elisa mokkula kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
elisa mokkula kysymyksiä
Koetan kysyä täältä, josko joku tietäisi Elisa mokkula jutuista.
Eli hankin viime marraskuussa Elisa mokkula internet yhteyden, sen hitaimman ja halvimman (nopeus 384 kbit/s ja hinta 9,90 E/kk).
Yhteys ei toimi 3g-verkossa vaan, ainoastaan 2 g:nä (nopeus 236.8 kbit/s).
Olen solminut 2 vuoden mittaisen määräaikaissopimuksen Elisan kanssa.
Kysymyksiä:
-Saako mokkulaa toimimaan kotikonstein 3g:nä
-Voiko yhteyden nopeutta kesken sopimuskauden nostaa.
- Jos yhteys nopeutta nostaa, nouseeko se nopeus todella vai onko tuo 236.8 kbit/s
jo maksimi
-Pääsenkö eroon mokkula sopimuksesta millään keinoin, jos niin haluan (sopimus 2 v.)
Asun kaupungin keskustassa etelä-pohjanmaalla.
Eli hankin viime marraskuussa Elisa mokkula internet yhteyden, sen hitaimman ja halvimman (nopeus 384 kbit/s ja hinta 9,90 E/kk).
Yhteys ei toimi 3g-verkossa vaan, ainoastaan 2 g:nä (nopeus 236.8 kbit/s).
Olen solminut 2 vuoden mittaisen määräaikaissopimuksen Elisan kanssa.
Kysymyksiä:
-Saako mokkulaa toimimaan kotikonstein 3g:nä
-Voiko yhteyden nopeutta kesken sopimuskauden nostaa.
- Jos yhteys nopeutta nostaa, nouseeko se nopeus todella vai onko tuo 236.8 kbit/s
jo maksimi
-Pääsenkö eroon mokkula sopimuksesta millään keinoin, jos niin haluan (sopimus 2 v.)
Asun kaupungin keskustassa etelä-pohjanmaalla.
-
- -
- Viesti:
Nopeuden saat varmaankin nostettua kesken kauden,tietysti maksaa silloin enemmän.
3G:nä toimii vain 3g verkkoalueella!Helpoin tapa kysyä Elisalta,jos tietävät sen alueen 3g verkon kattavuuden.Myös 3g matkapuhelimella voi katsella onko verkkoa..
Mokkulasopimuksesta et pääse eroon,ellei ole jotain TODELLA hyvää syytä !!
3G:nä toimii vain 3g verkkoalueella!Helpoin tapa kysyä Elisalta,jos tietävät sen alueen 3g verkon kattavuuden.Myös 3g matkapuhelimella voi katsella onko verkkoa..
Mokkulasopimuksesta et pääse eroon,ellei ole jotain TODELLA hyvää syytä !!
-
- -
- Viesti:
Näyttäisi siltä, että olen UMTS-alueella, joten eikö tuon yhteyden pitäisi toimia 3 g:nä.
http://www.elisa.fi/kuuluvuus/
sieltä kurikan kunta
sieltä kurikan kunta
-
- -
Näyttäisi siltä, että olen UMTS-alueella, joten eikö tuon yhteyden pitäisi toimia 3 g:nä.
sieltä kurikan kunta
Tuo 3g tahtoo olla askel tuonne, askel tänne, elikkä tässä kohtaa toimii mutta metrin päässä ei toimi.
Myös 3g matkapuhelimella voi katsella onko verkkoa..
-
- -
- Viesti:
Päivitystä Elisa mokkula asiaan pitkä tauon jälkeen.
Kävin asioilla Elisa Shopit kaupassa. Samalla ilmeni, että olivat toimitaneet noin vuosi takaperin aivan vääränlaisen 3g modeemin minulle. Ei kuulemma toimi täällä kun on UMTS-alue. Huomenna vaihdetaan uuteen. Veloituksetta tietysti. Oon kyllä sadat kerrat moittinut mokkulaa hitaaksi. Noh, hyvä että selvisi. Nostettiin samalla muutenkin nopeutta. Se onnistui välittömästi.
Kävin asioilla Elisa Shopit kaupassa. Samalla ilmeni, että olivat toimitaneet noin vuosi takaperin aivan vääränlaisen 3g modeemin minulle. Ei kuulemma toimi täällä kun on UMTS-alue. Huomenna vaihdetaan uuteen. Veloituksetta tietysti. Oon kyllä sadat kerrat moittinut mokkulaa hitaaksi. Noh, hyvä että selvisi. Nostettiin samalla muutenkin nopeutta. Se onnistui välittömästi.
Onko porukalla tietoa, miten mokkula soveltuu nettipelaamiseen? Aikeissa olisi hankkia mokkula (soneran tarjous) ja yhdistää se langattomaan modeemiin jotta saa kotiverkon kasaan. Millainen viive noissa palikoissa/yhteyksissä on? Onko pelaaminen ihan tuskaa?
Tällä hetkellä piuhasta tulee 1 Mb ja aika pahasti tökkii jos puoliso samaan aikaan aukaisee koneella vaikka iltasanomien etusivua..
Mainostavat tota soneraa max. 3,6Mb, mutta mitä nyt muutamaa olen päässyt testaamaan 3G alueella niin siinä 1,5 Mb paikkeilla mennään...
Ja toi mokkula olisi tulossa vaan ja ainoastaan sen takia että kun taloa rakennetaan niin ei toi puhelinyhteys ole prioriteettilistalla ensimmäisenä, ja Elisan 1820€ joku mikälie kytkentämaksu hirvittää jonkun verran..
Kokemuksia Sonerasta kiitos...
Tällä hetkellä piuhasta tulee 1 Mb ja aika pahasti tökkii jos puoliso samaan aikaan aukaisee koneella vaikka iltasanomien etusivua..
Mainostavat tota soneraa max. 3,6Mb, mutta mitä nyt muutamaa olen päässyt testaamaan 3G alueella niin siinä 1,5 Mb paikkeilla mennään...
Ja toi mokkula olisi tulossa vaan ja ainoastaan sen takia että kun taloa rakennetaan niin ei toi puhelinyhteys ole prioriteettilistalla ensimmäisenä, ja Elisan 1820€ joku mikälie kytkentämaksu hirvittää jonkun verran..
Kokemuksia Sonerasta kiitos...
Noi 3G mokkulat sitten toimii puhelinliikenteen armoilla. Jos helvetisti liikennettä=nettiä rajoitetaan.
Kaverilla elisan 2mbs mokkula jkl keskustassa ja ei pelkoa että toimisi täysillä ikinä.
Tuon selityksen sain suoraan saunahden teknisestä tuesta kun kyselin mikä netti olisi itselle paras.
Sanoi suoraan että satunnaiseen ja ei vaativaan käyttöön mokkula, pelailemiseen yms. Kiinteä yhteys, kaapeli tai ADSL
Aikani puheltua kertoi tuon 3G mokkulan olevan aika avuton suomessa, koska ei ole erillistä verkkoa data-yhteyksille.
Kaverilla elisan 2mbs mokkula jkl keskustassa ja ei pelkoa että toimisi täysillä ikinä.
Tuon selityksen sain suoraan saunahden teknisestä tuesta kun kyselin mikä netti olisi itselle paras.
Sanoi suoraan että satunnaiseen ja ei vaativaan käyttöön mokkula, pelailemiseen yms. Kiinteä yhteys, kaapeli tai ADSL
Aikani puheltua kertoi tuon 3G mokkulan olevan aika avuton suomessa, koska ei ole erillistä verkkoa data-yhteyksille.
mulla on kans soneran 3,6mbs mokkula ja on toiminut ihan ok..... kotona kylläkin käytän wlania mutta liikkeellä mokkulaa... asun ei 3g alueella ja nopeus ihan ok,nyt mokkula lainassa mun mutsilla ja he asuvat aika korvessa,ei edes kännykkä kuulu välillä kunnolla,mutta soneran mokkulalla 2-3 tolppaa kokoajan ja netissä voi seikkailla sen verran mitä vanhemman ihmisen tarvii.
Onko porukalla tietoa, miten mokkula soveltuu nettipelaamiseen? Aikeissa olisi hankkia mokkula (soneran tarjous) ja yhdistää se langattomaan modeemiin jotta saa kotiverkon kasaan. Millainen viive noissa palikoissa/yhteyksissä on? Onko pelaaminen ihan tuskaa?
Mokkula ei sovellu nettipelaamiseen oikeastaan ollenkaan johtuen siitä, että sen latenssi on 100ms-> ja yleensä paljon enemmänkin. Tuota 1 Mbps nopeuttakaan ei saavuteta kuin HSDPA-verkon alueella, 3G maksimi on 384 kbps.
Viimeksi muokannut clust, 24.9.2009 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on saunalahti mobiililaajakaista 5M ja multisim palvelu. Tampereella lataus ollut keskimäärin 300 kt/s ja nopeimmillaan yli 350 . Todellinen ping yleensä alle 1.5s ja hitaimmillaan vajaa 2s. Kyllähän se vähän vaikeeta on tottua siihen, että "miettii" yli sekunnin ennen kuin mitään tapahtuu.
Multisim palvelu on kyllä ihan kätevä, kun saa samalla hintaa puhelimeenkin nopean laajakaistan. Sonerallakin on kai vastaava palvelu?
Multisim palvelu on kyllä ihan kätevä, kun saa samalla hintaa puhelimeenkin nopean laajakaistan. Sonerallakin on kai vastaava palvelu?
Sulla kuitenkin toimii melkein täydellä nopeudella (2/3), mun appivanhempia kusetettiin täysin DNA:n kauppiaan toimesta. Kävivät tilaamassa mokkulan ku sonera otti alle 2mb laajakaistat pois sieltä syrjäseudulta missä asuvat. Kauppias sano että joo joo toimii hyvin eikä kattonu kartasta lainkaan että toimiiko oikeasti. Eihän se sit toimi ku 60-70 kbps kun lähin 3G alue on 25 km päässä. Eivät heti tajunneet käydä valittamassa asiasta niin enää ei auta itku ei kiroaminen. Todella törkeetä kauppiaan toimesta kusettaa vanhempia (yli 60v) ihmisiä tuollasilla asioilla joista nämä eivät ymmärrä!
Aropupu: Mikä mokkula sulla oli aluks ja minkä mokkulan sait tilalle? Mietin vain et auttaisko muakin samanlainen mokkulan vaihto kun Kauhajoella asustan? Kovasti on ongelmia toimivuuden kanssa vaikka melkein keskustassa asun.
Aropupu: Mikä mokkula sulla oli aluks ja minkä mokkulan sait tilalle? Mietin vain et auttaisko muakin samanlainen mokkulan vaihto kun Kauhajoella asustan? Kovasti on ongelmia toimivuuden kanssa vaikka melkein keskustassa asun.
Viimeksi muokannut Jubbe, 25.9.2009 8:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^pystyy palauttaa, ei ole sitä mitä myyty/ostettu.
Äitiä kans "kusetti" Elisa(tai siis sen jälleenmyyjä), väittivät että toimii maksimilla mutsin luona. No koska mutsi ei mitään tajua tosta niin ihmettelin kesällä ku on niin hemmetin hidas se yhteys,mutsi sanoi että se on se nopein kun liikkeessä niin möivät sen. Katselin hieman kuuluvuuskarttoja ja takaisin liikkeeseen ja sopimukset ym. samantien purettiin. Ostohetkestä oli kulunut useampi kuukausi. Pikkuisen ne natisi vastaan.
Edit:ostotilanteessa siis sanottu kotiosoite missä kone on ja että toimiiko siellä.
Äitiä kans "kusetti" Elisa(tai siis sen jälleenmyyjä), väittivät että toimii maksimilla mutsin luona. No koska mutsi ei mitään tajua tosta niin ihmettelin kesällä ku on niin hemmetin hidas se yhteys,mutsi sanoi että se on se nopein kun liikkeessä niin möivät sen. Katselin hieman kuuluvuuskarttoja ja takaisin liikkeeseen ja sopimukset ym. samantien purettiin. Ostohetkestä oli kulunut useampi kuukausi. Pikkuisen ne natisi vastaan.
Edit:ostotilanteessa siis sanottu kotiosoite missä kone on ja että toimiiko siellä.
-
- -
Jos viitseliäisyyttä riittää ja mokkula on vaikkapa oma...
Kannattaa päivittää siihen OEM-softat jotka löytyy Huawein sivuilta. Itellä siis käytössä Huawein e220 mitä tietääkseni suurin osa noista on ja nopeus nousi huomattavasti. Tosin mokkulain oli alunperin Vodacom/Vodafonen lukittu ja operaattorisidonnaisuudeta pääsi päivittämällä. Huawein softa pysyy paremmin pystyssä kuin alkuperäinen Vodacom.
Tosin mokkulani on ostettu E-Afrikasta, surfaan parasta aikaa ko. mokkulalla. Nyt tosin käytän mokkulaa Linuxissa ja sitä käskytellään kuin modeemia ilman siis mitään yhteydenotto-ohjelmia.
Juu... ja tämä siis niille jotka ei ala itkeä ettei kytkymokkulaa saa softapäivittää.
http://www.huaweidevice.com/worldwide/d ... ductId=282
Kannattaa päivittää siihen OEM-softat jotka löytyy Huawein sivuilta. Itellä siis käytössä Huawein e220 mitä tietääkseni suurin osa noista on ja nopeus nousi huomattavasti. Tosin mokkulain oli alunperin Vodacom/Vodafonen lukittu ja operaattorisidonnaisuudeta pääsi päivittämällä. Huawein softa pysyy paremmin pystyssä kuin alkuperäinen Vodacom.
Tosin mokkulani on ostettu E-Afrikasta, surfaan parasta aikaa ko. mokkulalla. Nyt tosin käytän mokkulaa Linuxissa ja sitä käskytellään kuin modeemia ilman siis mitään yhteydenotto-ohjelmia.
Juu... ja tämä siis niille jotka ei ala itkeä ettei kytkymokkulaa saa softapäivittää.
http://www.huaweidevice.com/worldwide/d ... ductId=282
Tuota 1 Mbps nopeuttakaan ei saavuteta kuin HSDPA-verkon alueella, 3G maksimi on 384 kbps.
Kyllä se HSDPA on myös 3G, kuten myös esim. UMTS, HSUPA ja WCDMA
Sitten löytyy 4G joka on taas esim WiMax ja LTE
toi 384kbps on EDGE (EGPRS), joka on 2G
Tolla HSUPA voi sitten jo verkkopelit toimia, kun se on just sitävarten (mm.) tehty, pienempi latenssi
Joko mulla tai only4pro:lla on sitten käsitteet sekaisin:
http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=1199.41&did=6228
Eli maksimi downstream nopeudet Elisalla (eikö vain?):
HSDPA 3,6 Mbps
3G 384 kbps
EDGE 236,8 kbps
GPRS 53,6 kbps
http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=1199.41&did=6228
Eli maksimi downstream nopeudet Elisalla (eikö vain?):
HSDPA 3,6 Mbps
3G 384 kbps
EDGE 236,8 kbps