transport T5 lisää tilaa kuskille ja automaatin kestävyys?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
transport T5 lisää tilaa kuskille ja automaatin kestävyys?
Kävin tänään koittamssa tommosta T5 portteria automaatilla. Kiinnostus hersi kovasti, ajettavuudeltaan yms. todella mukava. Ainoa mikä häiritsi oli se, että kuskin penkkiä ois pitäny saada n. 10cm ainaki taaksepäin. Saako sitä säätövaraa mitenkään lisää? Voiko takaseinää siirtää järkevästi taaksepäin tai muuten? Kai muillakin pitkillä ihmisillä on Porttereita, vai?
Toinen kysymys automaatista, kestääkö se vaunun vetoa tms. ?
Onko muissa pakuissa enemmän jalkatilaa kuskille?
Toinen kysymys automaatista, kestääkö se vaunun vetoa tms. ?
Onko muissa pakuissa enemmän jalkatilaa kuskille?
Itse ostin lasikuituisen verhoillun väliseinän tuolta. Moinen seinä tietenkin vie vähän tavaratilaa, mutta saavutettu hyöty on mielestäni sen arvoinen. Olen nähnyt alkuperäistä väliseinää siirretyn siten, että väliin laitetaan esim solumuovieristettä ja kiinnityspultit pidennetään. Ei kaunis viritys, mutta näytti parissa autossa toimivalta.
Lisätilaa voit koittaa väliseinättömässä T5:ssa (Caravelle/Multivan/Shuttle), riittääkö jalkatila niissä kun vedät penkin taka-asentoon.
Tomaatista ei ole kokemuksia kun on tullut hankittua noita nelikkoja joihin tomaattia ei saa.
Lisätilaa voit koittaa väliseinättömässä T5:ssa (Caravelle/Multivan/Shuttle), riittääkö jalkatila niissä kun vedät penkin taka-asentoon.
Tomaatista ei ole kokemuksia kun on tullut hankittua noita nelikkoja joihin tomaattia ei saa.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Se uusi 6-lovinen automaatti on kestänyt ainakin täällä meilläpäin takseissa. Suurin osa ajosta tulee kaupungissa joten vaihtoja on varmasti tuplamäärä maantieajoon. Kärryhommiin en osaa sanoa mitään laatikon kestävyydestä tai soveltuvuudesta.
Huhu kertoo että öljyjä ei kannattaisi laatikkoon vaihtaa ollenkaan. En tiedä onko totta?
Huhu kertoo että öljyjä ei kannattaisi laatikkoon vaihtaa ollenkaan. En tiedä onko totta?
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Väliseinä
Mitenkäs tuolainen lasikuitu lulla kestää takaa lentelevää tavaraa kolari tilantessa?
katsoin taanoin ruotsalaisen dockumentin kun volvo 740 takakontin laitettin työkalu pakki kiinitämättä ja vetäistin hanat kiinni tuli kuin ohjus etupenkille asti takapenkin läpi.
oletaisi että tuo peltinen nyt on ainakin mitoitettu kestämään jotakin?
hiljenikö melu muuten takaa eli onko tuossa lissä eristystä?
tietäkö kukaan mistä löytyisi tuolaiset muovi lokarit tavaratilaan renkaiden pääle saisi vähän sitä kuminaa pienemälle.
katsoin taanoin ruotsalaisen dockumentin kun volvo 740 takakontin laitettin työkalu pakki kiinitämättä ja vetäistin hanat kiinni tuli kuin ohjus etupenkille asti takapenkin läpi.
oletaisi että tuo peltinen nyt on ainakin mitoitettu kestämään jotakin?
hiljenikö melu muuten takaa eli onko tuossa lissä eristystä?
tietäkö kukaan mistä löytyisi tuolaiset muovi lokarit tavaratilaan renkaiden pääle saisi vähän sitä kuminaa pienemälle.
Onhan tuo laatikko ilmeisesti jotenkin noissa postin autoissakin kestänyt,sen kovemmalle ei taida kyllä missään joutua.
Poliisit on tietääkseni kyllä siirtyneet takaisin käsivaihteisiin, onko sitten syynä vaihteiston kestävyys vai halvempi hankintahinta, sitä en tiedä. Postin autoissakin kestävyys lienee hieman kyseenalaista, riippuu tietysti käyttäjästä.
Väittävät lasikuituisen kestävän melkoista kolhimista, ei se peltinenkään loppujen lopuksi kovin paksu ole. Peltinen rämisee helposti, jota toki saa vaimennettua liimaamalla huopaa pellin päälle. Tuossa lasikuituisessa on huopaa ohjaamon puolella vakiona.
Melun hiljenemistä takaa on paha verrata aiempaan kun samalla (molemmissa pirsseissä joihin tuon olen teetättänyt) eristettiin tavaratilan seinät ja katto. Hiljenihän se takaa kantautuva melu, mutta mikä sitten on seinän osuutta ja mikä muun eristämisen jää arvailujen varaan.
Niin tuon hinta jäi avoimeksi kun tein vastakauppoja tuonne samaan aikaan niin osa laskuista kuitattiin näillä.
Melun hiljenemistä takaa on paha verrata aiempaan kun samalla (molemmissa pirsseissä joihin tuon olen teetättänyt) eristettiin tavaratilan seinät ja katto. Hiljenihän se takaa kantautuva melu, mutta mikä sitten on seinän osuutta ja mikä muun eristämisen jää arvailujen varaan.
Niin tuon hinta jäi avoimeksi kun tein vastakauppoja tuonne samaan aikaan niin osa laskuista kuitattiin näillä.
automaatti EI kestä vetoa tai mitään muutakaan normaaliajoa, itselläni ajossa nyt 460tkm ajettu T5 portteri(96kw) ja 4. aski menossa. auto siis invavarustettu taksi eli painaa noin 600-700kg enemmän kuin tyhjä pakettimalli. viimeisin laatikko meni omaan piikkiin, 7000e töineen!!!
kone toimii todella hyvin, vetää kuin uusi, mitään muuta ei ole 2,5v aikana tehty kuin 160tkm kohdalla vaihdettu vesipumppu. muuten vaan öljyä vaihdettu ja aina 7,5km välein lisätty 1litra.Konetta voin lämpimästi suositella mutta laatikkoa EI missään nimessä. Sitäpaitsi en ole vielä yhdeltäkään taksimieheltä kuullut että olisi yli 150tkm kestäny tuo loota!!!
kone toimii todella hyvin, vetää kuin uusi, mitään muuta ei ole 2,5v aikana tehty kuin 160tkm kohdalla vaihdettu vesipumppu. muuten vaan öljyä vaihdettu ja aina 7,5km välein lisätty 1litra.Konetta voin lämpimästi suositella mutta laatikkoa EI missään nimessä. Sitäpaitsi en ole vielä yhdeltäkään taksimieheltä kuullut että olisi yli 150tkm kestäny tuo loota!!!
Laatikon kohdalta kuuluu sellaista "louskutusta" tyhjäkäynnillä... Kuskin penkissä istuessä myös tuntuu tärinä tyhjäkäynnillä.
Nuo T5:sen automaattilootat kestää reilun tuplat siihen verrattuna mitä vanhan T4:sen automaatit kestää. Ite en oo joutunu vaihtaa yhtään T5:sen tomaattilootaa ennen 250tkm. Postiautot on poikkeus, niissä hajoaa melkeinpä kaikki 10 kertaa aikaisemmin kuin muussa käytössä.
Hyvin on kestäny passatpwd:llä portteri jos laatikoita 4 on menny, eikä yhtään turboa 460tkm aikana ja toisella vesipumpulla ajettu jo 300tkm... Saattaa olla hieman turbon ja vesipumpun akseissa välystä.
Nuo T5:sen automaattilootat kestää reilun tuplat siihen verrattuna mitä vanhan T4:sen automaatit kestää. Ite en oo joutunu vaihtaa yhtään T5:sen tomaattilootaa ennen 250tkm. Postiautot on poikkeus, niissä hajoaa melkeinpä kaikki 10 kertaa aikaisemmin kuin muussa käytössä.
Hyvin on kestäny passatpwd:llä portteri jos laatikoita 4 on menny, eikä yhtään turboa 460tkm aikana ja toisella vesipumpulla ajettu jo 300tkm... Saattaa olla hieman turbon ja vesipumpun akseissa välystä.
Eihän tässä sitten mitään hätää ole, minun käytölläni entisessä T4 Caravellessa tdi (vm99) automaattilaatikko oli vielä kunnossa 200tkm kohdalla, naftalämppäri vain poltti auton. Reilut tuplat niihin kilometreihin, niin olen ehtinyt luultavasti jo vaihtaa T5:n pois :)
Toki Essolla vaihdateltiin automaattilootaan öljyjä.
Toki Essolla vaihdateltiin automaattilootaan öljyjä.
hyvin on kone kyllä kestänyt. nyt ajettu jo yli 470tkm, eikä vieläkään mitään, vesipumppu tosin vaihdettu melkovarmaan kyllä ainakin siinä 300tkm kohdalla ihan huoltotoimenpiteenä, mutta tarkotin ettei hajonnut ole tienpäälle tms. turbo on kyllä ihan alkuperäinen ja ajattelin kyllä ajaa sen ihan loppuun, vedot tallella. Mutta en usko että tuo laatikko voi kestää mitenkään millään ajolla. meillä tulee lähes pelkkää matka-ajoa se ~170tkm vuoteen eikä kestä yli 100tkm. En ole kuullut keneltäkään ambulanssikuskilta, taksarilta, postikuskilta, läheteiltä, että tuo laatikko kestäisi yhtään mitään. En kyllä voi ymmärtää jos joku väittää että kestää, ihan yhtähuono on kuin tuo t4 kuminauha!!!
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
ajattelin päivittää tietoja portterista, ajettu 639tkm! Kone toimii, laatikko ei, siis edellinen hajosi 510tkm ja nyt on laakkosella testissä, vaihdetaanko vai ei =O tosiaan turbo ja pakosarja meni tuossa 550tkm kohdalla ihan omien mokien takia, ahdin oli vielä 500tkm kohdalla mainiossa kunnossa! Tosin matka-ajossahan tuo nyt ei niinkään kulu, luulisi ettei laatikkokaan! Joudun perumaan puheitani, jututin 190tkm ajetun t5:sen omistajaa johon automaatti oli vaihdettu vasta 180tkm kohdalla, eli tällähetkellä tiedän yhden automaatti T5:n jonka automaatti on kestänyt yli 150tkm ihan normaalissa työajossa! Eli minun ajokilometreillä juuri vähän yli vuoden, eli jokatoinen laatikko menee omaan "piikkiin." ottaisikohan seuraavaksi kovan askin =)
Kävin tänään koittamssa tommosta T5 portteria automaatilla. Kiinnostus hersi kovasti, ajettavuudeltaan yms. todella mukava. Ainoa mikä häiritsi oli se, että kuskin penkkiä ois pitäny saada n. 10cm ainaki taaksepäin. Saako sitä säätövaraa mitenkään lisää? Voiko takaseinää siirtää järkevästi taaksepäin tai muuten?
Kannattaa käydä katsastusasemalla varmistamassa onko tuo mahdollista. Ainakin joissain pienemmissä pakettiautoissa tulee tavaratilan tilavuus vastaan ja autoverovapauden ehdot eivät enää täytykään. Katsastuksessa voi odottaa ikävä yllätys kun menee täysimääräinen uuden auton arvoa vastaava autovero maksuun.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Meillä on tehty useampaan T4:seen ja T5:seen vanerista väliseinä. Jo 5cm siirto T5:ssa tekee kyllä ihmeitä. Samalla on tehty säilytystilaa siihen selkänojien taakse. Napeesti tekee vanerista ja verhoilee huovalla niin ei maksa paljon eikä nitise eikä natise. Ja hiljentää kabiiniakin. Tuossa T5:ssa mikä itsellä on ajossa ei tosin tätä ole tehty, mutta hyvin siinä on mahtunut ajelemaan kun pitää vaan selkänojan melko pystyssä eikä missään teinikorolla makuuasennossa... Ja mittaa on 194cm että en nyt ihan kääpiö ole jos en miehenkään mittainen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa