Passat Variant 3BG 4Motion Highline -01

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

Passat Variant 3BG 4Motion Highline -01

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.1.2010 13:08

Tulipa eilen nelivetokuumeeseen haettua tuommonen ropponen Keski-Suomen suunnalta. Siis ihan ensimmäisiä 3BG Passatteja ja peräti Highline varustelutasolla. Yleisilmeeltään suhteellisen siisti peli, tottahan käytön jälkiä jo tuon ikäisestä löytyy. Tuossa muutama räpsy, taattua Nokia-laatua:

Kuva

http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010588.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010587.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010586.jpg

Suomeen pirssi on saapunut -06 Saksanmaalta josta on olemassa täysi huoltokirja sekä autoliikkeen vakuutus kilometrien paikkaansapitävyydestä ja kolaroimattomuudesta. Tosin ECU:n mukaan tuolla on ajettu 230tkm, kun mittarissa on 231tkm... Ja jos se huoltokirja pitää jopa paikkaansa niin olisi uudesta asti vaihdeltu öljyt 15tkm välein.

Sisusta on toki jo hieman kulahtanut mutta ei mitenkään räävittömässä kunnossa.

Kuva

http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010590.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010593.jpg

Alcantaran elvyttämiseen ohjeet löytyivät googletuksen jälkeen, mistäs muualta, kuin täältä:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 35ec063213

Ja työkalu tähän operaationkin tuli jo eilen Gigantista haettua:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010591.jpg
Eli OBH Nordican huippuhieno nypynpoistaja! Toivottavasti on hyvä kun oli niin kalliskin.

Myös takaluukusta löytyy sellaisiakin hienouksia kuin 2 kpl 12V tupakinsytyttimen pistokkeita ja alkuperäinen tavaraverkko takapenkin taakse:

http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010594.jpg


Suunnitelmat tämän suhteen alkavat olla suunilleen selvät, tosin ei nyt vielä mitään varsinaisesti ole lukkoon lyöty. Kiitokset kuitenkin kärsivällisestä puhelinkonsultaatiosta nii Fin-Turbolle, kuin TDIFreakillekin. Pellin alle olisi tosiaan tarkoitus muutama euro uhrata kulkupuolen parantamiseen ja ulkonäköön tulee todennäköisesti helmat ja puskureiden lipat korinväriin ja mahdollisesti joku pieni takalippa ja takapuskimen täytepala. Alusta täytyy luonnollisesti jostain haalia korkeussäädettävä ja kesävanteetkin olisi katteltava. Vanteista sen enempää kuin alustastakaan ei vielä ole tietoa, mutta mahdollisesti Rialin Daytona Racet kiehtoisi. Mukana kylläkin tuli liki uusilla suvikumeilla varustetut 17" MasItalyt, mutta josko niistä tulisi vaikka talvivanteet...

Sisustaan tuskin tulee penkkien entrauksen lisäksi muita muutoksia kuin ehkäpä W8 kattovalo, kumimatot kankaisten tilalle ainakin talveksi ja jokin mittaristovaloihin sopiva 2-din soitin pitäisi katsella.

Katsotaan kuinka äkkiä ne rahat loppuu (niinku ei olis jo) ja sen mukaan ollaan toteuttamatta mitään edellä mainituista muutoksista.

Mielipiteet ja kommentit tervetulleita ja ne jätetään todennäköisesti ottamatta huomioon autoa värkkäillessä.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 9.5.2010 21:00. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 10.1.2010 14:10

Olet varmaankin perehtynyt 4-motionin tyyppivikoihin/ongelmiin, mitäs niitä on olemassa? Varmaankin 1.9TDI vaiko niin yleisellä V6 motilla? Ite olen pikkuhiljaa kaartumassa 3BGhen 1.9TDI 96kW manuaalilootalle, mutta nelivetoa en ole miettinyt yhtään sen enempää että kulutus himppasen isompi..no huoltoonhan menee ylimääräisen vetariparin, peräöljyyn, takalevyt erikoisemmat etuvetoon verrattuna?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.1.2010 14:23

Juu ihan on 1.9TDI 96kW AVF kuusi vaihteisella manuaalilla. Itselle ei ollut edes vaihtoehtona V6, automaatti eikä etuveto.
Eipä minun käsittääkseni tuossa torsenissa juuri tyyppivikoja ole, Golf IV, Bora ym joissa Haldex on sitte pumppuja ynnämuuta mennyt. Myös siksi Passatin ostin koska tuo Torsen on luotettavampi oman käsitykseni mukaan.
Kaiken kait saa hajalle tai voi huonolla tuurilla hajota, mutta ainahan käytetyn auton osto riski on. Jarrulevyjen eroista en tiedä, mutta eiköpä niitä ainakin marmorilta saa. Eipä niitä nyt joka öljynvaihdon yhteydessä tarvitse vaihtaa.

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 10.1.2010 17:03

Ostin omaan vastaavaan mutta -03.seen takalevyt mätänetistä. 22e /kpl.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 24.1.2010 23:09

Viikonloppuna tuli laitettua lyhyisiin mukana tulleet Kiinan xenonit, laadusta kertonee jotain se, että radio lakkasi kuulumasta valot päällä. Meininki hyvä. Myös huonoksi osoittautunut akku tuli vaihdettua ja luonnollisesti hajotin muovisen lasin alalistan asennuksen tiimellyksessä. Sitten kaveri tuttavallisesti toi Seinäjoelta Käyttöautolta uuden ja katkaisin senkin. Oikein hyvä meininki. Josko kolmas kerta toden sanoisi. Nyt kuumaliimalla paikattuna paikallaan ettei kaikki maailman paskat mene sisäilmanputsariin... Itsehän olen tavattoman kätevä.

Eteen laitoin samalla Fanatic Audiolta tulleen Rainbowin erillissarjan:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0406.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0407.jpg

Ääni kyllä parani jonkin verran, tosin radiohan ei kunnolla kuulu valot päällä. Kaverin avustuksella vaihtui myös kuskin oveen lukko ja alkoivat sisävalot taas syttymään. Ei ole minun hommaa nuo missä tarvitaan lehmän hermot ja gynegoloogin kädet. Jos joku haluaa tinailla tuon vanhan lukon kuntoon niin voisin sen edullisesti myydä. Siis kuskin oven lukko. Lienee samaa lukkoa muissakin kuin Passatissa.

Piristysoperaatioon on tilattu nyt Fin-Turbolta ahdin ja Findieseliltä kova vp, SRE asetelma ja S2 kytkinlevy sekä R783 suutinkärjet runkoihin asennettuna ja säädettynä. Findieselillä olisi tarkoitus myös ohjelma käydä teettämässä jahka osat löytyvät paikalleen. Välijäähdytin ja ahtoputket tuli tilattua Toritech nimisestä puljusta. 5-vaihteisesta Passatista tuli tilattua starttimoottori Fustilta alle satasella. Toivottavasti se sinne sopii.
Pakoputkivärkit, moottorin ja laatikon kumityynyt ym. pikkuhilpettä täytynee Mätänetistä käydä ostamassa jahka kerkiää. Helmikuun aikana kaiketi pitäisi noita alkaa autoon naittamaan.

Vielä myös soitin uupuu, sopivaa 2 DIN budjettiratkaisua ei ole löytynyt. Sellaista saa tarjota jos ylimääräisenä. Tulossa on myös W8 kattovalo ja kumiset lattiamatot Slamitilta. Josko tämä tästä alkais pikkuhiljaa muotoaan ottamaan.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 24.1.2010 23:27

-VariAntti- kirjoitti:Vielä myös soitin uupuu, sopivaa 2 DIN budjettiratkaisua ei ole löytynyt. Sellaista saa tarjota jos ylimääräisenä.

Velipoika tilas tuolta => www.chinavasion.com
Itte en oo sitä soitinta käpälöinyt muuta, kun sen että näin vaan että dvd:tä pyöritti ja kuva näkyi... =)
Mallia en tiedä, mutta 180€ kuulemma jäi hinta kuluineen suomeen. Tosin ne tilas silloin paljon muutakin ja muillekkin...

Asiallinen pasuuna menee asiallisempaan kuosiin! Vieläkö ois musta...
Voiko autolta enempää vaatia. Tehokas, diesel ja nelikko. Saunds kuud! =)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 24.1.2010 23:36

Juu kyllähän noita kiinanihmeita edullisesti saisi. Vähän vaan jotenkin karsastan niitä. Olen koittanut kyttäillä jos käytettynä löytäisi edullisesti esim. Pioneerin, Alpinen tai Audiovoxin soittimen. Kaippa tuossa kiinanrimpulakin menisi.

Eihän sillä ole väliä minkävärinen auto on, kunhan vaan on musta. On kyllä se sähkönsininen ja musta omastakin mielestä parhaat värit Passattiin, muttei tuokaan nyt niin pahan näköinen ole. Sopii nuo kromit mielestäni aika hyvin tuohon hopeaan. Pitäisi tosiaan ne kesävanteet, alustasarjat summuutkin ostaa, mutta eipä tullut lotossa tänäkään lauantaina niin kattellaan niitä kevään mittaan.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.1.2010 8:31

luonnollisesti hajotin muovisen lasin alalistan asennuksen tiimellyksessä. Sitten kaveri tuttavallisesti toi Seinäjoelta Käyttöautolta uuden ja katkaisin senkin.


Hehe.
Ite vaihdoin jarru-tehostimen ja hajotin vanhan, ostin uuden ja katkaisin sen myös. Pikaliimalla korjattuna paikallaan

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.1.2010 8:37

Tein itse, säästin paljon.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.1.2010 20:04

Jopa alkaa tapahtumaan. Ensimmäinen paketti tulevaan muutokseen saapui ja siellä oli... :
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0422.jpg
Startti! Hipshei.

Rahti Treeltä Virroille oli mielestäni kohtuuton 22€ Matkahuollolla, mutta paistaa se päivä risukasaankin. Sain kaupanpäälle syttypaperit ainakin viikoksi etteipähä kylmä pitäisi ainakaan tulla.
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0423.jpg
Että sellasta tänään.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 31.1.2010 21:42

Tänään taas vähän jotain pientä kehitystä, siirryttiin C-kasetti aikakaudelta diiviidiin ja mp3:sten valtakuntaan:
Audiovox VME 9122TS.
Tuommonen pulikka tökättiin hanskalootaan.

Samaan rahaan sai myös tuommosen Navigaattori palikan:
Audiovox NAV 101
Tuntui jopa ihan toimivalta navilta ja puhui jopa Suomea. Mukana tuli 2009 vuodelta Euroopan kartat.

Helevetillinen johtoläjä ja vielä tuo palikka piti ängetä soittimen alapuolelle ja jos tuota itse olisin ittekseni laittanut niin luultavasti olisin lopuksi hakannut kojelaudan kirveellä halki ja soitin olisi silti jäänyt vähintään viis senttiä pihalle kolostaan. Onneksi oli ammattilainenkin paikalla:
Seppä jo syntyissään.

Samalla kertaa piti laittaa myös vakkariviiksi, mutta asentajalta oli se ikäväkseen unohtunut Tampesteriin... Onneksi ei kerinnyt purkamaan kun kaikki tarvittavat ennenkuin huomattiin :) Aina vaan ei voi voittaa.

Kaikkea ei toki halavalla saa joten ohjekirjaa ei sitten soittimen mukana tullut. Erinäisiä hyvinkin jännittäviä toimintoja tuosta on löytynyt pienellä tutkimisella, mutta pirteän sinistä taustaväriä nappuloista en ole omiin valoihin sopivampaan punaiseen ole osannut vaihtaa.
Hyvinhä se sinne sulautuu.

Että sellaista jännää. Kokolailla kaikki värkit tuohon moottorin optimointiin alkaa olla tilattuna. Päätin myös käyttää nokan R-Koneistuksella hiottavana kun oli mielestäni kohtuuhintainen ja tuskimpa tuosta haittaakaan on.

Saa nyt nähdä koska niitä saa ja koska sitten kerkiäsi asentamaan. Enemmän riippuu kyllä hoviasentajan aikataulusta kun ei noita yksin tohdi alkaa laittamaan. Riippuu siis pitkälti myös siitä kuinka ralleja hänellä piisaa ja kuinka Civic pysyy tiellä/nipussa eli paljonko sitä pitää pajottaa. Lasirallissahan tuo tupsahti viimeisellä pätkällä pellolle ja etupyörän ripustuksista jotain petti... Toki myös vaihdelaatikko-ongelmia oli taas ja sekin sieltä pitää pois purkia ja koittaa saada kestämään.

Semmosta jännää tällä kertaa. Niin ja Saksanmaalta felgenteile.de:stä olisi tuollaiset 8.5"x19" Bellinin vanteet mielestäni kohtuuhintaan tarjolla mutta ans kattoo nyt raaskiiko:
Beltikiinni vanteet.

E: Kappas perkele osasin vaan linkittää noi tollain hienosti. Ai että mä oon kätevä. Otampa oluen sen kunniaks.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 6.2.2010 20:56

Taas oli viikon aikana reisus ollessa Matkahuoltoon puketteja tippunut. Slamitilta tuli kummimattosarja, W8 kattovalo ja kromirinkulat ovenkahvoihin. Hiluja.
Josko tuo seppä ens vkoloppuna sen vakkarin kanssa tuon lampun laittais niin ei sattuis taas mitään.

Fin-Turbolta saapui myös kova paketti. Järi jetön holsetti.

Jännä nähä koska loput tulee ja ehtis värkkäilemään. Niin muute ja noi kummimatot osasin asentaa ihan itte enkä edes särkeny mitää. Hyvä minä.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 14.2.2010 22:59

Eilen toveri asenteli tuon vakkariviiksen ja W8-pornovalon kattoon. Olinha minäkin toki henkisenä tukena. Meleko ropaaminen tuossa vakkarissa vaan on, olis taas iteltä jäänyt todellakin tekemättä. Että kiitoksia vaan taas suuresti.

Käyttäjältä sokota oli jäänyt ylimääräiseksi Autogaugen elektroninen ahtopainemittari ja pakolämpömittari, joten tulipa ostettua ne pois ja tulivatkin jo tällä viikolla. Tiedä heistä mitenkä tarkkoja ovat, mutta kaippa niistä ainakin suuntaa näkee jos jotain oikein pertsiillään on.
Tuollaasia puntareita

En tiedä vaan mihkä piruun nuo saattais sievästi piiloon asennettua, että niitä vielä ajossa saisi vilkaistuakin... Meinasin jos tuhkakuppiin olisi sovittanut, mutta ei taida sinnekkään oikein mahtua. No pistää vaikkahan hanskalootaan. Että semmottia.
Edelleen olisi muuten ylimääräisenä tuo 2Din soittimelle kaulus, että tarjousta tulemaan jos tarvetta on.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 15.2.2010 0:41

Paahhan kuvvaa noista kromisista kahvan kehyksistä paikallaan.. Itekki meinannu asentaa mutta kiinnostas nähä tosi toimissa, näyttääkö ihan leluilta..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 15.2.2010 8:01

Ei itseasiassa tullut niitä vielä asennettua kun oli auto kuitenkin sen verta lyhyen aikaa tallissa ettei kylmiin kahvoihin niitä viittinyt lätkäistä. Täytyy kattoo jos nuo viikolla joutais liimailemaan...

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 15.2.2010 8:49

Kumustelija --> Kyllä noi kahvanympärys kromit on asiallisen näköiset paikoillaan kuhan vaan liimaa juuri oikeeseen kohti! Mulla oli borassa ja aion tilata myös passattiin samanlaiset.
Näyttää aukaisukahvat orvoilta ilman kehyksiä.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.3.2010 8:51

Noniin, jotain pientä ja olematonta taasen. Tosiaan nuo mukana tulleet kenoonit ei laadullaan vakuuttaneet ja värilämpökään (8000K) ei itseä miellyttänyt. Empä sitten jaksanut sen paremmin tutkia mikä vikana oli kun toinen sammui vaan Jyväskylän reissulta tarttui Katuautolta
AMP:n 5000K
35W xenonit

Hieman se ilme muuttui kun sain vielä kaupantekijäisiksi lediparkit:
Tuosta
tuohon,
tuahon
ja tuohon.
Radiohäiriöt eivät vieläkään poistuneet, mutta huomattavasti vähenivät ja näkee ihan erilailla kun noilla 8000K sinisillä klampuilla.

Kun kerran oli auto tuola hallilla sulamassa niin tuli samalla nuo kromilätkät liimailtua ovenkahvojen ympärille:
Klik
Klok
Eipä nuo omasta mielestä ainakaan kovin pahannäköiset ole.

Samalla tuli taasen raavittua päätä ja suunniteltua putkiston, ahtoputkien ja imuputken toteutusta. Josko sitä ensi vkoloppuna ihan oikeasti jo saisi jotain aikaiseksi sen suhteen. Vähän ahtimen mallailua vanhan rinnalla: Onhan noissa hieman kokoeroa. Turbon imuputki aiheuttaa hieman päänvaivaa, että millä sen toteuttaisi kun kasvaa 46millistä 60 milliin ja on tuossa alkuperäisessä imuputkessa melekoisen jyrkkä tuo vinkkeli. No kai siihen jonkinlainen patentti kehitetään. Alkuperäinen ilmanotto on kuitenkin tarkoitus säilyttää.

Audiovoxin soitin on myös ollut suhteellisen positiivinen yllätys, käytettävyys on mielestäni hyvä ja myös kuva on tarkka ja navigaattorikin toimiva ihan käytännössäkin.

Onko muilla kokemusta, että mahtaakohan tuo Volkkarismi olla sukuvika?
Voisi nimittäin äkkiä luulla. Tuolla takana olevassa tallissa on vielä tuo oma Passatti ja isän silmäterä, -74 1303S Kupla täysin orkkiskunnossa... Kuvassa siis vasemmalta oikealle, oma työpeli, äiteen Passatti, siskon Passatti (jonka syssyllä Ruotsista hain), isän työauto ja tädin Polo.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.3.2010 9:24

Ehken tuo merkkiuskollisuus on jollain tapaa sukuvika. Isäukolla on "vasta" 37 vuotta ollut pelkästään Saabeja ja pakkohan tuo oli itsekin ostaa 9-5 kun Mein Kampf passatin kanssa rupesi riittämään.

Tosin 12 vuotta VAG-tuotteita aiheutti sen että 9 kuukauden jälkeen vieroitusoireet kävi liian pahaksi ja piti hakea scirocco :)

Vanhemman kaluston kanssa huoltokulut ei rupea ahdistamaan. Passatin kulut /km oli vähintään samaa luokkaa kuin S4:lla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.3.2010 11:10

Kerrotko vähän tuon ahtimen specsejä, näyttää varsin mielenkiintoiselle paketille.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.3.2010 11:23

No minähän tuosta ymmärrän yhtäpaljon kun karhu kitaransoitosta, mutta kuitissa lukee Hybridi turboahdin, GT20 std C.hsg ja 2274M/.61#8-40M

Eli pakopuoli vakioon tehty ja ilmapuoli isompi. Imukaula tosiaan sen 60mm, siipiä sen tarkemmin en ole mittaillut. Soitin Fin-Turboon ja kyselin aikani tyhmiä ja kerroin tehotavoitteen ja muun kokoonpanon, parin viikon päästä matkahuollossa oli tuommonen. On se heleppoo.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 15.3.2010 7:58

Nonniin nyt mennä viikonloppuna alkoi jo tapahtumaan vähän muutakin kuin pelkkää polttimonvaihtoa ja muuta turhanpäiväistä. Alkuperäisenä suunnitelmana oli vaihtaa tänä vkoloppuna vp+kytkinpaketti ja tehdä putkistoa ym. pientä säätöö siten että auto jäisi ajoon, mutta kun kytkimen työsylinteri menehtyi taistelussa saamiinsa vammoihin, niin lyötiin sitten koko pirssi lihoiksi.

Siitä se lähti.

Ahdastakin oli.

Mutta sieltä se jyristelijä löytyi.

On se melekonen mööpeli tuo loota

Uusi VP

Asetelma ja levy paikoillaan

Vinkkinä annettakoon että puhelin kannattaa pitää taskussa kun laatikkoa nostaa pois paikaltaan.

Kun loota oli saatu takaisin paikalleen alettiin purkimaan egr:ää, imusarjaa, putkistoa ja ahdinta pois tieltä. EGR itsessään ei ollut erityisen paskainen. Eikä sen puoleen imusarjakaan.

EGR irti.

EGR

ja toisappäin.

Imusarja.

Sitten sunnuntaiaamuna kun itse podin kotona hyvin ansaittua krapulaa oli hallin mäellä tapahtunut vaikka ja mitä jännittävää.

Uuden solmun mallailua

Suuttimet olivat irtaantuneet kannesta

Nokka-akselikin oli tullut ulkomaailmaa morjestamaan.

Kaveri oli kätevänä tehnyt 3" putkesta downpipen. Myös laippa ja kartio omavalmistetta.

Downpipe irrallaan.

Tulevan putkiston suunnittelua.

Ei pitäsi ainakaan putken ahdistaa

Semmosia tällä kertaa. Suuttimet lähtevät ehjättäväksi ja kärkien vaihtoon Fin-Dieselille tänään. EGR-venttiilin ja muita hiluja lähetän Lahden suuntaan tehtäväksi. Nokka-akseli pitäisi sinne R-Koneistukselle sitten viskata myös. Ensi viikonloppuna tuskin tuohon kerkiää perehtymään, mutta josko sitten seuraavana taas tapahtuisi jotain. Josko sitten olisi jo kaikki hilppeet kasassa ja pääsisi niputtamaan.

Loppukevennyksenä kuva harrastetiloista.

Ikävä kyllä työ ei häiritse pelkästään harrastuksia vaan myös harrastetiloja, joten Passatti joutuu viettämään nyt aikaansa ulkona...

Tuolla muutama muukin kuva mitä en tähän suoraan linkittänyt:
http://s45.photobucket.com/albums/f99/atso/Pasuuna/

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 15.3.2010 21:36

Mielenkiintonen projekti...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 1.4.2010 19:39

Noniin noniin, elämme jännittäviä aikoja ystävät hyvät. Peruspositiivisena kaverina varasin viime viikolla ajan Findieselille säätöön ensi tiistaiksi, kun oli tarkoitus tuo kone saada viime viikonloppuna jo läjään niin että nyt olisi tarvinnut vaan cooleri putkineen ja muuta pientä värkkäillä. Olikin jäänyt huomaamatta tälläinen pikkujuttu:
Pientä kulumaa havaittavissa.

Huomenissa kaveri tuo uudet liuskat tuohon josko sen joku sitten niputtaisi.

On tässä nyt kuitenkin jotakin pikkuedistystä tapahtunut. Kaikki osat pitäisi nyt olla hallussa, joten periaatteessa kasaansaaminen pitäisi olla mahdollista.

Cooleri keulalla

Kaveri otti tänään tuon coolerin töihinsä mukaan ja vetää siihen sävyn pintaan. Mattamustaksi tietysti ettei kaikenmaailman harakat sitä sieltä sihtaile...

Ahdin, imusarja ja downpipe paikoillaan.

Kaverin hyvin tuttavallisesti valmistama putkisto.

Downpipe ja putkiston alkupää on siis 3" ja siitä haarautuu kahteen kaksi ja puoli tuumaiseen. Perässä Marteliuksen läpivirtaavat pöntöt ja thöööninkiputkenpäät. Voi olla että putkenpäät vielä joskus vaihtuu, tai niitä säädetään johonkin suuntaan, mutta katsotaan nyt.

Armotonta putken väsäystä:
Kliks ja kliks.

Pirssi takaapäin.

Pitää nyt katsoa miltä tuo näyttää kun maalaa nuo vaimentimen päät kilikalilla mustaksi etteivät niin paista sieltä. Toki helmakin menee korinväriin jossain vaiheessa.

Suureksi avuksi rojektin etenemiseen oli Dubsonicilta saapunut paketti, jossa oli pakosarjaan egr:n laippa valmiilla lähdöillä pakopaine- ja lämpömittareille. Mukana myös sokea laippa egr:lle ja alumiininen laippa Map anturille joka hitsataan alumiiniahtoputkeen kiinni.

Laippaa.

Ahtoputkisto on vielä jokseenkin alkutekijöissään:
Eli läjä erinäisiä osia.

Että jännä nähdä kuinka käy... Josko huomisen aikana saisi kaverin kanssa tuon ahtoputkiston mallailtua niin lauantaina lupaili hitsari vetää putken osat toisiin sähkölinnun kakalla kiinni. Myös mittarit pitäisi johonkin päin kabiinia piilottaa ja perän stefa ja öljyt vaihtaa väliaikoina ja sen sellaista. Onhan tuota tuossa. Saa masentaa ja vittuilla jos siltä tuntuu. Oletuksena kuitenkin on että joskus se vielä käy...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 6.4.2010 1:13

No niin sitten niin. Nyt se olis läjässä. Erinäisten pikkuvaikeuksien kautta se sitten nippuuntui, tosin pikkupatentteja ja väliaikaisia virityksiä joutui tekemään muttei nyt mihinkään varsin merkittäviin kohteisiin. Esim. lisämittarit ovat hanskalokerossa ja sen sellaisia...

Nyt saunan kautta maate, kello soimaan puoli viisi ja nokka suht luottavaisin mielin kohti Kuopiota. TDIfreak here I come :)

Kuvia ja tarinaa reissusta laitan huomenissa jos mitään kerrottavaa on.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 7.4.2010 11:48

no, mites se pelaa? Kävitkö jo jakkarassa?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.4.2010 12:03

Hyvin kävi, mitä nyt vähän meinas hilkulla olla läjään saaminen mutta vähän reilun kahen tunnin yöunien jälkeen oli suuntana Kuopio eilenaamulla. Paketti pelas hienosti ja ohjelmasta tuli todella hyvin toimiva. Ei eilen illalla enää jaksanut pistää lappuja esiin kun kymmenen maissa olin vasta kotona.

Paluumatkalla kävin Motestilla penkissä ja tuloksena 3.vaihteella 209hv/462nm ja nelosella 212hv/448nm. Tehoja odotin kympin tai kaksi enemmän mutta taisi olla liki 200hv n.3000-4500rpm välillä.

Laittelen ehtoolla laput, kuvia ja lisää tarinaa aiheesta jahka pääsen kotio...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.4.2010 22:27

No niin laitetaampas nyt tänne vähän pitempää selostusta vaikkei sitä kukaan jaksakaan lukea. Kiusallanikin laitan ne dynolaput tuonne viimeiseksi että kannattaa siirtyä suoraan sinne jos ei jaksa lukea sekavaa ja epäjohdonmukaista tekstiä.

Eli viikon aikana, kun olin reisun päällä, oli kaveri tosiaan tehnyt putkiston kokolailla valmiiksi ja tehnyt kiinnikeen coolerillekkin. Toinen kaveri pyyhkäsi sitten cooleriin mustan sävyn pintaan.
Jäähtytin sävyssä paikoillaan.

Coolerin putket sain hitsautettua lauantaina paikallisella tinarilla ja hyvät tuli. Putkien suunnittelu enimmäkseen kaverien toimesta jälleen :)
Vasen, oikia, variksenpoikia ja edestäpäin.

Myös hieman mietityttänyt imuputki tuli mallia tehtiin itte, säästin paljon ja parempi kun uus venäläinen!
Aineksina soppaan oli alkuperäinen imuputki, pätkä IV Golffin imuputkea ja pätkä alumiinisesta ahtoputkesta sekä muutama klemmari.

Puskuria joutui luonnollisesti muokkaamaan hieman että putkilot taakse sopivat. Positiivista kaikkineen on että sumuvalot, ilmastointi ja toinen rääkkäkin saivat jäädä vielä paikalleen. Myös maavaraa jäi vähintäänkin kohtuullisesti.
Vänkärin puoli, kuskin puoli ja puskin paikallaan.
Alalippa nyt vänkärin puolella jonkii verran pullistelee, mutta taidan tuohon tilata V6-lipan jos se olisi reunoilta hieman tilavampi.

No sitten siirrymme itse pannun läjäämiseen.
Tohtorin työpöytä ja tättärää! osaset ovatkin jo löytäneet paikoilleen!
Tässä välissä ehti hieman pientä vastustustakin tapahtua. Ensimmäinen huomio perjantaina oli, että oli epähuomiossa tullut 18kpl keinuvipujen pultteja eikä lainkaan nokkapukkien pultteja. Harmillista. Sitten masentuneena alettiin oikein tosissaan tavaamaan Alfamerin opasta josko edes ne suuttimet saataisiin paikoillee, mutta ei helvetti, siellä sanottiin että suuttimien suuntauksen toleranssi on +- 0.08mm. Eihän se kuulostanut mitenkään mahdolliselta maalaispoijille joille askelmitta on tähän asti ollut tarkin mittaväline ja epävarmuus hiipi mieleen. Sitten havaitsin myös hukanneeni nokka-akselin stefan kun tohkeissani narautin nokkapyörän irti ennen nokan lähetystä R-Koneistukselle.
Eipä oikein auttanut kun jättää läjäys lauantaille ja ottaa yhteyttä Seinäjoen Käyttöautoon josta löytyikin kaikki osat. Otin sitten myös tandempumpulle uudet o-renkaat samalla kun kirjasessa nekin kehotettiin vaihtamaan. Matkalla Sjokeen sain myös puhelimitse henkistä tukea TDIFreakilta ettei se suuttimien suuntaus mitään yli-inhimillisiä voimia vaativaa puuhaa ole. Eikä se sitten ollutkaan.
Sittenhän saatiinkiin jo pannu läjään ja alkoi olla pulssi vuorotellen ensin nollassa ja sitten kuudessasadassa. Oli nimittäin käynnistyksen vuoro. Kolmen sekunnin sykleissä vaihtelivat tunnetilat itkusta, paskahalvauksen kautta nauruun ja taas epätoivon syövereihin. Pitihän tuota tovi starttailla ennenkuin lähti. Mutta kun lähti niin kävi kyllä heti terveesti. Virneen naamalta pyyhki nokkapyörän takaa lentävät öljypiskot ja vehkeet äkkiä stoppiin. Sitten huomattiin myös että ahtimen öljynpaluuputkesta oli ruutannut komeen lätäkön öljyä. Ai että kun vitutti.
Siinä kun olin ehtinyt suunnitellut miten poltan Sjoen Käyttöauton ja käyn paskantamassa varaosamyyjän postilaatikkoon niin alkoi ongelmanratkaisu. Epätoivon vimmassa laitoin tuonne dieseliosastollekkin hätähuutoa ja kyselin joka suunnasta tuollaista stefaa. Vaan eipä meinannut löytyä ennenkuin tutun hyllystä tuli kaverille vastaan G2:sen 1.6td koneen nokka-akselin stefa joka oli prikulleen oikean kokoinen. Että eihän tuon kokoista stefaa ole käytetty ilmeisesti kuin joku 25 vuotta VW:n dieselkoneissa että ymmärtäähän tuon erehdyksen Käyttöautolta.

Samalla aloittamastani topicista löytyi apu vuotavaan paluuputken laippaan. Sehän pökkäs sinne suurentuneeseen ahtimen imukoteloon se kova osa putkesta eikä siksi tiivistynyt tietenkään turboon. TDIFreak se tuonkin tiesi, ilmeisesti omakohtaisesta kokemuksesta. Putkea lämmitämällä ja taivuttamalla sekin ongelma ratkesi ja konetta saatiin käytettyä pitempäänkin nokan "sisäänajon" verran.

Muuta suurta draamaa tuossa nyt ei tapahtunutkaan.
Ahtoputkistoa. EGR:n korvausputki tehtiin itse, laippa raudasta ja 2,5" pakoputken pätkästä suppaamalla lähtö siihen. Ja nuo silikooninpätkät eivät erivärisiä koska olen värisokea tai muuten vaan erilainen nuori. Oli hieman saatavuusongelmia ja tarkoitus olisi kaikki silikonit vaihtaa mustiin ja alumiinitkin maalata mustiksi. Ahtoputkethan tuli 2.5":sesta alkuperäisesti suunnitellun 2,25"sen sijaan samojen ropleemien vuoksi.

Maanantai-iltana vielä kiireen hiipiessä vaihdon öljyt ja kesäkumit alle sekä ruuvasin lisämittarit väliaikaisesti hanskalokeroon.

Se otti ja kesti Kuopioon asti! Olinkin varma asiasta jo lähteissä. Ensimmäisten parinkymmenen kilometrin aikana olin varma että kartaani katkeaa, jako on pielessä ja nokka-akseli tulee venttiilikopasta läpi. Mitään näistä ei tapahtunut. TDIFreak teki kyllä todella hienosti toimivan ohjelman hyvin pienillä savuilla ja kiitokset siitä.

Pitihän sitä takasintullessa tosiaan Motestissa poiketa ja tässä veto kolmosella: PRUM ja nelosella PRÖM. Tuossa toinen veto vilmillä.

Olisiko tuo nyt sitten liioittelua sanoa että siinä on 212hv/462nm? Onhan nuo tietty eri vedoista nuo tulokset... No sanokaa nyt jotain joku tähänkin.

Nyt sitten voisi hieman panostaa ulkonäköön ja ajettavuuteen. Siis auton, ei omaan. Siitä lisää joskus.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 8.4.2010 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 8.4.2010 8:33

Mielenkiintoinen projekti tosiaan, ja ehkä suurin kiitos siitä että asennukset ja eritoten erityissäätämisiä tarvittavat kohdat on kuvattu näinkin hyvin. Valitettavan usein on niin että ne, ketkä viitsivät ja osaavat rakentaa autoja eivät aina osaa kuvata ja kirjoittaa. Tässä on onneksi saatu samaan projektiin molempia tasapuolisesti.

Eiköhän nuo teho/väännöt eri vaihteilla kerro coolerin toimivuudesta, nelosella coolerin toimivuus nousee tärkeämpään rooliin. Mutta kuka nyt oikeasti vedättää nelosella lappu lattiassa kovinkaan usein? Ei täällä ruuhkasuomessa nyt ainakaan.

Vähän on samanlaisia mietteitä tässä päässä omaan AVF+torsen yhdistelmään. Tässä projektissa on kuvattu tosi hyvin mitä kaikkea se oikeastaan vaatii, sen hybridin lisäksi. Tai no, nokan+suuttimet+cooleri ei nyt välttämättä ole pakolllisia, minkälaisia tehotavoitteita sinulla oli projektia aloittaessasi? Onko tuossa joku kohta joka vastustelee vielä sillä eikös tuolla paketilla pitäisi päästä lähemmäs 240 hp jo? Vääntöjen puolesta ollaan oikealla alueella.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.4.2010 8:44

Täytyy nyt vielä vähän itse kehua kun muutenhan tuo jää kehumatta. Ahdot tuossa piikittää n.1.9bar ja tasaantuu 1.7-1.8bariin. Pakopaineet korkeimmillaan 2.4-2.5bar ja pakolämmöt pitemmässä vedätyksestä n.900 astetta.
Ahtoilman lämpö nousi pitemmäs vedätykses tiellä 20 asteeseen ulkoilman ollessa 9 astetta. Penkissä ilma oli 12 astetta ja ahtoilma 22.6 astetta korkeimmillaan.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 8.4.2010 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 8.4.2010 10:36

Itsekin on pakko ihailla tätä projektia. Itsellä on ollut suunnitelmissa samansuuntaisia tehonlisäys virityksiä mutta enhän ole saanut oikein mitään aikaiseksi ja hitaassa tahdissa on menty.

Tässä projektissa on kyllä tiukassa tahdissa menty ja hyvin dokumentoitu. Varmasti tulee itseäkin tämä juttu auttamaan kunhan sinne saakka vaan ensin pääsee.

Onkos sun kaveri innokas tekemään munkin välijäähyyn putkiston korvausta vastaan?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.4.2010 15:31

Juu kiitoksia vaan kehuista. Aloin jo ihimetellä etteikö kukaan vaivaudu tätä kommentoimaan :D

Teksti nyt on äärimmäisen sekavaa kun keskittymiskyky on sen kolme sekuntia kerrallaan ja siksi unohtuu erinäisiä vaiheita selostamatta ja turhaa löpinää taas tulee hyvinkin runsaasti. Tuolla on muutama muukin kuva tänne linkitettyjen lisäksi jos kiinnostaa: http://s45.photobucket.com/albums/f99/atso/Pasuuna/

Kuvia olen yrittänyt räpsiä sieltä täältä, mutta aina oikein jännän paikan tullen tuo tahtoo unohtua. On noita vielä ripakopallinen sitten koneellakin mitä ei ole edes tuolla photobucketissa että kyselkää jos jokin asia kiinnostaa kuvien tai selostuksen muodossa.

Sitten tuosta tehonlisäyksestä. Omastakin mielestä väännöt on kohdillaan, mutta kyllähän sitä toiveissa ja haaveissa siinsi joku 230-240hv jopa. En osaa sanoa mikä tuossa ahdistaisi ainakaan pahemmin. Kokolailla se koitettiin kerralla hyväksi tehdä. Eipä Freakkikaan tuosta kokoonpanosta suurempia moitteita keksinyt tai ei ainakaan minulle viitsinyt sanoa :) Luultavasti tuosta olisi voinut sen 230hv saadakkin kovemmilla savuilla, mutta empä osaa sanoa onko sitten järkeä... Toimii kyllä todella hyvin ja kyllä tuolla nyt kilometrin suoralla uskaltaa rekastakin lähteä ohi. Haaveissa vähän siintää jos tuota joskus virittäisi oikeasti, sitten listalla olisi ainakin imusarja, ahdin, kannen porttaus ja mahdollisesti myös vielä isommat suuttimet... Jos tuohon tulee joskus ryhdyttyä niin tarkoitus on kyllä sitten uusia myös koneen laakeroinnit ja muuta pientä hilpettä. Ajellaan nyt tuolla ainakin tämä kesä.

Tahti tässä on pysynyt kohtuullisena siksi kun varasin sen säätöajan sillon kun pirssi oli aivan osina ja sitten se oli vain pakko saada valmiiksi. Ei ne projektit valmistu ikinä jos ei ole mitään takarajaa... Kaverin emännälle tosin jouduin pari siideriä Kuopion reissulta tuomaan ikäänkuin vuokranmaksuksi :)

Kyllä ne ahtoputket on melkein pakko autoonpäin tehdä kun ei mitään malleja tuostakaan otettu, että tuo tänne pariksi kuukaudeksi niin katotaan jos kerkiäisi tekemään :) Ja kaverin rouvalle pitää muistaa sitä siideriä tuoda jos meinaa saada äijän tekemään :D

Sellasia... Ja menin siinä sitten soittamaan tutulle rengaskauppiaalle, että olisiko tuohon mitään komeita vanteita myidä ja joutuihan ne sitten tilaamaan kun halvalla sai. En voi kuin suositella: http://www.kumikapa.com/page1.aspx
Todella hyvä ja joustava palvelu ja hinnat erittäin edulliset. Itselläkin tuonne kuutisenkymmentä kilometriä matkaa, mutta tuolta tulee kaikki kumit ostettua.

En nyt viitsi vannevalintaa paljastaa etteivät kaikki ala köyhäksi taas haukkumaan, mutta halvat ja painavat tusinavanteet, että saadaan tehonlisäys kompensoitua. Tilailin myös V6 etulipan ja ajatuksena olisi se alustakin tilata. Nyt kaipaisin vähän mielipidettä että onko mistään helposti saamaksissa yhtä hyvää tai parempaa alustaa kuin Slamitilta tuo FK:n Königsport? Mielestäni järkevän hintainen ja olettaisin kohtuu laadukkaaksikin. Ja toinen kysymys on että laittaakko takalippaa vai ei? Takaluukun täytepalan olen jo päättänyt hankkia mutta takasiivestä en saa päätöstä tehtyä. Ja kuten mainittua nuo helmamuovit ja puskimien lipat menevät myös korinväriin...
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 25.4.2010 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 8.4.2010 16:56

ex 3B v6 nelikkoon hommailin alustan ja Königsport vaikutti aika kiinanraudalta -> takasin kauppaan ja kw var1 tilalle. huomattavasti laadukkaamman oloinen setti.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.4.2010 17:46

Mikä tuossa Fk:ssa tuntui rimpulalta? Iskarithan siinä Königsportissa ovat Konin, joten tuskin ne kovin huonot ovat. Lähinnä se korkeudensäätösysteemi ja jouset epäillyttää... KW:n kanssa hinta pompannee ainakin 200-300 josei enemmänkin...

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 8.4.2010 18:59

No just ne kierrelautaset oli vähän oudot, heilu ylös alas reilusti, kierteet tuntui väljiltä(?)
ei pohjauskumeja, pölysuojia tms. ja muutenki vammanen se jäykkyyden säätö edessä kun säätö on tolpan yläpäässä mut yläpäähän ei asennuksen jälkeen pääse käsiksi...

Kaipa sekin toimii mutta ite päädyin em. ratkasuun.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 8.4.2010 19:35

Millanen on V6-etuhelma tämmöseen?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 8.4.2010 20:32

Millanen on V6-etuhelma tämmöseen?


Sama kiinnostaa myös täällä, itsellä -05 V6 enkä huomaa eroa tuossa etulipassa/helmassa omani ja topicin auton välillä.

Huonolaatuinen sample kuva omasta.
Kuva

Pohdintaa:
Voisko noi helmat olla 4motioneissa tai highlineissa aina noita ns. V6 helmoja?
Edellisessä neloskoppaisessakin oli V6 helma vaikka kyseessä oli 1.9TDI joskin 4motion ja highline. Silloin tarkastin ja ainakin helmassa ollut valmistusajankohta täsmäsi auton valmistusajankohdan kanssa kohtuullisen hyvin josta päättelin että se ois ollut siinä uudesta asti.
Joskin esim. tässä tuo helma näyttää myöskin samalta. Samoin tässä V6:ssa.
Eipä näytä myöskään W8:ssa olevan erilaista?!Eipä näyttäisi nettietkakaan tarjoavan kun yhtävaihtoehtoa.
Oisko mennyt etu ja takapää sekaisin?!?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.4.2010 21:05

Ettei vaan olis apinaa koijattu etuhelmasta, ei sitä ole kuin yhtä mallia ;)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.4.2010 21:23

Kappas ville pirua... Voi sian leuka joo taisi mennä puurot ja vellit sekasin kerran jos toisenkin. No joskos sitten Riegrin lippa olis samantyylinen ku G4/Bora V6-lippa. Noo kerrankos tuota sekaantuu :D

Meni siinäkin vissiin vähä eurot ja markat vissii sekasin kun eihän tuolla FK:n Königsportilla ja KW:n variante 1:sellä näytä olevan kuin 120 hinnaneroa Slamitilla... Taitaa olla tuon satkun verran parempi se KW. Pitääpä pistää tarjpuspyyntöä menemään. Kiitokset vaan opastuksesta :)

Mutta mites sen takalipan kanssa? Jooko vaiko eikö? Mitä raati on mieltä?

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 8.4.2010 21:54

No mulla on Lesterin lippa ja kyllä se mun mielestä sinne passaa hyvin jos haluaa hieman ilmettä tuonne takapäähän. Kaikki riippuu tietenkin siitä mihin suuntaan autoaan lähtee rakentelemaan.

Osta multa ne BBS LM kopiot vanteiksi, ovat vielä tuolla nurkissa ja ovat uuden veroiset.

Tuu nyt pistäytymään seuraavaan S-joen meettinkiin kun sellanen saadaan järjestettyä.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 8.4.2010 21:56

Paskat niistä huipputehoista, ei tarvitse itkeä jos sieltä yläpäästä nyt kymmenisen pollea puuttuu. Tuo väntökäyrä on mielestäni hieno. Miten toimii siinä 1400-1600 rpm alueella?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.4.2010 22:09

Täytyy kattoo jos pääsis/kerkeis Sjokeen joskus miittiin käymään. Eipä ole sielä tullu ikään käytyä mutta eikai sielä selekäänsä saa :) Jahka nyt saa sitä vähän viimeisteltyä ettei aivan purukumiviritys ole.

Voishan tuon lipanki hankkia, jos ei sovi omaan silimään niin pistää kiertoon. Eipä tuota nyt ole tarkoitus varsinaisesti sen kummemmin rakennella mutta jos nyt hieman ulkonäköö parantelis. Vanteet nyt on jo tilattu ja katellaan miten alle sopii...

Tosiaankin hienosti kyllä pelaa ajossa ja ihan 90km/h voi ajella kutosella vakkari päällä. Eipä ole kyllä noin pienillä kierroksilla tullut ajeltua tai ainakaan sen kummemmin asiaan huomiota kiinnitettyä.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 11.4.2010 21:18

Tuossa nyt tännekin vähän selkeämpänä nuo dynolaput, kolmosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0170.jpg
Ja nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0172.jpg

Ja en tuossa edellisessä tarkoittanut etten olisi ikänä Seinäjoella käynyt , vaan etten sielä miitissä ole käynyt. Pitää seurailla koska saatte sen järjestettyä ja koittaa keritä paikalle.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.4.2010 19:23

Nonniin, vähän taas päivitystä. Kuvia nyt ei ole mutta mitäpä me niillä. Tuolta Osto-osion kautta löytyi takaluukun täytepala ja takaspoileri, kiitos niistä, ja Slamitilta tilasin sen Riegerin etulipan vielä kaveriksi. Tuntus olevan melko tukos tuo kioski mutta josko se jouluksi saapuis. Ei sen puoleen tuntuu tosin olevan maalarillakin kiirusta että saapa nähä koska saa ne sävyyn.
Postista pötkähti tänään myös Us-Partsilta KW Variant 1 inoxline tonttisarja. Myös vanteet pitäisi saapua tällä viikolla jonseivat ole tuhkaan hukkuneet. Että pitäisi tuon nyt hetken päästä jo hieman mummon kauppakassista erottua...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.4.2010 10:37

Perjantaina sitten olivat vanteet saapuneet ja jännityksellä lähdin niitä hakemaan. Pientä epävarmuutta mahtumisesta oli, mutta pienen arpomisen jälkeen nehän mahtuivat hienosti. Juurikaan leveämpiä tai isommalla ET:llä olevia en lähtisi koittamaan. Vanteethan ovat siis jokaisen BBS-miehen pahimmat viholliset, eli Interaction Meshit. Kokona omasta mielestä passeli 8,5"x19" ET 30 ja 9,5"x19" ET 30. Renkaiden virkaa toimittavat taasen Michelin-miehen pahimmat viholliset Achilleet 235/35/19" koossa. Sen vähän mitä niillä olen ajanut, en voi moittia. Melko hiljaiset eivätkä tunnu edes vetelevän. Märkäpidosta ym. ei tietoa mutta eikai tänä kesänä sadakkaan...

No kun vanteet pyörivät alla niin ilmiselvä ongelma oli se, että alta olisi mahtunut vaikka mustalainen Hiacella anoppi kattotelineillä. Siihen ongelmaan tosiaan oli ratkaisuna KW Var 1 inox line joka eilen tuli "heitettyä" alle. Olihan siinä veljet taas sellanenkin savotta kun tällänen ilmalla käyvä vatipää niitä sinne alkoi sovittamaan. Mutta ehtoolla mosse oli kuitenkin huomattavasti maata likempänä. Masentavaa oli että joutui pariinkin kertaan nostamaan kun tuli ahneuksissa ruuvattua melkein kierteet loppuun. Muutama räpsy:

Ennen,
ennen
ja edelleenkin ennen.

Ja jälkeen.
Ja sen jälkeen.

Omasta mielestä stanssi (vaimikälie) on nyt melko mukavasti kohdillaan. Voi tosin olla että hieman joutuu nostamaan jos tuolla ei pääse kumpaakaan kautta kotio kun on hieman tie porsinut. Kokeilemalla kai sekin selviää.

Tässä muutama muu ilman hienompia linkityksiä.
Ennen:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010730.jpg
ja loput jälkeen:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0177.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0178.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0181.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0182.jpg

Pahoittelen kuvien huonoa laatua, autojen likaisuutta, huonoa huumoria, piilomainontaa ja myös esi-isieni mahdollisia rikoksia. Keneltäkään ei ole lupia kuviin kysytty, eikä kysytä. Ja sitten sana on vapaa.

Edit: Yksi ennen-kuva lisätty tuohon loppuun.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 25.4.2010 13:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 25.4.2010 11:03

Juurikaan leveämpiä tai isommalla ET:llä olevia en lähtisi koittamaan.


Itsellä edessä 9x19 et 41 ja takana 9x19 et 26.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.4.2010 11:23

Niin siis tuota takapäätä tarkoitinkin. On tuo iskarin/jousen yläpää tuossa nelivedossa sen verran ulkona ettei nytkää hirveitä varoja jäänyt. Edessä menee varmasti tosiaan leveempikin ja isompi ET.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 25.4.2010 11:32

Juup. Takana en sen kummemmin tarkastellut mutta eteen kyllä tosta omasta kompinaatiosta ei muutosta sallita enää oikeastaan mihinkään suuntaan et:n puolesta.

Takana kävi kokeilussa 9x19 et 36 ja jäi tosi sisälle jo kaareen nähden.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.4.2010 11:45

Noilla takavanteilla iskarin yläpään lautaseen ei takana jäänyt kun muutama milli varaa kun auto oli tunkin varassa. Siinä vaiheessa olin jo tilaamassa kaposempia taakse, mutta kun laski alas niin tilaa tuli suorastaan ruhtinaallisesti. Edessä ei nolla vanteilla tee vielä tiukkaakaan. Noissa sattui kyllä ET kohdilleen kerrasta. Jos olisi olleet ET 35 niinkuin alunperin meinasin niin olisi takaa ottanut todennäköisesti kiinni auton ollessa tunkilla.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 25.4.2010 12:06

Minkälaisia mittoja sait navasta kaareen?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.4.2010 13:29

No mittaustarkkuus nyt on taas tuuman luokkaa, mutta 325-330mm tuntuisi olevan joka kulmassa. Eikös se 330mm pidä ole edessä ja oliko 325mm takana? On taas niin aikaa kun viimeksi ollut edes melkein matala auto... Tuossa Golffissa taisi olla juuri 80mm maavara ja se 330mm navan keskeltä kaareen...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 25.4.2010 17:16

Eikös se 330mm pidä ole edessä ja oliko 325mm takana?


Tätä en nyt oikein ymmärtänyt... Siis miksi pitäisi olla? Meinaatko että jos navasta kaareen on 330mm niin silloin maavara on 8cm?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 26.4.2010 9:38

Mulla on omassa edessä 320mm ja takana 340mm. Konttorilla tuumasi vaan että juuri ja juuri löytyy edestä 80mm maavaraa vaikka ite en saanu tota korkeutta mitattua mistään :D

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.4.2010 12:45

Tjaa, muistelin vain että pitäisi olla joku vähittäismitta navasta kaareen, mutta taisikin sitten vain olla se minimimaavara mikä pitää löytyä. Eipä ole ensi kerta kun menee keitot ja kiisselit sekasin.

Taisin siinä sekaintua kun ainakin tuohon Golfin rek.otteeseen merkittiin ne etäisyydet navasta kaareen, oletettavasti siksi ettei madaltaisi enempää leiman jälkeen. Jepjep, vanhuus ei tule yksin. Täytyy koittaa muutoskatsastaa vasta kun saa sen etulipan jne paikalleen.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 9.5.2010 21:10

Noniin viikonloppuna sai sen verran rassattua, että alustaa tuli korotettua edestä sentin verran ja takaa hieman enemmän. Takaa vielä joutunee sentin verran nostamaan, sen verran herkästi raapaisee vieläkin kiinni. Vuotava kytkinsylinterin liittimen o-rengas vaihdettiin Sencon naulaimen tiivistesarjasta kun muutakaan siihen hätään löytynyt :) Myös pakoputkelle kaveri värkkäsi vielä yhden kiinnikkeen ja enää ei runkoon ota kiinni. Ainoa mikä välillä resonoi on putken ja kardaanin välissä oleva lämpösuoja, mutta täytynee sitä hieman muotoilla jahka kerkiää. Myös vaihdevipuja hieman säädettiin niin nyt pykälät lupsahtelevat sievästi päälle.

Maalarille asti ei täytepalaa, etulippaa ja takaspoikkaa ole vielä saanut kun etulippaa ei vielä edes ole tullut ja takaspoikkakin on alkanut omaan silmään näyttämään liian massiiviselta. Voipi olla ettei se löydä paikalleen ollenkaan. Spoikka siis tälläinen: http://www.streettuningcar.net/images/u ... 831c52.jpg
Mielipiteitä saa esittää.

Toinen putkenpää oli myös sulatellut itselleen vähän tilaa takapuskimen alahelmasta ja mieleen juolahtikin olisiko tuohon saamaksissa jotain fiksun näköistä takahelmaa? Ei mitään yybenthööninki mallia vaan jokin samanhenkinen kuin tuo Riegerin etulippakin. Ehdotuksia otetaan vastaan. Nyt auto kuitenkin vihdoinkin on siinä kuosissa että sillä voi vaan huoletta ajella eikä tuota kytkintäkään tarvitse jännätä enään :)

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 11.5.2010 23:02

Moi,

Olikos sulla kytkinpaketin asennuksessa mitään ongelmaa? Micco varoitteli Varianclubilla että sillä oli nelivetosessa siellä kytkimen ja vaihteiston välissä 5.mm välikappale joka piti ottaa pois että kytkin irroitti kunnolla, oliskos sulla sama homma?

Siksi vaan kyselen koska itsellä laitetaan kytkin ens viikolla kanssa uuteen uskoon.

Laita tuohon takapuskurin alaosaan se volkkarin V6 alahelma, hinta Slamitilla tais olla jotain 70€:n luokkaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.5.2010 8:02

^ V6 helma on takana(kin) samanlainen kuin tässä jo on... W8 helmassa on kolot putkia varten.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.5.2010 15:34

Eipä kytkyttimen laitossa muuta erikoista ollut kun se startti piti vaihtaa ku vauhtipyörä vaihtui. Kannattaa sitten ottaa vaihteensiirtäjän vivut irti laatikon päästä niin on huomattavasti paljon paremmin tilaa sen kytkimen työsylinterin laittoon. Ja laatikkomööpeli painaa sitten arviolta 900kg että kannattaa syödä kaurapuurot ennenkuin sen syliin sieltä nappaa :)

Onkos tuota W8 lippaa saamaksissa farkkuun vai sopiiko sedanin lipare?

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 12.5.2010 21:09


-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 13.5.2010 16:52

Mahtaako tuossa takalipassa jonka osanro tuolta Variantclubilta bongattuna oli 3B9807434A B41 olla nuo rumat peruutustutkan nastat/reiät?

Tuohan olisi muuten kyllä erittäin asiallisen näköinen.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.5.2010 22:30

Tuo A loppuinen on tutkalliseen, B päätteellä pitäisi olla ilman. Tuliko muuten putkistolla millaiset äänet? Kumajaako sisään yhtään 2500-3000rpm kierroksilla?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 14.5.2010 7:03

Ok. Pitää laittaa heti tilausta Slamitille. Äänet omasta mielestä ihan sopivat. Ei pidä sisälle käytännössä vakiota kummempia ääniä rauhallisesti kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajaessa, mutta kiihdyttäessä joutuu hieman ääntä jo korottamaan kun vänkärille puhuu :) Hyvin matalat murinat on. Tyhjäkäynnillä kun kuuntelee vaan auton takaa ei varmaan kovinkaan moni osaa sanoa auton käyttövoimaksi dieseliä. Toki kun kuuluu hieman se VW:n "tasainen" pumpparin käynti sieltä pellin alta niin tokihan tuon nakuksi tietää.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.5.2010 14:08

Noniin jälleen vähän pitänyt keksiä itselleen tekemistä. Nyppäsin sunnuntaina helmat irti ja nakkasin maalarille puskimen täytepalan, Rieger lipan ja takaspoikan kanssa. Ylläripylläri tietysti oli, että ovissa kiinni olevia palikoita irroittaessa hajosi x-määrä muoviklipsejä joilla ne on ruuvien lisäksi kiinni. No niitä pitää ripakopallinen hankkia ja alkaa asentelemaan. Eilen ehtoollahan ne sitten jo sieltä saapuikin sävyssä ja nyt vaan kerätään motivaatiota asennella ne takaisin paikalleen.

Kuvia alastomana:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010763.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010762.jpg

Ja hilut läjällä takaspoikkaa lukuunottamatta:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010764.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010765.jpg

Helmat ei peittäneet ruosteita kuten käsittääkseni mersuissa noilla muoveilla on tapana. Tosin maa-aineksia oli varmaan 10kg puolellaan. Kävin tuossa nyt hakemassa rullan kiveniskukalvoa ja purkin kotelonsuojamassaa, että olisivat jatkossakin ruosteettomia nuo helmat ja pysyisi maali noissa helmoissa edes yhden kesän. Takaspoilerin kohtalo on edelleen auki. Sekin tulee sävyyn ja katsotaan sitten kehtaako sitä paikalleen laittaa. W8 takahelmaa vielä odottelen Slamitilta niin saisi senkin vielä väriin ja paikkeilleen.
Tällästä tänään, huomisesta ei tietoa.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 27.5.2010 9:53

Mittaa madaltaako toi rieger-etuhelma paljon keulaa ja sit ku saat sen W8-takahelman niin mittaa miten sen madallus?
Äkkii vaan osat kiinni autoon!

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.5.2010 22:26

Noniin, Killerin inspiroimana tuli sitten tänään rääpästyä nuo paikalleen. Taakse tosiaan jäi vielä se musta alkuperäinen puskurin alahelma kun ei W8-mallinen vielä ole saapunut...
Mittailin tuota maavaraakin ja tuossa on nyt edessä molemmin puolin maasta kokolailla 64cm kaaren keskelle ja vakio etulipalla maavara oli keskeltä n.14.5cm kun tuolla Riegerillä n.10,5cm kun taas reunoilla oli hieman alle 13cm vakiolla ja nyt on kokolailla 8cm. Eli sen 4-5cm tuo madaltaa.

Tässä vertailua irrallaan:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010767.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010766.jpg

Tuossa pidemmittä puheitta yksi "asennuskuva" ja pari kuvaa valmiista:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010768.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010769.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010770.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010771.jpg

Moitteita ja mietteitä tulemaan.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 27.5.2010 22:56

Tämä on puhtaasti mun mielipide mutta helmat sopii hemmetin hyvin nyt kun on korinväriset mutta tuo etuhelma ei oikein mun mielestä istu, se työntyy jotenkin liian ulos tuolta alhaalta ja rikkoo tuon etupään pyöreän muodon. Mutta makuasioita kaikki...

Sain muuten minäkin kytkimen paikalleen ja siellä olikin kuitenkin se 5,5.mm;n välilevy mikä piti ottaa pois jotta kytkin toimi oikein.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 28.5.2010 8:01

Noniin no, omasta mielestä tuo nyt ei kauheemmin linjoja riko kun menee kuitenkin hyvin pitkälti tuon puskurin linjoja tuonne alas, mutta helmalinjahan tuossa jäi hieman korkeammalle kuin tuo etuhelman takareuna. No kaippa tuolla nyt kehtaa ajella ja maavaraakin jäi vielä ruhtinaallisesti...

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 28.5.2010 9:29

Madaltaapa aika paljon! Jääpi tilaamatta iteltä ku ei sit enää pääsis koti pihaan tai pois sieltä.... Täytyy harkita vielä sitä W8 takahelmaa ku saat sen mitottua, ku takaa sais keskeltä laskea 1-2cm.
Täytyy kyllä rueta kyselee noiden helmojen ja lippojen maalausta ku näyttää paljon paremmalta korinvärisenä!

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 28.5.2010 10:06

Juu oletinkin että se tuota luokkaa olisi tuo madallus. Minusta ihan soppeli. Pitää sitten kävellä loppumatka josei pihaan pääse :D Tekee kyllä pirusti näköä tuo helmojen maalaus. Jännä nähä mitä nuo maksoi... Tulisi nyt vaan se takahelma äkkiä niin sais senkin kiinni.
En usko että se takahelma juuri madaltaa. Eihän tuo juuri vakiota korkeammalta näytä tuo helma: http://www.passatplus.de/umbauten/auspuff/blender.jpg

Nyt alkaakin sitten ideat pikkuhiljaa loppumaan tuon kanssa, voimaa tietysti saisi olla se 100hv ja 100nm lisää mutta taitaa mennä hullutteluksi. Tarkoitus olisi tosin nyt vielä hommata toinenkin Rainbowin erkkasarja ja Rainbowin Tsunami + Rainbow iPaul DM2000. Myös houkuttelisi hankkia iPaul 4.300 noille erillissarjoille mutta kahtellaan nyt... Ja konkkaa ja vaimennusta ja ja ja...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 28.5.2010 11:35

Moitteita ja mietteitä tulemaan.

Etuhelma ei oikein istu edestä eikä sivusta katsottuna ja väri/sävy ei ole kyllä oikeen osunut kohdalleen (tiedän, ei ole helpoin väri).

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 28.5.2010 15:44

minusta väri on kyllä kohdalaan kun vertaa helmaa ja ovea, etulippaa ja etulokasuojaa...on taidettu puskuri maalata joskus ja siinä tainnu menny puurot ja vellit sekasi... en tietysti tiedä mutta se on mielipiteeni

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 28.5.2010 16:04

Sytäntä särkee kuullu riipaisevaa kritiikkiä omasta rakkaasta mossesta :P. Juu eiköhän tuosta romusta ole joskus tuo puskin maalattu kun sen verran tummemmalta näyttää ihan luonnossa ainakin. Edestä nuo puskurin ritilät hieman irvistää kun ahtoputket sielä pullistelee... Sivuilta mielestäni istuu aivan hyvin.

No edelleenkin riittävän hyvä minulle ja kehtaan ajella.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.6.2010 7:45

No niin nyt se mopo taas hieman karkas lapasesta ja kotona odottaa asennustaan kauhee läjä romua. Myös W8-helma saapui ja sen varmaan saan sävyyn ensi viikolla.
Muut asennustaan odottavat rojut:
Rainbow "parempi" erillisarja eteen ja vaihtaa tuo nykyinen edessä oleva halvempi taakse. Nämä siis Fanatic Audiolta hankittuja suoraan orkkispaikoille sopivia sarjoja. IQ-sarjaako nuo nyt sitten ovat...

Powersetiltä saapui seuraavaa:
Rainbow:
-Tsunami 12"
-iPaul DM2000
-iPaul 4.300
Tukkupaketti Silent coattia
GZ 1.5f konkka
2x DLS Rca piuhaa
DLS/Audison sulake-/jakoblokit
Kauhia läjä kaiutinkaapelia

Virta-/maakuapeliksi ajattelin hakea 50mm2 hitsin maakaapelia. Tällä tietoo ei mitään käsitystä koska noita ehtisi alkaa asentelemaan. Ei nyt tässä kuussa ainakaan. Ja vaikka tuossa tuo Rainbow onkin melko vahvasti edustettuna, niin muuten en mitään sateenkaarimerkkejä käytä. Ihan vaan nyt tiedoksi.

Jos joku haluaa tulla nuo asentelemaan niin voin mä laatikon kaljaa tarjota :)

Dynojet
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2008 16:22

ViestiKirjoittaja Dynojet » 12.6.2010 14:30

En kyllä tuota hitsikaapelia lähtis laittamaan, kun muutkaan kamat ei aivan sekundaa ole. Vertaa samankokoista hitsi- ja hifikaapelia, niin hitsikaapelissa on selvästi vähemmän säikeitä kuin hifikaapelissa ja myös huononpi laatuisia.. Puhumattakaan taipuisuudesta.
Mielenkiintoinen rojekti :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.6.2010 15:42

Kyllähän tuo virta tuntuu hitsauskaapelin läpikin liikkuvan. Nimimerkillä vuosia autohifiharrastusta takana ja metrejä vedettyä hitsikaapelia. :) Kunhan vaan laittaa tosiaan tuon 50mm^2, eikä rupea kitsastelemaan kaapelin koossa.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.6.2010 16:18

ja tosiaan hyvä vaihtoehto hitsauskaapelille on hiflexin virtajohto, aika taipusaa, suht vahva _kuminen_ päällyste ja aikas etuisaa (ainakin täälä paikallises kuppilas halvempaa kuin hitsauskaapeli)

e: ja samoilla linjoilla mak383:n kanssa :)

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 13.6.2010 11:54

mielenkiintoinen rojekti sinulla.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 14.6.2010 7:59

No ohan se ny perkele jonsei siitä 50mm2 kaapelista virta kulje tarpeeks lujaa :) Eihän tuonne mitää kolmen kilwatin kamppeita ole tulossa sentää. Pitääpä kysästä tuota hiflexiä tuolta paikallis Siwasta. Juu oha tämä hieno "rojekti" jossa vaan ei tapahdu mitään :D No jos juhannuksen jälkeen yrittäis jotain rimpuilla. Jos oikein intaintuisi ja nyppäisi etujakkarat irti ja pyhkäisisi jotain bituminsukuista pohjaankin. Kait nuo Silent coatit pitää tilkkiä tuonne oviin ja takaluukkuun...

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 28.7.2010 21:19

no mitenkäs projekti etenee???

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 30.7.2010 8:07

Suorastaan käsiinhän se meinaa valmistua... Eli siis yhtään mitään ei ole tapahtunut. W8 takahelmaa sovittelin paikalleen ja onkin tuossa custom-pakoputkistossa ulostulot hieman turhan kapealla. Täytynee koittaa siihen jokin patentti keksiä.

Viime vkoloppuna Mikkelin reisulla ahtoputki pullahti turbon jälkeen irti ohitustilanteessa ja eihän se sitten siellä enään pysynyt kun vähän pääsi öljyä alumiiniputken ja silikoniletkun väliin Jkl:n Motonetin pihassa tehdyistä asennustöistä huolimatta.

Josko sitä edes jotain saisi tänä vkoloppuna aikaiseksi. Vaikka tuskimpa...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 15.8.2010 11:45

Jotain vaihteeksi vähän yritin rääpiä, mutta laihoin tuloksin. En tiedä laittaisko nuo vahvistimet noin: http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010847.jpg vai noin: http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010844.jpg vaikko noin: http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010842.jpg . Piiloonhan niistä toinen jää kun taidan tuon lootan laittaa toiseen reunaan.
Tietysti yks vaihtoehto olisi laittaa loota keskelle ja vahvistimet reunoille. No täytyy tässä taas muutama viikko suunnitella ja koittaa taas jotain tehdä :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 15.8.2010 12:29

Varmaan 1 vaihtoehto ainakin paras jäähtymisen kannalta?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.8.2010 14:29

No niin, tulevana vkoloppuna olisi ainakin tarkoitus saada jo jotain näkyvää ja ehkä jopa kuuluvaakin aikaiseksi. Jos innokkaita ovien purkajia, vaimennusmaton asentajia ja johtojen vetäjiä on lähiseuduilla niin tervetuloa asentamaan! Kalja- ja/tai lonkeropalkka.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.8.2010 14:29

No niin, tulevana vkoloppuna olisi ainakin tarkoitus saada jo jotain näkyvää ja ehkä jopa kuuluvaakin aikaiseksi. Jos innokkaita ovien purkajia, vaimennusmaton asentajia ja johtojen vetäjiä on lähiseuduilla niin tervetuloa asentamaan! Kalja- ja/tai lonkeropalkka. (yksi etukäteen ja loput kun työ on tehty.)

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 26.8.2010 21:29

onkos sitä olutta riittävästi? onkos eberin asennuksessa sama juttu? talvi tulee...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.8.2010 22:34

No on sitä olutta ny kuutisen laatikkoo, nelisen lootaa lonkeroo ja kyytipojaks litra viskiä. Hajetaa lisää jahka loppuu. Saat sä toki sen eberinki laittaa jos samaa rahaan laitat!

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 27.10.2010 23:31

Mitäs tälle Passatille kuuluu?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 28.10.2010 7:31

Minä kun toivoin että tämä olisi jo unohdettu :) Koska tuohan ny on aivan hellvetin hyvässä mallissa... Sisusta edelleen palasina ja eberi puoliksi asennettuna :)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 31.5.2012 7:00

Tämäkin alkaa taas esittämään elonmerkkejä. Lähtee ehkä Heinähelsinkiin leimalle tänään jos luoja suo ja suotahan riittää...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 1.6.2012 9:46

Kuva

Nyt olis tuore leima lapussa ja vanteet ja alustakin muutoskatsastettu...

Josko tänään vielä väkertelis subbarin ja vahvistimen paikoilleen niin kuuluisi ne merisään matalat äänetkin. Erkkasarjojen vahvari jo onkin kytkettynä ja pelittää. Vielä kun joku tulisi sen säätämään...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 19.12.2012 13:58

Lukkoon ja avain kaivoon. Vaihtaa omistajaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 87 vierailijaa