projekti: kevätkiillotusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.9.2009 10:11

En ymmärrä, miksi juuri maalattua autoa pitäisi vahata? Jos en ole väärin käsittänyt maalarien ohjeita, uuden pinnan hoitoon mieto, usein toistuva pesu on paras hoitokeino.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.9.2009 10:20

Suojaahan se vaha haalistumilta, ötököiltä ym ja peseminenkin on helpompaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.9.2009 10:37

Uusi maalipinta on vähintään yhtä liukas kuin vahattukin.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 3.9.2009 10:49

Uusi maalipinta on vähintään yhtä liukas kuin vahattukin.


Kannattaa lukkarin varmaan vaihtaa vahamerkkiä..

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 3.9.2009 11:37

Vaikka lukkari tietääkin kaikesta kaiken, niin nyt olet kyllä auttamatta väärässä. Juuri tuollaisen "tiedon" takia uusien autojen maalipinta muuttuu muutamassa kuukaudessa viisi vuotta vanhaksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.9.2009 11:52

Pitää vissiin vaihtaa maalaria, kun antaa harhaoppista infoa. Taitaa se uuden auton maalipinta kuitenkin olla jo jonkin verran parkkiintunut tehtaalta Suomeen tullessaan, vuorokauden vanhaa maalipintaa en itse vahaisi.

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 3.9.2009 15:51

Itsekkin kiinostuin auton vahauksesta uudestaan kun satuin tänne forumille eksymään.
Ja nyt on biltsun cyclokopsu haettu. Kempeleen Biltemassa oli muutama vielä jäljellä. Oli hintakin vitosella noussu, nyt 35 ekeä, vissiin kysyntää ollut :). Nyt pitää vaan noita vahoja ja laikkoja ym hommata.

Ajattelin elite car caresta tilailla vahat, claybarit ym. Mikä olisi hyvä shampoo? Entä mikä mustille puskureille ja muovisille lokasuojan kaarille, ne on toisessa autossa ihan harmaat? (opel corsa)

Ajattelin kokeilla dodon lime&warm sample pakettia. Varmaan saa tuollakin jotakin aikaiseksi.

juk1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.7.2005 12:06

ViestiKirjoittaja juk1 » 3.9.2009 17:35

^
Noita cyclokopioita on ollut jo jonkun aikaa ihan postimyynnissäkin. Hinta on vaan tosiaan noussut.
Viimeksi muokannut juk1, 31.3.2011 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Polo11
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.8.2009 9:01

clasohlson

ViestiKirjoittaja Polo11 » 3.9.2009 17:40

Onko kokemuksia linkissä olevasta kiillotuskoneesta?

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=136430146

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.9.2009 8:31

polo09: Sama kone eri kuoret kuin biltsussa.

Viesko: Vertaa eri putiikkien lähetyshintoja kun niissä on aika huimia eroja. Megun tuotteisiin ei tarvitse pettyä. Megun Gold Class tai NXT shampooksi, NXT 2.0 pohjavahaksi ja päälle dodoa. Megun trim detailer on hyvää tavaraa kumi- ja muoviosille.

Jos et ulkomailta viitsi tilata niin Megut löytyy Oulusta Pohjolan laakerilta ja Dodoja löytyy www.carwaxzaino.fi / www.trolli.nu ja autonhoidolta (jyrkillä halvempia ja löytyy kunnon 4" laikkoja edullisesti).

Tavallinen maalarinteippikin on ihan hyvää kunhan on laatutavaraa eli 3M/Scotch eikä halpahallin halvinta. 3M:n sinine on kyllä hyvää mutta hiton kallista.

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 4.9.2009 15:08

Kiitti Maikki vinkeistä.
On tosiaan eroja lähetyskuluissa mitä nyt pikaisesti englantilaisia firmoja löysin jotka lähettävät ulkomaille.
Niin sellainen kysymys että elitecarcaren sivuilla oli eliten 80 mm laikkoja ja niistä maininta että sopii bilteman koneseen, no varmaan sopii mut onko jo liian pieni. No oli siellä 100 mm laikkoja että ottaa niitä. Keltainen, oranssi vai mikä olisi sopiva laikka sillä ajattelin ihan sillä dodon lime primellä kokeilla ensin. Autona mitsu carisma ja opel corsa joissa nyt einyt kovin kova maali ole, no ooppelissa hieman kovempi.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.9.2009 15:20

80mm laikat on vähän pieniä. 4"/95-100mm on oikea koko

Jyrkiltä saat halvemmalla laikat kuin ulkomailta tilaamalla (www.carwaxzaino.fi / www.trolli.nu)

Lime Primen kaveriksi sopii keskikovat laikat.Trollin laikoista keltaiset on ok.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 4.9.2009 16:49

Uusi maalipinta on vähintään yhtä liukas kuin vahattukin.

Kyllä siinä maalipinnassa aina se ruiskun jälki näkyy. Myllytyksellä siitä saa tasasemman ja aina parempihan se vahattuna on. Ei sitä tieten suoraan maalauksesta tarvi olla hinkkaamas mutta kuitekki......

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 12.9.2009 16:07

Sain tossa uuden paine pesurin ja sen mukana tuli pullo jonka saa siihen pistoolin päähän. Koitin sillä levittää pesuaineen ja kaverina pesukinnas ja puhtaan veden ämpäri että sai kintaan huuhdeltua. Mielipiteitä, taitaa silti olla vaa paras 2ämpärin taktiikka. Entä olenko levittäny trim detailerin jotenki väärin tai jotain ku muoviosissa on vanhoja vahan jäämiä. Trim detailerilla ne menee piiloon mutta muutaman pesun jälkeen tulevat takaisin.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.9.2009 17:18

Koita putsata listat vaikka APCllä ja sitten trim detailer perään. Mulla ainakin toimi hyvin.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 12.9.2009 20:01

Justiin -JP-:n kanssa testattiin tuota uuden pinnan kiillotusta. Ma maalasin, yön kuivu ilman uunitusta ja keskiviikkona hiottiin virheet ja aloteltiin kiillotusta. Torstaina kiillotettiin loppuun. Pintaa on kehuttu, eikä menny puhki tai mitään muutakaan. Vahaksi tuli gold class ja dodo diamond white. Parani kiilto pirusti.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 12.9.2009 21:27

Onhan se jo vanha juttu(ja pitäisi olla jokaisen autoharrastajan tiedossa) että uusikin maalipinta tarvitsee suojaa. Heti vaan vaha pintaan.

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 13.9.2009 16:51

Tässä kuumottas päästä vahaamaan mutta vahoja ei ole kuulunut. Täytyy kysyä maileitse vaikka ilmoittivat kyllä että tilaus toimitettu. Tilattu http://www.elitecarcare.co.uk/

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 14.9.2009 19:14

No olihan ne postiin vahat, ei ollut postimies laatikkoon saanut mahdutettua. Kokeilin jo pikaisesti corsan lokasuojaan, kyllä kiiltoa löytyi ja lime prime vaikutti ihan hyvältä. Millä muuten olettes levitelleet nuo dodon (kovat) vahat? banana armourit ym.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.9.2009 20:18

vahanlevityssienellä

Beissi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 5.8.2008 20:32

ViestiKirjoittaja Beissi » 14.9.2009 21:39

Tuossa kun äiteen autoa pesin niin huomasin että keula on täynnä kuolleita hyttysia yms.. Ei lähtenyt ötökät mihinkään vaikka kuinka hinkkasin, paistaa rumasti valkoisessa autossa...

Milläs aineella näitä kannattaa lähtä pesemään pois?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.9.2009 8:45

Hyvin vahatusta pinnasta kyllä lähtee ;)

Ötökänjämät lähtee levittämällä märkä pyyhe päälle ja antaa olla muutaman minuutin. Sitten pesu

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 15.9.2009 10:19

Mikäs noista Dodoista sopis tai kannattais laittaa. Pohjalla on Meguiarsin NXT 2.0 vaha ja auto on väriltään valkoinen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.9.2009 12:00


viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 15.9.2009 20:20

Ilta kiiloiteltu. Ihan ok tulos mutta mielestäni laikat oli liian pehmeät (jotkut eliten valkoiset) ja lime prime ei purrut. Pitää koikeilla niitä trollin laikkoja. Claybarin käsittelyn jälkeen jäi pesuaineen jäljet. Pesin auton claybarin jälkeen ja kuivasin mutta en tiedä mikä oli tai tuli. No harjoittelua vaatii vielä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.9.2009 20:57

Kokeile jotakin karkeampaa, vaikka #83 ennen lime primeä. Lime prime on kuitenkin vain kliinseri jossa mukana hiukan hiovia ainesosia.

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 17.9.2009 7:32

Kokeile jotakin karkeampaa, vaikka #83 ennen lime primeä. Lime prime on kuitenkin vain kliinseri jossa mukana hiukan hiovia ainesosia.


Pitää kokeilla. Oppimista ja kokeilemista on vielä. Ennen vaan veti vahat pintaan ja kun kiilsi niin hyvä oli mutta nyt forumia lukiessa näköjään tulee ehkä tarkemmaksi ja kiinnittää asioihin huomiota enemmän kuin ennen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.9.2009 19:11

Jos sitä corsaa meinaat kiillottaa, niin varmaan riittää hyvin #83. Vagilaisiin saa olla vielä karkeampi. Edellisellä sivulla on kuvia vectrasta minkä tein #83:lla.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.9.2009 13:01

Joulupukki tuli vähän etuajassa!

Kuva

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 24.9.2009 14:03

Kattava setti ja jos noilla ei hyvä tule niin sitten vika on ilmastossa :D

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 24.9.2009 14:20

Jyrki: Arvaappas kelle tosta läjästä on P203, Megun #16 ja white diamond ;)

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 24.9.2009 21:31

Maikki, no olishan se pitänyt arvata :) Ihmettilinkin miksi sohvalla pötköttää sekä Black Hole että White Diamond.

Kuvan keskelllä olevia Kiina siveltimiä saa Bauhaussista ja maksavat 1-2 euroo kappale.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.9.2009 21:36

Mulla oli semmonen bauhausin pensseli, mutta pari miinusta oli. Siinä oli metallireunus, sai olla tosi tarkkana. Tuo taas on kokonaan muovia.
Bauhaussin pensseli meni rikki muistaakseni toisella käyttökerralla.
Ja hinta oli suunnilleen sama.

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 24.9.2009 22:20

Bauhausin Kiina siveltimiä löytyy myös muovisina (kuten kuvassa) ja saatavilla on useita eri kokoja. Omani on kestänyt jo kohta puoli vuotta ja käyttö jatkuu. Ostin ihan turhaan ison kasan niitä.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 24.9.2009 23:12

Kun täällä tiedetään kaikesta kaikki niin kysynkin, että voiko TÄTÄ vahaa jättää auton pinnalle kuivumaan ja esim tunnin päästä hinkata pois? Vai hetimiten, kunhan se lyhyen hetken kerkeää kuivahtaa pinnalla..? Onko odottamisessa mitään hyötyä / haittaa tässä tapauksessa?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.9.2009 23:22

Jyrki: Hyvä tietää, oisko olleet sitten vaan loppu kun kävin viimeksi. Tietääpähän jatkossa.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 25.9.2009 1:09

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 25.9.2009 9:13

NXT 2.0 kannattaa antaa kuivua kunnolla niin on paljon helpompi kiillottaa. Lämpötilasta ja kosteudesta riippuen kuivumisaika 20-60 min.

Helpoin keino kokeilla onko kuivunu on pyhhkäistä sormella vahattua pintaa ja jos jää viiru niin vaha on kuivunu eli ns. swipe test

Jyrki: ei tullu kaikkea black holea ja #16:sta niin jp:n kanssa sovittiin että se ottaa black holen ja minä 16:n. samoin zainoja ei tullu kuin tuo Z-3 mutta saatpa lisää myyntiä ;)

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 25.9.2009 19:37

Kokeilin uusia trollin laikkoja ja ihan eri kiilto tuli kuin mitä eliten laikkoilla.

Ensin purple laikat ja wurthin puhdistavaa autovahaa (kun ei muutakaan nyt ollut). Päälle Lime primeä ja keltaisilla laikoilla. Päälle dodon appelsiinia. Pitänee kokeilla sitä megun #83:ta jossain vaiheessa.

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 25.9.2009 20:06

Tee viimeinen kiilloitus valkoisella laikalla ja mahdollisimman miedolla nesteellä esim Lime Prime. Pinnasta tulee lasimainen ja ihanan naarmuton.

AP
-
Viestit: 251
Liittynyt: 23.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja AP » 29.9.2009 10:20

Pitäisköhän itsekkin tommonen cyclo hommata...

Autona ois B7 audi, kolmisen vuotta vanha, kilometrejä vajaa 30tkm. Väri on perusmusta ja vaikka käsin pesty onkin, alkaa pientä naarmua ja hologrammia näkymään..

Tähän asti käytetty vahauksessa seuraavaa tekniikkaa. Pesu fairyllä, clay bar käsittely, pesu uudelleen ja vahaksi päälle AG mustaa tai Prestan Best Waxia.

Olisikohan seuraava käsittely kohdallaan?

Fairyllä pesu
Clay Bar käsittely
Pesu uudelleen
AG punainen koneella (Oisko tälle vaihtoehtona Dodo Lime Prime tai Zaino AIO)
AG musta tai Megun nxt2 käsin. (AG mustaan olen ollut tyytyväinen, Prestaan en)

Mitä muuttaisit ja miksi?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.9.2009 11:02

AP: Audissa on niin kova maali että järeämmät aineet on tarpeen.

Lime Primellä saa vähän naarmua ja harmauden pois pinnalta mutta jos naarmua meinaat pois saada niin ensin vähintään Menzernan P203S kovilla laikoilla ja toinen kierros Lime prime pehmeämmillä laikoilla.

Vahaksi ennemmin NXT kuin AG:n musta. Musta ei kestä ja jättää rasvaisen pinnan. Jos haluaa lämpimämmän ja wetlookkimaisemman lopputuloksen niin vahaksi Megun Gold Class. Kesto on tosin pikkasen heikompi kuin NXT:llä muttei kuitenkaan huono.

Vasta tein metallihohtomustan -06 corollan: pohjat lime prime ja päälle NXT 2.0. Lopputulos oli mielenkiintoinen kun lime primen glazeöljyt antaa syvyyttä ja NXT taas tekee enemmän lasimaisen kiillon.

Jos ruvetaan hifistelemään niin NXT:n päälle esim. Dodon Blue Velvet tai Chemical Guys Butter Wet Wax niin alkaa kiilto ja wetlook olemaan kohillaan.

AP
-
Viestit: 251
Liittynyt: 23.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja AP » 29.9.2009 14:21

Oho! Jopas oli nopea vastaus, kiitti.

Jos nyt oletetaan, etten noita varsinaisia hiovia uskalla käyttää, vaan hoidan maalipinnan puhtaaksi ja hieman naarmuja piiloon, niin aineina olisi ok seuraavat?

-AG Punainen/ Dodo Lime Prime (koneella levitettynä)
-Megu NXT 2.0 (Käsin levitettynä)


Ilmeisesti koneellakaan en vahinkoa saa aikaiseksi noilla aineilla, mikäli maalipinta on kunnolla puhdistettu?

JiiJii
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.1.2007 15:28

ViestiKirjoittaja JiiJii » 29.9.2009 15:18

kai te nyt joskus siitä teknisestäki puolestaa pidätte huolta kaiken kiillottamisen lisäksi?

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 29.9.2009 15:24

eiköhän tässä topikissa ookkin tarkotus käsitellä sitä auton kiillotusta.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 29.9.2009 15:43

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 29.9.2009 16:35

http://www.cleanyourcar.co.uk/

Kysäisin ^ko.fiman pyörittäjältä tuon #16 kohtalosta. Ei kuulemma täytä jotain jenkkien ympäristödirektiiviä ja on vedetty siellä pois myynnistä.
Valmistusta ei kuitenkaan ole lopetettu joten euroopassa vielä saatavilla.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.9.2009 17:09

Lime Prime on hiovampi ja jättää paremman kiiltävämmän pinnan kuin punainen glymi. Molemmat on ihan yhtä helppokäyttöisiä.

Punaisella saat pinnan harmauden pois, vähäsen naarmuja pois ja suuren osan naarmuista piiloon kun sisältää niin paljon fillereitä.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 29.9.2009 17:49

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Polo11
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.8.2009 9:01

ViestiKirjoittaja Polo11 » 29.9.2009 18:11

AB

Olen kuullut ettei missään tapauksessa pitäisi mennä pesemään autoa Fairyllä!
Mitä olette muut mieltä Fairypesusta? Onko negatiivisia kokemuksia?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.9.2009 18:22

Normaaliin pesuun iso ei mutta vanhat vahat saa astianpesuaineella pois.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.9.2009 18:57

Vihreä kehonkuljetin sai tänään clay+limeprime käsittelyn ja päälle Megun NXT. Kattoa ei oltu varmaan koskaan vahattu, joten vaati hieman enemmän huomiota. Melkein 6h tuli tallilla puuhailtua pirssin parissa. Pari kattokuvaa, tosin kännykameralla kuvattuja, mutta idea selvinnee.

fifty-fifty
Kuva
ja katto käsittelyn jälkeen
Kuva
Koneena käytössä oli Biltsun cyklo-kopio ja siihen kaveriksi Jyrkiltä ostetut keltaiset laikat.

AP
-
Viestit: 251
Liittynyt: 23.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja AP » 29.9.2009 19:40

Joo, siis Fairyllä pesen ainoastaan ennen vahausta, vie tosiaan vanhaa vahaa kivasti mennessään, kuten rasvoja sun muita. Normaalisti käytän ihan oikeita autoshampoita.

Juuri saavuin Biltemasta. Mukaan tarttui tuollainen Cyklo, 34,90 oli hintaa. Vkl pitäis tuota testata kaverin autoon AG:n punaisella ja koneen mukana tulleilla laikoilla. Oman auton tullessa vuoroon pitää varmaan hommata uudet laikat =) Mennään toistaiseksi ihan tuolla AG:n punaisella, katsotaan keväällä sitten niitä hiovia aineita...

Melkoista kyytiä muuten nuo laikat pyörii... Tuntuu, ettei minimiä suurempaa nopeutta uskalla käyttää, lähtee laite lapasesta.. =)

Mikä muuten noissa laitteen mukana tulleissa laikoissa on suurimpana vikana?

EDIT: Tilailin juuri laikkoja tuolta Trollilta, molemmat setit otin. Josko tulee ennen vkl, niin sitten varmaan joku niistä järeämmistä saa toimia laikkana kaverin autossa.. Levitellään noilla Biltsun laikoilla vaikka sit käsin tuota toista vahaa...
Viimeksi muokannut AP, 29.9.2009 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 29.9.2009 19:56

Ne on liian pehmeitä. Vahan levitykseen voi varmaan käyttää, mutta kiillotushommissa niillä ei tee mitään.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.9.2009 20:43

ja biltsun laikkojen kestävyyskin on aika vaatimatonta tasoa

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 30.9.2009 16:16

AP kirjoitti:Mikä muuten noissa laitteen mukana tulleissa laikoissa on suurimpana vikana?

Kokeileppa saada ehjänä pois siitä koneesta.

Yhdet vahat sain noilla levitettyä, mutta molemmat hajosivat irroituksessa.

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 30.9.2009 21:02

Biltsun laikoista: Itse ajattelin myös että ei laikoilla voi olla kovin suurta merkitystä mutta kokeiltuani biltsun laikkojen jälkeen eliten lättyjä päädyttyäni trollin kolmen laikan sarjaan huomasi vasta eron eri laikkojen välillä.
Mielestäni tällä lyhyellä kokemuksella ensin kannattaa satsata kunnon laikkoihin + vaikka siihen biltsun koneeseen ja sitten vasta alkaa kokeilee ja hommaileen vahat, ym. autohoitoaineet ja merkit, mitkä miellyttää.

Kokeilin nimittäin lime primeä biltsun laikoilla ja muutoksen huomas entiseen mutta kun teki saman trollin laikoilla niin tulos oli merkittävästi parempi.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.10.2009 12:20

Laitetaanpa vähän käyttökokemuksia kun tuli uusia leluja ja aineita taas testattua. Cleanyourcarilta tilattu Kestrel DAS-6 toimi oikein hyvin, pirun mukava käyttää verrattuna biltsun koneeseen. Voimaa vaan tuntui olevan jostakin syystä vähemmän... Megun SoftBuff2.0 laikat oli taas aivan omassa luokassaan, toki hintaakin on toiseen malliin.

Menzernan P203S ja 85RD 3.02 oli päteviä nekin. Ainoa mikä häiritsi oli 3.02 pölyyntyminen ja työläs pois pyyhkiminen megun aineisiin verrattuna.

Megun #16 oli aivan loistavaa, tosi helppo levittää ja pyyhkiä pois. Piti vaan muistaa levittää TODELLA ohusti. Kuivumisaika oli parin minuutin luokkaa, sen jälkeen jämähti melko tiukkaan. Eli ihan paneeli kerrallaan mentiin.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 4.10.2009 9:27

Laittaako jotain Dodoista vai NXT? Keltainen ja hopea ois kohteet.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 4.10.2009 11:13

Mitäs pesuainetta ja muita mömmöjä kannastas käyttää vanteiden pesussa?? Olis kiillotetulla lipalla vanteet, ilman mitään lakkoja. Pesuaineena koitin Megun vannepesua, joka on pinkkiä ja tulee vaahtona ulos... Ei oikeen vakuuttanut. Jarrupöly ja piki pisteet on niin tiukassa. Mitä suosittelisitte???

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.10.2009 11:31

Würthin pineline tehopesu toimii. Ite pesen kahvikupit, haalarit, autot sisältä, päältä ja alta. Lopuksi lippoihin sitte autoglymin metal polishia. Ja vanteet kannattaa vahata sitten, että ei tarte jatkuvasti kovin raakaa pesua.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 4.10.2009 14:21

Autonhoito.comilla oli jotakin Colliniten vahaa joka oli tarkoitettu just kiillotetuille vanteille.

Laittaako jotain Dodoista vai NXT? Keltainen ja hopea ois kohteet.


Banana armour toimii kuulemma hyvin hopeassakin. Hard Candy on sitten se yleisvaha, mikä käy kaikille väreille. Talvea vasten NXT voisi olla parempi vaihtoehto keston kannalta, dodot kestää kesällä sen pari-kolme kuukautta, talvella tuskin ihan niin kauaa.

Tai NXT pohjalle ja Bananaa päälle ;)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 4.10.2009 19:12

Menzernan P203S:sta jäi kans semmonen rasvanen pinta, joka oli työläämpi pyyhkiä pois, kuin esim. megun tuotteet.

viesko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.9.2009 6:37

ViestiKirjoittaja viesko » 15.10.2009 20:16

No niin taas ilta kiilloteltiin. Trollin keltaiset ja limeprime tehosi hyvin, pesunaarmuja lähti 90%. Päälle dodon applesiinia ja uutena kokeilin nestemäistä luonnonkarnaubavahaa. Jämähtää vaan aika tiukkaan mutta kiiltävä pinta tuli, vahan keston näkee sitten ajan kanssa. Vahaa tilasin tuolta http://www.wanhawiljami.fi/shop/index.php?cPath=21_42

ZiGgY sTaRdUsT
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.11.2008 21:05

ViestiKirjoittaja ZiGgY sTaRdUsT » 16.10.2009 21:41

Ajattelin hommata elitecarcarelta noita megun laikkoja, dodo lime primea ja megun NXT vahaa. Saako hyvän tuloksen vetämällä pinnan koneella sekä punaisella cutting padilla että keltaisella polishing padilla käyttäen lime primea? Tämän jälkeen ajattelin vahata pinnan vielä käsin käyttäen tuota NXT:tä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 17.10.2009 9:59

Muistelisin, että Lime Primelle suositeltaisiin pehmeää tai keskikovaa laikkaa, eli megun laikoista sopivia olisi musta ja keltainen. Ei toimi leikkaavalla laikalla.

Passatista ei varmasti naarmut lähde pelkällä Lime primellä.
Kiiltoahan tulee kuitenkin ja pinnasta lähtee se harmaus, vaarana se että naarmut erottuvat entistä paremmin. Eli ensin jollakin leikkavammalla aineella ja sillä megun punaisella/keltaisella laikalla naarmut pois ja sen perään Lime prime keltaisella/mustalla.

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24

ViestiKirjoittaja juse1 » 18.10.2009 16:05

No tää ei mee enää iha kevätkiillotuksesta, mutta syyskiillotusta eilen tuli tehtyä..

Eli aloitin homman ihan pesulla. Pesuun käytin motherssin shampoota, pesukintasta ja painepesuria. Sitten claybari käsittely ja pesu.

Biltsun cyclokopiolla ja trollin violeteilla(muistaakseni:) lime primellä auto ympäriinsä ja 2 kertaa nxt pintaan lopuksi. aikaa tais mennä jotain 6tuntia odotteluineen ja muineen..

Ihan kaikkia naarmuja en Sabaron pinnasta saanu tuolla yhdistelmällä pois, mutta kuitenkin suurin osa lähti ja samalla pinnasta tuli kirkas ja kiiltävä..
Nytten tätä triidiä lukeneena olisi pitänyt käyttää keltaisia laikkoja..
Vanteista ei tullu ihan puhtaat tuolla motherssilla, listat ja lasit jäi käsittelemättä..

Noh, tässä pari hätästä kuvaa autosta..
1
2

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.10.2009 21:13

Subaruissa on niin naurettavan pehmeä maali että harjoittelun jälkeen saat siitä lime primellä ja kiillotuslaikoilla käytännössä naarmuttoman.

Ruåtsinlaiva tuli tänään tehtyä. Onneksi ei tarvinnut myllyttää kuin katto ja konepelti kun kesällä megun #80 ei poistanu syvimpiä harjapesukoneen naarmuja.

- pineline pesu
- pesun gold class shampoolla
- Dodo supernatural clay ja liukkarina Megun quik detailer
- pesu
- katto ja konepelti menzernan P20S:llä, G220 ja laikkoina Lake Country oranssi Megun polishing-laikka
- Poorboys White Diamond Glaze megun finishing-laikalla
- megun #16 vaha
- trim detailer listoille

Tuo #16 on uskomattoman helppotöinen ja saa aikaan todella upean kiiillon. Pitää vetää päälle vielä kerros Dodo Juicen Austintacious vahaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.10.2009 11:35

Nätin märän kiillon olet kyllä subaruun saanut. Miten ison alueen kerrallaan kiillotit, kuinka kauan ja millä nopeuksilla työstit? Noilla on tosi iso vaikutus lopputulokseen.

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24

ViestiKirjoittaja juse1 » 19.10.2009 16:26

alue tyyliin 1/5 konepellistä, ½ ovi jne.
Ensin hitaalla pyörittelin aluetta läpi jonku aikaa painaen jonku verran, sit 1-2 vauhdilla painean jonku verran ja sit nopeutta lisää ja paino koneelta kokonaan pois. Yritin seurailla ettei aine vain kuivu. En tiiä miten oikeasti pitäisi tehdä, mutta noin tuli ihan ok. :)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 19.10.2009 17:25

Itse työstövaiheen voi tehdä 5-nopeudella REILUSTI painaen. Epäkeskolla ja LP:llä et saa maalia puhki vaikka painat miten lujaa, keltaisilla laikoilla varsinkaan.

ZiGgY sTaRdUsT
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.11.2008 21:05

ViestiKirjoittaja ZiGgY sTaRdUsT » 20.10.2009 23:17

Kiitos JP aiemmista vinkeistä. Pitääpä pistää tavaraa tilaukseen. Millainen leikkaavampi aine soveltuu naarmujen poistamiseen. Onko esim. megun scratch-x hyvä?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.10.2009 6:45

Ziggy: Jos kohteena on sigun passatti niin Menzernan P203S on miedoin aine millä lähtisin koettamaan leikaavalla laikalla. Menzernan P3.02 taitaa olla parempi vaihtoehto.

Megun tuotteista #105 on hyvä vaihtoehto tai ultimate compound. Scratch-x on ennempinkin tarkoitettu yksittäisten naarmujen poistoon käsin.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 21.10.2009 14:07

Millaista käsittelyä arvon raati suosittaa -05 tummansiniseen passattiin näin talven kynnyksellä, pientä hiusnaarmua tossa on havaittavissa, ja lisää ilmeisesti tulee kun emäntä talvella lunta harjailee joten mitään myllytystä ei näin talvea vasten ole tarvis tehdä, ihan vaan perus käsittely mahd. kestävänä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 21.10.2009 16:57

Piti tilata Jyrkiltä hieman laikkoja ja lime primea lisää, kun buukkas 4 autoa pe-la välille... Katsotaan montako ehtii.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.10.2009 20:49

dr ink: perussettiä eli claybarilla puhdistus ja vaha päälle. Keväällä sitten perusteellisemmin jos innostusta riittää.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 21.10.2009 22:20

maikki kirjoitti:dr ink: perussettiä eli claybarilla puhdistus ja vaha päälle. Keväällä sitten perusteellisemmin jos innostusta riittää


Itsellä kävi mielessä seuraavanlainen yhdistelmä, korjatkaa jos jossain kohti mennään metsään.

1. Huolellinen pesu tymäkällä pinelinellä
2. Huolellinen kuivaus
3. Claybar käsittely, huolellisesti luonnollisesti
4. Pesu shampoolla
5. Kuivaus
6. Autoglymin punainen tms. puhdistava vaha
7. Pesu
8. Kuivaus
9. Autoglym HD wax tai Ultra Deep Shine
10. Pesu
11. Kuivaus
12. Aamen
13. Krapula

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.10.2009 23:00

Itsellä kävi mielessä seuraavanlainen yhdistelmä, korjatkaa jos jossain kohti mennään metsään.

1. Huolellinen pesu tymäkällä pinelinellä
2. Huolellinen kuivaus
3. Claybar käsittely, huolellisesti luonnollisesti
4. Pesu shampoolla
5. Kuivaus
6. Autoglymin punainen tms. puhdistava vaha
7. Pesu
8. Kuivaus
9. Autoglym HD wax tai Ultra Deep Shine
10. Pesu
11. Kuivaus
12. Aamen
13. Krapula

Muuten hyvä, mutta 2, 4, 7, 8, 10&11 voit jättää välistä....ja ysin jälkeen unohtu se tymäkkä humala. ;)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 21.10.2009 23:08

Minä taas tekisin vaiheen 4. Mutta ihan siitä kiinni, miten tykkää tehdä. Jotkut pyyhkii/kuivaa detailerin jämät liinalla paneeli kerrallaan, itse vedän koko auton ensin clayllä ja teen sen jälkeen pikapesun.

Ja pinelineä käyttäisin vain esipesuaineena ja sen huuhtelu painepesurilla.
Itse pesu sitten oikealla autoshampoolla.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 21.10.2009 23:36

mikko s. kirjoitti:Muuten hyvä, mutta 2, 4, 7, 8, 10&11 voit jättää välistä....ja ysin jälkeen unohtu se tymäkkä humala. ;)



Eli

huolellinen pesu pinelinellä
claybar
kuivaus
punainen glym
glymin hd
jurri
aamen
herätään mikon vierestä alasti
krapula


Uhkaa mennä vahvasti juopottelun puolelle kun pitäis vielä suutintakin vaihdella yms. pientä hipisitelyä tuonne konehuoneiston puolelle suorittaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 22.10.2009 8:11

eikäku

- pinelineä pumppupullolla pintaan
- huuhtelu
- shampoopesu
- claybar
- shampoopesu
- kuivaus
- vaikka tuo punainen glymi
- glymin hd

Vahoissahan on vaikka ja mitä vaihtoehtoja. Punaisen glymin levittäisin koneella niin rupeaa toimimaan ihan eri malliin kuin käsin levitettynä. HD käsin.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.10.2009 9:51

Eli

huolellinen pesu pinelinellä
claybar
kuivaus
punainen glym
glymin hd
jurri
aamen
herätään mikon vierestä alasti
krapula

Nyt meni loistavasti, nähdään lauantaina!

e: Maikki, mikä pointti on pesussa calybar -käsittelyn jälkeen? Detailerihän on ns. pesuaine, mikä vain pyyhitään pois...? Märkää autoa, kun alkaa savella hieromaan tuon detailerin kanssa ja kuivaa samalla perässä niin tuntuu pesu melko turhalta enää sen jälkeen...

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 22.10.2009 10:05

Jos käyttää Bilt Hamberia ;) Ei vaan, kyllä minä pesen auton vaikka käytän minkälaista clayta/liukastetta. Pääsee jotenkin helpommalla kun tekee vaiheen kerrallaan eikä kahta yhtäaikaa, kai se on sitä miesten logiikkaa :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 22.10.2009 12:08

Mikko: Koulukuntaeroja :) Jotenkin vain tuntuu ettei mikrokuituliinalla saa kaikkea detaileria pois pinnasta ja teoreettisesti pintaan jäänyt detailer voi heikentää vahan kiinnittymistä maaliin ja sitä kautta heikentää kestoa.

dr_ink: Mikosta et saa ryyppykaveria ku sammuu kuiteski ennen kymmentä ;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.10.2009 13:13

Jotenkin vain tuntuu ettei mikrokuituliinalla saa kaikkea detaileria pois pinnasta ja teoreettisesti pintaan jäänyt detailer voi heikentää vahan kiinnittymistä maaliin ja sitä kautta heikentää kestoa.

Eiköhän tuossakin jotain perää ole, mutta luulisi sen punaisen glymin poistavan detailerin jämät, jos niitä siihen edes jää.:)
dr_ink: Mikosta et saa ryyppykaveria ku sammuu kuiteski ennen kymmentä ;)

Kai sitä kaikille sattuu aina välillä... :D

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 22.10.2009 14:47

Juu enköhän mä selviä. Jos en niin sitten en.

Mikosta et saa ryyppykaveria ku sammuu kuiteski ennen kymmentä ;)

Silloinhan se on entistä helpompi saalis, rakkautta kun ei näissä hommissa ole koskaan liikaa :)

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 22.10.2009 20:37

ClayBar irroittaa kaikkea pinnasta ja se on hyvä pestä pois vielä pesuaineella. Pinta on varmasti puhdas kaikesta irtonaisesta. Irtolika voisi jäädä pyörimään laikkaan ja naarmuttaa pintaa.

Mr Kilpijoki meinaa rehkiä oikein kunnolla. Itse pyrin tekemään max yhden auton päivässä, mutta on niitä tullut tehtyä kaksikin joka oli sitten klo 8-01.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.10.2009 14:04

Milläs kannattaisi suojata mattalakatut vanteet talvea ajatellen?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.10.2009 15:48

Jostain muistelisin lukeneeni, että Collinite 476s passaisi mattapinnalle.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.10.2009 18:30

Mitenköhän Glymin HD tai kulta pelittäisi...? Ei oikein ole kokemusta noista mattapinnoista.

jyrkiboy
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja jyrkiboy » 23.10.2009 21:58

Minusta on hassua kun yritetään laittaa mattapinnoille vahaa joka tuo kiiltoa ja peittää mattapintaa. Itse pesisin vain normaalia useammin mattapintaiset autot/vanteet.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.10.2009 22:46

Minusta on hassua kun yritetään laittaa mattapinnoille vahaa joka tuo kiiltoa ja peittää mattapintaa. Itse pesisin vain normaalia useammin mattapintaiset autot/vanteet.

Tarkoitus oli nimenomaan vahata ilman kiiltoa... Glymin HD:lla vedin ja toimi hyvin; kiiltoa ei tullut, mutta pinta liukastui kummasti.

K70
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2009 16:09

ViestiKirjoittaja K70 » 27.10.2009 16:18

Joulupukki tuli vähän etuajassa!


Kauanko meni tuon CYC:n paketin tulo?
Mä tilasin tuolta 14.10., eikä vielä ole mitään kuulunut, muuta kuin kuittaus meiliin, että olen tilannut jotain.
Noiden sivuilla mun tilaus on ollut koko ajan "Pending". Pitäisköhän muuttua jossain tilauksen käsittely-/postitusvaiheessa?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 27.10.2009 19:03

Kyllä siinä taisi melkein pari viikkoa mennä. Mulla lukee ko. tilauksen kohdalla "processing". Laita Timille maillia ja kysäise asiasta, jospa niillä koneet tökkii tms. [email protected]

Uppe
-
Viestit: 218
Liittynyt: 18.11.2003 21:33

ViestiKirjoittaja Uppe » 4.11.2009 22:16

Nyt tuli itsekin tilattua Megun tuotteita ja niitä tuossa mieleen heräsi kysymys kuivumisajoista. Pitääkö tuo Deep Crystal Paint Cleaner kiillottaa heti pois levittämisen jälkeen? Entäpä Deep Crystal Polish ja Gold Glass-vahat,mahdollisimman kauan?
Quick Clay-pakettikin tuli tilattua ja tuntuu että tuota claybaria olisi saanut olla enemmänkin. Nooh,pittää tilata erikseen sitä lisää. Miten muuten säilytys tuolla Claybarilla,kuivuuko tuo avatussa paketissa?

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 5.11.2009 15:05

^ Kaksi ensimmäistä vaihetta voi pyyhkiä pois ilman suurempia odotusaikoja. Sen viimeisen pitää antaa kuivua. Claybaria olen itse säilyttänyt suljetussa purkissa, veteen upotettuna.

Itsekin tuli Bilteman Cyclo ja trollin laikkoja hommattua. Pääsee testaamaan noita Menzernan aineita. Päälle Lime Prime ja Blue Velvet, niin luulisi taas pärjäävän jonkin aikaa. :)

Otto -89
-
Viestit: 96
Liittynyt: 15.11.2008 19:47

ViestiKirjoittaja Otto -89 » 7.11.2009 14:23

Itse tuli tilattua harmaatuonnista Nxt pesuainetta,smooth clay setti ja nxt 2.0 vahaa. Oli jo entuudestaan deep crystal setti. Ajattelin seuraavanlaista käsittelyä tehdä tässä jahka kerkiän.

-Pesu fairy tai pineline
- Clay
-Pesy nxt tai toisella megun deep crystal pesuaineella mitä on vähän vielä jäljellä
-Deep crystal step 1
-Step2
-Nxt 2.0 vahaa
-Lopuksi vielä ultimate quick detailer

Todella paljon tota Nxt vahaa kehuttu joten ajattelin sitä hommata. Kaikki levitän käsin ja naarmuihin Scartch-x ainetta. Oisko kuitenki ollu järkevämpää hommata kone ja esim dodon lime primea tms...?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.11.2009 17:02

Koneella sais homman hoidettua nopeemmin ja paremmin, mutta toisaalta talveksi ei se naarmunpoisto oo niin tärkee. Tuota detaileria on ihan turhaa levittää nxt:n päälle. Laitat sitten kun oon pessy auton seuraavan kerran vahauksen jälkeen.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 7.11.2009 17:23

Tänään tuli itekkin testattua NXT2.0 vahaa. Nätti levittää ja nätti pyyhkiä pois. Ihan kiva kiilto tuli ja kestonkin pitäisi olla hyvä.
Noin tunnin annoin kuivua.

Ultimate quik detaileria ei tosiaan kannata laittaa heti vahauksen jälkeen, saattaa jopa heikentää vahan kestoa. Niinkuin Pellikka sanoi, ensimmäisen pesun jälkeen.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.11.2009 17:31

Ite detaileria oikeestaan tullu käytettyä tyyliin muuten puhtaasta autosta linnunpaskan poistoon katolta ja tuulilasiin. Ei tarvii paljoa pyyhkiä lasia sateella ku detailerilla pyyhkäsee. Ja joskus ku pesun jälkeen pyyhkäsee että pysyy vahapinta hyvänä. Ja lähteehän sen jälkeen lika paljo helpommin pinnasta.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa