Golf 1.8 mk3 paisuntasäiliö tulvii/kuivaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

Golf 1.8 mk3 paisuntasäiliö tulvii/kuivaa

ViestiKirjoittaja wegersson » 4.12.2009 1:18

Elikkäs paisuntasäiliöstä häviää jäähytysnesteet nopeasti. Auto ei oireile mitenkään muuten kuin että lämmöt ajellessa 70-80 luokkaa (pitäs kuulemma nousta kohtisuoraan ylös).

Äsken kurvaillessani pihasta lähtiessä syttyi jäähytysnesteen merkkivalo joten auto parkkiin ja lisäämään se minimin ja maximin väliin. Noin 15 km ajeltuani tarkistin tilanteen paisuntasäiliöstä ja zädääm se olikin pompannut noin 4 cm maxin yläpuolelle (kone käynnissä ja lämmin). Jatkoin ajelua ja kotipihaan päästyäni auto kiinni ja konepelti taas auki. Pinta lähti samantien laskuun ja paisuntasäiliöstä kuului lorotus. ei tosin näyttäny vuotavan kyljessä olevasta venttilistä josta siitäkin on neste tulvinut paisuntasäiliön alla olevasta märästä läntistä päätellen.

Kun korkin avaa lämpimänä niin suhauttaa "normaalisti" siitä venttiilistä liemiä jonkun verran.
Hieman nestettä tihkuttaa myös koneen kyljessä oleva muovinen häkkyrä johon tulee jäähytysletkuja kiinni. mötikkä on ehjä ja pieni tiputtelu ei korjaantunut tiivisteen vaihdolla.
Joten voisko olla että paisuntasäiliön korkki olis epäkunnossa ja ei päästä ylimääräsiä paineita poikkeen.

Pientä osviittaa nesteen kulutuksen määrästä antaa varmaan se että säiliöön on nyt uponnut noin 7 litraa -34 asteen kestävää sinistä jäähdytysnestettä ja kilometrejä on sinä aikana tullut noin 300-400 joten mistään pikkutihkuttelusta ei ole kyse.

Käyn huomenna motonetistä paisuntasäiliön korkin hakemassa kun se ei kovin kallis ole.

Joten jos jollain kokemusta kys ilmiöstä niin kertokaapa millä ratkesi.

Toivotaan korkkia ja pelätään kanspahvia. Tosin kylmänä ei kupli korkki auki paisarissa eikä myöskään jäähytysnestettä putkessa ja auto käy ja starttaa todella hyvin kelillä kuin kelillä.

Pahoittelut hyvin epäselvästä tekstistä :D. Kysy jos joku jäi epäselväksi.


Edit: Jaa no näkyy kuitenki olevan 20egee tuo korkki joten ei ihan turhanpäiten kehtais männä ostamaan kuitenkaan kun köyhä työtön olen.

Edit: Vai onko se sittenki 7e, en tiijä mene ja kysy :D. Aamulla motonettiin.

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 4.12.2009 2:22

Vuosien saatossa omistamieni vaggineiden lukumäärä on jo toisella kymmenellä mutta yksikään ei ole kuumaksikaan ajetulla koneella työntänyt nesteitä pihalle jos säiliön korkin availee tosi varovasti vaikka olisi pinta laitettu kylmänä maksimin kohdille että ikävä kyllä luulen että pikku projektia on tiedossa. Kaikkihan nuo on tietty yksilöitä että saatan myös olla toivon mukaan sinun kannalta väärässäkin....

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 4.12.2009 2:32

Mahollisimman varovasti oon yrittäny aukasta, Pikkuse auki -> suhisee ->pikkuse lisää -> suhisee -> mut aina se viimene hörskäytys on purskassu jotain pientä röppöö sielt kylestä ulos.

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

vuoto

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 4.12.2009 12:41

tulee mieleen edellinen autoni jossa oli samoja oireita, passat -89 1.8i jossa oli hiushalkeama anturikotelossa, vuoti lämpimänä ja aiheutti ongelmia. anturikotelo ei maksanut montaa kymppiä (10-20e), uudet 0-renkaat kannattaa vaihtaa samalla antureille ja kotolon/kannen väliin, vaihdon jälkeen nesteet/lämmöt pysyivät normaalissa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.12.2009 13:30

tarkista huvikses se tiivisteen kunto siitä paisuntasäiliön korkista

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 4.12.2009 16:59

Uusi nyt ainakin se muovikotelo mistä vesiletku lähtee. Harvoin se o-rengastiiviste vuotaa, kotelossa tosiaan hiushalkeama.

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 4.12.2009 17:34

mutta kun se ei tosiaan tihkuta kun ihan tipan sillon tällön sieltä kotelosta. ja nestett¨ä kuluu niin maan pirusti. Kävin nyt ostamassa paisarin korkin ja testissä on tällä hetkellä. vanhassa heilui se korkin venttiili systeemi eli todennäkösesti vika vois olla siinä.

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 5.12.2009 0:39

Tälleen pikku kaljapäissään aateltuna, luulisin että sen huomais jos se paisarin kautta sen nesteen kadottas.

Itellä ventossa imi paisarin tyhjäks vähän reilussa viikossa. Syy oli kansipahvissa..
Jostain se kyl aika rajusti vuotaa jos noin paljon hävittää..

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 5.12.2009 15:31

nonii elikkäs korkilla ei ollut mitään vaikutusta asiaan mutta huomasin paikallisen abc:n pihassa että flekti ei toimi ja konehan keitti nesteet pellolle paisarin kautta. tosin koneen lämmöt ei noussu yli 90 missään vaiheesa :O.

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 6.12.2009 0:39

Eikös tää nyt viittais siihen että syyläri vois olla tukossa kun liikaa painetta tekee tuoon paisariin ja tulvii sitäkautta sitte ulos. Onko asian toteamiseks muita kikkoja kun tarkistaa että syyläri on tasasesti lämmin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.12.2009 1:57

Flekti ei toimi, jos koneessa on ilmaa, jos koneessa on ilmaa, niin luultavasti kansipahvi olisi syypää. Katoppas onko öljyt sattunu lisääntymään, ai tuoksuuko pakokaasut "makealta"

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 6.12.2009 5:05

Flekti ei toimi todennäköisesti sen takia kun se on kiero kun venäjäläinen johtuen entisen omistajan ajotyylistä joka vietti vähän tolppaan päin. Ja ei tuoksu pakokaasu makialta. Täytyy vielä testata se että onko syyläri tasasesti lämmin jos sattus olemaan tukossa. Pääsis helpommalla jos vaihtas vaan syylärin ja ei tarttis ruveta kanspahvii vaihtamaan.

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 6.12.2009 17:42

Kiertääkö laturin hihna vesipumpun ala vai yläpuolelta? Entinen omistaja oli nimittäin ventosta laittanu sen väärää kautta pyörii ja vesipumppu pyöri väärinpäin.

Sen kuuluu kiertää alakautta.

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 7.12.2009 18:39

Jeps elikkä hihnat kyllä menee sieltä mistä kuuluukin todettu coltsun itsensä tarkastamana.
Tänään tuli sitten tarkemmin katsastettua tilanne mahdollisen kannentiivisteen palamisen johdosta. Elikkäs kyllä sieltä paisarista löytyy semmonen "kalvo" joka näyttää siltä kun sinne ois tippa bensaa tai öljyä tipahtanu ja pakokaasutkin tuoksuu imeltältä kun vaihdoin venäläiseen myrkynväriseen nesteeseen.

Elikkäs homma alkaa olla sitämyöten selvä että vika on paikallistettu kansipahviin ja seuraavaks aletaan sitten kysellä joensuun seudulta tekiää jolta löytys paikka ja vehkeet pahvin vaihtoon, tottakai korvausta vastaan.
Joten jos kiinnostusta löytyy tommosen 1,8 litrasen varianttigolffin pahvin vaihtoon niin laita vaikka privaviestiä tai suoraan sähköpostiin [email protected]. Jos jotain hinta arvioo vielä mukaan sais nii son Bueno. Jos joku on ammattikouluilla käyttäny nii mimmosta hintaa ne siellä pitää ja kestääkö aina se 3 viikkoa vaihtaessa. nimimerkillä velipojan ooppelissa meni pahvi uusiks.

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 8.12.2009 14:59

kaara viety reiskan remonttikulumalle pahvin vaihtoon yms muut hilppeet samalla.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 6.1.2010 21:30

liekkö mullaki menny kansipahvi tuosta seatin tötteröstä..kuohuttaa nesteet paisuntasäiliöstä ulos ajon aikana,ei tyhjäkäynnillä!!?? koneena 1.9tdi.ei keitä ei sitte millään,ainakaan mittarin mukaan..ja purskauttaa nestettä ulos kun avaa paisarin korkin.

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 10.1.2010 11:45

Haisooko pakokaasut makialta? mulla se ainaki johtu tuosta kanspahvista ku se teki sinne liikaa painetta. Hävis ongelmat sen suhtee ku kans oikastutettii ja pahvi vaihatettii.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 12.1.2010 16:03

no ei sitä tuosta tiisselin katkusta kyllä huomaa :D muutenki oon vissiin väärällä tekniikka sivulla..noh mitäs noin suurinpiirtein makso kansiremontti bensa golffiin? tiisseliin tietty vielä kalliimpi..

wegersson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.11.2009 19:56

ViestiKirjoittaja wegersson » 14.1.2010 6:53

Ite pahvin vaihto oli 150 siihe päälle jakohiha rulla vesipumppu oli +100e + kannen oikasu oli 150 :S + osat

Eli totaalii tuli kans pahvin kanssa n.500e


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa