Auton vaihto olisi pikkuhiljaa ajankohtainen, ja moinen kulkine olisi tällä hetkellä kiikarissa.
Siispä peräänkuulutetaan kokemuksia 170hv 2.0TDI koneesta, 6v DSG tomaatista ja yleensäkin kaikesta, mikä ko. autoa koskee.
Uusi Golf GTD
Valvoja: ffp jäsenet
Työautosta (ei tosin Golf, mutta sama tekniikka) on just tällä hetkellä 170hp padan perässä oleva 6v DSG remontissa, alkoi n.20tkm kohdalla kytkin kolisemaan tyhjäkäynnillä käydessä. Kylmänä kolisi jo tosi pahasti ~30tkm kohdilla.
Saa nähä mitä tuostakaan remontista tulee. Kyselin että mitä siihen nyt sit tulee uutta, niin kuulemma vauhtipyörän vaihtavat. :D Voihan se olla, että sillä tiskin "ammattitaitoisen" oloisella kaverilla on mennyt puurot ja vellit sekaisin toki.
Nuo kolinaongelmat ovat kuitenkin 99% kytkimestä lähtöisin. Kytkinpaketin toisen kytkimen keskiö on erillinen "boorillinen" pala, joka hakkaantuu väljäksi usein jo todella pienillä kilsoilla (olisiko tässä kohdassa säästetty materiaaleissa tai tehty kytkimen keskiö vähän liian suurella toleranssilla?) ja rupeaa pitämään semmoista v*ttumaista "klok-klok-klok" -kolinaa tyhjäkäyntikierroksilla.
Nooh, jos ei tule kuntoon, niin odotellaan taas kuukausi osia ja pistetään uudestaan remonttiin. Onneksi on (vielä) takuun alainen laite.
Eipä noissa DSG:issä oikeastaan muuta vikaa ole ollut. Ohjainlaitteissa nyt jotain ongelmia satunnaisesti. Ohjainlaiteongelmat on paskamaisia, ohjainlaltteet kun on vaihdelaatikkokohtaiset, eli menee tehdastilailuksi kun tilaillaan auton valmistenumerolla uutta ohjainlaitetta jne. Ja kestää joskus todella pitkään.
Jotain muuta jos DSG:stä särkyy, niin menee koko aski vaihtoon. Varaosia tuohon kun ei saa, kuin juurikin tuon kytkinpaketin ja ohjainlaitteen.
Noilla pirsseillä ajetaan se 10tkm/kk ja jos ja kun jotain hajoaa, niin osia tilaillaan millon tilaillaan ja huollossa sanotaan, että "aja vain", niin on niitä mennyt ihan totaalipaskaksikin asti. Tosin ne on ollut kaikki seiskalovisia, kuusilovista ei ole tainnut kukaan ihan oikeasti rikki saada.
Moottorina tuo 170hp commonrail on kyllä älyttömän mukava. Eikä noissa ole tainnut olla sen ihmeempiä vikojakaan.
Saa nähä mitä tuostakaan remontista tulee. Kyselin että mitä siihen nyt sit tulee uutta, niin kuulemma vauhtipyörän vaihtavat. :D Voihan se olla, että sillä tiskin "ammattitaitoisen" oloisella kaverilla on mennyt puurot ja vellit sekaisin toki.
Nuo kolinaongelmat ovat kuitenkin 99% kytkimestä lähtöisin. Kytkinpaketin toisen kytkimen keskiö on erillinen "boorillinen" pala, joka hakkaantuu väljäksi usein jo todella pienillä kilsoilla (olisiko tässä kohdassa säästetty materiaaleissa tai tehty kytkimen keskiö vähän liian suurella toleranssilla?) ja rupeaa pitämään semmoista v*ttumaista "klok-klok-klok" -kolinaa tyhjäkäyntikierroksilla.
Nooh, jos ei tule kuntoon, niin odotellaan taas kuukausi osia ja pistetään uudestaan remonttiin. Onneksi on (vielä) takuun alainen laite.
Eipä noissa DSG:issä oikeastaan muuta vikaa ole ollut. Ohjainlaitteissa nyt jotain ongelmia satunnaisesti. Ohjainlaiteongelmat on paskamaisia, ohjainlaltteet kun on vaihdelaatikkokohtaiset, eli menee tehdastilailuksi kun tilaillaan auton valmistenumerolla uutta ohjainlaitetta jne. Ja kestää joskus todella pitkään.
Jotain muuta jos DSG:stä särkyy, niin menee koko aski vaihtoon. Varaosia tuohon kun ei saa, kuin juurikin tuon kytkinpaketin ja ohjainlaitteen.
Noilla pirsseillä ajetaan se 10tkm/kk ja jos ja kun jotain hajoaa, niin osia tilaillaan millon tilaillaan ja huollossa sanotaan, että "aja vain", niin on niitä mennyt ihan totaalipaskaksikin asti. Tosin ne on ollut kaikki seiskalovisia, kuusilovista ei ole tainnut kukaan ihan oikeasti rikki saada.
Moottorina tuo 170hp commonrail on kyllä älyttömän mukava. Eikä noissa ole tainnut olla sen ihmeempiä vikojakaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa