-01passat lämppärin kennon vaihto. Vaihdettu!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

-01passat lämppärin kennon vaihto. Vaihdettu!

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 13.10.2009 14:22

Onkos jollain vinkkejä lämmityslaitteen kennon vaihtoon? Vetää lasit huuruun ja kamala glykolin haju kabiiniin. Vw-auto antoi kustiksen. Pelkkä työ yli 500 euroa. Pakko köyhän tehdä itse. Googlettelin vähän ja vaikuttais olevan tosi kettumainen vaihdettava! Onko noissa motonetin korjausoppaissa neuvottu toi vaihto? Myös linkkivikkejä voi postata, itse en löytänyt selkeitä ohjeita. Niin ja autossa on myös ilmastointi, joka taitaa aiheuttaa vielä lisähankaluuksia.
Viimeksi muokannut Sakari75, 16.10.2009 20:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

jep

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 13.10.2009 17:12

Homma aloitettu. Irroitettu bägi ja ratti, sekä ohjauspylvään muovit. Ratti oli kiinni jollain erikoiskannalla olevalla pultilla. Kävin hakemassa korjausoppaan passatille, mutta voi perkele,siellä oli maininta jotta kennon vaihto on liian iso homma TI-mekaanikolle!!
No homma jatkuu kojetaulun alaosan purkamisella. On vaan pirun kylmä tos pihalla tehdessä.

termari
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja termari » 13.10.2009 18:17

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4188858

Sieltä löytyy varmaan kaikki mitä tarvii tietää, loput selvii tutkimalla.

On kyllä vähän ankeeta pohjolantallissa alkaa vaihtamaan tuota. Muistitko käydä tyhjennyttämässä kylmäaineet ilmastoinnista lähimmällä huollolla? Sitten rempan jälkeen samaan huoltoon täyttämään.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

.

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 13.10.2009 18:35

Enhän mä mitään ilmastointia käyny tyhjentämässä,
Mitäs ny? Puoli autoa purettuna.
Viimeksi muokannut Sakari75, 20.10.2009 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 13.10.2009 18:45

no eihän siinä oo muuta kun ammut kylmäaineet huoltoventtiileistä atmosfääriin ja rempan jälkeen uudet sisälle ;)

termari
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja termari » 13.10.2009 18:54

Eikai se haittaa jos puol autoo purettuna jos laittaa vaan ratin(airbageineen) takas kiinni ja tärkeimpiä sähköliittimiä paikoilleen. Mutta jos menee liian vaikeaksi niin sitten tosiaan kylmäaineet otsonikerrosta syömään ja voiteluaineet maaperää rikastuttamaan, kantsii vaan olla varovainen kun ne on siellä varmaan useamman ilmakehänpaineella ettei tuu silmään? 750g joutuu ostaa vaan sitten uutta kylmäainetta ilmastointihuollon lisäksi?

ps. ja ilmeisesti kuivain kannattaa/pitää vaihtaa kun on järjestelmää käytetty auki

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

jep

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 13.10.2009 19:31

No niin. nyt sain kojelaudankin irti. Tuli vaan niin pimeää, ettei näe enää mitään. Täytyykin pohtia jos laittais ratin,bägin ja noi vilkku ja valo tsydeemit takas kiinni ja ajais pajalle tyhjennykseen.
Viimeksi muokannut Sakari75, 20.10.2009 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

vaikeaa

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 14.10.2009 14:59

Töistä vapaata puoli päivää,että vois kennoa irroitella. Tuli umpikuja! pitääkö toi kojiksen alla oleva teräsrunkokin irroittaa? Tosa linkissä oli ihan erinäköinen toi palkki (putken mallinen).
Viimeksi muokannut Sakari75, 20.10.2009 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 14.10.2009 17:00

Jos siinä on yhtää Audista peruja niin pitää. Omaani vaihdoin lopputalvesta kennon ja juurikin tämä palkki piti ottaa irti. Sen jälkeen rupee mun mielestä loppu häämöttään, tai siis puoliväli :)

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ei

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 14.10.2009 18:27

Tossa palkissahan on myös polkimet kiinni. Palkin päistä irroitin pultit 2kpl kuskin ja 1kpl hantin puolelta. Jostain se vielä kanittaa. Seuraavaksi kai on irroitettava kennolle ja ilmastoinnille menevät putket konehuoneen puolelta.


http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009273.jpg
Viimeksi muokannut Sakari75, 16.10.2009 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 14.10.2009 19:38

^Näinköhän tuo meni nippuun siten ettiei jää mitään osia yli?=)

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ei

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 14.10.2009 20:37

Millä pirulla toi kojiksen tukipalkki on vielä kiinni? On revitty sulake ja rele hilutkin pois edestä ja rattiputki tiputettu alas. Ei irtoa perkele millään! Palkin päistä 3kpl 16mm pulttia irroitettu.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.10.2009 20:47

8 vuotta vanhaan autoon pitää vaihtaa kenno??

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

.

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 14.10.2009 21:30

Ikävä juttu. Nyt melkein toivon että olisin vienyt auton suoraan korjaamolle. Alfamerin opuksesta ei mitään apua. Huomenna saan uuden kennon,mutta toi paska pitäis saada ensin purettua..
Viimeksi muokannut Sakari75, 20.10.2009 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 14.10.2009 22:52

http://www.audiworld.com/tech/int54.shtml

tuossa purku homma audi a4 b5:seen..onko yhtään samannäköistä palikkaa?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.10.2009 0:18

Muuta en sano kuin että helvetinmoinen savotta. Mä luulin että kakkiksen kennonvaihto on jo tarpeeksi paskamaista vääntämistä :D

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 15.10.2009 9:06

Ton audin ohjeen mukaan olenkin jo purkanut osat ja pultit irti,mutta jostain vielä kanittaa.

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 15.10.2009 11:01

Voi jumalauta ku näyttää hauskalta hommalta, onko palovakuutus kunnossa? :)

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

jeah

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 15.10.2009 18:38

No nyt sain kennon vaihdettua ja alkaa kasaaminen. Vaikka kuvia on räpsitty,niin voi hetki mennä ja muutama tupakka ennenkuin kaikki osat löytävät paikkansa. Tähän mennessä aikaa kulunut n.9h.

Tässä lämmitys/puhallin irroitettuna: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009287.jpg

Tässä vuotava kenno: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009288.jpg

Tässä auto hieman kevennettynä: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009285.jpg

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

Jes

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 16.10.2009 20:30

Kenno vaihdettu. Aikaa kului n.13tuntia! Muutama ruuvi jäi "ylinmääräseksi", mutta kaikki näyttäisi toimivan.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 16.10.2009 20:52

Ei voi sanoa kuin, että onneksi olkoon. Aikamoisen homman olet tehnyt!

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 16.10.2009 20:56

On se varmaan helvetinmoinen homma ku koko auton kasaaminen tehtaalla alotetaan varmaan ekana lämppärin kennosta :)

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

ViestiKirjoittaja Nemi » 16.10.2009 20:56

No jäihän siitä "palkkaakin" melkeen 50€/h :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.10.2009 21:00

On se varmaan helvetinmoinen homma ku koko auton kasaaminen tehtaalla alotetaan varmaan ekana lämppärin kennosta :)


Tuntuu siltä että samalla kaavalla on menetelty siitä lähtien kun vesijäähdytteisiä kansanvaunuja alettiin kasata :D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2009 21:02

Heh, on se vaan niin vittumainen homma. Itseltä Corradosta laukesi kenno viime kesänä.
Korjaamon arvio oli 8-10h ja 65€/h...
Jäi teettämättä. Viimein kun syksy alko koittamaan ja ilmat viileni niin pakko oli ottaa ja vaihtaa se itse. 8h mulla meni siihen itsellä, kiitos netistä löytyneiden kuvallisten ohjeiden.
Tollaseen vähän uudempaan autoon varmaan vielä aavistuksen vittumaisempi homma, mutta kyllä Corradostakin sai purkaa kaiken tulipeltiin asti että pääsi käsiksi siihen. Vielä kun ilmastointikin oli kiusaamassa.

eks_u
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.10.2009 10:42

ViestiKirjoittaja eks_u » 26.10.2009 11:02

voisko joku kertoo millais helvata a3:sen kojelauta on kiinni? Tuntuu että jäkittää keskeltä, sivusta kyllä olen auki saanut, mutta keskeltä on kuin naulittu!

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.10.2009 22:02

Jees... täytyy muistaa tää jos joskus alkaa kusemaan toi kenno, että tekee sitten samalla kaikki muutkin "operaatiot" tuolla kojelaudan alla...

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 24.11.2009 23:21

oma ilmastointi pömpölei ei näytä olevan mallia halkeava :S miten irroitan sen? kyseessä audi TT vm 99 muuten näyttää ihan samalta.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 27.1.2010 18:31

Mitä tarvii passatista purkaa, että pääsee käsiksi noihin lämmittimen läppiin. Ei puhalla jaloille ollenkaan, mutta sitten, ku jollain rautalangalla sohasee läpä auki ni alkaa puhaltaan. vaijerit liikkuu säätimen päästä , mutta toista päätä ei pääse näkemään purkamatta jotakin, mitä?

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ahdasta

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 28.1.2010 18:40

Tossa olis kuva tosta lämppäripaketista: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 1264697347

ja tässä asennettuna paikoilleen: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 1264702267

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 30.1.2010 14:22

Ei onneksi tarvinnu ihan koko autoa purkaa , että sai laitettua irronneen vaijerin pään paikalleen, 6tuntia meni. Mutta nyt on mukava ku varpaatki tarkenee.

pehertäjä
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.1.2010 22:26

ViestiKirjoittaja pehertäjä » 30.1.2010 21:12

Meinasin vaihtaa kennon ku ei audissa oikeen tarkene, mutta jääpä vihtamatta. Ei se varmaan rikki oo. Jos laittas lämppärinletkuun kiertovesipumpun vauhittamaan kuumanveen saantia. Onko kukaan laittanu?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 15.7.2010 11:06

Onko mitään käsitystä kuinka yleistä on, että -02 ja 275tkm ajetussa voisi olla kennovika kun hieman on ummehtunutta hajua ilmoilla ja _ehkä_ jäähdytinnestettä vähentynyt ihan hieman? Yritän nyt selvittää ensin ilmaistoinnin puhdistuksen ja vedenpoistoreiät mutta jo etukäteen saan paniikkikohtauksia kennonvaihtoajatuksesta :-D

Lasit ei vedä huuruun kylläkään, talvella senkin näkee sitten...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa