mk3 golf kannentiivisteen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

mk3 golf kannentiivisteen vaihto

ViestiKirjoittaja penigue » 20.12.2009 16:32

eli eli pitäs tuohon vm.-97 AEE 1,6 bensa manuaali koneeseen vaihtaa kannentiiviste.
minkälainen projekti se olis että kannattaako ite alkaa tekemään?
onko jotain erityistä mitä tulee ottaa huomioon, kuten jotain osia joita pitää/kannattaa/suositellaan samalla vaihtaa?

kiitos

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 20.12.2009 22:20

- Kannenpultit
- Yläpään tiivisteet (nokan/nokkien stefat myös)
- Jakohihna vaihto samalla? (helppo tehdä kun muutenkin joudut sen purkamaan)
- Kansi oikaisuun/tarkistukseen samalla kertaa

Jos olet autojen kanssa puljannut, tuo onnistuu kyllä. Vaikeimpia taitaa olla jumittavat pultit/jaon kohdalleen saaminen.

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 20.12.2009 22:28

Joo enpä oo kyl kauheesti autojen kaa ehtiny täs iäs viel hommailla, mut en nyt ihan avuton kyllä ole : D

Kannattaako osat hakea mistä? Motonet vai joku muu?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.12.2009 22:33

AEE on läpihengittävä kone jollaista käytössä mm Polossa/Ibizassa, mielestäni tuossa on ehkä helpoin jako laitettavaksi kohdalleen. Alahihnapyörässä on hyvä merkki, samoin nokkapyörässä, kiristinkin on näppärä ja tilaakin on mukavasti paitsi 6N pikkupoloissa.

Imusarja on muovia joiden ruuvit ei ole yleensä tiukassa, pakosarja/etuputki lienee ainut ongelmakohta jos pakosarjan/etuputken mutterit on jumissa

Olethan uusinut termarikotelon?

Gates-SKF linjalla kun pysyt jakopääosissa niin hyvin menee, vesipumpun taas ottaisin marmorilta, ei ole hinnan kiroissa. Kannenpultit ja tiivarit hankkisin muualta kuin mätänetistä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.12.2009 22:37

Käy ensin kattomassa mitä merkkiä motonetin osat on ja päätä sitten. Joskus sieltä saa saksalaisia osia.

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 22.12.2009 10:02

oukei
tänää pitäs alkaa purkaa tota konetta.
yläpääntiivistesatsin tilasin varaosasta kuten myös kansipultit. täytyy tos kohta käydä myös ne jakopään osat tilaa ku unohtu viimeks. nii ja se vesipumppu autolasta.

termarikotelo? wat :o

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.12.2009 22:35

Noissa läpihengittävissä 1.6:ssa ja varmaan 1.4:ssakin muovinen termostaattikotelo hapertuu ja sen sisällä oleva termostaatin tukikannas murtuu jolloin termostaatti ei aukea ja moottori keittää, pahimmassa tapauksessa kuiviin. Sitten ei selviä tilkkeenvaihdolla.

Onko muuten ylikuumeneminen syynä kannentiivisteen uusimiseen sun tapauksessa?

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 23.12.2009 17:46

ei oo vaan vissiin hommat sekasin ku öljy korkkiin kerääntyy kokoajan kermanväristä paskaa..

roxy
-
Viestit: 50
Liittynyt: 26.12.2009 15:01

Re: Vastaus peniquen viestiin

ViestiKirjoittaja roxy » 26.12.2009 15:10


Lyhyitä ajosyklejä ajavien autoilijoiden ikuisuusongelma. Öljyyn kondensoituu kosteilla ja kylmillä keleillä vettä, mutta lyhyistä ajosykleistä johtuen öljy ei lämpeä optimiin käyttölämpötilaansa ja vesi ei myöskään näin ollen höyrysty pois öljyn seasta.

Alkutalvesta on useammassa määräaikaishuoltotyössä ollut sama tilanne.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 26.12.2009 17:58

Juu ei auta kansipahvin vaihto tuohon ongelmaan jos sellaista ilmenee. Itsellä ajapyrähdykset on pääasiassa aina alle 10 kilometriä ja kaupunki/taajama-ajoa, enkä ole neljässä Golfissani vielä tuohon "kermaan" törmännyt. Tiedä sitten mistä se sitten loppujenlopuksi alkunsa saa.

tesoma87
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2009 5:54

kakkis 1.8 8v vm88

ViestiKirjoittaja tesoma87 » 29.12.2009 9:58

tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..

tesoma87
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2009 5:54

ja

ViestiKirjoittaja tesoma87 » 29.12.2009 10:01

tuli sit samalla huomattua että valurauta pakosrj on halki molemmin puolin... ei kellään sattuis olee edullisesti orkkis tai peltisrj?? tai että tuleeko se kestää jos sen käyttää hitsauksessa???

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.12.2009 13:05

^ ei kannata hitsata/hitsauttaa. Valuraudan hitsaaminen vaatii perehtymistä eikä siltikään tulos ole välttämättä haluttua. Noita pakosarjoja on varmasti romuttamot ja harrastajien autotallit täynnä. Valitettavasti tällä hetkellä ei taida itsellä olla yhtään sarjaa.

tesoma87
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2009 5:54

ViestiKirjoittaja tesoma87 » 29.12.2009 13:55

ok.. pitää kattella ja kysellä :) mite toi asia>>>

LähetäLähetetty: 29.12.2009 9:58 Viestin aihe: kakkis 1.8 8v vm88
tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..

tesoma87
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2009 5:54

ei sit voi vastaa

ViestiKirjoittaja tesoma87 » 4.1.2010 12:39

eikö kukaan tiedä yllä olevaan asiaan kertoa apuja?? vai onko tietämättömyys iskeny tän asian kohdalla??? :O

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 4.1.2010 13:33

tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..


Joo, pitää irrottaa kiilahihnapyörä. Sitten kun saat kotelon pois paikaltaan niin laitat väliaikaisesti hihnapyörän takaisin, jotta saat sieltä merkit kohdalleen.

Helpoimmalla varmaan pääset kun käyt hakemassa Haynes-oppaan kirjastosta ja katot sieltä ne jakomerkit.

tesoma87
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2009 5:54

ViestiKirjoittaja tesoma87 » 5.1.2010 14:37

ok... kiitoksia paljon...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa