transport T5 lisää tilaa kuskille ja automaatin kestävyys?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

transport T5 lisää tilaa kuskille ja automaatin kestävyys?

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 19.9.2008 21:25

Kävin tänään koittamssa tommosta T5 portteria automaatilla. Kiinnostus hersi kovasti, ajettavuudeltaan yms. todella mukava. Ainoa mikä häiritsi oli se, että kuskin penkkiä ois pitäny saada n. 10cm ainaki taaksepäin. Saako sitä säätövaraa mitenkään lisää? Voiko takaseinää siirtää järkevästi taaksepäin tai muuten? Kai muillakin pitkillä ihmisillä on Porttereita, vai?

Toinen kysymys automaatista, kestääkö se vaunun vetoa tms. ?

Onko muissa pakuissa enemmän jalkatilaa kuskille?

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 20.9.2008 7:45

Itse ostin lasikuituisen verhoillun väliseinän tuolta. Moinen seinä tietenkin vie vähän tavaratilaa, mutta saavutettu hyöty on mielestäni sen arvoinen. Olen nähnyt alkuperäistä väliseinää siirretyn siten, että väliin laitetaan esim solumuovieristettä ja kiinnityspultit pidennetään. Ei kaunis viritys, mutta näytti parissa autossa toimivalta.
Lisätilaa voit koittaa väliseinättömässä T5:ssa (Caravelle/Multivan/Shuttle), riittääkö jalkatila niissä kun vedät penkin taka-asentoon.

Tomaatista ei ole kokemuksia kun on tullut hankittua noita nelikkoja joihin tomaattia ei saa.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 20.9.2008 12:45

Paljonko se seinä kustansi ja paljoko sillä saa lisätilaa? Oisko sulla kuvaa laittaa vaikka sähköpostiin?
sami.pennanen(at)multi.fi

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 20.9.2008 14:31

Se uusi 6-lovinen automaatti on kestänyt ainakin täällä meilläpäin takseissa. Suurin osa ajosta tulee kaupungissa joten vaihtoja on varmasti tuplamäärä maantieajoon. Kärryhommiin en osaa sanoa mitään laatikon kestävyydestä tai soveltuvuudesta.
Huhu kertoo että öljyjä ei kannattaisi laatikkoon vaihtaa ollenkaan. En tiedä onko totta?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 20.9.2008 19:12

Onhan tuo laatikko ilmeisesti jotenkin noissa postin autoissakin kestänyt,sen kovemmalle ei taida kyllä missään joutua.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 20.9.2008 20:12

Taitaa olla se manuaaliaski kuitenki paras tollaseen "työkoneeseen", jos vaikka lisää voimaa haluais jossain vaiheessa..

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 20.9.2008 21:53

Tuolla on kuva edellisestä portterista missä oli myös tuommoinen väliseinä.

kokkola
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2008 22:57

Väliseinä

ViestiKirjoittaja kokkola » 21.9.2008 9:52

Mitenkäs tuolainen lasikuitu lulla kestää takaa lentelevää tavaraa kolari tilantessa?

katsoin taanoin ruotsalaisen dockumentin kun volvo 740 takakontin laitettin työkalu pakki kiinitämättä ja vetäistin hanat kiinni tuli kuin ohjus etupenkille asti takapenkin läpi.

oletaisi että tuo peltinen nyt on ainakin mitoitettu kestämään jotakin?

hiljenikö melu muuten takaa eli onko tuossa lissä eristystä?

tietäkö kukaan mistä löytyisi tuolaiset muovi lokarit tavaratilaan renkaiden pääle saisi vähän sitä kuminaa pienemälle.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 21.9.2008 10:02

Onhan tuo laatikko ilmeisesti jotenkin noissa postin autoissakin kestänyt,sen kovemmalle ei taida kyllä missään joutua.


Poliisit on tietääkseni kyllä siirtyneet takaisin käsivaihteisiin, onko sitten syynä vaihteiston kestävyys vai halvempi hankintahinta, sitä en tiedä. Postin autoissakin kestävyys lienee hieman kyseenalaista, riippuu tietysti käyttäjästä.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 21.9.2008 11:47

Väittävät lasikuituisen kestävän melkoista kolhimista, ei se peltinenkään loppujen lopuksi kovin paksu ole. Peltinen rämisee helposti, jota toki saa vaimennettua liimaamalla huopaa pellin päälle. Tuossa lasikuituisessa on huopaa ohjaamon puolella vakiona.

Melun hiljenemistä takaa on paha verrata aiempaan kun samalla (molemmissa pirsseissä joihin tuon olen teetättänyt) eristettiin tavaratilan seinät ja katto. Hiljenihän se takaa kantautuva melu, mutta mikä sitten on seinän osuutta ja mikä muun eristämisen jää arvailujen varaan.

Niin tuon hinta jäi avoimeksi kun tein vastakauppoja tuonne samaan aikaan niin osa laskuista kuitattiin näillä.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 21.9.2008 12:04

Veljellä on tuollainen 1.9tdi ihan manuaalilaatikolla, kärryn vetoa aina joskus. Laatikko hajosi 50tkm kohdalla, eli ei kai niistä mitkään ikuisia ole... :)

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 21.9.2008 13:48

automaatti EI kestä vetoa tai mitään muutakaan normaaliajoa, itselläni ajossa nyt 460tkm ajettu T5 portteri(96kw) ja 4. aski menossa. auto siis invavarustettu taksi eli painaa noin 600-700kg enemmän kuin tyhjä pakettimalli. viimeisin laatikko meni omaan piikkiin, 7000e töineen!!!
kone toimii todella hyvin, vetää kuin uusi, mitään muuta ei ole 2,5v aikana tehty kuin 160tkm kohdalla vaihdettu vesipumppu. muuten vaan öljyä vaihdettu ja aina 7,5km välein lisätty 1litra.Konetta voin lämpimästi suositella mutta laatikkoa EI missään nimessä. Sitäpaitsi en ole vielä yhdeltäkään taksimieheltä kuullut että olisi yli 150tkm kestäny tuo loota!!!

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 23.9.2008 1:48

Miulla on saksantuonti T5 Multivanin automaattilaatikko kestänyt vielä, mittarissa on nyt 50tkm. Peräkoukun laitatin vasta ja ajattelin kokeilla kärryn vetoakin. Koputtaa puuta...

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 1.10.2008 8:57

kannattaa muistaa myös tuossa T5 vertailussa automaatti versus manuaali seuraava fakta.

Jos automaatti hajoaa X kilometrien jälkeen niin manuaalin pitää samaa tahtia vaihtaa kaksoismassavauhtipyöriä ja kytkimiä. Ja ei nekään ole ilmaisia takuun ulkopuolella.

PTT
-
Viestit: 8
Liittynyt: 31.7.2005 20:12

ViestiKirjoittaja PTT » 19.10.2008 7:56

niin manuaalin pitää samaa tahtia vaihtaa kaksoismassavauhtipyöriä ja kytkimiä. Ja ei nekään ole ilmaisia takuun ulkopuolella.


Mitenkäs nämä oireilee?

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 19.10.2008 11:50

Laatikon kohdalta kuuluu sellaista "louskutusta" tyhjäkäynnillä... Kuskin penkissä istuessä myös tuntuu tärinä tyhjäkäynnillä.

Nuo T5:sen automaattilootat kestää reilun tuplat siihen verrattuna mitä vanhan T4:sen automaatit kestää. Ite en oo joutunu vaihtaa yhtään T5:sen tomaattilootaa ennen 250tkm. Postiautot on poikkeus, niissä hajoaa melkeinpä kaikki 10 kertaa aikaisemmin kuin muussa käytössä.

Hyvin on kestäny passatpwd:llä portteri jos laatikoita 4 on menny, eikä yhtään turboa 460tkm aikana ja toisella vesipumpulla ajettu jo 300tkm... Saattaa olla hieman turbon ja vesipumpun akseissa välystä.

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 19.10.2008 16:30

Eihän tässä sitten mitään hätää ole, minun käytölläni entisessä T4 Caravellessa tdi (vm99) automaattilaatikko oli vielä kunnossa 200tkm kohdalla, naftalämppäri vain poltti auton. Reilut tuplat niihin kilometreihin, niin olen ehtinyt luultavasti jo vaihtaa T5:n pois :)

Toki Essolla vaihdateltiin automaattilootaan öljyjä.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 22.10.2008 12:10

hyvin on kone kyllä kestänyt. nyt ajettu jo yli 470tkm, eikä vieläkään mitään, vesipumppu tosin vaihdettu melkovarmaan kyllä ainakin siinä 300tkm kohdalla ihan huoltotoimenpiteenä, mutta tarkotin ettei hajonnut ole tienpäälle tms. turbo on kyllä ihan alkuperäinen ja ajattelin kyllä ajaa sen ihan loppuun, vedot tallella. Mutta en usko että tuo laatikko voi kestää mitenkään millään ajolla. meillä tulee lähes pelkkää matka-ajoa se ~170tkm vuoteen eikä kestä yli 100tkm. En ole kuullut keneltäkään ambulanssikuskilta, taksarilta, postikuskilta, läheteiltä, että tuo laatikko kestäisi yhtään mitään. En kyllä voi ymmärtää jos joku väittää että kestää, ihan yhtähuono on kuin tuo t4 kuminauha!!!

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 22.10.2008 16:58

Höpö,Höpö. Useammissakin postin portterissa ja Caddyissä yli 100tkm,eikä laatikoissa mitään ongelmia.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 23.10.2008 6:10

meillepäin on sitten tullut ne huonoimmat laatikot. yli 10kpl tiedän jotka hajonneet ennen 100tkm, mielestäni siinä on jo riittävästi perustetta sille että automaattia ei kannata ostaa.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 17.11.2009 13:57

ajattelin päivittää tietoja portterista, ajettu 639tkm! Kone toimii, laatikko ei, siis edellinen hajosi 510tkm ja nyt on laakkosella testissä, vaihdetaanko vai ei =O tosiaan turbo ja pakosarja meni tuossa 550tkm kohdalla ihan omien mokien takia, ahdin oli vielä 500tkm kohdalla mainiossa kunnossa! Tosin matka-ajossahan tuo nyt ei niinkään kulu, luulisi ettei laatikkokaan! Joudun perumaan puheitani, jututin 190tkm ajetun t5:sen omistajaa johon automaatti oli vaihdettu vasta 180tkm kohdalla, eli tällähetkellä tiedän yhden automaatti T5:n jonka automaatti on kestänyt yli 150tkm ihan normaalissa työajossa! Eli minun ajokilometreillä juuri vähän yli vuoden, eli jokatoinen laatikko menee omaan "piikkiin." ottaisikohan seuraavaksi kovan askin =)

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 17.11.2009 14:25

Kyllä ne automaatit on kestänyt, vetohommista en tiedä.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 17.11.2009 22:36

Saaks kysyä että missä helvetin ajossa tulee 170 000 km vuodessa, eli 465 km päivässä - joka jumalan päivä kalenterivuoden ajan?

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 17.11.2009 22:49

tottakai saa=) invataksissahan tämä pirssi on. Viimevuonna oli ennätysvuosi 187tkm vuodessa, tämävuosi ollut hiljaisempaa=( näillä näkymin saa perjantaina uuden askin, sitten taas pääsee vähänaikaa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.11.2009 8:21

Kävin tänään koittamssa tommosta T5 portteria automaatilla. Kiinnostus hersi kovasti, ajettavuudeltaan yms. todella mukava. Ainoa mikä häiritsi oli se, että kuskin penkkiä ois pitäny saada n. 10cm ainaki taaksepäin. Saako sitä säätövaraa mitenkään lisää? Voiko takaseinää siirtää järkevästi taaksepäin tai muuten?


Kannattaa käydä katsastusasemalla varmistamassa onko tuo mahdollista. Ainakin joissain pienemmissä pakettiautoissa tulee tavaratilan tilavuus vastaan ja autoverovapauden ehdot eivät enää täytykään. Katsastuksessa voi odottaa ikävä yllätys kun menee täysimääräinen uuden auton arvoa vastaava autovero maksuun.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 18.11.2009 9:40

passatpwd->

Tämä selvä, kiitos! Kyllä teille kilsoja tulee tosiaan, hatunnosto!

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 18.11.2009 11:03

Eikös jostain saanu semmosta erimuotoista takaseinää jolla penkki mahtuu taaksepäin? Täällä siitä on kirjoiteltu ja linkkikin sinne kuka niitä tekee mut en juuri nyt löydä...

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 18.11.2009 13:04

Alhamolta Ylöjärveltä olen itse syvemmän väliseinän hommannut kun sille oli tarvetta. Ei näissä T5:ssa pitäisi tulla tavaratilan koko vastaan ja eikös se ole poistuva 'rajoite' autoverouudistuksen myötä?

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 18.11.2009 13:42

^Juuripa tuo. Kiitos.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.11.2009 21:07

Ei näissä T5:ssa pitäisi tulla tavaratilan koko vastaan ja eikös se ole poistuva 'rajoite' autoverouudistuksen myötä?


Uusissa autoissa kyllä mutta takautuvasti se ei astu voimaan eli aiempien säännösten mukaisten autojen täytyy tulevaisuudessakin täyttää käyttöönottoajankohdan määräykset.

kiesel
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.11.2008 0:49

ViestiKirjoittaja kiesel » 15.3.2012 18:13

tuo syvä väliseinä maksaa 800€
ja vähä kyllä köyhästä tuntuu kallihilta

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.3.2012 10:48

Ainakaa osa poliiseista ei tykkää automaateista takaa-ajotilanteissa, kun liukkaalla ei voi kontrolloida niin helposti vaihteen vaihtamista. Ei ole kiva jos liukkaassa mutkassa loota pykältää isompaa.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 18.3.2012 13:53

Meillä on tehty useampaan T4:seen ja T5:seen vanerista väliseinä. Jo 5cm siirto T5:ssa tekee kyllä ihmeitä. Samalla on tehty säilytystilaa siihen selkänojien taakse. Napeesti tekee vanerista ja verhoilee huovalla niin ei maksa paljon eikä nitise eikä natise. Ja hiljentää kabiiniakin. Tuossa T5:ssa mikä itsellä on ajossa ei tosin tätä ole tehty, mutta hyvin siinä on mahtunut ajelemaan kun pitää vaan selkänojan melko pystyssä eikä missään teinikorolla makuuasennossa... Ja mittaa on 194cm että en nyt ihan kääpiö ole jos en miehenkään mittainen.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa