III Golf avo ja talvi
Valvoja: ffp jäsenet
III Golf avo ja talvi
Mietin avo golffin(III) ostoa, siispä kertokaa kellä semmoinen on tai on ollut. Talvikäyttö kokemuksia? Talli löytyy ja auto tulisi olemaan yöt ja viikonloput tuulelta ja tuiskuilta suojassa, mut onko järkee vai unohanko....?
Heksi ainakin posotteli omallaan koko talven ja kävi Laplandissakin päin muistaakseni sillä pyörähtämässä. En siis usko että tuottaa mitään vaikeuksia ajella sillä talven yli.
Niin ja... http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2813072 *vink* *vink* ;)
Niin ja... http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2813072 *vink* *vink* ;)
Kyllä avolla talvella pärjää. Mun lämpimin ja paras talviauto on ollut avo, ei tosin VW vaan Opel, joten veikkaisin G3 Cabrion olevan vähintäänkin sen veroinen ellei jopa parempi. Oli kyllä hämmästyttävää miten lämmintä autoon sai yli 25 asteen pakkasillakin, ja lämpes tosi nopeesti. Ilmeisesti avoissa on lämppärit tehokkaampia ja mulla oli myös monikerroskatto joten eristäähän se paremmin kuin tavallisen auton peltikatto. Huolenpitoa avo ehkä talvisin kaipaa enempi, varsinkin kattoa kannattaa puhdistaa ja suojailla. Suosittelen auton säännöllistä pesua käsin jossain TI-hallissa tms.
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 18.12.2005 16:52
Eipä noissa ongelmaa ole talviajossa.
Tiivisteet voitelisin ehkä umpiautoa huolellisemmin.
Kesken talven kannattaa aina sillointällöin mahdollisuuden salliessa avata katto puoliksi auki jotta mahdollinen tiivistynyt kosteus kuivaa välikerrosten välistä.
Samalla voi voidella nivelet ja tiivisteetkin.
Lämpimyys - tai pikemminkin sen puute - ei ole ongelma. :D
Tiivisteet voitelisin ehkä umpiautoa huolellisemmin.
Kesken talven kannattaa aina sillointällöin mahdollisuuden salliessa avata katto puoliksi auki jotta mahdollinen tiivistynyt kosteus kuivaa välikerrosten välistä.
Samalla voi voidella nivelet ja tiivisteetkin.
Lämpimyys - tai pikemminkin sen puute - ei ole ongelma. :D
Samaan aiheeseen liittyen kiinnostais onko Audi Cabrioletin liittyen jotain erityistä, mitä tulisi ottaa huomioon ostaessa? Taitaa olla niin että saattaa tullakin se avo talvea vastaan itellekin. Perustekniikkahan ihan 80:tä ja lämpöä Audissakin varmasti riittää. Mutta mites noissa ne katot ja muut? Onko ollu ongelmia? Noita ilmeisesti on sekä manuaali- ja sähkökatolla? Manuaalikattoon ja perus 2 tai 2,3l tekniikkaan kallistuisin, ulkonäköhän mielestäni tuon auton parhaimpia puolia kuitenkin.
onko audeissa kaikissa ns lämpökatto? jos on niin tuskin mitään ongelmaa tarkenemisen puoleen.
Muistelen vaan että pari kpl noita 80:siä avoja nähneenä, niissä olisi ollut ihan yksinkertainen kangas.. toki näitä on saanut varmaan paksullakin katolla.
MK3 golffeissa on tietääkseni lämpökatot kaikissa?
Muistelen vaan että pari kpl noita 80:siä avoja nähneenä, niissä olisi ollut ihan yksinkertainen kangas.. toki näitä on saanut varmaan paksullakin katolla.
MK3 golffeissa on tietääkseni lämpökatot kaikissa?
Viime talven ajelin III-avolla Lapissa, ja kuten edellä jo mainittiin, lämpö ei ole mikään ongelma edes 25-30 pakkasasteessa. Mun autossa oli vinyylikatto, ja ainakin se oli ongelmaton siinä suhteessa, että hyvin käsiteltynä jää ja vesi ei kattoon pahemmin tartu. Golf-avoissa on lisäksi lasinen ja lämmitetty takalasi, mikä on talvikäyttöä ajatellen loistava.
Tosi kovalla pakkasella vinyylikatto oli jokseenkin pingottuneen oloinen, ja se olisi varmasti repeillyt jos olisi alkanut pakkasessa kattoa laskostamaan :D Mun autossa oli katon reunassa jo ennastaan pieni vekki, joka lienee kovan pakkasen aiheuttamana lähti hieman etenemään. Siinä ainoa miinus.
Tosi kovalla pakkasella vinyylikatto oli jokseenkin pingottuneen oloinen, ja se olisi varmasti repeillyt jos olisi alkanut pakkasessa kattoa laskostamaan :D Mun autossa oli katon reunassa jo ennastaan pieni vekki, joka lienee kovan pakkasen aiheuttamana lähti hieman etenemään. Siinä ainoa miinus.
EIpä se lämpökatto edes ole välttämättömyys kotimaisessa talvessa. Mulla on Z3 ohuella Kalifornia-mallisella yksikerroskatolla, ja niin kauan kun kojelaudassa olevista suuttimista purkautuu kuumia kaasuja, ei palelemisen vaaraa ole. Eihän se ilma siitä kangaskatosta läpi puhaltamalla mene, ja loppujenlopuksi katon kautta karkaavan lämmön vaikutus sisälämpötilaan taitaa olla ihan samaa luokkaa kuin tavallisen umpiauton ilmanpoistoaukkojen vaikutus. Viime talven ajoin myös lämpökatollisella Golf I:llä kun sellainen sattui olemaan, eikä mitään ongelmia palelemisen kanssa siinäkään.
Se on totta, että tiivisteet kannattaa voidella (turvottaa?) ja varsinkin kangaskattoversiot kyllästää hyvin että paha maailma pysyy ulkopuolella.
Se on totta, että tiivisteet kannattaa voidella (turvottaa?) ja varsinkin kangaskattoversiot kyllästää hyvin että paha maailma pysyy ulkopuolella.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa