projekti: kevätkiillotusta
Valvoja: ffp jäsenet
Itsekkin kiinostuin auton vahauksesta uudestaan kun satuin tänne forumille eksymään.
Ja nyt on biltsun cyclokopsu haettu. Kempeleen Biltemassa oli muutama vielä jäljellä. Oli hintakin vitosella noussu, nyt 35 ekeä, vissiin kysyntää ollut :). Nyt pitää vaan noita vahoja ja laikkoja ym hommata.
Ajattelin elite car caresta tilailla vahat, claybarit ym. Mikä olisi hyvä shampoo? Entä mikä mustille puskureille ja muovisille lokasuojan kaarille, ne on toisessa autossa ihan harmaat? (opel corsa)
Ajattelin kokeilla dodon lime&warm sample pakettia. Varmaan saa tuollakin jotakin aikaiseksi.
Ja nyt on biltsun cyclokopsu haettu. Kempeleen Biltemassa oli muutama vielä jäljellä. Oli hintakin vitosella noussu, nyt 35 ekeä, vissiin kysyntää ollut :). Nyt pitää vaan noita vahoja ja laikkoja ym hommata.
Ajattelin elite car caresta tilailla vahat, claybarit ym. Mikä olisi hyvä shampoo? Entä mikä mustille puskureille ja muovisille lokasuojan kaarille, ne on toisessa autossa ihan harmaat? (opel corsa)
Ajattelin kokeilla dodon lime&warm sample pakettia. Varmaan saa tuollakin jotakin aikaiseksi.
clasohlson
Onko kokemuksia linkissä olevasta kiillotuskoneesta?
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=136430146
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=136430146
polo09: Sama kone eri kuoret kuin biltsussa.
Viesko: Vertaa eri putiikkien lähetyshintoja kun niissä on aika huimia eroja. Megun tuotteisiin ei tarvitse pettyä. Megun Gold Class tai NXT shampooksi, NXT 2.0 pohjavahaksi ja päälle dodoa. Megun trim detailer on hyvää tavaraa kumi- ja muoviosille.
Jos et ulkomailta viitsi tilata niin Megut löytyy Oulusta Pohjolan laakerilta ja Dodoja löytyy www.carwaxzaino.fi / www.trolli.nu ja autonhoidolta (jyrkillä halvempia ja löytyy kunnon 4" laikkoja edullisesti).
Tavallinen maalarinteippikin on ihan hyvää kunhan on laatutavaraa eli 3M/Scotch eikä halpahallin halvinta. 3M:n sinine on kyllä hyvää mutta hiton kallista.
Viesko: Vertaa eri putiikkien lähetyshintoja kun niissä on aika huimia eroja. Megun tuotteisiin ei tarvitse pettyä. Megun Gold Class tai NXT shampooksi, NXT 2.0 pohjavahaksi ja päälle dodoa. Megun trim detailer on hyvää tavaraa kumi- ja muoviosille.
Jos et ulkomailta viitsi tilata niin Megut löytyy Oulusta Pohjolan laakerilta ja Dodoja löytyy www.carwaxzaino.fi / www.trolli.nu ja autonhoidolta (jyrkillä halvempia ja löytyy kunnon 4" laikkoja edullisesti).
Tavallinen maalarinteippikin on ihan hyvää kunhan on laatutavaraa eli 3M/Scotch eikä halpahallin halvinta. 3M:n sinine on kyllä hyvää mutta hiton kallista.
Kiitti Maikki vinkeistä.
On tosiaan eroja lähetyskuluissa mitä nyt pikaisesti englantilaisia firmoja löysin jotka lähettävät ulkomaille.
Niin sellainen kysymys että elitecarcaren sivuilla oli eliten 80 mm laikkoja ja niistä maininta että sopii bilteman koneseen, no varmaan sopii mut onko jo liian pieni. No oli siellä 100 mm laikkoja että ottaa niitä. Keltainen, oranssi vai mikä olisi sopiva laikka sillä ajattelin ihan sillä dodon lime primellä kokeilla ensin. Autona mitsu carisma ja opel corsa joissa nyt einyt kovin kova maali ole, no ooppelissa hieman kovempi.
On tosiaan eroja lähetyskuluissa mitä nyt pikaisesti englantilaisia firmoja löysin jotka lähettävät ulkomaille.
Niin sellainen kysymys että elitecarcaren sivuilla oli eliten 80 mm laikkoja ja niistä maininta että sopii bilteman koneseen, no varmaan sopii mut onko jo liian pieni. No oli siellä 100 mm laikkoja että ottaa niitä. Keltainen, oranssi vai mikä olisi sopiva laikka sillä ajattelin ihan sillä dodon lime primellä kokeilla ensin. Autona mitsu carisma ja opel corsa joissa nyt einyt kovin kova maali ole, no ooppelissa hieman kovempi.
80mm laikat on vähän pieniä. 4"/95-100mm on oikea koko
Jyrkiltä saat halvemmalla laikat kuin ulkomailta tilaamalla (www.carwaxzaino.fi / www.trolli.nu)
Lime Primen kaveriksi sopii keskikovat laikat.Trollin laikoista keltaiset on ok.
Jyrkiltä saat halvemmalla laikat kuin ulkomailta tilaamalla (www.carwaxzaino.fi / www.trolli.nu)
Lime Primen kaveriksi sopii keskikovat laikat.Trollin laikoista keltaiset on ok.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 16.9.2007 12:09
Sain tossa uuden paine pesurin ja sen mukana tuli pullo jonka saa siihen pistoolin päähän. Koitin sillä levittää pesuaineen ja kaverina pesukinnas ja puhtaan veden ämpäri että sai kintaan huuhdeltua. Mielipiteitä, taitaa silti olla vaa paras 2ämpärin taktiikka. Entä olenko levittäny trim detailerin jotenki väärin tai jotain ku muoviosissa on vanhoja vahan jäämiä. Trim detailerilla ne menee piiloon mutta muutaman pesun jälkeen tulevat takaisin.
Justiin -JP-:n kanssa testattiin tuota uuden pinnan kiillotusta. Ma maalasin, yön kuivu ilman uunitusta ja keskiviikkona hiottiin virheet ja aloteltiin kiillotusta. Torstaina kiillotettiin loppuun. Pintaa on kehuttu, eikä menny puhki tai mitään muutakaan. Vahaksi tuli gold class ja dodo diamond white. Parani kiilto pirusti.
Tässä kuumottas päästä vahaamaan mutta vahoja ei ole kuulunut. Täytyy kysyä maileitse vaikka ilmoittivat kyllä että tilaus toimitettu. Tilattu http://www.elitecarcare.co.uk/
http://www.carwaxzaino.fi/trolli/shop/?p=productsMore&iProduct=31
Tuo on valkoiseen parhaiten sopiva.
Tuo on valkoiseen parhaiten sopiva.
Ilta kiiloiteltu. Ihan ok tulos mutta mielestäni laikat oli liian pehmeät (jotkut eliten valkoiset) ja lime prime ei purrut. Pitää koikeilla niitä trollin laikkoja. Claybarin käsittelyn jälkeen jäi pesuaineen jäljet. Pesin auton claybarin jälkeen ja kuivasin mutta en tiedä mikä oli tai tuli. No harjoittelua vaatii vielä.
Kokeile jotakin karkeampaa, vaikka #83 ennen lime primeä. Lime prime on kuitenkin vain kliinseri jossa mukana hiukan hiovia ainesosia.
Pitää kokeilla. Oppimista ja kokeilemista on vielä. Ennen vaan veti vahat pintaan ja kun kiilsi niin hyvä oli mutta nyt forumia lukiessa näköjään tulee ehkä tarkemmaksi ja kiinnittää asioihin huomiota enemmän kuin ennen.
Kun täällä tiedetään kaikesta kaikki niin kysynkin, että voiko TÄTÄ vahaa jättää auton pinnalle kuivumaan ja esim tunnin päästä hinkata pois? Vai hetimiten, kunhan se lyhyen hetken kerkeää kuivahtaa pinnalla..? Onko odottamisessa mitään hyötyä / haittaa tässä tapauksessa?
NXT 2.0 kannattaa antaa kuivua kunnolla niin on paljon helpompi kiillottaa. Lämpötilasta ja kosteudesta riippuen kuivumisaika 20-60 min.
Helpoin keino kokeilla onko kuivunu on pyhhkäistä sormella vahattua pintaa ja jos jää viiru niin vaha on kuivunu eli ns. swipe test
Jyrki: ei tullu kaikkea black holea ja #16:sta niin jp:n kanssa sovittiin että se ottaa black holen ja minä 16:n. samoin zainoja ei tullu kuin tuo Z-3 mutta saatpa lisää myyntiä ;)
Helpoin keino kokeilla onko kuivunu on pyhhkäistä sormella vahattua pintaa ja jos jää viiru niin vaha on kuivunu eli ns. swipe test
Jyrki: ei tullu kaikkea black holea ja #16:sta niin jp:n kanssa sovittiin että se ottaa black holen ja minä 16:n. samoin zainoja ei tullu kuin tuo Z-3 mutta saatpa lisää myyntiä ;)
Pitäisköhän itsekkin tommonen cyclo hommata...
Autona ois B7 audi, kolmisen vuotta vanha, kilometrejä vajaa 30tkm. Väri on perusmusta ja vaikka käsin pesty onkin, alkaa pientä naarmua ja hologrammia näkymään..
Tähän asti käytetty vahauksessa seuraavaa tekniikkaa. Pesu fairyllä, clay bar käsittely, pesu uudelleen ja vahaksi päälle AG mustaa tai Prestan Best Waxia.
Olisikohan seuraava käsittely kohdallaan?
Fairyllä pesu
Clay Bar käsittely
Pesu uudelleen
AG punainen koneella (Oisko tälle vaihtoehtona Dodo Lime Prime tai Zaino AIO)
AG musta tai Megun nxt2 käsin. (AG mustaan olen ollut tyytyväinen, Prestaan en)
Mitä muuttaisit ja miksi?
Autona ois B7 audi, kolmisen vuotta vanha, kilometrejä vajaa 30tkm. Väri on perusmusta ja vaikka käsin pesty onkin, alkaa pientä naarmua ja hologrammia näkymään..
Tähän asti käytetty vahauksessa seuraavaa tekniikkaa. Pesu fairyllä, clay bar käsittely, pesu uudelleen ja vahaksi päälle AG mustaa tai Prestan Best Waxia.
Olisikohan seuraava käsittely kohdallaan?
Fairyllä pesu
Clay Bar käsittely
Pesu uudelleen
AG punainen koneella (Oisko tälle vaihtoehtona Dodo Lime Prime tai Zaino AIO)
AG musta tai Megun nxt2 käsin. (AG mustaan olen ollut tyytyväinen, Prestaan en)
Mitä muuttaisit ja miksi?
AP: Audissa on niin kova maali että järeämmät aineet on tarpeen.
Lime Primellä saa vähän naarmua ja harmauden pois pinnalta mutta jos naarmua meinaat pois saada niin ensin vähintään Menzernan P203S kovilla laikoilla ja toinen kierros Lime prime pehmeämmillä laikoilla.
Vahaksi ennemmin NXT kuin AG:n musta. Musta ei kestä ja jättää rasvaisen pinnan. Jos haluaa lämpimämmän ja wetlookkimaisemman lopputuloksen niin vahaksi Megun Gold Class. Kesto on tosin pikkasen heikompi kuin NXT:llä muttei kuitenkaan huono.
Vasta tein metallihohtomustan -06 corollan: pohjat lime prime ja päälle NXT 2.0. Lopputulos oli mielenkiintoinen kun lime primen glazeöljyt antaa syvyyttä ja NXT taas tekee enemmän lasimaisen kiillon.
Jos ruvetaan hifistelemään niin NXT:n päälle esim. Dodon Blue Velvet tai Chemical Guys Butter Wet Wax niin alkaa kiilto ja wetlook olemaan kohillaan.
Lime Primellä saa vähän naarmua ja harmauden pois pinnalta mutta jos naarmua meinaat pois saada niin ensin vähintään Menzernan P203S kovilla laikoilla ja toinen kierros Lime prime pehmeämmillä laikoilla.
Vahaksi ennemmin NXT kuin AG:n musta. Musta ei kestä ja jättää rasvaisen pinnan. Jos haluaa lämpimämmän ja wetlookkimaisemman lopputuloksen niin vahaksi Megun Gold Class. Kesto on tosin pikkasen heikompi kuin NXT:llä muttei kuitenkaan huono.
Vasta tein metallihohtomustan -06 corollan: pohjat lime prime ja päälle NXT 2.0. Lopputulos oli mielenkiintoinen kun lime primen glazeöljyt antaa syvyyttä ja NXT taas tekee enemmän lasimaisen kiillon.
Jos ruvetaan hifistelemään niin NXT:n päälle esim. Dodon Blue Velvet tai Chemical Guys Butter Wet Wax niin alkaa kiilto ja wetlook olemaan kohillaan.
Oho! Jopas oli nopea vastaus, kiitti.
Jos nyt oletetaan, etten noita varsinaisia hiovia uskalla käyttää, vaan hoidan maalipinnan puhtaaksi ja hieman naarmuja piiloon, niin aineina olisi ok seuraavat?
-AG Punainen/ Dodo Lime Prime (koneella levitettynä)
-Megu NXT 2.0 (Käsin levitettynä)
Ilmeisesti koneellakaan en vahinkoa saa aikaiseksi noilla aineilla, mikäli maalipinta on kunnolla puhdistettu?
Jos nyt oletetaan, etten noita varsinaisia hiovia uskalla käyttää, vaan hoidan maalipinnan puhtaaksi ja hieman naarmuja piiloon, niin aineina olisi ok seuraavat?
-AG Punainen/ Dodo Lime Prime (koneella levitettynä)
-Megu NXT 2.0 (Käsin levitettynä)
Ilmeisesti koneellakaan en vahinkoa saa aikaiseksi noilla aineilla, mikäli maalipinta on kunnolla puhdistettu?
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 16.9.2007 12:09
http://www.cleanyourcar.co.uk/
Kysäisin ^ko.fiman pyörittäjältä tuon #16 kohtalosta. Ei kuulemma täytä jotain jenkkien ympäristödirektiiviä ja on vedetty siellä pois myynnistä.
Valmistusta ei kuitenkaan ole lopetettu joten euroopassa vielä saatavilla.
Kysäisin ^ko.fiman pyörittäjältä tuon #16 kohtalosta. Ei kuulemma täytä jotain jenkkien ympäristödirektiiviä ja on vedetty siellä pois myynnistä.
Valmistusta ei kuitenkaan ole lopetettu joten euroopassa vielä saatavilla.
Vihreä kehonkuljetin sai tänään clay+limeprime käsittelyn ja päälle Megun NXT. Kattoa ei oltu varmaan koskaan vahattu, joten vaati hieman enemmän huomiota. Melkein 6h tuli tallilla puuhailtua pirssin parissa. Pari kattokuvaa, tosin kännykameralla kuvattuja, mutta idea selvinnee.
fifty-fifty
ja katto käsittelyn jälkeen
Koneena käytössä oli Biltsun cyklo-kopio ja siihen kaveriksi Jyrkiltä ostetut keltaiset laikat.
fifty-fifty

ja katto käsittelyn jälkeen

Koneena käytössä oli Biltsun cyklo-kopio ja siihen kaveriksi Jyrkiltä ostetut keltaiset laikat.
Joo, siis Fairyllä pesen ainoastaan ennen vahausta, vie tosiaan vanhaa vahaa kivasti mennessään, kuten rasvoja sun muita. Normaalisti käytän ihan oikeita autoshampoita.
Juuri saavuin Biltemasta. Mukaan tarttui tuollainen Cyklo, 34,90 oli hintaa. Vkl pitäis tuota testata kaverin autoon AG:n punaisella ja koneen mukana tulleilla laikoilla. Oman auton tullessa vuoroon pitää varmaan hommata uudet laikat =) Mennään toistaiseksi ihan tuolla AG:n punaisella, katsotaan keväällä sitten niitä hiovia aineita...
Melkoista kyytiä muuten nuo laikat pyörii... Tuntuu, ettei minimiä suurempaa nopeutta uskalla käyttää, lähtee laite lapasesta.. =)
Mikä muuten noissa laitteen mukana tulleissa laikoissa on suurimpana vikana?
EDIT: Tilailin juuri laikkoja tuolta Trollilta, molemmat setit otin. Josko tulee ennen vkl, niin sitten varmaan joku niistä järeämmistä saa toimia laikkana kaverin autossa.. Levitellään noilla Biltsun laikoilla vaikka sit käsin tuota toista vahaa...
Juuri saavuin Biltemasta. Mukaan tarttui tuollainen Cyklo, 34,90 oli hintaa. Vkl pitäis tuota testata kaverin autoon AG:n punaisella ja koneen mukana tulleilla laikoilla. Oman auton tullessa vuoroon pitää varmaan hommata uudet laikat =) Mennään toistaiseksi ihan tuolla AG:n punaisella, katsotaan keväällä sitten niitä hiovia aineita...
Melkoista kyytiä muuten nuo laikat pyörii... Tuntuu, ettei minimiä suurempaa nopeutta uskalla käyttää, lähtee laite lapasesta.. =)
Mikä muuten noissa laitteen mukana tulleissa laikoissa on suurimpana vikana?
EDIT: Tilailin juuri laikkoja tuolta Trollilta, molemmat setit otin. Josko tulee ennen vkl, niin sitten varmaan joku niistä järeämmistä saa toimia laikkana kaverin autossa.. Levitellään noilla Biltsun laikoilla vaikka sit käsin tuota toista vahaa...
Viimeksi muokannut AP, 29.9.2009 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Biltsun laikoista: Itse ajattelin myös että ei laikoilla voi olla kovin suurta merkitystä mutta kokeiltuani biltsun laikkojen jälkeen eliten lättyjä päädyttyäni trollin kolmen laikan sarjaan huomasi vasta eron eri laikkojen välillä.
Mielestäni tällä lyhyellä kokemuksella ensin kannattaa satsata kunnon laikkoihin + vaikka siihen biltsun koneeseen ja sitten vasta alkaa kokeilee ja hommaileen vahat, ym. autohoitoaineet ja merkit, mitkä miellyttää.
Kokeilin nimittäin lime primeä biltsun laikoilla ja muutoksen huomas entiseen mutta kun teki saman trollin laikoilla niin tulos oli merkittävästi parempi.
Mielestäni tällä lyhyellä kokemuksella ensin kannattaa satsata kunnon laikkoihin + vaikka siihen biltsun koneeseen ja sitten vasta alkaa kokeilee ja hommaileen vahat, ym. autohoitoaineet ja merkit, mitkä miellyttää.
Kokeilin nimittäin lime primeä biltsun laikoilla ja muutoksen huomas entiseen mutta kun teki saman trollin laikoilla niin tulos oli merkittävästi parempi.
Laitetaanpa vähän käyttökokemuksia kun tuli uusia leluja ja aineita taas testattua. Cleanyourcarilta tilattu Kestrel DAS-6 toimi oikein hyvin, pirun mukava käyttää verrattuna biltsun koneeseen. Voimaa vaan tuntui olevan jostakin syystä vähemmän... Megun SoftBuff2.0 laikat oli taas aivan omassa luokassaan, toki hintaakin on toiseen malliin.
Menzernan P203S ja 85RD 3.02 oli päteviä nekin. Ainoa mikä häiritsi oli 3.02 pölyyntyminen ja työläs pois pyyhkiminen megun aineisiin verrattuna.
Megun #16 oli aivan loistavaa, tosi helppo levittää ja pyyhkiä pois. Piti vaan muistaa levittää TODELLA ohusti. Kuivumisaika oli parin minuutin luokkaa, sen jälkeen jämähti melko tiukkaan. Eli ihan paneeli kerrallaan mentiin.
Menzernan P203S ja 85RD 3.02 oli päteviä nekin. Ainoa mikä häiritsi oli 3.02 pölyyntyminen ja työläs pois pyyhkiminen megun aineisiin verrattuna.
Megun #16 oli aivan loistavaa, tosi helppo levittää ja pyyhkiä pois. Piti vaan muistaa levittää TODELLA ohusti. Kuivumisaika oli parin minuutin luokkaa, sen jälkeen jämähti melko tiukkaan. Eli ihan paneeli kerrallaan mentiin.
Mitäs pesuainetta ja muita mömmöjä kannastas käyttää vanteiden pesussa?? Olis kiillotetulla lipalla vanteet, ilman mitään lakkoja. Pesuaineena koitin Megun vannepesua, joka on pinkkiä ja tulee vaahtona ulos... Ei oikeen vakuuttanut. Jarrupöly ja piki pisteet on niin tiukassa. Mitä suosittelisitte???
Autonhoito.comilla oli jotakin Colliniten vahaa joka oli tarkoitettu just kiillotetuille vanteille.
Banana armour toimii kuulemma hyvin hopeassakin. Hard Candy on sitten se yleisvaha, mikä käy kaikille väreille. Talvea vasten NXT voisi olla parempi vaihtoehto keston kannalta, dodot kestää kesällä sen pari-kolme kuukautta, talvella tuskin ihan niin kauaa.
Tai NXT pohjalle ja Bananaa päälle ;)
Laittaako jotain Dodoista vai NXT? Keltainen ja hopea ois kohteet.
Banana armour toimii kuulemma hyvin hopeassakin. Hard Candy on sitten se yleisvaha, mikä käy kaikille väreille. Talvea vasten NXT voisi olla parempi vaihtoehto keston kannalta, dodot kestää kesällä sen pari-kolme kuukautta, talvella tuskin ihan niin kauaa.
Tai NXT pohjalle ja Bananaa päälle ;)
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 16.9.2007 12:09
No niin taas ilta kiilloteltiin. Trollin keltaiset ja limeprime tehosi hyvin, pesunaarmuja lähti 90%. Päälle dodon applesiinia ja uutena kokeilin nestemäistä luonnonkarnaubavahaa. Jämähtää vaan aika tiukkaan mutta kiiltävä pinta tuli, vahan keston näkee sitten ajan kanssa. Vahaa tilasin tuolta http://www.wanhawiljami.fi/shop/index.php?cPath=21_42
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 5.11.2008 21:05
Ajattelin hommata elitecarcarelta noita megun laikkoja, dodo lime primea ja megun NXT vahaa. Saako hyvän tuloksen vetämällä pinnan koneella sekä punaisella cutting padilla että keltaisella polishing padilla käyttäen lime primea? Tämän jälkeen ajattelin vahata pinnan vielä käsin käyttäen tuota NXT:tä.
Muistelisin, että Lime Primelle suositeltaisiin pehmeää tai keskikovaa laikkaa, eli megun laikoista sopivia olisi musta ja keltainen. Ei toimi leikkaavalla laikalla.
Passatista ei varmasti naarmut lähde pelkällä Lime primellä.
Kiiltoahan tulee kuitenkin ja pinnasta lähtee se harmaus, vaarana se että naarmut erottuvat entistä paremmin. Eli ensin jollakin leikkavammalla aineella ja sillä megun punaisella/keltaisella laikalla naarmut pois ja sen perään Lime prime keltaisella/mustalla.
Passatista ei varmasti naarmut lähde pelkällä Lime primellä.
Kiiltoahan tulee kuitenkin ja pinnasta lähtee se harmaus, vaarana se että naarmut erottuvat entistä paremmin. Eli ensin jollakin leikkavammalla aineella ja sillä megun punaisella/keltaisella laikalla naarmut pois ja sen perään Lime prime keltaisella/mustalla.
No tää ei mee enää iha kevätkiillotuksesta, mutta syyskiillotusta eilen tuli tehtyä..
Eli aloitin homman ihan pesulla. Pesuun käytin motherssin shampoota, pesukintasta ja painepesuria. Sitten claybari käsittely ja pesu.
Biltsun cyclokopiolla ja trollin violeteilla(muistaakseni:) lime primellä auto ympäriinsä ja 2 kertaa nxt pintaan lopuksi. aikaa tais mennä jotain 6tuntia odotteluineen ja muineen..
Ihan kaikkia naarmuja en Sabaron pinnasta saanu tuolla yhdistelmällä pois, mutta kuitenkin suurin osa lähti ja samalla pinnasta tuli kirkas ja kiiltävä..
Nytten tätä triidiä lukeneena olisi pitänyt käyttää keltaisia laikkoja..
Vanteista ei tullu ihan puhtaat tuolla motherssilla, listat ja lasit jäi käsittelemättä..
Noh, tässä pari hätästä kuvaa autosta..
1
2
Eli aloitin homman ihan pesulla. Pesuun käytin motherssin shampoota, pesukintasta ja painepesuria. Sitten claybari käsittely ja pesu.
Biltsun cyclokopiolla ja trollin violeteilla(muistaakseni:) lime primellä auto ympäriinsä ja 2 kertaa nxt pintaan lopuksi. aikaa tais mennä jotain 6tuntia odotteluineen ja muineen..
Ihan kaikkia naarmuja en Sabaron pinnasta saanu tuolla yhdistelmällä pois, mutta kuitenkin suurin osa lähti ja samalla pinnasta tuli kirkas ja kiiltävä..
Nytten tätä triidiä lukeneena olisi pitänyt käyttää keltaisia laikkoja..
Vanteista ei tullu ihan puhtaat tuolla motherssilla, listat ja lasit jäi käsittelemättä..
Noh, tässä pari hätästä kuvaa autosta..
1
2
Subaruissa on niin naurettavan pehmeä maali että harjoittelun jälkeen saat siitä lime primellä ja kiillotuslaikoilla käytännössä naarmuttoman.
Ruåtsinlaiva tuli tänään tehtyä. Onneksi ei tarvinnut myllyttää kuin katto ja konepelti kun kesällä megun #80 ei poistanu syvimpiä harjapesukoneen naarmuja.
- pineline pesu
- pesun gold class shampoolla
- Dodo supernatural clay ja liukkarina Megun quik detailer
- pesu
- katto ja konepelti menzernan P20S:llä, G220 ja laikkoina Lake Country oranssi Megun polishing-laikka
- Poorboys White Diamond Glaze megun finishing-laikalla
- megun #16 vaha
- trim detailer listoille
Tuo #16 on uskomattoman helppotöinen ja saa aikaan todella upean kiiillon. Pitää vetää päälle vielä kerros Dodo Juicen Austintacious vahaa.
Ruåtsinlaiva tuli tänään tehtyä. Onneksi ei tarvinnut myllyttää kuin katto ja konepelti kun kesällä megun #80 ei poistanu syvimpiä harjapesukoneen naarmuja.
- pineline pesu
- pesun gold class shampoolla
- Dodo supernatural clay ja liukkarina Megun quik detailer
- pesu
- katto ja konepelti menzernan P20S:llä, G220 ja laikkoina Lake Country oranssi Megun polishing-laikka
- Poorboys White Diamond Glaze megun finishing-laikalla
- megun #16 vaha
- trim detailer listoille
Tuo #16 on uskomattoman helppotöinen ja saa aikaan todella upean kiiillon. Pitää vetää päälle vielä kerros Dodo Juicen Austintacious vahaa.
alue tyyliin 1/5 konepellistä, ½ ovi jne.
Ensin hitaalla pyörittelin aluetta läpi jonku aikaa painaen jonku verran, sit 1-2 vauhdilla painean jonku verran ja sit nopeutta lisää ja paino koneelta kokonaan pois. Yritin seurailla ettei aine vain kuivu. En tiiä miten oikeasti pitäisi tehdä, mutta noin tuli ihan ok. :)
Ensin hitaalla pyörittelin aluetta läpi jonku aikaa painaen jonku verran, sit 1-2 vauhdilla painean jonku verran ja sit nopeutta lisää ja paino koneelta kokonaan pois. Yritin seurailla ettei aine vain kuivu. En tiiä miten oikeasti pitäisi tehdä, mutta noin tuli ihan ok. :)
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 5.11.2008 21:05
Ziggy: Jos kohteena on sigun passatti niin Menzernan P203S on miedoin aine millä lähtisin koettamaan leikaavalla laikalla. Menzernan P3.02 taitaa olla parempi vaihtoehto.
Megun tuotteista #105 on hyvä vaihtoehto tai ultimate compound. Scratch-x on ennempinkin tarkoitettu yksittäisten naarmujen poistoon käsin.
Megun tuotteista #105 on hyvä vaihtoehto tai ultimate compound. Scratch-x on ennempinkin tarkoitettu yksittäisten naarmujen poistoon käsin.
Millaista käsittelyä arvon raati suosittaa -05 tummansiniseen passattiin näin talven kynnyksellä, pientä hiusnaarmua tossa on havaittavissa, ja lisää ilmeisesti tulee kun emäntä talvella lunta harjailee joten mitään myllytystä ei näin talvea vasten ole tarvis tehdä, ihan vaan perus käsittely mahd. kestävänä.
maikki kirjoitti:dr ink: perussettiä eli claybarilla puhdistus ja vaha päälle. Keväällä sitten perusteellisemmin jos innostusta riittää
Itsellä kävi mielessä seuraavanlainen yhdistelmä, korjatkaa jos jossain kohti mennään metsään.
1. Huolellinen pesu tymäkällä pinelinellä
2. Huolellinen kuivaus
3. Claybar käsittely, huolellisesti luonnollisesti
4. Pesu shampoolla
5. Kuivaus
6. Autoglymin punainen tms. puhdistava vaha
7. Pesu
8. Kuivaus
9. Autoglym HD wax tai Ultra Deep Shine
10. Pesu
11. Kuivaus
12. Aamen
13. Krapula
Itsellä kävi mielessä seuraavanlainen yhdistelmä, korjatkaa jos jossain kohti mennään metsään.
1. Huolellinen pesu tymäkällä pinelinellä
2. Huolellinen kuivaus
3. Claybar käsittely, huolellisesti luonnollisesti
4. Pesu shampoolla
5. Kuivaus
6. Autoglymin punainen tms. puhdistava vaha
7. Pesu
8. Kuivaus
9. Autoglym HD wax tai Ultra Deep Shine
10. Pesu
11. Kuivaus
12. Aamen
13. Krapula
Muuten hyvä, mutta 2, 4, 7, 8, 10&11 voit jättää välistä....ja ysin jälkeen unohtu se tymäkkä humala. ;)
Minä taas tekisin vaiheen 4. Mutta ihan siitä kiinni, miten tykkää tehdä. Jotkut pyyhkii/kuivaa detailerin jämät liinalla paneeli kerrallaan, itse vedän koko auton ensin clayllä ja teen sen jälkeen pikapesun.
Ja pinelineä käyttäisin vain esipesuaineena ja sen huuhtelu painepesurilla.
Itse pesu sitten oikealla autoshampoolla.
Ja pinelineä käyttäisin vain esipesuaineena ja sen huuhtelu painepesurilla.
Itse pesu sitten oikealla autoshampoolla.
mikko s. kirjoitti:Muuten hyvä, mutta 2, 4, 7, 8, 10&11 voit jättää välistä....ja ysin jälkeen unohtu se tymäkkä humala. ;)
Eli
huolellinen pesu pinelinellä
claybar
kuivaus
punainen glym
glymin hd
jurri
aamen
herätään mikon vierestä alasti
krapula
Uhkaa mennä vahvasti juopottelun puolelle kun pitäis vielä suutintakin vaihdella yms. pientä hipisitelyä tuonne konehuoneiston puolelle suorittaa.
Eli
huolellinen pesu pinelinellä
claybar
kuivaus
punainen glym
glymin hd
jurri
aamen
herätään mikon vierestä alasti
krapula
Nyt meni loistavasti, nähdään lauantaina!
e: Maikki, mikä pointti on pesussa calybar -käsittelyn jälkeen? Detailerihän on ns. pesuaine, mikä vain pyyhitään pois...? Märkää autoa, kun alkaa savella hieromaan tuon detailerin kanssa ja kuivaa samalla perässä niin tuntuu pesu melko turhalta enää sen jälkeen...
Mikko: Koulukuntaeroja :) Jotenkin vain tuntuu ettei mikrokuituliinalla saa kaikkea detaileria pois pinnasta ja teoreettisesti pintaan jäänyt detailer voi heikentää vahan kiinnittymistä maaliin ja sitä kautta heikentää kestoa.
dr_ink: Mikosta et saa ryyppykaveria ku sammuu kuiteski ennen kymmentä ;)
dr_ink: Mikosta et saa ryyppykaveria ku sammuu kuiteski ennen kymmentä ;)
Jotenkin vain tuntuu ettei mikrokuituliinalla saa kaikkea detaileria pois pinnasta ja teoreettisesti pintaan jäänyt detailer voi heikentää vahan kiinnittymistä maaliin ja sitä kautta heikentää kestoa.
Eiköhän tuossakin jotain perää ole, mutta luulisi sen punaisen glymin poistavan detailerin jämät, jos niitä siihen edes jää.:)
dr_ink: Mikosta et saa ryyppykaveria ku sammuu kuiteski ennen kymmentä ;)
Kai sitä kaikille sattuu aina välillä... :D
ClayBar irroittaa kaikkea pinnasta ja se on hyvä pestä pois vielä pesuaineella. Pinta on varmasti puhdas kaikesta irtonaisesta. Irtolika voisi jäädä pyörimään laikkaan ja naarmuttaa pintaa.
Mr Kilpijoki meinaa rehkiä oikein kunnolla. Itse pyrin tekemään max yhden auton päivässä, mutta on niitä tullut tehtyä kaksikin joka oli sitten klo 8-01.
Mr Kilpijoki meinaa rehkiä oikein kunnolla. Itse pyrin tekemään max yhden auton päivässä, mutta on niitä tullut tehtyä kaksikin joka oli sitten klo 8-01.
Minusta on hassua kun yritetään laittaa mattapinnoille vahaa joka tuo kiiltoa ja peittää mattapintaa. Itse pesisin vain normaalia useammin mattapintaiset autot/vanteet.
Tarkoitus oli nimenomaan vahata ilman kiiltoa... Glymin HD:lla vedin ja toimi hyvin; kiiltoa ei tullut, mutta pinta liukastui kummasti.
Joulupukki tuli vähän etuajassa!
Kauanko meni tuon CYC:n paketin tulo?
Mä tilasin tuolta 14.10., eikä vielä ole mitään kuulunut, muuta kuin kuittaus meiliin, että olen tilannut jotain.
Noiden sivuilla mun tilaus on ollut koko ajan "Pending". Pitäisköhän muuttua jossain tilauksen käsittely-/postitusvaiheessa?
Kyllä siinä taisi melkein pari viikkoa mennä. Mulla lukee ko. tilauksen kohdalla "processing". Laita Timille maillia ja kysäise asiasta, jospa niillä koneet tökkii tms. [email protected]
Nyt tuli itsekin tilattua Megun tuotteita ja niitä tuossa mieleen heräsi kysymys kuivumisajoista. Pitääkö tuo Deep Crystal Paint Cleaner kiillottaa heti pois levittämisen jälkeen? Entäpä Deep Crystal Polish ja Gold Glass-vahat,mahdollisimman kauan?
Quick Clay-pakettikin tuli tilattua ja tuntuu että tuota claybaria olisi saanut olla enemmänkin. Nooh,pittää tilata erikseen sitä lisää. Miten muuten säilytys tuolla Claybarilla,kuivuuko tuo avatussa paketissa?
Quick Clay-pakettikin tuli tilattua ja tuntuu että tuota claybaria olisi saanut olla enemmänkin. Nooh,pittää tilata erikseen sitä lisää. Miten muuten säilytys tuolla Claybarilla,kuivuuko tuo avatussa paketissa?
^ Kaksi ensimmäistä vaihetta voi pyyhkiä pois ilman suurempia odotusaikoja. Sen viimeisen pitää antaa kuivua. Claybaria olen itse säilyttänyt suljetussa purkissa, veteen upotettuna.
Itsekin tuli Bilteman Cyclo ja trollin laikkoja hommattua. Pääsee testaamaan noita Menzernan aineita. Päälle Lime Prime ja Blue Velvet, niin luulisi taas pärjäävän jonkin aikaa. :)
Itsekin tuli Bilteman Cyclo ja trollin laikkoja hommattua. Pääsee testaamaan noita Menzernan aineita. Päälle Lime Prime ja Blue Velvet, niin luulisi taas pärjäävän jonkin aikaa. :)
Itse tuli tilattua harmaatuonnista Nxt pesuainetta,smooth clay setti ja nxt 2.0 vahaa. Oli jo entuudestaan deep crystal setti. Ajattelin seuraavanlaista käsittelyä tehdä tässä jahka kerkiän.
-Pesu fairy tai pineline
- Clay
-Pesy nxt tai toisella megun deep crystal pesuaineella mitä on vähän vielä jäljellä
-Deep crystal step 1
-Step2
-Nxt 2.0 vahaa
-Lopuksi vielä ultimate quick detailer
Todella paljon tota Nxt vahaa kehuttu joten ajattelin sitä hommata. Kaikki levitän käsin ja naarmuihin Scartch-x ainetta. Oisko kuitenki ollu järkevämpää hommata kone ja esim dodon lime primea tms...?
-Pesu fairy tai pineline
- Clay
-Pesy nxt tai toisella megun deep crystal pesuaineella mitä on vähän vielä jäljellä
-Deep crystal step 1
-Step2
-Nxt 2.0 vahaa
-Lopuksi vielä ultimate quick detailer
Todella paljon tota Nxt vahaa kehuttu joten ajattelin sitä hommata. Kaikki levitän käsin ja naarmuihin Scartch-x ainetta. Oisko kuitenki ollu järkevämpää hommata kone ja esim dodon lime primea tms...?
Tänään tuli itekkin testattua NXT2.0 vahaa. Nätti levittää ja nätti pyyhkiä pois. Ihan kiva kiilto tuli ja kestonkin pitäisi olla hyvä.
Noin tunnin annoin kuivua.
Ultimate quik detaileria ei tosiaan kannata laittaa heti vahauksen jälkeen, saattaa jopa heikentää vahan kestoa. Niinkuin Pellikka sanoi, ensimmäisen pesun jälkeen.
Noin tunnin annoin kuivua.
Ultimate quik detaileria ei tosiaan kannata laittaa heti vahauksen jälkeen, saattaa jopa heikentää vahan kestoa. Niinkuin Pellikka sanoi, ensimmäisen pesun jälkeen.
Ite detaileria oikeestaan tullu käytettyä tyyliin muuten puhtaasta autosta linnunpaskan poistoon katolta ja tuulilasiin. Ei tarvii paljoa pyyhkiä lasia sateella ku detailerilla pyyhkäsee. Ja joskus ku pesun jälkeen pyyhkäsee että pysyy vahapinta hyvänä. Ja lähteehän sen jälkeen lika paljo helpommin pinnasta.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa