Uusi Golf GTD

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Tape
-
Viestit: 61
Liittynyt: 21.1.2004 18:03

Uusi Golf GTD

ViestiKirjoittaja Tape » 31.3.2010 23:00

Auton vaihto olisi pikkuhiljaa ajankohtainen, ja moinen kulkine olisi tällä hetkellä kiikarissa.

Siispä peräänkuulutetaan kokemuksia 170hv 2.0TDI koneesta, 6v DSG tomaatista ja yleensäkin kaikesta, mikä ko. autoa koskee.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.4.2010 2:26

Työautosta (ei tosin Golf, mutta sama tekniikka) on just tällä hetkellä 170hp padan perässä oleva 6v DSG remontissa, alkoi n.20tkm kohdalla kytkin kolisemaan tyhjäkäynnillä käydessä. Kylmänä kolisi jo tosi pahasti ~30tkm kohdilla.

Saa nähä mitä tuostakaan remontista tulee. Kyselin että mitä siihen nyt sit tulee uutta, niin kuulemma vauhtipyörän vaihtavat. :D Voihan se olla, että sillä tiskin "ammattitaitoisen" oloisella kaverilla on mennyt puurot ja vellit sekaisin toki.
Nuo kolinaongelmat ovat kuitenkin 99% kytkimestä lähtöisin. Kytkinpaketin toisen kytkimen keskiö on erillinen "boorillinen" pala, joka hakkaantuu väljäksi usein jo todella pienillä kilsoilla (olisiko tässä kohdassa säästetty materiaaleissa tai tehty kytkimen keskiö vähän liian suurella toleranssilla?) ja rupeaa pitämään semmoista v*ttumaista "klok-klok-klok" -kolinaa tyhjäkäyntikierroksilla.

Nooh, jos ei tule kuntoon, niin odotellaan taas kuukausi osia ja pistetään uudestaan remonttiin. Onneksi on (vielä) takuun alainen laite.

Eipä noissa DSG:issä oikeastaan muuta vikaa ole ollut. Ohjainlaitteissa nyt jotain ongelmia satunnaisesti. Ohjainlaiteongelmat on paskamaisia, ohjainlaltteet kun on vaihdelaatikkokohtaiset, eli menee tehdastilailuksi kun tilaillaan auton valmistenumerolla uutta ohjainlaitetta jne. Ja kestää joskus todella pitkään.
Jotain muuta jos DSG:stä särkyy, niin menee koko aski vaihtoon. Varaosia tuohon kun ei saa, kuin juurikin tuon kytkinpaketin ja ohjainlaitteen.
Noilla pirsseillä ajetaan se 10tkm/kk ja jos ja kun jotain hajoaa, niin osia tilaillaan millon tilaillaan ja huollossa sanotaan, että "aja vain", niin on niitä mennyt ihan totaalipaskaksikin asti. Tosin ne on ollut kaikki seiskalovisia, kuusilovista ei ole tainnut kukaan ihan oikeasti rikki saada.

Moottorina tuo 170hp commonrail on kyllä älyttömän mukava. Eikä noissa ole tainnut olla sen ihmeempiä vikojakaan.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 1.4.2010 11:58

Sen verran olen ymmärtänyt, että tyhjäkäynti rikkoo tuon boorituksen. Eli paljon tolpalla tyhjää nakuttavat laitteet rupeevat kolisemaan ennen ns. normikäytössä olevia...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.4.2010 16:28

No joo, mut jos taksissa rupeaa kolisemaan 20tkm kohdalla, niin ei se yksityiskäytössäkään varmasti kestä kuin ehkä tuplat-triplat..

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 1.4.2010 16:39

Onkohan ne laatikkoviat sitten yksilöittäin, kun omassa työpirssissä 110tkm nyt ja ei mitään oireiluita ole laatikolta tullut. Ja samanlaisesti 170hv TDi ja DSG löytyy.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.4.2010 16:42

Mitä noita itse on seurannut useamman vuoden ajan, niin jotkut hajoaa 20-30tkm välein, toiset kestää. Varmaankin jotain "lievää" vaihtelua noissa kytkimen osien metallilaaduissa...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa