa+jakopää tehty 120tkm kohdalla.
Auto ei ota kunnolla kierroksia ja tyhjäkäynti heittelehtii vähäsen. Auto alkaa
myös haisemaan bensalta. Missä mahtais olla vika?
alotan vasta nyt lukemaan foorumia. Ei ole pakko vastata, siis jos vastaus löytyy jo =)
Öljyt, tulpat+johdot vaihdettu 7tkm sitten. Ei kai ne vielä ole vaihdon tarpeessa tai onko?
Missä voi käydä lukemassa vikakoodin?
Heti ekaks tuli kyl mieleen tulpat ja tulpanjohdot. Entinen kr 16v -89 ei ottanu kierroksia ja kun vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, niin johan lähti kiertää taas 7200rpm.
ps. Mikä on virranjakajan elinikä? vaihdettu 27tkm sitten samalla kun kansiremppa/jakopää.
Missä voi käydä lukemassa vikakoodin?
Heti ekaks tuli kyl mieleen tulpat ja tulpanjohdot. Entinen kr 16v -89 ei ottanu kierroksia ja kun vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, niin johan lähti kiertää taas 7200rpm.
ps. Mikä on virranjakajan elinikä? vaihdettu 27tkm sitten samalla kun kansiremppa/jakopää.
Löytyykö mistään VR6 golffiin jonkinlaista sähkökaaviota? Itellä kans lambdaan ei saa yhteyttä, joten tarviis kattoo noi piuhat läpi. Aika pajon edellisien omistajien patentteja saanu muutenkin korjailla. =) Ja bensaa menee melko kohtuuttomia määriä. Auto kuitenkin lähtee käyntiin ja vetojakin on ihan kivasti. Tosin auto ei ole minulla ollut vasta kun 3 viikkoa, joten tuskin on lambda toiminut kokoaikana.
Saako tuota lambda anturia mistään kohtuu järkevään hinaan? Soittelin jyväskylän merkki huoltoon ja sanoivat hinnaksi 249e.
niin ja VAG-com vikakoodi:
00525 oxygen sensor (g39) 03-00 no signal
Saako tuota lambda anturia mistään kohtuu järkevään hinaan? Soittelin jyväskylän merkki huoltoon ja sanoivat hinnaksi 249e.
niin ja VAG-com vikakoodi:
00525 oxygen sensor (g39) 03-00 no signal
Mistä kannattaisia ostaa lambdan? entäs tulpat ja tulppajohdot?
Niin ja mulla ei aluksi toiminut kaukosääteinen keskuslukitus. Yritin myös laittaa avaimella lukkoo, mutta avain ei liikkunut. Otin sitten kahvan irti ja en huomannu mitään vikaa, joten rasvasin sen ja liikuttelin avainta ja johan lähti toimimaan. Sit aattelin, että vois käydä kaikki sulakkeet läpi ja yks 10A sulake oli rikki, joten vaihdoin uuden. Nyt toimii, mutta ei kestäny päivää pidempää. Mistä mahtaa johtua? Vaihdoin nyt 15A sulakkeen tilalle.
Edit: Löysin autosta jonku lapun jossa lukee, että päästöt:ok, Lambda:ok, mutta sitten OBD:vika. ?
http://www.vr6oc.com/images/Guides/obd/obd1def.jpg
Niin ja mulla ei aluksi toiminut kaukosääteinen keskuslukitus. Yritin myös laittaa avaimella lukkoo, mutta avain ei liikkunut. Otin sitten kahvan irti ja en huomannu mitään vikaa, joten rasvasin sen ja liikuttelin avainta ja johan lähti toimimaan. Sit aattelin, että vois käydä kaikki sulakkeet läpi ja yks 10A sulake oli rikki, joten vaihdoin uuden. Nyt toimii, mutta ei kestäny päivää pidempää. Mistä mahtaa johtua? Vaihdoin nyt 15A sulakkeen tilalle.
Edit: Löysin autosta jonku lapun jossa lukee, että päästöt:ok, Lambda:ok, mutta sitten OBD:vika. ?
http://www.vr6oc.com/images/Guides/obd/obd1def.jpg
Tulpat
Eli aattelin vaihtaa tulpat ja tulpanjohdot. Luin että motonetin tulpat ja tulppajohdot ovat huonoa laatua ja että kestäis parituhatta kilsaa. Mulla oli autossa näköjään motonetit tulpat ja tulppajohdot ja niillä oli ajettu jo 8000 km ja näyttäis olevan aika huonos hapessa. Ei ihme ettei auto kiihdy mihinkään. Tällä hetkellä olen peeaa ja ostan motonetistä tulpat ja tulppajohdot. Joku voisi pistää linkin kunnon tulppiin ja tulpanjohtoihin. Uskon että noi denson tulpat ovat ihan hyviä, mutta noi tulpanjohdot on kyllä huonoa laatua esim. alkuperäisiin verrattuna. Ensinnäki ei ollu mitään mistä vetää tulpan hattua pois, joten irrotuksessa meni jo 2 johtoa poikki. Millä ne kannattaisi irroittaa?
Mikä pitäis olla siinä ilmanputsarin takana? ku on joku liitin johon menee 2 johtoa on irrallaan? En millään löydä mihin se menis kiinni.
Mikä pitäis olla siinä ilmanputsarin takana? ku on joku liitin johon menee 2 johtoa on irrallaan? En millään löydä mihin se menis kiinni.
Viimeksi muokannut Joomi, 13.7.2010 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite käytin Denson tulppia sillon kun vielä oli VR alla, niillä se pelas aivan komeesti. Tulpanjohdoiksi oli vaihdettu niiden hiiliviritelmien tilalle oikeet kuparijohdot, ei ongelmia enää sen jälkeen.
Ja se muovinen työkalu tulpanjohtojen irroittamiseen siinä konepellin tangossa on ihan lelu, kannattaa tehdä itse uusi jostain sopivasta putkesta vaikka tämän piirustuksen perusteella.
Edit: Ai niin: Pyörija ja jakajankansi kanssa vaihtoon. Ainakin omassa -92 mallissa oli ihan vaihtokunnossa...
Ja se muovinen työkalu tulpanjohtojen irroittamiseen siinä konepellin tangossa on ihan lelu, kannattaa tehdä itse uusi jostain sopivasta putkesta vaikka tämän piirustuksen perusteella.
Edit: Ai niin: Pyörija ja jakajankansi kanssa vaihtoon. Ainakin omassa -92 mallissa oli ihan vaihtokunnossa...
Viimeksi muokannut tpv, 14.7.2010 1:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä ostin kanssa noi motonetin densot, mutta eipä auto käynytkään niillä. Onneks sain rahat takaisin ja kipaisin toisesta liikkeestä Bosch FGR8KQE, eli nelikärkiset platinatulpat. Noi densot oli kaksikärkiset, ja lämpöarvo oli eri. Mut nyt käy mukavasti. Oma golffini on tosin vm-94.
Torstaina uusi lambda ja hieman muita osia hakemaan, niin alkaa olemaan kunnossa.
Torstaina uusi lambda ja hieman muita osia hakemaan, niin alkaa olemaan kunnossa.
Tuntuu, että hyytyis joka vaihteella tai siis lähtee kiertämään niin hitaasti 5000rpm jälkeen.
Edit: Tuntuu siis et rajotin iskee 5000rpm. Vapaalla se kiertää loppuun, mutta kun kiihdyttää niin se rajottaa 5k paikkeilla. ECU hajalla? tai joku muu anturi?
Edit2: Tai voiko se olla vain bensasuodatin tukossa?
Edit: Tuntuu siis et rajotin iskee 5000rpm. Vapaalla se kiertää loppuun, mutta kun kiihdyttää niin se rajottaa 5k paikkeilla. ECU hajalla? tai joku muu anturi?
Edit2: Tai voiko se olla vain bensasuodatin tukossa?
Palataas asiaan..
Huutelin aiemmin noista VeeRan käynnistymisongelmista ja viimeisenä osana vaihdoin juhannuksen aikoihin bensanpainesäätimen. Vanha oli ainakin rikki, nyt paineet hyppää kunnolla ylös heti startatessa ja alipaineletkun kun irroittaa paineet käyttäytyy oikein (eli tippuu n. 0,5bar).
No, käynnistysongelma lieveni ehkä hieman, mutta vieläkään ei lähde ihan niin kuin pitäisi. Mitähän tuo rikkinäinen säädin on aiheuttanut, luulen että pienoinen tapahtumaketju on siitä saanut alkunsa. Suuttimet, pitäisikö tsekata ja puhdistaa, onkohan touhu ajan kanssa käynyt niiden päälle? Tulpat on reilun vuoden vanhat, joskin Motonetin "pirkka -tulpat", kantsisko ostaa eBaysta jotkut hyvät..? (saa ehdottaa parhaat mitä rahalla saa 92VR6) Auto käy ja toimii lähdettyään ihan mallikkaasti, kaikki säätö ja tutkiminen on sinällään parantanut suoritusta selkeästi.
Alipaineista tulee edelleen kysymys jonka olen aiemmin jo esittänyt, eli ohjaako alipaine sytytysennakkoa? ..ruiskun oikeassa päässä, lähellä sitä bensanpainesäädintä on joku anturi, olisiko juuri alipaineanturi, josta johdot vie kohti virranjakajaa. Irroitin johtosarjan ja ei mielestäni vaikuttanut mihinkään(startti), olisiko anturi rikki/syyllinen?
Paljon taas kysymyksiä ja ihmetystä, mutta mikäs tässä.
Ai niin, aiemmin joku kysyi tiukkaa hintaa tuolle sähköiselle vesipumpulle, itse ostin uuden eBaysta n. 90€ kotiin tuotuna, kannattaa tsekata!
No, käynnistysongelma lieveni ehkä hieman, mutta vieläkään ei lähde ihan niin kuin pitäisi. Mitähän tuo rikkinäinen säädin on aiheuttanut, luulen että pienoinen tapahtumaketju on siitä saanut alkunsa. Suuttimet, pitäisikö tsekata ja puhdistaa, onkohan touhu ajan kanssa käynyt niiden päälle? Tulpat on reilun vuoden vanhat, joskin Motonetin "pirkka -tulpat", kantsisko ostaa eBaysta jotkut hyvät..? (saa ehdottaa parhaat mitä rahalla saa 92VR6) Auto käy ja toimii lähdettyään ihan mallikkaasti, kaikki säätö ja tutkiminen on sinällään parantanut suoritusta selkeästi.
Alipaineista tulee edelleen kysymys jonka olen aiemmin jo esittänyt, eli ohjaako alipaine sytytysennakkoa? ..ruiskun oikeassa päässä, lähellä sitä bensanpainesäädintä on joku anturi, olisiko juuri alipaineanturi, josta johdot vie kohti virranjakajaa. Irroitin johtosarjan ja ei mielestäni vaikuttanut mihinkään(startti), olisiko anturi rikki/syyllinen?
Paljon taas kysymyksiä ja ihmetystä, mutta mikäs tässä.
Ai niin, aiemmin joku kysyi tiukkaa hintaa tuolle sähköiselle vesipumpulle, itse ostin uuden eBaysta n. 90€ kotiin tuotuna, kannattaa tsekata!
Jakopää
Oisko kellään tiedossa Lappeenrannan suunnalta mitään autokorjaamoo missä sais jakopään hilut vaihettuun asialliseen hintaan? Itellä ei oo välineitä eikä taitoo ruveta tekeen kyseistä remppaa enkä aatellu volkkariliikkeesee viedä huokeen hinnan takia. Mulla veeran kone rallattaa jonku verran tyhjäkäynnillä muttei rallatus kovene sen ihmeemmin kierrätettäessä. Pitääkö toi moniurahihnan kiristäjä kovaa rallatusta jos on paskana?`Vähän mietityttää tuleeko rállatus molemmilta puolilta konetta, vai olisiko sittenkin pelkkä moniurahihnan kiristäjä sökönä.
^^^se anturi mikä on kiinni imusarjassa on imuilmanlämpöanturi. Alipaine ei ohjaa sytytystä.
^^ei pitäisi kyllä hihnan puolelta paljon rallatella jos moniurahihnan kiristin ehjä, tuohon kiristäjän rissaan saa vaihdettua laakerin, mutta saa olla melko varovainen ettei riko sitä rissaa. Rissan pultissa oli muistaakseni väärän kätiset kierteet, ja rissan laakerin sai varaosaliikkeestä suoraan hyllystä (on joku ihan normaali koko).
^kannattaa ottaa se katti irti ja vilkasta sisälle, voi olla että sisukset ovat sulaneet.
Lambda antaa 0-1 volttia ja esim. tyhjäkäynnillä ollessa volttien pitäisi seilata noin 0.2-0.8 välissä. Onko vikakoodeja luettu missään vaiheessa?
^^ei pitäisi kyllä hihnan puolelta paljon rallatella jos moniurahihnan kiristin ehjä, tuohon kiristäjän rissaan saa vaihdettua laakerin, mutta saa olla melko varovainen ettei riko sitä rissaa. Rissan pultissa oli muistaakseni väärän kätiset kierteet, ja rissan laakerin sai varaosaliikkeestä suoraan hyllystä (on joku ihan normaali koko).
^kannattaa ottaa se katti irti ja vilkasta sisälle, voi olla että sisukset ovat sulaneet.
Lambda antaa 0-1 volttia ja esim. tyhjäkäynnillä ollessa volttien pitäisi seilata noin 0.2-0.8 välissä. Onko vikakoodeja luettu missään vaiheessa?
Laitetaan tänne tiedoksi jarrulevyjen tyyppi mikä käy suoraan vr6 Syncro Varianttiin.
Itse etsin kyseisiä levyjä varaosaliikkeistä ja Jyväskylästä AD osasi toimittaa oikeat.
Löytyi Bosch:n luettelosta ja suoraan tehtaalta :) Hintaa levyille tuli noin 20 €/ kpl.
Ohessa kuvat jarrulevyn ja palojen paketista jossa osanumerot.
Jarrulevyn tyyppi : BOSCH 0 986 478 894 - ONR BD 793
http://i85.photobucket.com/albums/k76/snowman-scf/G3%20vr6%20syncro%20variant/18072010112.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/snowman-scf/G3%20vr6%20syncro%20variant/18072010113.jpg
Itse etsin kyseisiä levyjä varaosaliikkeistä ja Jyväskylästä AD osasi toimittaa oikeat.
Löytyi Bosch:n luettelosta ja suoraan tehtaalta :) Hintaa levyille tuli noin 20 €/ kpl.
Ohessa kuvat jarrulevyn ja palojen paketista jossa osanumerot.
Jarrulevyn tyyppi : BOSCH 0 986 478 894 - ONR BD 793
http://i85.photobucket.com/albums/k76/snowman-scf/G3%20vr6%20syncro%20variant/18072010112.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/snowman-scf/G3%20vr6%20syncro%20variant/18072010113.jpg
Uusi mutka matkassa... autoon pitää asentaa valojen korkeussäädöt, joten kysymys kuuluu onko korkeudensäätöisessä autossa valokatkaisijaan tulevassa liittimessä tyhjänä pinnit 3, 8 , 10 ja 15.
Selvinkö vaan kytkimenpaketin uusimisella, koska omasta puuttuu koko potikka valojen säädölle...
Olen erittäin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa kyseisen asian!
Selvinkö vaan kytkimenpaketin uusimisella, koska omasta puuttuu koko potikka valojen säädölle...
Olen erittäin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa kyseisen asian!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa