III Golf avo ja talvi

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Andrus76
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.9.2009 15:22

III Golf avo ja talvi

ViestiKirjoittaja Andrus76 » 30.9.2009 15:31

Mietin avo golffin(III) ostoa, siispä kertokaa kellä semmoinen on tai on ollut. Talvikäyttö kokemuksia? Talli löytyy ja auto tulisi olemaan yöt ja viikonloput tuulelta ja tuiskuilta suojassa, mut onko järkee vai unohanko....?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 30.9.2009 19:52

Heksi ainakin posotteli omallaan koko talven ja kävi Laplandissakin päin muistaakseni sillä pyörähtämässä. En siis usko että tuottaa mitään vaikeuksia ajella sillä talven yli.

Niin ja... http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2813072 *vink* *vink* ;)

kingyo
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.9.2009 14:43

ViestiKirjoittaja kingyo » 1.10.2009 9:55

Suosittelen ^^ Noin hyväkuntoisia aika harvassa.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 3.10.2009 13:46

Kyllä avolla talvella pärjää. Mun lämpimin ja paras talviauto on ollut avo, ei tosin VW vaan Opel, joten veikkaisin G3 Cabrion olevan vähintäänkin sen veroinen ellei jopa parempi. Oli kyllä hämmästyttävää miten lämmintä autoon sai yli 25 asteen pakkasillakin, ja lämpes tosi nopeesti. Ilmeisesti avoissa on lämppärit tehokkaampia ja mulla oli myös monikerroskatto joten eristäähän se paremmin kuin tavallisen auton peltikatto. Huolenpitoa avo ehkä talvisin kaipaa enempi, varsinkin kattoa kannattaa puhdistaa ja suojailla. Suosittelen auton säännöllistä pesua käsin jossain TI-hallissa tms.

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 8.10.2009 8:27

Eipä noissa ongelmaa ole talviajossa.
Tiivisteet voitelisin ehkä umpiautoa huolellisemmin.
Kesken talven kannattaa aina sillointällöin mahdollisuuden salliessa avata katto puoliksi auki jotta mahdollinen tiivistynyt kosteus kuivaa välikerrosten välistä.
Samalla voi voidella nivelet ja tiivisteetkin.

Lämpimyys - tai pikemminkin sen puute - ei ole ongelma. :D

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 12.10.2009 9:06

Samaan aiheeseen liittyen kiinnostais onko Audi Cabrioletin liittyen jotain erityistä, mitä tulisi ottaa huomioon ostaessa? Taitaa olla niin että saattaa tullakin se avo talvea vastaan itellekin. Perustekniikkahan ihan 80:tä ja lämpöä Audissakin varmasti riittää. Mutta mites noissa ne katot ja muut? Onko ollu ongelmia? Noita ilmeisesti on sekä manuaali- ja sähkökatolla? Manuaalikattoon ja perus 2 tai 2,3l tekniikkaan kallistuisin, ulkonäköhän mielestäni tuon auton parhaimpia puolia kuitenkin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 12.10.2009 10:03

onko audeissa kaikissa ns lämpökatto? jos on niin tuskin mitään ongelmaa tarkenemisen puoleen.
Muistelen vaan että pari kpl noita 80:siä avoja nähneenä, niissä olisi ollut ihan yksinkertainen kangas.. toki näitä on saanut varmaan paksullakin katolla.
MK3 golffeissa on tietääkseni lämpökatot kaikissa?

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 12.10.2009 20:37

Viime talven ajelin III-avolla Lapissa, ja kuten edellä jo mainittiin, lämpö ei ole mikään ongelma edes 25-30 pakkasasteessa. Mun autossa oli vinyylikatto, ja ainakin se oli ongelmaton siinä suhteessa, että hyvin käsiteltynä jää ja vesi ei kattoon pahemmin tartu. Golf-avoissa on lisäksi lasinen ja lämmitetty takalasi, mikä on talvikäyttöä ajatellen loistava.

Tosi kovalla pakkasella vinyylikatto oli jokseenkin pingottuneen oloinen, ja se olisi varmasti repeillyt jos olisi alkanut pakkasessa kattoa laskostamaan :D Mun autossa oli katon reunassa jo ennastaan pieni vekki, joka lienee kovan pakkasen aiheuttamana lähti hieman etenemään. Siinä ainoa miinus.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 13.10.2009 7:52

EIpä se lämpökatto edes ole välttämättömyys kotimaisessa talvessa. Mulla on Z3 ohuella Kalifornia-mallisella yksikerroskatolla, ja niin kauan kun kojelaudassa olevista suuttimista purkautuu kuumia kaasuja, ei palelemisen vaaraa ole. Eihän se ilma siitä kangaskatosta läpi puhaltamalla mene, ja loppujenlopuksi katon kautta karkaavan lämmön vaikutus sisälämpötilaan taitaa olla ihan samaa luokkaa kuin tavallisen umpiauton ilmanpoistoaukkojen vaikutus. Viime talven ajoin myös lämpökatollisella Golf I:llä kun sellainen sattui olemaan, eikä mitään ongelmia palelemisen kanssa siinäkään.

Se on totta, että tiivisteet kannattaa voidella (turvottaa?) ja varsinkin kangaskattoversiot kyllästää hyvin että paha maailma pysyy ulkopuolella.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa