-01passat lämppärin kennon vaihto. Vaihdettu!
Valvoja: ffp jäsenet
-01passat lämppärin kennon vaihto. Vaihdettu!
Onkos jollain vinkkejä lämmityslaitteen kennon vaihtoon? Vetää lasit huuruun ja kamala glykolin haju kabiiniin. Vw-auto antoi kustiksen. Pelkkä työ yli 500 euroa. Pakko köyhän tehdä itse. Googlettelin vähän ja vaikuttais olevan tosi kettumainen vaihdettava! Onko noissa motonetin korjausoppaissa neuvottu toi vaihto? Myös linkkivikkejä voi postata, itse en löytänyt selkeitä ohjeita. Niin ja autossa on myös ilmastointi, joka taitaa aiheuttaa vielä lisähankaluuksia.
Viimeksi muokannut Sakari75, 16.10.2009 20:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jep
Homma aloitettu. Irroitettu bägi ja ratti, sekä ohjauspylvään muovit. Ratti oli kiinni jollain erikoiskannalla olevalla pultilla. Kävin hakemassa korjausoppaan passatille, mutta voi perkele,siellä oli maininta jotta kennon vaihto on liian iso homma TI-mekaanikolle!!
No homma jatkuu kojetaulun alaosan purkamisella. On vaan pirun kylmä tos pihalla tehdessä.
No homma jatkuu kojetaulun alaosan purkamisella. On vaan pirun kylmä tos pihalla tehdessä.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4188858
Sieltä löytyy varmaan kaikki mitä tarvii tietää, loput selvii tutkimalla.
On kyllä vähän ankeeta pohjolantallissa alkaa vaihtamaan tuota. Muistitko käydä tyhjennyttämässä kylmäaineet ilmastoinnista lähimmällä huollolla? Sitten rempan jälkeen samaan huoltoon täyttämään.
Sieltä löytyy varmaan kaikki mitä tarvii tietää, loput selvii tutkimalla.
On kyllä vähän ankeeta pohjolantallissa alkaa vaihtamaan tuota. Muistitko käydä tyhjennyttämässä kylmäaineet ilmastoinnista lähimmällä huollolla? Sitten rempan jälkeen samaan huoltoon täyttämään.
Eikai se haittaa jos puol autoo purettuna jos laittaa vaan ratin(airbageineen) takas kiinni ja tärkeimpiä sähköliittimiä paikoilleen. Mutta jos menee liian vaikeaksi niin sitten tosiaan kylmäaineet otsonikerrosta syömään ja voiteluaineet maaperää rikastuttamaan, kantsii vaan olla varovainen kun ne on siellä varmaan useamman ilmakehänpaineella ettei tuu silmään? 750g joutuu ostaa vaan sitten uutta kylmäainetta ilmastointihuollon lisäksi?
ps. ja ilmeisesti kuivain kannattaa/pitää vaihtaa kun on järjestelmää käytetty auki
ps. ja ilmeisesti kuivain kannattaa/pitää vaihtaa kun on järjestelmää käytetty auki
ei
Tossa palkissahan on myös polkimet kiinni. Palkin päistä irroitin pultit 2kpl kuskin ja 1kpl hantin puolelta. Jostain se vielä kanittaa. Seuraavaksi kai on irroitettava kennolle ja ilmastoinnille menevät putket konehuoneen puolelta.
http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009273.jpg
http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009273.jpg
Viimeksi muokannut Sakari75, 16.10.2009 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.audiworld.com/tech/int54.shtml
tuossa purku homma audi a4 b5:seen..onko yhtään samannäköistä palikkaa?
tuossa purku homma audi a4 b5:seen..onko yhtään samannäköistä palikkaa?
jeah
No nyt sain kennon vaihdettua ja alkaa kasaaminen. Vaikka kuvia on räpsitty,niin voi hetki mennä ja muutama tupakka ennenkuin kaikki osat löytävät paikkansa. Tähän mennessä aikaa kulunut n.9h.
Tässä lämmitys/puhallin irroitettuna: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009287.jpg
Tässä vuotava kenno: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009288.jpg
Tässä auto hieman kevennettynä: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009285.jpg
Tässä lämmitys/puhallin irroitettuna: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009287.jpg
Tässä vuotava kenno: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009288.jpg
Tässä auto hieman kevennettynä: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 009285.jpg
Heh, on se vaan niin vittumainen homma. Itseltä Corradosta laukesi kenno viime kesänä.
Korjaamon arvio oli 8-10h ja 65€/h...
Jäi teettämättä. Viimein kun syksy alko koittamaan ja ilmat viileni niin pakko oli ottaa ja vaihtaa se itse. 8h mulla meni siihen itsellä, kiitos netistä löytyneiden kuvallisten ohjeiden.
Tollaseen vähän uudempaan autoon varmaan vielä aavistuksen vittumaisempi homma, mutta kyllä Corradostakin sai purkaa kaiken tulipeltiin asti että pääsi käsiksi siihen. Vielä kun ilmastointikin oli kiusaamassa.
Korjaamon arvio oli 8-10h ja 65€/h...
Jäi teettämättä. Viimein kun syksy alko koittamaan ja ilmat viileni niin pakko oli ottaa ja vaihtaa se itse. 8h mulla meni siihen itsellä, kiitos netistä löytyneiden kuvallisten ohjeiden.
Tollaseen vähän uudempaan autoon varmaan vielä aavistuksen vittumaisempi homma, mutta kyllä Corradostakin sai purkaa kaiken tulipeltiin asti että pääsi käsiksi siihen. Vielä kun ilmastointikin oli kiusaamassa.
ahdasta
Tossa olis kuva tosta lämppäripaketista: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 1264697347
ja tässä asennettuna paikoilleen: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 1264702267
ja tässä asennettuna paikoilleen: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 1264702267
Onko mitään käsitystä kuinka yleistä on, että -02 ja 275tkm ajetussa voisi olla kennovika kun hieman on ummehtunutta hajua ilmoilla ja _ehkä_ jäähdytinnestettä vähentynyt ihan hieman? Yritän nyt selvittää ensin ilmaistoinnin puhdistuksen ja vedenpoistoreiät mutta jo etukäteen saan paniikkikohtauksia kennonvaihtoajatuksesta :-D
Lasit ei vedä huuruun kylläkään, talvella senkin näkee sitten...
Lasit ei vedä huuruun kylläkään, talvella senkin näkee sitten...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa