Automaattivaihteisto rikki?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

Automaattivaihteisto rikki?

ViestiKirjoittaja vw007 » 4.11.2008 6:42

Terve,
Ongelma-auto on -98 Passat 1,9tdi 81kw4-vaihteisella automaatilla (AG4/01N?).

Lähdinpä aamulla volkkarilla töihin, siis kone käyntiin, vaihde d:lle ja menoksi.
Auto vaikutti oudolta ja huomasinkin, jotta kolmonen oli koko ajan päällä (vaihde D-asennossa). Nelonen ei mennyt lainkaan päälle, eikä valoihin pysähdyttäessä ykkönen tai kakkonenkaan, paikaltaan lähtökin siis kolmosella.
Pakko 1, -2 ja -3 toimivat kyllä aivan hyvin, kuten myös pakki.
D-asennossa kuitenkin aina kolmonen päällä.

Onko ajatuksia, mikä lie vikana?

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 4.11.2008 14:56

Varaohjelma päällä, äkkiä korjaamolle.

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 4.11.2008 15:53

Varaohjelma, kuulostaa kalliilta...

Onko ideoita, mihin viedä Turun seudulla?
Tietysti VW-autolle joo, mutta jokin halvempikin kävisi...

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 4.11.2008 17:55

Palaako mittaristossa kaikki vaihteiston "asennonilmaisimet" yhtäaikaa, siis näyttääkö mittaristo kuin olisi kaikki vaihteet päällä yhtäaikaa ?
Korjasin yhden vastaavan vian avaamalla vaihteiston ohjain boksin ja kuivasin ja käsittelin elektroniikan silikonilla hapettumisen ehkäisemiseksi.
Boksi takaisin ja vikakoodien kuittaus ja eikun menoksi.

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 4.11.2008 19:47

Ei, mittaristossa ei pala kuin yksi asennonilmaisin kerrallaan, eli se vaihde joka on oikeasti valittuna.

Vaihteistossa kun ei ole ollut mielestäni tähän asti mitään vikaa niin ainoana sattumana juolahti mieleen, jotta tämä oli nyt ensimmäinen aamu kun käytin lohkolämmitintä, mutta tällä EI VOI olla yhteyttä... ajatus vain heräsi tuosta pakkaskelistä ja kosteudesta.

Edelleen seuraamme mielenkiinnolla ajatuksia aiheesta, kiitos.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 4.11.2008 19:58

Mulla on sulle kokeeksi vaihtoboxi + pääsen lodjun aivoihin käsiksi.
Haritussa olen.Laita privaa niin vaihdetaan numerot.

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 5.11.2008 20:22

Ja vikahan selvisi:

Vaihteiston kyljestä oli yksi anturi tullut tiensä päähän, ja uusi on jo asennettu.

Aluksi epäilty laatikon ohjainboksi olikin kuiva, ei vikaa. Samalla kuitenkin selvisi että hanttarin matto ui silti melko lailla johtuen tukkeentuneista valumarei'istä akun alla. Ohjainboksinkin kastuminen olisi siis ollut vain ajan kysymys.

Laatikko toimii nyt ja auto on kuivatuksessa.
Iso kiitos Ranelle nopeasta ja osaavasta avusta.

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 22.11.2009 21:36

Mikähän olis vikana?
ja mikä olis lääke.
Koodia löyty
74kw pasunassa loota paikallaan
Laatikko kÄyttäytyy muutenkin omituisesti, Vaihtaa pienemmälle pienestä kaasun lisäyksestä.
Kuva

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 22.11.2009 22:45

Öljyt vähissä?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 25.11.2009 12:43

Tuollanen koodi oli yhdessä AG4 askissa, jossa oli turbiini remontin tarpeessa.

Turbiinille siis remppaa varmaan tiedossa, taitaa vähän luistaakin tuo aski?

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 25.11.2009 19:01

Jep taitaa se turbiini ainakin luistaa. ei vaan ole kokemusta automaatista.

Pitää ensin tehä öljynvaihto lootaan ja kattoa muuttuuko?

Sitte jos sais vähä apuja vanhan korjaamokuitin selvennykseen, edellinen omistaja teettäny jotakin remonttia laatikkoon jos joku selventäs mitä siihen on tehty.

Kuitti

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.11.2009 23:13

Eipä se taida siitä öljynvaihdosta hassummaksi tulla.

Turbiini ja jotain solenoidia sinne on jo vaihdettu, mitä nyt pää kenossa äkkiä katoin.

Mutta noi AG4:t on kyllä niin pashoja, että voi kolmessa vuodessa porsia helposti uudelleen.

Kyllä sen nyt kannattaa kuitenkin jollekin asiantuntijalle viedä ja antaa koittaa, äkkiä se sanoo tohtoroidaanko vai laastaroidaanko.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa