mk3 golf kannentiivisteen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
mk3 golf kannentiivisteen vaihto
eli eli pitäs tuohon vm.-97 AEE 1,6 bensa manuaali koneeseen vaihtaa kannentiiviste.
minkälainen projekti se olis että kannattaako ite alkaa tekemään?
onko jotain erityistä mitä tulee ottaa huomioon, kuten jotain osia joita pitää/kannattaa/suositellaan samalla vaihtaa?
kiitos
minkälainen projekti se olis että kannattaako ite alkaa tekemään?
onko jotain erityistä mitä tulee ottaa huomioon, kuten jotain osia joita pitää/kannattaa/suositellaan samalla vaihtaa?
kiitos
- Kannenpultit
- Yläpään tiivisteet (nokan/nokkien stefat myös)
- Jakohihna vaihto samalla? (helppo tehdä kun muutenkin joudut sen purkamaan)
- Kansi oikaisuun/tarkistukseen samalla kertaa
Jos olet autojen kanssa puljannut, tuo onnistuu kyllä. Vaikeimpia taitaa olla jumittavat pultit/jaon kohdalleen saaminen.
- Yläpään tiivisteet (nokan/nokkien stefat myös)
- Jakohihna vaihto samalla? (helppo tehdä kun muutenkin joudut sen purkamaan)
- Kansi oikaisuun/tarkistukseen samalla kertaa
Jos olet autojen kanssa puljannut, tuo onnistuu kyllä. Vaikeimpia taitaa olla jumittavat pultit/jaon kohdalleen saaminen.
AEE on läpihengittävä kone jollaista käytössä mm Polossa/Ibizassa, mielestäni tuossa on ehkä helpoin jako laitettavaksi kohdalleen. Alahihnapyörässä on hyvä merkki, samoin nokkapyörässä, kiristinkin on näppärä ja tilaakin on mukavasti paitsi 6N pikkupoloissa.
Imusarja on muovia joiden ruuvit ei ole yleensä tiukassa, pakosarja/etuputki lienee ainut ongelmakohta jos pakosarjan/etuputken mutterit on jumissa
Olethan uusinut termarikotelon?
Gates-SKF linjalla kun pysyt jakopääosissa niin hyvin menee, vesipumpun taas ottaisin marmorilta, ei ole hinnan kiroissa. Kannenpultit ja tiivarit hankkisin muualta kuin mätänetistä.
Imusarja on muovia joiden ruuvit ei ole yleensä tiukassa, pakosarja/etuputki lienee ainut ongelmakohta jos pakosarjan/etuputken mutterit on jumissa
Olethan uusinut termarikotelon?
Gates-SKF linjalla kun pysyt jakopääosissa niin hyvin menee, vesipumpun taas ottaisin marmorilta, ei ole hinnan kiroissa. Kannenpultit ja tiivarit hankkisin muualta kuin mätänetistä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noissa läpihengittävissä 1.6:ssa ja varmaan 1.4:ssakin muovinen termostaattikotelo hapertuu ja sen sisällä oleva termostaatin tukikannas murtuu jolloin termostaatti ei aukea ja moottori keittää, pahimmassa tapauksessa kuiviin. Sitten ei selviä tilkkeenvaihdolla.
Onko muuten ylikuumeneminen syynä kannentiivisteen uusimiseen sun tapauksessa?
Onko muuten ylikuumeneminen syynä kannentiivisteen uusimiseen sun tapauksessa?
Re: Vastaus peniquen viestiin
Lyhyitä ajosyklejä ajavien autoilijoiden ikuisuusongelma. Öljyyn kondensoituu kosteilla ja kylmillä keleillä vettä, mutta lyhyistä ajosykleistä johtuen öljy ei lämpeä optimiin käyttölämpötilaansa ja vesi ei myöskään näin ollen höyrysty pois öljyn seasta.
Alkutalvesta on useammassa määräaikaishuoltotyössä ollut sama tilanne.
kakkis 1.8 8v vm88
tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..
ok.. pitää kattella ja kysellä :) mite toi asia>>>
LähetäLähetetty: 29.12.2009 9:58 Viestin aihe: kakkis 1.8 8v vm88
tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..
LähetäLähetetty: 29.12.2009 9:58 Viestin aihe: kakkis 1.8 8v vm88
tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..
ei sit voi vastaa
eikö kukaan tiedä yllä olevaan asiaan kertoa apuja?? vai onko tietämättömyys iskeny tän asian kohdalla??? :O
tuossa tuli kakkiksen kansiremppa alotettua ja rupesin pähkäilee jakoremmin vaihtoa samalla, mut pitääko ottaa laturin, tehostajan ja vesipumpun kiilarullat irti että saa vaihdettua jakoremmin??? kattelin vaan että se remmin suojakotelo menis noitten kiilarullien takaa ympäri..
Joo, pitää irrottaa kiilahihnapyörä. Sitten kun saat kotelon pois paikaltaan niin laitat väliaikaisesti hihnapyörän takaisin, jotta saat sieltä merkit kohdalleen.
Helpoimmalla varmaan pääset kun käyt hakemassa Haynes-oppaan kirjastosta ja katot sieltä ne jakomerkit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa