Eli minkä pituinen on lyhyt erikoiskilpi?
Esim VW-4. Onko pituus sama GT-28?!
Sori jos oli vaikeasti kysytty. :/
Erikoiskilpi
Valvoja: ffp jäsenet
Selviäisikö tuolta mitään:
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Suo ... erikilvet/
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Suo ... erikilvet/
Veikkaisin että kilven pituus olis sama, oli sitten 2 kirjainta - 2 numeroa kuin 2 kirjainta - 1 numero.
Vähemmillä merkeillä jää reunoille enempi tyhjää (merkistä siihen reunan viivaan).
Vrt. http://www.ake.fi/images/rekistkilpi2.jpg ja http://www.ake.fi/images/erityis.jpg esimerkkinä vain hahmottamaan tyhjää tilaa reunoille, toinen on vanha kilpi ja toinen (lyhyt?) erityiskilpi.
Vähemmillä merkeillä jää reunoille enempi tyhjää (merkistä siihen reunan viivaan).
Vrt. http://www.ake.fi/images/rekistkilpi2.jpg ja http://www.ake.fi/images/erityis.jpg esimerkkinä vain hahmottamaan tyhjää tilaa reunoille, toinen on vanha kilpi ja toinen (lyhyt?) erityiskilpi.
-
- -
- Viestit: 628
- Liittynyt: 23.7.2003 17:18
Jatkan tätä aihetta, kun erikoiskilvistä on kysymys..
Mites menee jos ostaa auton, jossa on erikoiskilpi, maksaako sen omiin nimiin ottaminen saman kuin tavalliset kilvet omaavan auton, jos siis edellinen omistaja ei halua kilpiä siirtää uuteen autoonsa? Kenties ihan sama kaava kuin normaalilla kilvillä. Eli ettei siitä uuden omistajan tarvi enää sitä tonnia maksaa, vai luovutetaanko ne tuossa vaiheessa takasin katsastuskonttorin uudelleen myytäväksi, vai miten se menee?
Tuosta ei ole nyt kyse, vaan siitä, että eräässä passatissa on jo käytössä semmonen kilpi, jonka haluaisin itselleni (FAN-1 , epäilen kyllä että ei taida näillä sivuilla liikkua?), ja ollut vähän mielessä lähestyä tätä omistajaa, josko olisi halua luopua kilvistään. Itsehän joutuisin sen tonnin AKElle maksamaan, jos ne siirrettäisin, mutta oli vähän mielessä tarjota jonkun satkun tälle nykyiselle haltijalle, jos niistä suostuisi luopumaan, koska ihan tota tonnia en viitsi kahdelle taholle maksaa..
Ajattelin vaan, että jos tuo omistaja on vaikka lähiaikoina vaihtamassa autoaan, niin onko hänellä etunaan vai haittanaan tuo erikoiskilpi, niin siltä pohjalta miettisin tuota tarjoamaani summaa..?
Mites menee jos ostaa auton, jossa on erikoiskilpi, maksaako sen omiin nimiin ottaminen saman kuin tavalliset kilvet omaavan auton, jos siis edellinen omistaja ei halua kilpiä siirtää uuteen autoonsa? Kenties ihan sama kaava kuin normaalilla kilvillä. Eli ettei siitä uuden omistajan tarvi enää sitä tonnia maksaa, vai luovutetaanko ne tuossa vaiheessa takasin katsastuskonttorin uudelleen myytäväksi, vai miten se menee?
Tuosta ei ole nyt kyse, vaan siitä, että eräässä passatissa on jo käytössä semmonen kilpi, jonka haluaisin itselleni (FAN-1 , epäilen kyllä että ei taida näillä sivuilla liikkua?), ja ollut vähän mielessä lähestyä tätä omistajaa, josko olisi halua luopua kilvistään. Itsehän joutuisin sen tonnin AKElle maksamaan, jos ne siirrettäisin, mutta oli vähän mielessä tarjota jonkun satkun tälle nykyiselle haltijalle, jos niistä suostuisi luopumaan, koska ihan tota tonnia en viitsi kahdelle taholle maksaa..
Ajattelin vaan, että jos tuo omistaja on vaikka lähiaikoina vaihtamassa autoaan, niin onko hänellä etunaan vai haittanaan tuo erikoiskilpi, niin siltä pohjalta miettisin tuota tarjoamaani summaa..?
Itsehän joutuisin sen tonnin AKElle maksamaan, jos ne siirrettäisin, mutta oli vähän mielessä tarjota jonkun satkun tälle nykyiselle haltijalle, jos niistä suostuisi luopumaan, koska ihan tota tonnia en viitsi kahdelle taholle maksaa..
Joutuisit ostaa koko auton.
Jos omistaja luopuu kilvistä joudut hakee sen uudestaan AKElta. ja se on sen tonnin. Kilpiä siis ei voi myydä kuten esim. briteissä ilmeisesti onnistuu.(paitsi tietenkin ostamalla sen auton)
Vähän aihetta sivuten ja 40 vuotisen suomi-sämpylän kunniaksi:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... -40-vuotta
Eli EKA-69 kilpi oli saatava, joten riittävä tarjous autosta jossa oli ko. kilvet ja kun luovarissa oli nimi niin kilvet irti ja toteaa myyjälle "voit pitää loput".
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... -40-vuotta
Tosiaan tuo ”EKA-96” -kilpi oli alunperin jossain muussa autossa, kuin mitä em. 96:ssa.
Itse olen kuullut noiden olevan jonkun vanhan Mossen kilvet, ja pelkkien kilpien takia piti ostaa koko auto, että saatiin vaihdettua sopivat kilvet Saabiin
Joo ja Mossen omistaja ei ollut tajunnut että ostajan kiinnostus oli pelkästään EKA-96-kilpiin. Raukka oli puunannut ja pimpannut Mossensa myyntikyntoon. Mosse oli sitten jäänyt pihaan ja kilvet vaan ruuvattu irti…
Eli EKA-69 kilpi oli saatava, joten riittävä tarjous autosta jossa oli ko. kilvet ja kun luovarissa oli nimi niin kilvet irti ja toteaa myyjälle "voit pitää loput".
^ Toinen vaihtoehto olisi ollut kilauttaa kaverille ja kertoa mielenkiinnosta kilpiin. Esim. sopivaa summaa vastaan kaveri poistaa rekisteristä, vapauttaa kilvet - rekisteröi uusille kilville ja pitää autonsa. "Ostaja" puolestan tekee kilvistä hakemuksen ja rekisteröi autonsa sitten niille.
Ikkunoihin tehtävän turvamerkinnän yleistyessä oli Ake:ssa suunnitteillal järjestelmä, jolla tähdättiin rekisteristäpoistetun ajoneuvon tunnuksen jäädyttämiseen. En sitten tiedä toteutuiko nämä suunnitelmat koskaan ha kuinka pitkästa ajasta oli loppupeleissä edes kyse. Kannattanee ottaa selvää mikäli varattua tunnusta havittelee ja on tekemässä siitä edellä mainitulla tavalla kauppaa.
Ikkunoihin tehtävän turvamerkinnän yleistyessä oli Ake:ssa suunnitteillal järjestelmä, jolla tähdättiin rekisteristäpoistetun ajoneuvon tunnuksen jäädyttämiseen. En sitten tiedä toteutuiko nämä suunnitelmat koskaan ha kuinka pitkästa ajasta oli loppupeleissä edes kyse. Kannattanee ottaa selvää mikäli varattua tunnusta havittelee ja on tekemässä siitä edellä mainitulla tavalla kauppaa.
-
- -
- Viestit: 628
- Liittynyt: 23.7.2003 17:18
Homma nyt sitten ratkesi, eli Suvii sai 10-vuotis synttärilahjaksi uuden identiteetin, ja kulkee nyt HRV-1 tunnusten alla.. Kerrankin jotain hyötyä ettei ajele ihan perus corollalla, niin oli vielä auton malliin viittaava kirjainyhdistelmä vapaana.
Menipä siinä tonni liikenneturvallisuuden parantamiseen, eli hyötyä myös itselle, ja harvoista "hyväntekeväisyys" lahjoituksista saa mitään "vastalahjaa".
Menipä siinä tonni liikenneturvallisuuden parantamiseen, eli hyötyä myös itselle, ja harvoista "hyväntekeväisyys" lahjoituksista saa mitään "vastalahjaa".
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa