Terve,
Ongelma-auto on -98 Passat 1,9tdi 81kw4-vaihteisella automaatilla (AG4/01N?).
Lähdinpä aamulla volkkarilla töihin, siis kone käyntiin, vaihde d:lle ja menoksi.
Auto vaikutti oudolta ja huomasinkin, jotta kolmonen oli koko ajan päällä (vaihde D-asennossa). Nelonen ei mennyt lainkaan päälle, eikä valoihin pysähdyttäessä ykkönen tai kakkonenkaan, paikaltaan lähtökin siis kolmosella.
Pakko 1, -2 ja -3 toimivat kyllä aivan hyvin, kuten myös pakki.
D-asennossa kuitenkin aina kolmonen päällä.
Onko ajatuksia, mikä lie vikana?
Automaattivaihteisto rikki?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaako mittaristossa kaikki vaihteiston "asennonilmaisimet" yhtäaikaa, siis näyttääkö mittaristo kuin olisi kaikki vaihteet päällä yhtäaikaa ?
Korjasin yhden vastaavan vian avaamalla vaihteiston ohjain boksin ja kuivasin ja käsittelin elektroniikan silikonilla hapettumisen ehkäisemiseksi.
Boksi takaisin ja vikakoodien kuittaus ja eikun menoksi.
Korjasin yhden vastaavan vian avaamalla vaihteiston ohjain boksin ja kuivasin ja käsittelin elektroniikan silikonilla hapettumisen ehkäisemiseksi.
Boksi takaisin ja vikakoodien kuittaus ja eikun menoksi.
Ei, mittaristossa ei pala kuin yksi asennonilmaisin kerrallaan, eli se vaihde joka on oikeasti valittuna.
Vaihteistossa kun ei ole ollut mielestäni tähän asti mitään vikaa niin ainoana sattumana juolahti mieleen, jotta tämä oli nyt ensimmäinen aamu kun käytin lohkolämmitintä, mutta tällä EI VOI olla yhteyttä... ajatus vain heräsi tuosta pakkaskelistä ja kosteudesta.
Edelleen seuraamme mielenkiinnolla ajatuksia aiheesta, kiitos.
Vaihteistossa kun ei ole ollut mielestäni tähän asti mitään vikaa niin ainoana sattumana juolahti mieleen, jotta tämä oli nyt ensimmäinen aamu kun käytin lohkolämmitintä, mutta tällä EI VOI olla yhteyttä... ajatus vain heräsi tuosta pakkaskelistä ja kosteudesta.
Edelleen seuraamme mielenkiinnolla ajatuksia aiheesta, kiitos.
Ja vikahan selvisi:
Vaihteiston kyljestä oli yksi anturi tullut tiensä päähän, ja uusi on jo asennettu.
Aluksi epäilty laatikon ohjainboksi olikin kuiva, ei vikaa. Samalla kuitenkin selvisi että hanttarin matto ui silti melko lailla johtuen tukkeentuneista valumarei'istä akun alla. Ohjainboksinkin kastuminen olisi siis ollut vain ajan kysymys.
Laatikko toimii nyt ja auto on kuivatuksessa.
Iso kiitos Ranelle nopeasta ja osaavasta avusta.
Vaihteiston kyljestä oli yksi anturi tullut tiensä päähän, ja uusi on jo asennettu.
Aluksi epäilty laatikon ohjainboksi olikin kuiva, ei vikaa. Samalla kuitenkin selvisi että hanttarin matto ui silti melko lailla johtuen tukkeentuneista valumarei'istä akun alla. Ohjainboksinkin kastuminen olisi siis ollut vain ajan kysymys.
Laatikko toimii nyt ja auto on kuivatuksessa.
Iso kiitos Ranelle nopeasta ja osaavasta avusta.
Jep taitaa se turbiini ainakin luistaa. ei vaan ole kokemusta automaatista.
Pitää ensin tehä öljynvaihto lootaan ja kattoa muuttuuko?
Sitte jos sais vähä apuja vanhan korjaamokuitin selvennykseen, edellinen omistaja teettäny jotakin remonttia laatikkoon jos joku selventäs mitä siihen on tehty.
Kuitti
Pitää ensin tehä öljynvaihto lootaan ja kattoa muuttuuko?
Sitte jos sais vähä apuja vanhan korjaamokuitin selvennykseen, edellinen omistaja teettäny jotakin remonttia laatikkoon jos joku selventäs mitä siihen on tehty.
Kuitti
Eipä se taida siitä öljynvaihdosta hassummaksi tulla.
Turbiini ja jotain solenoidia sinne on jo vaihdettu, mitä nyt pää kenossa äkkiä katoin.
Mutta noi AG4:t on kyllä niin pashoja, että voi kolmessa vuodessa porsia helposti uudelleen.
Kyllä sen nyt kannattaa kuitenkin jollekin asiantuntijalle viedä ja antaa koittaa, äkkiä se sanoo tohtoroidaanko vai laastaroidaanko.
Turbiini ja jotain solenoidia sinne on jo vaihdettu, mitä nyt pää kenossa äkkiä katoin.
Mutta noi AG4:t on kyllä niin pashoja, että voi kolmessa vuodessa porsia helposti uudelleen.
Kyllä sen nyt kannattaa kuitenkin jollekin asiantuntijalle viedä ja antaa koittaa, äkkiä se sanoo tohtoroidaanko vai laastaroidaanko.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa