Erikoiskilpi

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

Erikoiskilpi

ViestiKirjoittaja Raimssi » 28.2.2007 1:18

Eli minkä pituinen on lyhyt erikoiskilpi?

Esim VW-4. Onko pituus sama GT-28?!

Sori jos oli vaikeasti kysytty. :/

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 28.2.2007 1:35


Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 28.2.2007 11:17

Minimi 2 kirjainta ja yks numero. Eli VW-4 on mahdollinen.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 28.2.2007 11:26

niin tässä varmaan kysyttiin kilven mittoja eli EU-kilven koko on 118 mm x 442 mm tai 200 mm x 256 mm ja vanhanmallisen kilven koko on 118 mm x 397 mm tai 118 mm x 338 mm.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 28.2.2007 13:06

Veikkaisin että kilven pituus olis sama, oli sitten 2 kirjainta - 2 numeroa kuin 2 kirjainta - 1 numero.
Vähemmillä merkeillä jää reunoille enempi tyhjää (merkistä siihen reunan viivaan).
Vrt. http://www.ake.fi/images/rekistkilpi2.jpg ja http://www.ake.fi/images/erityis.jpg esimerkkinä vain hahmottamaan tyhjää tilaa reunoille, toinen on vanha kilpi ja toinen (lyhyt?) erityiskilpi.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 28.2.2007 13:07

118-338mm on ilmeisesti tää ns. lyhyt kilpi.

Kiitoksia, vaik kysymys oli mitä oli. :/

Diesel inside
-
Viestit: 628
Liittynyt: 23.7.2003 17:18

ViestiKirjoittaja Diesel inside » 20.11.2009 16:40

Jatkan tätä aihetta, kun erikoiskilvistä on kysymys..

Mites menee jos ostaa auton, jossa on erikoiskilpi, maksaako sen omiin nimiin ottaminen saman kuin tavalliset kilvet omaavan auton, jos siis edellinen omistaja ei halua kilpiä siirtää uuteen autoonsa? Kenties ihan sama kaava kuin normaalilla kilvillä. Eli ettei siitä uuden omistajan tarvi enää sitä tonnia maksaa, vai luovutetaanko ne tuossa vaiheessa takasin katsastuskonttorin uudelleen myytäväksi, vai miten se menee?

Tuosta ei ole nyt kyse, vaan siitä, että eräässä passatissa on jo käytössä semmonen kilpi, jonka haluaisin itselleni (FAN-1 , epäilen kyllä että ei taida näillä sivuilla liikkua?), ja ollut vähän mielessä lähestyä tätä omistajaa, josko olisi halua luopua kilvistään. Itsehän joutuisin sen tonnin AKElle maksamaan, jos ne siirrettäisin, mutta oli vähän mielessä tarjota jonkun satkun tälle nykyiselle haltijalle, jos niistä suostuisi luopumaan, koska ihan tota tonnia en viitsi kahdelle taholle maksaa..

Ajattelin vaan, että jos tuo omistaja on vaikka lähiaikoina vaihtamassa autoaan, niin onko hänellä etunaan vai haittanaan tuo erikoiskilpi, niin siltä pohjalta miettisin tuota tarjoamaani summaa..?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 20.11.2009 17:02

Kulkee auton mukana tuo kilpi, eli kun kerran on siihen ostettu ei siitä seuraavan omistajan tarvi maksaa. (mikäli omistaja myydessään haluaa ne autoon jättää.)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.11.2009 18:56

Itsehän joutuisin sen tonnin AKElle maksamaan, jos ne siirrettäisin, mutta oli vähän mielessä tarjota jonkun satkun tälle nykyiselle haltijalle, jos niistä suostuisi luopumaan, koska ihan tota tonnia en viitsi kahdelle taholle maksaa..


Joutuisit ostaa koko auton.
Jos omistaja luopuu kilvistä joudut hakee sen uudestaan AKElta. ja se on sen tonnin. Kilpiä siis ei voi myydä kuten esim. briteissä ilmeisesti onnistuu.(paitsi tietenkin ostamalla sen auton)

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 20.11.2009 19:07

Vähän aihetta sivuten ja 40 vuotisen suomi-sämpylän kunniaksi:

http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... -40-vuotta

Tosiaan tuo ”EKA-96” -kilpi oli alunperin jossain muussa autossa, kuin mitä em. 96:ssa.
Itse olen kuullut noiden olevan jonkun vanhan Mossen kilvet, ja pelkkien kilpien takia piti ostaa koko auto, että saatiin vaihdettua sopivat kilvet Saabiin


Joo ja Mossen omistaja ei ollut tajunnut että ostajan kiinnostus oli pelkästään EKA-96-kilpiin. Raukka oli puunannut ja pimpannut Mossensa myyntikyntoon. Mosse oli sitten jäänyt pihaan ja kilvet vaan ruuvattu irti…


Eli EKA-69 kilpi oli saatava, joten riittävä tarjous autosta jossa oli ko. kilvet ja kun luovarissa oli nimi niin kilvet irti ja toteaa myyjälle "voit pitää loput".

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 20.11.2009 23:50

^ Toinen vaihtoehto olisi ollut kilauttaa kaverille ja kertoa mielenkiinnosta kilpiin. Esim. sopivaa summaa vastaan kaveri poistaa rekisteristä, vapauttaa kilvet - rekisteröi uusille kilville ja pitää autonsa. "Ostaja" puolestan tekee kilvistä hakemuksen ja rekisteröi autonsa sitten niille.

Ikkunoihin tehtävän turvamerkinnän yleistyessä oli Ake:ssa suunnitteillal järjestelmä, jolla tähdättiin rekisteristäpoistetun ajoneuvon tunnuksen jäädyttämiseen. En sitten tiedä toteutuiko nämä suunnitelmat koskaan ha kuinka pitkästa ajasta oli loppupeleissä edes kyse. Kannattanee ottaa selvää mikäli varattua tunnusta havittelee ja on tekemässä siitä edellä mainitulla tavalla kauppaa.

Diesel inside
-
Viestit: 628
Liittynyt: 23.7.2003 17:18

ViestiKirjoittaja Diesel inside » 1.2.2010 12:31

Homma nyt sitten ratkesi, eli Suvii sai 10-vuotis synttärilahjaksi uuden identiteetin, ja kulkee nyt HRV-1 tunnusten alla.. Kerrankin jotain hyötyä ettei ajele ihan perus corollalla, niin oli vielä auton malliin viittaava kirjainyhdistelmä vapaana.
Menipä siinä tonni liikenneturvallisuuden parantamiseen, eli hyötyä myös itselle, ja harvoista "hyväntekeväisyys" lahjoituksista saa mitään "vastalahjaa".

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.2.2010 2:20

HRV-1
No, hirvihän siitä sitten tuli ;D


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa