Syncro tietoa ja taitoa.
Valvoja: ffp jäsenet
Syncro tietoa ja taitoa.
Syncro volkkareista näyttää olevan liian vähän tietoa, joten jonnekkin sitä täytys kirjotettuna saada näkyviin.
Itselläni pari probleemaa.
1. Kardaanin tukilaakeri takimmainen on pettänyt kumin osalta. Uusi alkuperäinen n.150e tingittynä. Mersusta ja bmw:stä se käy parinkin lähteen mukaan, mutta mistä mallista? Mersuun sais tarviketta jolla hintaa 30e. Riittäs jo pitkälle kun olisi laakerin sisäkoolin halkaisija ja leveys.Vai voisko sen vanhan korjata esim. laittamalla neljä pienen letkun pätkää tuonne väliin ja sikamassalla "vulkanois" kumin siihen? Osa nro. 14 räjäytyskuvassa(etkassa)
2. Pakkivalo ei toimi, eikä myöskään neliveto pakilla. Pakkivalot ei syty vaikka irrottaa anturin laatikosta ja painelee sen nastoja. Onkohan anturissa vai johdoissa vikaa. Mikä on releen numero joka ohjaa tuota vapaakytkintä?
Räjäytyskuva
Itselläni pari probleemaa.
1. Kardaanin tukilaakeri takimmainen on pettänyt kumin osalta. Uusi alkuperäinen n.150e tingittynä. Mersusta ja bmw:stä se käy parinkin lähteen mukaan, mutta mistä mallista? Mersuun sais tarviketta jolla hintaa 30e. Riittäs jo pitkälle kun olisi laakerin sisäkoolin halkaisija ja leveys.Vai voisko sen vanhan korjata esim. laittamalla neljä pienen letkun pätkää tuonne väliin ja sikamassalla "vulkanois" kumin siihen? Osa nro. 14 räjäytyskuvassa(etkassa)
2. Pakkivalo ei toimi, eikä myöskään neliveto pakilla. Pakkivalot ei syty vaikka irrottaa anturin laatikosta ja painelee sen nastoja. Onkohan anturissa vai johdoissa vikaa. Mikä on releen numero joka ohjaa tuota vapaakytkintä?
Räjäytyskuva
Tukilaakeri on käytettynä hommattu jo MDcomprexilta. Pitänee selvittää sitä vanhaa mallina käyttäen, mistä mersusta se käy. W124:sen osa näyttää kuvissa samalta suunnilleen. Joku jo yyveelläkin aiemmin kyseli, että onko tietoa mistä mersusta käy. Tuo pakkivalokytkinkin tuli purettua ja mitään siinä ei näkyny rikki olevan, liekkö kulunu vaan lyhyeks ne tapit.
Nyt tuli tuo tukilaakeri vaihdettua. Ei ihan helppo nakki, muttei pahakaan.
Dopilta tullut laakeri oli aika hyvä, hieman oli pykiny, niin vetäsin pikkusen dinitrolin liimamassaa päälle. Jäykisty sopivasti hieman, josko hetken kestäskii. Ensin golffi pukeille. Työkaluja pitää olla ainakin kuvassa näkyvät eli pari vasaraa, ulosvetäjä, lista-avaimia pakoputkea ja ulovetäjää varten, tasapäämeisseleitä, räikkä ja hylsyiksi 13mm, 17mm ja 8mm xzn murrokseen. Tussilla merkkasin kardaanin puoliskot ennen katkaisua, että tulee samalle kohtaa kiinni. Irrotusöljyä ja kylmäspraytä on hyvä olla.
Tältä siellä pohjan alla näyttää. Pakoputki oli purettava kokonaan tieltä pois, hommana helvetillinen kun katinkorvausputki on vähä liian pitkä. Joutui takavetarin pultit käyttämään irti sisemmästä nivelestä, että sai takavaimentimen pois.
Tuohon kardaanin niveleen käy sama xzn hylsy ku volkkarin vetareihin. Kun pultit on irti niin rengastussilla pitkä viiva kardaanista toiseen asti nivelen yli. Sitten kannatinlaakerissa olevat kaksi 8mm pulttia pois ja kardaani katkeaa kun vähä naputtelee ja taivuttaa nivelestä alaspäin.Kun kardaani on katki, niin alta löytyy pultti 17mm kannalla. Pultti irti ja laippa lähtee lyömällä hyvin irti. Sitten ite laakeri pitäs saada akselista irti, vaati ainakin tässä tapauksessa ulosvetäjän. Ensin joutui kapeamaan ruuvarilla rakoa kardaanin ja laakerin väliin, kumi onneks sen verran jousti ja ulosvetäjä oon muokannut että leuat menee pieneen rakoon. Prikkaa joutui ulosvetäjän ja kardaanin välissä käyttämään, ettei kierteet hajoa akselista. Laakeri irtosi ja putsasin akselin pään ja laakerin sisäkoolin. Laakeria lämmitin kuumailmapuhaltimella ja akselia jäähdytin kylmäsprayllä, Putkenpätkä väliin ja naputtelua, niin laakeri meni helposti paikalleen. Osanumero tulee eteenpäin. Kasaus menikin jo nopeasti kun pakoputkesta leikkelin liiat pois, asentaessa kannattaa putken liitoksiin laittaa asennustahnaa. Vanha laakeri näytti tältä. Joku 3-4 tuntia meni turatessa ja sotkussa oli koko jätkä. Seuraavaksi selvittämään mistä mersusta se laakeri käy tilalle.
Ratissa tuntunut pieni vispaus hävisi. Olikin tuo vanha paskana.
Seuraavat kysymykset.
Mistähän nuo sisemmät nivelet vois soveltaa takavetareihin, onko samat kuin edessä 90mm? Orkkikset nettietkan mukaan 105e/kpl.
Minkähänlainen homma on vaihtaa takaperän laakerit jotka tulee tuohon ulommaksi vetolaipan kupeeseen? Ei näyttäs olevan pahan kalliit. Jos se pääty tuosta perästä irtoaa pulteilla ja vetolaipat sokilla, niin ei ehkä hirvee urakka. Tulis samalla ne stefat uudet ja peräöljyt.
Entäs jakolaatikon oikean etuvetarin stefa?
Projektia tiedossa näköjään.
Dopilta tullut laakeri oli aika hyvä, hieman oli pykiny, niin vetäsin pikkusen dinitrolin liimamassaa päälle. Jäykisty sopivasti hieman, josko hetken kestäskii. Ensin golffi pukeille. Työkaluja pitää olla ainakin kuvassa näkyvät eli pari vasaraa, ulosvetäjä, lista-avaimia pakoputkea ja ulovetäjää varten, tasapäämeisseleitä, räikkä ja hylsyiksi 13mm, 17mm ja 8mm xzn murrokseen. Tussilla merkkasin kardaanin puoliskot ennen katkaisua, että tulee samalle kohtaa kiinni. Irrotusöljyä ja kylmäspraytä on hyvä olla.
Tältä siellä pohjan alla näyttää. Pakoputki oli purettava kokonaan tieltä pois, hommana helvetillinen kun katinkorvausputki on vähä liian pitkä. Joutui takavetarin pultit käyttämään irti sisemmästä nivelestä, että sai takavaimentimen pois.
Tuohon kardaanin niveleen käy sama xzn hylsy ku volkkarin vetareihin. Kun pultit on irti niin rengastussilla pitkä viiva kardaanista toiseen asti nivelen yli. Sitten kannatinlaakerissa olevat kaksi 8mm pulttia pois ja kardaani katkeaa kun vähä naputtelee ja taivuttaa nivelestä alaspäin.Kun kardaani on katki, niin alta löytyy pultti 17mm kannalla. Pultti irti ja laippa lähtee lyömällä hyvin irti. Sitten ite laakeri pitäs saada akselista irti, vaati ainakin tässä tapauksessa ulosvetäjän. Ensin joutui kapeamaan ruuvarilla rakoa kardaanin ja laakerin väliin, kumi onneks sen verran jousti ja ulosvetäjä oon muokannut että leuat menee pieneen rakoon. Prikkaa joutui ulosvetäjän ja kardaanin välissä käyttämään, ettei kierteet hajoa akselista. Laakeri irtosi ja putsasin akselin pään ja laakerin sisäkoolin. Laakeria lämmitin kuumailmapuhaltimella ja akselia jäähdytin kylmäsprayllä, Putkenpätkä väliin ja naputtelua, niin laakeri meni helposti paikalleen. Osanumero tulee eteenpäin. Kasaus menikin jo nopeasti kun pakoputkesta leikkelin liiat pois, asentaessa kannattaa putken liitoksiin laittaa asennustahnaa. Vanha laakeri näytti tältä. Joku 3-4 tuntia meni turatessa ja sotkussa oli koko jätkä. Seuraavaksi selvittämään mistä mersusta se laakeri käy tilalle.
Ratissa tuntunut pieni vispaus hävisi. Olikin tuo vanha paskana.
Seuraavat kysymykset.
Mistähän nuo sisemmät nivelet vois soveltaa takavetareihin, onko samat kuin edessä 90mm? Orkkikset nettietkan mukaan 105e/kpl.
Minkähänlainen homma on vaihtaa takaperän laakerit jotka tulee tuohon ulommaksi vetolaipan kupeeseen? Ei näyttäs olevan pahan kalliit. Jos se pääty tuosta perästä irtoaa pulteilla ja vetolaipat sokilla, niin ei ehkä hirvee urakka. Tulis samalla ne stefat uudet ja peräöljyt.
Entäs jakolaatikon oikean etuvetarin stefa?
Projektia tiedossa näköjään.
Osanumero 171498103CX on noissa sisemmissä nivelissä sama kuin etuvetosen sisemmissä nivelissä JP, JR, ME, MF, RA, SB, 1V, automatic, RF, EZ ja ABN moottoreilla.
Motonetistäkin näkyy saavan ihan syncro nimellä.
17-4201 Vetonivel/sisempi VAG ø94mm 43.50 €
Syncro Sisempi/taakse
Olipa hyvä homma, pikkusen ois voinu taas katella ensin.
Vielä kun nuo laakerit selvittää, niin vaihtaa samalla.
Mistä porukka on hommannu takapään puslia syncroon, orkkikset taasen kalliita. Jotakii uretaanipuslasarjaa ilmeisesti saa?
Motonetistäkin näkyy saavan ihan syncro nimellä.
17-4201 Vetonivel/sisempi VAG ø94mm 43.50 €
Syncro Sisempi/taakse
Olipa hyvä homma, pikkusen ois voinu taas katella ensin.
Vielä kun nuo laakerit selvittää, niin vaihtaa samalla.
Mistä porukka on hommannu takapään puslia syncroon, orkkikset taasen kalliita. Jotakii uretaanipuslasarjaa ilmeisesti saa?
Eikös Rallyen puslien pitäisi käydä taakse? US-Partsilta löytyy ainakin Powerflexin tuotteita.
http://www.usparts.fi/?page=68#36
http://www.usparts.fi/?page=68#36
Se napahan ei vetariin vaikuta, eli eri jako ei haittaa. Näkyy olevan se pyörännapa ihan erillään ulommasta nivelestäkin, semmonen laippa vaan.
Ei muuten ole sinne päinkään tuo Motonetin kauppaama pakkivalokytkin kahella pultilla. Ennen on saanu 5-napasta, mutta ei enää saa. Seuraavaks pitää kysyä tarviketorilta. Ja se rele tarkastaa, tietäs vaan mikä.
Ei muuten ole sinne päinkään tuo Motonetin kauppaama pakkivalokytkin kahella pultilla. Ennen on saanu 5-napasta, mutta ei enää saa. Seuraavaks pitää kysyä tarviketorilta. Ja se rele tarkastaa, tietäs vaan mikä.
Mulla on myös ollut ongelmia tuon pakkivalokatkaisijan kanssa. Purin alkuperäisen ja sieltä löytyi kyllä sulamisjälkiä sisältä. Löysin käytetyn varaosan ja hetken aikaa se toimikin, mutta nyt on taas toimimatta. Tarttis taas pöyhiä tuo auki ja katso mitä tuo varaosa on syönyt.
Sitä en tiedä miksi tuo katkaisija on niin monimutkainen, siellähän on oma "kytkimensä" jokaiselle vaihteelle, myös siis eteenpäin vieville vaihteille.
Sitä en tiedä miksi tuo katkaisija on niin monimutkainen, siellähän on oma "kytkimensä" jokaiselle vaihteelle, myös siis eteenpäin vieville vaihteille.
Sillä kai se niin monimutkanen on, kun tuo takapää kytkeytyy päälle ja pois pakittaessa ja jarruja mitattaessa yhtä monimutkasesti. Lueskelin tuossa Brokevw.com sivuja, niin niiden mukaan tuo moninapanen ei ole oikein kestävä. Releyttämällä pakkivalot se kestää pitempään, sulaa kuten ajovalokatkaisija. Vagcat näyttää 31,50e hinnaksi, saapa nähä mitä maksaa suomen hinnoilla nykyään.
Eipä saa nuita pakkivalonkytkimiä enää oikeestaan mitään ja hintaakin ois ollu n.75e/kpl. Ostin sitte varastopoistona ykköskopin kytkimen, kun siinä oli nastat pakille ja vapaalle. Sitten sitä vaihtaessa purin vielä toisen kerran tuon vanhan niin pieniksi paloiksi kun sen vaan voi. Yksi nasta oli sen valkean muoviosan sisältä poikki, vaihoin siihen pakkinastaan ehyen vierestä ja toimii. Turhaan tuli sitte ostettua, mutta onpahan varalle. Pitää se vielä releyttää tuo systeemi.
Mitähän tietoja tuo syncro käyttää? Ilmeisesti vaan pakki ja vapaa on tarpeellisia tietoja, liukkaalla pitää testata vetääkö takarenkaat pakilla nyt.
Tuota tukilaakeria kävin mallailemassa tarviketorilla. C-sarjan mersusta saa käypäsen, kun muokkailee hieman nuita kiinnityskohtia, hintaa sille jää 30 euroa.
Takaperän poskilaakerit makso orkkiksena yli satasen pari, pitänee selvittää saako jostain laakeriliikkeestä halvalla. Vieläkun löytys kuvat, että miten ne vaihtuu.
Mitähän tietoja tuo syncro käyttää? Ilmeisesti vaan pakki ja vapaa on tarpeellisia tietoja, liukkaalla pitää testata vetääkö takarenkaat pakilla nyt.
Tuota tukilaakeria kävin mallailemassa tarviketorilla. C-sarjan mersusta saa käypäsen, kun muokkailee hieman nuita kiinnityskohtia, hintaa sille jää 30 euroa.
Takaperän poskilaakerit makso orkkiksena yli satasen pari, pitänee selvittää saako jostain laakeriliikkeestä halvalla. Vieläkun löytys kuvat, että miten ne vaihtuu.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Joo tohmajärvelle olis tarkotuksena mennä ku omistaja lupasi varata sen. Noi g-vehkeet on aika tuttua kauraa koneen osalta ku noita useampi tullu värkättyä :) Tallissa on yks priimakuntoinen rempattu ahdin 68 hihnapyörällä ja tallissa on pari g60 konetta. Tuosta syncro tekniikasta ei itellä ole minkäänlaista kokemusta joten sillä tässä kyselen vähän ennakkoon.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PASY/1 ... 2/1014790/ Tuossa kuvassa näyttää ainaki vahvasti siltä, että on lasku ja täyttöproppu. Paljonko lie öljytilavuudet syncro passatin voimansiirrossa: perä jakolaatikko + vaihdelaatikko? Mitä öljyä porukka on noihin tunkenu?
Moron kaikille,
Ongelmana olis takaiskareiden vaihto 3b Passat syncroon, ostin jo uudet ja rupesin hommiin, mut vilkaisu takaripustuksiin aiheutti pään hieromista ja päätöksen perääntyä. Iskarin yläpää katoaa torninsa sisään ja näyttää siltä et jostain kohtaa pitäs tukivarsia irrotella, et iskari paketin saa taipuun pois paikaltaan? Mistä löytyy iskarin yläpään kiinnitys vai onko samaa pakettia jousen ylälautasen kanssa? Tukivarsissa näyttäis olevan pyöränkulmien säätöjä sielä sun täälä, meneekö kulmat sekaisin jos alatukivarren irrottaa apurungosta?
Toinen ongelma on takavetarin sisäpään suojakumin vaihto, onnistuuko irrottamatta koko vetaria ja miten nivel on kiinni a:akselissa, b:perässä? Menis sekin tossa iskarirempan sivussa samoilla kiroiluilla.
Toivottavasti joku jaksaa vastailla, kiitän jo etukäteen.
Ongelmana olis takaiskareiden vaihto 3b Passat syncroon, ostin jo uudet ja rupesin hommiin, mut vilkaisu takaripustuksiin aiheutti pään hieromista ja päätöksen perääntyä. Iskarin yläpää katoaa torninsa sisään ja näyttää siltä et jostain kohtaa pitäs tukivarsia irrotella, et iskari paketin saa taipuun pois paikaltaan? Mistä löytyy iskarin yläpään kiinnitys vai onko samaa pakettia jousen ylälautasen kanssa? Tukivarsissa näyttäis olevan pyöränkulmien säätöjä sielä sun täälä, meneekö kulmat sekaisin jos alatukivarren irrottaa apurungosta?
Toinen ongelma on takavetarin sisäpään suojakumin vaihto, onnistuuko irrottamatta koko vetaria ja miten nivel on kiinni a:akselissa, b:perässä? Menis sekin tossa iskarirempan sivussa samoilla kiroiluilla.
Toivottavasti joku jaksaa vastailla, kiitän jo etukäteen.
Sisälokari pois, niin näet 2 13mm kannalla olevaa pulttia iskarin yläpäässä. Kohtuu helpot kyllä vaihtaa.
Suojakumin vaihtoon on kyllä varmaan helpoin irrottaa koko vetari. Nivel on yleensä autoissa pelkällä sokalla vetarissa kiinni ja muutamalla pultilla perässä. Ei oo tuosta kokemusta, mutta eipä ne yleensä oo kovin pahoja vaihtaa.
Jos löysäät epäkeskopultteja, kulmat pitää säätää.
Suojakumin vaihtoon on kyllä varmaan helpoin irrottaa koko vetari. Nivel on yleensä autoissa pelkällä sokalla vetarissa kiinni ja muutamalla pultilla perässä. Ei oo tuosta kokemusta, mutta eipä ne yleensä oo kovin pahoja vaihtaa.
Jos löysäät epäkeskopultteja, kulmat pitää säätää.
Tässä säikeessä ollut hiljaista tovin, mutta kun osui aiheeltaan lähimmäksi ajattelin kokeilla onneani.
Eli tuli tuossa keväällä hommattua talviautoksi Country Golffi ja ihan sattumalta oikein hieno yksilö löytyikin, mutta tietysti tuon ikäisestä aina jotain löytyy ja nyt alusta kun tuli läpi käytyä niin nuo kardaanin tukilaakerit tai tarkemmin siis ne laakereiden tukikumithan tuossakin revenneet on ja kun tarvikeosana en onnistunut löytämään kävin sitten eilen sieltä kuuluisalta 'marmoritiskiltä' osia tiedustelemassa, niin nyt vasta hätä kädessä onkin kun sain vastaukseksi että poistettu tuotannosta ilman korvaavaa osaa tämän vuoden alkupuolella...
Eli nyt olisi hyvät neuvot todella tarpeen, eli jos kenelläkään edes arvausta mistä Mersun, Bemarin tai jonkin muun merkin ja mistä mallista voisi lähteä vastaavaa edes kokeilemaan, tai josko jostain kannattaisi tiedustella olisiko alkup. osia vielä hyllyssä, mutta alkup.osien numeroilla: 191 521 349 ja 191 521 350 en mistään sellaisesta paikasta mainintaa löytänyt jossa olisi ollut mainintaa että tavaraa on varastossa.
Ja sama ongelma on myös niitten kardaanin vakionopeusniveltenkin (321 498 103 X) kanssa, ellei tämä (http://www.mister-auto.fi/fi/nivelsarja-vetoakseli/bolk-bol-c061004_g5_a999BOL-C061004.html) sitten käy, mutta tuollaista haitarikumia ei siellä kyllä nykyisellään ole mun kardaanissa ainakaan.
Eli tuli tuossa keväällä hommattua talviautoksi Country Golffi ja ihan sattumalta oikein hieno yksilö löytyikin, mutta tietysti tuon ikäisestä aina jotain löytyy ja nyt alusta kun tuli läpi käytyä niin nuo kardaanin tukilaakerit tai tarkemmin siis ne laakereiden tukikumithan tuossakin revenneet on ja kun tarvikeosana en onnistunut löytämään kävin sitten eilen sieltä kuuluisalta 'marmoritiskiltä' osia tiedustelemassa, niin nyt vasta hätä kädessä onkin kun sain vastaukseksi että poistettu tuotannosta ilman korvaavaa osaa tämän vuoden alkupuolella...
Eli nyt olisi hyvät neuvot todella tarpeen, eli jos kenelläkään edes arvausta mistä Mersun, Bemarin tai jonkin muun merkin ja mistä mallista voisi lähteä vastaavaa edes kokeilemaan, tai josko jostain kannattaisi tiedustella olisiko alkup. osia vielä hyllyssä, mutta alkup.osien numeroilla: 191 521 349 ja 191 521 350 en mistään sellaisesta paikasta mainintaa löytänyt jossa olisi ollut mainintaa että tavaraa on varastossa.
Ja sama ongelma on myös niitten kardaanin vakionopeusniveltenkin (321 498 103 X) kanssa, ellei tämä (http://www.mister-auto.fi/fi/nivelsarja-vetoakseli/bolk-bol-c061004_g5_a999BOL-C061004.html) sitten käy, mutta tuollaista haitarikumia ei siellä kyllä nykyisellään ole mun kardaanissa ainakaan.
Nuo osanumerot 191 521 349 ja 191 521 350 ovat kyllä oikeat noille tukilaakereille. Sellaisten löytyminen taitaankin olla hankalampi homma. Tarvikkeina noita ei ole kukaan valmistanut ja tosiaan tämän vuoden touko/heinäkuussa poistuneet valikoimasta. VW-classic partsistakaan noita ei näyttäisi erikseen saavan, mutta koko kardaanin kyllä (edulliseen reilun 1200€ hintaan) :)
Myös juuri Countryn talviautoksi ostaneena olisin vailla tietoa sopivista jarruosista taakse, sillä noi rummut on itse tojotamiehen keksintö. Osia ei saa ja niin ahterista koko systeemi kun olla voi.
Joten mistä tuohon saa taakse sopivat laakerit, navat, vaijerit jne. Että saisi laikat tonne taakse toimimaan. Vaihtoehtoisesti joku voi tarjota ensiapuna kuskin puolelle sitä jarrukilpeä mihin sylinteri kiinnitetään niin selviän tämän talven. Muutenkin tuntuu käytetyt g2 osat oleva kiven alla, ei edes karvalakki mallin etupenkkejä ole ollut kenelläkään tarjota.
Joten mistä tuohon saa taakse sopivat laakerit, navat, vaijerit jne. Että saisi laikat tonne taakse toimimaan. Vaihtoehtoisesti joku voi tarjota ensiapuna kuskin puolelle sitä jarrukilpeä mihin sylinteri kiinnitetään niin selviän tämän talven. Muutenkin tuntuu käytetyt g2 osat oleva kiven alla, ei edes karvalakki mallin etupenkkejä ole ollut kenelläkään tarjota.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olikos se niin että nelivetoisten takajarrulevy on sama kuin 1,3:n etulevy? Ja takasatula sama nelivetoisissa ja etuvetoisissa?
Jarrukilpi ja satulan kannake on nelivetoisissa omiaan, mutta niitä saa uutena, tosin 35 € ja 120 € kipale :|
Vaijeritkin on omansa eikä saa uutena muuta kuin korkeintaan tarvikkeena, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia, nimim. kuusi vaijeria kesti jokainen kaksi vuotta ennen kuin alkoi jäätymään/ruostumaan... Miten lienee toimiiko 25 mm pidempi vaijeri etuvetoisesta? Onko kuoren mitta myös 25mm pidempi? Jos, niin voisi mennä paikalleen heittämällä.
Itse en kyllä katselisi rumpuja hetkeäkään jos noita em. osia löytää vaikka ebaystä siedettävään hintaan.
Jarrukilpi ja satulan kannake on nelivetoisissa omiaan, mutta niitä saa uutena, tosin 35 € ja 120 € kipale :|
Vaijeritkin on omansa eikä saa uutena muuta kuin korkeintaan tarvikkeena, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia, nimim. kuusi vaijeria kesti jokainen kaksi vuotta ennen kuin alkoi jäätymään/ruostumaan... Miten lienee toimiiko 25 mm pidempi vaijeri etuvetoisesta? Onko kuoren mitta myös 25mm pidempi? Jos, niin voisi mennä paikalleen heittämällä.
Itse en kyllä katselisi rumpuja hetkeäkään jos noita em. osia löytää vaikka ebaystä siedettävään hintaan.
Siis jos käytetään rumpujarru syncron osia, niin noissahan on levylliseen verrattuna ihan eri kokoset laakerit. Eli pitäisi löytää sopiva laakeri kun käy vanhoihin tukivarsiin ja levymallin takanapaan. Sitten coutryssä on muutenkin paljon pidemmät vaijerit kun perus mallissa, joten laikkojen kanssa pitäs löytää vielä niitäkin pidemmät vaijerit.
Satulat, levyt ja kannakkeet ja jarrukilvet on se pienin ongelma levyjen vaihdossa.
Satulat, levyt ja kannakkeet ja jarrukilvet on se pienin ongelma levyjen vaihdossa.
Miks ne laakerit vaihtuisi??
Syncron takalevy on täysin sama (osanumeroa myöten) kuin 1,0 ja 1,3 etulevy, 239*10 mm.
Se sopii samaan napaan kuin rumpukin (kiinnitys napaan on täsmälleen samanlainen, mittoja myöten). Eli ne erot on juurikin satulan kannake (ja satula tietenkin), jarrukilpi ja käsijarruvaijerit.
Nelikossahan takanapa ja laakerointi on saman tyyppinen kuin edessäkin, toisin kuin etuvedoissa...
Syncron takalevy on täysin sama (osanumeroa myöten) kuin 1,0 ja 1,3 etulevy, 239*10 mm.
Se sopii samaan napaan kuin rumpukin (kiinnitys napaan on täsmälleen samanlainen, mittoja myöten). Eli ne erot on juurikin satulan kannake (ja satula tietenkin), jarrukilpi ja käsijarruvaijerit.
Nelikossahan takanapa ja laakerointi on saman tyyppinen kuin edessäkin, toisin kuin etuvedoissa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Omaan Kantriin ainakin ihan marmorilta löytyi käsijarruvaijeri. Ruotsin varastosta kylläkin, mutta löytyi kuitenkin. Mikäs noissa rummuissa nyt on niin huonoa? Ainakin oman kokemuksen mukaan huomattavasti vähemmin käsijarrun kanssa ongelmia talvella, kuin levyjarrujen kanssa. Kyllä ite ainaki tarvikkeena jarrukenkiä+muita osia olen niihin löytänyt.
Tuolla vähän tarinaa ja kuvia levyjarruswapista http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... conversion, kylläkin vähän isompaa laikkaa taakse laittavat.
Eli, Itse vaan vertailin numeroita ja ajattelin että kaikki noi pitäisi vaihtaa. Tuo laakeri kun tulee tukivarren sisälle, on erikokoinen rumpujen (68mm) ja levyjen (72) kanssa johtuen eri tukivarsista. Sitten rumpu ja levyjarrullisen navat on eri numerolla, joten mietin sitä että mikä olisi se toimiva yhdistelmä.
Jos kerran asia on niin että, noihin ei tarvitse koskea ja voidaan käyttää rumpujarrujen napaa, helpottuu asia oleellisesti.
Sillon tosiaan riittää levyt, satulat, kannakkeet, jarrukilvet ja vaijerit.
Tuo jarrulevy on tosiaan 239x10 eli sama kun pikkumoottorisien golffien etulaikat joten saatavuus on taattu. Jarrukilvet saa marmorilta 60e pari, satulat 600e pari, kannakkeet 220e pari ja vaijerit 80e pari jos siis ylettyvät.
Hinnoista voidaan kyllä päätellä että vanha valurauta on kallista, eli voisiko tuonne pulttaa esim mk4 golffin osia, ovat huomattavasti halvempi ja helpompia löytää.
Jos mk4 osat kävisi, niin voisiko silloin vielä käyttää samaa alkuperäistä levyä vai muuttuuko satulan ja kannakkeet offset niin paljon että pitäisi toinen levy ettiä? Kokohan on lähes sama joten siitä ei pitäisi tulla ongelmaa (239x10 vs. 232x12 näin ulkoa muistaen).
Ja levyt on tosiaan huollettavuudeltaan ihan eri tasoa kun noi helvetin rummut, ittu että mä vihaan sitä jousiviidakkoa ja vipujen määrää suhteessa toimintavarmuuteen ja hintaan.
Jos kerran asia on niin että, noihin ei tarvitse koskea ja voidaan käyttää rumpujarrujen napaa, helpottuu asia oleellisesti.
Sillon tosiaan riittää levyt, satulat, kannakkeet, jarrukilvet ja vaijerit.
Tuo jarrulevy on tosiaan 239x10 eli sama kun pikkumoottorisien golffien etulaikat joten saatavuus on taattu. Jarrukilvet saa marmorilta 60e pari, satulat 600e pari, kannakkeet 220e pari ja vaijerit 80e pari jos siis ylettyvät.
Hinnoista voidaan kyllä päätellä että vanha valurauta on kallista, eli voisiko tuonne pulttaa esim mk4 golffin osia, ovat huomattavasti halvempi ja helpompia löytää.
Jos mk4 osat kävisi, niin voisiko silloin vielä käyttää samaa alkuperäistä levyä vai muuttuuko satulan ja kannakkeet offset niin paljon että pitäisi toinen levy ettiä? Kokohan on lähes sama joten siitä ei pitäisi tulla ongelmaa (239x10 vs. 232x12 näin ulkoa muistaen).
Ja levyt on tosiaan huollettavuudeltaan ihan eri tasoa kun noi helvetin rummut, ittu että mä vihaan sitä jousiviidakkoa ja vipujen määrää suhteessa toimintavarmuuteen ja hintaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt kun kardaani on lopulta taas paikoillaan ja pyörii, niin ajattelin listata tänne mitä osia ja mistä hankittuna tässä rempassa käytin.
- Kard.tukilaakerit: 124 Mersun kard.tukilaakeri(osanro:1244100781 tai:0140410044) 2 kpl. Merteililtä http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/10/ Merteil tuotenro: 4892
HUOM! Nämä ei sitten todellakaan mene heittämällä sinne vaan kiinnitysreikien paikat joutuu muuttamaan kannattimesta, autosta kiinnistyspisteitä vähän rälläköimään(koska tämän ulkokehä isompi kuin orkkis kannattimen) ja etummaiseen joutuu vielä hitsaamaan jatkopalan toisen puolen kiínnitykselle ja paksut(n.2mm) koriprikat kiinnitysten alle jotta kardaanilinja säilyy suht vakiona.
Noita vastaavia kannattimia näytti olevan niin samanlaisia vaikka kuinka paljon niin Meisseleihin että Bemareihin, että olis hauska kuulla jos joku on löytänyt täysin vastaavan tai edes lähempänä olevan mallin. Laakerin sisämitta ja kannattimen ulkokehän mittahan tässä on ne mitkä käytännössä sanelee millaisesta kannattimesta kannattaa alkaa sovitteleen.
Täällä: http://omituiset.otokset.fi/kuvat/Common/Country+Golf/ joitain kuvia joista voi vähän päätellä mistä on kyse. Ite mä päädyin vaan snurraan auki kannattimen kiinntys reiät ja sitten leikkelin tollasista paksuista(n.2mm) neliskanttisita koriprikoista sopivat sekä pultin kannan alle ettei se mene läpi tosta avarretusta reiästä ja sitten sinne toiselle puolelle kans jotta kardaanilinja vähän tippuu oikeammalle kohdalle. Alkuperäiset kiinnityspisteet autossa siis kampeammalla joten tuon Mersun kannattimen kanssa reiät tulee ihan/lähes kiinni tuohon kumin ulkokehään.
- Laakerit edellisiin myös Merteililtä(Merteil tuotenro: 2939), sisämitta on 30mm ja muut mitat muistaakseni 55x13mm.
- Vakionopeusnivelet: 2kpl vetoakselin sisempiä niveliä (VAG ø94mm) Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/174201/9)
Näitten nivelten mukana tulevia haitarisuojakumeja voi varmastikin käyttää ihan hyvin myös, mutta kun halusin saman tyyliset mitä siinä olikin noissa nivelissä kardaanin yhteydessä käytetty niin ainoa vastaavuus jonka onnistuin löytämään oli niinkin kaukaa haettu kuin Formula Ford ja nuo löytyi Sarlinilta (http://www.sarlinraceteam.fi/) Mutta tämänkin osalta olisi hauska kuulla jos joku tietää jonkun järkevämmän vastaavuuden, jonka saa esim. suoraan Motonetin hyllystä. Kyse on siis mm. tässäkin luettelossa(https://www.pegasusautoracing.com/2012/152.pdf) mainitusta osasta: 1472-Aero
- Kard. rättinivelet eteen ja taakse: II-Syncro Kardaanin etukuminivel (reikäväli 97mm) Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/184287/0)
Menee siis myös taakse tuo sama, mutta jos haluaa hieroa, kuten itse tuli tehtyä, niin se puoli joka tulee viskoa vasten niin nivelessä oleva kiinnitysholkin levennys on viskossa oleviin koloihin n. 2mm väljä koska ne on tuossa eturättinivelessä mitoitettu vain kardaanin kiinnityslaipoille ja laatikon laipalle joka on vastaava kuin kardaanin laippa. Näin ollen voi olla teoriassa mahdollista että kiinnityspulteille tulee silloin liikaa sivuttaista voimaa vedon kytkeytyessä, jolloin pitää tehdä pienet 'rinkula'holkit taakse laitettavan rättinivelen viskoa vasten tulevien kiinntysholkkien levennyksen ympärille.
Jos jumppaan alkaa, on ennen aloittamista hyvä muistaa piirtää/maalata merkit tai viiva kaikkiin kardaanin osiin ennen purkamista jotta ne tulee sitten kasattua samoinpäin niin pysyy koko risukasa paremmin balanssissa. ;)
- Kard.tukilaakerit: 124 Mersun kard.tukilaakeri(osanro:1244100781 tai:0140410044) 2 kpl. Merteililtä http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/10/ Merteil tuotenro: 4892
HUOM! Nämä ei sitten todellakaan mene heittämällä sinne vaan kiinnitysreikien paikat joutuu muuttamaan kannattimesta, autosta kiinnistyspisteitä vähän rälläköimään(koska tämän ulkokehä isompi kuin orkkis kannattimen) ja etummaiseen joutuu vielä hitsaamaan jatkopalan toisen puolen kiínnitykselle ja paksut(n.2mm) koriprikat kiinnitysten alle jotta kardaanilinja säilyy suht vakiona.
Noita vastaavia kannattimia näytti olevan niin samanlaisia vaikka kuinka paljon niin Meisseleihin että Bemareihin, että olis hauska kuulla jos joku on löytänyt täysin vastaavan tai edes lähempänä olevan mallin. Laakerin sisämitta ja kannattimen ulkokehän mittahan tässä on ne mitkä käytännössä sanelee millaisesta kannattimesta kannattaa alkaa sovitteleen.
Täällä: http://omituiset.otokset.fi/kuvat/Common/Country+Golf/ joitain kuvia joista voi vähän päätellä mistä on kyse. Ite mä päädyin vaan snurraan auki kannattimen kiinntys reiät ja sitten leikkelin tollasista paksuista(n.2mm) neliskanttisita koriprikoista sopivat sekä pultin kannan alle ettei se mene läpi tosta avarretusta reiästä ja sitten sinne toiselle puolelle kans jotta kardaanilinja vähän tippuu oikeammalle kohdalle. Alkuperäiset kiinnityspisteet autossa siis kampeammalla joten tuon Mersun kannattimen kanssa reiät tulee ihan/lähes kiinni tuohon kumin ulkokehään.
- Laakerit edellisiin myös Merteililtä(Merteil tuotenro: 2939), sisämitta on 30mm ja muut mitat muistaakseni 55x13mm.
- Vakionopeusnivelet: 2kpl vetoakselin sisempiä niveliä (VAG ø94mm) Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/174201/9)
Näitten nivelten mukana tulevia haitarisuojakumeja voi varmastikin käyttää ihan hyvin myös, mutta kun halusin saman tyyliset mitä siinä olikin noissa nivelissä kardaanin yhteydessä käytetty niin ainoa vastaavuus jonka onnistuin löytämään oli niinkin kaukaa haettu kuin Formula Ford ja nuo löytyi Sarlinilta (http://www.sarlinraceteam.fi/) Mutta tämänkin osalta olisi hauska kuulla jos joku tietää jonkun järkevämmän vastaavuuden, jonka saa esim. suoraan Motonetin hyllystä. Kyse on siis mm. tässäkin luettelossa(https://www.pegasusautoracing.com/2012/152.pdf) mainitusta osasta: 1472-Aero
- Kard. rättinivelet eteen ja taakse: II-Syncro Kardaanin etukuminivel (reikäväli 97mm) Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/184287/0)
Menee siis myös taakse tuo sama, mutta jos haluaa hieroa, kuten itse tuli tehtyä, niin se puoli joka tulee viskoa vasten niin nivelessä oleva kiinnitysholkin levennys on viskossa oleviin koloihin n. 2mm väljä koska ne on tuossa eturättinivelessä mitoitettu vain kardaanin kiinnityslaipoille ja laatikon laipalle joka on vastaava kuin kardaanin laippa. Näin ollen voi olla teoriassa mahdollista että kiinnityspulteille tulee silloin liikaa sivuttaista voimaa vedon kytkeytyessä, jolloin pitää tehdä pienet 'rinkula'holkit taakse laitettavan rättinivelen viskoa vasten tulevien kiinntysholkkien levennyksen ympärille.
Jos jumppaan alkaa, on ennen aloittamista hyvä muistaa piirtää/maalata merkit tai viiva kaikkiin kardaanin osiin ennen purkamista jotta ne tulee sitten kasattua samoinpäin niin pysyy koko risukasa paremmin balanssissa. ;)
Apinoin kysymykseni nyt tänne, kun kerran syncro topic kyseessä:
Kakkis syncro madallettu edellisen omistajan toimesta ja takarenkaiden camberkulmat ovat kohtuu jäätävät! Onkos tuohon olemassa jotain helppoa korjausratkaisua, jonka toteutus onnistuis vähän tumpelommaltakin?? Tuommosen linkin löysin pikaisella googletuksella: http://www.dutchbuild.com/index.php/en/ ... tes-detail
Kakkis syncro madallettu edellisen omistajan toimesta ja takarenkaiden camberkulmat ovat kohtuu jäätävät! Onkos tuohon olemassa jotain helppoa korjausratkaisua, jonka toteutus onnistuis vähän tumpelommaltakin?? Tuommosen linkin löysin pikaisella googletuksella: http://www.dutchbuild.com/index.php/en/ ... tes-detail
Joko epäkeskopuslat tai sit toi keino.
Tuolta jostain löytyy topic miten se tehdään noilla epäkeskopulteilla.
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/default.asp
Tuolta jostain löytyy topic miten se tehdään noilla epäkeskopulteilla.
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/default.asp
Onko tälle löydetty vaihtoehtoista tuotetta mistään halvemalla? http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/184287
Alipaineputkisto
Onkos kellään tietoo mihin pitäis mennä alipaineputki joka häviää akun takaa lokarin sisään. ?huomasin että oli poikki ja moottorinpuolipää oli irti elii ei mene yhtään mihinkään :-) Kyseessä Golf 2 syncro -92
Katso myös että, perälle menevät alipaineletkut on ehjiä ja ilma kulkee, jos ne on rikki tai tukossa, ei pakilla kytkeydy veto päälle, toinen on sitten se kytkin siellä lootan päässä ja sitä kai huonosti saa enää mistään
Ja se auto ei ole 92 mallinen koska kaikki rullasi tehtaalta ulos 1991. Rekisteröinti vuosi voi kyllä olla 92.
Ja se auto ei ole 92 mallinen koska kaikki rullasi tehtaalta ulos 1991. Rekisteröinti vuosi voi kyllä olla 92.
Multa löytyy laatikon kytkin. Se on ykköskoppasen GTI:n eli johdot pitää askarrella, liitin erilainen. Uusi alkuperäinen :)
Mikäs se on toimiva resepti tehdä kakkikseen kestävä neliveto? 02M-laatikko tietysti, mutta mitkä vetarit, perä ja kardaani siihen pitäs olla? Ilmeisesti t4 syncron perää jotkut käyttää. Saako haldex-perästä poistettua sähköhilut?
Mikäs se on toimiva resepti tehdä kakkikseen kestävä neliveto? 02M-laatikko tietysti, mutta mitkä vetarit, perä ja kardaani siihen pitäs olla? Ilmeisesti t4 syncron perää jotkut käyttää. Saako haldex-perästä poistettua sähköhilut?
Tuo rautapuolen modaus ei ole mikään ongelma.
Mikä idea on käyttää T4 portterin perämurikkaa? Onko se vain kestävä murikka ja helpompi laittaa kun ei tarvii haldexia miettiä?
Ilmeisesti haldexin perätkin kestää hyvin mekaanisesti, pumput erikseen. Onko niihin paineen nosto yhtä hyvä konsti ku "viriecu" vetosuhteen muuttamiseen?
Mitä vetareita saa menemään kakkikseen moisilla perillä ja 02M laatikolla, pelkästään omavalmisteita?
Olisko laatikoksi kakkikseen paremmin bensan vai dieselin 6-vaihteinen, jos välityksiä miettii? Pyörän halkaisija pienenee melkoisesti neloskoppaisiin verrattuna. Vois kuvitella että dieselistä kävis paremmin. Ei toki ole tulossa matka-ajoon :)
Tarkoitus olisi saada siis oikeasti vetoa taaksekkin eikä tarvitse olla mukava tai taloudellinen. Epämukava ja hauska kävis hyvin.
Mikä idea on käyttää T4 portterin perämurikkaa? Onko se vain kestävä murikka ja helpompi laittaa kun ei tarvii haldexia miettiä?
Ilmeisesti haldexin perätkin kestää hyvin mekaanisesti, pumput erikseen. Onko niihin paineen nosto yhtä hyvä konsti ku "viriecu" vetosuhteen muuttamiseen?
Mitä vetareita saa menemään kakkikseen moisilla perillä ja 02M laatikolla, pelkästään omavalmisteita?
Olisko laatikoksi kakkikseen paremmin bensan vai dieselin 6-vaihteinen, jos välityksiä miettii? Pyörän halkaisija pienenee melkoisesti neloskoppaisiin verrattuna. Vois kuvitella että dieselistä kävis paremmin. Ei toki ole tulossa matka-ajoon :)
Tarkoitus olisi saada siis oikeasti vetoa taaksekkin eikä tarvitse olla mukava tai taloudellinen. Epämukava ja hauska kävis hyvin.
Vr6 autoissa niitä onkin kyllä näkynyt.
Luulis että T4 periäkin on monella välityksellä? Lukkohan ois kyllä mahottoman hyvä.
Näyttää että T4 perässä on sama välitys kuin mk4 pohjasissa
Lainattua Vwvortexilta:
As said the T4/Sharan will fit with the haldex conversion kit we sell, further I would say do your math to figure out if it’s stronger…
What we do know is:
- The housing is similar as on the haldex diff.
- The gear ratio is 17/27 (02M compatible)
- The T4 and Sharan were produced with VR6 engine
- Diff housing and gear set have the same part#
- Uses the same vacuum operated solenoid for reverse “freilauf”
Gear ratio's angle drive:
Car type/model:
Golf Rallye/Passat G60 has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III 1.8 Syncro has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III VR6 Syncro has an 16/21 ratio and 5-spd 02Q gearbox
Audi TT/S3 4Motion has an 17/27 ratio and 6-spd 02M gearbox
Golf IV 4Motion has an 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd 02M
Skoda 4Motion has a n 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd02M
Luulis että T4 periäkin on monella välityksellä? Lukkohan ois kyllä mahottoman hyvä.
Näyttää että T4 perässä on sama välitys kuin mk4 pohjasissa
Lainattua Vwvortexilta:
As said the T4/Sharan will fit with the haldex conversion kit we sell, further I would say do your math to figure out if it’s stronger…
What we do know is:
- The housing is similar as on the haldex diff.
- The gear ratio is 17/27 (02M compatible)
- The T4 and Sharan were produced with VR6 engine
- Diff housing and gear set have the same part#
- Uses the same vacuum operated solenoid for reverse “freilauf”
Gear ratio's angle drive:
Car type/model:
Golf Rallye/Passat G60 has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III 1.8 Syncro has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III VR6 Syncro has an 16/21 ratio and 5-spd 02Q gearbox
Audi TT/S3 4Motion has an 17/27 ratio and 6-spd 02M gearbox
Golf IV 4Motion has an 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd 02M
Skoda 4Motion has a n 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd02M
Kakkiksen neliveto projekti alkaa olla taka jarrusatulan kannakkeita vaille valmis asennettavaksi. Käytössä on ilmeisesti passat/mk3 syncron tukivarret. Käykö noihin minkään muun mallin satulankannakkeet?
Viimeksi muokannut ai-m, 16.4.2015 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^lol.
Mutta jos on käytössä Golf 3 takahilut, niin ainakin Vr6 syncron 239x10 tilalle menee Golf IV / Audi TT nelikkojen takajarrut. 4 Sylinterisistä en sano, koska niissä on eri takapyöränlaakeri ja levy. Voi olla off-set eri.
Tosin jokun verran löytyy custom kannakkeita, millä saa Vr6 280mm etulevyt taakse.
Mutta jos on käytössä Golf 3 takahilut, niin ainakin Vr6 syncron 239x10 tilalle menee Golf IV / Audi TT nelikkojen takajarrut. 4 Sylinterisistä en sano, koska niissä on eri takapyöränlaakeri ja levy. Voi olla off-set eri.
Tosin jokun verran löytyy custom kannakkeita, millä saa Vr6 280mm etulevyt taakse.
No käsijarrun vaijerit on vain ja ainoastaan country, 1641mm ja mikään kotimainen tukkuri ei pystynyt sellaisia toimittamaan, yhdellä oli oikean mittaiset mutta väärät vaijerin päät.
Kengät yms kyllä saa, mutta ei sekään poista sitä tosia asiaa että noi rummut on ihan perseestä. Levyt olisi paljon helpommat joka tavalla.
Kengät yms kyllä saa, mutta ei sekään poista sitä tosia asiaa että noi rummut on ihan perseestä. Levyt olisi paljon helpommat joka tavalla.
Mutta jos on käytössä Golf 3 takahilut, niin ainakin Vr6 syncron 239x10 tilalle menee Golf IV / Audi TT nelikkojen takajarrut. 4 Sylinterisistä en sano, koska niissä on eri takapyöränlaakeri ja levy. Voi olla off-set eri.
Tosin jokun verran löytyy custom kannakkeita, millä saa Vr6 280mm etulevyt taakse.
Joo tosiaan Vr6 syncrosta on takapään osat. Hyvä tietää, että Golf IV / TT sopii, kiitos. Löysinkin vortexin topicin 280mm levyn adaptereista. Löytyykö noita adaptereita jostain nettikaupasta vai täytyykö teettää?
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... PIC_ID=119
Tuolla on lisää aiheesta syncroon levyt taakse.
Tuolla on lisää aiheesta syncroon levyt taakse.
Pakoputkesta
Moikaa taas :-) Nyt iski paniikki.takavaimennin tipahti tielle.Olis ensviikolla pakko katsastaa ei meinaa mistään löytyy vaimenninta.Osaako joku kertoo saako tavallisen golffin pöntön sovitettua tilalle ?
Ebaystä saa putken, Merkki on Imasaf. mutta Syncro golffin pönttö, syncro jettan pönttö miksei myös syncro passattin pöntön sais veivattua. Siellä on ihan hyvin tilaa mutta joutuu hitsailemaan varmasti jos orkkista ei löydy. Martelius myös vääntää sulle putken hinta vaan on vähän kova.
Country on aika haastava jos originaali osia haluaa käyttää.
Country on aika haastava jos originaali osia haluaa käyttää.
Osaiskos joku neuvoa mitä kaikkea menee uusiksi jos naittais 2.0 syncromuumiin 12v VR6 moottorin? Moottori apulaitteineen löytyy, vaihdelaatikko ja etuvetarit menee uusiksi, miten perä, kardaani yms? Takavetarit tais olla samat?
Jarrut ja alustahommat on siis selvillä, lähinnä toi voimansiirto, että saako mitään hyödynnettyä.
Jarrut ja alustahommat on siis selvillä, lähinnä toi voimansiirto, että saako mitään hyödynnettyä.
periaatteessa koneen puoleisen vaihdelaatikon kuoren vaihtaminenkin riittää, mutta semmonen voi olla hankala löytää( ja tietenkin työläämpi), koska se pitas juurikin olla slantsixin mainittemasta laatikosta peräisin. muistelisin että visco voi olla eri halkaisialla kuin vr6 syncrossa niin ei siirrä voimaa yhtä hyvin kuin vr6 oma.
tietääkö kukaan, että mikä tuo toisen kytkinpolkimessa olevan kytkimen tarkoitus on? toinen on tolle vakkarille mutta entäs toinen? kun kytkimen painaa yli puolen välin niin kärki aukeaa. luulisin että amerikan malleissa se olisi ollut sitä varten että autoa ei voi yrittää käynnistää jos kytkin ei ole painettuna, mutta onko syncroa viety koskaan amerikkaan? vai onko vain kaikkiin laitettu se riippumatta meneekö se amerikkaan tai eurooppaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/2143586
siinä ois mielenkiintonen tekniikka jollekki
siinä ois mielenkiintonen tekniikka jollekki
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Nostellaanpas topiccia :)
Itellä meni kans romuks kardaanin tukilaakerit ja samalla meni vetonivelet.
Kardaani korjattu uusilla vetonivelillä (Ruville 75453S, Audi,Seat,VW) ja uusilla kardaanin tukilaakereilla (Motonet:: 18-4227 Kard tukikumi MB W124 300D/E) ja kyllä luit oikein, mersun osia
Tukilaakereista piti vähän sorvata kiinnitys reikiä isommiksi jotta sopi ja etummaiseen tukilaakeriin piti tehdä lattaraudasta kiinnikeraudat.
Nyt pelittää ja on se taas mukava ajella
KUVIA:
https://www.facebook.com/welluwille/media_set?set=a.10152893933495345.1073741825.566620344&type=3
Itellä meni kans romuks kardaanin tukilaakerit ja samalla meni vetonivelet.
Kardaani korjattu uusilla vetonivelillä (Ruville 75453S, Audi,Seat,VW) ja uusilla kardaanin tukilaakereilla (Motonet:: 18-4227 Kard tukikumi MB W124 300D/E) ja kyllä luit oikein, mersun osia
Tukilaakereista piti vähän sorvata kiinnitys reikiä isommiksi jotta sopi ja etummaiseen tukilaakeriin piti tehdä lattaraudasta kiinnikeraudat.
Nyt pelittää ja on se taas mukava ajella
KUVIA:
https://www.facebook.com/welluwille/media_set?set=a.10152893933495345.1073741825.566620344&type=3
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Hyvä homma et jaat tiedon mikä laakerin sinne just käy! Täytyypi varmaa kesän aikana vaihella omaki sialla korjattu versioa uuteen... :)
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Tietääkö kukaan vaihtoehtoisia suunnilleen sopivia käsijarruvaijereita Countryyn, alkuperäisiä ei taida oikein olla enää myynnissä.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Ainakin viime viikolla sai alkuperäisiä vaijereita countryyn.
Volkkarin oma Classic Parts auttaa, voinee tilata marmorin kautta tai suoraan netistä. Hinta tais olla n.30e/kpl.
Osanro 191609721J
Volkkarin oma Classic Parts auttaa, voinee tilata marmorin kautta tai suoraan netistä. Hinta tais olla n.30e/kpl.
Osanro 191609721J
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
dmn kirjoitti:Ainakin viime viikolla sai alkuperäisiä vaijereita countryyn.
Volkkarin oma Classic Parts auttaa, voinee tilata marmorin kautta tai suoraan netistä. Hinta tais olla n.30e/kpl.
Osanro 191609721J
Mulle väittivät aikaisemmin jottei ole valikoimassa, saakos kysyä että missä liikkeessä voisi olla. 30e aika suolanen hinta vaijerista kyllä...
Muutenkin pitäisi tuohon saada jostain kyllä paremmat jarrut, kun tuntuu että pedaalin saa painaa pohjasta läpi jotta pysähtyy kunnolla. Kuitenkin on ns. kova poljintuntuma ettei pitäisi olla edes ilmaakaan jarruissa.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
http://www.volkswagen-classic-parts.de/
Voihan perus syncron vaijeritkin mennä, jos haluaa yrittää säästää. Vähän eri tavalla pujottelee ne sinne, ei noilla pituuseroa kauheasti taida olla. Omasta mielestä oli ihan halvat osaksi "joita ei saa mistään".
Voihan perus syncron vaijeritkin mennä, jos haluaa yrittää säästää. Vähän eri tavalla pujottelee ne sinne, ei noilla pituuseroa kauheasti taida olla. Omasta mielestä oli ihan halvat osaksi "joita ei saa mistään".
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
dmn kirjoitti:http://www.volkswagen-classic-parts.de/
Voihan perus syncron vaijeritkin mennä, jos haluaa yrittää säästää. Vähän eri tavalla pujottelee ne sinne, ei noilla pituuseroa kauheasti taida olla. Omasta mielestä oli ihan halvat osaksi "joita ei saa mistään".
Tosiaan Laakkosella ei ole noita enää varastossa ja hintakin olisi ollut kaksinkertainen verrattuna tuonne Classic Partsiin. Pitää tilaten sieltä uudet vaijerit Countryyn ja tehä patentti nykyiseen että saa leimalle...
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Contryn huonot jarrut on ominaisuus, en ole yhtään ajanut missä olisi edes jotenkin tehokkaalta tuntuvat jarrut. Auto painaa melkein 2x normi kakkiksen verran ja silti 239x12 laikat edessä ja takana rummut on hyvin äkkiä ajettu loppuun ja uusia saa todella metsästää tai sitten hinta on posketon. Itse olen taas vaihtamassa tehostinta ja pääsylinteriä, sitten ei ole enää kuin satulat vanhaa ja nekin menee uusintaan kun ehtii.
Mitä kässärin vaijereihin tulee niin, tilaa suoraan classicilta sopivat, kaikki muu on turhaa säätämistä kun ovat aivan liian lyhyet.
Mitä kässärin vaijereihin tulee niin, tilaa suoraan classicilta sopivat, kaikki muu on turhaa säätämistä kun ovat aivan liian lyhyet.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Jonde kirjoitti:Contryn huonot jarrut on ominaisuus, en ole yhtään ajanut missä olisi edes jotenkin tehokkaalta tuntuvat jarrut. Auto painaa melkein 2x normi kakkiksen verran ja silti 239x12 laikat edessä ja takana rummut on hyvin äkkiä ajettu loppuun ja uusia saa todella metsästää tai sitten hinta on posketon. Itse olen taas vaihtamassa tehostinta ja pääsylinteriä, sitten ei ole enää kuin satulat vanhaa ja nekin menee uusintaan kun ehtii.
Mitä kässärin vaijereihin tulee niin, tilaa suoraan classicilta sopivat, kaikki muu on turhaa säätämistä kun ovat aivan liian lyhyet.
Tilasin, nyt pitää tehdä vain patentti kun ei ole kuin tämä viikko aikaa uusintakatsastukselle...
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Itsellä oli jopa Classic parts vaijereiden kanssa ongelmia. Oli hieman liian pitkät nekin, joutui säädöt melkein tappiin ruuvaamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa