Miten Leonit (diesel) näin halpoja Virossa?
Valvoja: ffp jäsenet
Miten Leonit (diesel) näin halpoja Virossa?
Aamuja,
Tuli ihan luotua tunnus tuonne siitinmaailmaan, mutta kovin hiljasta siellä niin josko täällä tulis keskustelua aiheesta ;)
Mikä mahtaa olla näiden alle linkitettyjen ajoneuvojen "ansa", vai voiko Leonia saada Virossa todella noin halvalla. Tiedän kyllä Viron taloustilanteen mutta ko. autot ovat jo sikäläisellä mittapuulla edullisia. Vähän alkaa mieli taipua dieseliin (viimeiset 4 vuotta noin 34-45 tkm vuosisuoritetta bensalla).
Onko nuo ihan käypäsiä kun unohdetaan ne kilowatit, on tarkoitus hankkia vaan kehonsiirrin päivittäiseen työkäyttöön.
Leon 1
Leon 2
Hinnoista se, että netto noille on sitten jotain -20-30%
Tuli ihan luotua tunnus tuonne siitinmaailmaan, mutta kovin hiljasta siellä niin josko täällä tulis keskustelua aiheesta ;)
Mikä mahtaa olla näiden alle linkitettyjen ajoneuvojen "ansa", vai voiko Leonia saada Virossa todella noin halvalla. Tiedän kyllä Viron taloustilanteen mutta ko. autot ovat jo sikäläisellä mittapuulla edullisia. Vähän alkaa mieli taipua dieseliin (viimeiset 4 vuotta noin 34-45 tkm vuosisuoritetta bensalla).
Onko nuo ihan käypäsiä kun unohdetaan ne kilowatit, on tarkoitus hankkia vaan kehonsiirrin päivittäiseen työkäyttöön.
Leon 1
Leon 2
Hinnoista se, että netto noille on sitten jotain -20-30%
Toki toki, tuleehan niihin verot, mutta jos nyt ajattelee vaikkapa tuota yllä linkittämääni ensimmäistä Leonia.
-06, mittarissa ~ 120 tkm, alentamaton pyynti 9500 (paikallinen alv maksettuna) , niin netto jotain max. 7000€. Ottoauton mukaan -07 21 tkm ajetusta 125 kw versiosta olisi kannettu veroluontoisia maksuja 3800 eli tästä mentäisiin jonnekin kolmen rahan pintaan. Ko. ajoneuvo ns. suomenkilvissä aika tarkkaan 10 000€ vrt. vaikkapa tämä. Mitenhän se paikallinen jobbari pomppais jos sanos että tarjoon tuosta semmoset -30%. Tuliskohan kaupat?
Piru kun tuli taas lapsuus mieleen ja sitä mukaa alko hotsittaa perinteisellä voimansiirrolla varustettu lelu
-06, mittarissa ~ 120 tkm, alentamaton pyynti 9500 (paikallinen alv maksettuna) , niin netto jotain max. 7000€. Ottoauton mukaan -07 21 tkm ajetusta 125 kw versiosta olisi kannettu veroluontoisia maksuja 3800 eli tästä mentäisiin jonnekin kolmen rahan pintaan. Ko. ajoneuvo ns. suomenkilvissä aika tarkkaan 10 000€ vrt. vaikkapa tämä. Mitenhän se paikallinen jobbari pomppais jos sanos että tarjoon tuosta semmoset -30%. Tuliskohan kaupat?
Piru kun tuli taas lapsuus mieleen ja sitä mukaa alko hotsittaa perinteisellä voimansiirrolla varustettu lelu
Tullin verotusarvohan ei ole tuo ostohinta ?! Siis tulli vertaa vastaavaan suomiautoon, josta määräytyy veron määrä.
Korjatkaa joku, jos olen ihan hukassa :)
Siis esim. ruotsista katsellut Octaviaa, niin hinta siellä 16000 ja verotus arvo vastaavista ollut 20000. Ja tuosta 20000 laskettu vero n.3000, silti ollaan alle suomihintojen.
Tämä siis karkea arvio.
Kaikenkaikkiaan kyllä virosta ja ruotsista saa edullisemmin kuin suomesta.
Korjatkaa joku, jos olen ihan hukassa :)
Siis esim. ruotsista katsellut Octaviaa, niin hinta siellä 16000 ja verotus arvo vastaavista ollut 20000. Ja tuosta 20000 laskettu vero n.3000, silti ollaan alle suomihintojen.
Tämä siis karkea arvio.
Kaikenkaikkiaan kyllä virosta ja ruotsista saa edullisemmin kuin suomesta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tarkkana kannattaa olla, kun hakee Virosta auton. Aika paljon Saksan mälli pelejä. Toki siellä varmasti on ihan kolaroimattomiakin. Muutama tökerösti korjattu Mercedes tullut vastaan. Toinen paljastui kun kurkkasi tavaratilan maton alle ja toisessa ei ollut yhtään saman väristä peltiä sekä katto taisi olla pelkkää pakkelia.
Kusettamisen ne viron pojat hallitsee jos jonkun.
Kusettamisen ne viron pojat hallitsee jos jonkun.
Kannattaa kurkata mitä Latviasta löytyy, koko maa on täysin konkurssin partaalla. Siellä on vastaava kulttuuri kuin Virossa että, ensin hommataan hieno auto ja se on sun käyntikortti. Eli autot on hyvässä kunnossa. Ei suolata teitä =)
http://auto.lv
http://auto.lv
No, sen mitä olen balttien kanssa touhunnut niin ennemmin minä sen auton tuosta Tallinnasta otan kun Latviaan lähden. Sieltä on paljon lyhempi matka puolaan ;)
Onhan Tallinnassakin varmasti myynnissä paljon kolaroitua ja Puolassa kokoon harsittua, mutta pikkasen kun kattoo mistä ostaa ja millainen historia niin ihan käypästä sieltä löytää. Hintaahan siellä tosiaan polkee tämä lama (vaikka jotkut yhä väittää tätä vaan laskusuhdanteeksi). Lähes 90% viron autokannasta on leasaria, joten kun alamäki tulee niin sitten tulee autoa rahoitusyhtiöiden käsiin. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että lähes kaikki ns. liikkeissä myytävät on joko siten että liike on ne ostanut köntässä (ja tosi halvalla) rahoitusyhtiöltä tai niin kuin monissa ilmoituksissa näkee "comission sale". Noihin komissiomyynnissä oleviin (kuulemma) puree hyvin 60-65% tarjoukset. Parhaimmillaan auto on jo kokonaisuudessaan kirjattu rahoittajalla luottotappioksi ja kaikki mitä siitä nyt saa on puhdasta voittoa ;)
Onhan Tallinnassakin varmasti myynnissä paljon kolaroitua ja Puolassa kokoon harsittua, mutta pikkasen kun kattoo mistä ostaa ja millainen historia niin ihan käypästä sieltä löytää. Hintaahan siellä tosiaan polkee tämä lama (vaikka jotkut yhä väittää tätä vaan laskusuhdanteeksi). Lähes 90% viron autokannasta on leasaria, joten kun alamäki tulee niin sitten tulee autoa rahoitusyhtiöiden käsiin. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että lähes kaikki ns. liikkeissä myytävät on joko siten että liike on ne ostanut köntässä (ja tosi halvalla) rahoitusyhtiöltä tai niin kuin monissa ilmoituksissa näkee "comission sale". Noihin komissiomyynnissä oleviin (kuulemma) puree hyvin 60-65% tarjoukset. Parhaimmillaan auto on jo kokonaisuudessaan kirjattu rahoittajalla luottotappioksi ja kaikki mitä siitä nyt saa on puhdasta voittoa ;)
Tuli tuo Tuulilasin juttu luettua itsekin ajatuksella, ja kyllä mielestäni jutun kirjottajilla pointti oli. Useita esimerkkejä oli esitelty, ja kuntoa käsitelty kohtuudella nuista esimerkkien autoista. Mitään "helmeä" tuolta ei jutun mukaan löytynyt superhalvalla. Samaisessa lehdessä oli myös vertailua ruotsintuonnista "suomiautoihin".
Yhtenä pitkänä miinuksena tuolla Baltiassa tuntui olevan oikean koeajomahdollisuuden puute. Jossain autotarhassa saat ajella autoa, mutta tielle eivät päästä. Auton myyjät tuntui jutun mukaan olevan pankkeja joiden autoja "jobbari" välittää. Autoja ei ole vättämättä fiksattu jnejne.
Jos tuulilasia väittää kovin kovasti maahantuojien sponssaamaksi lehdeksi, niin miksi tuollainen käytettyjen autojen erikoisnumero on tehty josta kolmasosa käsitteli auton tuontia ulkomailta? Miksi tuulilasi olisi tuonut Saksasta ja Italiasta autoja valtion verokäytäntlöä tutkiakseen tuontuosta? Itse olen juuri siksi tykännyt Tuulilasista kun tuntuvat olevan jotakuinkin autoilijan puolella juurikin autoveroasioissa nostamassa kissaa pöydälle sekä kertomassa auton tuonnista ulkomailta varsin hyviä juttuja.
Aiheeseen palatakseen... jos asuu etelässä jolloinka merimatka Baltiaan vaikka viikonlopun nautintoaineiden perään ei ole ongelma, kannattaahan nuita autoja katsella kanssa. Itse vaan ottaisin läppärin ja vakkomin mukaan jotta mahdollisia piileviä juttuja ja kilsoja saisi kaiveltua sähköisesti ulos.
Yhtenä pitkänä miinuksena tuolla Baltiassa tuntui olevan oikean koeajomahdollisuuden puute. Jossain autotarhassa saat ajella autoa, mutta tielle eivät päästä. Auton myyjät tuntui jutun mukaan olevan pankkeja joiden autoja "jobbari" välittää. Autoja ei ole vättämättä fiksattu jnejne.
Jos tuulilasia väittää kovin kovasti maahantuojien sponssaamaksi lehdeksi, niin miksi tuollainen käytettyjen autojen erikoisnumero on tehty josta kolmasosa käsitteli auton tuontia ulkomailta? Miksi tuulilasi olisi tuonut Saksasta ja Italiasta autoja valtion verokäytäntlöä tutkiakseen tuontuosta? Itse olen juuri siksi tykännyt Tuulilasista kun tuntuvat olevan jotakuinkin autoilijan puolella juurikin autoveroasioissa nostamassa kissaa pöydälle sekä kertomassa auton tuonnista ulkomailta varsin hyviä juttuja.
Aiheeseen palatakseen... jos asuu etelässä jolloinka merimatka Baltiaan vaikka viikonlopun nautintoaineiden perään ei ole ongelma, kannattaahan nuita autoja katsella kanssa. Itse vaan ottaisin läppärin ja vakkomin mukaan jotta mahdollisia piileviä juttuja ja kilsoja saisi kaiveltua sähköisesti ulos.
Siis niitä "pommeja" mistä ne kauhutarinat on peräisin tulee tänne niiden kautta ketkä on ns. helpon rahan perässä.
Kyllähän jokainen kuka ittelle hakee, ni osaa kattoa sen verran edes.
Ja tottahan joka maassa on myös niitä huonoja autoja.
Mutta toki kun Saksassa kävin hakemassa autoa ni kieltämättä vironkilpisiä autorekkoja oli mitkä haki niistä häkeistä autoja. Ja niistä autoista ei mitenkään hyvä maku jääny.
Kaverille käytiin hakemassa yks vähän tykimpi honda Tallinnasta, ja reissu kesti= lähtö tais olla 08:00 HKI/satama ja takas satamassa klo 16:00. Vaikka ko. autoon laitettiin vielä lisävarusteita siellä vajaa 3h.
Joten sinne vaan kattelemaan, pakkohan ei ole ostaa mtn. ja se ei monen kympin reissu ole jos ei juo eikä osta mitään.
Kyllähän jokainen kuka ittelle hakee, ni osaa kattoa sen verran edes.
Ja tottahan joka maassa on myös niitä huonoja autoja.
Mutta toki kun Saksassa kävin hakemassa autoa ni kieltämättä vironkilpisiä autorekkoja oli mitkä haki niistä häkeistä autoja. Ja niistä autoista ei mitenkään hyvä maku jääny.
Kaverille käytiin hakemassa yks vähän tykimpi honda Tallinnasta, ja reissu kesti= lähtö tais olla 08:00 HKI/satama ja takas satamassa klo 16:00. Vaikka ko. autoon laitettiin vielä lisävarusteita siellä vajaa 3h.
Joten sinne vaan kattelemaan, pakkohan ei ole ostaa mtn. ja se ei monen kympin reissu ole jos ei juo eikä osta mitään.
Iso osa Viron autoista on juurikin Saksan tuontia. Kaveri osti keväällä -06 A6:n automaagit, nelivedot 3,2 FSI ja 150 tkm ajettu. Pyynti 22 k€, netto oli 15 k€. Teki vielä ehdollisen kaupan eli vie auton Audin liikkeeseen, jos jotain outoa niin kauppa puretaan. Audilla sitten printtasivat koko huoltohistorian Saksasta alkaen ja kaikki pitäs olla OK. Mitä tuossa kesällä sitä kokeilin niin ei siinä maallikon silmään hirveesti epämääräistä ollut. Tallinnan hintataso on edullista juuri niiltä osin kun törmäät hyvään takaisin otettuun leasiriin. Niitä myydään "vie helvettiin" hinnoin, koska ovat pankeille vain tappiota. Kehä kolmen tapasta "häkkikanalaa" lötyy Tallinnastakin ja niissä taas "yrittäjä" koettaa tehdä leipänsä ihan samaan tapaan kuin kollega täälläkin rannalla.
Parin viikon päästä pitänee tuolla lähtee käymään.
Huomasin vaan muuten veemäisen asian kun katoin tuossa muutamaa V70 volvoa. Volvolla automaagin ja manuaalin välinen CO2 päästömäärän ero on tosi iso. Kun manuaalista kannetaan veroa vaikkapa 5500€ niin samaan aikaan automaagista menee väh. 6500€. Kerpele, päästöperustainen verotus, kerpele ;)
Pitänee selvitellä hyvästi noita päästömääriä ennen kuin kaupoille käy.
EDIT: mistähän ne noita päästöarvoja repii?
Esim. ottoautossa on seuraavia lukuja (V70):
Merkki/ Käyttöönotto/ CO2:
bensa
2.4 STW AUT N 5D 103kW /0602 /182
2.4 STW N 5D 103kW /0603 /214
2.4 STW AUT N 5D 121kW /0603 /164 (?!)
ja sitten diesel
2.4 D STW AUT N 5D 120kW /0603 /209
Parin viikon päästä pitänee tuolla lähtee käymään.
Huomasin vaan muuten veemäisen asian kun katoin tuossa muutamaa V70 volvoa. Volvolla automaagin ja manuaalin välinen CO2 päästömäärän ero on tosi iso. Kun manuaalista kannetaan veroa vaikkapa 5500€ niin samaan aikaan automaagista menee väh. 6500€. Kerpele, päästöperustainen verotus, kerpele ;)
Pitänee selvitellä hyvästi noita päästömääriä ennen kuin kaupoille käy.
EDIT: mistähän ne noita päästöarvoja repii?
Esim. ottoautossa on seuraavia lukuja (V70):
Merkki/ Käyttöönotto/ CO2:
bensa
2.4 STW AUT N 5D 103kW /0602 /182
2.4 STW N 5D 103kW /0603 /214
2.4 STW AUT N 5D 121kW /0603 /164 (?!)
ja sitten diesel
2.4 D STW AUT N 5D 120kW /0603 /209
leoni
ite hain virosta vuosi sitten seat cupra4 tdi:n. mittarissa oli 150000km ja veroja tuli päästöjen mukaan 3260eskoo. eli tossa on mukana elv jota oli n.800e. päästöarvot oli 170g/km. kaveri toi ruottista seat leon cupra 2,8v6:sen.tänä kesänä. just saman ikäinen ,samat kilometrit. veroja 4900e eli onhan toi päästöjen mukainen verotus diisselille edullisempi kuin aiempi malli.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa