Talvi on tullut ja ovet jäätyy
Valvoja: ffp jäsenet
Talvi on tullut ja ovet jäätyy
Tuskin olen ainoa jolla ovet jäätyy, eivät meinaa kiinni mennä millään! Mikähän olis parasta voitulu ainetta, pitäiskö vaan lukko sulaa ruiskia lukko mekanismiin?
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Lukkosula (check), aseöljy (check), tiivistesilikoni (check), tuulilasinpesuneste (check), pitkävartinen lumiharja (check).
...piti käydä ostamassa äsken. Kaupan täti katsoi, että "taisi talvi yllättää (volkswagen)autoilijan". Ei se veerankaan kuskinovi kestänyt kiinni pitämättä. Ei noita lämpimällä muista.
...piti käydä ostamassa äsken. Kaupan täti katsoi, että "taisi talvi yllättää (volkswagen)autoilijan". Ei se veerankaan kuskinovi kestänyt kiinni pitämättä. Ei noita lämpimällä muista.
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
[OT]
Mikäs tuossa: tovi sitten tehtynä termostaatti ja nesteet (check), öljyt ja kaikki suotimet (check), tulpat ja tulpanjohdot (check), kesällä ostettu akku (check), uudet nastarenkaat (check), riittävän suuri bensamoottori, joka tuottaa paljon hukkalämpöä lämppärille (check).
TDI:kin kävi isossa huollossa (120tkm). Köyhää alkaa kirveltämään.
Nyt voi sitten talvi tulla
[/OT]
Mikäs tuossa: tovi sitten tehtynä termostaatti ja nesteet (check), öljyt ja kaikki suotimet (check), tulpat ja tulpanjohdot (check), kesällä ostettu akku (check), uudet nastarenkaat (check), riittävän suuri bensamoottori, joka tuottaa paljon hukkalämpöä lämppärille (check).
TDI:kin kävi isossa huollossa (120tkm). Köyhää alkaa kirveltämään.
Nyt voi sitten talvi tulla
[/OT]
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tämän ykkösjetan kanssa ei ole mitään onglemaa ollut (toinen talvi lähtee)
Mutta aikasemmin kun omistin 89 passatin, niin voi herraisä,kun hermoja koeteltiin. Ovet kyllä sai auki, muttei kiinni ennenku oli ajanu auton lämpimäksi :D toisella kädellä koittaa pitää kuskin ovea kiinni, ja ajaakin pitäisi :D
Mutta aikasemmin kun omistin 89 passatin, niin voi herraisä,kun hermoja koeteltiin. Ovet kyllä sai auki, muttei kiinni ennenku oli ajanu auton lämpimäksi :D toisella kädellä koittaa pitää kuskin ovea kiinni, ja ajaakin pitäisi :D
Viimeksi muokannut Mikko83, 13.11.2009 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä on paljon ohjeita lukkomekanismin purkamiseen ja LISÄJOUSEN asennukseen. Seateissa esimerkiksi vähän erilainen rakenne vaikka sinnekin jousi laitetaan. Kannattaa tehdä kesällä tai lämpimässä tallissa. Pelkkä mekanismin purku ja rasvaus ei pitkään auta. Lukkusulaa ei saa mekanismin sisälle purkamatta lukkoa irti. Kannattaa tosiaan uhrata vaikka yksi lauantai asian hoitoon kuin tapella lukkojen kanssa joka talvi.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=89761
Tuolla aikaisempaa pohdintaa.
Tuolla aikaisempaa pohdintaa.
Joo ei mk1 ja 2 ole minkäänlaisia ongelmia, nyt viides talvi alullaan. Kun tuli tuo kolmonen lähisukuun niin ei meinannu uskoakkaan minkälaiset pskat on ne lukot/kahvat.. ja nyt on Beetle tuossa niin viimeksi eilen oli urakka saada takaluukku pysymään kiinni :)
Silotetulla lunkalla ei moisia ongelmia, kunhan solenoidi vain toimii :)
kinkkinen takaluukun painike joka jää pohjaan jos sen saa kaiken jään läpi painettua
Silotetulla lunkalla ei moisia ongelmia, kunhan solenoidi vain toimii :)
OT :ta paukkuu. Kolmonen oli kyllä uskomaton talvella. Välillä joutui ikkunasta kiipee pihalle, jos sattui käymään semmonen tuuri, että pääsi autoon, niin oli kyllä turha edes haaveilla ulos pääsystä.
Kakkosen kanssa no problemo.. Kahvat kyllä hajoilee tosin syykin löytyi. Sivistymättömät kaverit jotka autoon tullessa repii kahvoja ulospäin apinan raivolla.. Oon nyt alkanut sanomaan että minä avaan oven.
Juuri näin. Tänään viimeksi kun anoppilaan ajelin, niin alkoi jo tuttu summeri ulvomaan ja valo vilkkumaan. Ei sitä enää edes huomaa (paitsi emäntä)
Kakkosen kanssa no problemo.. Kahvat kyllä hajoilee tosin syykin löytyi. Sivistymättömät kaverit jotka autoon tullessa repii kahvoja ulospäin apinan raivolla.. Oon nyt alkanut sanomaan että minä avaan oven.
Pitääkö tämä tulkita siten, että menestyäkseen volkkarin kuskina pitää henkilökohtaisena ominaisuutena olla volkkarin kuskien tyyppivika, eli hyvät hermot - eritoten talvisaikaan ? :)
Juuri näin. Tänään viimeksi kun anoppilaan ajelin, niin alkoi jo tuttu summeri ulvomaan ja valo vilkkumaan. Ei sitä enää edes huomaa (paitsi emäntä)
Oisko näin, että juuri tuon kolmosen aikaan on keksitty talvi ja alettu kilpailemaan erilaisten jään"esto" aineiden kanssa ja niitä on sitten ruutattu ties minne jo tehtaalla, tallissa ja sängyssä. Tämä sitten aiheuttaa nämä "tukkoisuudet" koska suurin osa aineista toimii vain sen halvatun kerran ja jatkossa aiheuttaa vain lisää ongelmia?
Lukkosula taitaa olla yksi syypää näihin ongelmiin. Se kun liuottaa viimeisetkin rasvat lukoista, ja ongelma vaan pahenee.
Itellä on nuita volkkareita ollut jo kohta parikymmentä vuotta, ja kahdesti olen ongelmaan törmännyt.
Molemmilla kerroilla vika poistui pysyvästi purkamalla lukot kokonaan ja voitelemalla ne pakkasenkestävällä voiteluaineella.
Kolmatta kertaa odotellessa, kun on taas käytössä auto johon tuota voiteluprojektia ei oo vielä tehty... :)
Ongelman kanssa painivat pohtikaapa miten autonne pesette...
Ettei vaan konepesussa/painepesussa tms. menisi vesi suoraan lukkoihin.
Itellä on nuita volkkareita ollut jo kohta parikymmentä vuotta, ja kahdesti olen ongelmaan törmännyt.
Molemmilla kerroilla vika poistui pysyvästi purkamalla lukot kokonaan ja voitelemalla ne pakkasenkestävällä voiteluaineella.
Kolmatta kertaa odotellessa, kun on taas käytössä auto johon tuota voiteluprojektia ei oo vielä tehty... :)
Ongelman kanssa painivat pohtikaapa miten autonne pesette...
Ettei vaan konepesussa/painepesussa tms. menisi vesi suoraan lukkoihin.
Nuo aseöljyt ja crc ovat vähän turhan ohuita ja eivät siksi yleensä auta kuin hetken.
Pitänee ottaa kuva, kun saan joskun tuon viimeisenkin kulkineen lukot pöydälle.
Yleensä niistä löytyy sisältä kauhea läjä moskaa ja tehtaan "vaseliinit" jotka on kovettuneet sellasiksi vaaleiksi kokkareiksi.
Tilalle olen laittanut jotain synteettistä vaseliinia, joka ei jähmety pakkasella.
Ja siis oikeasti, mulla tuon huollon jälkeen niin ventossa, kuin aikaisemmassa golffissakin lukot on pelanneet jo vuosia tekemättä mitään.
Pitänee ottaa kuva, kun saan joskun tuon viimeisenkin kulkineen lukot pöydälle.
Yleensä niistä löytyy sisältä kauhea läjä moskaa ja tehtaan "vaseliinit" jotka on kovettuneet sellasiksi vaaleiksi kokkareiksi.
Tilalle olen laittanut jotain synteettistä vaseliinia, joka ei jähmety pakkasella.
Ja siis oikeasti, mulla tuon huollon jälkeen niin ventossa, kuin aikaisemmassa golffissakin lukot on pelanneet jo vuosia tekemättä mitään.
Autona kolmoskoppanen golffi ja nyt lähtee kolmas talvi tekemättä lukoille mitään erikoisempaa. Ainoastaan takaluukun painike tuppaa jäämään pohjaan kaiken sen loskapaskan seassa mihin se talvella joutuu.
Autoa pestessä:
-teippiä avainreikiin
-pesun jälkeen "Alaska" lukkosulaa avaimenreijistä sekä lukitusmekanismeihin.
Eli näköjään teen kaiken väärin yms, mutta ongelmia ei ole toistaiseksi ilmennyt.
Autoa pestessä:
-teippiä avainreikiin
-pesun jälkeen "Alaska" lukkosulaa avaimenreijistä sekä lukitusmekanismeihin.
Eli näköjään teen kaiken väärin yms, mutta ongelmia ei ole toistaiseksi ilmennyt.
-05 Leonin kuskin oven lukon kahvat sutii välillä tyhjää. Kuskin oven saa auki, kun menee apukuskin ovesta sisään ja käynnistää auton. Sen jälkeen kuskin oven saa auki keskuslukon napista. Ilmeisesti laturi nostaa sen verran jännitettä, että lukkomoottori jaksaa rapsauttaa jäisen lukon auki.
Samaa tekee -00 :P
parhaimillaan joutuu kömpimään takaovista sisään :D Noh, eihän näitä välimeren kaunottaria kylmään pohjoiseen ole tarkoitettukaan...
ja nyt odotellaan sitä kun tulee ensimmäinen kiiretankkaus.. niin se PA-luukku on varmasti jäässä. Kuten joka ikinen vuosi tähänmennessä.
Autona kolmoskoppanen golffi ja nyt lähtee kolmas talvi tekemättä lukoille mitään erikoisempaa. Ainoastaan takaluukun painike tuppaa jäämään pohjaan kaiken sen loskapaskan seassa mihin se talvella joutuu.
Eli näköjään teen kaiken väärin yms, mutta ongelmia ei ole toistaiseksi ilmennyt.
Joo, aika jännää sinänsä kun itselläkään ei ole ollu noita ovien jäätymisongelmia (ei yhdessäkään autossa), sitäpaitsi edellinen auto oli sentäs patonkimaassa valmistettu.. ;)
..sitten taas toisilla ovet alkaa olemaan yhtä puuta jo nollakelillä...
Joo olihan hieman kohmeessa kahvat ja tiivisteet aamulla. Nyt on ilmankosteus aika kova kun vettä on satanut monta viikkoa ja tulee pakkaset päälle. Lasit jäässä heti kun auton jättää varjoon.
Täytynee varmaan puhaltaa hiusten kuivaajalla kuivaksi tiivisteet, alkoholilla puhtaakseni ja silikonipuikkoja päälle.
Täytynee varmaan puhaltaa hiusten kuivaajalla kuivaksi tiivisteet, alkoholilla puhtaakseni ja silikonipuikkoja päälle.
Kyllä B3 Passat kirvoitti aamulla äänet, kun molemmat etuovet jäässä, vaikka sisälämmitin oli puhissut tunnin verran. Hetken kun odotteli niin kyllä ne siitä jäi pysymään kiinni ja sai purkaa mustekala-viritykset, vaikka 2v sankarin mielstä ne oli oikein hauskat eikä olisis saanut koskea...
Lukot putsattu pari vko sitten, mutta menin vkl pesemään sen menneenä vkl tuossa se tulos. PItänee jättää lämpimään yöksi kuivumaan ja vaihtaa 1400w sisälämppäri 2400w:hen.. Voi saunoa kun lähtee töihin.
Lukot putsattu pari vko sitten, mutta menin vkl pesemään sen menneenä vkl tuossa se tulos. PItänee jättää lämpimään yöksi kuivumaan ja vaihtaa 1400w sisälämppäri 2400w:hen.. Voi saunoa kun lähtee töihin.
Heh, Seat Incaan -99 ei päässy tänään kuin takakontin kautta. Uloskaan ei päässyt ennenkuin 25min ajon jälkeen. Sit kun pääsi ulos niin ovi ei mennyt kiinni enään :-)
Kesällä purin molemmat lukot, putsasin bräkleenillä ja voitelin aseöljyllä.Käytössä on lisäksi keskuslukitus kaukosäädöllä. Ihan yhtä tyhjän kanssa, ei ollunna mitään apua.
Tilasin kokeeksi ihan uuden lukon marmoritiskiltä kuljettajan oveen, josko sen vaihdosta olisi apua. Maksoi 78e ja jos tuo auttaa niin vähällä selviää.
Jos ei niin sitten edessä uuden jousen etsiminen siihen lukkoon.
Onko kukaan väsäillyt lämmitystä noihin lukkoihin ? Onhan niitä turhemmissakin paikoissa kuten pissapojan suuttimissa :-) Joissakin Audeissa muistaakseni on käytetty lämmitystä lukoissa.
Kahvanlämmitinelementit lukkoon kiinni ja kytkentä erillisellä katkaisijalla. Sähkö joko sisätilanhaarasta muuntajan kautta tai erillisellä akulla takakontista...
Kesällä purin molemmat lukot, putsasin bräkleenillä ja voitelin aseöljyllä.Käytössä on lisäksi keskuslukitus kaukosäädöllä. Ihan yhtä tyhjän kanssa, ei ollunna mitään apua.
Tilasin kokeeksi ihan uuden lukon marmoritiskiltä kuljettajan oveen, josko sen vaihdosta olisi apua. Maksoi 78e ja jos tuo auttaa niin vähällä selviää.
Jos ei niin sitten edessä uuden jousen etsiminen siihen lukkoon.
Onko kukaan väsäillyt lämmitystä noihin lukkoihin ? Onhan niitä turhemmissakin paikoissa kuten pissapojan suuttimissa :-) Joissakin Audeissa muistaakseni on käytetty lämmitystä lukoissa.
Kahvanlämmitinelementit lukkoon kiinni ja kytkentä erillisellä katkaisijalla. Sähkö joko sisätilanhaarasta muuntajan kautta tai erillisellä akulla takakontista...
Sitten taas neloskorisessa ei oo mitää ongelmia
Vai silläviisiin??? :) Onkohan tuo minun auto sit joku tilastopoikkeus, kun ei toi takaluukunlukko aukee. Kyllä toki sitten kun jaksaa sisätilanlämmitintä pyörittää takakontissa. Lieköhän särkee sieltä lukosta mitään ku ei aukee lukko samalla kun muut lukot?? Niin jäähän ei ajaessa oo menny etteikö lukkoon menis, mut ei vaan sitten aukea.
en kyllä yhtään kaiholla muistele edesmennyttä cordobaa. piti pariin kertaan kömpiä takaoven kautta laittamaan auton käyntiin, että saa etuovet sen verta sulaksi että aukeavat =) auto ehti mennä lunastukseen, ennenkuin ovia ehdin purkaa. merkkiliikkeestä ongelmaan ratkaisua kysyin, jä käskivät pujotella silikooniletkua kaikkien metallitankojen ympärille. mk3-golffin kanssa ei ollut mitään ongelmaa etuovien kanssa, 130tkm ajettuun autoon oli varmaan tehty jo jotain, itse ajoin sillä 40tkm ja ainoastaan takaluukku jäätyi pariin kertaan, mutta poikamies sai kuljetettua romut silloin takapenkillä :)
nykyisen fiestan kanssa on ongelmia ovien tiivisteiden kanssa, aina ekoilla pakkasilla jäätyvät niin tiukkaan, ettei saa ovia auki kuin väkisin repimällä. hieman ahdas mennä takakontin kautta =) tänään hölvättävä tiivistesilikoonia oikein urakalla, se auttaa aina pari kk. no, ensi talvena toivottavasti passatin tai golfin farkku alla, niin ei tartte fordin ongelmia surra.
nykyisen fiestan kanssa on ongelmia ovien tiivisteiden kanssa, aina ekoilla pakkasilla jäätyvät niin tiukkaan, ettei saa ovia auki kuin väkisin repimällä. hieman ahdas mennä takakontin kautta =) tänään hölvättävä tiivistesilikoonia oikein urakalla, se auttaa aina pari kk. no, ensi talvena toivottavasti passatin tai golfin farkku alla, niin ei tartte fordin ongelmia surra.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Mä käytin kanssa golffin(IV) eilen pesussa ja tänään konttorilla. Heittämällä läpi niinkuin aina ennenkin ja ei mitään ongelmia ovien ja lukkojen kanssa ole ollut. 5,5 vuotta ja 137tkm kestänyt yhteinen taival päättyi äsken kun auto kaartoi pihasta pois. Vähän tässä meinaa ikävä tulla kun ikkunasta näkyy tyhjä ruutu. Vikoja oli muutama muttei mitään vakavaa. Oli se vaan hyvä auto. Hiacea en huolisi mistään hinnasta vaan konsernin tuotteissa pysytään.
No vähän samoja itselläkin. Vitosgolffin takaovesta oli tarkoitus napata lämppärin piuha eilen, ei auennut. Tiivisteet jäässä. Kuskin ovi aukesi pienellä voimankäytöllä. Sit penkin välistä piuhaa kaivamaan. Kuskin oven kun löi kiinni niin takaovi aukes.
Selvästi paremmin pelaa lukot kun on kauko-ohjaus. Polon kanssa oli jatkuvasti joku lukko jumissa, nyt ei ole avaimella avattu ovia kertaakaan. Vähemmän paskaa lukkopesässä siis.
Selvästi paremmin pelaa lukot kun on kauko-ohjaus. Polon kanssa oli jatkuvasti joku lukko jumissa, nyt ei ole avaimella avattu ovia kertaakaan. Vähemmän paskaa lukkopesässä siis.
Itellä passatin ovet myös temppuilee. Nyt ongelmana on apparin takaovi. Luulin et oli ainoastaan jäässä mutta nyt auto oli pari tuntia lämpimässä hallissa mutta ovi ei auennutkaan. Tuli sit riuhtastua ovea vähän reilummin niin kahva hajosi ja ovi on edelleen kiinni. Onko kellään ongelmaan ratkasuu, miten oven sais auki ja kahvan korjattua?
Pesin oman kolmoskoppasen golfin tuossa pari päivää sitten plussa keleillä, jonka jälkeen pari päivää kunnon rapakelejä ja sitten napsahti mittari pakkaselle. Mielenkiinnolla lähdin tavaroita hakemaan autosta kun olin ne sinne unohtanut. Ei mennyt edes avain lukkopesään, sen verran siellä oli "kosteutta". No, kikka kutonen käyttöön ja sytkärillä avainta lämmittämään ja sitte hivuttamaan sitä lukkopesään ja muutamien lämmitysten jälkeen avaimen sai ilman suurempaa väkivaltaa menemään perille asti. Vielä pari lämmitystä ja lukko suostui kääntymään. Joka ikinen ovi aukesi keskuslukituksesta ilman mitään mutinoita!
onneks itellä ei vielä ole tänä syksynä isoja murheita ollut, hiukkasen oli kylminä päivinä tiivisteet jäässä. ei kait ihme ole jos vettä tulee ensin viikkokaupalla ja heti perään reippaasti pakkasta.
mutta asiaan, työkaveri kertoi vaarinsa käyttävän tiivisteisiin jarrunestettä eikä jäädy koko talvena kait. onkohan perää, kokemuksia kellään, ite en ihan heti uskaltanu testata.....
mutta asiaan, työkaveri kertoi vaarinsa käyttävän tiivisteisiin jarrunestettä eikä jäädy koko talvena kait. onkohan perää, kokemuksia kellään, ite en ihan heti uskaltanu testata.....
mutta asiaan, työkaveri kertoi vaarinsa käyttävän tiivisteisiin jarrunestettä eikä jäädy koko talvena kait. onkohan perää, kokemuksia kellään, ite en ihan heti uskaltanu testata.....
Nuo vanhat paapat keksii aina kaikenlaisia metkoja "kokeiluita".
Miksei sitten yhtälailla pakkasnestettä vois pyyhkästä oven tiivisteeseen sekä siihen "harjaan"... :D
Merkkiliikkeen pikahuollosta kävin kysymässä että mitä ne tekevät noille lukoille kun siellä oli nytkin -98 Polo, josta ovi ei auennut. Sanoivat että aikaisemmin noita korjattiin laittamalla lisäjousi lukkoon, mutta nykyään sen sijaan käytetään nippusidettä. Onko kukaan tehnyt sitä nippusidepatenttia, mihin se laitetaan ?
Laitetaanko se nippuside siihen samaan kohtaan mihin lisäjousi olisi tullut ? Vai tuleeko se tuon ohjeessa olevan mustan muovisen vivun ja sen alapuolella oleven jousen väliin kiristämään jousta ?
Tuolta muuten löytyy ohje sen lisäjousen asentamiseen :
http://seatclubfinland.com/filet/matti_ ... usopas.pdf
Tuolta muuten löytyy ohje sen lisäjousen asentamiseen :
http://seatclubfinland.com/filet/matti_ ... usopas.pdf
ei minusta tullu samaan kohtaan. Pääsen ylihuomenna koneelle niin voin laittaa kuvan ja ohjeet siitä ellei joku muu ehi ensin
Juu, ei se tullut samaan kohtaan kuin jousi. Kävin merkkiliikkeen pikahuollossa irrallisen lukon kanssa ja näyttivät mihin ja miten se tulee laittaa.
Eli tuolla ohjeen kuvissa kun näkyy se poikittain oleva musta muovinen vipu.
Otetaan vipu irti ja porataan siihen päähän reikä mikä kulkee hahlossa. Reiästä vedetään pieni nippuside, jolla lukitaan tuo musta muovinen vipu sen alla olevaan metallivipuun siten että musta vipu on aina toisessa ääriasennossa siinä hahlossaan.
Teoriassa tuo kyllä varmaan toimii, miten on käytännössä. Laitoin auton ulos seisomaan, täytyy parin päivän päästä mennä kokeilemaan.
Laita ihmeessä kuva jos viitsit, uskon että on muitakin kiinnostuneita.
nyt olis tuo kuva netissä. eli kuvassa keltainen nuoli osoittaa nippusiteen paikkaa. tuohon valkoiseen muovi vipuun porataan n.3mm reikä ja taas vastoin myös sinisen nuolen osoittamaan kohtaan myös porataan reikä ja vivut lukitaan pienellä nippusiteellä toisiinsa kiinni tuo vasemman puoleinen vipu pääse liikkumaan punaisen nuolen osoittamaan suuntaan ja näin kahva "pitäisi" toimia jatkossa.
ja kun tämä on tehty niin sen jälkeen kunnollinen putsaus esim. jarrukliinerillä ja joku rasva joka ei jäädy pakkasella mutta ei ole myöskään mitään löysää
ps. tuo muovinen vaakasuorassa oleva vipu nousee pois tuolta oikealta esim ruuvimeisselillä.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009031.jpg
HUOM! en ota vastuuta sitten jos joku alkaa itse korjaamaan ja onnistuu tuhoamaan lukkomekanismin jollakin ihmeellisellä tavalla. eli kaikki tekevät tämän omalla vastuulla.
ja kun tämä on tehty niin sen jälkeen kunnollinen putsaus esim. jarrukliinerillä ja joku rasva joka ei jäädy pakkasella mutta ei ole myöskään mitään löysää
ps. tuo muovinen vaakasuorassa oleva vipu nousee pois tuolta oikealta esim ruuvimeisselillä.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009031.jpg
HUOM! en ota vastuuta sitten jos joku alkaa itse korjaamaan ja onnistuu tuhoamaan lukkomekanismin jollakin ihmeellisellä tavalla. eli kaikki tekevät tämän omalla vastuulla.
paineilmaa ja lukkosulaa
Itte puhdistan lukot paine-ilmalla ja perään ruutaan lukkosulaa...
Tiivisteihin oon suihkuttanu jotakin crc-silikooni spreitä.
Ovet on sen jälkeen auennut ilman mitään ongelmia.
Nuissa lukkosulissa tuntuu olevan melkoisia eroja kaikista parasta tuntuu olevan joku vanha shellin lukkosula mitä itte oon käyttäny..
Tiivisteihin oon suihkuttanu jotakin crc-silikooni spreitä.
Ovet on sen jälkeen auennut ilman mitään ongelmia.
Nuissa lukkosulissa tuntuu olevan melkoisia eroja kaikista parasta tuntuu olevan joku vanha shellin lukkosula mitä itte oon käyttäny..
Ainakin muutaman päivän kokemuksen perusteella tuo nippusideviritys todellakin toimii !
Uskomatonta että lukkoa ei ole muutettu mitenkään tehtaan toimesta jos tuo on ratkaisu ongelmaan.Ainakin 15v tehty samaa lukkoa ja nyt se jäätymisongelma on selätetty
nippusiteellä :-) Ei olisi vaikea ollut muuttaa tuota lukon mekanismia sellaiseksi että se toimii samaan tapaan kuin tuon nippusidevirityksen jälkeen.
Noh, nykyautoissa se lienee toivon mukaan jo erilainen.
Uskomatonta että lukkoa ei ole muutettu mitenkään tehtaan toimesta jos tuo on ratkaisu ongelmaan.Ainakin 15v tehty samaa lukkoa ja nyt se jäätymisongelma on selätetty
nippusiteellä :-) Ei olisi vaikea ollut muuttaa tuota lukon mekanismia sellaiseksi että se toimii samaan tapaan kuin tuon nippusidevirityksen jälkeen.
Noh, nykyautoissa se lienee toivon mukaan jo erilainen.
Olisiko seuraaviin kellään hyvää ratkaisua?? Ja autohan on IV-Golf
Olen huomannut, että kun käyttää sisätilanlämmitintä niin sulamisvesi jäätyy kuskin oven alanurkkaan saranapuolelle. Eli siinä nurkassa on iso jäämöykky mikä estää kuskin oven aukaisun. Saadakseen oven auki on jollain puukon terällä tökittävä oven ja lokasuojan välisestä raosta se jää kappaleiksi. Todella kätevää :) Missään muussa automerkissä en ole vastaavaan törmännyt.
Ja seuraava ongelma; niin sisätilanlämmitintä käyttäessä kuin myös lumisateessa ajettaessa lumi sulaa tuulilasinreunoihin ja jäädyttää etuovet kiinni tuulilasiin.
Onko muilla samoja ongelmia? Onko siis uskottava ettei Golffi kelpaa talviautoksi?
Olen huomannut, että kun käyttää sisätilanlämmitintä niin sulamisvesi jäätyy kuskin oven alanurkkaan saranapuolelle. Eli siinä nurkassa on iso jäämöykky mikä estää kuskin oven aukaisun. Saadakseen oven auki on jollain puukon terällä tökittävä oven ja lokasuojan välisestä raosta se jää kappaleiksi. Todella kätevää :) Missään muussa automerkissä en ole vastaavaan törmännyt.
Ja seuraava ongelma; niin sisätilanlämmitintä käyttäessä kuin myös lumisateessa ajettaessa lumi sulaa tuulilasinreunoihin ja jäädyttää etuovet kiinni tuulilasiin.
Onko muilla samoja ongelmia? Onko siis uskottava ettei Golffi kelpaa talviautoksi?
Tässäpä "soluutio" ongelmaan, saattaa olla jonkun verran edukkaampi kuin marmorilla...
Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php?cPath=832_1093&products_id=5764
Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php?cPath=832_1093&products_id=5764
Tänään kävi hauska homma kun tulin töistä. Nousin autosta avatakseni autotallin oven, heitin oven kiinni mutta se jäikin jotenkin pänniin eikä mennyt kunnolla kiinni (saranat kohmeessa). Ovea ei saanut auki, kahva veti tyhjää. Ovi ei mennyt myöskään kiinni, vaan kolisi lukkolaitetta vasten. Auto muut ovet olivat takalukossa. Leonissa ne avautuvat erikseen napista, mutta nyt auto kävi ja avain siis virtalukossa... No sisältä hakemaan vara-avainta, jolla jäätyneen lukkopesän sai tuurilla sen verran taipumaan, että pääsi autoon sisään. Mutta ei olisi paljon naurattanut jos tuo olisi käynyt jossain muualla kuin kotipihalla.
Mitä voiteluainetta ovien saranoihin kannattaisi ruiskuttaa, jotta kulkisivat pakkasillakin?
Myös tankin luukun avausmekanisti on aina jäässä, jos luukun saakin auki niin kiinni se ei enää mene... Myös takaluukun kahva tahtoo jäätyä pienestäkin kosteudesta liikkumattomaksi. Silikonia olen ruiskutellut mekanismeihin, mutta ei taida sekään pakkasessa toimia.
Mitä voiteluainetta ovien saranoihin kannattaisi ruiskuttaa, jotta kulkisivat pakkasillakin?
Myös tankin luukun avausmekanisti on aina jäässä, jos luukun saakin auki niin kiinni se ei enää mene... Myös takaluukun kahva tahtoo jäätyä pienestäkin kosteudesta liikkumattomaksi. Silikonia olen ruiskutellut mekanismeihin, mutta ei taida sekään pakkasessa toimia.
Tässäpä "soluutio" ongelmaan, saattaa olla jonkun verran edukkaampi kuin marmorilla...
Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5764
Ja seuraava ongelma; niin sisätilanlämmitintä käyttäessä kuin myös lumisateessa ajettaessa lumi sulaa tuulilasinreunoihin ja jäädyttää etuovet kiinni tuulilasiin.
Palataas taas tähän. Kävin huvikseni kyselee merkkipuljusta noita "jäänestopaloja" ja vastaus oli, että "enpä oo ikinä moisista kuullutkaan". Siihen perään kysymään vielä tuosta ovien jäätymisestä kiinni tuulilasiin, johon tuli suunnilleen sama vastaus. Tosin nyt alkoi sitä heppua jo hymyilyttämään siellä tiskin takana. Elikkäs; onko kenelläkään kertoa tuohon jälkimmäiseen ongelmaan jotain toimivaa ratkaisua
Mitä voiteluainetta ovien saranoihin kannattaisi ruiskuttaa, jotta kulkisivat pakkasillakin?
Se aseöljy on ihan hyvä, tai esim. WD-40.
Tuolla juttua jäänestopaloista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... lf+j%E4%E4
..toi haku on joskus aika mystinen, kun ei meinaa löytyä.. :)
Tässäpä "soluutio" ongelmaan, saattaa olla jonkun verran edukkaampi kuin marmorilla...
Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5764
Itse kävin tilaamassa moiset "palikat" merkkiliikkeestä hintaan 5,20€/kpl. Tosin oma työ siinäkin oli. Ensin soitto Laakkoselle (Varkaus). Siellä varaosamyyjä nauroi vaan kun kerroin ongelmasta. Olin kuulemma ensimmäinen kenellä on moinen ongelma ja koskaan hän ei ollut moisesta kuullutkaan. Tuumasi vaan ettei sinne oven väliin ole mitään "jäänestopaloja" olemassakaan. Tältä foorumilta nappasin varaosanumerot ja lampsin samaisen kuikelon tiskille osia tilaamaan ja kas kummaa. Sieltähän sellaiset löytyi. Hieman nolona oli heppu ja tuumasi vaan ettei koskaan ole moisia myyty ja siksi ei ollut niistä kuullutkaan. Että silleen! Hyvää palvelua
Odota nyt hetki niin kyllä se totuus paljastuu :) Kävin viikonloppuna töissä ja ajoin auton halliin sulamaan, oli meinaan sellasessakin ahtojäässä koko laite.
No puolisen tuntia siellä oli eli jäät suli pois mutta märkänä ajoin kotiin jonka jälkeen ovet oli hieman tahmeat mutta toimivat silti.
Kait sulla on kauko-ohjattu keskuslukitus? Jos ei niin asenna jo.
No puolisen tuntia siellä oli eli jäät suli pois mutta märkänä ajoin kotiin jonka jälkeen ovet oli hieman tahmeat mutta toimivat silti.
Kait sulla on kauko-ohjattu keskuslukitus? Jos ei niin asenna jo.
Jos auton sulattaa pakkasella, sen pitäisi antaa kuivua kunnolla ennen takaisin ulos vientiä.
Viikonloppuna tultiin lautalla Maarianhaminasta Turkuun. Autokannella oli kahdeksan astetta lämmintä. Kun oli vähän aikaa ajettu sisämaahan päin ja huoltiksella yritettiin autosta pihalle, piti ovet potkia auki, olivat jäätyneet kiinni.
Viikonloppuna tultiin lautalla Maarianhaminasta Turkuun. Autokannella oli kahdeksan astetta lämmintä. Kun oli vähän aikaa ajettu sisämaahan päin ja huoltiksella yritettiin autosta pihalle, piti ovet potkia auki, olivat jäätyneet kiinni.
Saako IV golfin PA-luukun auki muuten kuin tuolla keskikonsolissa olevalla napilla? Muistaakseni ainakin mk3 golfissa luukun sai auki takakontin puolelta, mutta tässä en nyt ainakaan äkkiseltään löytänyt paikkaa, miten sen saisi auki.
Lukon avaava moottori kyllä surisee, mutta ilmeisesti lukon "kieli" on jäätynyt kun luukku ei aukene.
Lukon avaava moottori kyllä surisee, mutta ilmeisesti lukon "kieli" on jäätynyt kun luukku ei aukene.
B3 passat /lukot = mk2, kentis mk3?) lopetti lukkojen renaamisen, kun sain kunnolla ne kuivattua JA sen jälkeen jokainen kahva käytettiin irti JA kahvaan, sen reiästä näkyviin mekanismeihin sekä oven lukkomekanismiin ruiskutettiin runsaasti +60- -40C ominaisuudet omaavaa sitkostettua vaseliinia. Ennen jos/kun aukes ovet, niin ei yleensä saanut kiinni ennen kuin lämpeni hieman. Kahvat jäätyilivät ulos ja välillä meni niin et ovi aukesi, ja meni kiinni, muttei auennut kuin sisältä.
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
Kyllä oli itkunsekaista naurua tässä yksi päivä, kun meidän '95 Passatilla lähdin normaalisti kauppaan ja paikanpäällä ei kuskin ovi enää auennutkaan, rispektisti apparin kautta autosta pois ja myös takaisin sisään - veikatkaa moniko katsoi silmät pyöreänä ? ;) Emännän '99 Polon lukkojen kanssa tullut myös tapeltua ihan tarpeeksi siinä missä oma '97 Golfinikin. Sisälämppäriä näyttämällä saatu kyllä kaikkien edellä mainittujen lukot & ovet taas toimimaankin, että ei voi kuin sellaista suositella kaikille keillä on vaikeuksia ovien & lukkojen kanssa. :)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kyllä oli itkunsekaista naurua tässä yksi päivä, kun meidän '95 Passatilla lähdin normaalisti kauppaan ja paikanpäällä ei kuskin ovi enää auennutkaan, rispektisti apparin kautta autosta pois ja myös takaisin sisään - veikatkaa moniko katsoi silmät pyöreänä ? ;)
Ex Skeidaan (Ocu -97) kömmin kerran takaluukun kautta, onneksi ilmeisesti ei ollut katsojia, kun ei kuulunut kommentteja...
Nykyisen (passat 01 sedan) kanssa odotan tuota jännityksellä, kuinka suksiluukusta sopii kömpimään sisään =D
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa