katsastusta 3b passatilla

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jo-c
-

katsastusta 3b passatilla

ViestiKirjoittaja Jo-c » 31.10.2009 10:57

joo sain sen verran huumoria kun käytin pasuunan katsastuksessa että pakko kirjoittaa tänne.

olin eilen menossa katsastamaan autoa tai no lähinnä hakee ajoaikaa kun airbagin valo paloi.

päästelin sitten katsastusasemalle pelko perseessä että autoni on liian matala ja tiesin että tulee vanteista sanomista kun en ollut vielä muutoskatsastanut.

no katsastus mies hyppää autoon ja sanoin sille että mites ku auto on hyvin matala että meneekö jarrupenkkiin. kuulemma kaikki autot missä on maa varaa 8cm niin menee mutta eipä minun auto sitten mennytkään. inssi sitten tuumasi että tämä katsastus oli sitten tässä. tuumasin että kyllä sielä sen 8cm on varaa vaikka en ollut edes varma joten niin päräytettiin auto sisälle. katsastusmies tutki ja hutki ja tuumas että joo kyllä täällä on 9.5cm ja sitten se huomas että auto oli korokkeen päällä joten auto pois korokkeelta ja uusi mittaus. lukemaksi tuli tasan 8cm.
tämän jälkeen inssi rupesi valittaa xenon valoista(unohdin ottaa pois), että pitää ottaa pois.
tämän jälkeen rupes tutkii vanteita ja renkaita että tässähän on väärät renkaat kun rek.otteesee oli merkitty 225/40/18 ja nyt alla on 235/35/19 jonka jälkeen tutki nivelet ja ei ollut edes väljää missää (ihme) ja asia oli kunnossa.

no siinä se sitten aikansa pyöri ja sanoi että joo ei tässä oikeestaan muuta ole kun että vaihdat nuo xenonit pois ja vaihdat vaikka talvirenkaat niin ei tarvii muutoskatsastaa.

No itse siinä tuumasin että selvä ja lähdin ajelemaan kotia kohti.

mutta koko homman juju oli siis siinä että katsastuksen ajan minulla paloi koko ajan airbagin merkkivalo ja vikaahan sielä on sen tiedän itsekkin. mutta en kerinnyt korjaamaan ennen leiman loppumista. inssi ei vain huomannut koko merkkivaloa. aika paha moka.!!

no oli se kyllä perjantai ilta ja olin viimeinen katsastukseen tullu auto mutta kumminkin. :D

Rannis
-

ViestiKirjoittaja Rannis » 31.10.2009 12:02

kävin ittekin torstaina katsastaa oma golffi, tai oikeasti isä kävi koska olin töissä.

autoossa on iskarit ihan loppu ja etu-iskareiden yläpään kumit samassa kunnossa, ja takavalossa ei ole heijastimia. ja mulla vielä kesä renkaat alla ja takana ne ovat slikseja.

noh pari tunnin päästä isä toi auton mulle töihin, ja kysyin et miten meni,
läpi meni, oli kuulema ollu joku uusi nuori poika katsastamassa, ainoa mikä se oli kattonu kunnolla oli päästömittaukset ja ne oli kunnossa.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 31.10.2009 12:03

Nyt sitten tunnollisena ihmisenä reklamoimaan, että ei inssi huomannut turvalaitevikaa. Aijai voivoi. yms. Penäät katsastuksen hintaa takaisin ja vapaalippuja linnanmäelle pikkujouluihin.

:-)

AhdettuSiitin
-

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 31.10.2009 14:33

rivi riviltä luettuani eteenpäin odotin että jotain on mennyt rikki tai katsari lyönyt meisselillä kattoon reiän :)

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 1.11.2009 12:30

Jos autossa on vikaa, ja sen tiedostaa, miksi edes mennä leimalle?

AH
-

ViestiKirjoittaja AH » 1.11.2009 14:04

Tuossahan se heti meinittiin että ajoaikaa vain mentiin hakemaan.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.11.2009 14:13

Eikö turvalaitevika ole itsessään jo peruste liimata punainen tarra tuulilasiin? Itse en ainakaan autoa, jossa on noin paljon sanomista, tarjoaisi edes leimalle...

Una
-

ViestiKirjoittaja Una » 1.11.2009 21:06

Ei voi turvalaitteista ajokieltoa laittaa vaikka olis kaikki bägit paukkuneet kun leimalle ajaa.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.11.2009 21:50

Itse en ainakaan autoa, jossa on noin paljon sanomista, tarjoaisi edes leimalle...

No ompas tosi paljon sanomista joo... Kyllähän sinne konttorille raahataan vaikka minkälaisia pommeja. Ja tuossahan nyt ei ole ollut juuri mitään varsinaista vikaa.
Tuossa nyt on kitisty vaan kaikesta jonninjoutavasta niin kuin yleensäkin konttorilla. Koittaisivat sielläkin pitäytyä olennaisessa.

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.11.2009 7:16

Mihin jonninjoutaviin tuossa oltiin takerreltu? Eikö kaikki huomatukset ole olennaisia, kaikki löydetyt viat kuuluvat tarkastuksen kohteisiin.

Vaikka tietenkin aina huomaa että joittenkin mielestä olennaista on se mikä itsestä tuntuu olennaiselta, ei se mitä laki sanoo. Valitettavasti vaan katsastus pitää suorittaa suurinpiirtein Suomen lain mukaan, ei oman fiiliksen pohjalta.

Pekka
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Pekka » 2.11.2009 9:30

Onhan tuo nyt aika naurettavaa vaihdella jotain xenoneita edestakas, mut toisaalta ni työtään ne äijät siellä vaan tekee. Toisilla insseillä on tapana niistä huomauttaa, toisilla ei.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.11.2009 11:04

Niin ei sillä, työtäänhän ne vaan tekee. Sitä vaan meinasin että monesti siellä kyllä huomataan kaikki "jonninjoutava" (olis pitänyt nuo heittomerkit jo tuonne aiemmin laittaa), mutta todelliset viat jäävät huomaamatta.
Jos autoon on laitettu xenonit ja tuuman isommat renkaat, eikä muuta huomautettavaa löydy, niin mitä helvetin järkeä niistä on alkaa kitisemään, kun apinakin tajuaa että vaikka ne sinne katsastukseen vaihtaa niin takaisin ne on seuraavana päivänä taatusti...
Mutta kuten sanottu, pakkohan se on kitistä kun laki niin käskee.

Pekka
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Pekka » 2.11.2009 19:24

Mutta kuten sanottu, pakkohan se on kitistä kun laki niin käskee.
Näytä edelliset viestit:

Ei ole. Ja jos sattuu kitisemään ni yleensä seuraavaan katsastukseen valitsen eri aseman.

Omaa autoa leimatessa oli mukana T27 torx avain ja H7 polttimot, mut onneks ei tarvinnu käyttää... :)

Jo-c
-

ViestiKirjoittaja Jo-c » 6.11.2009 21:50

Aijai voivoi. yms. Penäät katsastuksen hintaa takaisin ja vapaalippuja linnanmäelle pikkujouluihin.

aaa. enpä tullukaan tuota ajatelleeksi. täytyy varmaan mennä heti maanantaina pyytämään.

Itse en ainakaan autoa, jossa on noin paljon sanomista, tarjoaisi edes leimalle...
Mak383 sulla tuntuu löytyvän joka asiaan negatiivista palautetta. :D ei pahalla.

Joo työtähän ne tekee, itseäni vaan jotenkin huvitti ku pikku viat löydetään mutta ei tosiaa sitä airbagin valoa. :D nyt täytyisi vaihtaa talvi renkaat alle ja ottaa xenonit pois ja käydä näyttää. täytyy vaan tosin nostaa tuota vessaa kun muuten voi olla että menee vähän liian matalalla.

no näillä mennään.

Jorrma
-

ViestiKirjoittaja Jorrma » 7.11.2009 18:54

Minkäs tähden niitä ksenoneita pois pitää ottaa?

Jo-c
-

ViestiKirjoittaja Jo-c » 7.11.2009 19:09

No ku jälkiasennukset ja ei ole valonpesimiä ja valotkaan ei tuo xenoneita.

GTI 2.0
-

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 9.11.2009 7:38

Minkäs tähden niitä ksenoneita pois pitää ottaa?

Automaattinen korkeudensäätö ja Joshuan mainitsemat valonpesimet ovat pakollisia...

GolfViitonen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 20.12.2009 23:50

pakko oli tähä kommentoida kun tätä lueskelin.
itse vaihdoin konsernia toukokuussa kun pihaan lipui tuollainen vanha nissani josta oli ensirekisteröinti katsastus tuolloin tekemättä. kävin konttorilla hakemassa "vikalistan" ja valojen e-merkintöjen puuttuminen oli ainut asia josta jäi kiinni. tämä toki oli tiedossa että ne ei kelpaa.
Sanokaa nyt että kummat valot näyttää paremmin tieliikenteeseen sopivilta :)

A: Kuva Kuva

B: Kuva Kuva

A valot on kuitenkin ne lailliset. Auto kävi kaksi kertaa koko ensirekisteröintikatsastuksen läpi (eka oli edellisen omistajan tekemä ja mennyt vanhaksi) ja kerran uusinnassa. joka kerta eri katsamies oli eikä kukaan huomannut puuttuvaa rattibägiä...
Kuva

Auto vaihtoi jo omistajaa niin uskaltaa sanoa :)

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”