T4 151hp pakosarja/T4 piristelyä ja pakosarjan rakentelua
Valvoja: ffp jäsenet
T4 151hp pakosarja/T4 piristelyä ja pakosarjan rakentelua
kaikki vinkit tervetulleita, myös omavalmiste käy jos on siisti
Viimeksi muokannut peeki, 15.11.2009 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lainaan vähän tätä jos passaa.
Millä moottorikoodeilla noita T4:n 150hp koneita on?
Mites sen sovittaminen 102hp ACV:n (-01) tilalle käy? Ainakin välijäähy on alhaalla ja isompi... Jos Saksasta löytyis tekniikka,niin voisi hyvin harkita sellasta.Suomessa noita on niin älyttömän vähän,etten ainakaan minä tiedä koko tekniikasta ylipäätään mitään( Ahdin,suuttimet,lohkon rakenne,laakerit jne,jne.)
Millä moottorikoodeilla noita T4:n 150hp koneita on?
Mites sen sovittaminen 102hp ACV:n (-01) tilalle käy? Ainakin välijäähy on alhaalla ja isompi... Jos Saksasta löytyis tekniikka,niin voisi hyvin harkita sellasta.Suomessa noita on niin älyttömän vähän,etten ainakaan minä tiedä koko tekniikasta ylipäätään mitään( Ahdin,suuttimet,lohkon rakenne,laakerit jne,jne.)
Miten lie suutin ja ahdin swappi ACV:hen,saako toimivaa ohjelman kanssa,varmaan menee pakos.+imusarja uusiksi ton ahtimen myötä? Ilmeisesti VNT toi mainittu ahdin? 102 heppasessa ei...vai?
Itsellä on ~150hp:n osat 102hp ACV mallissa ja voin sanoa että ohjelman sai tehtyä ongelmitta 150hp:n VNT ahtimelle. Imusarja on vakio 102hp:n ja pakosarjana juurikin tuo AGX (ei kynttilänjalka). Pakoputken lähtö menee uusiksi ahtimen vaihdon myötä.
Kerrotko tarkemmin mitä kaikkea oot vaihtanut? Eli jäähy,on siis normi 102:n ja AGX:n eka lähtö uusiksi ja muu osa putkistosta käykin normaalisti?
Pistä vaikka privalla/@ kaikki osat jotka oot vaihtanut ja VNT ohjauksen/ohjelman teosta jos viittit.Toki saa laittaa tähänkin mun puolesta niin hyötyypi moni muukin :-)
Pistä vaikka privalla/@ kaikki osat jotka oot vaihtanut ja VNT ohjauksen/ohjelman teosta jos viittit.Toki saa laittaa tähänkin mun puolesta niin hyötyypi moni muukin :-)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
seuraava ahdin on tulossa:
Garrett GT2252V VNT- ahdin, peräisin 151hv Transporterista, 074145703E, riittää 200hv...juuri tuo agx pakosarja hakusessa, tietysti tuo valonviejän pakosarjakin olisi kiinnostava ratkaisu; paljon ruuvausystävällisempi kuin orginaali..jos valonviejä vaikka innostuisit iltapuhteina tuollaisen kasaamaan asevelihintaan...
Suuttimet menee vaihtoon, samoin boxi ja pakoputki uusiksi kokonaan (itse ajattelin tehdä putken, tallilla on öljymonttu..)
Itsellä ei ole hajuakaan boxin muutoksesta mutta apujahan on foorumilta saatavissa, softapuoli ei ole oikein hallussa mutta boxin vaihto liittyy juuri tuohon vnt-ohjaukseen ja joku alipainesäiliökin pitää tehdä. Ajattelin kaveria töissä yllyttää tuon säiliön hitsaamiseen rosterista tigillä, pitää vaan vielä saada tietoon josko putkenpätkä+laipat päihin-tyylinen säiliö ok; luulis ettei sillä muodolla ole mitään väliä..
Miten tuo 200hp teho/ ? vääntö kaksoimassavauhtiksen kanssa? Pitäisikö suunnitella samalla kiinteää vauhtipyörää?
Pitänee kaivella täältä tietoja kun en heti ainakaan muista mikä vauhtipyörä sopi ja millä kytkimellä..
Mitää helvetinmoista rakettia ei ole tarkoitus tehdä vaan tuollainen turbo tuli hankittua ja tietysti nälkä kasvaa syödessä, saa nähdä irtoaako talliaikaa keväällä ja onko sitä kahisevaa tarpeeksi (boxi softalla ja uudet suuttimet 990e, turbo oli sopuhintainen, pakosarjan hinnasta ei ole tietoa kun ei ole löytynyt ja ehkä se kytkin.. ja jos vielä lähettää turbon pieneen muokkaukseen niin 600e lisää)
Garrett GT2252V VNT- ahdin, peräisin 151hv Transporterista, 074145703E, riittää 200hv...juuri tuo agx pakosarja hakusessa, tietysti tuo valonviejän pakosarjakin olisi kiinnostava ratkaisu; paljon ruuvausystävällisempi kuin orginaali..jos valonviejä vaikka innostuisit iltapuhteina tuollaisen kasaamaan asevelihintaan...
Suuttimet menee vaihtoon, samoin boxi ja pakoputki uusiksi kokonaan (itse ajattelin tehdä putken, tallilla on öljymonttu..)
Itsellä ei ole hajuakaan boxin muutoksesta mutta apujahan on foorumilta saatavissa, softapuoli ei ole oikein hallussa mutta boxin vaihto liittyy juuri tuohon vnt-ohjaukseen ja joku alipainesäiliökin pitää tehdä. Ajattelin kaveria töissä yllyttää tuon säiliön hitsaamiseen rosterista tigillä, pitää vaan vielä saada tietoon josko putkenpätkä+laipat päihin-tyylinen säiliö ok; luulis ettei sillä muodolla ole mitään väliä..
Miten tuo 200hp teho/ ? vääntö kaksoimassavauhtiksen kanssa? Pitäisikö suunnitella samalla kiinteää vauhtipyörää?
Pitänee kaivella täältä tietoja kun en heti ainakaan muista mikä vauhtipyörä sopi ja millä kytkimellä..
Mitää helvetinmoista rakettia ei ole tarkoitus tehdä vaan tuollainen turbo tuli hankittua ja tietysti nälkä kasvaa syödessä, saa nähdä irtoaako talliaikaa keväällä ja onko sitä kahisevaa tarpeeksi (boxi softalla ja uudet suuttimet 990e, turbo oli sopuhintainen, pakosarjan hinnasta ei ole tietoa kun ei ole löytynyt ja ehkä se kytkin.. ja jos vielä lähettää turbon pieneen muokkaukseen niin 600e lisää)
toi axg pakosarjat on sitte kivenalla ei saa edes marmoritiskiltä. on kuulemma ahy sarja sen tilalla ja yli 300 euroa hintaa. joten jos ei tee/teetä virtaavampaa sarjaa nii taitaa olla ainut vaihtohto. kaksoismassavauhtis ja kytkin ei kyllä hirveitä vakiona kestä mut sen 180/400 taitaa nippa nappa kestää. laatikko tulee senjälkee mikä antautuu. lopputulos taitaa olla et se mikä ei kestä on heikkoo.
Tuommonen "normaalimman" näköinen pakosarja on ylimääräisenä yhdestä projektista, siihen passaava Fin-Turbon niin iso hybridi kun saa tehtyä, suutinkärjet mallia bosio race 520 5-reikä eikä ole ajettu metriäkään näillä palikoilla.
Sitä boksia ei 99% todennäköisyydellä tarvitse vaihtaa mihinkään. Riittää kun muuttaa sen ohjaamaan vnt:tä. Ja N75 menee myös joskus vaihtoon, mutta ei aina.
Kytkin kestää kyllä ihan mukavasti tehoja, mutta alaväännöillä ei kannata lähteä hulluttelemaan..
Sitä boksia ei 99% todennäköisyydellä tarvitse vaihtaa mihinkään. Riittää kun muuttaa sen ohjaamaan vnt:tä. Ja N75 menee myös joskus vaihtoon, mutta ei aina.
Kytkin kestää kyllä ihan mukavasti tehoja, mutta alaväännöillä ei kannata lähteä hulluttelemaan..
aikaahan projektin aloitukseen vielä on joten katotaan josko jostain löytyis tuo "ei kynttilänjalka" tai valonviejä-mallinen tekele jostain...tarjouksia tulemaan jos ylimääräisenä pyörii nurkissa
alipainesäiliötä ruvetaan tekemään huomenna; 70+mm halkaisijalla oleva rosteriputkenpätkä (n. 20cm) ja siihen löytyi sopivat liittimet hengityslaitteen happikennosta... tilavuutta tulee n .0.7 litraa
alipainesäiliötä ruvetaan tekemään huomenna; 70+mm halkaisijalla oleva rosteriputkenpätkä (n. 20cm) ja siihen löytyi sopivat liittimet hengityslaitteen happikennosta... tilavuutta tulee n .0.7 litraa
rosterista työkaveri hitsasi alipainesäiliön, tilavuus n. 0.7 litraa. Tietysti se piti kiillottaakin, ensin 600, sitten 1500 vesihiomapaperi ja kattilankiillotusaineella viimeistely...
Sama homma pitää sitten ahtoputkille kun laittaa isomman coolerin keulille.
Kuinka paksusta materiaalista on nuo pakosarjan laipat hyvä tehdä?
Sama homma pitää sitten ahtoputkille kun laittaa isomman coolerin keulille.
Kuinka paksusta materiaalista on nuo pakosarjan laipat hyvä tehdä?
Turbo tarvii vnt N75:n ja alipaineletkujen vedon sekä mielellään alipainesäiliön, sellainen musta muovipallo tai itsetehty n. 0,5 litraa.
enemmän asiaa voi valaista TDIfreak....
Kävin just motonetissä hakemassa pakosarjan tiivisteen jos vaikka teettäis laipat valmiiksi...Tuntuu olevan kiven alla nuo 151hp pakosarjat..
Oletteko hitsanneet putken laippaan kiinni vain ulkopuolelta vai istuttaneet putkea vähän myös laipan sisään niin että saa molemmin puolin hitsattua?
Onko laipan kokoa mahdollista suurentaa vai ottaako johonkin kannessa kiinni? (Siis laipan ulkomittaa isommaksi)
enemmän asiaa voi valaista TDIfreak....
Kävin just motonetissä hakemassa pakosarjan tiivisteen jos vaikka teettäis laipat valmiiksi...Tuntuu olevan kiven alla nuo 151hp pakosarjat..
Oletteko hitsanneet putken laippaan kiinni vain ulkopuolelta vai istuttaneet putkea vähän myös laipan sisään niin että saa molemmin puolin hitsattua?
Onko laipan kokoa mahdollista suurentaa vai ottaako johonkin kannessa kiinni? (Siis laipan ulkomittaa isommaksi)
putki suoraan laippaan, eli en ole ennen ainakaan "upottanut" putkea laippaan, vaan hitsannut suoraan siihen laippaan kiinni..
itselleni laittelen juuri garrett gt2260v ahdinta ja olen ihan pihalla noista alipaine hommeleista,
ahtimeen modasin kellon joka vetää siivet auki alipaineella, oikein??
mitäs muuta kuin ohjelman muutoksen siihen sitten tarviin??
meinattiin vaihtaa N75 venttiilin tilalle vnt ohjaus venttiilli.
itselleni laittelen juuri garrett gt2260v ahdinta ja olen ihan pihalla noista alipaine hommeleista,
ahtimeen modasin kellon joka vetää siivet auki alipaineella, oikein??
mitäs muuta kuin ohjelman muutoksen siihen sitten tarviin??
meinattiin vaihtaa N75 venttiilin tilalle vnt ohjaus venttiilli.
jonttuh: teitkö siis itse tuon pakosarjan? onko samantyylinen kuin valonviejän "huoltoystävällinen" pakosarja?
TDIfreak mulle kertoi tuosta mitä tarvii päivityksessä, mun projekti alkaa vasta keväämmällä mutta pitää selvittää kaikki mahdollinen niin voipi projekti sujua paremmin sitten kun kaikki faktat on tiedossa...
TDIfreak mulle kertoi tuosta mitä tarvii päivityksessä, mun projekti alkaa vasta keväämmällä mutta pitää selvittää kaikki mahdollinen niin voipi projekti sujua paremmin sitten kun kaikki faktat on tiedossa...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Mun jutut nyt on muutenkin paksuja... :)
Tossa kennot päällekkäin ja niihin tehty yhteiset päädyt (yksi sisään- ja ulostulo). Kukaan ei kieltänyt tekemästä noin ja käytettävään tilaan sopii vallan mainiosti. Voi olla hieman yliampuva, mutta iso on kaunista... Puheet viiveen lisääntymisestä pitkien ja suuritilavuuksisien imuputkien/välijäähyjen vuoksi saa kyllä unohtaa. Tai ei ne ainakaan häiritseviä voi olla, kun itse en tuollaista ilmiöö edes huomannut, kaikkitietävän netin varoittelusta huolimatta.
Tossa kennot päällekkäin ja niihin tehty yhteiset päädyt (yksi sisään- ja ulostulo). Kukaan ei kieltänyt tekemästä noin ja käytettävään tilaan sopii vallan mainiosti. Voi olla hieman yliampuva, mutta iso on kaunista... Puheet viiveen lisääntymisestä pitkien ja suuritilavuuksisien imuputkien/välijäähyjen vuoksi saa kyllä unohtaa. Tai ei ne ainakaan häiritseviä voi olla, kun itse en tuollaista ilmiöö edes huomannut, kaikkitietävän netin varoittelusta huolimatta.
Kuinka saisi fiksusti tehtyä kollekstrin järkevällä tavalla? mallailin tuossa talouspaperirullista 5 palaa vierekkäin ja keskellehän jää aikamoinen aukko ja kollektorin D tuleepi aika suureksi. Tietenkin voi kaikista 5 putkesta viistää sivusta palaa pois ja sitten sovitella uudestaan. Kuinkas putkijärjestys: pitääkö mennä "sytytysjärkestyksessä" myötäpäivään vai kuinka? Ajattelin tuota virtausta ja pyörrettä.. voi olla että olen aivan hakoteillä mutta mielipiteitä/vinkkejä/kuvia vaan tulemaan..
Itse ajattelin näin: ensin tehdään kollektori jossa kiinni 5 putkenpätkää, putkenpätkistä jatketaan pakosarjan laipolle erilaisista mutkista rakennellen..
Tiedä sitten miten onnistuu mutta haaveena olisi saada orginaali 151hp pakosarja; siitä jigi niin tietäisi onk lähelläkään onnistumista noin tilaa ajatellen ettei se turbo ookin yhtäkkiä kabinetin puolella :)
Itse ajattelin näin: ensin tehdään kollektori jossa kiinni 5 putkenpätkää, putkenpätkistä jatketaan pakosarjan laipolle erilaisista mutkista rakennellen..
Tiedä sitten miten onnistuu mutta haaveena olisi saada orginaali 151hp pakosarja; siitä jigi niin tietäisi onk lähelläkään onnistumista noin tilaa ajatellen ettei se turbo ookin yhtäkkiä kabinetin puolella :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Vitosen kollektori on F1-autoista löytämieni juttujen perusteella melko erilainen härveli. Kollektorikulma on ~110 astetta nelosen 8-12 asteen sijasta. Kuvia voi vakoilla netistä V10 kilpureiden moteista. Tollaista tuossa omassa rakennelmassa on tavoteltu.
Uusi kollektori on 12 asteinen, mutta siihen on omat syynsä tilanahtaudella ja ehkä muillakin mietinnöillä. Tuossa kuva mokomasta.
Tässä hieman sarjan edistymistä.
Tiisselidumppia on koetettu tosi isojen ahtimien kanssa, mutta ehkäpä on turhaa, koska sakkaaminen on melko vaaratonta kaasupoljinta nostettaessa. Veto päällä sakkaaminen taas rikkoo ahtimen nopeaan.
Uusi kollektori on 12 asteinen, mutta siihen on omat syynsä tilanahtaudella ja ehkä muillakin mietinnöillä. Tuossa kuva mokomasta.


Tässä hieman sarjan edistymistä.

Tiisselidumppia on koetettu tosi isojen ahtimien kanssa, mutta ehkäpä on turhaa, koska sakkaaminen on melko vaaratonta kaasupoljinta nostettaessa. Veto päällä sakkaaminen taas rikkoo ahtimen nopeaan.
Tänään kävin työstöfirmoissa kyselemässä innokkuutta pakosarjan laippojen leikkaamiseen laserilla tms. Soitin aikuiskoulutuskeskukseen ja ammattikoulullekin ensin, eivät oikein olleet siellä kovinkaan kiinnostuneita ja firmoissa lähettelivät firmasta toiseen, kolmannessa firmassa olivat tosi ystävällisiä ja yhteistyöhaluisia.Kysyivät kuinka kiire on; töitä oli kuulemma paljon.. Ensi viikolla lupasivat leikata ja totta helvetissä teetin niitä niin että muillekin riittää!! Materiaalina tietysti rosteri (10mm paksua) ja mallina on pakosarjan tiiviste. Teetin pakoaukoista kuitenkin 4mm isommat koska ajattelin tehdä pakosarjan 2mm seinämäpaksuudella olevasta putkesta.
Kollektorin ajattelin tehdä ensin ja tänään tein protoleikkauksen sähköputkesta, saa toimia sitten sapluunana kun putkia päästään leikkaamaan, tulee samantyyppinen kun valonviejän uuden putkiston kollektori
Jos joku tarvii noita laippoja niin laittaa privaa tulemaan, hinta asettuu parinkympin kappalehintaan, tarkka hinta tiedossa vasta kun saan ne ensi viikolla
Samassa firmassa ajattelin teettää myös turbolle laipan tai laippoja kunhan turbo nyt ensin saapuu tänne vaasaan... Aloitusmaksu tulee joka kerta kun uusi kappale piirretään cadilla mutta en mäkään ilmaiseksi töitä tee...
Kollektorin ajattelin tehdä ensin ja tänään tein protoleikkauksen sähköputkesta, saa toimia sitten sapluunana kun putkia päästään leikkaamaan, tulee samantyyppinen kun valonviejän uuden putkiston kollektori
Jos joku tarvii noita laippoja niin laittaa privaa tulemaan, hinta asettuu parinkympin kappalehintaan, tarkka hinta tiedossa vasta kun saan ne ensi viikolla
Samassa firmassa ajattelin teettää myös turbolle laipan tai laippoja kunhan turbo nyt ensin saapuu tänne vaasaan... Aloitusmaksu tulee joka kerta kun uusi kappale piirretään cadilla mutta en mäkään ilmaiseksi töitä tee...
saahan siihen pienemmänkin putken kiinni jos haluaa... monet firmat tarjoavat pakosarjoja rosterista ja uskon että tuo rosteri toimii siinä missä mustakin.. pitäähän tuohon pakosarjaankin saada vähän ulkonäköa ja vaasassa on sopivasti romuliike joka myy rosteria vaikka 10cm pätkissä ja löytyy kaikkia käyriä ym varastosta ja edullisemmin kuin rautakaupasta
6 euroa maksoi vaasan käyttöautolla se tiiviste, tulee maanantaina niin saa sitten tehdä laipan ja tietysti rosterista. Katotaan josko romuliikkeestä löytyisi vielä sopiva kartiokin, omaa tiivistettä käytän vain mallina laipalle ja tiivisteelle, tiivisteen ajattelin tehdä 3mm kuparista kun sattuu olemaan sitä sopivasti kotona..
Pakosarjaakin olisi saanut, hinta aika suolainen:423 euroa, tuolla hintaa saa paljon rosteria....
Pakosarjaakin olisi saanut, hinta aika suolainen:423 euroa, tuolla hintaa saa paljon rosteria....
Millä siellä Vaasassa rosteria hitsataan?
Hitsasin puikolla vapakaarta veneeseen niin muoto muuttui rajusti ja myöhemin
Migillä täytelangalla lisävalotelineeseen korvakkeita ,Kokemuksesta voi sanoa ,että
ennakkoa piti ottaa paljon jos halusi korvakkeet vaateriin.
herää epäilys että pakosarjan muoto muuttuu ,lämpölaajenemisen seurauksena ja
kestääkö se muodon muuttumista.
Kierrätä joka pytylle reilu vuoristorata lenkki johon muuttuminen purkautuu ,tuli vaan mieleen kun seurasi keskustelua.
Kerrohan kokemuksia ,miten se edistyy.
Jasper oy ,ainakin myy lankaa joka käy mikkiin ja ainakin Mison käy kaasuksi.
Sillä on helppo hitsata jos muoto vaan pysyy hallinnassa ja mieleisenä.
Samoin sauman voi kiillottaa ja ei ruostu.
Hitsasin puikolla vapakaarta veneeseen niin muoto muuttui rajusti ja myöhemin
Migillä täytelangalla lisävalotelineeseen korvakkeita ,Kokemuksesta voi sanoa ,että
ennakkoa piti ottaa paljon jos halusi korvakkeet vaateriin.
herää epäilys että pakosarjan muoto muuttuu ,lämpölaajenemisen seurauksena ja
kestääkö se muodon muuttumista.
Kierrätä joka pytylle reilu vuoristorata lenkki johon muuttuminen purkautuu ,tuli vaan mieleen kun seurasi keskustelua.
Kerrohan kokemuksia ,miten se edistyy.
Jasper oy ,ainakin myy lankaa joka käy mikkiin ja ainakin Mison käy kaasuksi.
Sillä on helppo hitsata jos muoto vaan pysyy hallinnassa ja mieleisenä.
Samoin sauman voi kiillottaa ja ei ruostu.
Tuli ostettua gt2056v-ahdin, ilmeisesti peräisin m-b 320 v-6 koneella???
Tuossa tuo vnt-ohjaus on servomoottorilla, oiskohan monimutkaista tehdä ohjaus tuota servoa käyttäen..? En ihan heti ole sellaista tekemässä mutta olisihan tuokin mahdollisuus,ehkä?
Pakopaineista: Oletteko ihan normi painemittarilla seurailleet noita pakopaineita, tuli vain mieleen kun yhden kuvan näin jossa kabinetissa oli 2x normaali painemittari, sellainen kuin yleensä kompuroissa. Lähdössähän joutuu tuomaan esim kuparilla, sen verran kovia on varmaankin lämpötilat..?
Tuossa tuo vnt-ohjaus on servomoottorilla, oiskohan monimutkaista tehdä ohjaus tuota servoa käyttäen..? En ihan heti ole sellaista tekemässä mutta olisihan tuokin mahdollisuus,ehkä?
Pakopaineista: Oletteko ihan normi painemittarilla seurailleet noita pakopaineita, tuli vain mieleen kun yhden kuvan näin jossa kabinetissa oli 2x normaali painemittari, sellainen kuin yleensä kompuroissa. Lähdössähän joutuu tuomaan esim kuparilla, sen verran kovia on varmaankin lämpötilat..?
hain matkahuollosta ahtimen ja luultavasti lähetän sen finturbolle perushuoltoon ja modattavaksi; onpahan sitten kevääksi kunnossa. Yritin katsella myöskin orginaalia, 150 heppasen, pakosarjaa (ahy) saksan ja englannin ebaysta laihoin tuloksin; olisi saanut "jigin" mallin siitä..
Myin pois oman kemppi 163s ja tilasin uuden esabin (3 vaihe,170A), saa nähdä onko siitä mihinkään. 2 vuoden takuulla ja muutaman satasen joutuu kärsimään välirahaa. Uusi on kuitenkin uusi..
Hitsauskaasuista: Uusi seoskaasupullo (20) maksaa 360 euroa ja puhdas argon 400 euroa (tigille), juuri katsastettuja ja täysiä pulloja...
Välijäähdytinkaupat on meneillään, katsotaan jos tarjous menee läpi, kiirehän ei ole, laittakaa vinkkejä tulemaan välijäähdyttimien edullisista ostopaikoista vaikka aika samalla hintaa kaikki myyvät (nettivaraosassa ilmoittelevat liikkeet)
Myin pois oman kemppi 163s ja tilasin uuden esabin (3 vaihe,170A), saa nähdä onko siitä mihinkään. 2 vuoden takuulla ja muutaman satasen joutuu kärsimään välirahaa. Uusi on kuitenkin uusi..
Hitsauskaasuista: Uusi seoskaasupullo (20) maksaa 360 euroa ja puhdas argon 400 euroa (tigille), juuri katsastettuja ja täysiä pulloja...
Välijäähdytinkaupat on meneillään, katsotaan jos tarjous menee läpi, kiirehän ei ole, laittakaa vinkkejä tulemaan välijäähdyttimien edullisista ostopaikoista vaikka aika samalla hintaa kaikki myyvät (nettivaraosassa ilmoittelevat liikkeet)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Löysin saksasta coolerin mutta kun en ole ikinä tilannut saksanmaalta mitään niin kuinkahan homma toimii?
linkki cooleriin: http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... --001.html
linkki cooleriin: http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... --001.html
Tuikku, tuo meken V-ahdin on gt2259v ja tuollaista pukkaa kaapin HP-ahtimeksi.
No joo, siihen hommaan se taitaakin oikein hyvin käydä.
Eikös tällä ahtimella ollutkin ominaisuutena tavattoman terhakka herääminen ja ilman/paineen tuotto, siksi kait se hatemi ei saanut sitä kun sakkaamaan omassaan aikoinaan, vuonna miekka ja nahkakypärä.
Tuosta kuulerista tuli mieleen että kannattaako kaikkea tilata ulkomailta? Kun suomestakin saa melkein samaan rahaan ja samalla tukee kotimaisia tavarantoimittajia.. Jos tuollaisen kiinalaisen kuulerin haluaa niin tuolta niitä löytyy mielestäni ihan kohtuu hintaan. www.kiinahdin.com
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Eikös tällä ahtimella ollutkin ominaisuutena tavattoman terhakka herääminen ja ilman/paineen tuotto, siksi kait se hatemi ei saanut sitä kun sakkaamaan omassaan aikoinaan, vuonna miekka ja nahkakypärä.
Omassa setissä heräämistä voi himpun hidastaa kaksimetrinen pakosarja, mutta toivoisin silti sellaista 1500-1700rpm alkavaa vetoaluetta, eikä sakkauskaan ole "isolohkossa" niin iso ongelma. Noin kolmeen tonniin toimii yksinään ja siitä eteenpäin sitten HP-ahtimena.
Peeki, R-koneistus tekee vallan mainiota nokkaa vakiokanteen ja sopii ominaisuuksiltaan hyvin käyttikseen.
miten täällä nämä projektit etenee? itelläki ois tarkotus kutitella noin 200-250 portterista ja siihenki tarttis vähä neuvoja mikä ahdin ja miten ja kuka tuon vnt ohjauksen osaa tehdä. ja mistä edullisesti suuttimet? mitä kaikkea pumpulle tarvii tuohon voimaan tehäja tartteeko nokkaa jo vaihella? tdifreak ja valonviejä varmaan osaa opastaa...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tuo pikkuahtimeni on peräisin 320cdi mekkeristä, mutta siis uudemmasta v-koneesta, ei suorasta kutosesta kuten tuo gt2359v. On uudempaa suunnittelua ja uskoisin heräävän mukavasti tuohon vanhempaan verrattuna ja silti riittävän tuonne 300hv luokkaan asti, josta isompi VNT jatkaa etiäppäin...
Tuohon pakuusi menee 150hv T4 portterin (AHY, AXG) sarja + ahdin suoraan. Sillä ja racesuuttimilla ehkä 210-230hv. Tiedä sitten löytyykö Fin-turbosta jotain erikoisempaa P&P kamaa, tai pystyykö LDS-turbo muokkaamaan tollasta AHY:n turboa hieman virtaavammaksi. Muutenhan tuonne ei taida mikään sopia suoraan.
Tuohon pakuusi menee 150hv T4 portterin (AHY, AXG) sarja + ahdin suoraan. Sillä ja racesuuttimilla ehkä 210-230hv. Tiedä sitten löytyykö Fin-turbosta jotain erikoisempaa P&P kamaa, tai pystyykö LDS-turbo muokkaamaan tollasta AHY:n turboa hieman virtaavammaksi. Muutenhan tuonne ei taida mikään sopia suoraan.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ahdin siis alkaa tuuttaan varattua tuossa 210-230hv kohdalla...
Siittimiä kannattaa kysellä TDIfreakiltä (www.findiesel.fi). Se on varsinainen siitinjätkä... :)
Siittimiä kannattaa kysellä TDIfreakiltä (www.findiesel.fi). Se on varsinainen siitinjätkä... :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa