G3 ajonesto vai virtalukko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

G3 ajonesto vai virtalukko

ViestiKirjoittaja leevi » 1.9.2009 10:53

Eilen kävi kaksi kertaa niin että, startatessa ei tapahdu mitään. Virrat tulee ja kaikki muu toimii paitsi että auto ei käynnisty??
Joku rele naksahtaa kyllä käynnistäessä, mutta siihen jää. Auton seistessä ~1 tunnin lähti normaalisti käyntiin. Virtalukkoon avainta laittaessa "huulet" on jäykät :D vissiin joskus yritetty keikata? Että olisiko syy virtalukossa vai jossain releessä, vai miten tuo ajonesto tossa toimii kun on tehtaan hälytin.

Hermo menee....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.9.2009 11:36

Haitat sisältävässä sylinterissä on harvoin vikaa, mekaanista vikaa jumittamiseen kannattaa hakea ennemminkin kuluneesta avaimesta. Sähkövikaa aiheuttaa kuitenkin virtalukon pohja, joka oireilee monesti jättämällä jonkun kerran käynnistämättä. Uusi virtalukon pohja on myös selkeästi jämäkämpi käännettäessä avaimesta.
Tuolla on viimeksi asiaa puitu.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 1.9.2009 21:15

Virtalukon pohjalle yksi ääni lisää...

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 1.9.2009 22:47

Virtalukonpohjalle toinen ääni. Sillon ku ei lähe käyntii, vaikka kuinka sahaa, niin paina avainta syvemmälle, niin todennäkösesti lähtee? Jos näin on, nii vika on sillon ainekin virtalukonpohjassa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 18.9.2009 9:07

Vika löytyi startin heräteliitoksesta. Oli hapettunut sielu liittimessä.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 23.9.2009 22:21

Paskanmarjat vika ollut startin heräteliittimessä. Auto rupesi sammuilemaan nyt jo kesken ajonkin.
Tänään purkanut puoli kojelautaa ja käynyt satakertaa releet läpi, vaihtanut uuden virtalukonpohjan mutta ei, vika jatkuu ja pahenee kokoajan.

Ja sitten kun otin valokytkimen irti, niin rupesin sen reijästä kurkkimaan kojelaudan sisään ja kas, mikähän mustalaatikko tuolla on? Sormi päälle ja virta-avaimesta kääntelemään, sehän naksuu kuin rele. Ei muutakuin boksi irti ja siinä oli joku saksankielen sana jonka google käänsi-> "valvontayksikkö" sanaksi.

Autossa on tehtaan hälytin joten lieköhän tuo sitten se itse aivo? Laatikkoa kopauttamalla rupeaa herätevirtakin tulemaan. Juotokset näytti olevan kunnossa.

Ja vikahan oli siis se että, virta-avaimen startti asentoon kääntämällä auto ei inahtanutkaan sekä mittariston varoitus valot eivät syttyneet eikä sähkölasit/ kattoluukko toimineet eikä startille tullut herätettä.

Nyt syy tuntu selviävän?

Onko kellään muulla ollut samaa vikaa?

Osan numero: 1HO 953 233 F

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.9.2009 23:14

Se taitaa olla ajoneston boksi.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 8.10.2009 18:21

Itsellä muuten sama vika, paitsi että vilkut ei toimi viiksestä, mutta ikkunat toimivat. Kattoluukkua en ole kokeillut. Varoitusvalot ovat pimeänä, startti ei inahda ja hälyttimen valo palaa koko ajan. Leevi oliko vika hälyttimen boksissa? Kerran osa on vaihdettu ja maksoi muistaakseni yli 100e.

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 8.10.2009 21:26

Kurkkaappa täältä hälyn ohitus ohjeet....

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... mhelp2.htm

Omassa toi ei auttanut kun oli tosiaan toi heräte irti...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 8.10.2009 22:19

Vika on ainakin mulla tuossa hälytin boksissa. Pihan autosähkäri sanoi että yksi boksin sisällä olevista releistä on niin väsynyt, että ei jaksa oikeen enään kytkeä.

Joohan: Mulla on erilainen toi boksi, toi on kolmella releellä kun mun on neljällä.
Panin yhden kaverin selvittämään joka on elektronikka tukussa töissä, että löytyykö tohon uusia releitä.

Mulla roikkuu nyt toi laatikko siinä polven tuntumassa, jotta saa napautettua jos rupee temppuilemaan :D

Ilmoittelen taas.............

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 8.10.2009 22:21

Kurkkaisin valokatkaisijan reijästä ja hälyttimen boxi siellä näkyy, tosin musta eikä hopeinen kuten tuossa ohjeessa. Tarkoittetiinko ohjeessa, että ne kaksi paksumpaa johtoa laitetaan yhteen ja liittimet jätetään irti boxista?

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 8.10.2009 22:32

Koita kuitenkin ne releen jalat juottaa uudelleen, serkun autosta korjaantui sillä..

Ville K
-
Viestit: 61
Liittynyt: 11.3.2009 21:14

ViestiKirjoittaja Ville K » 8.10.2009 22:54

Itsellä oli samaa vikaa ajonestoboxissa. Nyt on kuitenkin ajettu jo 1400km ilman ongelmia. Suihkutin CRC:tä piirilevyyn ja liikuttelin releen koskettimia. Pidetään peukkuja, että muutkin saavat toimimaan :)

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 9.10.2009 7:53

Syy saattaakin löytyä sulakerasiassa, koska viime sateella tuli vettä sisään ja näytti tulevan sulakerasian kautta lattialle. Täytyy katsoa, onko sinne päässyt vettä sisälle. Ainakin takalasinpyyhkijän rele oli vesimärkä. Onko kukaan avannut sulakerasiaa? Meinaan ettei sieltä vaan lentele kauhea kasa liittimiä pihalle . Jos rasia on kuiva, niin rupean tutkimaan häly/ajonestoboxia.
Vesi puolestaan tulee kattoluukun tiivisteen välistä, joten ne vedenpoistoputket luultavasti tukossa.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 9.10.2009 21:02

Sulakerasia avattu ja puhdistettu CRC:llä. Hapettumia oli kolmen releen kohdalla sulakerasian sisällä ja liittimissä. Yhdessä releessä oli vettä. Huomenna laitetaan liittimet kiinni ja katsotaan korjaantuko vika.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 10.10.2009 10:52

Eipä vika ollut sulakerasiassa. CRC ei auttanut hälyttimen boxissa. Ohitusohjeestakaan ei ollut apua, kun johdotus oli ihan erilainen. (Ei ollut niitä paksuja johtoja ja 2 johtoa enemmän. Releitä boxissa oli 4 kolmen sijasta. Auto menee ensi viikolla hinauksessa korjaamolle.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 10.10.2009 14:11

Katsoitko että kytkeekö ne releet kun käännät virta-avaimesta. Kansi irti boksista ja koklaamaan.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 11.10.2009 9:53

Otin uudelleen hälyboksin auki leevin vinkin mukaisesti ja tutkin releet. Kaikki pimeinä!!! Kosketuskynällä 2 relettä naksutti. Kokeilemalla löytyi boksin ohitusjohdot ja kas mittaristo ja vilkut heräsivät henkiin. Startti ei kuitenkaan vielä toimi, joten herätevirta pitää vielä tutkia, kun vain starttaaja tulee paikalle.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 11.10.2009 13:53

Herätevirtaa ei tule, mutta startatessa sähköt katoaa johonkin. Valot sammuvat kuin katkaisijaa käyttäisi. Mistä vikaa voi etsiä?

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 11.10.2009 20:07

Auto lähti käyntiin, kun koko päivä oli pähkäilty. Ajonesto/hälyboksi on ainakin rikki. Sulakerasialta joutui yhdistämään startin herätejohdot (rele puuttuu??) ja hälyboksilta toisetkin 2 johtoa, jotta sai bensapunpun päälle. Ihmettelin sulakerasiaa, että olenko hukannut jonnekin startin releen vai kuuluuko siellä olla sellaista? Siellä oli ne paksut johdot joita hälyboksilta ei löytynyt. Voisiko joku katsoa, mitkä releet kuuluu rasiassa olla? (Paikka ja releen numero)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.10.2009 6:58

Kyllä siinä releet kuuluu olla. Oliko se tyhjäpaikka ylärivissä suunnilleen keskellä vai alarivissä keskellä? Mun mielestä siinä on kaksi relettä joissa on omat sulakkeet kummassakin, tai ainakin toisessa. Multa löytyy noi releet jos tarviit, hommasin itse varalle ennenkuin löytyi tuo vika. Katson ne numerot kunhan lähden töihin.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 12.10.2009 13:52

Mulla on seuraavanlaiset sulakkeet:
Ylärivi vasemmalta oikealle:
1= tyhjä
2=72
3=tyhjä
4=18
5=53
6=21

Alarivi vasemmalta oikealle:
7=tyhjä
8=99
9=tyhjä
10=siltauspellit valoille
11=53
12=167

5.releen yläpuolella tyhjä relepaikka,jossa 30A sulake. Startin herätejohdot tässä kohtaa.
6. releen yläpuolella rele 1

Kyllä rele kelpaa, jos sellainen on ylimääräisenä.

Pekka A.
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.6.2004 9:20

ViestiKirjoittaja Pekka A. » 19.10.2009 18:33

Nyt on ajeltu ilman ajonestoa ja hälytintä. Boxi maksaakin 205e, joten näillä mennään toistaiseksi. Voisiko joku kuitenkin katsoa onko noi yllämainitut releet oikeissa paikoissa? Huom! Autossa ei ole ABS:ää eikä ilmastointia.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 22.10.2009 18:33

Relejärjestys Autodatan mukaan edestä katsottuna.

19. 20. 21. 22. 23. 24.
13. 14. 15. 16. 17. 18.

1. 2. 3. 4. 5. 6.
7. 8. 9. 10. 11. 12.

Releet mitkä voisivat vaikuttaa jotenkin tuohon on:

3= Moottorin ohjausmoduuli

4=Sytytyksen päävirta

12= Bensapumppu

13= Käynnistimen esto

20= Kytkimen rele? Mikälie?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 24.3.2010 18:54

Mulla alkoi taas temppuilu kun ilmat lämpenivät... prkl.. Koko talven toiminut ilman yhtään pätkäisyä muuten.

Saitko Pekka toimimaan sen sun kikottimen?

Ymmäränkö tästä kuvasta että, Nuo kaksi paksua punaista johtoa kun yhdistää, niin tuo helevatan purkki olisi ohitettu?

Kuva

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 26.3.2010 8:51

Eipä mulla tosin ole kumpikaan noista boxeista joihin johankoskinen laittoi linkin:

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... mhelp2.htm

Boxin nro= 1HO 953233F

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 24.11.2010 18:57

Etsinpä huvikseen kyseistä boksia omasta autosta (vm 95). Eipäs löytynytkään valokatkasijan läheisyydestä mitään. Piuha virtalukon anturistakin lähtee jonnekkin kojelaudan sisään keskelle, en alkanut tonkimaan enempää kun ei helpolla nähnyt minne meni...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 24.11.2010 19:48

Niin siis sulla sitten pelkkä ajonesto.

http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... H0953257BB

Tai voi olla myös 1h0953257F.

Sijaitsee ratin ja mankan välimaastossa kojelaudan takana, näkee kun menee selälteen jalkatilaan makaamaan.

Kannattaa ensin yrittää vaihtaa se avaimen lukupää joka on virtalukon ympärillä, muuten menee avaimien koodaus hommiksi jos on boksi sökö.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 16.12.2010 10:08

Mulla katosi temppuilut, kun näytin kolvia muutamalle hälyboksissa olevalle releen nastoille.

Ps, multa löytyy ylimääräisenä yksi avaimen lukupää ja sille avain ja ajonestoboksi. Ostin faijan ventoon nuo, mutta vika löytyikin bensapumpun releestä...

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 3.1.2011 18:26

Heps!

Mulla on GTI Golfissa (2E), sellaista vikaa nyt tuon ajoneston kanssa, että kun työnnän mokkulan tunnistimeen ei mitään tapahdu, aiva kuin se ei havaatte ollenkaan koko mokkulaa. Valo vilkkuu kuin ei mitään.

No. Olen hinkannut johteet sekä mokkulassa ja tunnistimessa (oli vähän hapettumaa), suihkutin sähkö-crc:tä johtimiin. Mutta ei. Mokkula ei tunnistaudu. Kaikki sulakkeet olen käynyt läpi.

Ajonesto boxi ei ole valokatakaisijan takana, Vaan ilm. jossakin radion takana/vieressä. Sinne asti en ole keriinnyt. Ja talvi ja pimeys painaa päälle.

Onko Kotikonsteja vaivaan tähän?


Kulkine: VW Golf GTI 2E 85 kW -93 2.0, tuontiauto

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.1.2011 4:44

Kyseessä tuskin on DNA:n kauppaama USB-modeemi mokkula, mutta oisko jälkiasennettu ajonesto Conlog?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145696

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 4.1.2011 6:52

Kyllä kyseessä on todellakin conlog. Kuvittelin, että olisi ihan tehdas asenteinen. Mutta on ilmeisesti jälkiasennettu Saksassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa