Golf 1.8 mk3 paisuntasäiliö tulvii/kuivaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.8 mk3 paisuntasäiliö tulvii/kuivaa
Elikkäs paisuntasäiliöstä häviää jäähytysnesteet nopeasti. Auto ei oireile mitenkään muuten kuin että lämmöt ajellessa 70-80 luokkaa (pitäs kuulemma nousta kohtisuoraan ylös).
Äsken kurvaillessani pihasta lähtiessä syttyi jäähytysnesteen merkkivalo joten auto parkkiin ja lisäämään se minimin ja maximin väliin. Noin 15 km ajeltuani tarkistin tilanteen paisuntasäiliöstä ja zädääm se olikin pompannut noin 4 cm maxin yläpuolelle (kone käynnissä ja lämmin). Jatkoin ajelua ja kotipihaan päästyäni auto kiinni ja konepelti taas auki. Pinta lähti samantien laskuun ja paisuntasäiliöstä kuului lorotus. ei tosin näyttäny vuotavan kyljessä olevasta venttilistä josta siitäkin on neste tulvinut paisuntasäiliön alla olevasta märästä läntistä päätellen.
Kun korkin avaa lämpimänä niin suhauttaa "normaalisti" siitä venttiilistä liemiä jonkun verran.
Hieman nestettä tihkuttaa myös koneen kyljessä oleva muovinen häkkyrä johon tulee jäähytysletkuja kiinni. mötikkä on ehjä ja pieni tiputtelu ei korjaantunut tiivisteen vaihdolla.
Joten voisko olla että paisuntasäiliön korkki olis epäkunnossa ja ei päästä ylimääräsiä paineita poikkeen.
Pientä osviittaa nesteen kulutuksen määrästä antaa varmaan se että säiliöön on nyt uponnut noin 7 litraa -34 asteen kestävää sinistä jäähdytysnestettä ja kilometrejä on sinä aikana tullut noin 300-400 joten mistään pikkutihkuttelusta ei ole kyse.
Käyn huomenna motonetistä paisuntasäiliön korkin hakemassa kun se ei kovin kallis ole.
Joten jos jollain kokemusta kys ilmiöstä niin kertokaapa millä ratkesi.
Toivotaan korkkia ja pelätään kanspahvia. Tosin kylmänä ei kupli korkki auki paisarissa eikä myöskään jäähytysnestettä putkessa ja auto käy ja starttaa todella hyvin kelillä kuin kelillä.
Pahoittelut hyvin epäselvästä tekstistä :D. Kysy jos joku jäi epäselväksi.
Edit: Jaa no näkyy kuitenki olevan 20egee tuo korkki joten ei ihan turhanpäiten kehtais männä ostamaan kuitenkaan kun köyhä työtön olen.
Edit: Vai onko se sittenki 7e, en tiijä mene ja kysy :D. Aamulla motonettiin.
Äsken kurvaillessani pihasta lähtiessä syttyi jäähytysnesteen merkkivalo joten auto parkkiin ja lisäämään se minimin ja maximin väliin. Noin 15 km ajeltuani tarkistin tilanteen paisuntasäiliöstä ja zädääm se olikin pompannut noin 4 cm maxin yläpuolelle (kone käynnissä ja lämmin). Jatkoin ajelua ja kotipihaan päästyäni auto kiinni ja konepelti taas auki. Pinta lähti samantien laskuun ja paisuntasäiliöstä kuului lorotus. ei tosin näyttäny vuotavan kyljessä olevasta venttilistä josta siitäkin on neste tulvinut paisuntasäiliön alla olevasta märästä läntistä päätellen.
Kun korkin avaa lämpimänä niin suhauttaa "normaalisti" siitä venttiilistä liemiä jonkun verran.
Hieman nestettä tihkuttaa myös koneen kyljessä oleva muovinen häkkyrä johon tulee jäähytysletkuja kiinni. mötikkä on ehjä ja pieni tiputtelu ei korjaantunut tiivisteen vaihdolla.
Joten voisko olla että paisuntasäiliön korkki olis epäkunnossa ja ei päästä ylimääräsiä paineita poikkeen.
Pientä osviittaa nesteen kulutuksen määrästä antaa varmaan se että säiliöön on nyt uponnut noin 7 litraa -34 asteen kestävää sinistä jäähdytysnestettä ja kilometrejä on sinä aikana tullut noin 300-400 joten mistään pikkutihkuttelusta ei ole kyse.
Käyn huomenna motonetistä paisuntasäiliön korkin hakemassa kun se ei kovin kallis ole.
Joten jos jollain kokemusta kys ilmiöstä niin kertokaapa millä ratkesi.
Toivotaan korkkia ja pelätään kanspahvia. Tosin kylmänä ei kupli korkki auki paisarissa eikä myöskään jäähytysnestettä putkessa ja auto käy ja starttaa todella hyvin kelillä kuin kelillä.
Pahoittelut hyvin epäselvästä tekstistä :D. Kysy jos joku jäi epäselväksi.
Edit: Jaa no näkyy kuitenki olevan 20egee tuo korkki joten ei ihan turhanpäiten kehtais männä ostamaan kuitenkaan kun köyhä työtön olen.
Edit: Vai onko se sittenki 7e, en tiijä mene ja kysy :D. Aamulla motonettiin.
Vuosien saatossa omistamieni vaggineiden lukumäärä on jo toisella kymmenellä mutta yksikään ei ole kuumaksikaan ajetulla koneella työntänyt nesteitä pihalle jos säiliön korkin availee tosi varovasti vaikka olisi pinta laitettu kylmänä maksimin kohdille että ikävä kyllä luulen että pikku projektia on tiedossa. Kaikkihan nuo on tietty yksilöitä että saatan myös olla toivon mukaan sinun kannalta väärässäkin....
vuoto
tulee mieleen edellinen autoni jossa oli samoja oireita, passat -89 1.8i jossa oli hiushalkeama anturikotelossa, vuoti lämpimänä ja aiheutti ongelmia. anturikotelo ei maksanut montaa kymppiä (10-20e), uudet 0-renkaat kannattaa vaihtaa samalla antureille ja kotolon/kannen väliin, vaihdon jälkeen nesteet/lämmöt pysyivät normaalissa.
Flekti ei toimi todennäköisesti sen takia kun se on kiero kun venäjäläinen johtuen entisen omistajan ajotyylistä joka vietti vähän tolppaan päin. Ja ei tuoksu pakokaasu makialta. Täytyy vielä testata se että onko syyläri tasasesti lämmin jos sattus olemaan tukossa. Pääsis helpommalla jos vaihtas vaan syylärin ja ei tarttis ruveta kanspahvii vaihtamaan.
Jeps elikkä hihnat kyllä menee sieltä mistä kuuluukin todettu coltsun itsensä tarkastamana.
Tänään tuli sitten tarkemmin katsastettua tilanne mahdollisen kannentiivisteen palamisen johdosta. Elikkäs kyllä sieltä paisarista löytyy semmonen "kalvo" joka näyttää siltä kun sinne ois tippa bensaa tai öljyä tipahtanu ja pakokaasutkin tuoksuu imeltältä kun vaihdoin venäläiseen myrkynväriseen nesteeseen.
Elikkäs homma alkaa olla sitämyöten selvä että vika on paikallistettu kansipahviin ja seuraavaks aletaan sitten kysellä joensuun seudulta tekiää jolta löytys paikka ja vehkeet pahvin vaihtoon, tottakai korvausta vastaan.
Joten jos kiinnostusta löytyy tommosen 1,8 litrasen varianttigolffin pahvin vaihtoon niin laita vaikka privaviestiä tai suoraan sähköpostiin [email protected]. Jos jotain hinta arvioo vielä mukaan sais nii son Bueno. Jos joku on ammattikouluilla käyttäny nii mimmosta hintaa ne siellä pitää ja kestääkö aina se 3 viikkoa vaihtaessa. nimimerkillä velipojan ooppelissa meni pahvi uusiks.
Tänään tuli sitten tarkemmin katsastettua tilanne mahdollisen kannentiivisteen palamisen johdosta. Elikkäs kyllä sieltä paisarista löytyy semmonen "kalvo" joka näyttää siltä kun sinne ois tippa bensaa tai öljyä tipahtanu ja pakokaasutkin tuoksuu imeltältä kun vaihdoin venäläiseen myrkynväriseen nesteeseen.
Elikkäs homma alkaa olla sitämyöten selvä että vika on paikallistettu kansipahviin ja seuraavaks aletaan sitten kysellä joensuun seudulta tekiää jolta löytys paikka ja vehkeet pahvin vaihtoon, tottakai korvausta vastaan.
Joten jos kiinnostusta löytyy tommosen 1,8 litrasen varianttigolffin pahvin vaihtoon niin laita vaikka privaviestiä tai suoraan sähköpostiin [email protected]. Jos jotain hinta arvioo vielä mukaan sais nii son Bueno. Jos joku on ammattikouluilla käyttäny nii mimmosta hintaa ne siellä pitää ja kestääkö aina se 3 viikkoa vaihtaessa. nimimerkillä velipojan ooppelissa meni pahvi uusiks.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa