Pääsi keittään, ku lekti oli jotenki "jankissa" .
Nyt on sitte "kermaa" öljykorkissa ja paisunta säilössä tummaa vettä :(
Voinko ajella tuolla vielä? Mitä seuraavaksi yleensä tapahtuu jos jatkan normaalisti?
Kuin kallis on kannentiivisteen vaihto voi olla? kauanko siinä menee yleensä aikaa huoltoliikkeessä? miksi se pitäisi vaihtaa jos auto kuitenki toimii??
APUJA
Valvoja: ffp jäsenet
Kerma öljykorkissa on ihan normaalia.
Kermanen öljytikku ei ole.
Onko paisuntasäiliössä ihan oikeasti öljyä vai kökköä?
Worst case scanario.... kannen tiiviste menee nesteet pyttyyn, vetelee kiertokaget solmuun ja lohkosta läpi, samalla hajoittaen kannen täydellisesti.
Toden-näköisempää, nesteet ja öljyt sekasin. Oikein huonolla tuurilla keittäää pahasti ja kansi kieroksi.
Kermanen öljytikku ei ole.
Onko paisuntasäiliössä ihan oikeasti öljyä vai kökköä?
Worst case scanario.... kannen tiiviste menee nesteet pyttyyn, vetelee kiertokaget solmuun ja lohkosta läpi, samalla hajoittaen kannen täydellisesti.
Toden-näköisempää, nesteet ja öljyt sekasin. Oikein huonolla tuurilla keittäää pahasti ja kansi kieroksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
näin?
on se aika tummaa tuo vesi tuola paisuntasäilössä. tänää ohitin työkaverin heti kunnolla "lämä" selällää, tuumas myöhemmin että oli öljy haissu ku menin eelle...
miten nuo nesteet on voinu mennä sekasin? (pakkohan siinä on kannentiiviste menny ja oisko jo kansiki kierossa??) mutta käy kuitenki ihan ok.. vielä...
se tosiaan keitti n. viikko sitte ku pidin tyhyjäkäynnillä, (sen tuulettimen ropelit oli tarttunu kiinni niihin pelti reunoihin, joten ei päässy jähyttään)
kannattaisko ajaa se ny johonki paaluun ja kääriä vakuutusrahat pois ku sattuu tuo täyskasko siinä olemaa!?? sitä kannentiivistettä ei varmaa muutamalla huntilla taija saaja huollettua??
miten nuo nesteet on voinu mennä sekasin? (pakkohan siinä on kannentiiviste menny ja oisko jo kansiki kierossa??) mutta käy kuitenki ihan ok.. vielä...
se tosiaan keitti n. viikko sitte ku pidin tyhyjäkäynnillä, (sen tuulettimen ropelit oli tarttunu kiinni niihin pelti reunoihin, joten ei päässy jähyttään)
kannattaisko ajaa se ny johonki paaluun ja kääriä vakuutusrahat pois ku sattuu tuo täyskasko siinä olemaa!?? sitä kannentiivistettä ei varmaa muutamalla huntilla taija saaja huollettua??
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Eihän tämä nyt kuitenkaan ole trolli?
Jakohihna+rullat VAG-16V -94
* 1,8-16V 86->91 [1986-1991]
69.90 €
Ventt painin VAG hydraulinen
* 1,3-1,8 8.85-> PAININ HYDRAULINEN (Myös 16V/D/TD) [1985-1992]
8.90 € X16
Ohjurin kumi ø7mm BMW/VAG/PSA
* 1,8 GTI 16V 86->91 tarve 16 kpl [1986-1991]
1.50 €
Kansipultti VAG M11x96
* 1,1-1,8 75->92 KANSIPULTTI tarve 10 kpl [1975-1992]
1.50 €
Pakos tiiv VAG 16V
* 1,8-16V tarve 4 kpl [1974-1992]
2.50 €
Venttkopantiiv VAG 1,8-16V
* 1,8-16V GTi [1974-1992]
19.80 €
Kannentiiv VAG 1.6/1.8
* 1,8 86->91 GTI 16V [1986-1991]
14.50 €
Noilla nyt alkuun, motonetin sivuilta.
Tuohon lisäksi imusarjan tiiviste, eikä välttämättä huonoa tekisi vaihtaa myös suuttimien O-renkaat (noita ei löytynyt motonetistä näin yhtäkkiä).
Tietysti tuo jakopää on "extra", mutta kuitenkin joudut hihnan irrottamaan yläpäästä niin melkein samalla vaivalla menee koko paketti eikä tarvi sitten miettiä paljonko ajettu jakopää on kiinni. Samoin extraa on hydraulipatrunat ja venttiilin varsien kumit. Kuitenkin nuo hydraulit ennemmin tai myöhemmin alkaa naputtaa...
Sitten joku moottoreista edes perusteet ymmärtävä kaveri kossupullolla (vasta kun työ on tehty ;-) ) tekemään tuo työ.
Ei tarvi ihmeellisiä työkalujakaan, kansipultteihin Torx -hylsy ja hyvä momenttiavain lienee eksoottisimmat.
Jakohihna+rullat VAG-16V -94
* 1,8-16V 86->91 [1986-1991]
69.90 €
Ventt painin VAG hydraulinen
* 1,3-1,8 8.85-> PAININ HYDRAULINEN (Myös 16V/D/TD) [1985-1992]
8.90 € X16
Ohjurin kumi ø7mm BMW/VAG/PSA
* 1,8 GTI 16V 86->91 tarve 16 kpl [1986-1991]
1.50 €
Kansipultti VAG M11x96
* 1,1-1,8 75->92 KANSIPULTTI tarve 10 kpl [1975-1992]
1.50 €
Pakos tiiv VAG 16V
* 1,8-16V tarve 4 kpl [1974-1992]
2.50 €
Venttkopantiiv VAG 1,8-16V
* 1,8-16V GTi [1974-1992]
19.80 €
Kannentiiv VAG 1.6/1.8
* 1,8 86->91 GTI 16V [1986-1991]
14.50 €
Noilla nyt alkuun, motonetin sivuilta.
Tuohon lisäksi imusarjan tiiviste, eikä välttämättä huonoa tekisi vaihtaa myös suuttimien O-renkaat (noita ei löytynyt motonetistä näin yhtäkkiä).
Tietysti tuo jakopää on "extra", mutta kuitenkin joudut hihnan irrottamaan yläpäästä niin melkein samalla vaivalla menee koko paketti eikä tarvi sitten miettiä paljonko ajettu jakopää on kiinni. Samoin extraa on hydraulipatrunat ja venttiilin varsien kumit. Kuitenkin nuo hydraulit ennemmin tai myöhemmin alkaa naputtaa...
Sitten joku moottoreista edes perusteet ymmärtävä kaveri kossupullolla (vasta kun työ on tehty ;-) ) tekemään tuo työ.
Ei tarvi ihmeellisiä työkalujakaan, kansipultteihin Torx -hylsy ja hyvä momenttiavain lienee eksoottisimmat.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa