Golf IV ESP valo palaa kokoajan! Apuja kaivataan.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV ESP valo palaa kokoajan! Apuja kaivataan.
Auto on 2001 mallin 4wd IV Golf.
ESP valo on jo palanut jonkinaikaa kokoajan, alussa se syttyi vain sillointällöin.
Vikakoodiksi vagcom ilmoittaa seuraavaa:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 1C0 907 379 F
Component and/or Version: ESP ALLRAD MK60 0104
Software Coding: 0023046
Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
012 - Electrical Fault in Circuit
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 012 - Electrical Fault in Circuit
ABS-anturin vaihdoin jo ja vikakoodikin toki sitten hävisi, mutta mikä tuohon ESPiin olis
tehtävissä?
Olen googletellut sun muuta, mutta selvää ratkaisua ongelmaan ei ole oikein löytynyt, joten jos joku osaisi auttaa asiassa, olisin kiitollinen !
ESP valo on jo palanut jonkinaikaa kokoajan, alussa se syttyi vain sillointällöin.
Vikakoodiksi vagcom ilmoittaa seuraavaa:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 1C0 907 379 F
Component and/or Version: ESP ALLRAD MK60 0104
Software Coding: 0023046
Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
012 - Electrical Fault in Circuit
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200) 012 - Electrical Fault in Circuit
ABS-anturin vaihdoin jo ja vikakoodikin toki sitten hävisi, mutta mikä tuohon ESPiin olis
tehtävissä?
Olen googletellut sun muuta, mutta selvää ratkaisua ongelmaan ei ole oikein löytynyt, joten jos joku osaisi auttaa asiassa, olisin kiitollinen !
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126423
tuossa omastani tarinaa.
sulla on vain se toinen anturi(g200), joka kylläkin samanlainen kuin g251.
pitkkittäisanturi sijaitsee hanskalokeron takana oikealla sivulla.
poikittaisanturi pitäisi olla rattiakselin juuressa.
jos vain tinakolvi pysyy käsissä ja ei ole mikään kovin iso kolvi niin homma kohtuu simppeli.
aikansa rapsuttaa ainetta piirin päältä pois ja itse tein ohjeista poiketen kylkeen reiän josta meisselillä pääsi nostamaan piiriä, ja näin olleen ei lähtenyt mikropiiri irti levyltä.
työkalut mitä tarvit niin talttameisseli, kolvi, imulankaa, tinaa, puukko (leathermanikin käy, oli jopa hyvä) suurennuslasi vois olla jees ja joku pieni ruuvipenkki että saapi piirin paikalleen(menee kyllä toki tarkemmalla käsissä ja sillaikin)
ja jotakin työkaluja purkamisen autosta että saat anturin näköetäisyydelle.
nii ja jotain silikoonia jolla täyttää mötikkä käsittelyn jälkeen.
lopuksi kannattaa varmastikkin VAG-COM:lla konffata perusasetus kohdilleen sitten.
tuossa omastani tarinaa.
sulla on vain se toinen anturi(g200), joka kylläkin samanlainen kuin g251.
pitkkittäisanturi sijaitsee hanskalokeron takana oikealla sivulla.
poikittaisanturi pitäisi olla rattiakselin juuressa.
jos vain tinakolvi pysyy käsissä ja ei ole mikään kovin iso kolvi niin homma kohtuu simppeli.
aikansa rapsuttaa ainetta piirin päältä pois ja itse tein ohjeista poiketen kylkeen reiän josta meisselillä pääsi nostamaan piiriä, ja näin olleen ei lähtenyt mikropiiri irti levyltä.
työkalut mitä tarvit niin talttameisseli, kolvi, imulankaa, tinaa, puukko (leathermanikin käy, oli jopa hyvä) suurennuslasi vois olla jees ja joku pieni ruuvipenkki että saapi piirin paikalleen(menee kyllä toki tarkemmalla käsissä ja sillaikin)
ja jotakin työkaluja purkamisen autosta että saat anturin näköetäisyydelle.
nii ja jotain silikoonia jolla täyttää mötikkä käsittelyn jälkeen.
lopuksi kannattaa varmastikkin VAG-COM:lla konffata perusasetus kohdilleen sitten.
Meillä olisi yksi tuommoinen palikka hyllyssä ja hintaa sille jäisi meidän kautta 125€. PIstä meiliä, jos kiinnostaa: [email protected]
Jees !
Kiitoksia näistä infoista, pitänee lähtee tuossa purkamaan osaa pois paikaltaan ja katsoa
mitä sille pystyisi tekemään.
Mikko, Jonden kanssa juttelin eilen ircissä niin hän taisikin mainita että teidän/sinun kautta saa kyseistä osaa. Minä ilmoittelen kunhan tiedän mitä teen kyseiselle palikalle ja varmistan että se varmasti on rikki (irrotan johdot ja katson vikakoodit).
Kiitoksia näistä infoista, pitänee lähtee tuossa purkamaan osaa pois paikaltaan ja katsoa
mitä sille pystyisi tekemään.
Mikko, Jonden kanssa juttelin eilen ircissä niin hän taisikin mainita että teidän/sinun kautta saa kyseistä osaa. Minä ilmoittelen kunhan tiedän mitä teen kyseiselle palikalle ja varmistan että se varmasti on rikki (irrotan johdot ja katson vikakoodit).
Laitetaas tähän perään kommentti oman Golfin G251:n toiminnasta. Kertaalleen olen sen juotellutkin kasaan, ehkä parisen vuotta sitten.
No nyt kun taas on kunnon ajokelit niin anturi alkoi kiukutella ja lykkäsi ABS/ESP-valot päälle aina kun polkaisi jarrut pohjaan. VCDS sanoi että kiihtyvyyttä on koko ajan 22m/s2, oli auto paikallaan tai liikkeessä. No uusi anturi paikalleen ja homma pelaa taas.
Positiivisena yllärinä takapää vetää nyt "heti" eikä viiveen jälkeen. :-)
Tuosta profiilin Golfistahan siis on kyse.
No nyt kun taas on kunnon ajokelit niin anturi alkoi kiukutella ja lykkäsi ABS/ESP-valot päälle aina kun polkaisi jarrut pohjaan. VCDS sanoi että kiihtyvyyttä on koko ajan 22m/s2, oli auto paikallaan tai liikkeessä. No uusi anturi paikalleen ja homma pelaa taas.
Positiivisena yllärinä takapää vetää nyt "heti" eikä viiveen jälkeen. :-)
Tuosta profiilin Golfistahan siis on kyse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”