Golf IV ESP valo palaa kokoajan! Apuja kaivataan.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

Golf IV ESP valo palaa kokoajan! Apuja kaivataan.

ViestiKirjoittaja cre8tor » 9.11.2009 21:59

Auto on 2001 mallin 4wd IV Golf.

ESP valo on jo palanut jonkinaikaa kokoajan, alussa se syttyi vain sillointällöin.
Vikakoodiksi vagcom ilmoittaa seuraavaa:

VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 1C0 907 379 F
Component and/or Version: ESP ALLRAD MK60 0104
Software Coding: 0023046
Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
012 - Electrical Fault in Circuit
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 012 - Electrical Fault in Circuit

ABS-anturin vaihdoin jo ja vikakoodikin toki sitten hävisi, mutta mikä tuohon ESPiin olis
tehtävissä?

Olen googletellut sun muuta, mutta selvää ratkaisua ongelmaan ei ole oikein löytynyt, joten jos joku osaisi auttaa asiassa, olisin kiitollinen !

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.11.2009 22:09

Sivuttaiskiihtyvyysanturi näyttäisi olevan tiensä päässä. Ihan tyyppivika noissa.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 9.11.2009 22:17

Okei, niin olin ymmärtänytkin. Onkohan sitten miten kallis osa ja missäpäin autoa
kyseinen osa sijaitsee?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 10.11.2009 8:19

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126423

tuossa omastani tarinaa.
sulla on vain se toinen anturi(g200), joka kylläkin samanlainen kuin g251.

pitkkittäisanturi sijaitsee hanskalokeron takana oikealla sivulla.
poikittaisanturi pitäisi olla rattiakselin juuressa.

jos vain tinakolvi pysyy käsissä ja ei ole mikään kovin iso kolvi niin homma kohtuu simppeli.
aikansa rapsuttaa ainetta piirin päältä pois ja itse tein ohjeista poiketen kylkeen reiän josta meisselillä pääsi nostamaan piiriä, ja näin olleen ei lähtenyt mikropiiri irti levyltä.

työkalut mitä tarvit niin talttameisseli, kolvi, imulankaa, tinaa, puukko (leathermanikin käy, oli jopa hyvä) suurennuslasi vois olla jees ja joku pieni ruuvipenkki että saapi piirin paikalleen(menee kyllä toki tarkemmalla käsissä ja sillaikin)
ja jotakin työkaluja purkamisen autosta että saat anturin näköetäisyydelle.
nii ja jotain silikoonia jolla täyttää mötikkä käsittelyn jälkeen.

lopuksi kannattaa varmastikkin VAG-COM:lla konffata perusasetus kohdilleen sitten.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.11.2009 9:08

Meillä olisi yksi tuommoinen palikka hyllyssä ja hintaa sille jäisi meidän kautta 125€. PIstä meiliä, jos kiinnostaa: [email protected]

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 10.11.2009 11:22

Jees !

Kiitoksia näistä infoista, pitänee lähtee tuossa purkamaan osaa pois paikaltaan ja katsoa
mitä sille pystyisi tekemään.

Mikko, Jonden kanssa juttelin eilen ircissä niin hän taisikin mainita että teidän/sinun kautta saa kyseistä osaa. Minä ilmoittelen kunhan tiedän mitä teen kyseiselle palikalle ja varmistan että se varmasti on rikki (irrotan johdot ja katson vikakoodit).

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 11.11.2009 10:51

Nonii

Nyt ois tinailtu piiri kiinni. 2 jalkaa näytti ainakin olevan irti joten kaikkiin vain lisää tinaa ja avot.

Nyt on silikonit kuivumassa, joten menee huomiseen että pääsee testaamaan toimiiko,
mutta laitan messua tänne miten äijän käy

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 15.11.2009 13:09

Näytti tuo anturin purkaminen ja piirin jalkojen uudelleen tinaaminen auttavan osan toimintaan. Eli nyt taas ajonvakautus toimii niinkuin pitääkin!

Basic settingsit kun siihen teki niin hävisi vikakoodikin.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 15.11.2009 17:47

noniin säästöä se on pienikin säästö :)
itsekkkin olin jo lähes ostamassa kyseistä anturia kun löysin tuon ohjeen korjaamiseen ja ajattelin kokeilla ja sehän auttoi.
nyt on pari viikkoa pelannut moitteetta.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 15.11.2009 17:56

näinpä!

On se jos melko hyvä säästö jos 125e säästää tolla korjauksella, tämän päivän ajellut
jonkinverran ja hyvin toimii, enkä uskokaan etteikö toimisi jatkossakin.

Oli nimittäin selvästi ne 2 pinniä piiristä irronnu piirilevystä ja nyt on huolellisesti tinattu
kaikki jalat kiinni.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 13.1.2010 10:47

Nyt ajettu tinailun jälkeen noin 5000km ja täysin moitteitta toiminut tuo anturi

Suosittelen kaikille kyseistä operaatiota joilla sama ongelma sattuu kohdalle !

pexu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.8.2010 23:15

ViestiKirjoittaja pexu » 12.4.2011 21:49

Morjes, mulla se anto vikakoodin 01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
Ja hommasin käytetyn anturin ja nyt huomasin et vieläki vilkuttaa espin valoa.
Tarkottaako tää nyt just sitä pitkittäisanturia? Sen ratin alla olevan vaihoin, mut voiko se sitte olla vielä siinä toisessa anturissa vikaa?

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 9.8.2011 9:56

Lateral Acceleration sensor on sivuttaiskiihtyvyysanturi. Nollasitko vikakoodit anturin vaihdon jälkeen?

Ja muista tehdä basic settingsit kanssa..

nikoko
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2006 22:29

ViestiKirjoittaja nikoko » 13.8.2011 9:44

...
Viimeksi muokannut nikoko, 13.8.2011 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2011 9:58

Onkos kukaan koittanut korjailla noita sivuttaiskiihtyvyys antureita?

Pitäskö sun ajatuksen kanssa lukea tämä viestiketju?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 13.8.2011 10:37

jeps juurikin noin ;D

omalla on nyt päästelty puol toista vuotta ja noin 80tkm eli korjausta vois pitää kohtuu onnistuneena.

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 19.1.2012 16:59

Laitetaas tähän perään kommentti oman Golfin G251:n toiminnasta. Kertaalleen olen sen juotellutkin kasaan, ehkä parisen vuotta sitten.

No nyt kun taas on kunnon ajokelit niin anturi alkoi kiukutella ja lykkäsi ABS/ESP-valot päälle aina kun polkaisi jarrut pohjaan. VCDS sanoi että kiihtyvyyttä on koko ajan 22m/s2, oli auto paikallaan tai liikkeessä. No uusi anturi paikalleen ja homma pelaa taas.

Positiivisena yllärinä takapää vetää nyt "heti" eikä viiveen jälkeen. :-)

Tuosta profiilin Golfistahan siis on kyse.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.1.2012 19:03

Onkos kellään tietoa noista eroavaisuuksissa mk60 esp anturasta? Oon kuullu että niitä olisi erisoftilla maailmalla. R32 mk4 taitaa olla eri kuin muut, ohjausvaihteen ollessa nopeampi...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa